Припев: Святии новомученицы и исповедницы земли Пермския, молите Бога о нас. — КиберПедия 

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Припев: Святии новомученицы и исповедницы земли Пермския, молите Бога о нас.

2021-04-19 55
Припев: Святии новомученицы и исповедницы земли Пермския, молите Бога о нас. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Мрак языческий в водах светлых погрузив, / чудотворяй иногда, / Стефанов жезл идольское древо порази, / святителие Герасим, Питирим и Иона веру насадиша, / Антоний же и Маркелл поты трудов пролиша, // да пермяне и зыряне чтут Бога, благочестие возращающаго.

 

В первей обители Прикамстей, Пыскор украсившей, / чудотворец явися Трифон преподобный, / строитель же обители новыя на Чусовей реце, / о немже и Вятская земля хвалится, / и обитель ея Успенская, в нейже упокоися // песнь наставнику монахов воспевает.

 

Пастырь кронштадтский над Пермию узре / знамение грозно: / мрачный облак крестообразно распростерт, / рода Царева и Царства православнаго погубление являющ, / но чада ея, яко мученицы// песнь Богови воспевают.

 

Аще и ят бысть от беззаконных святитель Андроник, / подвизаяйся земли ради Пермския, / но пастырским жезлом сию крестообразно освятив, / гроб землен, яко чертог, рукама архиерейскима себе уготови; / темже девством и мучением просиявый вкупе, // песнь Богови воспевает.

 

Сынове Церкве, послушания чада, / Собором Всероссийским посланнии, в Пермь притекоша, / дабы истину познали и возвестили о убиении первосвятителя ея, / но и тыя безбожными умученныя помянем, братие: / Василия епископа, священноинока Матфея и Алексия хлебопашца, // песнь Богови ныне во славе воспевающия.

 

 

Кама великая содрогашеся, / приемлющи во глубину святителя Феофана со иноки белогорскими, / со пастыри пермскими Алексием, Иоанном, Николаем и иными многими, / и земля при пути Сибирстем колебашеся, / в нейже священницы Алексий, Александр, Константин и Григорий упокоишася, // ихже память ныне совершаем.

 

Храмов Божиих от лжеобновителей защитницы / и тайнии окормителие верных, / Христова крестнаго пути подражателие да почтутся, / с нимиже сестры о Господе прославятся вкупе, / яже приношеньми своими от глада и болезней во узилищех многи спасоша, // во истощании ближних ради песнь новую воспевающе.

 

Богородичен: В молитвах неусыпающую Матерь Света, / град Пермский чтит во образех и храмех своих, / и дщерей своих приводит уневестити Христови, / во обитель славнаго Успения Ея, / да молитвою неусыпною землю нашу освящают, // песнь Богови воспевающе.

 

 

Песнь 3

 

Ирмос: Жезл во образ тайны приемлется, / прозябением бо предразсуждает священника, / неплодящей же прежде Церкви / ныне процвете древо Креста // в державу и утверждение.

 

Кто испишет страдания мученик Пермских: / священников Николая и Александра Култаевских мечное разсечение, / Александра Краснослудскаго в Чусовей реце утопление, / Петра Сретенскаго во дворех дома убиение, // села Троицкаго на Сылве честных христиан во главу усечение?

 

Град малый Кунгур плач велик вседомовен подъемлет, / цвет бо его мучителие повсюду горце вырывают, / и отводят на заколение пастырей добрых Владимира и Павла, / с нимиже лучшии граждане ко граду лучшему небесному // мученичеством совершают прехождение.

 

Крестницы Ермаковы кунгуряне бывше, / землю наследствованную от древних крамольник спасоша, / новыя же, праведныя убивающия, не одолеша: / имиже в саде Пермстем иереи Анания и Константин со прихожаны// прияша от оружных устреление.

 

Апостол, от рыбарей галилейских призванных преемники / почитает Оханск, мрежа рыбарская: / умученныя иереи Николая, Петра и Симеона, / Алексия, Иоанна и ины страдальцы, / еще же священника Павла и диакона Григория, лошадьми по злобе мучителей растерзанныя, // священника Владимира, от новорожденна первенца ята на убиение.

