На Бог Господь: тропарь трясения, дважды — КиберПедия 

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

На Бог Господь: тропарь трясения, дважды

2020-12-27 115
На Бог Господь: тропарь трясения, дважды 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Слава, Димитрия, И ныне, трясения

По 1-м стихословии седален, глас 4  Подобен: Я вился еси днесь

Д имитрия днесь страстоте́рпца/ праздник соверша́ем благочестивому́дренно,/ яко Христу непрестанно молящася/ всем дати мир и милость.

Слава, и ныне, Богородичен;

Т еплое заступление су́щим в беда́х/ и Помощницу нашу, и к Богу премене́ние,/ Еюже тли изба́вихомся,/ Богородицу ве́рнии ублажаем.

По 2-м стихословии седален, глас 4  Подобен: Скоро предвари

П а́мять твоя, сла́вне мучениче Димитрие,/ уясни́ днесь Церковь Христо́ву/ и вся собра́ пе́сньми достойно восхвали́ти тя, Богомудре,/ я́ко и́стинно во́ина и врагов потреби́теля./ Темже мольба́ми твои́ми изба́ви ны от искуше́ний.

Слава, и ныне, Богородичен:

П ое́м Тя, Богоневесто, Мати Христа Бога,/ сла́вяще Рождество Твое непости́жное,/ и́мже изба́вихомся от ле́сти диа́воли и вся́ческих бед, Владычице Богородице,/ и ве́рно взываем:/ помилуй ста́до Твое, Едина Всепетая.

По полиелеи седален, глас 8.  Подобен: П ремудрости

С ияния чуде́с, яко лучи, облиста́еши/ и вся просвещаеши мира концы́, яко звезда пресветлая,/ и ве́село благово́нствуеши, якоже други́й рай,/ и ду́ши весели́ши, и уставля́еши неду́ги:/ темже тя, всеблаженне, по до́лгу пое́м/ и любовию почита́ем честну́ю память твою, страстотерпче Димитрие,/ моли Христа Бога согрешений оставление/ даровати чту́щим любо́вию святую память твою.

Слава, и ныне, Богородичен

Я ко Деву и Едину в жена́х,/ Тя, безсе́менно рождшую Бога плотию,/ вси блажи́м ро́ди челове́честии./ Огнь бо всели́ся в Тя Божества́/ и, яко Младенца, дои́ши Зижди́теля и Господа./ Тем, Ангельский и человеческий род,/ достойно славим пресвято́е Рождество Твое и согла́сно вопием Ти:/ моли́ Христа Бога согрешений оставле́ние даровати/ покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Д ивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Стих: С вятым, иже суть на земли Его: Всякое дыхание: Евангелие Матфея, зачало 36.

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Д несь созыва́ет нас страстотерпца всеми́рное торжество́./ Прииди́те убо, празднолю́бцы,/ све́тло пра́зднуим память его, глаголюще:/ радуйся, ри́зу нече́стия раздра́в верою,/ му́жеством же ду́ха себе́ обложи́в./ Радуйся, упраздни́вый козноде́йства чужда́го,/ крепостию да́нною тебе от Единаго Бога./ Радуйся, иже прободе́нными удесы́/ блаженную страсть Христову духо́вне нам возживописа́в./ егоже моли́, страдальцев удобре́ние Димитрие,/ изба́витися нам видимых и невидимых враг/ и спасти́ся душа́м нашим.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6

Егоже краегране́сие: О Христе, земли колебание уста́ви вскоре. Иосиф

Песнь 1

Ирмос: Яко по су́ху пешеше́ствовав Израиль,/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Богу победную песнь, пои́м, вопия́ше.

Я ко страшен гнев Твой,/ от негоже нас избавил еси, Господи,/ не погре́б в земли́ все движе́ние наше./ Тем благодарственно Тя при́сно сла́вим.

Р а́дуяся нашему всегда всеконе́чному исправле́нию, Владыко,/ якоже лист худ, коле́блеши всю землю,/ в страх Твой ве́рный утверждая, Господи.

И зба́ви тру́са тяжча́йшаго вся ны/ и не даждь, Господи, поги́бнути всеконе́чно насле́дию Твоему,/ многими прогне́вавшему злы́ми Твое долготерпение.

Богородичен: Р а́бски Тебе вопие́м,/ Мати Божия, обы́чныя милости Твоя на град и люди милостивно показу́ющи,/ тру́са тяжча́йшаго и тли нас измени.

И святаго два канона, на 8

Первый канон, глас 4, егоже краегране́сие: Добропобе́дному приглаго́лю Дими́трию. Феофаново.

Песнь 1

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ древний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову силу в пусты́ни победи́л есть.

Б ожественным муче́ния венце́м увязе́н,/ при Бозе лику́еши,/ блиста́нии отону́дными сияя и просвещения исполняем,/ великомучениче досточу́дне.

Я ко су́ща Истины свидетеля,/ и да́же до кро́ве подви́гшася, блаженне, терпели́вно;/ тве́рдо же противле́ние к мучи́телем показа́вша,/ тя Владыка прия́т.

