Канон первый великомученику георгию победоносцу — КиберПедия 

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Канон первый великомученику георгию победоносцу

2022-10-27 36
Канон первый великомученику георгию победоносцу 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

КАНОНЫ И АКАФИСТЫ

КАНОН ПЕРВЫЙ ВЕЛИКОМУЧЕНИКУ ГЕОРГИЮ ПОБЕДОНОСЦУ

Глас 2

Творение кира Феофана

Песнь 1

Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Теплою верою и любовию призывающия тя, мучениче Христов, венценосче Георгие, предстоя всесветел честному престолу всеми Владущаго, твоими молитвами и предстательствы сохрани.

Благородно возделание Христу был еси, Георгие, мученическими возделан деянии, и, яко богатство преславно, в Небесных тя сокровищах положи Подвигоположник, яко преизящне храбрствовавшаго.

Твердо и терпеливно устремился еси, самозван, к подвигом, преблаженне Георгие, и, низложив свирепое мучителей ополчение, молитвенник о всех, призывающих тя, был еси.

Блаженную, славне, жизнь ныне восприем, во Христе сокровенную, Георгие, о нейже подвизался еси до крове, верою поющим тя моли спастися от всякаго, страстотерпче, обстояния.

Богородичен: Небо была еси словесное, Слово Небесное в Твоей утробе, Богомати, вмещшая, Имже вся быша: Небо же, и земля, и яже вышше сих. Темже со дерзновением моли спасти поющия Тя.

Песнь 3

Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая, Церковь, пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

Венцем страдания сияя, славне, благочестно призывающии тя моли Избавителя и Бога от всякия нужды, блаженне, избавити.

Богатыми просвещаемь сиянии, премудре, мрачную отжени печаль и мглу страстей от нас, верою восхваляющих тя.

Надеждею утверждаемь и любовию, верою же ограждься, Георгие, и силою укреплься Христовою, идольскую прелесть низвергл еси.

Богородичен: Просвещшаго концы, Пречистая, родила еси с плотию Безплотнаго и прежде всех Отцу Собезначальна, темже Тя, Богородицу, вернии, чтим.

Седален, глас 8.

Благочестия образы мужески храбрствуя, нечестия прелесть низложив, мучениче, попрал еси врага шатания и, Божественным желанием присно разгараемь, мучителей угасил еси безбожное сверепство. Темже достойно возмездие мук приял еси венец и подаеши исцеления верою притекающим. Страстотерпче Георгие, моли Христа Бога согрешений оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Песнь 4

Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощься, и спасл еси всего мя, человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Поем твоя подвиги, преблаженне Георгие, имиже разсыпал еси идольския службы, всю же упразднил еси демонскую прелесть, преславне.

Утиши напастей и бед смущение и всякое наветие злое демонов отжени от поющих тя, Христова воина, досточудне.

Возсиял еси, яко звезда светоносная, Георгие, душевною доблестию и твердостию веры прелесть мрачную отгоня и спасая поющия тя.

Богородичен: Спасение существенное, Дево, родила еси, богатством благости и естественною благостынею спасающее человека и истлевший образ назидающее.

Песнь 5

Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, спасение отчаянных, Христе, Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим: иного бо, разве Тебе, бога не знаю.

Мученическое дерзновение яко имея ко Владыце, проси усердно спасения тя поющим, душевных недуг изменяя твоими мольбами, мучениче страстоносче, преблаженне Георгие.

Со Ангельскими ликуя, яко мученик, ликостоянии и безсмертныя и блаженныя, венценосче, насыщаяся славы, покрову твоему прибегающая всякаго треволнения и бури исхити.

Избави нас от всякия нужды, яко Милостив, греховное и бедное отгоня многоразличное смущение, Георгия Твоего угодника молитвы, Христе, приемля.

Богородичен: Долг праматере Евы, Богомати, отдала еси, плотию бо обложила еси из Тебе рожденна Спаса мира. Темже Тя вси блажим, обрадованная Дево Всенепорочная.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Паче естества, и слова, и помысла доблести твоея храбрствования, непрестанно певаема, преблаженне мучениче Георгие.

Воинству Небесному собеседник, блаженне, быв и Божественное явление елико достижно зря, тя верою чтущия спасай.

Всеми образы Богу возложен и блистания чудес приемля, дарования требующим раздаваеши, преблаженне Георгие.

Богородичен: Ныне к Тебе прибегаю, Пречистая, спаси мя молитвами Твоими и соблюди: елико бо хощеши, можеши, яко Мати Всемогущаго.

Кондак, глас 4.

Возделан от Бога, показался еси благочестия делатель честнейший, добродетелей рукояти собрав себе: сеяв бо в слезах, веселием жнеши, страдальчествовав же кровию, Христа приял еси и молитвами, святе, твоими всем подаеши прегрешений прощение.

