Благородство весьма почитается — КиберПедия 

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...

Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...

Благородство весьма почитается

2020-10-20 157
Благородство весьма почитается 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Пророк Мухаммед через вестовых начал созывать с разных мест своих сподвижников в Мекку на утреннюю молитву. Богатырь Али находился вдали и от сподвижников, и от самой Мекки. Когда он получил эту весть, у него оставалось мало времени, чтобы домчаться туда.

И вот скачет богатырь Али на призыв пророка. Вдруг видит: идет по дороге в сторону Мекки какой-то старик, судя по одежде, не мусульманин, а иноверец. И все же богатырь Али, привыкший почитать старость, не мог обогнать старика. Его благородство не позволяло проскакать вперед, и он весь остаток пути сдерживал коня, ехал шагом позади старика. Разумом Али понимал, что ему необходимо скакать далее, что есть мочи, но величие души никак не позволяло ему этого.

Видя, что богатырь Али опаздывает на утреннюю молитву из-за своего благородства, в дело включились ангелы. Ангел Джабраил незаметно стал отвлекать от молитвы внимание всех собравшихся, а ангел Исраил сдерживал солнце, чтобы оно не взошло до приезда Али.

Так высоко чтится благородство, и лучше него ничего нет.

105
Ший хьакъаца даьккхар дезаг1а да

Цхьан даь мекъа во1 кхувш хиннав. Во т1ехье цох хилар кхераш, цкъа дас аьннад цунга: “Тахан миччахьа болх бий а, моллаг1а х1ама дий а, сом-кепиг доацаш укха ц1аг1а ма велла!”

Массе хана санна эйла юкъе а лийна, чувенача во1о къайлаг1а сом дийхад наьнагара. Из д1аденнад даьна. Дас из сом шийна хьалха боагача кхуврчала дахийтад, т1аккха во1агахьа д1ахьежав. Вож х1аманна шек а хиннавац. Шоллаг1ча дийнахьа вешийгара, кхоалаг1ча дийнахьа йишийгара доахаш, даьна д1алуш, дас уж ц1ерала кхувсаш, во1о х1ама ца оалаш лаьттад г1улакх.

Т1еххьар, согеи согеи дац хьона тела сомаш, аьнна, д1атеттав из. Кхы де х1ама доацаш, ваха хьунаг1ара даьккха дахча дахьаш а вена, из наха д1а а дехка, сом дахьаш венав ер даьна хьалха. Халла даьккха хинна сом а дас ц1ералла д1алостадеш, во1о даь кулг лаьцад.
- Фу де воал хьо, дади! – аьннад, - деррига дег1 даццалца 1урден сарралца аз къахьийга даьккха сом 1а ма ч1оаг1а атта ц1ерала кхосс!

Циггач хийнад даьна, шийна лейча, во1о къахьегаргдолга.

Самим заработанное дороже

У некоего отца вырос сын-лентяй. Как-то отец сказал ему: “Где хочешь поработай, что можешь сделай, но без рубля-копейки домой не возвращайся”.

Лентяй, как обычно, прогулял весь день. Вечером он тайно выпросил у матери рубль и отдал его отцу. Отец тут же кинул его в очаг, но сын и бровью не повел. На второй день лентяй выпросил у брата, на третий – у сестры, а отец все кидал и кидал рубли в огонь. Вскоре домочадцы отказали лентяю в деньгах. Не видя другого выхода, лентяй где-то в лесу нарубил дров и продал их. Заработанный рубль он отдал отцу. А тот, как всегда, - его в огонь. Сын кинулся руками разгребать жар и воскликнул:
- Я весь день трудился, все кости ломит из-за этого рубля, а вы его так запросто в огонь швыряете! Отец, разве можно так делать!

Тогда-то отец и понял, что его сын, если он того захочет или нужда заставит, сможет себя прокормить.