З ло́бы обрета́теля низложи́л еси на землю, Димитрие,/ мученическим твоим копие́м убив,/ Божественною бла́гостию, па́че ума́ силою, на сие, блаженне, укрепля́ем.

Богородичен: Б езма́терен я́коже Бог пе́рвее Сый,/ бысть еже по нам Безотчий из Тебе, Богородице Всепетая,/ плоть прие́м по единению,/ еже па́че сло́ва и разума.

Други́й канон, глас 8

Егоже краегранесие: Мира честву́ю благодать Димитрия. Георгий Ски́лица.

Песнь 1

Ирмос: Колесницегони́теля фараоня погрузи́,/ чудотворя́й иногда,/ Моисейский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в море,/ Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца, спасе́,/ песта Богови воспевающа.

М ира благово́нна и че́стна, Димитрие,/ отве́рзеный источниче,/ страсте́й скве́рны сердце мое омы́й/ и, добродетелей дея́нием благово́ние мя показав Христово,/ ум мой облагода́тстви,/ благодати твоя Божественныя пе́ти.

В оды́ живы́я ре́ки/ истека́ти от чрева верных,/ Слово Божие глаголет./ Темже твоего проливаются мира исто́чницы приснотеку́щии,/ ихже струи́ веселят Божий град,/ славящий мученическое дерзновение твое.

Ж езл убо дре́вле Моисеев,/ уда́рив камень в земли́ пустынней,/ отве́рзе струи́ рек многоте́чныя;/ тело же твое, Димитрие, прободе́нное копие́м,/ мира источник показа́,/ новаго Израиля прохлажда́ющее.

Я же убо и́маши воздая́ния, Димитрие,/ мученических твоих язв,/ ниже́ око ви́де, ниже́ ухо слы́ша;/ ныне же мира море, воздаяния чистоты́ проливаеши мира концем,/ страсти душ очищающее.

Богородичен  П ренескве́рно приятелище, Всечистая,/ Слово обре́т Тя Божие,/ в Твоя всели́ся ложесна́:/ и еже из Тебе прия́тие пома́зав Своим Божество́м,/ Един про́йде от двою́,/ и истоще́нное миро нарече́ся,/ Христос бо Бог же и Человек.

Катава́сия: О тве́рзу уста моя:

Песнь 3.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмо́с: Несть свят,/ якоже Ты, Господи, Боже мой,/ вознесы́й рог верных Твоих, Блаже,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего.

З емля уязвля́ется, нам зле залежа́щим,/ и присно гнев Твой сподвиза́ющим на ны, Щедре Всецарю́,/ но пощади́, Владыко, рабы́ Твоя.

С тряс, Господи, землю, утверди́л еси па́ки,/ наказу́я и обращая не́мощь нашу,/ утвержда́тися Твоим Божественным страхом хотя́, Преблаги́й.

Р ождшаго смерть горькую,/ и тру́сы тяжча́йшия, и я́звы нестерпи́мыя,/ греха́, братие, убежим/ и Богу покаяния о́бразы угоди́м.

Богородичен: Е ди́на су́щи Блага́я,/ Преблаго́е Слово умоли́ приле́жно,/ настоящаго тру́са всем избавитися и гнева,/ Богородице Чистая, мо́лимся.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Весели́тся о Тебе Церковь Твоя, Христе, зову́щи:/ Ты моя крепость, Господи,/ и прибе́жище, и утверждение.

В мени́ся в ничтоже мучителей от Тебе повеление;/ Слово бо Божие па́че всех, страстотерпче,/ предче́ствовал еси́.

С ве́щник светови́ден муче́ния в ски́нии был еси,/ Божественным Светом сия́ющ,/ мучениче страстотерпче Димитрие.

В рачева́ний тя источник священный и ди́вный,/ град твой и сокровище некра́домо стяжа́в,/ всяким веселием обогати́ся.

Богородичен: В рачу́я образ истлевший земны́х, Пречистая,/ сим из Тебе облачи́тся,/ пребы́в я́коже бе Человеколю́бец.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Небеснаго кру́га Верхотво́рче Господи,/ и Церкве Зижди́телю,/ Ты мене утверди́ в любви Твоей,/ желаний кра́ю, верных утверждение,/ Едине Человеколюбче.

Р одився с Небес от Бога,/ был еси Божественных благ насле́дник,/ сын нарица́емь, снасле́дник Христов,/ царствуеши же с Ним,/ миро бо о́браз сего, Димитрие.

В корени́вся, якоже дре́во Давидски, славне,/ при исходящих вод,/ вели́к воздал еси мучения плод и ныне источник показался еси мира,/ проходя́щ, земли́ концы.

П оче́рп благодать Христову,/ ребра́ с Кровию источившаго во́ду,/ кровь излия́л еси твою, Его ради пробо́дся;/ и ныне, яко во́ду, проливаеши сердца́м благовонное миро, Димитрие.

