Последование артоса, в день святыя Пасхи — КиберПедия 

Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Последование артоса, в день святыя Пасхи

2020-06-02 255
Последование артоса, в день святыя Пасхи 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

По отпусте Божественныя Литургии, вземшу иерею образ Воскресения Христова, диакону же приимшу от инаго артос царскими враты, аще во олтаре будет. [В неких же обителех на аналогии, во храме на сие устроенном, купно со образом Воскресения Господня поставляется, и ко анафоре идуще целуют первее праздник, таже артос.]

И диакон вземлет его из места, с панагиаром, и в руках несет, предыдущей лампаде, или двема. Настоятель же и братия вся по чину своему исходят со артосом, [сиесть хлебом, просфорою всецелою на се со Крестом на ней изображенным уготованною] из церкве в трапезу, вместо псалма, Вознесу Тя Боже мой: Христо́с воскре́се: поюще. Параекклисиарху же, и прочей братии во вся звоны ударяющим.

И вшедше в трапезу поставляют праздник и артос на местех их. И глаголет настоятель: Христо́с воскре́се: трижды. И О́тче наш: Сла́ва и ны́не: Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́. Настоятель: Христе́ Бо́же, благослови́ я́стие: И прочее. Мы же: Ами́нь. Седаем кийждо на месте своем, со всяким безмолвием и благоговеинством. И бывает утешение велие на вся. И чтение по обычаю. По обычной трапезе востающе братия, поставляют артос на трапезе, поюще: Христо́с воскре́се: трижды. И Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́. Таже келарь прием обычное прощение от настоятеля и братии: Благослови́те мя отцы́ святи́и, и прости́те мя гре́шнаго. Мы же речем: Бог да прости́т и благослови́т. Таже снем камилавхий, возгласит, вместо, Велико имя Святыя Троицы: Христо́с воскре́се, единожды. Нам же отвещающим: Вои́стинну воскре́се: Тойжде назнаменав крестообразно артосом, глаголет: Покланя́емся Его́ тридне́вному воскресе́нию: полагает и на панагиаре. Потом приносит келарь артос с панагиаром к настоятелю, и целует артос и вся по нем братия, поюще песнь 9-ю. Ирмос: Свети́ся свети́ся: И прочая, оба тропаря тоя песни. И паки ирмос: Свети́ся, свети́ся: По целовании же просфоры от всех, возвратився келарь, поставляет ю пред настоятелем, и речет стих: Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш, поми́луй нас. И мы: Ами́нь. И поем: Христо́с воскре́се: трижды. Сла́ва: ипакои глаголем: Предвари́вшия у́тро: И ны́не: кондак: А́ще и во гроб: Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́. Настоятель: Благослове́н Бог ми́луяй, и пита́яй нас от Свои́х бога́тых даро́в, Свое́ю благода́тию и человеколю́бием, всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. И мы: Ами́нь. Таже настоятель: Бог да прости́т и поми́лует послужи́вших нам. И абие исходит из трапезы в церковь, и братия вся по чину своему, предыдущу иерею со иконою Воскресения Христова, и диакону со артосом, и клириком поющим: Христо́с воскре́се: Тогда параекклисиарх и прочая братия ударяют во вся звоны. Вшедшу же настоятелю и братии в церковь, иерей и диакон поставляют на своих им местех икону и артос: мы же поем: И нам дарова́ живо́т ве́чный: И идем в келлии своя.

Сице же возследуется целование о просфоре, яже есть артос, чрез всю седмицу святыя Светлыя Недели, даже до субботы.

Подобает ведати, яко аще случится брату коему отыти ко Господу в сию святую седмицу Пасхи: и о сем зри всего последования сих дней о усопших в Требнике.

В оглавление


ПОНЕДЕЛЬНИК СВЕТЛОЙ СЕДМИЦЫ

ВО СВЯТУЮ И ВЕЛИКУЮ
НЕДЕЛЮ ПАСХИ ВЕЧЕРА

По 9-м часе, во светильничном, облачится настоятель во всю священную одежду. И став пред святою трапезою с кадильницею, знаменует крестовидно, и возглашает глаголя:

Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

И нам отвещающим: Ами́нь.

И той начинает: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. Трижды. И мы тойжде отвещаем трижды.

