Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя прими; не бо врагом Твоим тайну повеем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем. — КиберПедия 

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя прими; не бо врагом Твоим тайну повеем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.

2017-10-16 345
Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя прими; не бо врагом Твоим тайну повеем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

И стихи:

Боготворящую Кровь ужаснися, человече, зря:
Огонь бо есть, недостойныя попаляяй.
Божественное Тело и обожает мя и питает:
Обожает дух, ум же питает странно.

 

Зря – видя.

 

Автор четверостишия – Симеон Метафраст.

 

^ Потом тропари:

Услади мя еси любовию, Христе, и изменил мя еси Божественным Твоим рачением; но попали огнем невещественным грехи моя, и насытитися еже в Тебе наслаждения сподоби: да ликуя возвеличаю, Блаже, два пришествия Твоя.

 

Божественным Твоим речением – святым к Тебе стремлением. Ненасытитися еже в Тебе наслаждения – исполниться заключающимся в Тебе наслаждением; досыта насладиться Тобою.

 

+ Да ликуя возвеличаю, Блаже, два пришествия Твоя – то есть первое, при Воплощении, и второе, при конце мира. Когда мы соединимся с Христом в Таинстве Причащения, насыщаясь заключающимся в Нем наслаждением, — пришествие Его осуществляется для нас лично, здесь и сейчас, и тогда мы можем не отвлеченно, «теоретически», а всем своим существом ликуя, возвеличить и первое, и второе пришествия Христовы, столь близкие нам в этот святой миг.

 

Во светлостех святых Твоих како вниду, недостойный? Аще бо дерзну совнити в чертог, одежда мя обличает, яко несть брачна, и связан извержен буду от Ангелов. Очисти, Господи, скверну души моея, и спаси мя, яко Человеколюбец.

 

Во светлостех святых Твоих – в светлом сонме святых Твоих. Како вниду – как я войду? Аще бо дерзну совнити – потому что если я решусь войти вместе с ними.

 

+ Тропарь обращает нас к Христовой притче о званых на брачный пир – см.: Мф.22:2-14.

 

Так же молитву:

Владыко Человеколюбче, Господи Иисусе Христе, Боже мой, да не в суд ми будут Святая сия, за еже недостойну ми быти, но и во очищение и освящение души же и тела, и во обручение будущия жизни и Царствия. Мне же, еже прилеплятися Богу, благо есть, полагати во Господе упование спасения моего.

 

Да не в суд ми будут Святая сия – да будет мне эта Святыня не в обвинение. За еже недостойну ми быти – за мое недостоинство.

 

+ Мне же, еже прилеплятися Богу, благо есть, полагати во Господе упование спасения моего – Пс.72:28 (в русском переводе: А мне благо приближаться к Богу! На Господа Бога я возложил упование мое).

 

И еще:

Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твоим тайну повеем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.

 

^ Благодарственные молитвы по Святом Причащении

Слава Тебе, Боже. Слава Тебе, Боже. Слава Тебе, Боже.

 

^ Благодарственная молитва, 1-я

 

Благодарю Тя, Господи Боже мой, яко не отринул мя еси грешнаго, но общника мя быти Святынь Твоих сподобил еси. Благодарю Тя, яко мене недостойнаго причаститися пречистых Твоих и небесных Даров сподобился еси. Но Владыко Человеколюбче, нас ради умерый же и воскресый, и даровавый нам страшная сия и животворящая Таинства, во благодеяние и освящение душ и телес наших; даждь бытии сим и мне во исцеление души же и тела, во отгнание всякаго сопротивнаго, в просвещение очию сердца моего, в мир душевных моих сил, в веру непостыдну, в любовь нелицемерну, во исполнение премудрости, в соблюдение заповедей Твоих, в приложение Божественныя Твоея благодати, и Твоего Царствия присвоение: да во святыни Твоей теми сохраняемь, Твою благодать принимаю всегда, и не ктому себе живу, но Тебе, нашему Владыце и Благодетелю; и тако сего жития изшед о надежди живота вечнаго, в присносущный достигну покой, идеже празднующих глас непрестанный, и безконечныя сладость зрящих Твоего лица доброту неизреченную. Ты бо еси истинное желание и неизреченное веселие любящих Тя, Христе Боже наш, и Тя поет вся тварь во веки. Аминь.

 

Общника быти – причаститься. Нас ради – за нас. Даждь быти сим – дай, чтобы они были. Сопративнаго – врага. Очию – очей (родительный падеж двойственного числа). Исполнение премудрости – наполнение премудростью. Приложение – умножение. Присвоение – усвоение, приобретение. Во святыни – здесь: святости, чистоте. Теми – ими. И не ктому себе живу – и живу уже более не для себя (не ктому – уже не). О надежди живота вечнаго – в надежде жизни вечной. В присносущный достигну покой – я достигну места вечного покоя. Идеже – где. Доброту неизреченную – несказанную красоту, благость (см. примечание к 5-й утренней молитве). Вся тварь – все творение, все сотворенное.

