Ины стихиры восточны (Анатолиевы), глас тойже. — КиберПедия 

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...

Ины стихиры восточны (Анатолиевы), глас тойже.

2021-01-31 66
Ины стихиры восточны (Анатолиевы), глас тойже. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Стих: Да бу́дут у́ши Твои́ / вне́млюще гла́су моле́ния моего́.

Кресто́м Твои́м, Христе́, хва́лимся, / и воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим: / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ина́го не ве́мы.

Стих: А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто постои́т; / я́ко у Тебе́ очище́ние есть.

Вы́ну благословя́ще Го́спода, / пое́м воскресе́ние Его́: / Крест бо Претерпе́в, / сме́ртию смерть погуби́.

Стих: И́мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́, / упова́ душа́ моя́ на Го́спода.

Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди, / я́ко упраздни́л еси́ держа́ву иму́щаго сме́рти: / обнови́л еси́ нас Кресто́м Твои́м, / да́руя нам живо́т и нетле́ние.

Таже стихиры Живоприемнаго Источника,
глас тойже. Подобен: Все возложше:

Стих: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния, / да упова́ет Изра́иль на Го́спода.

Стра́нная и пресла́вная небе́с Влады́ка / на Тебе́ соверша́ше изнача́ла, Всенепоро́чная; / и́бо свы́ше я́вственно ука́ну, / я́коже дождь во утро́бе Твое́й, Богоневе́сто, / исто́чник Тя показу́я все благо́е вре́ющий, / оби́лие же исцеле́ний, / благодея́ния источа́ющий всем незави́стно, / тре́бующим кре́пости душ, и здра́вия телесе́, / водо́ю благода́ти.

Стих: Я́ко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у Него́ избавле́ние, и Той изба́вит Изра́иля от всех беззако́ний eго́.

Ма́нну Тя небе́сную, / и рая́ Де́во исто́чник боже́ственный / имену́ю, Влады́чице, прии́скренне; / земли́ бо тече́ ток, / и благода́ть исто́чника Твоего́ четвероча́стие ея́ покрыва́ющая, / стра́нными чудесы́ всегда́, / и всем проси́мая быва́ет вода́ пие́мая. / Те́мже веселя́щеся христоимени́тии, притека́ем ве́рно, / святы́ню че́рплюще всегда́ сладкото́чную.

Стих: Хвали́те Го́спода вси язы́цы, похвали́те Его́ вси лю́дие.

Струи́ исцеле́ний источа́еши, Де́во, / ве́рно притека́ющим исто́чнику Твоему́ всегда́, Богоневе́сто; / ту́не бо излива́еши, / оби́льно и бога́тно неду́гующим исцеле́ния; / слепы́я ви́дящия явля́еши я́сно, / приступа́ющия к Тебе́; / хро́мыя мно́гия испра́вила еси́, / и разсла́бленныя стягну́ла еси́, / умерщвле́на же оживи́ла еси́ возлия́нием трегу́бым, / наводне́нных и злоды́шущих стра́сти исцели́ла еси́.

Стих: Я́ко утверди́ся ми́лость Его́ на нас, и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.

И повторяем первую стихиру: Стра́нная и пресла́вная небе́с, Влады́ка, / на Тебе́ соверша́ше изнача́ла, Всенепоро́чная; / и́бо свы́ше я́вственно ука́ну, / я́коже дождь во утро́бе Твое́й, Богоневе́сто, / исто́чник Тя показу́я все благо́е вре́ющий, / оби́лие же исцеле́ний, / благодея́ния источа́ющий всем незави́стно, / тре́бующим кре́пости душ, и здра́вия телесе́, / водо́ю благода́ти.

Слава, глас 6: Кто возглаго́лет си́лы твоя́, Исто́чниче, / и́же неистоща́емыми чудесы́ изоби́луяй, / мно́гая и па́че естества́ содева́еши исцеле́ньми? / О́ле вели́чий, я́же всем излива́еши! / Не то́кмо бо боле́зни неудо́бныя отгна́ла еси́ / притека́ющих с любо́вию, / но и душе́вныя стра́сти измыва́еши очища́ющи, Всенескве́рная, / всем подаю́щи ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во? / Кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́? / Безле́тно бо от Отца́ Возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щься, / естество́м Бог сый, / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди, / не во двою́ лицу́ Разделя́емый, / но во Двою́ Естеству́ несли́тно Познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

 

Вход с кадилом. Све́те ти́хий:

Прокимен, глас 7: Возлюблю́ Тя, Го́споди, кре́посте моя́, / Госпо́дь утверже́ние мое́. Стих: Бог мой, помо́щник мой, и упова́ю на Него́. Стих: Хваля́ призову́ Го́спода, и от враг мои́х спасу́ся. Стих: Услы́ша от хра́ма свята́го Своего́ глас мой. Таже: Возлюблю́ Тя, Го́споди, кре́посте моя́, Госпо́дь утверже́ние мое́.