Икос:

За мирский живот душу свою положившаго, Христа Царя желая, воин тщится умрети за Него, ревность же велию Божественную в сердцы имея, себе самого приведе. Того убо и мы вси, Божественнаго Георгия, яко тепла предстателя воспоим верою, яко славнаго суща Христова раба, подобящася яве своему Владыце и всякому молящуся приходяща: спешит бо присно и молит Спаса всем подати согрешений прощение.

Песнь 7

Песнь 8

Песнь 9

Светилен

Весна нам возсия, светлое Владычнее и Божественное Воскресение, к Небесней пасце от земли нас пресылая, с неюже просиявает всеславнаго мученика Георгия память светозарная, юже светло совершим, да Божественныя сподобимся благодати от Христа Спаса.

Глас 4

Песнь 1

Песнь 3

Седален, глас 8.

Благочестия образы мужески храбрствуя, нечестия прелесть низложив, мучениче, попрал еси врага шатания и, Божественным желанием присно разгараемь, мучителей угасил еси безбожное сверепство. Темже достойно возмездие мук приял еси венец и подаеши исцеления верою притекающим. Страстотерпче Георгие, моли Христа Бога согрешений оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Песнь 4

Песнь 5

Песнь 6

Кондак, глас 4.

Возделан от Бога, показался еси благочестия делатель честнейший, добродетелей рукояти собрав себе: сеяв бо в слезах, веселием жнеши, страдальчествовав же кровию, Христа приял еси и молитвами, святе, твоими всем подаеши прегрешений прощение.

Икос:

За мирский живот душу свою положившаго, Христа Царя желая, воин тщится умрети за Него, ревность же велию Божественную в сердцы имея, себе самого приведе. Того убо и мы вси, Божественнаго Георгия, яко тепла предстателя воспоим верою, яко славнаго суща Христова раба, подобящася яве своему Владыце и всякому молящуся приходяща: спешит бо присно и молит Спаса всем подати согрешений прощение.

Песнь 7

Песнь 8

Ирмос: Радующеся по осуждении мучительском отроцы, яко да не богом скверным послужат всем, но живому Богу, на огнь дерзнуша, от Ангела же орошаеми, песнь пояху: дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Духом укрепляемь, о оружных болезнех небрегл еси, яко не глухим идолом хвалу посылаеши, но Христу Богу, к Немуже любезну стяжав, Георгие, веру, глаголал еси: дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Яко не сущу временную непщуя красоту, различная озлобления подъял еси, Георгие, радуяся надеждею Божественныя жизни, о страшнем же раздроблении небрег, твердостию души глаголал еси: дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Разсекаемо медными сосуды твое тело, острыми ножи по единому уду раздробляемо видя, вжиляемь душею: будущей славе недостойны нынешния муки,— глаголал еси: дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Песнь 9

Светилен

Весна нам возсия, светлое Владычнее и Божественное Воскресение, к Небесней пасце от земли нас пресылая, с неюже просиявает всеславнаго мученика Георгия память светозарная, юже светло совершим, да Божественныя сподобимся благодати от Христа Спаса.

Кондак 1

Взбра́нному воево́де и Победоно́сцу Гео́ргию соста́вим по ­ хва ­ лу́, я́ко хо ­ да́ ­ таю на́ ­ ше ­ му и ско́рому помо́щнику: ты же, свя ­ ты́й ве ­ ли ­ ко ­ му́ ­ че ­ ни ­ че, я́ко име́яй дерз ­ но ­ ве́ ­ ние ко Го́с ­ по ­ ду, от вся́ ­ ких нас бед сво ­ бо ­ ди́, да зо ­ ве́м ти:

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Икос 1

А́н ­ ге ­ лов Тво ­ ре́ц и всея́ тва́ ­ ри Соде́тель, яви́ ­ вый тя Це́рк ­ ви Свое́й ве́ ­ ры побо́рника и за ве́ ­ ру непобеди́маго страстоте́рпца, внуша́ет нам за по́д ­ ви ­ ги страда́ний тво ­ и́х восхваля́ти тя, свя́ ­ те Гео́ргие, си́ ­ це:

Ра́ ­ дуй ­ ся, до кон ­ ца́ Иису́ ­ са Сы́ ­ на Бо́ ­ жия воз ­ лю ­ би́ ­ вый; ра́ ­ дуй ­ ся, за и́мя Его́ с лю ­ бо́ ­ вию ду́ ­ шу свою́ по ­ ло ­ жи́ ­ вый.

Ра́ ­ дуй ­ ся, ис ­ по ­ ве́д ­ ни ­ че, от Бо́ ­ га при́званный; ра́ ­ дуй ­ ся, подви́жниче, Бо́ ­ жиею бла ­ го ­ да́ ­ тию про ­ сла́в ­ лен ­ ный.