И глаголет настоятель преждереченныя стихи:

Первый стих: Да воскре́снет Бог, и расточа́тся врази́ Его́, / и да бежа́т от Лица́ Его́ ненави́дящии Его́.

И на кийждо стих мы поем тропарь: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в, / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. Весь по единожды.

Вторый стих: Я́ко исчеза́ет дым, да исче́знут, / я́ко та́ет воск от лица́ огня́. Христо́своскре́се: единожды.

Третий стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, / а пра́ведницы да возвеселя́тся. Христо́своскре́се: единожды.

Четвертый стих: Сей день, его́же сотвори́ Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь. Христо́своскре́се: единожды.

Слава: Христо́с воскре́се: единожды.

И ныне: Христо́с воскре́се: единожды.

Таже настоятель: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в.

И мы конец: И су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

 

Таже ектениа великая от диакона: Миром Го́споду помо́лимся.

Подобает ведати, яко по внегда начати иерею, кадит святую трапезу по обычаю и весь олтарь, вечер, на Господи воззвах: на Утрени, в начале канона исходит и кадит храм и лики и братию по обыкновенному чину.

Посем, Го́споди воззвах:
поем во глас 2. Поставим стихов 6.
И поем стихиры воскресны 3, глас 2.

Пре́жде век от Отца́ ро́ждшемуся Бо́жию Сло́ву, / вопло́щшемуся от Де́вы Мари́и, / прииди́те, поклони́мся. / Крест бо претерпе́в, / погребе́нию предаде́ся, я́ко Сам восхоте́, / и воскре́се из ме́ртвых, / спасе́ мя заблужда́ющаго челове́ка.

Христо́с Спас наш, / е́же на ны рукописа́ние пригвозди́в на Кресте́ загла́ди, / и сме́рную держа́ву упраздни́, / поклоня́емся Его́ тридне́вному Воскресе́нию.

Со Арха́нгелы воспои́м Христо́во Воскресе́ние, / Той бо есть Изба́витель и Спас душ на́ших, / и в сла́ве стра́шней и кре́пцей си́ле, / па́ки гряде́т суди́ти мíру, его́же созда́.

И восточны (Анатолиевы) 3.

Тебе́ Распе́ншагося и Погребе́ннаго, / А́нгел пропове́да Влады́ку, и глаго́лаше жена́м: / прииди́те ви́дите, иде́же лежа́ше Госпо́дь, / воскре́се бо, я́коже рече́, я́ко Всеси́лен. / Те́мже Тебе́ поклоня́емся, Еди́ному Безсме́ртному, / Жизнода́вче Христе́, поми́луй нас.

Кресто́м Твои́м упраздни́л еси́, / ю́же от дре́ва кля́тву, / погребе́нием Твои́м умертви́л еси́ сме́рти держа́ву, / воста́нием же Твои́м просвети́л еси́ род челове́ческий. / Сего́ ра́ди вопие́м Ти: / Благоде́телю Христе́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Отверзо́шася Тебе́, Го́споди, / стра́хом врата́ сме́ртная, / вра́тницы же а́довы ви́девше Тя, убоя́шася, / врата́ бо ме́дная сокруши́л еси́, / и вереи́ желе́зныя стерл еси́, / и изве́л еси́ нас от тмы и се́ни сме́ртныя, / и у́зы на́ша растерза́л еси́.

Слава: Спаси́тельную песнь пою́ще, от уст возсле́м. / Прииди́те вси в дому́ Госпо́днем припаде́м, глаго́люще: / на дре́ве Распны́йся, и из ме́ртвых Воскресы́й, / и Сый в не́дрех О́тчих, / очи́сти грехи́ на́ша.

И ныне, Богородичен: Пре́йде сень зако́нная, / благода́ти прише́дши, / я́коже бо купина́ не сгара́ше опаля́ема, / та́ко Де́ва родила́ еси́ / и Де́ва пребыла́ еси́. / Вме́сто столпа́ о́гненнаго, / пра́ведное возсия́ Со́лнце, / вме́сто Моисе́я, Христо́с, / Спасе́ние душ на́ших.

