Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...
Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...
Топ:
Установка замедленного коксования: Чем выше температура и ниже давление, тем место разрыва углеродной цепи всё больше смещается к её концу и значительно возрастает...
Процедура выполнения команд. Рабочий цикл процессора: Функционирование процессора в основном состоит из повторяющихся рабочих циклов, каждый из которых соответствует...
Выпускная квалификационная работа: Основная часть ВКР, как правило, состоит из двух-трех глав, каждая из которых, в свою очередь...
Интересное:
Распространение рака на другие отдаленные от желудка органы: Характерных симптомов рака желудка не существует. Выраженные симптомы появляются, когда опухоль...
Национальное богатство страны и его составляющие: для оценки элементов национального богатства используются...
Берегоукрепление оползневых склонов: На прибрежных склонах основной причиной развития оползневых процессов является подмыв водами рек естественных склонов...
Дисциплины:
2017-11-16 | 266 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
Aa[ei]
1) Let's pl a y the g a me ag a in.
2) This is sn a ke
It lives by a l a ke,
It is on a log,
And looks at a frog.
Ii; Yy; igh; ei; ye [ai]
1) Out of s igh t, out of m i nd.
2) It was h igh time to dine.
3) The i sland.
The i sland is n i ne m i les long.
The i sland is n i ne m i les long and f i ve m i les w i de.
4) If you run after two hares, you will catch n ei ther.
5) Twinkle, twinkle little star,
How I wonder what you are,
Up above the world so h igh,
Like a d i amond in the sk y.
6) Это муха. It’s a fl y.
Сейчас прихлопну, так и знай.
7) One, two, three, four, f i ve,
Once I caught a fish al i ve,
Six, seven, eight, n i ne, ten,
Then I let it go again.
Why did you let it go?
Because it bit my finger so.
Which finger did it b i te?
This little finger on the r igh t.
8) There once was a man from Dev i ser,
Whose ears were of different s i zes,
One ear was so small,
It was no use at all,
But the other won several pr i zes.
9) Ну, почему считает папа,
Что все медведи косолапы?
Нет, мой медведь не косолап,
Я спросил его «Stand up!»
Он встал на две кривые лапы,
- Садись, – Sit down, -
Прав мой папа.
10) Я по-английски – I,
Пирог с начинкой – p ie,
Начинка – cherry jam
I p ie, пожалуй съем
Я говорю: «One, two».
И p ie летит ко рту:
Считаю: «One, two, three»,
И p ie уже внутри.
Такой послушный p ie,
А не сказал: «Good-b ye»
11) A cat l i kes rats.
A frog l i kes gnats.
A lion l i kes meat.
A pig l i kes beet.
12) Если спросят: «Как дела?»
Я скажу: «All r igh t»
Кукла спать моя легла,
Ей шепну: «Good n igh t»
По ночам сверчок стрекочет
Всем –Good night - спокойной ночи.
13) All that you do
Do with you m igh t;
Things which are done by havles
Are never done r igh t.
14) The sun is sh i ning, the day is f i ne,
But Johny, the lazy son of m i ne
Is still in bed and it’s half past nine.
Oo; oy; oi [oi]
1) The b oy enj oy s his t oy.
2) The n oi se is ann oy ing.
3) N oi se.
N oi se annoys.
Any n oi se ann oy s.
Any n oi se ann oy s an oy ster.
Any n oi se ann oy s an oy ster but the n oi sy noise ann oy s an oy ster most.
Oo; ow; oh; oa[əu]
1) N o body kn ow s h ow l o nely the r oa d is.
2) S oa mes never b oa sts of what the kn ow s
S oa mes never kn ow s of what the b o asts.
But R o se never kn ow s of what she b o asts.
3) The North wind will bl ow
And we shall have sn ow.
4) D o n't g o.
D o n't g o sl ow.
D o n't g o sl ow ly, J o e.
D o n't g o sl ow ly, J o e, there’s n o sn ow.
|
D o n't g o sl ow ly, J o e, there’s n o sn ow on the r oa d.
5) H o pe is a good breakfast but a bad supper.
6) R o me was not built in a day.
7) Я спросил сестру свою:
- Скажи мне, «How o ld are you»?
- I’ m ten, - сестра сказала,
- Десять лет – не так уж мало.
- Десять лет, - подумал Я,
- Взрослая сестра моя.
ou; ow [au]
1) The cl ow n came d ow n to our t ow n.
2) Mr. Br ow n came d ow n town.
3) Mr. Br ow n was not all ow ed. Mr. Br ow n was not all ow ed to go out. Mr. Br ow n was not all ow ed to go ou t of the h ou se.
ea; ere; ear; eer; eu [iə]
1) He lived n ear London for y ea rs.
2) D ear me.
D ear me, I f ear.
D ear me, I f ear I really h ear.
D ear me, I f ear I really h ear the d eer quite n ear.
Aa; are; ear(e); air [eə]
1) Where are the p are nts?
2) I d are say.
I d are say it's r are.
I d are say it's r are for M a ry.
I dare say it's r are for M a ry to sit th ere.
I d are say it's r are for M a ry to sit th ere in a chair in the fresh air.
3) This is a b ear,
He sits on a ch air,
His name is Boney,
He looks for honey.
4) I hare a h are,
I have a b ear,
My toys are h ere,
My toys are th ere.
Tw [tw]
1) Tw elve tw ins tw irled tw elve tw igs.
2) Tw inkle, tw inkle, little star,
How I wonder, where you are,
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.
W w; Wh [w]
1) Wh ether the w eather be fine,
Or wh ether the w eather be not,
Wh ether the w eather be cold,
Or wh ether the w eather be hot,
W e'll w eather the w eather,
Wh atever the w eather,
Wh ether we like it or not.
