Inquiring about hospitality jobs — КиберПедия 

Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Inquiring about hospitality jobs

2019-08-07 524
Inquiring about hospitality jobs 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Memorize and dramatize:

Student 1: Can I have a word with you?   Студент 1: Я могу погово-рить с тобой?
Student 2: But of course! What is it?   Студент 2: Ну конечно! Что такое?
Student 1: I hear students have to choose their major in the first year...   Студент 1: Я слышал, сту-денты должны выбирать свою специализацию на первом курсе...
. Student 2: That’s true. You can choose “Travel and Tourism Management”, “Leisure Management”, “Hospitality Management”..   Студент 2: Это правда. Ты можешь выбрать “Менедж-мент путешествий и туриз-ма”, “Менеджмент досуга”, “Менеджмент гостеприим-ства”...
Student 1: May I interrupt you here? “Hospitality Management” is just what I want to understand better. Could you specify what it is?   Студент 1: Можно мне прервать тебя здесь? “Ме-неджмент гостеприимства” - это как раз то, что я хочу лучше понять. Ты не мог бы уточнить, что это такое?
Student 2: “Hospitality” involves hotel and restaurant services. It may involve all kinds of businesses which provide accommodation and catering for customers.   Студент 2: “Гостеприим-ство” охватывает гостинич-ные и ресторанные услуги. Оно может охватывать все виды компаний, которые предоставляют размещение и питание для клиентов.
Student 1: I got it. Now, I can hardly figure out all kinds of hospitality employees. The range of them must be endless.   Студент 1: Я понял. Теперь, я едва ли могу представить себе все виды работников гостеприимства. Их пере-чень, должно быть, беско-нечен.
Student 2: You know what? Right now I’m going to the hotel where my fellow-students are having their internship. You may join me. I’ll be able to show you the hotel staff at work.   Студент 2: Знаешь что? Прямо сейчас я иду в гос-тиницу, где мои одно-курсники проходят прак-тику. Ты можешь присо-единиться ко мне. Я смогу показать тебе гостиничный персонал за работой.
Student 1: So much the better. I definitely want to go. I want to make the most of it.   Студент 1: Тем лучше. Я непременно хочу пойти. Я хочу извлечь из этого наибольшую пользу.
Student 2: Here we are! The first person you see when you enter a hotel is the doorman.   C тудент 2: Вот мы и при-шли! Первый человек, кото-рого ты видишь, когда входишь в гостиницу, это швейцар.
Student 1: I suppose, I know what the doorman must do. He stands at the entrance to the hotel. He helps the hotel guests in and out of cars and cabs. He opens and holds the door for them and carries their luggage.   Студент 1: Я полагаю, я знаю, что должен делать швейцар. Он стоит у входа в гостиницу. Он помогает гостям садиться и выходить из машин и такси. Он открывает и держит для них дверь и подносит их багаж.
Student 2: Apart from what you said the doorman wears a distinctive uniform. He shows the hotel guests to the reception desk. He gives directions and calls for cabs. As for the luggage, the doorman may assist the guests with their luggage. However, this is not his mission. The hotel has porters to do this job. They either carry the luggage, or move it on carts.   Студент 2: Помимо того, что ты сказал, швейцар одет в отличительную форму. Он провожает гостей к стойке службы приема. Он дает ориентиры и ловит такси. Что касается багажа, швей-цар может помочь гостям с багажом. Однако, это не его миссия. Гостиница имеет носильщиков для выполне-ния этой работы. Они или переносят багаж, или пере-возят его на тележках.
Student 1: You mentioned the reception. In my understanding the receptionist is the most important person in the hotel. He welcomes the hotel guests, checks them in and assigns them rooms.   Студент 1: Ты упомянул службу приема. В моем по-нимании, работник службы приема - самый важный человек в отеле. Он привет-ствует гостей, регистрирует их и закрепляет за ними номера.
Student 2: I can’t but agree with you. A satisfied guest begins at the reception desk.   Студент 2: Не могу не согласиться с тобой. Удов- летворенный гость начинает-ся у стойки службы приема.
Student 1: You know, I’m really confused what the bellboys must do. They seem to do the same job as porters do.   Студент 1: Ты знаешь, я совсем запутался, что дол-жны делать посыльные. Кажется, что они делают ту же работу, что и носиль-щики.
Student 2: Not really. Look! The bellboy is getting the guest’s room key from the receptionist and escorting the guest to his room. He will show the guest where his room is. He will show how to unlock and lock the door and how to use the room appliances. The bellboy may assist the guest with his luggage. The bellboy must run errands for the guests.   Студент 2: В общем-то, нет. Cмотри! Поcыльный получа-ет ключ от номера гостя у работника службы приема и сопровождает гостя в его номер. Он покажет гостю, где его номер. Он покажет, как отпирать и запирать дверь и как пользоваться приборами в номере. Посыльный может помочь гостю с багажом. Посыль-ный должен выполнять поручения гостей.