Посем ектениа: Рцем вси: и Сподо́би, Го́споди, в ве́чер сей: Таже: Испо́лним вече́рнюю моли́тву:

На стиховне стихира воскресна,
глас 6, осмогласника:

Воскресе́ние Твое́, Христе́ Спа́се, / А́нгели пою́т на Небесе́х, / и нас на земли́ сподо́би, / чи́стым се́рдцем / Тебе́ сла́вити.

Таже, настоящия стихиры Богородицы,
глас 5. Подобен:

Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, / по моря́м разлива́яй чудеса́, на всю вселе́нную. / Океа́не у́мный, / Ни́ловы струи́ превосходя́й излива́нием благода́ти. / Силоа́ме вторы́й, во́ду источа́яй, / а́ки от ка́мене пресла́вную, / Иорда́ново же прие́мый де́йство. / Ма́нно спаси́тельная же, я́сно быва́емая, / ко и́щущаго тре́бованию, бога́тая вои́стинну и незави́стная, / Христо́ва Ма́ти Отрокови́це, / излива́ющая мiрови ве́лию ми́лость.

Стих: Освяти́л есть селе́ние / Свое́ Вы́шний.

Пе́сньми чу́дными ве́рнии, / небе́сный о́блак воспои́м, / ка́плю небе́сную Живода́вца Христа́, / на зе́млю нетле́нно одожди́вшую, / жи́ву ска́чущую, и источа́ющую безсме́ртная; / во́ду боже́ственную, Амвроси́ю, не́ктара, / никогда́же по питии́ истлева́юща, / жа́жду же та́ющую ду́ши отгоня́юща. / От него́же пию́щим разу́мно, / то́ки боже́ственныя предлага́ются от у́мнаго чре́ва, / точа́ща всем благода́ть незави́стную.

Стих: Ре́чная устремле́ния / веселя́т град Бо́жий.

Ра́дуйся, живоприе́мный исто́чниче, / ве́чно источа́я благода́ти, / лия́ние исцеле́ний, вся́кую неду́гов кре́пость, / немощну́ю и злу́ю отгоня́ющее, / слепы́х воззре́ние, и прокаже́нных боже́ственное очище́ние, / точа́щее неду́гов вся́кое врачевство́, / всем притека́ющим ве́рно к хра́му Твоему́; / вели́кая о́бщая цельба́, / безме́здная вои́стинну и гото́вая, / Ма́ти Христа́ Сло́ва, / источа́ющаго мiрови ве́лию ми́лость.

Слава: глас 5: Востру́бим празднолю́бцы в пе́снех, / воспле́щем в вода́х, и возлику́им ра́дующеся, / ве́чными то́ками живоно́снаго исто́чника; / ца́рие и кня́зи да стека́ются, / и исто́чника благода́ти да че́рплют незави́стно; / цари́ бо спасе́, / на одре́ же содержи́мыя прикоснове́нием возста́ви. / Па́стырие же и вси дождено́сный о́блак, / спаси́тельную во́ду сше́дшеся почерпе́м. / И́же в неду́зех свобожде́ние; / и́же в беда́х, кре́пость; / прохлажде́ние, и́же в жа́жде; / слепи́и о́чи, глуси́и благослы́шание, / злостра́ждущии исцеле́ние; / и́же в сме́ртех, живоно́сную; / вси повсю́ду ве́рным источа́ющую во́ды спасе́ния, / воспле́щуще си́це воззове́м: / присноживы́я то́ки излива́ющая от исто́чника, Чи́стая, / не преста́й, Де́во, всегда́ моля́щися / о рабе́х Твои́х.

И ныне, глас тойже: Воскресе́ния день, / и просвети́мся торжество́м, / и друг дру́га обы́мем. / Рцем бра́тие, / и ненави́дящим нас, / прости́м вся Воскресе́нием, / и та́ко возопии́м: / Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в, / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Христо́с воскре́се: трижды, кроме конца стихиры.

Таже диакон: Прему́дрость. Мы же: Благослови́. Настоятель: Сый благослове́н Христо́с Бог наш: И мы: Утверди́, Бо́же, святу́ю правосла́вную ве́ру, правосла́вных христиа́н во ве́к ве́ка. Таже настоятель, вместо: Слава Тебе Христе Боже: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в. И мы: И су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. И абие глаголет отпуст со Крестом: Христо́с воскресы́й из ме́ртвых: И прочее, якоже изъявися в конец Утрени.

