Тропари святым благоверным князьям и царям — КиберПедия 

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...

Тропари святым благоверным князьям и царям

2022-09-11 34
Тропари святым благоверным князьям и царям 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

836. Александру Невскому (в схиме Алексию), блгв. вел. кн., глас 4:
Яко благочести́ваго ко́рене / пречестная отрасль был еси́, блаже́нне Александре, / яви бо тя Христос яко некое Божественное сокровище Росси́йстей земли, / новаго чудотворца преславна и Богоприятна. / И днесь соше́дшеся / в память твою верою и любовию, / во псалме́х и пе́ниих радующеся славим Господа, / давшаго тебе благодать исцелений. / Его́же моли спасти́ град сей, / и стране на́шей Богоугодней быти, / и сыновом Российским спасти́ся.

837. Тому же святому (Перенесение мощей), глас 4:
Познай свою братию, российский Иосифе, / не в Египте, но на Небеси́ царствующий, / благоверный княже Александре, / и приими́ моления их, / умножая жи́та людем плодоносием земли твоей, / грады владычествия твоего ограждая молением / и православным Христианом на сопроти́вныя споборствуя.

Величание (на успение блгв. вел. кн. Александра Невского):
Величаем тя, / благоверный княже Александре, / и чтим святое успение твое́, / и́ ныне моли́ши за нас / Христа, Бога нашего.

838. Андрею Боголюбскому, блгв. вел. кн., глас 8:
Яко благоверен и праведен, / за любовь Христа Бога от своих смерть приял еси́, / кровь свою пролияв, / яко же прежде сродницы́ твои́ и страстоте́рпцы Борис и Глеб, / и́хже кровем совопие́т и твоя кровь, святе, к Богу, / якоже Авеля и Захарии праведных, / благоверный страстоте́рпче, великий княже Андрее, /с ни́миже Христа Бога моли о стране на́шей, еже Богоугодней быти / и сыновом российским спасти́ся.

839. Андрею Смоленскому, блгв. кн., глас 8:
Блаженство Евангельское возлюбив, / Богомудре княже Андрее, / чистоту сердца девством почтил еси́ / и, суету мира сего презрев, / устремился еси́ зре́ти Бога, / Иже тя прослави чудесы / во врачевании различне страждущих. / Сего ради молим тя: / проси нам у Христа Господа / всяких скорбе́й избавления / и получение Царства Небе́снаго.

840. Анне Кашинской, блгв. вел. кн., глас 3:
Днесь восхваляем тя, преподобная мати, / великая княгине инокине Анно: / яко бо лоза плодовита посреде́ терния, / процвела еси́ во граде Кашине твоими доброде́тельми, / всех удивила еси́ чудным твоим житием, / те́мже Христу Богу угодила еси́, / и ныне, радующися и веселящися, / пребываеши с лики преподобных жен, / наслаждающися райския красоты и веселия. / Молим убо тя, моли о нас / Человеколюбца Христа Бога нашего, / даровати нам мир и велию милость.
Величание:
Ублажаем тя, / преподобная мати, великая княгине Анно, / и чтим святую память твою, / наставнице инокиням / и собеседнице Ангелом.

841. Анне Новгородской, блгв. кн., глас 1:
От запада возсиявши, яко звезда небосве́тлая, / прия́ти Православную веру сподобилася еси́, / в неи́же плод благославный Русской земле прине́сши, / святая благоверная княгине Анно, / Христа всем сердцем возлюбила еси́, / Того оправдания и законы хранящи; / темже днесь всесвятую твою память празднующе, / грехов оставление молитвами твоими приемлем.

842. Борису и Глебу, во св. Крещении Роману и Давиду, блгвв. кнн., страстотерпцам, глас 4:
Мученическою кровию порфиру окропи́вше светло, / украшени предстои́те, страдальцы славнии, Царю Безсме́ртному, / и, венцы славы от Него прии́мше, / моли́теся стране на́шей подати на враги одоление / и душам на́шим ве́лию милость.

843. Тем же святым (Перенесение мощей), глас 4:
Днесь церковная расширяются недра, / прие́млющи богатство Божия благодати, / веселятся русстии собори, / ви́дяще преславная чудеса, / яже творите приходящим к вам верою, / святи́и чудотворцы Борисе и Глебе, / молите Христа Бога, да спасет ду́ши на́ша.

844. Василию и Константину Ярославским, блгвв. кнн,, глас 2:
Ваше отечество хвалится обагре́нием кровей ваших, / Церковь же Божия радуется, / прие́мши телеса ваша, / людие, пе́сненный лик составльше, / духовною цевни́цею вопиют: / ликуй, Васи́лие, радуйся, Константине, / Ярославлю славо и всей России радосте.

Величание:
Величаем вас, / страстотерпцы Христовы, благове́рнии князи Васи́лие и Константине, / и чтим честная страдания ваша, / вы бо молите за нас / Христа Бога на́шего.