2) W e w onder wh ether the wh ether
W ill w eather the w eather.
Or wh ether the w eather
The w eather w ill kill?
3) Wh y do you cry, W illy?
Wh y do you cry?
Wh y, W illy?
Wh y, W illy?
Wh y, W illy? Wh y?
4) Wh ere there's a w ill, there's a w ay.
5) W illiam always w ears a very
W arm w oolen vest in w inter,
Victor, ho w ever, w ill never w ear
W oolen under w ear even in the W ild W est
6) Wh en the cat is a w ay the mice w ill play.
7) Wh at w e give, w e had, wh at we left, w e lost.
8) Wh at is done cannot be undone
9) W ee W illie W inkie
Runs through the town
Upstairs and downstairs
In his night gown.
Rapping at the w indow,
Crying through the door;
«Are the children all in bed?
It’s past eight o’clock».
10) - Wh ere are you going to, little kittens?
- W e are going to town to buy mittens,
- Wh at? Mittens for kittens?
11) Kitten s in mittens?
Wh o ever saw little kittens in mittens?
Six little kittens lost their mittens.
It’s a pity, they w e so pretty.
12) Wh ere are you going to, my little cats?
W e are going to London to buy hats.
Wh at? Cats in hats?
Hats for cats?
Wh o ever saw cats in hats?
ua; our [uə]
1) During Febr ua ry.
During Febr ua ry they made a t our.
During Febr ua ry they made a t our of Europe.
I’m absolutely s ur e that they made a t our of Europe during Febr ua ry.
ow; our [auə]
1) There’s a fl ow er.
There’s a fl ow er near the t ow er.
There’s a flower near the t ow er, it is our s.
2) A sunshiny sh ow er won’t last an h our.
I i [aiə]
1) Be quite.
Be qu i te, I'm t i red.
Be qu i te, I'm t i red of the tr i al.
А.5 ОМОФОНЫ
|
(слова, которые слышатся одинаково, но пишутся и переводятся по-разному)
1) board - доска
bored – скучающий
Help me to find that board, please.
The bored boy walks alone.
2) buy - покупать
bye – пока
Pete, buy me an ice-cream, please.
Bye, see you soon!
3) facts - факты
fax – факс
Tell me the facts!
Jimmy sends me the fax from the office.
4) flour - мука
flower – цветок
Buy flour, I want tot bake cookies.
Rose is my favourite flower.
5) for - для
four – четыре
I sing this song for you.
Bobby has four bananas.
6) hear - слышать
here – здесь
Do you hear this strange sound?
Stay herе, please, don’t leave me!
7) hi - привет
high – высокий
Say hi to Mrs Gratefold.
Everest is a very high mountain.
8) hole - дыра
w hole – весь, целый (буква w не читается по закону элизии, или диэрезы, то есть буква пишется, но не произносится)
There is a hole in you shoe.
My sister wants to travel and see the whole world.
9) h our – час (закон элизии)
our – наш
I need an hour to cook a dinner.
Our dog is so clever.
10) k now – знать (закон элизии)
no – нет
Do you know him?
No, I don’t know him.
11) m ea t - мясо
m ee t – встречаться
Cook the meat, please. I am so hungry!
Let’s meet a 5 p.m. near the monument.
12) one - один
won – выиграл
I need one more chance!
He won the game and looks very happy.
13) read - читал
red – красный
I read the book, it is very interesting.
I like this red balloon.
14) right – правильный
w rite – писать (закон элизии)
Your answer is right.
Mr. Lambert, write this word on the blackboard.
15) rose - роза
rows – ряды
Oh, what a beautiful rose!
There are rows of flowers in the field.
16) s ea - море
s ee – видеть
They decide to go to the sea.
Cats can see in the dark.
17) son - сын
sun – солнце
Marry has a son. His name is Patrick.
The sun shines through the clouds.
18) too - тоже
two – два
I like it too.
I have two pieces of a pie. Would you like one?
19) wait - ждать
weight – вес
Could you, please, wait for me?
The weight of this box is 15 kilos.
20) w ea k - слабый
w ee k – неделя
Bob is too weak after the illness.
I have a week to write this article.
А.6 РИФМА
1) apple - яблоко
chapel – часовня
An apple lies near the chapel.
2) ball - мяч
small – маленький
wall – стена
A small ball hits the wall.
3) cat - кот
bat – летучая мышь
A cat watches a big and fat bat.
4) dog - собака
fog – туман
I lost my dog in the fog.
5) ear - ухо
here – здесь
Look here! What’s with my ear?
6) face - лицо
place – место
In an empty place I see someone’s face.
7) grass - трава
class – класс
Children from your class play on the grass.
8) hot - горячий
pot - горшок
spot – пятно
Don’t take this hot pot with a red spot.
9) ice - лед
slice – ломоть
Give me some ice and a slice of pie.
10) jacket - пиджак
racket – ракетка
Make wears a jacket and hold a yellow racket.
11) king - король
bring - приносить
ring – кольцо
A king asks to bring him the ring.
12) last - последний
past – прошлое
Jenny reads the last about the past.
13) mouse - мышь
house – дом
I can’t see a mouse in the house!
14) night - ночь
fight - бороться
k night – рыцарь (элизия)
A knight fight with a dragon at night.
|
15) oil - масло
spoil – испортить
An oil can spoil my dress.
16) put - класть
foot – ступня
Put the flowers and show me your foot.
17) queen - королева
screen – экран
A photo of the queen is on the screen.
18) rat - крыса
flat – квартира
There is a rat near the flat.
19) sing - петь
wing – крыло
They sing about the bird’s wing.
20) t ea - чай
b ee - пчела
s ea - море
s ee – видеть
I drink tea, see a bee and a stormy sea.
|
|
Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...
Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...
Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...
Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!