Богородичен: С вяще́ннии Твои сосу́ди душевнии, Пречистая,/ по́лны арома́т и мира Боже́ственнаго Ду́ха, нашедшаго на Тя,/ ибо Бога рождши, верныя измени́ла еси от злово́ния страсте́й.

Конда́к трясения, глас 6.  Подобен: Е же о нас

И збави тру́са тяжкаго всех нас, Господи,/ и язвы нестерпимыя грех ра́ди наших./ Пощади́, Господи, Православныя люди Твоя,/ яже стяжал еси Твоею Кровию, Владыко;/ и град не предаждь в погибель трусом страшным,/ иного бо, ра́зве Тебе, Бога не ве́мы./ И воззови поющим:/ Аз есмь с вами, и никтоже на вы.

Седален мученика, глас 4  Подобен: У дивися Иосиф

Я ко до́блему страдальцу/ и воину кре́пку Всецарю́ющаго Христа,/ взываем псало́мски:/ радуйся, мучеников украшение и ле́пота;/ радуйся, светлая Це́ркве звездо́/ и стено́, и пристанище прибега́ющих к тебе,/ великомучениче славне Димитрие,/ тя поющия спасай/ от всякаго вре́да чужда́го и озлобле́ния вся.

Слава, и ныне, трясения, глас тойже  Подобен: В ознесыйся

С огрешившия Тебе много не презре́л еси,/ но, наказа́в, милостивно испра́вил еси;/ Божественным призира́нием Твоим потря́с землю, Владыко Долготерпели́ве,/ никакоже повреди́в вся рабы́ Твоя за милосердие многое./ Тем благодарственными Тя гла́сы славословим/ и со страхом славим.

Песнь 4.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмос: Христос моя сила,/ Бог и Господь,/ Честна́я Церковь/ боголепно поет, взывающи,/ от смы́сла чи́ста, о Господе пра́зднующи.

К оле́блеши, Господи, землю,/ хотяй страхом истинным всем нам, Владыко, утвержда́тися,/ коле́блемым прило́ги льсти́ваго борца́.

Б ожественным манове́нием Твоим коле́блеши всяческая/ и ужасаеши сердца́ на земли́ живущих, Владыко;/ праведнаго убо Твоего гнева ослаби, Господи, во́лны.

Н ика́коже иму́щия во уме́ страха Твоего,/ устрашаеши двиза́нием всея́ земли, Едине Милостиве,/ но обычно на нас милости Твоя удиви́.

Богородичен: Х рам Тя, Владычице, Божий ве́дяще,/ во святе́й храме Твоем ру́ки умильныя подно́сим на моление;/ виждь озлобле́ние наше и подаждь помощь.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Вознесе́на Тя видевши Церковь на Кресте́,/ Солнце Праведное,/ ста в чи́не своем,/ достойно взывающи:/ сла́ва силе Твоей, Господи.

П обедившаго лжу нечестия,/ Божие Всевысочайшее видев Слово,/ славою венча́ тя, Димитрие, пою́ща:/ слава силе Твоей, Господи.

Н а лесть победу возставив,/ победительный венец правды приял еси, Димитрие,/ зовя́ Зиждителю твоему:/ сла́ва силе Твоей, Господи.

Н аправляем дла́нию жизноно́сною,/ к пристанищем достигл еси тиша́йшим,/ иде́же, ныне радуяся, зовеши, Димитрие:/ сла́ва силе Твоей, Господи.

Богородичен:  Я ко тва́рей всех Свяще́ннейшая,/ Мати Бога быти Едина сподо́билася еси,/ Сего бо рождши,/ мир благодатию Богознания просвети́ла еси.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Ты моя крепость, Господи,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое ра́дование,/ не оставль недра Отча,/ и нашу нищету́ посети́в./ Тем с пророком Авваку́мом зову́ Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.

С кве́рну всяку отверг рождения банею порожде́ния,/ чистоту, явился еси, соблюдая да́же до кончины./ Темже Христос тебе, Димитрие,/ естественную вла́гу претворя́ет в ми́ро,/ якоже и во́ду в вино преложи́.

Я коже огня естество всему преподае́тся,/ де́лу спасающ силу;/ тако твое миро, страдальче, всеми убо почерпа́ется,/ обаче же пребывает неума́лено./ Темже ныне благоче́ствующим, покланя́ющеся, поем Бога,/ Иже благодать тебе даде́.

К то слышаны Твоя хвалы́ сотвори́т, Христе Слове,/ ви́дя Твоя благодати, яже страдальцем Твоим по́дал еси;/ Димитрия бо се миро мученика,/ яко источник, убо истекает,/ благово́ние же дышет и разоряет зол омраче́ние.

Н апая́ше убо источник, от земли восходящий,/ пе́рвее, не́же одождити все сея лице́,/ ты же сокрывся, мучениче, под зе́млю,/ источник явился еси благовонна мира, Димитрие;/ ко́пий бо множество отверзо́ша жи́лы/ и ныне мира напоя́еши концы.

