Глас 1, подобен: О дивное чудо. — КиберПедия 

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Глас 1, подобен: О дивное чудо.

2021-04-19 81
Глас 1, подобен: О дивное чудо. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Собору Пермских святых

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Господи воззвах на 8

Глас 1, подобен: О дивное чудо.

 

О, дивное чудо! / Светильницы веры Христовы / в земли нашей древле являются / и мрак языческий словом веры разгоняют. / Веселитеся горы и леси Прикамстии, / реки Уральския, волнами восплещите, / гради и веси, с нами воспойте, / великаго Стефана имуще первосвятителя:/ благодатная земле Пермская, радуйся, / сонм бо святых в тебе явися, / иже Бога молят душам нашим ниспослати // благодать и велию милость.

 

Дивны Твоя тайны, Христе Боже, / землю Пермскую освятивый / крещения банею и молитвами избранных Твоих, / ихже воздвигл еси, яко сосуды Духа Святаго: / Герасима, веры ревнителя / и Питирима, Чердыни крестителя, / по сих же Иону, Перми великия апостола, / иже венцем правды украшеннии воздвизают ны воспети: / благодатная земле Пермская, радуйся, / сонм бо святых в тебе явися, / иже Бога молят Церкви нашей даровати // благостроение и велию милость.

 

Святых земли Пермския память празднуем, / святителей Антония, Маркелла и иных, веру возрастивших, / Трифона преподобнаго и того стопам последовавших, / храмов здателей и благочестия ревнителей; / возрадуимся ныне, вернии, / о Божественней славе сродник наших красящеся, / к нимже припадаем с любовию, / древним и новым угодником единеми усты зовуще:/ благодатнии заступницы наши, радуйтеся, / и молитву Христови вознесите / даровати стране нашей мир, // и крепость, и велию милость.

 

Ины стихиры, глас той же.

 

Начало ныне положим, о братие, / молением теплым к новым мучеником и исповедником Пермския земли, / на нихже пророчество святаго праведнаго Иоанна исполнися, / видевша знамение Креста над Пермию грозное, / возвещающее многая тем страдания, / сего ради к ним возопиим благодарственно:/ о, соборе святый и полче Божественный, / о, страстотерпцы, чаши Голгофския со Отечеством приобщившиися, / страшныя муки прежде и паче всех приемшии, // укрепите и нас веру до конца сохранити. 

 

 

«Не прикасайтеся помазанным Моим», рече Господь, «и во пророцех Моих не лукавнуйте»; / сия словеса гонителие веры поправше, / не точию помазанныя Божия плениша, / но и смерти горцей со чады юными, со сродники и слугами предаша, / не точию иноков и пастырей не послушаша гласа, / но огнем, мечем и водою я погубиша; / мы же таковому безчеловечеству ужасающеся, // прославляем светоносное страдальцев Христовых безсмертие.

 

Творяй Ангелы Твоя духи, Господи, / и слуги Твоя пламень огненный, / духа исполины в роде человечестем воздвигл еси, / ревностию огненною проповеди веры служащия, / от нихже просиявают в земли Пермстей во времена последняя / святители Андроник и Феофан / во образ братския любве и единомыслия, / иже мучения за любовь Христову претерпеша, / ов еще жив сый в земли беззаконными погребеся, / ов же множицею мучим прият в воде истопление, / но яко дерзновение имуще, / молятся за ны, да живот имамы и лишше имамы: // Дух Святый и огнь Троическия веры.

 

«Господь мне помощник, и не убоюся, / что сотворит мне человек?» / псаломски глагола преподобный Варлаам со отцы белогорскими, / на смерть от рук злочестивых уготовляяся, / никтоже бо возможет от Христа отлучити веры ревнителя, / ученьми и житием землю Пермскую обогативша, / емуже слово Божие пища бысть, и питие и жизнь. / Темже и мы на гору восходяще, Афону тезоименную, / не снегом, но благодатию преподобных мученик убеленную, / Помощника и Покровителя прославим, в Троице певаемаго, // рукою крепкою ко спасению нас возводящаго.

