Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначенные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...
Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...
Топ:
Когда производится ограждение поезда, остановившегося на перегоне: Во всех случаях немедленно должно быть ограждено место препятствия для движения поездов на смежном пути двухпутного...
Методика измерений сопротивления растеканию тока анодного заземления: Анодный заземлитель (анод) – проводник, погруженный в электролитическую среду (грунт, раствор электролита) и подключенный к положительному...
Комплексной системы оценки состояния охраны труда на производственном объекте (КСОТ-П): Цели и задачи Комплексной системы оценки состояния охраны труда и определению факторов рисков по охране труда...
Интересное:
Подходы к решению темы фильма: Существует три основных типа исторического фильма, имеющих между собой много общего...
Распространение рака на другие отдаленные от желудка органы: Характерных симптомов рака желудка не существует. Выраженные симптомы появляются, когда опухоль...
Берегоукрепление оползневых склонов: На прибрежных склонах основной причиной развития оползневых процессов является подмыв водами рек естественных склонов...
Дисциплины:
2017-09-28 | 547 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
am am not | has hasn’t |
is isn’t | have haven’t |
are aren’t | can can’t |
a) The pupil has got five pencils.
The pupil ____________ got five pencils.
b) The rubbers are little.
The rubbers _____________ little.
c) I am a teacher.
I ______________ a teacher.
d) His brother can dance on the chair.
His brother ___________________ dance on the chair.
286. Напиши отрицание (Используй don’t или doesn’t).
a) My little brother sleeps on the sofa.
My little brother _____________________ on the sofa.
b) Liz speaks English at the lesson.
Liz _______________________ English at the lesson.
c) The pupils look at the board in the lesson.
The pupils __________________ at the board in the lesson.
d) The boy listens to his teacher in the lesson.
The boy ___________________ to his teacher in the lesson.
Переведи.
1) Мои ручки в пенале.
___________________________________________________
2) Его портфель на парте.
___________________________________________________
3) У Лиз есть две линейки. (Лиз имеет…)
___________________________________________________
4) Тим может видеть свою (его) стирку под стулом.
___________________________________________________
Read.
[u] Belar u s, ruler, p u t (класть, положить)
[ei] snake, cake, pencil-case,table, take (брать, взять)
I take a rubber. We put the pens.
She take__ a pencil. He put__ the ruler.
He ________ a bag. She ________ the book.
Put his ruler in the bag, please. Put his rubber in the bag, too. Thanks. My mum puts my dolls, cats, robots, bears in the box.
I haven’t got a pen. – Please, take my pen.
And I haven’t got a pencil. – Please, take my pencil.
And I haven’t got a rubber. – Please, take my rubber.
And I haven’t got a ruler. – Please, take my pencil-case.
[ɔ:] f our, b oar d (доска), near the board, under the board, on the board, one board – two boards What is under the board?—Look! It’s a rubber! My desk is near the board. Mary is at the board. She can w rite (писать) on the board very well. Can you write on the board well? My friend can draw (рисовать) on the board well.
Напиши отрицание.
a) I am in the lesson.
I ___________________ in the lesson.
b) They have got three exercise-books.
They _____________________ three exercise-books.
с) Mary can draw on the board.
Mary _____________ draw on the board.
d) His friends sleep in the lessons.
His friends _______________________ in the lessons.
e) The girl writes tests well.
The girl _________________________ tests well.
290. Read. (I’m sorry – извини, them – их, with – c,
toy – игрушка)
Mother: Jack! Look! Your big bear is on my table!
|
Jack: Oh! I’m sorry, Mum.
Mother: Take your bear and put it in your box.
Jack: And where is my box?
Mother: Oh, Jack! Your box is under the chair. And your robot is near the bag. Take your toys and put them in the box.
Jack: O.K.
Mother: And put the box with your toys under your little table.
Jack: O.K., Mum!
291. Посмотри на рисунок и ответь.
a) Where is the pencil-case? It’s on the desk. ___________
b) Where is the pen? _______________________________
c) Where is the bag? _______________________________
d) Where is the ruler? _______________________________
e) Where is the exercise-book? __________________________
f) Where is the chair? _______________________________
g) Where is the rubber? ______________________________
h) Where is the pencil? ______________________________
i) Where is the book? ______________________________
Read.
[ei] pl a y, d a y, s a y (говорить) They say, “Good bye”. She say s, “Hi!”. He say s,“O.K.”
[i:] ea t, m ea t, r ea d, sp ea k (разговаривать), speak English, Don’t speak! The teacher says, “ Don’t speak at the lesson!”
[əu] no, open (открыть) I open my pencil-case. We open the books. Do they open the exercise-books? – Yes, they do. She open s the window. He doesn’t open the box. The teacher says: “Open your books, pupils!”
[əu] nose, close (закрыть) We close the books. She close s her eyes. Does he close his bag?- No, he doesn’t. Please, close your exercise-books!
[i:] thr ee, gr ee n, sweet, sl ee p (спать) Don’t sleep!
Mum says, “Sleep, my little son! Close your eyes, please!”
[i] milk, drink, pink, lis t en (слушать), listen to the teacher
Listen! They speak English. Look! They are from Britain.
[ai] f i ve, n i ne, wh i te, w r i te (писать), I write a letter to my friend. She write s on the board. Her brother write s in his exercise-book. Sam likes to read, but (но) he doesn’t like to write.
draw (рисовать) I like to draw. They draw in pencil. She draws well. He doesn’t draw on the board. The pupils draw in the lesson.
[au] h ow, h ow old, h ow many, br ow n, sit d ow n The teacher says, “Sit down, please! Put your hands on the desks!”
293. Вставь артикль a, an или the, если нужно.
a) Let’s go to _____ school. c) It is ______ blue.
b) We have got _____ pen. d) It is ______ blue pen.
e) I can see ______ pencil. ______ pencil is in the bag.
f) Please, open _____ books!
g) She has got _____ rubber. ______ rubber is grey.
h) Nick has got ______ two rulers.
294. Выберите и обведите правильный вариант.
1) My sister draw / draws very well. She open /opens her pencil-case and take / takes her coloured pencils. She have / has got ten pencils.
2) His aunt have / has got two little sons. They want / wants to sleep. Her sons go / goes to bed and close / closes their eyes.
3) Her sister Ann speak / speaks English well. She read / reads very well, too. Ann write / writes letters to her friends.
4) Do / Does you like black pens? No, I don’t / doesn’t.
Do / Does his sister like fish? No, she don’t / doesn’t. Do / Does her friends listen to the teacher in the lesson? Yes, they do / does.
295. Составьпредложения и напиши их в тетради.
|
1) books, Open, the, please
2) has, five, She, pencils, got
3) under, My, is, ruler, the chair
4) your, Take, pencils, draw, and
5) read, We, and, at school, write
|
|
Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...
Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...
Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...
Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!