Невозможно наполнить желудок человека — КиберПедия 

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...

Невозможно наполнить желудок человека

2020-10-20 117
Невозможно наполнить желудок человека 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Устав в походе, дружина нартов остановилась у родника, чтобы отдохнуть и попить воды. Но пить было не из чего, не было никакой посуды. Младший из нартов начал искать что-нибудь такое, чем можно было бы зачерпнуть воды. Он нашел какую-то мягкую вещицу, помыл ее, дважды набрал ее воды и напился. Набрал в третий раз – вещица раздулась, словно мяч, и воды хватило на одного воина. В четвертый раз набрали в нее воды и хватило уже на троих. В пятый раз набралось столько воды, что ею напились оставшиеся двенадцать нартов. В шестой раз эта вещица от воды раздулась настолько, что трое нартов кое-как подняли и напоили всех коней.

Удивились нарты, что же это за вещь такая необычная. Осмотрел ее нартский тамада и сказал: “Это человеческий желудок, который никогда не наполняется, а все только раздувается”.

144
Боарам боацаш я сага сутарал

Моцаг1а, пайхамарий замах, адам мел ц1аьрмата да хар духьа сигалара лаьтта модз мохкадаьд. 1алаьлой ала дукха хиннад из. Модз д1аийде болабеннаб нах. Педашца, богашца, яьшца, ведарашца ийдеш, ийдеш, деррига модз д1аийцад, х1ама ца дуташ.

Т1аккха лаьттара хий хьахийцад, к1едж тохийташ. Дуне хьалдоаккхаш хий 1айнад. Хьалха дийлха модз миссел а, е дукхаг1а, е к1езигаг1а доацаш хиннад из. Модз санна из хий наха д1аийдаь хинна даларе, Нух-пайхамара кема де дезаргдацар.

Иззал ц1аьрматеи сутареи да адам.

Безмерна человеческая жадность

Когда-то, во времена пророков, решили проверить, насколько жадны люди. С неба вылили очень много меда. Он бы залил всю землю, но этого не произошло, так как люди начали брать мед ведрами, тазами, бочками и весь подчистую выбрали.

Тогда пустили воду из земли. Забила она фонтанами и потекла по всей земле. Воды пустили на землю не больше и не меньше, чем ранее меда. Но люди не брали воду, и вскоре произошел потоп.

Вот если бы люди с такою же жадностью, как они собирали мед, забрали бы и воду, пророку Нуху (Ною) не пришлось бы строить свой корабль.

Вот насколько люди скупы и жадны.

145
Лаьтта къовсарах

Даллас ше лаьтта воссавича, Адам д1а-хьа хьежар. Дуне д1а мел да уллаш лаьтта дайнад цунна. “Далла ба хоастам укх дерригача доккхача лаьттан да со ца1 волаш!” – аьннад цо.

Лаьттаца Адама йола ц1аьрматали камаьршали миштай хьажа дагадехад Джабраил-малейка. Малейкашта цхьаккхача х1аман лаьтта эшаш мичад. Адама фу ду хьажа Джабраил-малейк лаьтта дессад. Д1ат1а а даха, аьннад цо Адамага:
- Адам, ер лаьтта хьона цхьаннена деннадац. Вай шиннена деннад. Ер мишта дийкъача бакъахьа хет хьона?
- Ер чхьонкар кхоссийта сога. Из 1оежача кхаччал са лаьтта хургда, д1ахо д1а дар хьа хургда, - аьннад Адама, ший бе йоалла чхьонкар д1а а хьекха.

Из х1ана аьннад цо? Шийх ч1оаг1а б1убенна хиларах аьннад. Вай да Адам-пайхамар хиннав 1алаьмате лакхача дег1ара волаш, ч1оаг1а т1ехбаьнна низ болаш.

Малайко “мегад” а аьнна, кхессай Адама чхьонкар. Ах лаьтта чудерзадаьд 1оежача чхьонкара. Дукха иха, иха, чхьонкар йолча д1акхаьчаб ераш.
- Укхазара д1ахо дола лаьтта х1анз са да-кха, - аьннад малейко.