Ра́ ­ дуй ­ ся, А́н ­ ге ­ лов сожи́телю; ра́ ­ дуй ­ ся, про ­ ро́ ­ ков равностоя́телю.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 2

Ви́ ­ дя гоне́ние не ­ чес ­ ти́ ­ вых на христиа́ны, не убоя́лся еси́ ко́з ­ ни их и мучи́тельства, бо ­ го ­ му́д ­ ре, но я́ко до́б ­ рый во́ин Хрис ­ то́в, вся своя́ ни́щим разда́в, во́ ­ лею поте́кл еси́ на сове́т их непра́ведный, Хри ­ сту́ вож ­ дю́ и Бо́ ­ гу сво ­ ему́ поя́: Алли ­ лу́иа.

Икос 2

Разу́мно уразуме́в Еди́ ­ на ­ го Бо́ ­ га, в Трие́х Ипоста́сех боголе́пно покланя́емаго, тве́рдым умо́м испове́дал еси́ Его́ на собо́рищи не ­ чес ­ ти́ ­ вых и та́ ­ ко обличи́л еси́ безу́мнаго ца ­ ря́ безу́мное по ­ кло ­ не́ ­ ние тва́ ­ ри. Се ­ го́ ра́ ­ ди за твое́ высо́кое любому́дрие при ­ ими́ от нас, Гео́ргие, усе́рдныя похвалы́:

Ра́ ­ дуй ­ ся, Еди́ ­ на ­ го и́с ­ тин ­ на ­ го Бо́ ­ га про ­ по ­ ве́д ­ ни ­ че; ра́ ­ дуй ­ ся, Пре ­ свя ­ ты́я Тро́ицы ве́р ­ ный за ­ щи́т ­ ни ­ че.

Ра́ ­ дуй ­ ся, ве́ ­ лию пра ­ во ­ сла́в ­ на ­ го испове́дания та́й ­ ну неве́рным показа́вый; ра́ ­ дуй ­ ся, и́дольскаго слу ­ же́ ­ ния пре́ ­ лесть обличи́вый.

Ра́ ­ дуй ­ ся, ри́торе Бо́ ­ жий; ра́ ­ дуй ­ ся, ви ­ ти́е, пре ­ му́д ­ ро ­ сти ис ­ по́л ­ нен ­ ный.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 3

Си́ ­ ла Бо́ ­ жия, про ­ све ­ ща́ю ­ щая вся́ ­ ка ­ го че ­ ло ­ ве́ ­ ка, гряду́щаго в мир, и в темни́це тя стра́ждущаго посети́ла есть, смиренному́дре Гео́ргие: по ­ не́ ­ же ты вся жи ­ тия́ се ­ го́ тле́н ­ ная, я́ко уме́ты пре ­ зре́в, еди́ ­ но ­ му Хри ­ сту́ прилепи́лся еси́, да за и́мя Его́ до́б ­ ре во́инствовав, сподо́бишися Тому́ со А́н ­ ге ­ лы веч ­ но вос ­ пе ­ ва́ ­ ти: Алли ­ лу́иа.

Икос 3

Име́я ум и се́рд ­ це, Ду́ ­ хом Свя ­ ты́м озаре́нныя, ты по внуше́нию Его́ поревнова́л еси́ подвиза́тися за и́мя Хрис ­ то́ ­ во, до кро́ ­ ве стоя́ бо му́жественно в ве́ ­ ре, обличи́л еси́ вознесе́нную не ­ чес ­ ти́ ­ ва ­ го со ­ бо́ ­ ри ­ ща горды́ню. Се ­ го́ ра́ ­ ди хва́ ­ лим тя, всему́дре Гео́ргие, си́ ­ це:

Ра́ ­ дуй ­ ся, щи́ ­ те, воздви́гнутый на охране́ние бла ­ го ­ че́с ­ тия; ра́ ­ дуй ­ ся, ме ­ чу́, подъя́тый на посече́ние не ­ че́с ­ тия.

Ра́ ­ дуй ­ ся, сто́л ­ пе ве́ ­ ры; ра́ ­ дуй ­ ся, сте ­ но́ и утвер ­ жде́ ­ ние Хри ­ сто́ ­ вы Це́рк ­ ви.

Ра́ ­ дуй ­ ся, ве́р ­ ных удо ­ бре́ ­ ние; ра́ ­ дуй ­ ся, не ­ ве́р ­ ных страх и посрамле́ние.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 4

Безу́мный му ­ чи́ ­ тель, ды́шащий на тя уби́йством, стра ­ сто ­ те́рп ­ че Гео́ргие, жа́ждал бо кро́ ­ ве твоея́, я́ко пес а́лчный, повелева́я распя́ти на колесе́ те́ ­ ло твое́ и зле́йшим му́кам преда́ти; ты же, возмога́я о Го́с ­ по ­ де, с тве́рдым упова́нием к Бо́ ­ гу взы ­ ва́л еси́: Алли ­ лу́иа.

