Task 1. Read and translate the text, write out new words. — КиберПедия 

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...

Task 1. Read and translate the text, write out new words.

2023-01-15 54
Task 1. Read and translate the text, write out new words. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Task 2. Find the following words and word combinations in English inthetext, translate them into Russian. Complete the table. Learn them.    Make sentences with them.

  Englisch Russian
1 convergence  
2 unification  
3 tosign  
4 possibility  
5 movement  
6 participation  
7 inaccordance  
8 admission  
9 applicant  
10 competition  
11 level  
12 toaward  

 

Task 3. Translate words from the text from Russian. Learn them. Complete the table.

  Englisch Russian
1   высшееобразование
2   подписать
3   стажировка
4   международныеобмены
5   диплом
6   приложение к диплому
7   уровеньобразования
8   Бакалавриат
9   магистратура
10   специалитет
11   приобретения и подтверждения основныхзнаний
12   абитуриент
13   единыйгосударственныйэкзамен
14   возможность
15   трудоустройство
16   Аспирантура

 

Task 4. Find the sentences in the text. Complete the table.

Russian English
1.Болонский процесс —это сближение и унификация систем высшего образования европейских стран.  
2.Россия подписала Болонскую декларацию в 2003 году.  
3.К 2010 году Россия реформировала национальную систему образования в соответствии с основными положениями Болонской декларации.  
4.Российские вузы стали выдавать всем выпускникам европейские приложения единого образца к дипломам бакалавра и магистра.  
5.Бакалавр имеет право после сдачи специальных экзаменов поступить на следующую ступеньобразования и получитьстепеньмагистраилиспециалиста.  
6.Степень бакалавра принята по международной классификации и понятна работодателям во всем мире.  
7.Магистратура выпускает профессионалов с более углубленной специализацией.  
8.В магистратуру могут поступать как бакалавры, так и специалисты.  
9.Специалитет включает как базовое образование, так и специальную подготовку в рамках выбранного направления.  
10.Квалификация «специалист» считается второй ступенью высшего образования, как имагистратура.  
11.Аспирантура —это отдельный уровень высшего образования в России, цель которого —подготовка к соисканию ученой степени кандидата наук.  

 

Task 5. Read Grammar References in the Annex Table 3 «The Main Types of Questions», Unit 1 «General Questions». AskGeneralQuestionstothetextbeginningwith:

  Englisch Russian
1 IstheBolognaProcess... ?  
2 Wasthedeclaration... ?  
3 Did one of the important events...?  
4 Do similar levels of higher education...?  
5 DidRussia ... by 2010?  
6 Is a European Diploma supplement...?  
7 Do Graduates of professional educational organizations...?  
8 DoesBachelor'sdegree...?  
9 Mustyou...?  
10 Doesthespecialty...?  
11 Will admission to the magistracy...?  
12 Can a specialist...?  

 

Task 6. Read Grammar References in the Annex Table 3 «The Main Types of Questions», Unit 2 «Special Questions». Practicethisgrammarmaterialinfollowingexercises:

Exercise 1: Make sentences from the words. Completethetable.

1.are / this / at / Why / like / looking / you / me?  
2.do / to / university / What / enter / you / want?  
3.Nick / his / How / does / after / disease / feel?  
4.How / were / people / there / the / many / street / in?  
5.are / holidays / Where / for / you / going / your?  

 

Exercise 2.Ask special questionsto the sentences beginning with the words given in brackets.

Example:I saw him yesterday. (where?) -Where did you see him?

Statement Special question
1.Some children do stupid things. Why_________________________________?  
2.I am looking for my watch. What_________________________________?  
3.His penfriend lives in London.   Where________________________________?
4.We met after school yesterday.   When________________________________?
5.She'll come to the party.   Whom____________________________with?
6.English is spoken in many countries. What countries_________________________?  
7.He was not prepared for the test.   Why_________________________________?
8.They were playing a game when I came.   What game___­­_________________________?
9.I have made some mistakes in this exercise (how many?) How many_____________________________?
10.He has given me his old camera.   What_________________________________?
11.He will pass the exam next month. When_________________________________?

Exercise 3. Write questions to the sentences.

Example:I'll change my hobby. -Why will you change your hobby?

1 They didn't expect me when I came.  
2 You can find out the timetable of trains at the railway station.  
3 They have practiced the song for two days.  
4 I will never scold my own children.  
5 Ted was lucky to join the basketball team.  
6 He visited his aunt in summer.  
7 My father likes to travel by train.  
8 She has never been at a big railway station.  
9 We buy railway tickets at the booking-office.  
10 Some children go to school by bus.  
11 He usually learns his vocabulary properly.  

 


Поделиться с друзьями:

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.008 с.