Ше къоастадаь лаьтта к1езига хеташ, Адам волавеннав харцдараш дувца: кхы а ц1аькъаза кхосса еза, оалаш, са ког д1акхийтта хиннабар, оалаш, малейка лаьтта сенна деза, оалаш. Х1аьта малейк шийчун т1ера доалаш хиннадац. “Вай дийццача хила деза дош”, - аьннад цо. Циггач къовсам баьннача, д1ав1ашаг1а летаб уж. Шоаш латаш боахкаш, ший аьттув мел боал Адама из чхьонкар когаца к1езиг-к1езига д1ахо д1атетташ хиннай, иззал а дола лаьтта-к1иг кхы а совнаг1а хилийтар духьа. Циггач дела а денна, латар сацийта, аьннад, йоах, Джабраил-малейка:
- Сона-м п1елг т1аоттал а дезацар ер лаьтта. Укх лаьттаца хьо, Адам, селлара ц1аьрмата волаш хала хет сона, х1ана аьлча, хьога хьежжа ер лаьтта къувсаш хьа т1ехьа а хургйоландарь.

Спор из-за земли

Спустил Бог Адама на землю. Осмотрелся он, и увидел бескрайние земные просторы. “Слава Всевышнему, - воскликнул он, - что вся эта земля принадлежит мне одному!”.

Ангел Джабраил решил проверить, насколько Адам жаден или щедр. Ангелам земля совершенно ни к чему. Чтобы испытать Адама, ангел спустился на землю, подошел к Адаму и сказал:
- Адам, не думай, что вся эта земля отдана во власть только тебе одному. Она дана нам двоим. Скажи, как нам лучше поделить ее.
- Дай я брошу эту дубину. Куда она упадет – дотуда будет моя земля, а далее будет твоя, - предложил Адам, указав на свою дубину.

Почему он так сказал? Потому, что был очень в себе уверен. Наш пророк-предок был великаном и обладал огромной силой.

Согласился ангел, и Адам бросил дубину. Она упала посреди всей земли. Долго шли они и, наконец, дошли.
“Отсюда далее уже идет моя земля”, - сказал ангел.

Адам решил, что он мало отделил земли и пустился в разные домыслы: что надо еще раз дубину бросить, что он споткнулся, когда ее бросал, что ангелам земля не нужна и прочее. Но ангел настаивал на том, что уговор необходимо строго выполнять.

Разгорелся спор, и началась потасовка. Борются они, и среди драки Адам улучал момент и каждый раз, хотя бы чуточку, ногою отодвигал дубину, чтобы прибавить себе такую малость земли. Видя эти потуги, ангел засмеялся, прекратил борьбу и сказал:
“Мне не нужно земли даже с кончик пальца. Я очень сожалею, что ты, Адам, очень жаден и что твое потомство, следуя твоему примеру, будет постоянно спорить из-за земли”.

146
Мишта хьахиннай цицхолгаш

Вахаш хиннав геттар къе саг. Ч1оаг1а текъаш, Даллагара шийна рузкъа дийхад цо. Къа а хийтта, Даллас боккха боахам бенна хиннаб цунна. Ч1оаг1а хьал долаш ваха хайнав из. Даллана дагадехад из саг миштав ха. Джабраил-малейк дахийтад цо лаьтта. Цу сага чулатташ цхьа 1у хиннав. Саг1адехарг сана цунна т1адахад Джабраил-малейк. К1езига-дукха шийна тха дийхад цо, шийна пасаташ ялла. Даьга хаьтта мара тха дала йишяц ший, аьннад. Мегад, аьнна, д1агаьндаьннад малейк. Цхьа ха йоалаш, ший жега хьажа воаг1аш из в1аьхий хинна саги цун сесаги б1аргадайнад цунна. Уж жега эттача, жа1уно иштта вена саг1адехарг хиннавар укхаза, иштта тха дехаш а хиннавар, аьнна д1адийцад. Гаьннара гучаваьннав из саг1адехарг. Дукха тха хиннад цар. Цу саг1адехарга иззал к1езага а х1ама ца ялар духьа, из в1аьхий саги цун сесаги, хоба а бенна, цу тхана к1алха лечкъаб.