 

Край Осинский житница есть святых мучеников, / в нихже юнейший Александр иерей да поется, / вкупе со священники Виктором, Петром и Валентином, / такожде узы и смерть Димитрия Троицкаго да помянутся, // тии бо класи зрелии Господни нашего спасения.

 

Красноуфимск, казаков крепость, паче укрепися, / мощми мученик, иже в храме Святыя Троицы, / священников Алексия, Льва и Александра, / с нимиже священномученик Антоний и мученик Афанасий стражие града нашего явишася // и воинов духовных утверждение.

 

Похвала подобает всем верным, / лжеобновление Церкве не приявшим, / и память вечная во узах и изгнании страдавшим, / и в лето тридесять седьмое убиенным, // пермских градов и весей украшению.

 

Богородичен: Управи стопы наша во спасение, / Мати Божия всечестная, / краю Пермскому Путеводительнице, / просвети лице Твое на ны и подаждь нам крепость, // державу и утверждение.

 

Седален, глас 3.

Подобен: Божественныя веры.

 

Божественныя веры проповедницы, / Утешителя теплотою разжженнии, / святии Пермския земли досточуднии, / яко свещи горящия путь нам озаряете./ Темже днесь память вашу чтуще, // просим молитвами вашими велия милости.

 

Слава и ныне, Богородичен:

 

Божественная скиния была еси Слова, / едина Пречистая Мати Дево, / утешительница в скорбех сущи, / гонимым за Христа всегда помогаеши, / и в жажду водами молитв Твоих Божественных напояеши, // подающи им милость.

 

 

Песнь 4

 

Ирмос: Из горы приосененныя, Слове, пророк, / Единыя Богородицы, / хотяща воплотитися боговидно усмотри // и со страхом славословяше силу Твою.

 

От горы снегосветлыя излияшася Твоя, Слове, лучи, / селением, окрест стоящим, / сего ради Белою наречеся и Афоном Уральским, // яко день и нощь славословящая силу Твою.

 

 

Воевода Твой и монахов, Слове, глава / Варлаам преподобный явися, / вся люди с собою на гору возводяй, // да со страхом и любовию славят силу Твою.

 

Творящия нам доброе благодетели, Слове, нарекл еси, / кое же добро паче молитвы инока и алтаря служителя? / и како простреся рука нечестивых заклати иноки белогорския, // пермян благодетели, дружину Твою?

 

Строгому белогорцев житию строжайшее, Слове, приложиша / скита Серафимова жителие, Цесаревичу Алексию тезоименнаго, / егоже сродницу преподобную Елисавету, мученичество приимшую, // во Иерусалиме упокоити скитоначальник с любовию потрудися во славу Твою.

 

Сияние блистания Твоего, Слове, прият / Фавор, иже в земли Галилейстей, / но сему поревноваша Пермскаго Валаама насельницы // в стране своей и чужедальних явившии славу Твою.

 

Многотрудное раба Божия Василия к Тебе, Слове, обращение / великаго подвижника Варлаама сего содела, / венцем бо сугубым увенчанный, яко инок и мученик, // на небесех со ученики многими славит силу Твою.

 

«Трудом и подвигом обитель Белогорская, о чада, создася», / глагола добрый архипастырь Андроник иногда, / «сия да будет православным во утешение, // во славу Церкви Христовой, на украшение ея».

 

Богородичен: Чудный Твой образ Иверский, Богомати Владычице, / иноцы белогорстии зело возлюбивше, / Вратарницу Тя Белыя горы поставляют, якоже Афонския, // уповающе на заступление Твое.

 

 

Песнь 5

 

Ирмос: Утренюет дух мой к Тебе, Боже, / зане свет повеления пришествия Твоего, / имиже убо озари ум наш, Владыко, // и настави на стезю жизни.

 

Древний севера град на семи холмех воспевает, Боже, / на Колву реку пришествие Питирима, святителя Твоего, / иже Чердынь крестив, мученичества не отречеся, // да Камы верховия наставит на стезю жизни.