 

Алчуще и жаждуще, и душа их в них исчезе, / и воззваша ко Господу, внегда скорбети им, / земледелателие края сего, / яко раби к сечению древ без вины осужденнии, / и пришельцы, долгопутное течение претерпевшии, / в горьких же работах изнемогшии, / но тии аще и телом мучителем поработишася, / душу свободну от врага губителя соблюдоша, / посреде злобы незлобием ю украсивше, / и молитвою просветивше, / ихже предстательством, Христе Боже, // рабства горькаго греховнаго свободи нас.

 

 

Слава, глас 8:

 

О, Российская страно великая, / издревле православием освященная/ и Державою светле именуемая, / плакахуся о тебе пред годиною горькою/ семья Царская со сродницею преподобною Елисаветою, / пророчества святых, яже о тебе ведущи, / обаче уготовишася и не смутишася избранницы Божии, / и достойно смерть мученическу в пределех пермских обретоша, / ведуще, яко не может Русь Святая погибнути, / сонм молитвенник имущая // пред престолом Царя Небеснаго.

 

На литии, стихиры.

Глас 1:

 

Подобаше самовидцем Слова и слугам, / и еже по плоти Матере Его успение видети; / святии же Пермския земли, / Успения Пречистыя праздник зело возлюбивше, / храмы Богородице воздвигоша, / и себе самех яко храмы духовныя явиша. / Темже и мы Божественным промышлением в память их собравшеся, / благодать их богатно почерпаем, / покрова же сподобляемся Превышшей херувим: / и образу Собора святых наших покланяемся, // яко молящихся о душах наших.

 

Глас 2:

 

Небес жителей сущих, / святыя земли Пермския днесь прославим, / в преподобных славнейшия, и во иереех честнейшия, / Присносущнаго Сына Отча проповедники, / премногих подвигов и страданий ради венцы приявшия, / ихже память празднующе единодушне, / неизреченныя радости исполняемся, // даруют бо нам велию милость.

 

Глас той же:

 

Христа непорочныя невесты / души ваша нарекошася, / вы же сродницы бысте Сына Отча, / яко слово Того соблюдшии, / и души своя Тому в жилище уготовивши. / Днесь в пресвятую вашу память сошедшеся, Творца прославим, / давшаго нам сонм защитителей Пермския земли, / к животу от смерти грешныя приводящих, / верныя же просвещающих неприступным Светом, // спасения упование подающих душам нашим.

 

Глас 3:

 

Приидите, вси концы земли Пермския, / честное торжество Собора угодников наших восхвалим, / в руце бо Божией души своя яко непорочныя положиша. / Темже и мы по Бозе и Богородице сих предстатели стяжавше, / во псалмех и пениих и песнех духовных, // со Предтечею и всеми святыми им да празднуем светло.

 

Слава, глас 5:

 

Приидите, празднолюбных собор, / приидите и лик составим, / приидите, венчаим песньми Церковь, / в памяти всех святых угодников Пермския земли, / днесь бо небо кропит веселие, / облагодатствуя сердца сошедшихся в праздник настоящий: / и страна Стефанова исполняется жизни, / храмов Божиих украшающися благолепием. / Ангели с сонмом святых лик составляют, / удел свой назирающе и коегождо потребу на пользу. / Священницы руце молитвенно к ним простирают, / вернии покланяются, глаголюще: / «Сродна присвоения не забудите, отцы и матери, братия и сестры наши, // верно празднующих всесвятое ваше торжество».

 

И ныне, глас тойже:

Воспойте, людие Пермстии, Матери Божией, воспойте: / Рождество почтите от неплодове и во храм Господень Вхождение, / Успению почудитеся, како всесветлую душу в пречистыя длани Сына предает: / Егоже и молит непрестанно, // даровати земле нашей мир, и велию милость.

 

НА УТРЕНИ

Подобен: Удивися Иосиф.

 

Удивляемся, терпение и смирение ваше зряще, / в словесех и делех ваших благодарно поучаемся, / края нашего богодарованнии заступницы, веры учителие, /и к пению любовию воздвизаеми, радостно взываем:// о, новомученицы и исповедницы земли Пермския, с нами неотступно пребывайте.