 

Вход со Евангелием. Све́те ти́хий:

Таже, прокимен великий, глас 7: Кто Бог ве́лий, я́ко Бог наш? / Ты еси́ Бог творя́й чудеса́. Стих 1: Сказа́л еси́ в лю́дех си́лу Твою́. Стих 2: И рех: ны́не нача́х, сия́ изме́на десни́цы Вы́шняго. Стих 3: Помяну́х дела́ Госпо́дня, я́ко помяну́ от нач́ала чудеса́ Твоя́. И паки: Кто Бог ве́лий:

По прокимне же возглашает диакон: И о сподо́битися нам слы́шанию свята́го Ева́нгелиа, Го́спода Бо́га мо́лим.

Посем чтет Евангелие настоятель во олтари.

Евангелие от Иоанна, зачало 65.
[Ин. 20, 19 – 25.]

Су́щу по́зде в день той во еди́ну от суббо́т, и две́рем затворе́нным, иде́же бя́ху ученицы́ Его́ со́брани, стра́ха ра́ди иуде́йска, прии́де Иису́с и ста посреде́, и глаго́ла им: мир вам. И сие́ рек, показа́ им ру́це и но́зе, и ре́бра Своя́. Возра́довашася у́бо ученицы́, ви́девше Го́спода. Рече́ же им Иису́с па́ки: мир вам. Я́коже посла́ Мя Оте́ц, и Аз посыла́ю вы. И сие́ рек, ду́ну и глаго́ла им: приими́те Дух Свят. И́мже отпустите́ грехи́, отпу́стятся им, и и́мже держите́, держа́тся. Фома́ же, еди́н от обоюна́десяте, глаго́лемый Близне́ц, не бе ту с ни́ми, егда́ прии́де Иису́с. Глаго́лаху же ему́ друзи́и ученицы: ви́дехом Го́спода. Он же рече́ им: а́ще не ви́жу на руку́ Его́ я́звы гвозди́нныя, и вложу́ пе́рста моего́ в я́звы гвозди́нныя, и вложу́ ру́ку мою́ в ре́бра Его́, не иму́ ве́ры.

Посем ектениа: Рцем вси: и Сподо́би, Го́споди, в ве́чер сей: Таже: Испо́лним вече́рнюю моли́тву:

И по возгласе
поем стихиру воскресну, глас 2:

Воскресе́ние Твое́, Христе́ Спа́се, / всю просвети́ вселе́нную, / и призва́л еси́ Твое́ созда́ние, / Всеси́льне Го́споди, сла́ва Тебе́.

Таже стихиры Пасхи, глас 5.

Стих: Да воскре́снет Бог, / и расточа́тся врази́ Его́.

Па́сха / свяще́нная нам днесь показа́ся; / Па́сха но́ва свята́я; / Па́сха та́инственная; / Па́сха всечестна́я. / Па́сха Христо́с Изба́витель; / Па́сха непоро́чная; / Па́сха вели́кая; / Па́сха ве́рных. / Па́сха две́ри ра́йския нам отверза́ющая. / Па́сха всех освяща́ющая ве́рных.

Стих: Я́ко исчеза́ет дым, / да исче́знут.

Прииди́те / от виде́ния жены́ благове́стницы, / и Сио́ну рцы́те: / приими́ / от нас ра́дости благове́щения, Воскресе́ния Христо́ва: / красу́йся, лику́й / и ра́дуйся, Иерусали́ме, / Царя́ Христа́ узре́в из гро́ба, / я́ко жениха́ происходя́ща.

Стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, / а пра́ведницы да возвеселя́тся.

Мироно́сицы жены́, / у́тру глубоку́, / предста́вша гро́бу Живода́вца, / обрето́ша А́нгела / на ка́мени седя́ща, / и той провеща́в им, / си́це глаго́лаше: / что и́щете Жива́го с ме́ртвыми; / что пла́чете Нетле́ннаго во тли? / Ше́дше, пропове́дите ученико́м Его́.

Стих: Сей день, его́же сотвори Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь.

Па́сха кра́сная, / Па́сха, Госпо́дня Па́сха! / Па́сха всечестна́я / нам возсия́. Па́сха, / ра́достию друг дру́га обы́мем. / О Па́сха! / Избавле́ние ско́рби, / и́бо из гро́ба днесь, / я́ко от черто́га / возсия́в Христо́с, / жены́ ра́дости испо́лни, глаго́ля: / пропове́дите апо́столом.