 

Кто позна Чердыни столицею быти и в веках слыти? / Ионою святителем дом княжий крестися и град возвеличися, / в немже воспиташася защитницы вернии и мученицы доблии, // наставляющии ны на стезю жизни.

 

Во граде мале обитель Уральскую первую создавый, Боже, / явил еси о нем благость попечения Твоего, / апостолу Тебе возлюбленну Чердынь препоручил еси, // да богомолие ея не оскудеет, всех наставляя к жизни.

 

«Аще на казнь отведемся, воспоем Христу Воскресшему», / тако узники иерей Божий Евграф утешаше, / в темницу же паки заключен, ближних не чает видети, // обаче с сыном мученичества сподобляется и вечныя жизни.

 

В Чердыни рожденный, в той и послужил еси, / священномучениче Александре, волков льстивных отгонителю, / в Чермозе в годину тридесять седьмую скончал еси служение земное, // прешед стезею смерти горькия к жизни.

 

Ныроба древняго повесть услышим, / предначальника рода царскаго страдание почтим, дивящеся, / како Зачердыние прекрасное в мучилищный стан обратися, // и безпутие снежное в стезю вечныя жизни.

 

Обители Успенския, еже в Чердыни, благолепие, Боже, / проразсудил еси явити сестрам ея в крае восточнем, / страну Китайскую озарив, Владыко, // в нейже сущая чада Российская наставляя к жизни.

 

Богородичен: Лик Твой древний, зело возлюбленный на Руси, Богомати, / образ Владимирский обитель Чердынскую облагодати иногда, / отонуду шествие начат с сестрами ея вкруг мира всего, // но паки возвращся, край наш возставляет к жизни.

 

 

Песнь 6

 

Ирмос: Воднаго зверя во утробе / длани Иона крестовидно распростер, / спасительную страсть проображаше яве; / тем тридневен изшед, / премирное воскресение прописаше / плотию пригвожденнаго Христа Бога // и тридневным воскресением мир просвещшаго.

 

Вещь добру соль нарече Господь иногда, / ейже тезоименит добровидный град создася, / и украсися каменных церквей венцем белоснежным, / в нихже слово правды, свыше осоленное, / доныне проповедуется, / и славится Имя за ны распеншагося Христа Бога, // тридневным воскресением мир просвещшаго.

 

Трудом и молитвою овеяни быша / градцы мали Орел и Нижнечусовский, / острожцы, селения и острови по Каме-реце, / тии бо засечною чертою от враг ограждени, / казачию славу восприяша и славу святых, / наипаче же новых мученик, // кровию своею проповедающих мир Просвещшаго.

 

В леде воднем, яко во оковах, / не длани связанныя, но ум ко Спасу вознося, / святитель Феофан страсть Христову в себе проображает, / добр пастырь и юным наставник, / Соликамска предстатель и Перми заступник, / бездыханен, беззрачен водою погребается, // но тридневным Воскресением Сына Божия мир просвещает.

 

О, ужасныя повести кончины твоея, / священномучениче соликамский Михаиле! / Чудом Божиим по убиении жив являешися, / таже убийцами кающимися с места казни изранен ведешися, / иже жителей окрестных призываху помощь подати, / но тии, страхом одержими, милосердия отрекаются, // паки смерть тебе молчанием своим подписующе.

 

Человекоубийцы зверя служителие / пред всеми людьми соликамскими, / жертву идолу безбожия приносят Николая иерея Таманскаго, / диакону же Вячеславу с поющими повелевают / ров ископати погребению своему, // но тии светом Гроба Живоноснаго мир просвещают.

 

Михаил и Александр, священницы Майкорстии, / раны Христовы в мученичестве прообразиша, / егоже и Александра два, Пожвенский и Ленвинский, сподобишася, / вземше в руку десную крест, / и Бога распинаема смерть прописавше, / но Воставший тридневно яко всесилен, // совоскресит с Собою именем Его мир просвещшия.