Student 1: What kind of room appliances do you have in mind? Are those the lights, the TV-set and the fridge?   Студент 1: Какие приборы в номере ты имеешь ввиду? Это свет, телевизор и холо-дильник?
Student 2: And many more like the in-house video, the air-conditioning, the hair-dryer, the tea- and coffee-making facilities, the background music.   Студент 2: И многие другие, как домашнее видео, конди-ционер, фен, приборы для приготовления чая и кофе, музыкальный фон.
Student 1: Now, what must the concierge do? By the way, I can’t see her desk in this hotel.   Студент 1: Теперь, что должен делать консьерж? Кстати, я не вижу ее стойку в этой гостинице.
Student 2: It’s over there, just above the ground floor on the mezzanine. You see the sign “Information desk”, don’t you? The concierge must help the guests with the information about the hotel, the city and make travel arrangements.   Студент 2: Она вон там, прямо над первым этажом, на бельэтаже. Видишь вывеску “Стойка информа-ции”, да? Консьерж должен помогать гостям информаци-ей по гостинице, городу и организовывать турист-ские услуги.
Student 1: I believe she must be very knowledgeable, fluent in many languages and have an outgoing personality.   Студент 1: Я полагаю, она должна быть очень знаю-щей, бегло говорить на многих языках и иметь общительный характер.
Student 2: Oh, yes! Fluency in English, French and German is a must! Besides, she must be computer literate. She must have a pleasant telephone manner and a positive helpful attitude.   Студент 2: О, да! Беглость общения на английском, французском и немецком - обязательное условие! Кро-ме того, она должна знать компьютер. Она должна иметь приятную манеру общения по телефону и готовность помочь.
Student 1: May we go upstairs and see the hotel rooms? I wonder if we will come across any employees at work there?   Студент 1: Мы можем пойти наверх и посмотреть номера? Интересно, встре-тим ли мы каких-либо служащих за работой там?
Student 2: No problem at all. Let’s take the lift over there, shall we?   Студент 2: Нет никаких проблем. Давай поедем на лифте вон там, а?
Student 1: I’m impressed! The rooms are so neat and tidy. The maids have done a good job. How often do the maids have to clean the hotel rooms?   Студент 1: Я под впечат-лением! Номера такие чис-тые и аккуратные. Горнич-ные хорошо поработали. Как часто горничным при-ходится убирать номера?
Student 2: It depends. The maids must general clean the rooms when the old guests vacate them and the new ones are expected. The maids do the makeup after a night’s occupancy. They also do the pickup when they just have to replace the towels and to bring the toiletries.   Студент 2: Как сказать! Горничные должны делать генеральную уборку номе-ров, когда старые гости oсвобождают их, и новые ожидаются. Горничные де-лают косметическую уборку после ночи. Они также делают легкую косметичес-кую уборку, когда они просто должны заменить полотенца и принести ту-алетные принадлежности.
Student 1: As far as I know all hotels must have a restaurant or a few restaurants. There must be some more employees. I can just think of a waiter or a waitress, a barman and may be a cook.   Студент 1: Насколько мне известно, все гостиницы должны иметь ресторан или несколько ресторанов. Должно быть, там есть еще служащие. Я могу предста-вить себе лишь официанта или официантку, бармена и, может быть, повара.
Student 2: Will you follow me to the ground floor restaurant? Look! The main person in the dining-hall is a maitre d’hotel.   Студент 2: Следуй за мной в ресторан первого этажа. Смотри! Главный человек в обеденном зале - это метрдотель.
Student 1: Oh, yes. Here comes the maitre d’. He is greeting and seating the guests. Then the waiter will come and bring the menu. He may recommend the dishes on the menu.   Студент 1: Да-да. Вот идет метрдотель. Он привет-ствует и рассаживает гос-тей. Затем подойдет офи-циант и принесет меню. Он может порекомендовать блюда в меню.
Student 2: Right you are! The waiters and waitresses serve dishes while wine stewards recommend and serve beverages.   Студент 2: Ты прав! Офи-цианты и официантки подают блюда, в то время, как соммелье рекомендуют и подают напитки.
Student 1: Is there any difference between the barman and the wine steward?   Студент 1: Есть ли какая-нибудь разница между барменом и соммелье?
Student 2: Of course, there is. The barman works in a cocktail lounge.   Студент 2: Конечно, есть. Бармен работает в баре.
Student 1: The main person in the kitchen is the cook, isn’t he?   Студент 1: Главный человек на кухне - это повар, не так ли?
Student 2: The chef is. The cooks and the helpers are his kitchen team.   Студент 2: Шеф-повар. Повара и помощники - это его команда на кухне.
Student 1: Thanks a lot for showing me about the hotel.   Студент 1: Спасибо боль-шое за то, что провел меня по гостинице.
Student 2: It’s my pleasure. Take your time. Don’t hesitate to ask me more questions if you have any.   Студент 2: Пожалуйста. Не торопись. Не стесняйся задавать еще вопросы, если они есть.