 

Слава и ныне, Богородичен:

Удивися Иосиф, еже паче естества зря, / и внимаше мыслию иже на руно дождь, в безсеменном зачатии Твоем, Богородице, / купину огнем неопалимую, жезл Ааронов прозябший, / и свидетельствуя обручник Твой и хранитель священником взываше:// «Дева раждает, и по рождестве паки Девою пребывает».

Величание:

Величаем вас, / вси святии земли Пермския, / и чтим святую память вашу, / страну нашу светом Евангельским озарившии // и жизнь за веру во Христа положившии.

 

 

Псалом избранный: Бог нам Прибежище и Сила:

Канон новомучеников, глас 8

 

Песнь 1

 

Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузив, / чудотворяй иногда, / Моисейский жезл крестообразно поразив, / и разделив море, / Израиля же беглеца пешеходца спасе // песнь Богови воспевающа.

Песнь 3

 

Ирмос: Жезл во образ тайны приемлется, / прозябением бо предразсуждает священника, / неплодящей же прежде Церкви / ныне процвете древо Креста // в державу и утверждение.

 

Кто испишет страдания мученик Пермских: / священников Николая и Александра Култаевских мечное разсечение, / Александра Краснослудскаго в Чусовей реце утопление, / Петра Сретенскаго во дворех дома убиение, // села Троицкаго на Сылве честных христиан во главу усечение?

 

Град малый Кунгур плач велик вседомовен подъемлет, / цвет бо его мучителие повсюду горце вырывают, / и отводят на заколение пастырей добрых Владимира и Павла, / с нимиже лучшии граждане ко граду лучшему небесному // мученичеством совершают прехождение.

 

Крестницы Ермаковы кунгуряне бывше, / землю наследствованную от древних крамольник спасоша, / новыя же, праведныя убивающия, не одолеша: / имиже в саде Пермстем иереи Анания и Константин со прихожаны// прияша от оружных устреление.

 

Апостол, от рыбарей галилейских призванных преемники / почитает Оханск, мрежа рыбарская: / умученныя иереи Николая, Петра и Симеона, / Алексия, Иоанна и ины страдальцы, / еще же священника Павла и диакона Григория, лошадьми по злобе мучителей растерзанныя, // священника Владимира, от новорожденна первенца ята на убиение.

 

Край Осинский житница есть святых мучеников, / в нихже юнейший Александр иерей да поется, / вкупе со священники Виктором, Петром и Валентином, / такожде узы и смерть Димитрия Троицкаго да помянутся, // тии бо класи зрелии Господни нашего спасения.

 

Красноуфимск, казаков крепость, паче укрепися, / мощми мученик, иже в храме Святыя Троицы, / священников Алексия, Льва и Александра, / с нимиже священномученик Антоний и мученик Афанасий стражие града нашего явишася // и воинов духовных утверждение.

 

Похвала подобает всем верным, / лжеобновление Церкве не приявшим, / и память вечная во узах и изгнании страдавшим, / и в лето тридесять седьмое убиенным, // пермских градов и весей украшению.

 

Богородичен: Управи стопы наша во спасение, / Мати Божия всечестная, / краю Пермскому Путеводительнице, / просвети лице Твое на ны и подаждь нам крепость, // державу и утверждение.

 

Седален, глас 3.

Подобен: Божественныя веры.

 

Божественныя веры проповедницы, / Утешителя теплотою разжженнии, / святии Пермския земли досточуднии, / яко свещи горящия путь нам озаряете./ Темже днесь память вашу чтуще, // просим молитвами вашими велия милости.

 

Слава и ныне, Богородичен:

 

Божественная скиния была еси Слова, / едина Пречистая Мати Дево, / утешительница в скорбех сущи, / гонимым за Христа всегда помогаеши, / и в жажду водами молитв Твоих Божественных напояеши, // подающи им милость.

 

 

Песнь 4

 

Ирмос: Из горы приосененныя, Слове, пророк, / Единыя Богородицы, / хотяща воплотитися боговидно усмотри // и со страхом славословяше силу Твою.

 

От горы снегосветлыя излияшася Твоя, Слове, лучи, / селением, окрест стоящим, / сего ради Белою наречеся и Афоном Уральским, // яко день и нощь славословящая силу Твою.