 

Града Соликамска украшение, / яже во славу Троицы Святыя церковь, / безпесненна, беззрачна в скорбь погрузися со иными храмы града нашего, / егда узилища в них устроишася лютая, / окрест же могилы, юзником общи, / якоже и судьба людем Российским, присным Христу, // тридневным воскресением мир просвещшему.

 

Богородичен: Знамение милости Твоея яви нам, Дево, / якоже древле отцем нашим благочестивым, / иже поля обхождаша со крестом святым и иконою Твоею, / благословения чающе трудом своим улучити, // сице призри на ны, труждающияся Воскресшаго ради, // и помощь ниспосли, благодатию просвещающи.

 

Кондак, глас 5:

 

Радуйся, Пермская земле, / память святых твоих празднующи, / православия благовестников уделе светоприемный, / святителей ниво плодоносная, / в тебе Уральский Афон возсия, преподобных жилище, /в тебе Голгофа вознесеся новых мученик, / ихже мощей ради яко антиминс распростертый зришися. / Темже и мы заступником нашим взываем: / о, святии избранницы Божии, / веру, смирение и братолюбие в нас умножите, / в покаянии и благочестии утвердите, // да спасение улучим и велию милость.

 

Икос

 

Да возрадуется всяк град земли Пермския, / память святых своих празднуяй, / и да воззовет к ним, вся именованныя именуя, / безыменным же благодарно честь воздая, / и да возвеличит подвиги их и болезни многия, / яже за имя Христово претерпеша. / Мы же, старцы и младенцы, мужие и жены, / девы и юноши, монаси и священницы, / песнь едиными усты новым мученикам и исповедникам земли Пермския поем: / о, соборе избранный и полче Божественный, / чистоты рачением души наша обновите, / на подвиг во имя веры укрепите, // да спасение улучим и велию милость.

 

 

Песнь 7

 

Ирмос: На поле Деире иногда мучитель / пещь постави на мучение богоносных: / в нейже три отроцы песнословяху Единаго Бога, / троично воспеваху, глаголюще: // «Отцев Боже, благословен еси».

 

Посреде гор Вишера могутством вод красуется, / земледелателие же от весей дальних на бреги ея / силою мучителей привлачими, / скорую смерть в тяжких работах провидевше, / пети не отвергошася: // «Отцев Боже, благословен еси!»

 Пармы и Велса, Каменки же и Песчанки воспомянем страдальцы, / мужи и жены, старцы и болящия, младенцы и отроки, / в разселинах гор нашедшия от горьких трудов упокоение вечное, / и крест един свидетель о многих, посреде скорби взывавших: // «Отцев Боже, благословен еси!»

 

От Кизела и Вишеры в Пермския концы беда исткася яко паучина: / ко древ сечению руки немилосердных влачаша, / нив русских и храмов служители верныя, / обаче гладом, мразом, работою губительною смерть приявше, взываху: // «Отцев Боже, благословен еси!»

 

О, души человеческия бездна! / Како жителие брегов Вишерских нечаянныя гости юзники сретаху? / Нецыи милости ради чадом их плачущим укрухи хлеба приношаху, / инии же за хлеб мучительск беглецев ловяху, яко за Иудины сребреники, // но всех нас вразуми, Боже, яко благословен еси.

 

Иерусалима благодать и Афонския горы / ликом светлым яви Кукша преподобный, / егда станов страданий гражданы, иже в Предуралии, утешаше, / темже Киева, Почаева, Одессы осияние быв, взываше: // «Отцев Боже, благословен еси!»

 

Земля, хладом окованная, телеса многих страдальцев прияше, / души же их не возможе удержати; / аще и скончаша зде житие Серафим инок и пресвитер Илия, / но ов болезнию, ов же огнем рая достигше, воспевают: // «Отцев Боже, благословен еси!»

 

Жен-мироносиц сословие украсившая, / мученица Татиана да почтится, / питающая страдальцев телесне и дух их бодрым словом возвеселяющая, / на Вишере пострадавшая и на голгофу Бутовскую возшедшая, взывающи: // «Отцев Боже, благословен еси!».