 

ACTIVE VOCABULARY

air-conditioning   кондиционер
appliances   электробытовые приборы
to assign   отводить, выделять, закреплять
to assist   помогать
attitude   отношение
background music   музыкальный фон
barman   бармен
bellboy   посыльный
beverage   напиток
cab   такси
cart   тележка
to check in   регистрировать
chef   шеф-повар
cocktail lounge   бар, коктейль-бар
computer literate   знающий компьютер, владеющий компьютером
concierge   консьерж, портье
cook   повар
desk   стойка
dining-hall     обеденный зал, торговый зал (в ресторане)
direction   направление
distinctive   отличительный
doorman   швейцар
employee   служащий
entrance   вход
errand   поручение
to escort   сопровождать
fellow-students   однокурсники
fluency   беглость
fluent   беглый
fridge   холодильник
to general clean     производить общую, генеральную уборку
to greet   приветствовать
hair-dryer   фен
information desk   стойка информации
in-house video   кабельное телевидение
internship   практика, стажировка
to lock   запирать (на ключ, на замок)
maid   горничная
makeup   косметическая уборка
maitre d’hotel   метрдотель
mezzanine   бельэтаж, этаж над вестибюлем гостиницы
neat   чистый, опрятный
night’s occupancy   ночевка, загрузка на одну ночь
outgoing   общительный, открытый
pickup   легкая косметическая уборка
porter   носильщик
range   перечень
reception desk   стойка службы приема гостиницы, рецепция, администраторская
receptionist   работник службы приема, администратор службы размещения гостиницы
to replace   заменять
to run errands   выполнять поручения, быть на посылках
to seat   рассаживать
sign   указатель, знак, вывеска
to specify   уточнять
tea- and coffee-making facilities   приборы для приготовления чая и кофе
team   команда
tidy   опрятный, аккуратный
toiletries   туалетные принадлежности
towel   полотенце
travel arrangements   организация туристских услуг, организованные туристские услуги
to unlock   отпирать
to vacate   освобождать
waiter   официант
waitress   официантка
wine-steward   соммелье, официант по винам

TEXTS

Read the texts and answer the questions:

THE RECEPTIONIST

The receptionist works in the front office of a hotel.

The receptionist is in charge of the check-in. She meets and greets guests, registers guests and assigns rooms to them.

The receptionist must ensure that the check-in procedure is brief and convenient.

The receptionist must help guests do the hotel formalities. She takes the guest’s name. If the guest is a foreign visitor, the receptionist must take the guest’s passport number. Then she asks the guest to sign the hotel register. In larger hotels the receptionist asks the guest to fill in a registration card and to sign it. She must explain how to do it correctly.

The receptionist must send the signed registration card to the cashier’s office.