 

 

Воевода Твой и монахов, Слове, глава / Варлаам преподобный явися, / вся люди с собою на гору возводяй, // да со страхом и любовию славят силу Твою.

 

Творящия нам доброе благодетели, Слове, нарекл еси, / кое же добро паче молитвы инока и алтаря служителя? / и како простреся рука нечестивых заклати иноки белогорския, // пермян благодетели, дружину Твою?

 

Строгому белогорцев житию строжайшее, Слове, приложиша / скита Серафимова жителие, Цесаревичу Алексию тезоименнаго, / егоже сродницу преподобную Елисавету, мученичество приимшую, // во Иерусалиме упокоити скитоначальник с любовию потрудися во славу Твою.

 

Сияние блистания Твоего, Слове, прият / Фавор, иже в земли Галилейстей, / но сему поревноваша Пермскаго Валаама насельницы // в стране своей и чужедальних явившии славу Твою.

 

Многотрудное раба Божия Василия к Тебе, Слове, обращение / великаго подвижника Варлаама сего содела, / венцем бо сугубым увенчанный, яко инок и мученик, // на небесех со ученики многими славит силу Твою.

 

«Трудом и подвигом обитель Белогорская, о чада, создася», / глагола добрый архипастырь Андроник иногда, / «сия да будет православным во утешение, // во славу Церкви Христовой, на украшение ея».

 

Богородичен: Чудный Твой образ Иверский, Богомати Владычице, / иноцы белогорстии зело возлюбивше, / Вратарницу Тя Белыя горы поставляют, якоже Афонския, // уповающе на заступление Твое.

 

 

Песнь 5

 

Ирмос: Утренюет дух мой к Тебе, Боже, / зане свет повеления пришествия Твоего, / имиже убо озари ум наш, Владыко, // и настави на стезю жизни.

 

Древний севера град на семи холмех воспевает, Боже, / на Колву реку пришествие Питирима, святителя Твоего, / иже Чердынь крестив, мученичества не отречеся, // да Камы верховия наставит на стезю жизни.

 

Кто позна Чердыни столицею быти и в веках слыти? / Ионою святителем дом княжий крестися и град возвеличися, / в немже воспиташася защитницы вернии и мученицы доблии, // наставляющии ны на стезю жизни.

 

Во граде мале обитель Уральскую первую создавый, Боже, / явил еси о нем благость попечения Твоего, / апостолу Тебе возлюбленну Чердынь препоручил еси, // да богомолие ея не оскудеет, всех наставляя к жизни.

 

«Аще на казнь отведемся, воспоем Христу Воскресшему», / тако узники иерей Божий Евграф утешаше, / в темницу же паки заключен, ближних не чает видети, // обаче с сыном мученичества сподобляется и вечныя жизни.

 

В Чердыни рожденный, в той и послужил еси, / священномучениче Александре, волков льстивных отгонителю, / в Чермозе в годину тридесять седьмую скончал еси служение земное, // прешед стезею смерти горькия к жизни.

 

Ныроба древняго повесть услышим, / предначальника рода царскаго страдание почтим, дивящеся, / како Зачердыние прекрасное в мучилищный стан обратися, // и безпутие снежное в стезю вечныя жизни.

 

Обители Успенския, еже в Чердыни, благолепие, Боже, / проразсудил еси явити сестрам ея в крае восточнем, / страну Китайскую озарив, Владыко, // в нейже сущая чада Российская наставляя к жизни.

 

Богородичен: Лик Твой древний, зело возлюбленный на Руси, Богомати, / образ Владимирский обитель Чердынскую облагодати иногда, / отонуду шествие начат с сестрами ея вкруг мира всего, // но паки возвращся, край наш возставляет к жизни.

 

 

Песнь 6

 

Ирмос: Воднаго зверя во утробе / длани Иона крестовидно распростер, / спасительную страсть проображаше яве; / тем тридневен изшед, / премирное воскресение прописаше / плотию пригвожденнаго Христа Бога // и тридневным воскресением мир просвещшаго.

 

Вещь добру соль нарече Господь иногда, / ейже тезоименит добровидный град создася, / и украсися каменных церквей венцем белоснежным, / в нихже слово правды, свыше осоленное, / доныне проповедуется, / и славится Имя за ны распеншагося Христа Бога, // тридневным воскресением мир просвещшаго.