Хьат1авенача саг1адехаргага жа1уно, шийна хьийххача тайпара аьннад, фусамдай хьабахканза а ба, саг1адехарг д1аваха мара а везац. Т1аккха Джабраил-малейка ший ког д1акхетачох кеп а оттая, ког чоал берзийташ в1аьхвенна тхана т1авижав. Лечкъа баг1араш гучабаьннаб. Аьннад Джабраил-малейко:
- Къе, биркъа, миска волча хана 1а Даллагара дийхача, цо доккхача рузкъан да вир хьох. Бакъда, хьо хиннавоав кхы шийла ц1аьрматаг1а хила йиш йоацачарех. Ши пасат ялла саг1адехарга тха даланзар 1а. Цицхолгаш санна укх тхана к1алха лечкъар шо. Х1анзарчул т1ехьаг1а хьай боахамах а ваьннав хьо, шух шиннех х1анзарчул т1ехьаг1а ши цицхолг а хургья.

Ц1аьрмата хилча хулар да из.

Как появились крысы

Некогда жил один бедняк. Дойдя до крайней нужды, он попросил у Бога хоть чуточку богатства. Бог сжалился над ним и дал ему большое богатство. Зажил он припеваючи. Бог решил проверить, щедр ли тот человек и призвал к себе ангела Джабраила, поручил ему спуститься на землю в облике нищего и попросить подаяния у облагодетельствованного им. Богач нанял всего одного пастуха, который ухаживал за всеми его стадами. Однажды он и его жена пошли в горы проведать свои стада. Тем временем преобразился ангел в нищего, сошел на землю, подошел к пастуху того богача и попросил себе немного шерсти, чтобы сделать чулки. Пастух ответил, что шерсть принадлежит хозяину, и только он может дать ее. Ангел на время отошел. Когда хозяева пришли к стадам, он направился к ним. А пастух уже успел хозяевам рассказать о просьбе нищего. Хозяин, увидев его, вместе с женою залез в шерсть, и скрючившись, притаился в ней. Ангел Джабраил, зная, что муж и жена спрятались под шерстью, сделал вид, что споткнулся и упал на нее. Жадные муж и жена вынуждены были выйти из-под шерсти. Тогда ангел Джабраил сказал:
“Когда ты был нищий и несчастный и попросил у Бога благодати себе, он тебе ее дал. Но ты оказался таким скупым, что во имя Бога не смог самую малость пожертвовать нищему. Поэтому Бог лишает тебя тех богатств, которые он тебе дал. С сегодняшнего дня вы станете крысами”.

Так бывает с жадными людьми.

147
Дошо фуаш ду котам

Цхьан даь хиннай тамашийна котам. Тамаш фуй, аьлча, х1ара денна цхьацца дошо фуъ деш хиннад цо.

Цудухьа из къонах хиннав боккхача боахама да. Оалаш ма дий “саг в1аьхег1а мел хул ц1аьрматаг1а хул” аьле. Из къонах дукха хьаькъал долаш хиннавац. Цкъа дагадехад цунна: “Фуд ер укх котамо леладер? Б1арччача ден цхьа фуъ мара мича ду укхо!” Лаьрх1ад цу къонахчо котама керчу мел дола фуъ д1аэца. Урс хьекхад цо котама. Цун кер чура цхьа пхи-ялх кагий фуъ ийцад цо. Цу ханара денна къийлуш, къийлуш д1авахар из къонах.

Харца алац наха “Дукха дезаро к1езига дезийтад”.


Поделиться с друзьями:

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.014 с.