Слава, и ныне, глас 5: Воскресе́ния день, / и просвети́мся торжество́м, / и друг дру́га обы́мем. / Рцем бра́тие, / и ненави́дящим нас, / прости́м вся Воскресе́нием, / и та́ко возопии́м: / Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в, / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Христо́с воскре́се: трижды, кроме конца стихиры.

Таже диакон: Прему́дрость. Мы же: Благослови́. Настоятель: Сый благослове́н Христо́с Бог наш: И мы: Утверди́, Бо́же: Таже настоятель, вместо: Слава Тебе Христе Боже: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в. И мы: И су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. И абие глаголет отпуст со Крестом: Христо́с воскресы́й из ме́ртвых: И прочее, якоже изъявися в конец Утрени.

И целуем святыя иконы. И входим в трапезу, и глаголем: Христо́с воскре́се: трижды. Сла́ва, и ны́не: Настоятель: Христе́ Бо́же благослови́: По востании же от трапезы, глаголем: Христо́с воскре́се: трижды. Сла́ва, и ны́не: Настоятель: С на́ми Бог Своею благодатию: И тако творим во всю седмицу Светлую Вечерни последование.

В ПОНЕДЕЛЬНИК СВЕТЛЫЯ СЕДМИЦЫ
НА УТРЕНИ

Прежде начала, вжигает кандила и свещи параекклисиарх. Таже клеплет в великий кампан, и в прочия. И собравшимся нам во храм, иерей полагает обычный поклон настоятелю, и отходит во святый олтарь, и взем кадильницу стоит пред святою Трапезою, кроме убо священническия одежды, епитрахилий точию возложь сверх мантии, кадит крестообразно, глаголя:

Сла́ва Святе́й, и Единосу́щней, и Животворя́щей, и Нераздели́мей Тро́ице, всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

И нам отвещающим: Ами́нь.

Начинает настоятель, с прочими служители, велегласно
настоящий тропарь, во глас 5:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И мы тойжде поем подобне, со сладкопением. Поется же сей тропарь трижды от настоятеля, и трижды от нас.

Таже настоятель глаголет стихи:

Первый стих: Да воскре́снет Бог, и расточа́тся врази́ Его́, / и да бежа́т от Лица́ Его́ ненави́дящии Его́.

И на кийждо стих мы поем тропарь: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. Весь по единожды.

Вторый стих: Я́ко исчеза́ет дым, да исче́знут, / я́ко та́ет воск от лица́ огня́. Христо́своскре́се: единожды.

Третий стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, / а пра́ведницы да возвеселя́тся. Христо́своскре́се: единожды.

Четвертый стих: Сей день, его́же сотвори́ Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь. Христо́своскре́се: единожды.

Слава: Христо́с воскре́се: единожды.

И ныне: Христо́с воскре́се: единожды.

Таже настоятель: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в.

И мы конец: И су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

В мирских же храмех облачится иерей в ризы. Таже ектениа великая.

И по возгласе абие поем канон, ирмос: Воскресе́ния день: по дважды, тропари же на 10, с припевы: Христо́с воскре́се: В Сла́ва, и ны́не: глаголем Богородичны господина Феофана, и господина Иосифа. Катавасия оба лика вкупе: Воскресе́ния день: И последи: Христо́с воскре́се: трижды. И глаголем сие́ во всю седмицу вкупе с ирмосы на 14.

Канон, глас 1.
Песнь 1.

Ирмос: Воскресе́ния день, / просвети́мся, лю́дие. / Па́сха, Госпо́дня Па́сха, / от сме́рти бо к жи́зни, / и от земли́ к небеси́, / Христо́с Бог нас преведе́, / побе́дную пою́щия.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Очи́стим чу́вствия, и у́зрим / непристу́пным све́том / Воскресе́ния, Христа́ блиста́ющася, / и ра́дуйтеся, реку́ща, / я́сно да услы́шим, / побе́дную пою́ще.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Небеса́ у́бо досто́йно да веселя́тся, / земля́ же да ра́дуется, / да пра́зднует же мир, / ви́димый же весь и неви́димый: / Христо́с бо воста́, / весе́лие ве́чное.

Иный канон Богородичен, подобен.
Егоже краестрочие на первых тропарех: Феофа́нус. Глас тойже.