 

Трудом и молитвою овеяни быша / градцы мали Орел и Нижнечусовский, / острожцы, селения и острови по Каме-реце, / тии бо засечною чертою от враг ограждени, / казачию славу восприяша и славу святых, / наипаче же новых мученик, // кровию своею проповедающих мир Просвещшаго.

 

В леде воднем, яко во оковах, / не длани связанныя, но ум ко Спасу вознося, / святитель Феофан страсть Христову в себе проображает, / добр пастырь и юным наставник, / Соликамска предстатель и Перми заступник, / бездыханен, беззрачен водою погребается, // но тридневным Воскресением Сына Божия мир просвещает.

 

О, ужасныя повести кончины твоея, / священномучениче соликамский Михаиле! / Чудом Божиим по убиении жив являешися, / таже убийцами кающимися с места казни изранен ведешися, / иже жителей окрестных призываху помощь подати, / но тии, страхом одержими, милосердия отрекаются, // паки смерть тебе молчанием своим подписующе.

 

Человекоубийцы зверя служителие / пред всеми людьми соликамскими, / жертву идолу безбожия приносят Николая иерея Таманскаго, / диакону же Вячеславу с поющими повелевают / ров ископати погребению своему, // но тии светом Гроба Живоноснаго мир просвещают.

 

Михаил и Александр, священницы Майкорстии, / раны Христовы в мученичестве прообразиша, / егоже и Александра два, Пожвенский и Ленвинский, сподобишася, / вземше в руку десную крест, / и Бога распинаема смерть прописавше, / но Воставший тридневно яко всесилен, // совоскресит с Собою именем Его мир просвещшия.

 

Града Соликамска украшение, / яже во славу Троицы Святыя церковь, / безпесненна, беззрачна в скорбь погрузися со иными храмы града нашего, / егда узилища в них устроишася лютая, / окрест же могилы, юзником общи, / якоже и судьба людем Российским, присным Христу, // тридневным воскресением мир просвещшему.

 

Богородичен: Знамение милости Твоея яви нам, Дево, / якоже древле отцем нашим благочестивым, / иже поля обхождаша со крестом святым и иконою Твоею, / благословения чающе трудом своим улучити, // сице призри на ны, труждающияся Воскресшаго ради, // и помощь ниспосли, благодатию просвещающи.

 

Кондак, глас 5:

 

Радуйся, Пермская земле, / память святых твоих празднующи, / православия благовестников уделе светоприемный, / святителей ниво плодоносная, / в тебе Уральский Афон возсия, преподобных жилище, /в тебе Голгофа вознесеся новых мученик, / ихже мощей ради яко антиминс распростертый зришися. / Темже и мы заступником нашим взываем: / о, святии избранницы Божии, / веру, смирение и братолюбие в нас умножите, / в покаянии и благочестии утвердите, // да спасение улучим и велию милость.

 

Икос

 

Да возрадуется всяк град земли Пермския, / память святых своих празднуяй, / и да воззовет к ним, вся именованныя именуя, / безыменным же благодарно честь воздая, / и да возвеличит подвиги их и болезни многия, / яже за имя Христово претерпеша. / Мы же, старцы и младенцы, мужие и жены, / девы и юноши, монаси и священницы, / песнь едиными усты новым мученикам и исповедникам земли Пермския поем: / о, соборе избранный и полче Божественный, / чистоты рачением души наша обновите, / на подвиг во имя веры укрепите, // да спасение улучим и велию милость.

 

 

Песнь 7

 

Ирмос: На поле Деире иногда мучитель / пещь постави на мучение богоносных: / в нейже три отроцы песнословяху Единаго Бога, / троично воспеваху, глаголюще: // «Отцев Боже, благословен еси».

 

Посреде гор Вишера могутством вод красуется, / земледелателие же от весей дальних на бреги ея / силою мучителей привлачими, / скорую смерть в тяжких работах провидевше, / пети не отвергошася: // «Отцев Боже, благословен еси!»

