Тропарь Рождеству Божией Матери, глас 4 — КиберПедия 

Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

Тропарь Рождеству Божией Матери, глас 4

2022-12-20 30
Тропарь Рождеству Божией Матери, глас 4 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Рождество Твое, Богородице Дево,/ радость возвести всей вселенней:/ из Тебе бо возсия Солнце Правды, Христос Бог наш,/ и, разрушив клятву, даде благословение,// и, упразднив смерть, дарова нам живот вечный.

Тропарь прав. Иоакиму и Анне, глас 1

Иже в законней благодати праведны бывшее, /  Младенца богоданнаго породиша нам, Иоаким и Анна. /  Темже днесь светло торжествует, /  весело празднующи божественная Церковь, честную вашу память, / славящи Бога, / /  воздвигшаго рог спасения нам в дому Давидове.

Кондак Рождеству Божией Матери, глас 4

Иоаким и Анна поношения безчадства/ и Адам и Ева от тли смертныя свободистася, Пречистая,/ во святем рождестве Твоем./ То празднуют и людие Твои,/ вины прегрешений избавльшеся,/ внегда звати Ти:// неплоды раждает Богородицу и Питательницу Жизни нашея.

Кондак, глас 2

Радуется ныне Анна,/ неплодства разрешившися соуз,/ и питает Пречистую,/ созывающи вся воспети/ Даровавшаго от чрева ея человеком// едину Матерь и Неискусомужную.

Стихира, глас 2

Что шум празднующих бывает? / Иоаким и Анна торжествует тайно: / «радуйтеся с нами, - глаголющее, / - Адаме и Ево днесь: / яко имже древле преступлением затвориша рай. / Плод благосл а вен нам дадеся/ – Богоотроковица Мария//, отверзающи его всем вход».

Пронареченная всех Царица, /Божие Обителище, / от неплодныя днесь утробы пройде, Анны славныя, / присносущнаго Существа божественное Пребывалище: / Еюже безстудный ад попрася, / и всеродная Ева в твердую жизнь вводится. / Той достойно возопиим: // блаженна Ты в женах и Плод чрева Твоего благословен.

Стихира, глас 4

Ангеловым проречением /Плод пречист от Иоакима и Анны праведников днесь произыде. / Дево, Небо и Престол Божий, / и Приятелище чистоты, / радость провозвещающи всему миру; / живота нашего Ходатаице, / клятвы отъятие, / благословения подание. /Тем в рождестве Твоем, Дево Богозванная, / миру мир испроси // и душам нашим велию милость.

Неплоды безчадная Анна / днесь руками да восплещет светло, / да светлоносят земная, / царие да играют, / святителие во благословениих да веселятся, / да празднует вес мир: / се бо Царица и непорочная Невеста Отча / от корене Иессеева прозябе. / Ктому жены в печалех не родят чад: / радость бо процвете и живот всем человеком в мире жительствует, / и ктому дары Иоакимовы не возвращаются, / рыдание бо Анны в радость приложися, / срадуйтеся мне, глаголющи, весь избранный Израиль. / Се бо даде ми Господь / одушевленную палату Божественныя славы Его/ во общее веселие и радость, // и спасение душ наших.

Задостойник, глас 8-й

Ч у жде м а терем д е вство, /и стр а нно Д е вам деторожд е ние; /на Теб е, Богор о дице,/ обо я устр о ишася. / Тем Тя вся племен а земн а я // непрест а нно велич а ем.

Величание

Величаем Тя, / Пресвятая Дево, / и чтим святых Твоих родителей, / и всеславное славим // рождество Твое.


ОВЧИЯ КУПЕЛЬ – ВИФЕЗДА

Кондак, глас 3

Душу мою, Господи, во гресех всяческих/ и безместными деяньми люте расслаблену / воздвигни Божественным Твоим предстательством, / якоже и расслабленнаго воздвигл еси древле, / да зову Ти, спасаемь, Щедрый: // слава, Христе, державе Твоей.

