Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...
Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...
Топ:
Генеалогическое древо Султанов Османской империи: Османские правители, вначале, будучи еще бейлербеями Анатолии, женились на дочерях византийских императоров...
Оснащения врачебно-сестринской бригады.
Оценка эффективности инструментов коммуникационной политики: Внешние коммуникации - обмен информацией между организацией и её внешней средой...
Интересное:
Наиболее распространенные виды рака: Раковая опухоль — это самостоятельное новообразование, которое может возникнуть и от повышенного давления...
Уполаживание и террасирование склонов: Если глубина оврага более 5 м необходимо устройство берм. Варианты использования оврагов для градостроительных целей...
Подходы к решению темы фильма: Существует три основных типа исторического фильма, имеющих между собой много общего...
Дисциплины:
2022-12-20 | 31 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Tapescript for Task 3 Interviewer: Hello everybody! It’s TeenagersRound the World Channel. Our guest today is a teenager from Russia and we are going to discuss summer holidays. We’d like to know our guest’s point of view on this issue. Please answer five questions. So, let’s get started. Interviewer: What part of Russia do you live in? What’s the weather like in summer there? Student: _________________________ Interviewer: What else would you like our listeners to know about your region? Student: _________________________ Interviewer: What can you tell us about your family? Student: _________________________ Interviewer: How did you spend your summer holidays when you were a kid? Student: _________________________ Interviewer: How would you like to spend your summer holidays in 10 years? Student: _________________________ Interviewer: Thank you very much for your interview. |
ЗАДАНИЕ3. Какой ответ из двух приведенных будет принят экспертами?Какследуетоценитьданныеответы?
Interviewer: What part of Russia do you live in? What’s the weather like in summer there?
Student: 1.I live in Norilsk. In summer it’s usually rather warm but sometimes it’s cool.
2. I live in Sochi. Last year it was very hot and rainy.
Interviewer: What else would you like our listeners to know about your region?
Student: 1.Our region is famous for mineral resources.It has got oil, gas, iron, silver and so on.
2. My region is big. I like my region.
Interviewer: What can you tell us about your family?
Student: 1. I’m from Tula. I’m 16.
2.My family is big. It consists of four members.
Interviewer: How did you spend your summer holidays when you were a kid?
Student: 1. I spent my holidays at my grandmother’s.
2.When I was a child, I spent my holidays at a language camp. I learnt French there.
Interviewer: How would you like to spend your summer holidays in 10 years?
Student: 1.I believe I’ll spend my summer holidays hiking in the mountains with my friends in ten years’. Hiking is and will be my favourite holiday.
2.In Yalta. Ilikesea.
ЗАДАНИЕ4. Изучите список элементов содержания, обязательных к освоению на уровнях А1-А2, владение которыми должен продемонстрировать участник экзамена при выполнении задания 3. Какие из них могут вызывать трудности, а какие достаточно хорошо освоены к окончанию 10-летнего курса иностранного языка?
ЗАДАНИЕ5. Изучите скрипт задания 3 и скажите, согласны ли Вы с комментариями. ЧтоВыможетедобавитькним?
Interviewer: What part of Russia do you live in? What’s the weather like in summer there?
Student: In Troitsk. It's a part of Moscow. Quitewarm.
Комментарий. 0 баллов. Ответсостоитизодногопростогопредложенияидвухнеполныхпредложений
Interviewer: What else would you like our listeners to know about your region?
Student: It's green. There is rivers.
Комментарий. 0 баллов. Второепредложениесодержитгрубую грамматическуюошибку, препятствующуюпониманию.
Interviewer: What can you tell us about your family?
Student: I live with my parents. I've got an elder sister called Masha.
Комментарий. 1 балл.
Interviewer: How did you use to spend your summer holidays when you were seven?
Student: I used to go abroad. I swim in the sea. I had a great time.