Богородичен:  Н евесту Божию Тя и Матерь ве́мы, Богородице,/ Тебе бо, яко миродохнове́нный ши́пок, обрет Слово Божие, цвету́щ во удо́ле смирением человечестве,/ возжеле́ Твоея́ добро́ты,/ из Тебе Плотоно́сец прошед, верный облагово́нствоваше.

Песнь 5.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже,/ утренюющих Ти ду́ши, любовию озари́, молюся,/ Тя ве́дети, Слове Божий,/ И́стиннаго Бога,/ от мрака греховнаго взыва́юща.

И ты, сердце, поколе́блися ныне,/ ви́дя Божие прещение належащее, и возопий:/ пощади люди Твоя, Владыко Господи,/ и уста́ви праведный гнев Твой, Благоутробне.

Л юди и град, яже Твоею кровию стяжал еси, Иисусе,/ не предаждь в погибель,/ во еже смущатися земли́ тру́сом страшным,/ лик апостол мо́лит Тя.

О т путе́й Твоих, Владыко, правых/ нравом укло́ншеся развраще́нным,/ в негодова́ние преложихом Тя, Милостиваго и Непамятозло́бнаго,/ но милостив и щедр бу́ди Твоим рабо́м.

Богородичен: Н ыне по́мощи прии́де время,/ ныне премене́нию потре́ба, Чистая,/ к Сыну Твоему и Господу,/ яко да уще́дрит согре́шшая ны/ и належа́щаго гнева избавит.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Ты, Господи, мой/ свет в мир пришел еси,/ Свет Святый, обращаяй из мра́чна неве́дения/ верою воспевающия Тя.

О гнь любве́ Божественныя в се́рдцы прие́м,/ огнь угаси́л еси безбожнаго идолонеи́стовства,/ славне Димитрие.

И збавляя ны от бед, явися, Димитрие,/ молитвами твоими покрывая/ верою и любовию восхваляющии́ тя.

И же верою к твоему усердно притекающе храму, Димитрие,/ неду́гов и страсте́й душетленных/ вскоре избавляются.

Богородичен: С лово Божие, Отцу Единосу́щное,/ Твой бывает, Богомати, па́че ума же и слова, Сын,/ Тебе Единосу́щен.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси/ от лица Твоего, Свете незаходимый,/ и покрыла мя есть чужда́я тьма, окаяннаго;/ но обрати ня и к свету заповедей Твоих/ пути моя напра́ви, молюся.

Б ыл еси прия́телище с Небес Снизшедшаго за милость,/ якоже дождя́ или капли, каплющия кро́тко,/ упои́л еси та́инственными даровании/ и ныне из гроба мира источник то́чиши, Димитрие.

С традальцем, якоже закон, всякия мирски́я обнажи́вся любве,/ упита́лся еси, мучениче, елеем благодатей Духа./ Победив же тьмы нача́ла,/ мзду приял еси точи́ти миро сладково́нное, Димитрие.

Ш и́пок явился еси, процветы́й внутрь злачника́ Господня, Димитрие,/ обагре́н кровию мучения и ранами сече́ний,/ и болезньми страда́льческими, и разжжением пе́щи,/ и ныне миро источаеши приснотеку́щее.

С е па́ки зрится Божественный ковчег храм мученика,/ идеже све́щник внутрь, гроб, нося́й миро и елей,/ егоже о́крест взыгра́им духовно,/ и, ликующе, восхва́лим великаго Димитрия.

Н овый якоже Илия, ревностию уя́звлен Христовы любве́,/ царя обличаеши и тебе самаго предавши на смерть./ Обаче живе́ши, и еще мира источник показав гроб,/ якоже скуде́льник елея неистоще́н.

Богородичен: Н апису́ет Твое, Дево, дре́вле та́инство,/ поя́ пра́отец Твой,/ Царе́вы Дще́ре слава вся внутрьу́ду,/ иже и Тя прославив, яко Блаженную человеком./ Радуйся, мира всего воззвание.

Песнь 6.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмос: Житейское море,/ воздвизаемое зря напа́стей бурею,/ к тихому пристанищу Твоему прите́к, вопию́ Ти:/ возведи от тли живот мой,/ Многомилостиве.

Н е иму́ще, Владыко,/ дерзновения молитися, смиреннии, высоте́ Твоей,/ избранныя Ангелы Твоя в теплую подвиза́ем молитву./ Тех ра́ди гнева Твоего изми́ ны.

Н ыне позна́хом, Господи, яко восхотел еси нас,/ и никакоже покрыл еси под землю с согрешении лю́тыми/ многосогреши́вшия./ Тем Тя благодарно славим.

П овелеваеши колебатися основанием земли́,/ яко да мы престанем, смиреннни, колебатися/ добродетелей лучшаго стоя́ния/ и страхом Твоим, Слове, утвердимся.