 Пармы и Велса, Каменки же и Песчанки воспомянем страдальцы, / мужи и жены, старцы и болящия, младенцы и отроки, / в разселинах гор нашедшия от горьких трудов упокоение вечное, / и крест един свидетель о многих, посреде скорби взывавших: // «Отцев Боже, благословен еси!»

 

От Кизела и Вишеры в Пермския концы беда исткася яко паучина: / ко древ сечению руки немилосердных влачаша, / нив русских и храмов служители верныя, / обаче гладом, мразом, работою губительною смерть приявше, взываху: // «Отцев Боже, благословен еси!»

 

О, души человеческия бездна! / Како жителие брегов Вишерских нечаянныя гости юзники сретаху? / Нецыи милости ради чадом их плачущим укрухи хлеба приношаху, / инии же за хлеб мучительск беглецев ловяху, яко за Иудины сребреники, // но всех нас вразуми, Боже, яко благословен еси.

 

Иерусалима благодать и Афонския горы / ликом светлым яви Кукша преподобный, / егда станов страданий гражданы, иже в Предуралии, утешаше, / темже Киева, Почаева, Одессы осияние быв, взываше: // «Отцев Боже, благословен еси!»

 

Земля, хладом окованная, телеса многих страдальцев прияше, / души же их не возможе удержати; / аще и скончаша зде житие Серафим инок и пресвитер Илия, / но ов болезнию, ов же огнем рая достигше, воспевают: // «Отцев Боже, благословен еси!»

 

Жен-мироносиц сословие украсившая, / мученица Татиана да почтится, / питающая страдальцев телесне и дух их бодрым словом возвеселяющая, / на Вишере пострадавшая и на голгофу Бутовскую возшедшая, взывающи: // «Отцев Боже, благословен еси!».

 

Богородичен: При Кресте со учеником возлюбленным Христовым, / Матерь Божия к Сыну руце простирает, / умоляющи помиловати мир, / и спасти души верно взывающих: // «отцев Боже, благословен еси!»

 

 

Песнь 8

 

Ирмос: В пещи ликование поставиша отроцы, / сочиненный чин приимше, / твари повелевающе славити вседетельную премудрость, / Христа воспевающе: // «Благословите, вся дела Господня, Господа».

 

На Руси благочестие утвердиша князие и святители ея, / людие же без крове тое прияша, / ваша же кровь, мученицы новии, семя Церкве Русския явися, / жесточайшая бо страдания в земли Пермстей претерпесте, поюще: // «Благословите, вся дела Господня, Господа».

 

В Пермстей земли краесветней, православие крепце держащей, / лютейша брань по убиении цареве явися; / аще же и глагол мучителев тогда превозможе, / но яже внутрь сердца молитву Богу кто может возбранити зовущим: // «Благословите, вся дела Господня, Господа?»

 

Образ святыни из памяти людския изгладити / тщахуся властителие новии, / грады храмов и пастырей лишающе, / села вообществлением имений во узилища обращающе и возбраняюще пети: // «Благословите, вся дела Господня, Господа».

 

Веры свободу поработити не достигшии, / верных убити или рабами соделати повелевают, / темже в домы черною бедою мучители приходят, / во еже восхитити поющих: // «Благословите вся дела Господня, Господа».

 

Егда приидоша во отечество наше, полцы германстии, / тогда вси людие крепце врагу противосташа / и от Христа отпадшим воспомянуша, / яко чтити Бога подобает, // Владыку миру, Судию и Господа.

 

О, отечество многострадальное! / О, благочестия поборницы долготерпеливии! / Кия песни принесем ныне подвижником Пермския земли, / ихже ради сия процвете благодатию Христовою, воспевающи: // «Благословите, вся дела Господня, Господа»?

 

О, древни и новии Пермскаго края заступницы! / Приимите усердное моление наше, / и попецытеся о градех и весех возлюбленных вами, / да вера Христова в них царствует, всех воздвизающи пети: // «Благословите, вся дела Господня, Господа».

 

Богородичен: Отрада и утешение Ты еси верным, Богородице, / в печалех и скорбех услышание скорое, / сохрани град Пермь Тебе славящий, / со грады и веси земли нашея, согласно поющия: // «Благословите, вся дела Господня, Господа».