106
Хьо коташаг1а ва

Наькъах ваьнна водаш хиннав кхо къонах. Х1ама ховш волча цхьан воккхача сага т1анийсабеннаб уж. Цхьацца дувцаш, х1ама ховча воккхача саго хаьттад:
- Фу говзал я шоах х1аранех йоаллар?
- Со майра ва, латара говза ва, - аьннад цхьанне.
- Со базара говза ва, - аьннад шоллаг1чо.
- Со сай мискалца кхай т1а а чу-ара а къахьегаш хьавоаг1аш ва, - аьннад кхоалаг1чо.
- Хьо ва хьона массарел коташаг1а, - аьннад х1ама ховчо, т1аккха т1атехар, - майралли латари наггахьа, цхьаццанахьа мара эшаш хилац; х1аьта базар яр цкъа аьттув боалаш, цкъа зе хулаш х1ама да; хьа къахьегам хьона а, хьа дезала а, массадолча адама а эшаш ба, х1ана аьлча, хьо а, майравар а, базара говза вар а духхьал цу цхьан хьа къахьегамо кхоабаш ва.

Ты нужнее всех

Как-то оптравились в путь трое мужчин. Повстречали они некоего старого мудреца. Разговорились и мудрец спросил их:
- Каким ремеслом или умением обладает каждый из вас?
- Я храбрец и опытный воин, - ответил один.
- А я умелый торговец, - сказал второй.
- Ну а я, по бедности своей, работаю то в поле, то во дворе, так и живу своими трудами, - ответил третий.
- Вот ты-то и важнее, и нужнее всех, - сказал мудрец третьему и добавил, - храбрый воин, конечно же, нужен, но изредка; торговля – дгло тоже нужное, но ненадежное, ибо или ты кого-то перехитришь, или тебя обойдут; а трудовой человек нужен всегда и всем, даже тот же воин и тот же торговец могут существовать только благодаря таким, как ты.

107
Дахко пхьидага аьннар

Б1арччача ахкана пхьид 1ам чу сакъердалуш, “варкъ” оалаш яг1ай. Х1аьта дахка 1урденна сарралца къахьегаш, лахь гулдеш баьллаб.

1ай мецъеннача пхьидо дехарах шозза-кхозза яхар-мо цунна пхьор денначул т1ехьаг1а, дахко аьннад:
- Хьо дар дайна лийнай, со къахьегаш хьийзаб. Ер са кхача вай шиннена укх 1анна тоъаргбац. Йолле, д1аг1о укхазара!

Пхьид ушала чуяхай, кхы де х1ама доацаш.

Мышка сказала лягушке

Все лето беззаботная лягушка только и делала, что квакала на все болото. А мышь все это время с утра до вечера трудилась, делала запасы на зиму.

Зимою же лягушка стала попрошайничать у мышки. Та раза два накормила лягушку, а потом сказала так:
“Ты все лето жила беззаботно, а я была в постоянных трудах и заботах. Моих запасов на всю зиму нам двоим не хватит. Иди своей дорогой!”.

Нечего было лягушке делать, и она нырнула в болото.

108
Йоацачунгара йоаккхаеннаяц

1ай, йоккхача базара юкъе, латташ хиннав цхьа лоамаро. Т1акхоллаш й1аьха кетар хиннай цун. Говраца воаг1аш хиннав кура цхьа баьре. Лоамарочунга кхайкхав из:
- Яьй! Новкъазара вала, мунда мо ца латташ!
- Со мунда а яц хьона, со наькъазара а валац хьона. Хье вала наькъазара, хьай д1аваха везе, - аьннад лоамарочо.
- Аз бергба хьа болх! – аьнна, баьречо шод эйешшехьа, лоамарочо т1ера 1оозаваь, лаьтта воссаваьв баьри.

Аз фунехка-минехка дергда, яхаш, чуг1ертав баьри.
- Д1авала, х1ама дергдац 1а.
- Аз хачи йоаккхаргъя хьа!
- Даьсара йоаккхаргъяц, 1а хац сона, хьоморг ворх1 хилча а.
- Сабар де 1а, - аьнна, яхье вахача баьречо шийна т1ехьаваьккха ялх саг воалаваьв. Т1аккха аьннад:
- Гой хьона, тхо ворх1 саг волаш. Алал х1анза йоаккхаргъяц, аьле.
- Шо ворх1е хац сона, шо ткъаь итт г1ертача а йоаккхаргьяц, йоацчунгара мишта йоаккха оаш, - аьнна, кетара шаккхе 1ерж д1ай-схьай лостаяьй лоамарочо. Т1акхелла кетар йоацар дег1а т1а цхьаккха х1ама долаш хиннавац лоамаро.