Богородичен: С вятая Богоневесто, недоуме́нныя ныне люди уще́дри/ и ма́терними Твоими молитвами,/ еже на ны Божие негодова́ние претвори вскоре, мо́лим Тя.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Пожру́ Ти со гласом хваления, Господи,/ Церковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския крове очи́щшися,/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.

С огласно сошедшеся, пое́м славную и светоно́сную твою память,/ и чудес полную,/ и дарований Святаго и Честна́го, всеблаженне, Ду́ха.

Р азреши́ моя плени́цы согрешений молитвами твоими,/ яко бо непобедим мученик дерзновение и́маши ко Владыце,/ и буди ми прибежище и покров, Димитрие.

Богородичен: Ч и́сту Тя посреде́ терния обре́т, яко чисте́йший крин/ и удо́льный цвет, о Богомати!/ Жених во утробу Твою Слово вселися.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Очисти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззакония моя,/ и из глубины́ зол возведя́, молюся;/ к Тебе бо возопи́х, и услыши мя,/ Боже спасения моего.

П роцвел еси духовно, якоже ма́слина плодови́тая,/ и копиено́сными рука́ми ну́ждно изгнете́ся./ Верных же утеша́еши,/ миро ныне точа́ из Божественнаго гро́ба твоего, Димитрие.

П челы́ о́бразом тебе сама́го/ делателя всякия показал еси Боготворныя добродетели,/ ду́шу, блаженне, непорочну, яко со́тову телеси́, соблюдая,/ и миро ныне источаеши, услажда́ющее ду́ши.

В озлюбил еси от души́ Христа,/ и Сему́ последовал еси к миру благовония,/ и Сего причастился еси срастворением лучшим./ И ныне мира струи́ то́чиши непреста́нныя, Димитрие.

К а́пли страдальческих на землю крове́й твоих каплюще,/ благовония источник мира ту́ю соделаша./ И ныне сие непрестанно/ почерпа́ющим источа́еши, Димитрие.

П о́том твоих, мудре, крове́й облия́н,/ якоже ин новый источник ре́чно,/ требующим богатно подаеши во исцеление твое миро,/ блаженне, усе́рдно приходящим.

Богородичен: З ряще златовидный света Све́щник неугаси́мый,/ множеством грехо́в ду́ши омрачи́вшии, присту́пим;/ дае́т бо просвещение/ и всякое отгоняет омраче́ние.

Кондак мученика, глас 2:

К рове́й твоих струя́ми, Димитрие,/ Церковь Бог обагри́,/ да́вый тебе крепость непобедимую/ и соблюдая град твой невреди́м;/ того бо еси утверждение.

Икос:

С его́ великаго вси воспои́м, сошедшеся верою,/ яко ору́жника Христова и мученика, Димитрия,/ в пе́снех и пениих совзыва́юще Владыце и Зиждителю вселенныя:/ избави ны тру́са и ну́жды, Человеколюбче,/ молитвами Богородицы и всех святых мучеников Твоих./ На Тя бо вси надеемся избавитися бед и скорбе́й,/ Ты бо еси наше утверждение.

Песнь 7.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмос: Росода́тельну убо пещь/ соде́ла Ангел/ преподобным отроко́м,/ халде́и же опаляющее веле́ние Божие мучителя увеща́ вопи́ти:/ благословен еси, Боже отец наших.

П репе́т еси, Господи Долготерпели́ве,/ яко не умори́л еси рабов Твоих тру́сом и колебанием страшным земли́,/ но устраши́л еси, ищай обратитися от зол, и жити всем нам.

С тенание от сердца воспу́стим и сле́зы пролием,/ яко да милостива Владыку обрящем Христа,/ сокрушити тру́сом вся ны за умножение грехо́в претя́ща нам.

У вы́, воззовем, и ру́це воспростре́м к Богу Высочайшему,/ и престанем про́чее твори́ти злое;/ се Спас, негоду́я, колеблет всю землю, утвердити хотя ны.

Богородичен: П ри́зри, Чистая, и спаси вся поющия Тя,/ потреби́тися иму́щия во гневе Божии,/ и яростию великою и страшною ныне нашедшаго преще́ния,/ за множества многих грехо́в наших.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Впещи́ Авраамстии о́троцы перси́дстей,/ любовию благочестия па́че,/ нежели пла́менем опаляеми, взываху:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

П реукра́шен Божественною славою и благодатию,/ мучениче страстотерпче, сияеши световидно и просвещаеши зову́щия:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Я ко багряни́цею, укра́шен твоею кровию, имея вместо ски́птра, славне, крест;/ со Христом царствуеши ныне, мучениче Димитрие,/ благословен еси, зовы́й, в храме славы Твоея, Господи.

Богородичен: П репросла́вленная, Просвеще́нная, Мати Дево,/ вся, чтущия Тя Всеистинную Богородицу, огради́;/ благословена Ты в жена́х, Всенепорочная Владычице.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзновенно,/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопиюще:/ благословен еси, Господи Боже, во веки.