Слава: Умерщвле́ния преде́л сломи́ла еси́, / ве́чную жизнь ро́ждшая Христа́, из гро́ба возсия́вшаго днесь, / Де́во Всенепоро́чная, и мир просвети́вшаго.

И ныне: Воскре́сшаго ви́девши Сы́на Твоего́ и Бо́га, / ра́дуйся со апо́столы Богоблагода́тная Чи́стая, / и е́же ра́дуйся пе́рвее, я́ко всех ра́дости вина́, / восприя́ла еси́, Богома́ти Всенепоро́чная.

Катавасия оба лика вкупе: Воскресе́ния день: И последи: Христо́с воскре́се: трижды.

Песнь 3.

Ирмос: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, / не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, / но нетле́ния исто́чник / из гро́ба одожди́вша Христа́, / в Не́мже утвержда́емся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Ны́не вся испо́лнишася све́та, / не́бо же и земля́, и преиспо́дняя: / да пра́зднует у́бо вся тварь / воста́ние Христо́во, / в не́мже утвержда́ется.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Вчера́ спогребо́хся Тебе́ Христе́, / совостаю́ днесь / воскре́сшу Тебе́, / сраспина́хся Тебе́ вчера́, / Сам мя спросла́ви Спа́се во Ца́рствии Твое́м.

Слава: На нетле́нную жизнь / прихожду́ днесь бла́гостию ро́ждшагося из Тебе́, Чи́стая, / и всем конце́м свет облиста́вшаго.

И ныне: Бо́га, Его́же родила́ еси́ пло́тию, из ме́ртвых, / я́коже рече́, воста́вша ви́девши, Чи́стая, лику́й, / и Сего́ я́ко Бо́га Пречи́стая возвелича́й.

Катавасия: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Таже ектениа.

Ипакои, глас 4:

Предвари́вшия у́тро я́же о Мари́и, / и обре́тшия ка́мень отвале́н от гро́ба, / слы́шаху от А́нгела: во све́те присносу́щнем Су́щаго, / с ме́ртвыми что и́щете, я́ко челове́ка? / Ви́дите гро́бныя пелены́, тецы́те и ми́ру пропове́дите, / я́ко воста́ Госпо́дь, умертви́вый смерть, / я́ко есть Сын Бо́га, спаса́ющаго род челове́ческий.

И чтение на 1-ю́ книгу: В нача́ле бе Сло́во: от Иоанна, толкование Златоустаго, [от сего бо дне начинаем сию книгу, и даже до Всех святых совершаем].

Песнь 4.

Ирмос: На Боже́ственней стра́жи / богоглаго́ливый Авваку́м / да ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела / я́сно глаго́люща: / днесь спасе́ние ми́ру, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко всеси́лен.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Му́жеский у́бо пол, / я́ко разве́рзый де́вственную утро́бу, / яви́ся Христо́с, / я́ко челове́к же, / А́гнец нарече́ся, / непоро́чен же, / я́ко невку́сен скве́рны, / на́ша Па́сха, / и я́ко Бог и́стинен / соверше́н рече́ся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко единоле́тный а́гнец, / благослове́нный нам вене́ц Христо́с, / во́лею за всех закла́н бысть, / Па́сха чисти́тельная, / и па́ки из гро́ба кра́сное / пра́вды нам возсия́ Со́лнце.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Богооте́ц у́бо Дави́д / пред се́нным ковче́гом скака́ше игра́я, / лю́дие же Бо́жии святи́и, / образо́в сбытие́ зря́ще, / весели́мся Боже́ственне, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко Всеси́лен.

Слава: Созда́вый Ада́ма, Твоего́ пра́отца, Чи́стая, / зи́ждется от Тебе́, и сме́ртное жили́ще разори́ Свое́ю сме́ртию днесь, / и озари́ вся / боже́ственными блиста́ньми Воскресе́ния.

И ныне: Его́же родила́ еси́ Христа́, / прекра́сно из ме́ртвых возсия́вша, Чи́стая зря́щи, / до́брая и непоро́чная в жена́х и кра́сная, / днесь во спасе́ние всех, со апо́столы ра́дующися, / Того́ прославля́й.

Катавасия: На Боже́ственней стра́жи: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Песнь 5.