И целуем святыя иконы. И входим в трапезу, и глаголем: Христо́с воскре́се: трижды. Сла́ва, и ны́не: Настоятель: Христе́ Бо́же благослови́: По востании же от трапезы, глаголем: Христо́с воскре́се: трижды. Сла́ва, и ны́не: Настоятель: С на́ми Бог Своею благодатию:

В ПЯТОК СВЕТЛЫЯ СЕДМИЦЫ
НА УТРЕНИ

Прежде начала, вжигает кандила и свещи параекклисиарх. Таже клеплет в великий кампан, и в прочия. И собравшимся нам во храм, иерей полагает обычный поклон настоятелю, и отходит во святый олтарь, и взем кадильницу стоит пред святою Трапезою, кроме убо священническия одежды, епитрахилий точию возложь сверх мантии, кадит крестообразно, глаголя:

Сла́ва Святе́й, и Единосу́щней, и Животворя́щей, и Нераздели́мей Тро́ице, всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

И нам отвещающим: Ами́нь.

Начинает настоятель, с прочими служители, велегласно
настоящий тропарь, во глас 5:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И мы тойжде поем подобне, со сладкопением. Поется же сей тропарь трижды от настоятеля, и трижды от нас.

Таже настоятель глаголет стихи:

Первый стих: Да воскре́снет Бог, и расточа́тся врази́ Его́, / и да бежа́т от Лица́ Его́ ненави́дящии Его́.

И на кийждо стих мы поем тропарь: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. Весь по единожды.

Вторый стих: Я́ко исчеза́ет дым, да исче́знут, / я́ко та́ет воск от лица́ огня́. Христо́своскре́се: единожды.

Третий стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, / а пра́ведницы да возвеселя́тся. Христо́своскре́се: единожды.

Четвертый стих: Сей день, его́же сотвори́ Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь. Христо́своскре́се: единожды.

Слава: Христо́с воскре́се: единожды.

И ныне: Христо́с воскре́се: единожды.

Таже настоятель: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в.

И мы конец: И су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Таже ектения великая. И по возгласе абие поем канон Пасце со ирмосы на 8, и Богородицы на 6.

Канон, глас 1.
Песнь 1.

Ирмос: Воскресе́ния день, / просвети́мся, лю́дие. / Па́сха, Госпо́дня Па́сха, / от сме́рти бо к жи́зни, / и от земли́ к небеси́, / Христо́с Бог нас преведе́, / побе́дную пою́щия.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Очи́стим чу́вствия, и у́зрим / непристу́пным све́том / Воскресе́ния, Христа́ блиста́ющася, / и ра́дуйтеся, реку́ща, / я́сно да услы́шим, / побе́дную пою́ще.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Небеса́ у́бо досто́йно да веселя́тся, / земля́ же да ра́дуется, / да пра́зднует же мир, / ви́димый же весь и неви́димый: / Христо́с бо воста́, / весе́лие ве́чное.

И канон Богородицы, егоже краестрочие:
Никифору Каллисту ту Ксанфопулу.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Ν] Ны́не источи́ ми, Де́во Богоро́дице исто́чниче, / благода́ть даю́щи Сло́ва, / я́ко да воспою́ Тя, исто́чник, / вре́ющий живо́т и благода́ть ве́рным; / Ты бо ипоста́сное Сло́во источи́ла еси́.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Ι] Врачевство́ па́че естества́, / храм Твой, Честна́я, / явля́ется всем, Отрокови́це, / от сме́рти бо я́вныя / притека́ющия ве́рныя я́ве возставля́ет, / и всем незави́стную то́чит сла́дость.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

[Κ] Излива́еши с небесе́ неистощи́мо / благода́ти вои́стинну еди́на: / слепе́юща бо твори́ши взира́ти к све́ту, бла́том но́вым, / возгласи́вши свы́ше па́че смы́сла Лео́нови.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

[Η] О́бщее любоче́стие челове́чества Честна́я, / ра́дуйся Мари́е, ра́дуйся; / всех бо Творе́ц на Тя, я́коже ка́пля сни́де я́вственно, / исто́чник Тя безсме́ртен показа́в Богоневе́стная.

Катавасия оба лика вкупе: Воскресе́ния день: И последи: Христо́с воскре́се: трижды.

Песнь 3.