Белабенна д1абахаб баьреи цунцара доттаг1ийн. Цигара хьадог1а кица: “Йоацачунгара ворх1анега а йоаккхаеннаяц хачи”.

Не возьмешь того, чего нет

Зимой, посреди ярмарки стоял некий горец. На нем была длинная шуба. Наткнулся на него некий гордый всадник. Он окликнул горца:
- Эй! Посторонись! Чего стоишь, как пугало?
- Я тебе не пугало и с места не сдвинусь, объезжай, если тебе надо, - был ответ.
- Я тебе покажу! – пригрозил всадник, взмахнув нагайкой.

Но тут горец проворно стащил его с коня. Посыпались угрозы разгоряченного всадника. На что горец спокойно сказал:
- Перестань, ничего ты мне не сделаешь.
- Да я спущу с тебя штаны!
- Клянусь богом, не спустишь. И не только ты, даже семерым это не под силу.
- Посмотрим же, - пригрозил разгоряченный всадник, а затем пошел и привел шестерых своих товарищей.
- Смотри, горец, видишь, нас семеро. Теперь ты уверен, что мы не сможем спустить твои штаны?
- Вас только семеро? Даже если тридцать человек набросится на меня, этому не бывать, - ответил горец и распахнул обе полы своей шубы: бедный горец был совершенно гол.

Засмеялись и ушли всадник и его товарищи. С тех пор и говорят в народе: “Даже семеро не спустят штаны с того, у кого их нет”.

109
Мел юар модзаца юъ

Цхьана в1ашаг1акхийтта баг1аш, къонахаша къамаьл доладаьд, хьанна фу юъ, яхаш. Цхьанне ше думе буъ аьннад, вокхо кхерза дулх дуаш ва ше, кхоалаг1чо кхийхкар дуъ ше, оалаш, цхьацца доккхалаш деш, къамаьлаш даьд. Царна юкъе йист ца хулаш ваьг1ав цхьа миска саг. Хьо а йист хила, аьннад цунга.
- Са доккхал де х1ама дац, - аьннад.
- Моллаг1а йиаь, ца1 ца юаш-м хургвац!
- Бакъдар шоана дезе, айса юаш мел йола х1ама модзаца юъ аз, - аьннад мискача саго.
- Из фуд? – аьнна, тохобенна къонахий, - тхона наггахьа мара даа ца кхоачаш дола модз хьона ма дика кхаьчад из х1арача денна даа. В1аштехьа дац, хила йиш йолаш а дац, - аьнна, хоададаьд.

Циггач аьннад, йоах, къеча саго:
- Хоз наьха санна мецденнача хана еккъа сискал яал оаш. Из модзали шекарали мерзаг1а-м даьсара хетаргья шоана.

Все ем с медом

По какому-то поводу собрались мужчины. За беседою у них разговор зашел о том, кто что ест. Один похвалялся, что часто кушает курдюки. Другой говорил, что он любит жаркое. Третий отметил, что ему больше по душе вареное мясо.

Среди присутствующих один мужчина отмалчивался. По всему было видно, что он бедный человек.
- Чего ты сидишь и молчишь? – обратились к нему.
- Мне нечем перед вами похвастаться, - ответил этот мужчина.
- Но ведь что-то ты все равно кушаешь! Скажи, что?
- Если говорить по правде, то все, что я ни ем, я все это ем с медом, - ответил он.
- Что мы слышим? – удивились мужчины, - как это ты постоянно ешь мед, тогда как мы, более состоятельные, чем ты, едим мед лишь изредка? Что-то тут не так, такого быть не может, - отрезали они.
- Вы сначала как следует проголодайтесь, а потом съеште просто чурек, без ничего. Уверяю, он вам покажется слаще меда, - ответил бедняк.