Ирмос: У́тренюем у́треннюю глубоку́, / и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це, / и Христа́ у́зрим / пра́вды Со́лнце, / всем жизнь возсия́юща.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Безме́рное Твое́ благоутро́бие, / а́довыми у́зами содержи́мии зря́ще, / к све́ту идя́ху Христе́, / весе́лыми нога́ми, / Па́сху хва́ляще ве́чную.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Присту́пим свещено́снии, / исходя́щу Христу́ из гро́ба, я́ко жениху́, / и спра́зднуем любопра́зднственными чи́нми / Па́сху Бо́жию спаси́тельную.

Слава: Просвеща́ется боже́ственными луча́ми и живоно́сными / воскресе́ния Сы́на Твоего́, Богома́ти Пречи́стая, / и ра́дости исполня́ется / благочести́вых собра́ние.

И ныне: Не разве́рзл еси́ врата́ де́вства в воплоще́нии, / гро́ба не разруши́л еси́ печа́тей, Царю́ созда́ния, / отону́дуже воскре́сшаго Тя зря́щи / Ма́ти, ра́довашеся.

Катавасия: У́тренюем у́треннюю глубоку́: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Песнь 6.

Ирмос: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, / и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сохрани́в це́ла зна́мения Христе́, / воскре́сл еси́ от гро́ба, / ключи́ Де́вы не вреди́вый в рождестве́ Твое́м, / и отве́рзл еси́ нам ра́йския две́ри.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Спа́се мой, / живо́е же и неже́ртвенное заколе́ние, / я́ко Бог Сам Себе́ / во́лею приве́л Отцу́, / совоскреси́л еси́ всеро́днаго Ада́ма, / воскре́с от гро́ба.

Слава: Возведе́ся дре́вле держи́мое сме́ртию и тле́нием, / воплоти́вшимся от Твоего́ пречи́стаго чре́ва, / к нетле́нней и присносу́щней жи́зни, / Богоро́дице Де́во.

И ныне: Сни́де в преиспо́дняя земли́, / в ложесна́ Твоя́, Чи́стая, сше́дый, / и всели́выйся и воплоти́выйся па́че ума́, / и воздви́же с Собо́ю Ада́ма, / воскре́с от гро́ба.

Катавасия: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Ектениа.

Таже кондак, глас 8:

А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же, / жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Икос: Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее иногда́ во гроб, / предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мvроно́сицы де́вы, / и друга́ ко друзе́й вопия́ху: / о други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем те́ло живоно́сное и погребе́ное, / плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во гро́бе. / И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся, / и принесе́м мv́ра я́ко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому, / и пла́чим, и возопии́м: о Влады́ко, воста́ни, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Синаксарий.

Таже глаголем:

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, / поклони́мся Свято́му Го́споду Иису́су, / еди́ному безгре́шному, / Кресту́ Твоему́ покланя́емся, Христе́, / и свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим: / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем, / и́мя Твое́ имену́ем. / Прииди́те вси ве́рнии, / поклони́мся Свято́му Христо́ву Воскресе́нию: / се бо прии́де Кресто́м ра́дость всему́ ми́ру. / Всегда́ благословя́ще Го́спода, / пое́м Воскресе́ние Его́: / распя́тие бо претерпе́в, / сме́ртию смерть разруши́. [Трижды.]

Воскре́с Иису́с от гро́ба, / я́коже прорече́, / даде́ нам живо́т ве́чный / и ве́лию ми́лость. [Трижды.]

Песнь 7.

Ирмос: О́троки от пе́щи изба́вивый, / быв Челове́к, / стра́ждет я́ко сме́ртен, / и стра́стию сме́ртное, / в нетле́ния облачи́т благоле́пие, / Еди́н благослове́н / отце́в Бог, и препросла́влен.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Жены́ с ми́ры богому́дрыя в след Тебе́ теча́ху, / Его́же, я́ко ме́ртва, со слеза́ми иска́ху, / поклони́шася ра́дующияся Живо́му Бо́гу, / и Па́сху та́йную / Твои́м, Христе́, ученико́м благовести́ша.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сме́рти пра́зднуем умерщвле́ние, / а́дово разруше́ние, / ино́го жития́ ве́чнаго нача́ло, / и игра́юще пое́м Вино́внаго, / Еди́наго благослове́ннаго / отце́в Бо́га, и препросла́вленнаго.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко вои́стинну свяще́нная, / и всепра́зднственная сия́ спаси́тельная нощь, / и светоза́рная, / светоно́снаго дне, / воста́ния су́щи провозве́стница, / в не́йже безле́тный Свет из гро́ба пло́тски всем возсия́.