Стихира, глас 1

Дл а нию Пречистою создавый человека, / пришел еси благоутробне нед у гующия исцел и ти, Христе. / Разслабленнаго во О вчей купели словом Твоим возставил еси,/ кровоточивой же болезнь исцелил еси, / хананеи отроковицу стужаемую помиловал еси / и прошения сотника не презрел еси. // Сего ради зовем: всесильне Господи, слава Тебе.

Не погреб е н мертвец сый, / расслабленный видев Тя возопи: / Помилуй мя, Господи, яко одр мой гроб мне бысть. / Что ми приобр е тение живота? / Не требую Овчия купели, / не имам бо никог о же влаг а юща мя возмущ а ющимся вод а м, / но к Тебе Источнику прихожду исцелений, / да и аз со всеми зову: // всесильне Господи, слава Тебе.

Стихира, глас 5

Взыде Иисус во Иерусалим на овчую купель, / глаголемую иудейски Вифесда, / пять притворов имущую, / в тех бо слежаше множество немощствующих. / Ангел бо Божий, по вся лета сходя, / возмущаше ю и здравие подаваше приступающим верою. / И видев Господь многовременна человека, глаголет к нему: / хощеши ли здрав бытии? / Немощствуяй отвещаваше: / Господи, человека не имам, / да егда возмутится вода, ввержет мя в купель; / врачем издах все имение мое, / и милости улучити не сподобихся. / Но Врач душ и телес глаголет к нему: /возми твой одр и ходи, // проповедуя Мою силу и велию милость в концех.

ТЕМНИЦА ХРИСТА

Антифон, глас 8:

Одеяйся светом, яко ризою, / наг на суде стояше, / и в ланиту ударение прият от рук, ихже созда; / беззаконии же людие / на Кресте пригвоздиша Господа Славы; / тогда завеса церковная раздрася, / солнце померче, / не терпя зрети Бога досаждаема, / Егоже трепещут всяческая. // Тому поклонимся.

Ученик отвержеся, разбойник возопи: // помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.

Стихира, глас 6

Днесь Владыка твари предстоит Пилату, /и Кресту предается Зиждитель всех: / яко агнец пригвоздимь Своею волею, / гвоздьми пригвождается, / и в ребра прободается, / и губою напояется манну Одождивый, / по ланите заушается Избавитель мира, / и от Своих раб поругается Создатель всех. / О, Владычняго человеколюбия! / О распинающих моляше Своего Отца, глаголя: / Отче, остави им грех сей: / не ведят бо беззаконнии, // что неправедное содевают.

О како беззаконное сонмище / Царя твари осуди на смерть, / не устыдевся благодеяния, / яже воспоминая, предутверждаше глаголя к ним: / людие Мои, что сотворих вам? / Не чудес ли исполних Иудею? / Не мертвецы ли воскресих единым словом? / Не всякую ли болезнь исцелих и недуг? / Что убо Ми воздае те? / Вскую не помните Мя? /  За исцеления раны Мне наложивше, / за живот умерщвляюще,  вешающе на Древе, / яко злодея, Благодетеля: / яко беззаконна, Законодавца; / яко осужденна, всех Царя. // Долготерпеливе Господи, слава Тебе.

Страшное и преславное таинство днесь / действуемо зрится:/ Неосязаемый удержавается; / вяжется Разрешаяй Адама от клятвы; / Испытуяй сердца и утробы неправедно испытуется; / в темнице завторяется Иже бездну затворивый; / Пилату предстоит Емуже трепетом предстоят Небесныя силы; / заушается рукою создания Создатель; / на Древо осуждается Судяй живым и мертвым; / во гробе заключается разоритель ада. / Иже вся терпяй милосердно и всех спасый от клятвы, // незлобиве Господи, слава Тебе.

Тропарь, глас 8

Сия глаголет Господь иудеом: / людие Мои, что сотворих вам? / Или чим вам стужих? / Слепцы ваша просветих, прокаженныя очистих, / мужа суща на одре исправих. / Людие Мои, что сотворих вам? / Или что Мне воздасте? / За манну желчь; за воду оцет; / за еже любити Мя ко Кресту Мя пригвоздисте / Ктому не терплю прочее, / призову Моя языки, / и тии Мя прославят со Отцем и Духом, // и Аз им дарую живот вечный.