110
Ялсамала г1оргва хьо

Мархий бетта пайхамара асхьаб 1умар, шийна т1ехьа оздой а болаш, наькъа ваьнна водаш хиннав. Демийла уллаш маькха ч1егалг ейнай цунна. Цхьан эздечунга из хьаэца, аьннад 1умар. Сайрийна, нах бахача д1акхачанза шоаш хиларах, хьаяь из маькха ч1егалг, аьнна хиннад 1умара, марха даста дага волаш. Эздечо аьннад:
- Бехк ма баккхалахь, марха доаста сахьат т1аэттача, т1ера из дом д1а а баьккха, д1айиар аз маькха ч1егалг.
- Хьайна а ца ховш ялсамала г1оргвалаш саг ва хьо, - вела а венна, аьннад 1умара, - Далла аьнна да йоах, маькх яле а, ялата фийг бале а ялатах дола х1ама лаьтта 1одежачара хьаийцар ялсамала вохийтаргва аз. Хьалъийцачул т1ехьаг1а из ц1ендаьр а ялсамала вохийтаргва. Т1аккха из д1айиар вохийтаргва ялсамала, аьннад. Иштта, кхозза хьайна ялсамале яьккхай 1а, х1ана аьлча, ялата хьурмат деш вола саг Даллана дукха везаш воландаь.

Ты попадешь в рай

Как-то в месяц уразы ехали сподвижник пророка Мухаммеда по имени Умар и некий его воин. Умар увидел кусок хлеба, лежащий в пыли. Он попросил воина поднять его с земли. Ехали они весь день. Смеркалось, но жилья никакого не было видно. Умар сказал:
- Теперь давай съедим этот кусок хлеба.
- Не серчай не меня, - повинился воин, - как только смерклось и уже можно было принимать пищу, я очистил этот кусок от пыли и съел его.

Рассмеялся Умар и сказал:
- Сам не ведая того, ты попадешь в рай, ибо бог Дяла сказал: “Я направлю в рай того, кто поднимет из праха лежащий в нем хлеб или зерно. Кто очистит хлеб от праха, тот тоже попадет в рай. В него попадет и тот, кто съест этот хлеб”. Итак, ты трижды удостоился быть в раю, ибо бог Дяла высоко ценит того, кто бережно относится к хлебу.

111
Хьурмат дар


- Сулейма-пайхамара хаьтта хиннад зунгатага:
- Из корта ма боккха ба хьа!
- Болче, хьаькъал чулаца моттиг я-кха.
- Т1аккха из юкъ х1анай хьа селлера йиткъа?
- Эздийча сага юкъ йиткъига хул. Аз айса дуаш дола х1ама ца дала мара даац.
- Мел кхача буъ 1а шера?
- Сона шера цхьа к1ина фийг тоъ.
- Цхьан фийгах кхоачам бу 1а? Тамаш я-кха бойя! – аьнна, Сулейма-пайхамара ший эздешта т1адиллад к1опилга чу цхьа фийг а тессе, цу чу зунгат д1ехеца, аьнна.

Шу д1адаьннад. Сулейм-пайхамара зунгат дицденна хиннад. Цкъа 1охайна ваг1аш, к1опилга чу доалла зунгат дага а деха хьежа из, ч1оаг1а цецваьннав: шера ах фийг мара биаь хиннабац зунгато, х1аьта вож ах кхобеш хиннаб.

Сулейма-пайхамара:
- Ах фийг мара х1ана биаьбац 1а? – аьнна хаьттад.
- Ах фийг мара биаьбац, - аьнна, жоп деннад зунгата, - х1ана аьлча, со укх баьдеча чуделлачоа кхы а цхьаьккхача шера со дицдала мегар.

Бережливость

Увидев муравья, пророк Сулейман воскликнул:
- Какая у тебя большая голова!
- Значит есть место, куда много мозгов поместится.
- А почему же у тебя такая тонкая талия?
- У благородного талия всегда тонкая. Я ем лишь столько, сколько нужно для поддержания жизни.
- Сколько же ты ешь?
- Мне на год хватает одно пшеничное зерно.
- Всего одно зерно? Трудно в это поверить, - сказал пророк Сулейман и поручил своим сподвижникам положить в коробочку одно зерно и заключить туда же муравья.

Прошел год. Пророк Сулейман и забыл про муравья. Прошло еще немного времени, и пророк вспомнил о нем. Заглянул он в коробочку. Каково же было удивление пророка, когда он увидел, что за год муравей съел всего половину зернышка и приберег вторую его половину.
- Почему ты съел всего половину зернышка? – удивился пророк.
- Съел только половину потому, - ответил муравей, - что человек, посадивший меня в эту темницу, мог забыть обо мне еще на год.