Икос 4

Слы́ ­ шав ­ ше от те ­ бе́ Диоклетиа́н и жре ­ цы́ и́дольс ­ тии словеса́ пре ­ му́д ­ ро ­ сти, распыха́хуся на тя зло́бою, па́ ­ че же ег ­ да́ рекл еси́: «О ца ­ рю́ мучи́телю! Почто́ мя всу́е истязу́еши? Мне бо е́же жи́ти, Хрис ­ то́с, и е́же умре́ти, приобре́тение. Тру́дно ти есть про ­ ти́ ­ ву рожна́ пра́ти». Се ­ го́ ра́ ­ ди мы взы ­ ва́ ­ ем ти, великоимени́те Гео́ргие, си́ ­ це:

Ра́ ­ дуй ­ ся, за му́жественное ис ­ по ­ ве́ ­ да ­ ние ве́ ­ ры на колесе́ кровь свою́ пролия́вый; ра́ ­ дуй ­ ся, кро́ ­ вию свое́ю торжество́ ве́ ­ ры возвели́чивый.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Апо́с ­ то ­ лов соревни́телю; ра́ ­ дуй ­ ся, во́льным Хри ­ сто́ ­ вым Стра ­ сте́м под ­ ра ­ жа́ ­ те ­ лю.

Ра́ ­ дуй ­ ся, по ­ бо́р ­ ни ­ че ве́ ­ ры не ­ по ­ ко ­ ле ­ би́ ­ мый; ра́ ­ дуй ­ ся, стра ­ сто ­ те́рп ­ че, адама́нта тверде́йший.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 5

Боготе́чной звез ­ де́ по ­ до́ ­ бен был еси́ Гео́ргие, чуде́сным бо от А́н ­ ге ­ ла исцеле́нием и ви́димым от ко ­ ле ­ са́ отреше́нием научи́л еси́ не ­ ве́р ­ ных ве́ровати в Тро́ицу Единосу́щную и Той ку́п ­ но с то ­ бо́ю вос ­ пе ­ ва́ ­ ти: Алли ­ лу́иа.

Икос 5

Ви́деша наро́ди чу ­ де ­ са́ си́ ­ лы Бо́ ­ жия, я́ве на те ­ бе́ быва́емыя, с кро́тостию уче́ние Хрис ­ то́ ­ во от те ­ бе́ прия́ша и возо ­ пи́ ­ ша, гла ­ го́ ­ лю ­ ще: «Вои́стину вели́к Бог христиа́нский!» Се ­ го́ ра́ ­ ди и мы, восхваля́я тя, достосла́вне Гео́ргие, взы ­ ва́ ­ ем си́ ­ це:

Ра́ ­ дуй ­ ся, светоно́сным спа ­ се́ ­ ния сло́ ­ вом тьму не ­ ве́ ­ рия раз ­ гна́ ­ вый; ра́ ­ дуй ­ ся, му́ ­ че ­ ни ­ чес ­ ким ве́ ­ ры испове́данием не ­ ве́р ­ ныя ко Хри ­ сту́ обрати́вый.

Ра́ ­ дуй ­ ся, легио́ны во́ ­ ин ­ ов зем ­ ны́х в не ­ бе́с ­ ное во́инство предводя́й; ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко во́ин Хрис ­ то́в с небе́сными во́и пре ­ бы ­ ва́яй.

Ра́ ­ дуй ­ ся, ратобо́рцев сла́ ­ во; ра́ ­ дуй ­ ся, пресве́тлаго му́ченическаго ли́ ­ ка кра ­ со ­ то́.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 6

Пропове́дником и́с ­ ти ­ ны, духоно́сным Апо́с ­ то ­ лом поревнова́в, кресто́м ми́ ­ ру распя́лся еси́, стра ­ сто ­ те́рп ­ че; се бо, я́ко Ио́на во чре́ ­ во ки́тово, в пещь нерастворе́нныя и́звести стремгла́в вве́р ­ жен был еси́, да просла́вится те ­ бе́ ра́ ­ ди ди́вный во свя ­ ты́х Гос ­ по́дь, Ему́ ­ же ты и в ро́ве изве́стнем, я́ко во хра́ ­ ме сла́ ­ вы, у́мно взы ­ ва́л еси́: Алли ­ лу́иа.

Икос 6

Возсия́вый в тридне́вном Сво ­ е́м от гро́ ­ ба воста́нии всеси́льный а́да и сме́р ­ ти Победи́тель Иису́с спа ­ се́ тя от а́дова истле́ния, стра ­ сто ­ те́рп ­ че Гео́ргие: по трие́х бо днех обрето́ша тя в и́звести жи́ва и в воздея́нии рук пою́ща Бо́ ­ га; се ­ го́ ра́ ­ ди вельми́ пристра́шни бы́ша и ужасо́шася. Мы же, ра́дующеся, воспису́ем ти побе́дную песнь:

Ра́ ­ дуй ­ ся, позо́рным в и́звестный ров низверже́нием, вознесе́нную диа́вола горды́ню низложи́вый; ра́ ­ дуй ­ ся, ди́вным от Бо́ ­ га спасе́нием зве́рство му ­ чи́ ­ те ­ лей по ­ бе ­ ди́ ­ вый.

Ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко незло́бив сый, за твори́вших ти напа́сть моли́лся еси́, я́ко за благотво́рцев; ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко о обраще́нии их, я́ко же Па́ ­ вел о евре́ех, боле́зновал еси́.