 

 

Песнь 9

 

Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине / Рождество Приснодевы, / в наше верных спасение // песньми немолчными величаем.

 

Просиявшую в горах Уральских нам во славе и светлости / память Собора Пермских святых, / в похвалу подвигов их и страданий // песньми немолчными величаем.

 

Не возможет дом на песце утвердитися, / ниже град или весь кроме праведника устояти, / темже и мы основание наше, пермских святых, // песньми немолчными величаем.

 

Идеже быша слезы, процвете благолепие, / идеже кровь пролияся, взыде благочестие; / тамо предстателем нашим молитвенно взываем, // песньми светлыми их подвиг величающе.

 

Идеже безбожие торжествоваше православных убиение, / новых мучеников Пермския земли, / ныне знамение веры возвышается, крест в поклонение верных, // да вси святых честную смерть величаем.

 

Именованныя и безыменныя в молитву Богу приводим, / явленныя же и неявленныя прославляем / вся святыя края нашего, // песньми немолчными величающе.

 

Днесь весна душам верных удела Стефанова, / зане солнцезрачный облак святых сей от бед покрывает / и храмы в нем воздвизати помогает, // да молящиеся в них пребудут, Бога величающе.

 

Церковь Русская вся с нами спразднует ныне, / во отечестве и разсеянии сущая, / слух бо святых Пермския земли во вся концы достиже, // темже вси песньми их Собор величаем.

 

Богородичен: Молим Тя, Благая Вратарнице, / двери райския верным отверзающая, / и нам рай отверзи молитвами святых земли нашея, // да с ними песньми Тя немолчными величаем.

 

 

Светилен.

На Литургии

Молитва

 

О, святии сродницы наши, древнии и новии Пермския земли заступницы, первосвятителя Стефана наследницы, пламенней вере священномученика Андроника подражателие!

 

Кто возможет достойно воспети подвиги ваша? Кто поведает миру вся яже за веру Христову претерпенная вами?

 

Прославляюще память вашу и праздник ваш светло совершающе, благодарственное моление вам приносим.

 

Величаем святители, страну нашу от мрака языческаго к свету евангельскому приведшия и тайну вечнаго спасения пермяном поведавшия.

 

Воспеваем новыя мученики, кровьми своими холми, удолия и реки обагрившия и велие дерзновение ко Христу стяжавшия.

 

Почитаем Царственныя страстотерпцы, со сродники и други поношение и смерть в пределех Пермских приявшия.

 

Восхваляем архипастыри со пастыри, чад церковных укрепившия за веру Православную непоколебимо стояти противу обновителей льстивых.

 

Ублажаем преподобныя, из келий монастырских на скитания и смерть изгнанныя и молитвою места страданий облагоухавшия.

 

Воспоминаем и страдальцы, деннонощными мученьми в горьких работах и в темницах изнуряемыя и терпением врага победившия.

 

О, велицыи святии Пермския земли! Приимите моление наше, в похвалу вам приносимое, и молите о земнем отечестве вашем, якодерзновение ко Господу стяжали есте.

 

Мы же с любовию припaдаем к вам, предстателем нашим и заступником, и тепле взываем: сподобите нас продолжатели быти делания вашего, любовию Божественною сердца верных воспламените, да доброе наследие оставим чадом церковным и Царства Небеснаго достигнем, идеже купно с вами прославим Отца и Сына и Святаго Духа, Троицу Единосущную во веки веков. Аминь.

Собору Пермских святых

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Господи воззвах на 8

Глас 1, подобен: О дивное чудо.

 

О, дивное чудо! / Светильницы веры Христовы / в земли нашей древле являются / и мрак языческий словом веры разгоняют. / Веселитеся горы и леси Прикамстии, / реки Уральския, волнами восплещите, / гради и веси, с нами воспойте, / великаго Стефана имуще первосвятителя:/ благодатная земле Пермская, радуйся, / сонм бо святых в тебе явися, / иже Бога молят душам нашим ниспослати // благодать и велию милость.