Ирмос: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, / не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, / но нетле́ния исто́чник / из гро́ба одожди́вша Христа́, / в Не́мже утвержда́емся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Ны́не вся испо́лнишася све́та, / не́бо же и земля́, и преиспо́дняя: / да пра́зднует у́бо вся тварь / воста́ние Христо́во, / в не́мже утвержда́ется.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Вчера́ спогребо́хся Тебе́ Христе́, / совостаю́ днесь / воскре́сшу Тебе́, / сраспина́хся Тебе́ вчера́, / Сам мя спросла́ви Спа́се во Ца́рствии Твое́м.

Богородицы подобны:

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Φ] Све́тлый Тя святы́й храм / Влады́ки всех, Отрокови́це вем, / и нетле́ния Исто́чник, / во́ду излива́ющ Христа́, / от Него́же напая́емся.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Ο] От Твоея́ благода́ти, Влады́чице исто́чниче, / Самоде́ржцу дае́ши исхо́дов происхожде́ние содержи́мо лю́те, / ка́мене подстоя́ние стра́шное, / водо́ю разреши́вшееся.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

[Ρ] Тече́т благода́ть незави́стная / от Тебе́, Богоро́дице Де́во, оби́льно точа́щая, / хроми́и ска́чут о Тебе́, / прокаже́нных очища́ется мно́жество, / и де́мони угнета́ются.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

[Ο] Всем дае́ши исцеле́ние ве́рным, / царе́м, простце́м, ни́щим, / князе́м, убо́гим, бога́тым о́бще, / во́ду излива́яй Исто́чниче / разли́чное исцеле́ние.

Катавасия: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Таже ектениа.

Таже кондак Пасце, глас 8:

А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же, / жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Икос: Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее иногда́ во гроб, / предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мvроно́сицы де́вы, / и друга́ ко друзе́й вопия́ху: / о други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем те́ло живоно́сное и погребе́ное, / плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во гро́бе. / И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся, / и принесе́м мv́ра я́ко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому, / и пла́чим, и возопии́м: о Влады́ко, воста́ни, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Седален, глас 8. Подобный: Прему́дрости Сло́ва:

Приснотеку́щий Исто́чник, и живо́тный, / источа́яй струя́ боже́ственный ток, / согла́сно восхва́лим благода́ти прося́ще; / на ки́йждо бо день источа́ет исцеле́ния, / я́ко рек тече́ния показу́яй мале́йшая. / Те́мже по до́лгу приступа́юще с любо́вию, / ве́рно почерпе́м от Исто́чника / неисчерпа́емое здра́вие, вои́стинну безсме́ртное, / ороша́ющее ве́рно благочести́вых сердца́; / устна́ми возопии́м, / Ты еси́ ве́рных утеше́ние.

Песнь 4.

Ирмос: На Боже́ственней стра́жи / богоглаго́ливый Авваку́м / да ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела / я́сно глаго́люща: / днесь спасе́ние ми́ру, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко всеси́лен.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Му́жеский у́бо пол, / я́ко разве́рзый де́вственную утро́бу, / яви́ся Христо́с, / я́ко челове́к же, / А́гнец нарече́ся, / непоро́чен же, / я́ко невку́сен скве́рны, / на́ша Па́сха, / и я́ко Бог и́стинен / соверше́н рече́ся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко единоле́тный а́гнец, / благослове́нный нам вене́ц Христо́с, / во́лею за всех закла́н бысть, / Па́сха чисти́тельная, / и па́ки из гро́ба кра́сное / пра́вды нам возсия́ Со́лнце.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Богооте́ц у́бо Дави́д / пред се́нным ковче́гом скака́ше игра́я, / лю́дие же Бо́жии святи́и, / образо́в сбытие́ зря́ще, / весели́мся Боже́ственне, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко Всеси́лен.

Богородицы подобны:

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Υ] Па́че песка́ вои́стинну, и ка́плий дожде́вных, / бы́ша Богоро́дице мно́жества, исто́чника дел Твои́х, / непреста́нно теку́щая на всю зе́млю бога́тно, / и вся́каго боля́ща лю́те / ско́ро исцеля́ющая.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Κ] На стесне́нный жены́ от карки́на сосе́ц, / вода́ возлива́ется, Де́во, / исто́чника Твоего́, Влады́чице, / и а́бие преста́ша стра́сти смертоно́сныя струе́ю, / и карки́н про́сто изы́ти позна́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

[Α] Недомы́слимое в Тебе́, / и па́че естества́ соде́янное / есть я́вственно, Богоро́дице, / вода́ бо быва́ет исто́чника Твоего́ исцеле́ние, / неду́гом смертоно́сным проти́вное, / его́же естество́ я́ве / никогда́же ве́дяше.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

[Λ] При́сно умерщвля́ет мя враг / сла́стными прило́ги, / Влады́чице исто́чниче Богоро́дице, не пре́зри, / предвари́ ско́рая по́моще; / сего́ же се́тей мя изба́ви, / да воспою́ Тя, при́сно многопе́тую.