ПОРОГ СУДНЫХ ВРАТ

Стихиры, глас 3

Два и лукавная сотвори / перворожденный сын Мой Израиль: / Мене остави, Источника воды животныя, / и ископа себе кладенец сокрушенный; / Мене на Древе распят, / Варавву же испроси и отпусти. / Ужасеся небо о сем, / и солнце лучи скры; /ты же, Израилю, не усрамился еси, / но смерти Мя предал еси. / Остави им, Отче Святый, // не ведят бо, что сотвориша.

Кийждо уд Святыя Твоея плоти / безчестие нас ради претерпе: / терние глава; лице оплевания; / челюсти заушения; / уста во оцте растворенную желчь вкусом; / ушеса хуления злочестивая; / плещи биения; и рука трость; / всего телесе протяжения на Кресте; / членове гвоздия; и ребра копие. / Пострадавый за ны и от страстей свободивый нас, / снизшедый к нам человеколюбием и вознесый нас, // Всесильне Спасе, помилуй нас.

Совлекоша с Мене ризы Моя / и облекоша Мя в ризу червлену, / возложиша на главу Мою венец от терний / и в десную Мою руку вдаша трость, // да сокрушу их, яко сосуды скудельничи.

Плещи Моя дах на раны, / лица же Моего не отвратих от заплеваний, / судищу Пилатову предстах, // и Крест претерпех за спасение мира.

Стихира, глас 2

Егоже проповеда Агнца Исаия, / грядет на заколение вольное, / и плещи дает на раны, / ланиты на заушения, / лица же не отврати от срамоты заплеваний, / смертию же безобразною осуждается. / Вся Безгрешный волею приемлет,// да всем дарует из мертвых воскресение.

Антифон, глас 8

Сия глаголет Господь иудеем: людие Мои, что сотворих вам? Или чим вам стужих? Слепцы ваши просветих, прокаженныя очистих, мужа, суща на одре, возставих. Людие Мои, что сотворих вам? И что Ми воздасте? За манну желчь: за воду оцет: за еже любити Мя, ко Кресту Мя пригвозидисте. Ктому не терплю прочее, призову Моя языки, и тии Мя прославят со Отцем и Духом, и Аз им дарую живот вечный.

Днесь церковная завеса на обличение беззаконных раздирается, и солнце лучи своя скрывает, Владыку зря распинаема.

Законоположницы Израилевы, иудее и фарисее, лик апостольский вопиет к вам: се Храм, Егоже вы разористе, се Агнец, Егоже вы распясте и гробу предасте: но властию Своею воскресе. Не льститеся, иудее: Той бо есть, Иже в мори спасый и в пустыни питавый: Той есть Живот, и Свет, и Мир мирови.

 

Седален, глас 8:

Егда предстал еси Каиафе, Боже, и предался еси Пилату, Судие, небесныя силы от страха поколебашася. Егда же вознеслся еси на древо, посреде двою разбойнику, вменился еси с беззаконными, Безгрешне, за еже спасти человека: Незлобиве Господи, слава Тебе.

 

ХРАМ ГРОБА ГОСПОДНЯ

ГОЛГОФА

Тропари, глас 8

Днесь церковная завеса / на обличение беззаконных раздирается, / и солнце лучи своя скрывает, //Владыку зря распинаема.

Яко овч а на заколение / вед е н был еси, Христе Царю, /и яко агнец незлобивый / пригвоздился еси Кресту от беззаконных мужей, // грех ради наших, Человеколюбче.