Ра́ ­ дуй ­ ся, му́ ­ жу же ­ ла́ ­ ний; ра́ ­ дуй ­ ся, со ­ су́ ­ де из ­ бра́н ­ ный.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 7

Хо ­ тя́й вся́чески улови́ти се́рд ­ це твое́ к пре́ ­ лес ­ ти и́дол, не ­ чес ­ ти́ ­ вый му ­ чи́ ­ тель умышля́ет прельсти́ти тя волшебными чарова́нии; ты же, богоизбра́нне, с Дави́дом восклица́я: «О Бо́ ­ зе спа ­ се́ ­ ние мое́ и сла́ ­ ва моя́», ве́р ­ но Тому́ пел еси́: Алли ­ лу́иа.

Икос 7

Но́вое по ­ ка ­ за́ зло лука́вый о́ный сатаны́ служи́тель Диоклетиа́н, ег ­ да́ в безу́мной свое́й ко и́долом ре́вности по ­ ве ­ ле́ напои́ти тя, Гео́ргие, я́дом; ты же ис ­ по́л ­ нен сый ве́ ­ ры и упова́ния, а́ще и сме́ртное испи́л, оба́ ­ че без вре́да пребы́л еси́, богохва́льне, те́м ­ же и мы во ­ пи ­ е́м ти:

Ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко во упова́нии на Бо́ ­ га Жи́ва не посрами́лся еси́; ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко мучи́теля нивочто́же вме ­ ни́л еси́.

Ра́ ­ дуй ­ ся, бесо́в отгна́телю; ра́ ­ дуй ­ ся, волше́бныя ко́з ­ ни разруши́телю.

Ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко то ­ бо́ю ди́вен Бог во свя ­ ты́х Сво ­ и́х явля́ ­ ет ­ ся; ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко то ­ бо́ю бла ­ го ­ че́ст ­ но и́мя Хрис ­ то́ ­ во прославля́ется.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 8

Стра́нный и стра́шный сове́т бысть от не́коего волхва́ нечести́вому ца ­ рю́, да повели́т ти, в доказа́тельство пра́вости ве́ ­ ры Хри ­ сто́ ­ вой, сло́ ­ вом воскреси́ти ме́ртваго; ты же, Гео́ргие, ни ­ что́же сумня́ся, воспева́л еси́ Тому́, И́же несть Бог ме́рт ­ вых, но Бог жи ­ вы́х: Алли ­ лу́иа.

Икос 8

Всежела́нный и Сладча́йший Иису́с, Его́ ­ же ты все́ю ду ­ ше́ю и всем се́рд ­ цем возлюби́л еси́, все ­ бла ­ же́н ­ не Гео́ргие, слы́ ­ ша те́п ­ лое ве́ ­ ры твоея́ мо ­ ле́ ­ ние, вско́ре по ­ ве ­ ле́ по сло́ ­ ву тво ­ ему́ воскре́снути ме́ртвому, прославле́ния ра́ ­ ди И́мени Сво ­ его́ и ве́р ­ ных утвержде́ния, неве́рным же и ослепле́нным на удив ­ ле́ ­ ние и бо ­ го ­ позна́ние. Се ­ го́ ра́ ­ ди по до́лгу во ­ пи ­ е́м ти:

Ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко Гос ­ по́дь сил ди́в ­ ная на те ­ бе́ яви́л есть; ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко ме́ртваго то ­ бо́ю от гро́ ­ ба вос ­ кре ­ си́л есть.

Ра́ ­ дуй ­ ся, ослепле́нному волхву́ у́мное про ­ зре́ ­ ние ве́ ­ ры да ­ ро ­ ва́ ­ вый; ра́ ­ дуй ­ ся, мно́гим, Хри ­ ста́ ра́ ­ ди пострада́вшим, во свя ­ та́я свя ­ ты́х путь показа́вый.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Ри́ма удив ­ ле́ ­ ние; ра́ ­ дуй ­ ся, хри ­ сти ­ а́н ­ ска ­ го ро́ ­ да возвыше́ние.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 9

Вси А́нгели восхвали́ша Бо́ ­ га, да ­ ро ­ ва́в ­ ша ­ го ти та ­ ко ­ во́е му́жество, Гео́ргие, я́ко и в темни́чном заточе́нии не престава́л еси́ моли́твенно бо́дрствовати. Се ­ го́ ра́ ­ ди, я́ко ве ­ ли́ ­ кий таи́нник Бо́ ­ жия бла ­ го ­ да́ ­ ти, удосто́ился еси́ ви́дети в виде́нии Го́с ­ по ­ да, вен ­ це́м не ­ тле́ ­ ния гла ­ ву́ твою́ венча́юща, да и мы с то ­ бо́ю во ­ пи ­ е́м: Алли ­ лу́иа.