The receptionist answers the phone. She answers questions of visitors who have come to see the hotel guests. She can help the visitors find the hotel guests. She may take messages for the hotel guests when they are not in.

In smaller hotels the receptionist is in charge of the room keys.

COMPREHENSION QUESTIONS

1. Where does the receptionist work?

2. What is the receptionist in charge of?

3. What must the receptionist ensure?

4. How must the receptionist help the guests?

5. What does the receptionist ask the guests to do?

6. What must the receptionist do with a signed registration card?

7. How can the receptionist help the visitors who have come to see
the hotel guests?

8. What is the receptionist in charge of in smaller hotels?

THE CONCIERGE

The concierge works at a hotel’s information desk.

The concierge must speak a few languages because she has to help guests from other countries. Usually the concierge speaks major world languages: English, French, German and Spanish. Sometimes she speaks other languages, too. It depends on the language of the customers whom the hotel receives.

The concierge must help guests in all ways. She can give orientations in the city, arrange taxis and sightseeing tours. She can offer entertainment. She can make theatre bookings. She can recommend shops, restaurants or nightclubs.

Actually the concierge in a hotel can act as a travel agent: book flights, tours, visits. She may find a guide or a guide-interpreter for the guest.

The concierge can find a babysitter.

The concierge must help guests mail letters and packages. She may even provide paper and a pen for writing letters.

In some hotels the concierge is in charge of messages.

In some hotels the concierge may be in charge of the room keys.

COMPREHENSION QUESTIONS

1. Where does the concierge work?

2. Why must the concierge speak a few foreign languages?

3. What kind of languages does the concierge usually speak? What
does it depend on?

4. How must the concierge help guests?

5. What can the concierge recommend?

6. How can the concierge act as a travel agent?

7. How can the concierge help parents with children?

8. How can the concierge help guests with their correspondence?

9. What is the concierge in charge of in some hotels?

THE HOTEL MANAGER

The hotel manager is the head of a hotel. He may have the name of the general manager or the managing director.

The hotel manager may hold a management position in an individual hotel. Or he may work in a hotel chain.

In a small hotel the manager may be the owner of the hotel. But in a large hotel he is just a professional hotelier.

For the hotel guests the hotel manager is the host who must offer hospitality to his guests.

For the hotel staff the hotel manager is the person who must establish the policy of the hotel and its operations. The hotel manager has to plan and control the hotel business. He has to check up how different hotel departments carry out their functions. Often he has to deal with the hotel guests in person. He has to handle their problems and complaints.

There may be different management positions in a hotel: the assistant manager, the resident manager, the night manager.

The assistant manager helps the manager and manages the hotel when the manager is not present.

The resident manager is the manager who permanently lives in the hotel.

The night manager is on duty during the night.

COMPREHENSION QUESTIONS

1. What are other names for the hotel manager?

2. Where may the hotel manager work?

3. What is the hotel manager for the hotel guests?

4. What is the hotel manager for the hotel staff?

5. What does the hotel manager have to do?

6. What may other hotel management positions involve?

THE CHEF

The chef works in a restaurant or in the food and beverage department of a hotel.

A restaurant may have different chefs. At the head of them is the head chef.

The head chef is the kitchen supervisor. He manages the kitchen of a restaurant. He has to select menus and to plan the meals. He has to taste the dishes. He also manages the kitchen staff: the chefs, the cooks and the helpers.

In a big restaurant there may be different specialist chefs: the soup chef, the sauce chef, the vegetable chef, the pastry chef and others.

The soup chef is in charge of making soups. The sauce chef is in charge of preparing sauces. The vegetable chef is in charge of preparing vegetables and pasta. The pastry chef is in charge of preparing pastries and sweet dishes.

The chef may have the chef’s special. It is a special dish which goes apart from others on the menu. It may be the dish for which the chef or the restaurant is famous.

The good name of a restaurant or a hotel’s kitchen may depend on its chef. The reputation of the chef may increase its business.

COMPREHENSION QUESTIONS

1. Where does the chef work?

2. What is the head chef? What does he have to do?

3. Whom does the head chef manage?

4. What sort of specialist chefs may there be?

5. What are specialist chefs in charge of?

6. What is the chef’s special?

7. How may the name of a restaurant depend on its chef?

 

THE RESTAURANT MANAGER

As a rule, the restaurant manager runs a restaurant but he doesn’t own it. Sometimes the restaurant manager may own and run his small restaurant.