Днесь висит на древе, Иже на водах землю повесивый: венцем от терния облагается, Иже Ангелов Царь: в ложную багряницу облачается, одеваяй небо облаки: заушение прият, Иже во Иордане свободивый Адама: гвоздьми пригвоздися Жених Церковный: копием прободеся Сын Девы. Покланяемся Страстем Твоим, Христе. Покланяемся Страстем Твоим, Христе. Покланяемся Страстем Твоим, Христе. Покажи нам и славное Твое Воскресение


КАМЕНЬ ПОМАЗАНИЯ

Тропарь, глас 2

Благообразный Иосиф, с древа снем Пречистое Тело Твое, плащаницею чистою обвив, и вонями во гробе нове покрыв положи

Мироносицам женам при гробе представ Ангел, вопияше: мира мертвым суть прилична, Христос же истления явися чужд.

ПАСХА

Стихира Воскресению, глас 1

Обыдите, людие, Сион, / и обымите его, / и дадите славу в нем Воскресшему из мертвых: / яко той есть Бог наш, // избавлей нас от беззаконий наших.

Ипакои, глас 4

Предварившия утро яже о Марии, / и обретшия камень отвален от гроба, / слышаху от ангела: во свете присносущнем Сущаго, / с мертвыми что ищете яко человека? / Видите гробныя пелены. Тецыте и миру проповедите, / яко воста Господь, умертвивый смерть, /яко есть Сын Бога,  спасающаго род человеческий.

Кондак, глас 8

А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне,/ но а́дову разруши́л еси́ си́лу/ и воскре́сл еси́, я́ко Победи́тель, Христе́ Бо́же,/ жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся!/ И Твои́м апо́столом мир да́руяй,// па́дшим под ая́й воскресе́ние.

Икос, глас 8

Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее иногда́ во гроб,/ предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мироно́сицы де́вы,/ и друга́ ко друзе́й вопия́ху:/ о други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем те́ло живоно́сное и погребе́ное,/ плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во гро́бе./ И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся,/ и принесе́м ми́ра я́ко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому,/ и пла́чим, и возопии́м: о Влады́ко, воста́ни,// па́дшим подая́й воскресе́ние.

Да воскре́снет Бог,/ и расточа́тся врази́ Его́.

Па́сха/ свяще́нная нам днесь показа́ся;/ Па́сха но́ва свята́я;/ Па́сха та́инственная;/ Па́сха всечестна́я./ Па́сха Христо́с Изба́витель;/ Па́сха непоро́чная;/ Па́сха вели́кая;/ Па́сха ве́рных./ Па́сха две́ри ра́йския нам отверза́ющая.// Па́сха всех освяща́ющая ве́рных.

Я́ко исчеза́ет дым,/ да исче́знут.

Прииди́те/ от виде́ния жены́ благове́стницы,/ и Сио́ну рцы́те:/ приими́/ от нас ра́дости благове́щения, Воскресе́ния Христо́ва:/ красу́йся, лику́й/ и ра́дуйся, Иерусали́ме,/ Царя́ Христа́ узре́в из гро́ба,/ я́ко жениха́ происходя́ща.

Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия,/ а пра́ведницы да возвеселя́тся.

Мироносицы жены,/ утру глубоку,/ представша гробу Живодавца,/ обретоша Ангела/ на камени седяща,/ и той провещав им,/ сице глаголаше:/ что ищете Живаго с мертвыми;/ что плачете Нетленнаго во тли?// Шедше, проповедите учеником Его́.

Сей день, его́же сотвори Господь,/ возрадуемся и возвеселимся в онь.

Пасха красная,/ Пасха, Господня Пасха!/ Пасха всечестная/ нам возсия́. Пасха,/ радостию друг друга обымем./ О Пасха!/ Избавление скорби,/ ибо из гроба днесь,/ яко от чертога/ возсия́в Христос,/ жены́ радости исполни, глаголя:/ проповедите апостолом.

Слава и Ныне.

Воскресения день,/ и просветимся торжеством,/ и друг друга обымем./ Рцем братие,/ и ненавидящим нас,/ простим вся Воскресением,/ и тако возопиим:/ Христос воскресе из мертвых,/ смертию смерть поправ,// и сущим во гробех живот даровав.

Свети́ся, свети́ся,/ но́вый Иерусали́ме:/ сла́ва бо Госпо́дня/ на тебе́ возсия́./ Лику́й ны́не/ и весели́ся, Сио́не./ Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице,// о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Тропари воскресные, глас 5.

Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Ангельский собор удивися, зря Тебе в мертвых вменившася, смертную же, Спасе, крепость разориша, и с Собою Адама воздвигша, и от ада вся свобождша.

Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Почто мира с милостивными слезами, о ученицы растворяете? Блистаяйся во гробе ангел мироносицам вещаше: видите вы гроб и уразумейте, Спас бо воскресе от гроба.

Благословен еси, Господи, научи оправданием Твоим.

Зело рано мироносицы течаху ко гробу Твоему рыдающия, но предста к ним ангел, и рече: рыдания время преста, не плачите, воскресение же апостолом рцыте.

Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Мироносицы жены, с миры пришедша ко гробу Твоему, Спасе, рыдаху, ангел же к ним рече, глаголя: что с мертвыми Живаго помышляете? Яко Бог бо воскресе от гроба.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу

Поклонимся Отцу и Его Сынови и Святому Духу, Святей Троице во едином существе, с Серафимы зовуще: Свят, Свят, Свят еси, Господи.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Жизнодавца рождши, греха, Дево, Адама избавила еси, радость же Еве в печали место подала еси; падшия же от жизни к сей направи, из Тебе воплотивыйся Бог и Человек.

Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды)

МЕСТО ОБРЕТЕНИЯ КРЕСТА

Кресту Твоему/ покланяемся, Владыко, / и святое Воскресение Твое //славим.

Тропарь, глас 1:

Спаси, Господи, люди Твоя / и благослови достояние Твое, / победы на сопротивныя даруя // и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

Кондак, глас 4:

Вознесыйся на Крест волею / тезоименитому Твоему новому жительству / щедроты Твоя даруй, Христе Боже, / возвесели нас силою твоею, / победы дая нам на сопостаты, / пособие имущим Твое оружие мира, // непобедимую победу.

Величание

Величаем Тя, Живодавче Христе, и чтим Крест Твой Святый, имже нас спасл еси от работы вражия.

Стихира, глас 5

Радуйся, Живоносный Кресте, / благочестия непобедимая победа, / дверь райская,/ верных утверждение, / Церкве ограждение; имже тля разорися и упразднися, / и попрася смертная держава, / и вознесохомся от земли к Небесным; / оружие непобедимое, / бесов сопротивоборче, / славо мучеников, / преподобных яко воистину удобрение, / пристанище спасения, // даруяй миру велию милость.

Стихира, глас 2

Ты мой покров державе еси, / тричастный Кресте Христов: / освяти мя силою твоею, // да верою и любовию покланяюся и славлю тя.

Придите, вернии, / Животворящему Древу поклонимся, / на немже Христос Царь Славы, волею руце распростер, / вознесе нас на первое блаженство, / яже прежде враг сластию украд, / изгнаны от Бога сотвори. / Придите, вернии, Древу поклонимся, / имже сподобихомся невидимых враг сокрушити главы. / Приидите, вся отечествия языков, / Крест Господень песньми почтим. / Радуйся, Кресте, падшаго Адама совершенное избавление! / О тебе бо вернейшии царие наши хвалятся, / яко твоею силою исмаильтеския люди державно покаряющии. / Тя ныне со страхом христиане целующе, / на тебе пригвоздившагося Бога славим, глаголюще: / Господи, на том пригвозивыйся, // помилуй нас, яко Благ и Человеколюбец

Стихира, глас 8

Днесь Владыка твари / и Господь славы на Кресте пригвождается /и в ребра прободается; / желчи и оцта вкушает Сладость Церковная; / венцем от терния облагается Покрываяй небо облаки; / одеждею облачится поругания / и заушается бренною рукою Создавый человека; / по плещ е ма биен бывает Одеваяй небо облаки; / заплевания и раны приемлет, / поношения и заушения, / и вся терпит мене ради осужденного Избавитель мой и Бог, // да спасет мир от прелести, яко Благоутробен.


ГОРНЕНСКИЙ МОНАСТЫРЬ


Поделиться с друзьями:

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.069 с.