Икос 9

Вити́и мно ­ го ­ ве ­ ща́н ­ нии ри́торскими свои́ми язы́ки не воз ­ мо́ ­ гут изрещи́ те ­ бе́ досто́йныя хвалы́, Гео́ргие, мно́гих ра́ ­ ди тво ­ и́х по́двигов и бо ­ ле́з ­ ней, и́хже за Хри ­ ста́ и Це́р ­ ковь подъ ­ я́л еси́ во́ ­ лею. Се ­ го́ ра́ ­ ди и мы, недоуме́я восхваля́ти тя по до ­ стоя́ ­ нию, вос ­ пе ­ ва́ ­ ем си́ ­ це:

Ра́ ­ дуй ­ ся, во́льным за Хри ­ ста́ и Це́р ­ ковь страда́нием ве́тхаго в се ­ бе́ Ада́ма распя́вый; ра́ ­ дуй ­ ся, за до́блестное страда́ние ве ­ не́ц пра́в ­ ды от ру ­ ки́ Госпо́дни прия́вый.

Ра́ ­ дуй ­ ся, пра́ ­ ви ­ ло ре́вности благочести́выя; ра́ ­ дуй ­ ся, о́б ­ ра ­ зе ни ­ ще ­ ты́ ду ­ хо́в ­ ныя.

Ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко не се ­ бе́, но Еди́ ­ но ­ му Бо́ ­ гу до́б ­ ре угоди́л еси́; ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко за Хри ­ ста́ на мно ­ го ­ об ­ раз ­ ныя сме́р ­ ти го ­ то́в был еси́.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 10

Спас ­ ти́ хо ­ тя́ ду́ ­ ши во тьме идолослуже́ния погиба́ющих, боголю́бче Гео́ргие, ты, ревну́я, поревнова́л еси́, я́ко Илия́ по Бо́ ­ зе: вшед бо во храм и́дольский, си́ ­ лою Бо́ ­ жиею разгна́л еси́ бе́сы, сокруши́л и́до ­ лы, посрами́л жре ­ цы́ и, я́ко победи́тель, не с че ­ ло ­ ве́ ­ ки, но со А́н ­ ге ­ лы пел еси́ Бо́ ­ гу: Алли ­ лу́иа.

Икос 10

Стены́ бесчу́вственнее окамене́нный се́рд ­ цем му ­ чи́ ­ тель твой, Гео́ргие, не уразуме́ Бо́ ­ га, я́ве то ­ бо́ю чудоде́йствующа, но до кон ­ ца́ пребы́л еси́, я́ко а́спид, затыка́яй у́ши свои́. Се ­ го́ ра́ ­ ди по ­ ве ­ ле́ усещи́ тя на позо́рищи во гла ­ ву́, я́ко злоде́я; ты же, боле́знуя о по ­ ги́ ­ бе ­ ли ду ­ ши́ его́, ра́ ­ дост ­ но при ­ я́л еси́ кон ­ чи́ ­ ну, за ню́же мы тя убла ­ жа́ ­ ем лю ­ бо́ ­ вию си́ ­ це:

Ра́ ­ дуй ­ ся, ве́ ­ ру, на ­ де́ж ­ ду и лю ­ бы́ до кон ­ ца́ сохрани́вый; ра́ ­ дуй ­ ся, во успе́нии тво ­ е́м мно́ ­ гия и ве ­ ли́ ­ кия чу ­ де ­ са́ сотвори́вый.

Ра́ ­ дуй ­ ся, ору́ ­ жи ­ ем бла ­ го ­ во ­ ле́ ­ ния Бо́ ­ жия вен ­ ча́н ­ ный на зем ­ ли́; ра́ ­ дуй ­ ся, сла́ ­ вою и велеле́пием укра ­ ше́н ­ ный на Не ­ бе ­ си́.

Ра́ ­ дуй ­ ся, че ­ ло ­ ве́ ­ че Бо́ ­ жий; ра́ ­ дуй ­ ся, до́б ­ рый во́и ­ не Хрис ­ то́в.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 11

Пе́ ­ ние Пресвяте́й Тро́ ­ ице па́ ­ че ины́х возда́л еси́, свя ­ ты́й ве ­ ли ­ ко ­ му́ ­ че ­ ни ­ че Гео́ргие, не сло́ ­ вом то́ ­ чию и умо́м, но жи ­ вы́м всего́ себя́ в же́ртву принесе́нием: подража́я бо распя́тому за ны непоро́чному А́гнцу Хри ­ сту́, положи́л еси́ ду́ ­ шу свою́ за дру́ги своя́ во́ ­ лею. Те́м ­ же у́бо а́ще недово́льни ес ­ мы к похвале́нию та ­ ко ­ вы́я твоея́ до́блести, бо́льше бо сея́ люб ­ ве́ ни ­ кто́ ­ же и́мать, оба́ ­ че благода́рни су́ще, по ­ е́м Ди́в ­ но ­ му во свя ­ ты́х: Алли ­ лу́иа.