Слава: Умертви́в Сын Твой смерть, Всенепоро́чная, / днесь всем сме́ртным пребыва́ющий живо́т во ве́ки веко́в дарова́, / Еди́н благослове́нный, / отце́в Бог и Препросла́вленный.

И ныне: Всем ца́рствуяй созда́нием, / быв челове́к, / всели́ся в Твою́, Богоблагода́тная, утро́бу, / и распя́тие претерпе́в и смерть, / воскре́се боголе́пно, / совозста́вив нас, я́ко всеси́лен.

Катавасия: О́троки от пе́щи изба́вивый: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Песнь 8.

Ирмос: Сей нарече́нный и святы́й день, / Еди́н суббо́т Царь и Госпо́дь, / пра́здников пра́здник / и торжество́ есть торже́ств, / во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Прииди́те, но́ваго виногра́да рожде́ния, / Боже́ственнаго весе́лия, / в наро́читом дни Воскресе́ния, / Ца́рствия Христо́ва приобщи́мся, / пою́ще Его́ / я́ко Бо́га во ве́ки.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Возведи́ о́крест о́чи твои́, Сио́не, и виждь: / се бо приидо́ша к тебе́, / я́ко богосве́тлая свети́ла, / от за́пада, и се́вера, и мо́ря, / и восто́ка ча́да твоя́, / в тебе́ благословя́щая Христа́ во ве́ки.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Троичен: О́тче Вседержи́телю, и Сло́ве, и Ду́ше, / треми́ соединя́емое во Ипоста́сех Естество́, / Пресу́щественне и Пребоже́ственне, / в Тя крести́хомся, / и Тя благослови́м во вся ве́ки.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Прии́де Тобо́ю в мир Госпо́дь, / Де́во Богоро́дице, / и чре́во а́дово расто́рг, / сме́ртным нам воскресе́ние дарова́, / те́мже благослови́м Его́ во ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Всю низложи́в сме́рти держа́ву / Сын Твой, Де́во, Свои́м воскресе́нием, / я́ко Бог кре́пкий совознесе́ нас и обожи́, / те́мже воспева́ем Его́ во ве́ки.

Катавасия: Сей нарече́нный и святы́й день: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Песнь 9.

Диакон: Вели́чит душа́ моя́ / Воскре́сшаго тридне́вно от гро́ба, / Христа́ Жизнодавца.

И первый лик ирмос: Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Таже вторый лик поет вторый припев: Вели́чит душа́ моя́ / во́лею страда́вша, и погребе́на, / и Воскре́сшаго тридне́вно от гро́ба. И ирмос: Свети́ся, свети́ся:

Таже первый лик поет: Христо́с но́вая Па́сха, / Же́ртва жива́я, / А́гнец Бо́жий, / взе́мляй грехи́ ми́ра.

О, Боже́ственнаго, о любе́знаго, / о сладча́йшаго Твоего́ гла́са! / С на́ми бо нело́жно / обеща́лся еси́ бы́ти, / до сконча́ния ве́ка Христе́: / Его́же, ве́рнии, / утвержде́ние наде́жди иму́ще, ра́дуемся.

И вторый лик поет тойже припев и тропарь.

Таже первый лик поет припев: А́нгел вопия́ше Благода́тней: / Чи́стая Де́во, ра́дуйся! / И па́ки реку́: ра́дуйся! / Твой Сын воскре́се / тридне́вен от гро́ба, / и ме́ртвыя воздви́гнувый: / лю́дие, весели́теся. И тропарь: О, Боже́ственнаго, о любе́знаго:

И вторый лик поет тойже припев и тропарь.

Таже первый лик: Возбуди́л еси́ усну́в ме́ртвыя от ве́ка, / ца́рски рыка́вый я́ко от Иу́ды лев. И тропарь: О, Боже́ственнаго, о любе́знаго:

Вторый лик: Магдали́на Мари́я притече́ ко гро́бу, / и Христа́ ви́девши, / я́ко вертогра́даря вопроша́ше.

О, Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая, Христе́! / О му́дросте, и Сло́ве Бо́жий, и си́ло! / Подава́й нам и́стее Тебе́ причаща́тися, / в невече́рнем дни Ца́рствия Твоего́.

Таже первый лик: А́нгел облиста́яй жена́м вопия́ше: / преста́ните от слез, я́ко Христо́с воскре́се. И тропарь: О, Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая:

Вторый лик: Христо́с воскре́се, смерть попра́вый, / и ме́ртвыя воздви́гнувый, / лю́дие весели́теся. И тропарь: О, Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая:

Первый лик: Днесь вся́ка тварь весели́тся и ра́дуется, / я́ко Христо́с воскре́се, и ад плени́ся. И тропарь: О, Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая:

Вторый лик: Днесь Влады́ка плени́ а́да, / воздви́гнувый ю́зники, я́же от ве́ка имя́ше лю́те одержи́мыя. И тропарь: О, Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая:

Первый лик: Вели́чит душа́ моя́ / Триипоста́снаго и Неразде́льнаго Божества́ держа́ву.

Согла́сно Де́во, Тебе́ блажи́м ве́рнии: / ра́дуйся, Две́ре Госпо́дня, / ра́дуйся, Гра́де одушевле́нный, / ра́дуйся, Ея́же ра́ди нам ны́не возсия́ свет, / из Тебе́ Рожде́ннаго из ме́ртвых Воскресе́ния.

Вторый лик: Ра́дуйся, Де́во, ра́дуйся, / ра́дуйся, Благослове́нная, / ра́дуйся, Препросла́вленная! / Твой бо Сын воскре́се тридне́вен от гро́ба.

Весели́ся и ра́дуйся боже́ственная Две́ре Све́та, / заше́дый бо Иису́с во гроб возсия́, / просия́в со́лнца светле́е, / и ве́рныя вся озари́в, / Богора́дованная Влады́чице.

Таже оба лика, сошедшеся вкупе, поют припев: Вели́чит душа́ моя́ / Воскре́сшаго тридне́вно от гро́ба, / Христа́ Жизнодавца.

И ирмос: Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́.

И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды. И ектениа.

Ексапостиларий. Самогласен:

Пло́тию усну́в, / я́ко мертв, / Царю́ и Го́споди, / тридне́вен воскре́сл еси́, / Ада́ма воздви́г от тли, / и упраздни́в смерть, / Па́сха нетле́ния, / ми́ра спасе́ние. [Трижды.]

На хвалитех, Всякое дыхание:
Поставим стихи 4, и поем стихиры воскресны, глас 2:

Хвали́те Его́ на си́лах Его́, / хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.

Вся́кое дыха́ние и вся тварь / Тя сла́вит, Го́споди, / я́ко Кресто́м смерть упраздни́л еси́, / да пока́жеши лю́дем, е́же из ме́ртвых Твое́ Воскресе́ние, / я́ко Еди́н Человеколю́бец.

Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем, / хвалите Его́ во псалти́ри и гу́слех.

Да реку́т иуде́е, / ка́ко во́ини погуби́ша стрегу́щии Царя́? / Почто́ бо ка́мень не сохрани́ Ка́мене жи́зни? / Или́ Погребе́ннаго да дадя́т, / или́ Воскре́сшему да покло́нятся, / глаго́люще с на́ми: / сла́ва мно́жеству щедро́т Твои́х, Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це, / хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.

Ра́дуйтеся лю́дие и весели́теся, / А́нгел седя́й на ка́мени гро́бнем, / той нам благовести́, рек: / Христо́с воскре́се из ме́ртвых, Спас мíра, / и испо́лни вся́ческая благоуха́ния, / ра́дуйтеся лю́дие и весели́теся.

Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния, / вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.

А́нгел у́бо е́же ра́дуйся, / пре́жде Твоего́ зача́тия, Го́споди, Благода́тней принесе́, / А́нгел же ка́мень сла́внаго Твоего́ гро́ба / в Твое́ Воскресе́ние отвали́. / Ов у́бо в печа́ли ме́сто, / весе́лия о́бразы возвеща́я, / сей же в сме́рти ме́сто, / Влады́ку Жизнода́вца пропове́дуя нам, / те́мже вопие́м Ти: / Благоде́телю всех, Го́споди, сла́ва Тебе́.


Поделиться с друзьями:

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.135 с.