 

Дивны Твоя тайны, Христе Боже, / землю Пермскую освятивый / крещения банею и молитвами избранных Твоих, / ихже воздвигл еси, яко сосуды Духа Святаго: / Герасима, веры ревнителя / и Питирима, Чердыни крестителя, / по сих же Иону, Перми великия апостола, / иже венцем правды украшеннии воздвизают ны воспети: / благодатная земле Пермская, радуйся, / сонм бо святых в тебе явися, / иже Бога молят Церкви нашей даровати // благостроение и велию милость.

 

Святых земли Пермския память празднуем, / святителей Антония, Маркелла и иных, веру возрастивших, / Трифона преподобнаго и того стопам последовавших, / храмов здателей и благочестия ревнителей; / возрадуимся ныне, вернии, / о Божественней славе сродник наших красящеся, / к нимже припадаем с любовию, / древним и новым угодником единеми усты зовуще:/ благодатнии заступницы наши, радуйтеся, / и молитву Христови вознесите / даровати стране нашей мир, // и крепость, и велию милость.

 

Ины стихиры, глас той же.

 

Начало ныне положим, о братие, / молением теплым к новым мучеником и исповедником Пермския земли, / на нихже пророчество святаго праведнаго Иоанна исполнися, / видевша знамение Креста над Пермию грозное, / возвещающее многая тем страдания, / сего ради к ним возопиим благодарственно:/ о, соборе святый и полче Божественный, / о, страстотерпцы, чаши Голгофския со Отечеством приобщившиися, / страшныя муки прежде и паче всех приемшии, // укрепите и нас веру до конца сохранити. 

 

 

«Не прикасайтеся помазанным Моим», рече Господь, «и во пророцех Моих не лукавнуйте»; / сия словеса гонителие веры поправше, / не точию помазанныя Божия плениша, / но и смерти горцей со чады юными, со сродники и слугами предаша, / не точию иноков и пастырей не послушаша гласа, / но огнем, мечем и водою я погубиша; / мы же таковому безчеловечеству ужасающеся, // прославляем светоносное страдальцев Христовых безсмертие.

 

Творяй Ангелы Твоя духи, Господи, / и слуги Твоя пламень огненный, / духа исполины в роде человечестем воздвигл еси, / ревностию огненною проповеди веры служащия, / от нихже просиявают в земли Пермстей во времена последняя / святители Андроник и Феофан / во образ братския любве и единомыслия, / иже мучения за любовь Христову претерпеша, / ов еще жив сый в земли беззаконными погребеся, / ов же множицею мучим прият в воде истопление, / но яко дерзновение имуще, / молятся за ны, да живот имамы и лишше имамы: // Дух Святый и огнь Троическия веры.

 

«Господь мне помощник, и не убоюся, / что сотворит мне человек?» / псаломски глагола преподобный Варлаам со отцы белогорскими, / на смерть от рук злочестивых уготовляяся, / никтоже бо возможет от Христа отлучити веры ревнителя, / ученьми и житием землю Пермскую обогативша, / емуже слово Божие пища бысть, и питие и жизнь. / Темже и мы на гору восходяще, Афону тезоименную, / не снегом, но благодатию преподобных мученик убеленную, / Помощника и Покровителя прославим, в Троице певаемаго, // рукою крепкою ко спасению нас возводящаго.

 

Алчуще и жаждуще, и душа их в них исчезе, / и воззваша ко Господу, внегда скорбети им, / земледелателие края сего, / яко раби к сечению древ без вины осужденнии, / и пришельцы, долгопутное течение претерпевшии, / в горьких же работах изнемогшии, / но тии аще и телом мучителем поработишася, / душу свободну от врага губителя соблюдоша, / посреде злобы незлобием ю украсивше, / и молитвою просветивше, / ихже предстательством, Христе Боже, // рабства горькаго греховнаго свободи нас.

 

 

Слава, глас 8:

 

О, Российская страно великая, / издревле православием освященная/ и Державою светле именуемая, / плакахуся о тебе пред годиною горькою/ семья Царская со сродницею преподобною Елисаветою, / пророчества святых, яже о тебе ведущи, / обаче уготовишася и не смутишася избранницы Божии, / и достойно смерть мученическу в пределех пермских обретоша, / ведуще, яко не может Русь Святая погибнути, / сонм молитвенник имущая // пред престолом Царя Небеснаго.

 


Поделиться с друзьями:

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.166 с.