Икос 11

Светоприе́мный свети́льник и́с ­ тин ­ на ­ го Све́ ­ та су́ ­ щим на зем ­ ли́ явля́е ­ ши ­ ся, богоизбра́нне Гео́ргие, просвеща́еши бо серд ­ ца́ ве́р ­ ных и к ра́зуму Боже́ственному вся наставля́еши, поуча́я и нас ве́село взыва́ти:

Ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко в пре ­ све́т ­ лых а́нгельских чер ­ то́ ­ зех все ­ ля́е ­ ши ­ ся; ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко не в гада́нии, но ли ­ це́м к ли ­ цу́, Невече́рняго Тро́ичнаго Све́ ­ та при ­ ча ­ ща́е ­ ши ­ ся.

Ра́ ­ дуй ­ ся, ни́ ­ щих пи ­ та́ ­ те ­ лю и оби́ ­ ди ­ мых за ­ щи́т ­ ни ­ че; ра́ ­ дуй ­ ся, немощны́х вра ­ чу́ и ца ­ ре́й по ­ бо́р ­ ни ­ че.

Ра́ ­ дуй ­ ся, правосла́вным во́ином во бра́нех спобо́рниче; ра́ ­ дуй ­ ся, о спа ­ се́ ­ нии гре́ш ­ ни ­ ков те́п ­ лый хо ­ да́ ­ таю.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 12

Бла ­ го ­ да́ть, да́н ­ ную ти от Бо́ ­ га, ве́ ­ ду ­ ще, па́ ­ мять твою́ пра́зднуем, ве ­ ли ­ ко ­ му́ ­ че ­ ни ­ че Гео́ргие, и с усе́рдным мо ­ ле́ ­ ни ­ ем к чудотво́рному о́б ­ ра ­ зу тво ­ ему́ притека́юще, твое́ю всеси́льною о Го́с ­ по ­ де по́ ­ мо ­ щию, я́ко необори́мою стено́ю, огражда́емся. Се ­ го́ ра́ ­ ди восхваля́я тя, усе́рд ­ но зо ­ ве́м Бо́ ­ гу: Алли ­ лу́иа.

Икос 12

Сла́вную кон ­ чи́ ­ ну твою́ пою́ ­ ще, е́ю ­ же возвели́чился еси́, я́ко до́б ­ рый во́ин Хрис ­ то́в, мо́ ­ лим тя, стра ­ сто ­ те́рп ­ че Гео́ргие: бу́ ­ ди нам во всем ко бла́гу по ­ мо́щ ­ ни ­ че и услы́ ­ ши ны, усе́рд ­ но взыва́ющих ти:

Ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко то ­ бо́ю Це́р ­ ковь ве́р ­ ных просвеща́ется; ра́ ­ дуй ­ ся, я́ко и́мя твое́ и между́ неве́рными прославля́ется.

Ра́ ­ дуй ­ ся, ди́в ­ ная испове́дников сла́ ­ во; ра́ ­ дуй ­ ся, вы ­ со́ ­ кая му́ ­ че ­ ни ­ ков по ­ хва ­ ло́.

Ра́ ­ дуй ­ ся, теле́с на́ ­ ших це ­ ле́б ­ ни ­ че; ра́ ­ дуй ­ ся, о ду ­ ша́х на́ ­ ших мо ­ ли́т ­ вен ­ ни ­ че.

Ра́ ­ дуй ­ ся, Гео́ргие, ве ­ ли́ ­ кий По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че.

Кондак 13

О все ­ бла ­ же́н ­ ный и свя ­ ты́й ве ­ ли ­ ко ­ му́ ­ че ­ ни ­ че Гео́ргие, при ­ ими́ сие́ на́ ­ ше хва ­ ле́б ­ ное пе́ ­ ние и из ­ ба́ ­ ви нас от вся́ ­ ка ­ го зла тво ­ и́м те́п ­ лым к Бо́ ­ гу хо ­ да́ ­ тай ­ ством, да с то ­ бо́ю вос ­ пе ­ ва́ ­ ем: Алли ­ лу́иа.

Этот кондак чи ­ та ­ ет ­ ся трижды, за ­ те́м 1-й икос «А́н ­ ге ­ лов Тво ­ ре́ц…» и 1-й кондак «Взбра́нному воево́де …».