Катавасия: На Боже́ственней стра́жи: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Песнь 5.

Ирмос: У́тренюем у́треннюю глубоку́, / и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це, / и Христа́ у́зрим / пра́вды Со́лнце, / всем жизнь возсия́юща.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Безме́рное Твое́ благоутро́бие, / а́довыми у́зами содержи́мии зря́ще, / к све́ту идя́ху Христе́, / весе́лыми нога́ми, / Па́сху хва́ляще ве́чную.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Присту́пим свещено́снии, / исходя́щу Христу́ из гро́ба, я́ко жениху́, / и спра́зднуем любопра́зднственными чи́нми / Па́сху Бо́жию спаси́тельную.

Богородицы подобны:

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Λ] Глаго́ланная Де́во Отрокови́це, / исто́чника Твоего́ вои́стинну чудеса́, / ужаса́ют челове́ков помышле́ние; / па́че бо естества́ суть, / вся ве́рныя освяща́ющая.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Ι] Повествова́ руно́, ма́нна / и Силоа́м, и ка́мень точа́щь, / Соломо́нов притво́р, благода́ть Твою́, / Иорда́нския во́ды, и исто́чник самаряны́ни.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

[Σ] Ка́пли Твоя́, Отрокови́це Де́во, / я́же исто́чника, и ме́ртваго оживи́ша, / па́че сло́ва соде́янное и смы́сла; / вся бо Твоя́, Всечи́стая, / сло́во побежда́ют челове́ческое.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

[Τ] Стра́сти моя́, Отрокови́це, исцели́, / кровотече́ния исто́чник изсуша́ющи, / и лю́тое пла́мене возжже́ние, и здра́вия преложе́ние, / исхо́дов сою́з, и чревотече́ние.

Катавасия: У́тренюем у́треннюю глубоку́: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Песнь 6.

Ирмос: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, / и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сохрани́в це́ла зна́мения Христе́, / воскре́сл еси́ от гро́ба, / ключи́ Де́вы не вреди́вый в рождестве́ Твое́м, / и отве́рзл еси́ нам ра́йския две́ри.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Спа́се мой, / живо́е же и неже́ртвенное заколе́ние, / я́ко Бог Сам Себе́ / во́лею приве́л Отцу́, / совоскреси́л еси́ всеро́днаго Ада́ма, / воскре́с от гро́ба.

Богородицы подобны:

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Ο] Словеса́ Сло́ва, я́ко вои́стинну исто́чника, / воспева́ем Тя, Чи́стая, / прему́дрости бо глубину́, / я́ко па́че сло́ва ражда́еши, / пове́сивша на возду́се тече́ния, / и зе́млю на воде́.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Υ] Подшла́ еси́ ле́ствиц несе́ние, / отъе́млющее сокруше́ние и́же та́мо живопи́сцов, / о всесвяты́й исто́чниче! спаса́яй лю́ди / от тру́са до́му па́дшия.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

[Τ] Утро́бы неродя́щия непло́дством пре́жде, / разреша́еши я́ве, / исто́чника Твоего́ струя́ми, / и́бо я́ко роди́вшая Влады́ку всех, / и рожде́ния подае́ши.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

[Ο] Ни сло́во, ни ум, ниже́ язы́к / Твое́ возмо́гут, Чи́стая, Рождество́ похвали́ти, / но немощству́ют в Тебе́, / и облича́ется филосо́фов че́стность, / и ри́торов красота́.

Катавасия: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Ектениа.

Кондак, глас 8. Подобен: Взбра́нной:

От неистощи́мыя Ты, исто́чниче богоблагода́тный, / подае́ши ми, точа́щи во́ды Твоея́ благода́ти, / приснотеку́щий па́че сло́ва, / я́ко бо Сло́во ро́ждшая па́че смы́сла, / молю́ Ти ся, ороси́ мя благода́тию, да зову́ Ти: / ра́дуйся, водо́ спаси́тельная.