Комментарий. 1 балл. Ответ содержит два коммуникативно оправданныхпредложения, вкоторыхнетошибок. Третье предложение (среднее) содержит грамматическую ошибку, но поскольку есть 2 предложения, отвечающие требованиям, ставится 1 балл.
Interviewer: How would you like to spend your summer holidays in 10 years?
Student: Somewhere far from big cities. Maybe on the Maldives.
Комментарий. 0 баллов. Ответсостоитизнеполныхпредложений.
ЗАДАНИЕ6. Изучите скрипт ответа на задание 3 и скажите, согласны ли Вы с комментариями. ЧтоВыможетедобавитькним?
Interviewer: Hello everybody! It’s Teenagers Round the World Channel. Our guest today is a teenager from Russia and we are going to discuss summer holidays. We’d like to know our guest’s point of view on this issue. Please answer five questions. So, let’s get started.
Interviewer: What part of Russia do you live in? What’s the weather like in summer there?
Student: I living in Siberia. The weather hot in summer.
Комментарий: 0 баллов. В первом предложении пропущен вспомогательный глагол, во втором – глагол-связка. Предложенияпревратилисьвнаборслов.
Interviewer: What else would you like our listeners to know about your region?
Student: Quite big. Many animals living here.
Комментарий: 0 баллов. Можно рассматривать как 2 неполных предложения, можно как 1 неполное и второе с неверным выбором глагольной формы и ошибкой в ее формировании. Влюбомслучае – непринято.
Interviewer: Whatcanyoutellusaboutyourfamily?
Student: It'ssmall. Ilivingwithparents.
Комментарий: 0 баллов. Неверный выбор глагольной формы и ошибка в ее формировании
Interviewer: How did you use to spend your summer holidays when you were seven?
Student: In the village. It's great to swim in a river.
Комментарий: 0 баллов. Первое предложение – неполное. Содержание второго не соответствует вопросу.
Interviewer: How would you like to spend your summer holidays in 10 years?
Student: In the Crimea. I’d enjoy nature.
Комментарий: 0 баллов. Первое предложение – неполное. Во втором неуместна (и просто непонятна) конструкция I’ denjoy.
ЗАДАНИЕ7. Изучите скрипт задания 3 и скажите, согласны ли Вы с комментариями. ЧтоВыможетедобавитькним?
Tapescript for Task 3
Interviewer: Hello everybody! It’s TeenagersRound the World Channel. Our guest today is a teenager from Russia and we are going to discuss summer holidays. We’d like to know our guest’s point of view on this issue. Please answer five questions. So, let’s get started.
Interviewer: What part of Russia do you live in? What’s the weather like in summer there?
Student: I’m from Kaluga. It located in the central region not far from Moscow. Itwashotthissummer.
Комментарий. 0 баллов. Ответ не принимается. Во втором предложении есть грамматическая ошибка в сказуемом, влияющая на понимание. В третьем предложении есть неточность, так как в ответе говорится о теперешнем лете, а в запросе спрашивается в общем.
Interviewer: What else would you like our listeners to know about your region?
Student: Kaluga is an industrial city. It is famous for the State Space Museum named after Konstantin Tsiolkovsky.
Комментарий. 1 балл.
Interviewer: What can you tell us about your family?
Student: I’m the only child in the family of three. Sometimes we don’t get along with each other as my parents are always interfering in my affairs.
Комментарий. 1 балл.
Interviewer: How did you spend your summer holidays when you were a kid?
Student: When I was a child, every summer I went to the village and stayed there with my relatives. Itwasratherdull.
Комментарий. 1 балл.
Interviewer: How would you like to spend your summer holidays in 10 years?
Student: I dohope that in ten years I will be independent and able to have holidays of my dream.
Комментарий. 0 баллов. Ответ не принимается, так как нет ответа на вопрос «Как…?».
ЗАДАНИЕ8. Почему поставлены нули за все ответы на следующие вопросы?
Interviewer: What books do you prefer to read?
Student: I prefer different books.
Interviewer: Who is your favourite writer?