112
Ялата хам

Цкхьаккхача ялатах, к1а из дале а, хьажк1а яле а, хам беш хиннавацар цхьа саг. Юхе мел дисачунга хьежача, из иман долаш хиларах, Далла лаьх1а хиннадар цунна та1азар ца а деш, ялата хам бовзийта.

Цкъа гаьнача наькъаг1а ваха везаш хиннав из саг. Водо-ош, хих вала везаш хиннав. Цох дехьаваалача хана, хина юкъе, ког лажа хи чу вахав из. Цун кач илла кхача чу болаш хинна т1орми хиво 1обихьаб. Дехьа а ваьнна, уйла е 1охайнав из: “Фу дича бакъахьа да? Указара ваьнна д1ахо д1аводаш а е укхазара юхавийрза ц1енгахьа водаш а цхьатарра ха йоае езаш да. Сай наькъах д1ахо д1аг1оргва-кха со”, - лаьрх1ад цо.

Дукха гаьна валалехьа цхьа га ейнай цунна. Цу гаьн т1а 1о а хайна, ший б1ена чу а кхийста, цхьа оалхазар д1адахар. Цу сага дага эттад: “Цу б1ена чу фуаш хила деза”. Гаьн т1а а ваьнна, б1ена чу хьежача, уллаш ейнай цунна хьажка тум. Цу томарах боаллаш хиннаб ворх1 фийг. Из тум а ийца, д1ахо ший наькъаг1а д1авахав из.

Ше мел вода х1арача ден цхьацца хьажк1а фийг буаш д1акхаьчав. Цу хана денна кхийтта хиннав из саг ялата хам бе безаш болга.

Цена хлеба

Некий человек весьма пренебрежительно относился к хлебу кукурузному или пшеничному. Но сам он в остальном был порядочный человек. Поэтому бог решил не карать его, но проучить.

Как-то этому горцу надо было отправиться в далекий путь. Он прихватил с собою еду и пошел в дорогу. На пути встретилась ему река. Начал он ее переходить, да не середине реки поскользнулся, и река унесла его суму с оставшимися припасами. Перебрался он через реку, сел и стал думать: “Что же делать? Что назад идти, что вперед – все едино. Пойду-ка я вперед”.

Немного прошел и увидел дерево. Какая-то птица подлетела к нему, повозилась в гнезде и улетела. Горец подумал: “Наверняка, в гнезде есть яйца”. Взобрался он на дерево и видит: в гнезде лежит кукурузный початок, а в нем осталось всего семь зерен. Взял он початок, спустился на землю и продолжил путь. Шел он и в день съедал по одному зерну. Так и дошел. С тех пор понял горец, как ценен хлеб, и чтил его.

113
Жа1уно аьннар

Цхьа саг ц1аьхха в1аьхий хиннав. Т1ехье йоацаш д1аваьннача даь-веший дукха жа кхаьча хиннад цунна. 1у оттаве везаш хиннад г1улакх. Укхунга цхьаннега иззал жа лелалургдолаш хиннадац. 1у оттваьв цо. Жа а ийца, 1уйранна из 1у д1аводаш, цунна г1адж мара кхы х1ама кховдаяь хиннаяц жена дас. Т1аккха 1уно аьннад цунга:
- Хьанехк, хьо жа леладе 1емавацар, аьнна, со наьха жега валла 1ема ва хьона. 1а фу дий, сона т1ормиг а хьаба, цу чу даах1ама а долла, сога жа доажадейта хьо воалле.

Пастух сказал

Некоему горцу от дяди досталась в наследство большая отара овец… Наследник сам не справился бы с нею и потому нанял пастуха. Когда утром пастух выгонял отару на пастбище, хозяин дал ему всего-навсего один посох. Тогда пастух сказал ему:
“Как видно, ты никогда не нанимал пастуха, а я же давно занимаюсь своим ремеслом. Ты мне не палку давай, а дай суму и в нее положи еду, если хочешь, чтобы я пас твоих овец”.

114
1а шок локхаргья

Буро т1а вода ше, аьнна, цхьа къонах кийчвеннав. Дукхача бераша го баьб цунна. Сона из эцалахь, сона вож эцалахь, яхаш, массане цхьацца дехар деш хиннад. “Эцаргья”, “эцаргья” оалаш, бераш 1ехадеш, т1ехьарадаха г1ерташ хиннав къонах. Царна х1амаш ийе дага а хиннавац из.