Икос: Нескве́рная Богоро́дице, ро́ждшая Сло́во О́тчее, / пре́жде век нетле́нно ро́ждшееся, / разшири́ моя́ уста́, Чи́стая, / спривнося́щи мя к Твоему́ похвале́нию, / я́ко да восхвалю́ Тя, зовы́й исто́чнику Твоему́ сия́: / ра́дуйся, исто́чниче ра́дости непреста́емыя; / ра́дуйся, то́че добро́ты неизрече́нныя. / Ра́дуйся, неду́гов разли́чных разреше́ние; ра́дуйся страсте́й вся́ких потопле́ние. / Ра́дуйся струе́ светови́днейшая, здра́вы творя́щая ве́рныя; / ра́дуйся водо́ благода́тнейшая неду́гующим многоразли́чно. / Ра́дуйся ча́ше ма́нны живото́чныя; / ра́дуйся ба́не и не́ктарю богоизлия́нный. / Ра́дуйся водо́, прему́дрости неве́дение отъе́млющая; / ра́дуйся растворе́ние се́рдца, пи́щу боже́ственную излива́ющее. / Ра́дуйся приста́нище неможе́ния источа́ющая; / ра́дуйся пла́мень неду́гования угаша́ющая. / Ра́дуйся водо́ спаси́тельная.

Синаксарь
на Пресвятую Госпожу Владычицу Богородицу,
Живоприемный Источник.

В пято́к Све́тлыя седми́цы, пра́зднуем обновле́ние хра́ма Пресвяты́я и Госпожи́ на́шея Богоро́дицы, имену́емаго живоно́снаго исто́чника. Еще́ же па́мять твори́м изря́дных и па́че естества́ чуде́с бы́вших, во о́ном хра́ме от Богома́тере. Сей у́бо храм пе́рвее основа́ся от царя́ Льва Вели́каго, и́же и Маке́лл именова́ся. Сей поне́же бя́ше благ и смире́н челове́к, за до́брое свое́ наме́рение и ми́лостивное, е́же имя́ше, пре́жде не́же бы́ти царю́, обрета́яйся во о́ном ме́сте, обре́те еди́наго челове́ка слепа́го, не ви́дяща ка́мо ити́, и взем его́ за ру́ку, ведя́ше. Дости́гшима же обои́ма та́мо близ, иде́же бя́ше сей исто́чник, возжада́ слепы́й, и моля́ше Льва, да ороси́т его́; и́же идя́ во вну́треннее о́ное ле́са, иде́же бя́ше древе́с и насажде́ний разли́чных испо́лнено, иска́ше воды́, и не обрета́яй исто́чника, обраща́шеся а́ки отягча́емь. И слы́шит глас свы́ше глаго́лющь: о Льве! не уныва́й, зане́ вода́, ея́же и́щеши, близ тебе́ есть, и обрати́ся обрести́ ю́. И Лев у́бо обраща́яйся, и ища́й мно́го, не обре́те ея́. И па́ки слы́шит ра́вный пе́рвому глас, и глаго́лет ему́: царю́ Льве, вни́ди во вну́треннюю часть загуще́ннаго сего́ ле́са, и возми́ свои́ма рука́ма от сея́ му́тныя воды́, и исцели́ жа́жду слепа́го, и пома́жи и помраче́нныя его́ о́чи; и а́бие позна́еши, ка́я есмь, и от мно́гаго вре́мене живу́ на сем ме́сте. Лев у́бо сотвори́ я́коже глас повеле́ ему́, и а́бие воззре́ слепы́й. И по Богома́тере прорече́нию, по ма́ле вре́мени бысть царь Лев: и созда́ та́мо у исто́чника храм пе́рвый, бога́тою руко́ю, я́коже зри́тся днесь. И поне́же быва́ху чудеса́ множа́йшая на вся́кий день, по мно́гих ле́тех Иустиниа́н вели́кий самоде́ржец гре́ческий, поне́же пострада́ зело́ от не́мощи водотру́дия, и обре́те та́мо исцеле́ние свое́, хотя́ да́ти воздая́ние Ма́тери Бо́жией, па́ки созда́ о́ный пе́рвый храм, и сотвори́ и велича́йший и красне́йший, и́же от мно́гих тру́сов внегда́ разсе́деся, последи́ царь Васи́лий Македо́нский, и сын его́ Лев Му́дрый, па́ки созда́ша и испра́виша и́. Во вре́мя их сей исто́чник мно́га чудеса́ де́йствова: и вод задержа́ния, и пти́сы, и ины́я тмочи́сленныя стра́сти исцели́: карки́нския стра́сти, и кровотече́ния мно́гих родо́в, и́миже стражда́ху царе́вны и ины́я жены́, и разли́чныя огне́вицы, и ины́я боле́зни, и я́звы неисце́льныя, и непло́дныя разреши́; я́ко и цари́ца Зои́ непло́ды су́щи прия́т дар от сего́ исто́чника, сы́на Константи́на Порфироге́нита. Воскреси́ же и ме́ртваго, и́же бе от Фессали́и, и приходя́ ко свято́му исто́чнику у́мре на пути́. Егда́ же хотя́ше умре́ти, запове́да кора́блеником взя́ти его́ та́мо во храм исто́чника, и возлия́ти на него́ три ка́ди от о́ныя воды́, и тогда́ погребсти́ его́. Е́же творя́ще кора́бленицы, и возлива́юще на него́ во́ду, а́бие воскре́се ме́ртвый. По мно́гом же вре́мени, хотя́ па́сти вели́кий храм о́ный, яви́ся Богоро́дица, и держа́ше его́, до́ндеже изы́де вон все мно́жество люде́й, и никто́же вреди́ся. Та́яжде свята́я вода́ пива́ема, мно́гия бесну́емыя исцели́, и от темни́цы челове́ки свя́занныя разреши́. Исцели́ же и царя́ Льва от каменозая́тия, и жены́ его́ Феофа́ны угаси́ зе́льнейшую огне́вицу. И бра́та его́ Стефа́на разреши́ от пти́сныя не́мощи. Дарова́ же и слух Иоа́нну патриа́рху Иерусали́мскому. Исцели́ еще́ и си́льную огне́вицу Патри́киа Тара́сиа, и ма́тере его́ Магистри́ссы, и сы́на Стилиа́нова исцели́ от водозадержа́ния. И не́кую жену́ и́менем Схи́зину свободи́ от чревоболе́ния. И царя́ Рома́на исцели́, от разреше́ния и связа́ния чре́ва та́яжде вода́, подо́бне и жену́ его́. Призва́нием же то́кмо исцели́ Всесвята́я мона́ха Пе́перин, и ученика́ его́ в Халде́и. Подо́бне и мона́ха Матфе́а, и Меле́тиа, и́хже оболга́ша царю́, свободи́ от гне́ва; Патри́киа же и Протоспафа́риа, и ины́я тмочи́сленныя кто испове́дати мо́жет? Несть же пра́ведно не воспомина́ти и исцеле́ния Исхи́ова; ниже́ кий язы́к мо́жет пове́дати, ели́ка чудеса́ та́яжде вода́ де́йствова, и да́же до днесь де́йствует, па́че ка́плей дожде́вных, и па́че звезд небе́сных, и листо́в мно́жества, я́же в на́ша времена́ ви́дехом. Еще́ исцели́ и ины́я смертоно́сныя боле́зни, прока́зы, свербо́ты па́че естества́, и опухле́ния же́нская, и душе́вныя стра́сти мно́гия исцели́, и разли́чныя очны́я боле́зни. Еще́ же исцели́ вара́гга Иоа́нна от воднотрудова́ния, и друга́го вара́гга исцели́ от злых язв, и священномона́ха Ма́рка от о́спы, и каменозая́тия мона́ха Заха́рию. И ина́я мно́жайшая чудеса́, я́же не возмо́жно есть исчи́слити, я́же де́йствова и де́йствует непреста́нно. Твоея́ Ма́тере моли́твами, Христе́ Бо́же наш поми́луй нас. Ами́нь.