Student: Joan Rowling. I like her stories very much.
Interviewer: How often do you borrow books in the library?
Student: I usually read e-books at home or at school. I have many e-books in my tablet.
Interviewer: Why do teenagers use libraries less nowadays than they used to?
Student: нет ответа на этот вопрос.
Interviewer: Do you prefer e-books or printed books? Why?
Student: I …I prefer printed books because it’s most interested to read these books.
ЗАДАНИЕ 9. Какие ответы в нижеприведенном скрипте будут приняты экспертами?
Interviewer: Hello everybody! It’s TeenagersRound the World Channel. Our guest today is a teenager from Russia and we are going to discuss summer holidays. We’d like to know our guest’s point of view on this issue. Please answer five questions. So, let’s get started.
Interviewer: What part of Russia do you live in? What’s the weather like in summer there?
Student: I live in Moscow. Sometimes the weather is warm, sometimes it isn’t, but usually it rains a lot.
Interviewer: What else would you like our listeners to know about your region?
Student: Moscow is the capital of Russia. It is also a cultural and educational centre.
Interviewer: What can you tell us about your family?
Student: My family isn’t big but our relationships are friendly.
Interviewer: How did you spend your summer holidays when you were a kid?
Student: When a child I spent my holidays with my grandparents.
Interviewer: How would you like to spend your summer holidays in 10 years?
Student: I don’t know. If I had money, I could go abroad as I am fond of travelling.
Interviewer: Thank you very much for your interview.
ЗАДАНИЕ 10. Прослушайте запись ответов обучающегося на вопросы интервью (аудиозапись: Задание 3, Работа 1). Заполните дополнительную схему оценивания.Прокомментируйте выставленные баллы. Совпадают ли они с баллами, выставленными экспертами?
Задание для участников экзамена
Interviewer: Hello! It’s TeenagersRound the World Channel and today we are going to discuss watching TV – now and then. Our guest today is a teenager from Russia. So – we’d like to know what you watched on TV when you were seven and what TV programmes you watch now. Please answer five questions. So, let’s get started.
Interviewer: Do you think watching TV is a good way to spend your free time or not? Why do you think so?
Student: _________________________
Interviewer: What can you tell us about some of the TV programmes you like?
Student: _________________________
Interviewer: What did you use to watch on TV when you were seven?
Student: _________________________
Interviewer: How did you use TV for self-education?
Student: _________________________
Interviewer: What TV programmes would you like to appear in the near future?
Student: _________________________
Interviewer: Thank you very much for your interview.
Английский язык. Устная часть. Дополнительная схема оценивания задания 3 (Условный диалог-интервью).
НОМЕР БЛАНКА |
|
|
|
|
|
| |||||
Холистическое оценивание | Ответ 1. Дан полный и точный ответ на заданный вопрос (не менее 2 фраз); возможные фонетические, лексические и грамматические погрешности не затрудняют восприятия |
|
|
|
|
| |||||
Ответ 2. Дан полный и точный ответ на заданный вопрос (не менее 2 фраз); возможные фонетические, лексические и грамматические погрешности не затрудняют восприятия |
|
|
|
|
| ||||||
Ответ 3. Дан полный и точный ответ на заданный вопрос (не менее 2 фраз); возможные фонетические, лексические и грамматические погрешности не затрудняют восприятия |
|
|
|
|
| ||||||
Ответ 4. Дан полный и точный ответ на заданный вопрос (не менее 2 фраз); возможные фонетические, лексические и грамматические погрешности не затрудняют восприятия |
|
|
|
|
| ||||||
Ответ 5. Дан полный и точный ответ на заданный вопрос (не менее 2 фраз); возможные фонетические, лексические и грамматические погрешности не затрудняют восприятия |
|
|
|
|
| ||||||
ИТОГОВЫЙ БАЛЛ (максимальный балл – 5) |
|
|
|
|
|
|
Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...
Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...
Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...
Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!