The restaurant manager is in charge of the restaurant policy and operations. He has to decide on the image of his restaurant. He has to plan its business. He has to decide on purchases and sales. He hires the restaurant staff and provides their training.

The restaurant manager has to meet the guests. He must see to it that the guests are happy with the service and have no complaints. The guests may often see the restaurant manager in the dining-hall.

In a large restaurant there are other management positions: the purchase manager, the sales manager, the production manager, the personnel manager and others. All these managers report to the general manager.

In an individual restaurant the restaurant manager decides on the type of cuisine and the types of menus.

In a family-owned restaurant the whole family may be in charge of the restaurant operations. The wife may act as a hostess or a chef.

COMPREHENSION QUESTIONS

1. What does the restaurant manager do?

2. What is the restaurant manager in charge of?

3. What does the restaurant manager have to decide on?

4. How can the restaurant manager provide for good restaurant
staff?

5. Why does the restaurant manager have to see the guests?

6. What are other management positions in a restaurant?

7. What does the restaurant manager decide on in an individual
restaurant?

8. Who may be in charge of operations in a family-owned
restaurant?

 

ACTIVE VOCABULARY

assistant manager   заместитель директора, зам. управляющего
babysitter   сиделка с детьми
cashier   кассир, оператор по расчетам
cashier’s office   стойка кассира
in charge   ответственный
to be in charge of   отвечать, нести ответ-ственность за
to check up   проверять
check-in   регистрация
check-in procedure   процедура ргистрации
chef’s special   фирменное блюдо повара
to complain   жаловаться
complaint   жалоба
to control   управлять, контролировать
cuisine   кухня, кулинарное искусство
dish   блюдо
food and beverage   блюда и напитки
formalities   формальности
front office   отделы бронирования, приема и обслуживания гостиницы
general manager   генеральный директор
head chef   главный шеф-повар
host   хозяин
hostess   хозяйка
hotelier   хозяин гостиницы, отеля
key   ключ
to mail   отправлять по почте
managing director   директор-распорядитель
message   сообщение, послание
night manager   ночной управляющий
owner   владелец
package   пакет
pasta   макаронные изделия
pastry chef   шеф-кондитер
personnel manager   управляющий персоналом
production manager   управляющий производ-ством
purchase   закупки
purchase manager   управляющий по снабжению
to purchase   приобретать, закупать
to register   регистрировать
register   журнал регистрации гостей
resident manager   управляющий, прожива-ющий в отеле  
sales manager   управляющий по сбыту, коммерческий директор
sauce chef   шеф-повар по соусам и вторым блюдам
to sign   подписывать, ставить подпись
soup chef   шеф-повар по супам
specialist chef   шеф-повар специалист
supervisor   руководитель, управляющий среднего звена
to taste   пробовать на вкус, дегустировать
vegetable chef   шеф-повар по овощным блюдам и гарнирам

VOCABULARY DRILL

Fill in the blanks:

a travel agent   cuisine   hotelier
the resident manager   the check-in   the chef
the chef’s special   a hostess   the concierge
the assistant manager   the pastry chef   the receptionist
the restaurant manager   the cashier’s office   chain

1....... works at a hotel’s information desk.

2. The hotel manager may work in a hotel...... or in an individual hotel.

3. In a family-owned restaurant the wife may act as...... or a chef.

4....... is the hotel manager who permanently lives in the hotel.

5....... registers hotel guests and assigns rooms to them.

6. In a large hotel the hotel manager is a professional.......

7....... is a special dish for which the restaurant is famous.

8....... is in charge of the restaurant policy and operations.

9. The receptionist is in charge of.......

10. The concierge can act as.......

11....... is in charge of preparing pastries and sweet dishes.

12....... works in the food and beverage department of a hotel.

13....... manages the hotel when the general manager is not present.

14. The receptionist must send the signed registration cards to......

15. In an individual restaurant the restaurant manager decides on the type of.......

 

GRAMMAR DRILLS

MODAL VERBS


Поделиться с друзьями:

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.093 с.