В о́ду почерпсти́ Иса́ия жаждущим, Димитрие, предповелевает./ Аще бы видел твой гроб, возопи́л бы всяко:/ мира источнику приходи́те и почерпи́те спасение.

З емли́ убо поро́д был еси,/ вселился же еси в земли́ кротких,/ идеже вода сладости;/ еяже напився в сытость,/ мира источник присный ныне, Димитрие, пролива́еши.

В озра́сл еси, яко розга́ в винограде,/ пребывая неотсе́чен Богу и совокупле́н;/ и Сего исполнився ту́ка неизреченнаго,/ миро, яко струи́, всем ныне, Димитрие, то́чиши.

О, новых твоих боре́ний! О, странных му́ченических страданий!/ твоя бо по́ты, за Него пролия́нныя, блаженне,/ Христос прии́м, источник мира тя показу́ет.

С трую́ мира твоего проливая,/ ве́лию пучи́ну простерл еси чудес,/ и душ, и телес неду́ги потопляеши,/ и напа́стей, Димитрие, всяку бурю успову́я.

Богородичен: М леко́м питала еси, Дево,/ Плотоно́сца, Твоего Бога рожденнаго,/ яко да болезнь Адамову сущую во а́де облегчи́т,/ от древа сне́дша знания, и заповеди преслу́шавша.

Песнь 8.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмос: Из пламене преподобным ро́су источи́л еси/ и праведнаго жертву водою попали́л еси;/ вся бо твори́ши, Христе, токмо еже хоте́ти./ Тя превозносим во вся веки.

П раведному Твоему сему́ гневу, Человеколюбче,/ наше́дшу внезапно, смути́хомся/ и отча́янием всеконечным объя́хомся,/ негодова́вша на ны зряще Тебе.

В озпростре́м ру́ки, вернии,/ и о́чи к Единому Владыце, спасати могущему, зовуще:/ Христе, ярость Твою отврати от нас вскоре,/ Человеколюбец сый.

Т ы́сящи Ангел, мучеников сословие,/ пророк и апостолов, преподобных, иерархов святый лик/ мо́лит Тя, Владыко:/ пощади́ люди Твоя смире́нныя.

В е́дый, Ще́дре, не́мощь нашу,/ и удобопоползнове́нное всех и неиспра́вленное,/ ослаби гнев, и смущение ути́ши,/ Твоею милостию уще́дри мир.

Богородичен: М и́лостивая Богородице,/ Ми́лостиваго рождшая Спаса,/ виждь озлобле́ние и стенание людей Твоих,/ и ускори́ умоли́ти, еже уще́дрити ны.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Ру́це распростер Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́:/ о́гненную же силу угаси́ша, добродетелию препоя́савшеся,/ благочестия рачи́тели/ о́троцы, взывающе:/ благословите вся дела Господня Господа.

О мрачи́л еси весь вражий гнев, славне,/ и, боре́ния неотъемлемою силою Христа облече́н/ и победоносец быв, мучениче Димитрие, вопиял еси:/ благословите вся дела Господня Господа.

М учеников благостояние показа́в,/ мучеников благозвание, мучениче, наследовал еси;/ банею омывся святою,/ яже вторыми не оскверняется греховными прило́ги,/ копие́м пробода́ем, и зовы́й:/ благословите вся дела Господня Господа.

Ч удес твоих множество, паче ума дарова́ний,/ ихже тебе подаде́ Христос, всем показу́ет, славне,/ и благодать исцелений, яже па́че сло́ва,/ я́ве твою благодать пропове́дает нам, вопию́щим:/ благословите вся дела Господня Господа.

Богородичен: Е дину во всех роде́х, Деву Матерь и Богородицу Чистую, песносло́вим:/ Та бо спасения нашего Хода́таица,/ яко мира Изба́вителя, Слово рождшая, Емуже вопием:/ благословите вся дела Господня Господа.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель,/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ силою же лучшею, спасе́ны сия видев,/ Творцу и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благословите,/ священницы, воспойте,/ людие, превозносите во вся веки.

Д а Бог явле́нна/ сотворит тя су́щим в мире, Димитрие,/ негаси́му свещу́ душевную сохра́нша,/ елеем дея́ний умаще́ну всегда,/ и, яко черто́га, тебе отверзо́шася две́ри,/ приснотеку́щ источник тя мира Божественнаго показу́ет,/ возме́здие чистоты́ сию́ дая́ благодать.

Н е из крове́й, якоже рече́ честно́е Евангелие,/ ниже́ из по́хоти пло́ти, Димитрие,/ Богом же родился еси,/ Воплощеннаго почита́я Бога;/ кровь же усердно Того ра́ди твою истощи́в,/ восприял еси свыше чудесную благодать,/ источа́еши Божественное миро, ду́ши благоуха́яй.

Т ы ле́ствица явился еси одушевленная,/ на земли́ убо утвержде́нная стопа́ми плоти,/ до Небес же дося́жущая;/ Богом бо обогати́лся еси, утвержденным, мучениче, в тебе./ Столп же яви́вся,/ пома́зан елеем по́двигов мучения,/ и ныне источаеши/ верою приступающим источник Божественнаго мира.