Таже глаголем:

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, / поклони́мся Свято́му Го́споду Иису́су, / еди́ному безгре́шному, / Кресту́ Твоему́ покланя́емся, Христе́, / и свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим: / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем, / и́мя Твое́ имену́ем. / Прииди́те вси ве́рнии, / поклони́мся Свято́му Христо́ву Воскресе́нию: / се бо прии́де Кресто́м ра́дость всему́ ми́ру. / Всегда́ благословя́ще Го́спода, / пое́м Воскресе́ние Его́: / распя́тие бо претерпе́в, / сме́ртию смерть разруши́. [Трижды.]

Воскре́с Иису́с от гро́ба, / я́коже прорече́, / даде́ нам живо́т ве́чный / и ве́лию ми́лость. [Трижды.]

Песнь 7.

Ирмос: О́троки от пе́щи изба́вивый, / быв Челове́к, / стра́ждет я́ко сме́ртен, / и стра́стию сме́ртное, / в нетле́ния облачи́т благоле́пие, / Еди́н благослове́н / отце́в Бог, и препросла́влен.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Жены́ с ми́ры богому́дрыя в след Тебе́ теча́ху, / Его́же, я́ко ме́ртва, со слеза́ми иска́ху, / поклони́шася ра́дующияся Живо́му Бо́гу, / и Па́сху та́йную / Твои́м, Христе́, ученико́м благовести́ша.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сме́рти пра́зднуем умерщвле́ние, / а́дово разруше́ние, / ино́го жития́ ве́чнаго нача́ло, / и игра́юще пое́м Вино́внаго, / Еди́наго благослове́ннаго / отце́в Бо́га, и препросла́вленнаго.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко вои́стинну свяще́нная, / и всепра́зднственная сия́ спаси́тельная нощь, / и светоза́рная, / светоно́снаго дне, / воста́ния су́щи провозве́стница, / в не́йже безле́тный Свет из гро́ба пло́тски всем возсия́.

Богородицы подобны:

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Υ] Почерпи́те неду́гующии исцеле́ния; / Всечи́стая бо то́чит от боже́ственнаго исто́чника сла́дость и́стинную, / пото́к сла́дости вои́стинну вре́ющий, / те́мже и ве́рою то́ки незави́стныя / поче́рпем вси.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Ξ] Удивля́ют слы́шащия, Влады́чице, / стра́нная Твоя́ чудеса́, вся ве́рныя: / немы́я бо и глухи́я, я́ко благоглаго́ливыя / показу́ет вода́ Твоя́, / стра́ждущия же лю́те врачу́ет, / и исцеле́ние да́рует.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

[Α] Возво́диши от пе́щи скорбе́й, / ороша́ющи вода́ми от стра́ннаго исто́чника, / приступа́ющия к Тебе́, Чи́стая: / карки́нския бо ра́ны свобожда́ется челове́к, / прокаже́нна же исцеля́еши, / и распале́ние угаси́ла еси́.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

[Ν] Ю́ноши и отрокови́цы Влады́чицу, / и вси челове́цы ве́рою от души́ восхва́лим све́тло; / сокруше́ния бо гное́виц, и вре́ды лука́вых, / и ото́ки, и разсла́бленнаго исцели́.

Катавасия: О́троки от пе́щи изба́вивый: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Песнь 8.

Ирмос: Сей нарече́нный и святы́й день, / Еди́н суббо́т Царь и Госпо́дь, / пра́здников пра́здник / и торжество́ есть торже́ств, / во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Прииди́те, но́ваго виногра́да рожде́ния, / Боже́ственнаго весе́лия, / в наро́читом дни Воскресе́ния, / Ца́рствия Христо́ва приобщи́мся, / пою́ще Его́ / я́ко Бо́га во ве́ки.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Возведи́ о́крест о́чи твои́, Сио́не, и виждь: / се бо приидо́ша к тебе́, / я́ко богосве́тлая свети́ла, / от за́пада, и се́вера, и мо́ря, / и восто́ка ча́да твоя́, / в тебе́ благословя́щая Христа́ во ве́ки.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Троичен: О́тче Вседержи́телю, и Сло́ве, и Ду́ше, / треми́ соединя́емое во Ипоста́сех Естество́, / Пресу́щественне и Пребоже́ственне, / в Тя крести́хомся, / и Тя благослови́м во вся ве́ки.

Богородицы подобны:

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Θ] Боже́ственную исто́чник и честну́ю во́ду / излива́ет Твой Де́во; / водны́х бо тече́ние вспяща́ет зело́, / призыва́нием боже́ственным благода́ти. / Те́мже тя почита́ем, исто́чниче, во ве́ки.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

[Ο] Вси честну́ю живото́чную во́ду / воспои́м му́дренне: / злодыха́ния бо ток по страна́м уставля́ет, / и свобо́дное твори́т происхожде́ние. / О́ле Твои́х чуде́с, / Чи́стая Богороди́тельнице!

Б лагослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

[Π] Ка́я, Всепе́тая, восхва́лят уста́ / Рождества́ Твоего́ стра́нное? / Но и ум кий бы чуде́с исто́чник изсле́довал, / и сло́во изглаго́лало? / Несть естеству́ кре́пость, Твои́м чуди́тися.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

[Ο] Вся о Тебе́ сме́рти держа́ва / разори́ся внеза́пу, о Цари́це и Госпоже́, / и́бо Царя́ Безсме́ртнаго, живо́т Ты источи́ла еси́, / во́ду, ма́нну, Христа́ во ве́ки.

Катавасия: Сей нарече́нный и святы́й день: И тропарь: Христо́с воскре́се: трижды.

Песнь 9.

Диакон: Вели́чит душа́ моя́ / Воскре́сшаго тридне́вно от гро́ба, / Христа́ Жизнодавца.

И первый лик ирмос: Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Таже вторый лик поет вторый припев: Вели́чит душа́


Поделиться с друзьями:

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.156 с.