Циггач къонахчоа т1авенав цхьа к1аьнк. Эппаз д1а кховдадаь, аьннад цо:
- Буро т1а сона шоклекхарг эцалахь.
- 1а шок локхаргья хьона, - аьннад къонахчо.

Ты будешь свистеть

Раз собрался горец поехать в Буро – Владикавказ. Узнав об этом, детвора окружила его и начала просить: привези мне то, привези это, купи то-то… Он же, избавляясь от их наседаний, всем отвечал: “Привезу, привезу…”.

Но тут один карапуз протянул ему двугривенный и сказал:
- Купи мне свистульку.
- Вот ты, воистину, будешь свистеть, - сказал мужчина.

115
Хьалхаг1а хий т1адоаладе деза

1овдала кхо саг в1ашаг1акхийттав. Ва1ад яьй цар: “Цхьанна сага воаш леладер фуд ца хойташ, хьайра хьалъергья вай”.

1ур-1ура къайлаг1а лоам хьала а ухаш, циггач хьунаг1а хьайра еш хиннаб уж. Мича ух шо, фу до оаш, аьнна хаьтача, цхьацца оалаш оапаш бувцаш хиннаб. Цу кхаь къонахчун цхьанне сесаг хиннай моллаг1ча х1аманна дух т1а яргйолаш. Т1еххьара ший маьрага дарий дейтад цо: хьайра еш да тхо, аьннад марас.
- Цу лоам бухье, цхьаккха хий доацача метте мишта ю оаш из хьайра? – цецъяьннай сесаг.

Шоаш юха в1ашаг1акхийттача, къонахчо аьннад:
- Хьа ма йой вай ер хьайра, хий мичара т1адоаладергда вай укхунна?

Д1ай-хьай хьежав вож шиъ. Шоашта тийшаболх хинналга хайнад царна. Шоай новкъостага хаьттад цар:
- Хьа хьай хьаькъал д1акхоачаргдацар из хий дагадоха. Малав хьога из аьннар?
- Ц1аг1араяр я, - аьннад къонахчо.
- Ишттал мара кхы вай барт боацача вай хьайра мичара ергьяр! – аьнна, эг1азбаха д1абахаб уж.

Иштта хул уйла ца еш даьча х1амах.

Сначала надо воду подвести

Трое глупцов решили: “Давайте, построим мельницу, но так, чтобы никто о нашей постройке не знал”.

По утрам они незаметно уходили в горы и там строили мельницу. Люди стали интересоваться: куда и зачем они ходят. Глупцы отделывались от них разными небылицами. Но жена одного из них была весьма дотошной женщиной и, выпытала у своего мужа, чем они занимаются.
“Кто строит мельницу на вершине горы, куда невозможно подвести воды?” – удивилась женщина.

На следующий день, когда на стройке вновь встретились эти глупцы, муж той женщины сказал:
- Строим мы мельницу, но не подумали, откуда мы подведем к ней воду.

Двое других мужчин переглянулись. Глупцы глупцами, но догадались, что что-то нечисто, и спросили своего товарища:
- Своим умом ты не дошел бы этого. Скажи, кто тебя надоумил?
- Жена, - ответил он.
- Если мы не умеем хранить тайны и между нами нет согласия, разве мы построим мельницу! – сказали в сердцах мужчины и разошлись.

Так бывает, когда к делу приступают, не подумав.

116

Со кхы собранешка ухаш вац

Дукха ха йоацаш хинна х1ама да из. Юрта, 1уйранна, цхьа къонах волча арара кхайкав цхьа к1аьнк.
- Фу ях 1а? – хаьттад.
- Городера хьакимаш баьхкаб, къонахашка правление хьагулле йоах. Хьога д1авола, йоах!
- Иштта г1отта а ваь 1944 шера 23 феврале, собране вола, аьнна со меттара а г1оттаваь, цхьаккха бехк боацаш кхойтта шера 1овахийта хиннавар со, цу ханара денна кхы собранешка ухаш вац со. Иштта д1аала царга, - аьннад къонахчо.


Поделиться с друзьями:

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.06 с.