Т я реку́ прописа́ Божию наводне́ну,/ поя Давид пророчески, Димитрие;/ се бо неистоща́емо прихождение мира твоего./ Тем и множество рек, наводня́ющеся,/ гла́сы своя возвышают,/ руками же пле́щут/ в славу си́ми всеми прославльшаго тя Бога.

Г осподь Един Трисвяты́й,/ Ты, Боже Всемо́щнейше, егоже Богосло́вствуяй страдалец Димитрий в темни́це заключается,/ и с скорпи́ею чу́вственною зми́я умори́в мысленнаго,/ и гордыню Лиеву низложив чрез Не́стора Божественнаго,/ копие́м пробода́ется,/ и миро ныне из гроба то́чит.

Богородичен:  З а Адама – Господь, за Еву-Ты, Всечистая,/ Гавриил же – за льстивнаго зми́я,/ Крест же-за древо, вертоград гроба-вместо Еде́ма,/ радуйся-вместо печали,/ копие́-вместо пламеннаго оружия,/ и багряни́ца-вместо смоковнаго ли́ствия:/ Тя убо поем, Отроковице, яко всех вино́вну.

Песнь 9.

Ирмос: Бога/ человеком невозможно видети,/ на Негоже не сме́ют чи́ни Ангельстии взира́ти:/ Тобою бо, Всечистая, явися человеком/ Слово Воплощенно,/ егоже величающе,/ с Небесными во́и,/ Тя ублажаем.

С е вси мы согрешихом,/ и страшно убо земля, не согре́шши, мучится;/ наказуя бо нас, Человеколюбец всю ту́ю коле́блет;/ прии́мем чувство/ и о спасении своем попеце́мся.

Ч асо́в и лет сый Господь,/ в едином мгновении о́ка восхотев сте́рти рабы́ Твоя,/ от многаго же благоутробия Твоего, Владыко, возбрани́лся еси./ Благодарим Тебе, безответнии мы,/ Едине Человеколюбче.

Т ру́са, меча́, горькаго пленения,/ и языческаго, Христе, нашествия,/ паде́ния, и гла́да, па́губы, и озлобле́ния всякаго ина́го, Щедре,/ избави град Твой и всяку страну́,/ верно песносло́вящую Тя.

З емля́ безъязы́чне вопие́т, стеня́щи:/ почто́ мя злыми оскверняете многими, вси человецы?/ вас бо Владыка щадя́,/ едину мене́ уязвля́ет./ Приими́те чувство и покаянием Бога уми́лостивите.

Богородичен: Т ли в рождестве не прии́мши,/ тления, Дево, измени́ вся ны,/ и тру́са тяжча́йшаго, и ско́рби,/ утоляющи Владычнее негодова́ние/ Твоим матерним пременением, Богора́дованная.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе, Дево,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христос, совокупи́вый разстоя́щаяся естества;/ тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Р аздери́ у́зы прегрешений тя поющих, страстотерпче,/ уста́ви страсте́й прило́ги,/ молву́ разори ересе́й/ и напа́стей утиши́ бу́рю молитвами твоими.

Н аправи к стезя́м пра́вым Небеснаго Царствия/ священнейшую твою па́ству, венценосче мучениче Димитрие,/ на па́жить спасительную, на место вечное.

Д а венце́в славы и Небеснаго Царствия получения/ поющим тя сего улучи́ти моли́, мучениче Димитрие,/ Жизнодавца Господа и Царя Сил.

Богородичен: Я ко корень, источник и вину́ нетления Тя, Дево,/ вси вернии, надеющеся, хвала́ми почитаем;/ Ты бо Ипоста́сное нам Безсмертие источи́ла еси.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Ужасе́ся о сем Небо/ и земли удиви́шася концы́,/ яко Бог явися человеком пло́тски,/ и чрево Твое бысть пространнейшее Небес;/ тем Тя, Богородицу,/ Ангелов и человек чиноначалия величают.

П рие́м твой алава́стр душевный, добродетелей Божественнаго мира испо́лнен,/ имея же Христа, прекло́нша тебе, мучениче, главу́,/ яко упоко́ившася жити́я твоего све́тлостию чистоты́./ Тем ублажился еси и благодати испо́лнился еси, мироточи́ти мира конце́м.

С е ожидающих тя воздая́ний неизрече́нных светлая проображе́ния,/ се источник мира приснотеку́щаго, о страдальче!/ Богу убо предстоя́ со дерзновением мученическим,/ во́инству нашему испроси́ на враги победу,/и мир стране неотъе́млем.

О́ бразом Креста Победотво́рца/ победил еси Лиево суровство́,/ и победителя Нестора, и сострадальца поста́вив;/ и ныне всяк язык ва́рварский рабо́тен покори́ православным,/ соде́йствуя, сво́инствуя, укрепляя,/ велича́яй земныя концы́ Димитрие.