 

^ Молитва святого Василия Великого, 2-я

 

Владыко Христе Боже, Царю веков и Содетелю всех, благодарю Тя о всех, яже ми еси подал благих, и о причащении пречистых и животворящих Твоих Таинств. Молю убо Тя, Блаже и Человеколюбче: сохрани мя под кровом Твоим, и в сени крилу Твоею; и даруй ми чистою совестию, даже до последняго моего издыхания, достойно причащатися Святынь Твоих, во оставление грехов и в жизнь вечную. Ты бое си хлеб животный, источник святыни, Податель благих, и Тебе славу возсылаем, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

 

Создателю всех – Создатель (звательный падеж) всего. О всех, яже ми еси подал благих – за все блага (благая), которые (яже) Ты мне (ми) подал. В сени крилу – в тени крыл. До последняго моего издыхания – до последнего моего вздоха. Ты бое си хлеб животный – ибо Ты – Хлеб жизни.

 

^ Молитва Симеона Метафраста, 3-я

 

Давый пищу мне плоть Твою волею, огнь сый и опаляяй недостойныя, да не опалиши мене, Содетелю мой; паче же пройди во уды моя, во вся составы, во утробу, в сердце. Попали терние всех моих прегрешений. Душу очисти, освяти помышления. Составы утверди с костьми вкупе. Чувств просвети простую пятерицу. Всего мя спригвозди страху Твоему. Присно покрый, соблюди же, и сохрани мя от всякаго дела и слова душетленнаго. Очисти, и омый, и украси мя, удобри, вразуми, и просвети мя. Покажи мя Твое селение единаго Духа, и не ктому селение греха. Да яко Твоему дому, входом причащения, яко огня мене бежит всяк злодей, всяка страсть. Молитвенники Тебе приношу вся святыя, чиноначалия же безплотных, Предтечу Твоего, премудрыя апостолы, к сим же Твою нескверную Чистую Матерь; ихже мольбы, Благоутробие, прими, Христе мой, и сыном Света соделай Твоего служителя. Ты бо еси освящение и единый наших, Блаже, душ и светлость; и Тебе леподобно, яко Богу и Владыце, славу вси возсылаем на всяк день.

 

Огонь сый – Ты – огонь. Содетелю – Создатель (звательный падеж). Уды – члены тела. Составы – суставы. Составы утверди с костьми вкупе – исходное греческое выражение означает: укрепи ноги в коленях (чтобы колени не подгибались и человек стоял прямо). Чувств просвети простую пятерицу – просвети пять основных (неразложимых на составляющие) моих чувст. Присно – всегда. Удобри – укрась. Покажи – яви, соделай. Селение – жилище, обиталище. Не ктому – уже не. Чиноначалия же безплотных – и чиноначальников бесплотных (ангельских) Сил. Нескверную – непорочную. Лепоподобно – благоприлично.

 

Ты бое си освящение и единый наших, Блаже, душ и светлость. В некоторых молитвословах несколько иной порядок слов, помогающий лучше понять выражение: Ты бо един еси и освящение наших, Блаже, душ, и светлость.

 

^ Молитва 4-я

Тело Твое Святое, Господи Иисусе Христе, Боже наш, да будет ми в живот вечный, и Кровь Твоя Честная во оставление грехов; буди же ми благодарение сие и в радость, здравие и веселие; в страшное же и второе пришествие Твое сподоби мя грешнаго стати одесную славы Твоея, молитвами Пречистыя Твоея Матери и всех святых.

 

В живот вечный – в жизнь вечную. Благодарение сие – здесь: это Причащение (то есть Таинство Благодарения – Евхаристия). Одесную – по правую сторону.

 

^ Молитва 5-я, ко Пресвятой Богородице

Пресвятая Владычице Богородице, свете помраченныя моея души, надеждо, покрове, прибежище, утешение, радование мое, благодарю Тя, яко сподобила мя еси недостойнаго, причастника быти Пречистаго Тела и Честныя Крове Сына Твоего. Но рождшия истинный Свет, просвети моя умныя очи сердца; Яже Источник безсмертия рождшая, оживотвори мя умерщвленнаго грехом; Яже милостиваго Бога любоблагоутробная Мати, помилуй мя, и даждь ми умиление, и сокрушение в сердце моем, и смирение в мыслех моих, и воззвание в пленениих помышлений моих; и сподоби мя, до последняго издыхания, неосужденно приимати пречистых Таин освящение, во исцеление души же и тела. И подаждь ми слезы покаяния и исповедания, во еже пети и славити Тя во вся дни живота моего, яко благословена и препрославлена еси во веки. Аминь.

 

Умныя – духовные. Яже здесь не переводится (на месте греческого артикля). Любоблагоутробная – любящая милосердие, любовно-добросердечная. Даждь ми… воззвание в пленений моих – в знач.: воззови меня, когда я буду в плену (греховных) помышлений моих; дай мне не оставаться в плену этих помышлений, скорее опомниться (от Твоего зова – воззвания). До последнего издыхания – до последнего вздоха. Исповедания – здесь: славословия, благодарения (со слезами исповедовать – пети и славити Тя). Во еже – а именно; что-бы. Живота моего – жизни моей.

 

+ И подаждь ми слезы покаяния и исповедания…

«Прежде всего молись о получении слез, чтобы плачем умягчить сущую в душе жестокость и, исповедовав на себя беззаконие Господеви (Пс.31:5), получить от Него оставление грехов».

Преподобный Нил Синайский


Поделиться с друзьями:

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.021 с.