Мо ­ ли́т ­ ва пер ­ вая

Свя ­ ты́й, сла́в ­ ный и всехва́льный ве ­ ли ­ ко ­ му́ ­ че ­ ни ­ че Гео́ргие! Собра́ннии в хра́ ­ ме тво ­ е́м и пред ико́ ­ ною твое́ю свя ­ тою покланя́ющиися лю́ ­ дие, мо́ ­ лим тя, изве́стный жела́ния на́ ­ ше ­ го хо ­ да́ ­ таю, мо ­ ли́ с на́ ­ ми и о нас умоля́емаго от Сво ­ его́ бла ­ го ­ утро́ ­ бия Бо́ ­ га, да ми́лостивно услы́ ­ шит нас, прося́щих Его́ благосты́ню, и не оста́вит вся на́ ­ ша ко спа ­ се́ ­ нию и жи ­ тию́ ну́ждная про ­ ше́ ­ ния, и да́ ­ ру ­ ет стра ­ не́ на́ ­ шей побе́ду на со ­ про ­ ти́в ­ ныя; и па́ ­ ки, при ­ па́ ­ даю ­ ще, мо́ ­ лим тя, свя ­ ты́й По ­ бе ­ до ­ но́с ­ че: укре ­ пи́ да́н ­ ною те ­ бе́ бла ­ го ­ да́ ­ тию во бра́нех правосла́вное во́инство, разруши́ си́ ­ лы востаю́щих вра ­ го́в, да постыдя́тся и посра́мятся, и де́р ­ зость их да сокруши́тся, и да уве́дят, я́ко мы име́ем Боже́ственную по́ ­ мощь, и всем, в ско́р ­ би и обстоя́нии су́ ­ щим, многомо́щное яви́ свое́ за ­ ступ ­ ле́ ­ ние. Умо ­ ли́ Го́с ­ по ­ да Бо́ ­ га, всея́ тва́ ­ ри Созда́теля, из ­ ба́ ­ ви ­ ти нас от ве́ч ­ на ­ го му ­ че́ ­ ния, да про ­ сла ­ вля ­ ем От ­ ца́, и Сы́ ­ на, и Свя ­ та́ ­ го Ду́ ­ ха и твое́ ис ­ по ­ ве́ ­ ду ­ ем предста́тельство ны́ ­ не, и при́с ­ но, и во ве́ ­ ки ве ­ ко́в. Ами́нь.

Мо ­ ли́т ­ ва вто ­ рая

О всехва́льный, свя ­ ты́й ве ­ ли ­ ко ­ му́ ­ че ­ ни ­ че и чу ­ до ­ тво́р ­ че Гео́ргие! При́ ­ зри на ны ско́рою твое́ю по́ ­ мо ­ щию и умо ­ ли́ Человеколю́бца Бо́ ­ га, да не осу́дит нас, гре́ш ­ ных, по беззако́ниям на́ ­ шим, но да сотвори́т с на́ ­ ми по ве ­ ли ­ цей Свое́й ми́ ­ лос ­ ти. Не пре́ ­ зри мо ­ ле́ ­ ния на́ ­ ше ­ го, но ис ­ про ­ си́ нам у Хри ­ ста́ Бо́ ­ га на́ ­ ше ­ го ти́ ­ хое и бо ­ го ­ угод ­ ное жи ­ тие́, здра́ ­ вие же душе́вное и теле́сное, зем ­ ли́ плодоро́дие и во всем изо ­ би́ ­ лие, и да не во зло обрати́м да́руемая нам то ­ бо́ю от Всеще́драго Бо́ ­ га, но во сла́ ­ ву свя ­ та́ ­ го И́мени Его́ и в прославле́ние кре́пкаго тво ­ его́ за ­ ступ ­ ле́ ­ ния, да по ­ да́ст Он стра ­ не́ на́ ­ шей и все ­ му́ боголюби́вому во́ ­ ин ­ ству на супоста́ты одо ­ ле́ ­ ние и да укрепи́т непременя́емым ми́ ­ ром и благослове́нием. Из ­ ря́д ­ нее же да огради́т нас свя ­ ты́х А́н ­ гел Сво ­ и́х опол ­ че ­ ни ­ ем, во е́же из ­ ба ­ ви ­ ти ­ ся нам по исхо́де на́ ­ шем из жи ­ тия́ се ­ го́ от ко́з ­ ней лу ­ ка́ ­ ва ­ го и тя́жких воз ­ душ ­ ных мыта́рств его́ и неосужде́нным пред ­ ста́ ­ ти Пре ­ сто́ ­ лу Го́с ­ по ­ да сла́ ­ вы. Услы́ ­ ши нас, стра ­ сто ­ те́рп ­ че Хрис ­ то́в Гео́ргие, и мо ­ ли́ за ны непреста́нно Триипоста́снаго Вла ­ ды́ ­ ку всех Бо́ ­ га, да бла ­ го ­ да́ ­ тию Его́ и человеколю́бием, твое́ю же по́ ­ мо ­ щию и заступле́нием обря́щем ми́ ­ лость со А́н ­ ге ­ лы и Арха́нгелы и все́ ­ ми свя ­ ты́ ­ ми одесну́ю Правосу́днаго Судии́ ста́ти и Того́ вы́ ­ ну сла́ ­ ви ­ ти со От ­ це́м и Свя ­ ты́м Ду́ ­ хом ны́ ­ не, и при́с ­ но, и во ве́ ­ ки ве ­ ко́в. Ами́нь.

КАНОНЫ И АКАФИСТЫ

КАНОН ПЕРВЫЙ ВЕЛИКОМУЧЕНИКУ ГЕОРГИЮ ПОБЕДОНОСЦУ

Глас 2

Творение кира Феофана

Песнь 1


Поделиться с друзьями:

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.118 с.