Т е́плою от сердца любовию/ к твоему честно́му ковчегу прибегающия, мучениче Христов,/ миро проливающему река́ми,/ твоими молитвами избави дел душетленных/ и пото́па страсте́й злосмра́дия;/ обоняния же покажи́ сия Господу благово́ннейша.

Д ень радости духовныя совершаем, Димитрие,/ видяще мира твоего непрестанно точа́щ источник./ Ты же страсте́й омрачение разоря́я,/ яко Божественнаго исполнен света,/ яко во дне дава́й ходи́ти благообра́зно,/ Божий же ви́дети Свет неприступный.

Богородичен: Т ы, Всечистая, злата́я голуби́ца еси,/ яко суче́ц ма́сличный, носящая Слово Божие,/ помазавшее плоть Свою елеем Божества́./ егоже в се́рдцы, яко ковчег, прие́м страдалец,/ из гроба миро то́чит, и умащает верных ли́ца.

Светилен. Подобен: С вете неизме́нный

К рестом вооружи́л еси Нестора,/ чрез о́наго Ли́еву разорив гордыню, Димитрие,/ на три́знищи, якоже Христос, отверзаеши копие́м ре́бра твоя,/ и́миже стадо твое храни.

Слава, и ныне:

Г осподи, призира́яй на землю с небесе́/ и творя́й всю трясти́ся,/ избави ны от тру́са Богородицы молитвами,/ Юже даровал еси Христианом Предста́тельницу.

На хвалитех стихиры мученика, на 6, глас 4. Подобен: Я ко до́бля

П рободе́н быв, борца́ твоими ко́пиями уязви́л еси/ и ме́ртва сотворил еси, и неде́йственна,/ егоже зло́бы, Димитрие, нас избави,/ кре́пки на стра́сти му́чащия всегда содева́я священными твоими молитвами,/ Божественным страхом умиля́я сердца́/ и ду́ши наша, свя́те.

Р еку́ тя, испо́лнену вод духовных, ве́дяще, свя́те,/ молим, иста́явшия ду́ши наша страсте́й преступле́ньми/ милостию твоею многою свяще́нно ороси́,/ и омый су́щия в скве́рне,/ и премногих избави бед и вечнаго мучения.

Я ко звезда́ светле́йшая, на земли показался еси,/ чудес сияньми подсолнечную просвеща́еши всегда, Димитрие славне,/ мглы омраче́ния отгони́ молитвами твоими душ наших,/ и неду́ги исцели от любве совершающих твою память,/ сла́ва мучеников и похвала.

И́ны стихиры, глас 5. Подобен: Р адуйся, постников:

П рииди́, мучениче Христов, к нам,/ твоего требующим милостивнаго посеще́ния,/ и избави озло́бленны мучи́тельскими преще́нии и лютаго неи́стовства ерети́ческаго./ От нихже, яко пле́нницы и на́зи, гони́ми есмы́,/ от места на место часто преходяще, и заблуждающе в верте́пех и гора́х./ Уще́дри убо, прехвальне, и даждь нам осла́бу,/ утоли бурю и угаси́, еже на ны, негодова́ние,/ Бога моля́, подающаго миру велию милость.

С тена́ тве́рдая нам,/ плене́ния вражия не убоявся, дан еси,/ варварская нашествия упражня́я и неду́ги утоляя,/ степе́нь неразруши́мый, и основание необори́мое,/ и градоде́ржец, насели́тель и поборник был еси твоему граду, Димитрие;/ егоже и ныне, всеблаженне, лю́те бедствующаго и обтяже́нна окая́нне,/ твоими молитвами спаси́,/ Христа моля́, подающаго миру велию милость.

В ся́ку добродетель восприи́м, страстоте́рпческий лик яви́ся,/ отону́дуже нетленныя и блаженныя жизни наслаждение достойне насле́дова./ В немже досточу́дне украшаем, Димитрие,/ и подражанием Христовым почита́яся,/ и хваля́ся ра́венством копия́,/ проси́ прилежнее/ нас, почитающих тя, избавити от страсте́й и лю́тых обстояний,/ те́пле моля́ Подающаго миру велию милость.

Слава, глас 4.  Самогласен. Андрея Иеросолими́та:

К о́пиями наследовавшаго Спасовых ребр благодать,/ прободенных копие́м,/ из нихже нам источает Спас жизни и нетления во́ды,/ Димитрия почти́м, премудраго во учениих и вене́чника в мученицех,/ кровию скончавшаго страдания тече́ние/ и чудесы́ просиявша всей вселенней,/ ревни́теля Владычня и ми́лостива нищелюбца,/ во многих и мно́гащи беда́х лю́тых фессало́няном предстателя./ егоже и ле́тнюю память почитающе,/ славим Христа Бога,/ де́йствующа его ра́ди всем исцеления.

И ныне, Богородичен:

И збави ны от нужд наших, Ма


Поделиться с друзьями:

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.158 с.