 

Богородичен: При Кресте со учеником возлюбленным Христовым, / Матерь Божия к Сыну руце простирает, / умоляющи помиловати мир, / и спасти души верно взывающих: // «отцев Боже, благословен еси!»

 

 

Песнь 8

 

Ирмос: В пещи ликование поставиша отроцы, / сочиненный чин приимше, / твари повелевающе славити вседетельную премудрость, / Христа воспевающе: // «Благословите, вся дела Господня, Господа».

 

На Руси благочестие утвердиша князие и святители ея, / людие же без крове тое прияша, / ваша же кровь, мученицы новии, семя Церкве Русския явися, / жесточайшая бо страдания в земли Пермстей претерпесте, поюще: // «Благословите, вся дела Господня, Господа».

 

В Пермстей земли краесветней, православие крепце держащей, / лютейша брань по убиении цареве явися; / аще же и глагол мучителев тогда превозможе, / но яже внутрь сердца молитву Богу кто может возбранити зовущим: // «Благословите, вся дела Господня, Господа?»

 

Образ святыни из памяти людския изгладити / тщахуся властителие новии, / грады храмов и пастырей лишающе, / села вообществлением имений во узилища обращающе и возбраняюще пети: // «Благословите, вся дела Господня, Господа».

 

Веры свободу поработити не достигшии, / верных убити или рабами соделати повелевают, / темже в домы черною бедою мучители приходят, / во еже восхитити поющих: // «Благословите вся дела Господня, Господа».

 

Егда приидоша во отечество наше, полцы германстии, / тогда вси людие крепце врагу противосташа / и от Христа отпадшим воспомянуша, / яко чтити Бога подобает, // Владыку миру, Судию и Господа.

 

О, отечество многострадальное! / О, благочестия поборницы долготерпеливии! / Кия песни принесем ныне подвижником Пермския земли, / ихже ради сия процвете благодатию Христовою, воспевающи: // «Благословите, вся дела Господня, Господа»?

 

О, древни и новии Пермскаго края заступницы! / Приимите усердное моление наше, / и попецытеся о градех и весех возлюбленных вами, / да вера Христова в них царствует, всех воздвизающи пети: // «Благословите, вся дела Господня, Господа».

 

Богородичен: Отрада и утешение Ты еси верным, Богородице, / в печалех и скорбех услышание скорое, / сохрани град Пермь Тебе славящий, / со грады и веси земли нашея, согласно поющия: // «Благословите, вся дела Господня, Господа».

 

 

Песнь 9

 

Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине / Рождество Приснодевы, / в наше верных спасение // песньми немолчными величаем.

 

Просиявшую в горах Уральских нам во славе и светлости / память Собора Пермских святых, / в похвалу подвигов их и страданий // песньми немолчными величаем.

 

Не возможет дом на песце утвердитися, / ниже град или весь кроме праведника устояти, / темже и мы основание наше, пермских святых, // песньми немолчными величаем.

 

Идеже быша слезы, процвете благолепие, / идеже кровь пролияся, взыде благочестие; / тамо предстателем нашим молитвенно взываем, // песньми светлыми их подвиг величающе.

 

Идеже безбожие торжествоваше православных убиение, / новых мучеников Пермския земли, / ныне знамение веры возвышается, крест в поклонение верных, // да вси святых честную смерть величаем.

 

Именованныя и безыменныя в молитву Богу приводим, / явленныя же и неявленныя прославляем / вся святыя края нашего, // песньми немолчными величающе.

 

Днесь весна душам верных удела Стефанова, / зане солнцезрачный облак святых сей от бед покрывает / и храмы в нем воздвизати помогает, // да молящиеся в них пребудут, Бога величающе.

 

Церковь Русская вся с нами спразднует ныне, / во отечестве и разсеянии сущая, / слух бо святых Пермския земли во вся концы достиже, // темже вси песньми их Собор величаем.

 

Богородичен: Молим Тя, Благая Вратарнице, / двери райския верным отверзающая, / и нам рай отверзи молитвами святых земли нашея, // да с ними песньми Тя немолчными величаем.

 

 

Светилен.


Поделиться с друзьями:

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.073 с.