845. Владимиру Ярославичу Новгородскому, чдтв., блгв. кн., глас 4:
Измлада явился еси́, Богомудре княже Владимире, / Божественный сосуд избран Богови, / благочестием воспитан, веру непорочну соблюл / и, храм пречуден Премудрости Божия в Великом Новегра́де се́м устроив, / тело Твое́ в Нем предложил еси́, / и ныне, на Небесе́х предстоя Престолу Святыя Троицы, / молися ниспослати и нам велию и богатую милость.

846. Владимиру и Агриппине Ржевским, блгвв. кнн., глас 8:
Яко благочести́ваго ко́рене пречестная отрасль был еси́, / добре во благочестии пожив, блаже́нне Владимире, / тако и с супружницею твоею, прехвальною Агриппиною, / в мире Богу угоди́вше, и преподобных житию сподобистеся. / С ни́миже моли́теся Го́сподеви / сохрани́ти без вреда отечество ваше, / да вас непрестанно почитаем.

Величание:
Ублажаем вас, / святи́и чудотворцы Владимире и Агриппи́но, / и чтим святую память вашу, / вы бо молите за ны / Христа Бога на́шего.

847. Всеволоду, в св. Крещении Гавриилу, Псковскому, блгв. кн., глас 4:

Из млада явился еси́, богомудре княже Гаврииле, / Божественный сосуд, избран Богови, / благочестием воспитан, веру непорбчну соблюд / и многи святыя церкви устроив, / изгнание претерпел еси́ от своих, / якоже и целомудрии прароди́тели твои́ от брата убиение. / С ни́миже предстоя Святей Троице, / моли́ся Державе Российстей сохране́нной быти / и всем нам спасти́ся.

848. Тому же святому (Обретение мощей), глас 4:
Наста днесь всечестный новый праздник, / обретение честных мощей блаженнаго князя Гавриила, / веселящи изрядно всех благочестивых множества, / темже, вси ве́рнии, соше́дшеся во святый храм Живоначальныя Троицы, возопие́м: / блаже́нне княже Гаврииле, / имея дерзновение ко Христу Богу, / моли спасти́ся празднующим любовию память твою.

Величание (на обрет. мощей блгв. кн. Всеволода (Гавриила)):
Ублажаем тя, / благоверный княже Гаврииле, / и чтим обретение честных моще́й твоих, / и ныне молиши за нас / Христа, Бога на́шего.

849. Вячеславу Чешскому, блгв. кн., глас 4:

Днесь Ангели с человеки радуются вкупе общим веселием. / Небо и земля светло ликуют в память ти, святе. / И мы, гре́шнии, прилежно ти вопием: / помолись к Владыце о нас, избавите ны от напасти, видимых и невидимых враг, / чтущих пресве́тлую ти память.

850. Георгию Всеволодовичу Владимирскому, блгв. вел. кн., глас 8:
На высоте вели́каго княжения седя, / явился еси́, благочестием и верою сияя отечеству своему, яко солнце; / по Святей Троице ре́вностию разже́гся / и за веру крепко пострадав, кровь твою пролиял еси́. / Тем и отсеченная твоя за Христа глава свидетельствует яве о тебе, / приле́пшая по смерти к телеси́ твоему, / с не́юже и до дне́сь нетленны пребывают мощи твоя, / от ни́хже источаеши изцеления душам и телесе́м на́шим. / Но яко дерзновение имея ко Христу, страстоте́рпче Георгие, / непрестанно моли державу твою и сродник твоих / безвре́дну сохраните молитвами твоими.

851. Глебу, во св. крещении Давиду, блгв. кн., глас 4:
Мученик Твой, Господи, / спа́сшеся веры ради, / княже Глебе, / труждающимся быстрый помощник / и ненаде́жным надежа. / Ты бо болезни врачуеши притекающим к тебе с верою. / Те́мже и мы верою молимся / от бед избави нас, / чтущим любовию память твою.

852. Глебу Владимирскому, блгв. кн., глас 4:
Днесь светло красуется славнейший град Владимир, / имея в себе пребогатое сокровище — / чудоточащия честныя мощи благове́рнаго князя Глеба, / и́миже украшаяся и хваляся, / вселе́нную всю созывает к веселию / и велегласно вопиет: / о Владыко Христе, / даровавый таковую благодать угоднику Твоему, / его молитвами помилуй нас.

853. Глебу Всеволодовичу Городенскому (иже в Киеве), блгв. кн., глас 2:

В постничестве от юности добре подвизався, Богомудре, / ум на враги мужески вооружив, / оружием кре́стным сих победил еси́, / твердомудростная повлача, в душу вложи свою. / Те́мже похваляем тя, княже на́ш Глебе, / яко постником ты еси́ удобрение, / Киеву — слава / и всей Русстей земли — утверждение.

854. Даниилу Московскому, блгв. кн., глас 3:
Явился еси́ стране на́шей яко звезда пресве́тлая, / благоверный княже Данииле, / лучами света твоего озаряя град твой и обитель твою, / людем православным поборник еси́, / пленным свободи́тель и нищим защи́титель, / моли Христа Бога / державе Росси́йстей даровати мир / и спасти ду́ши на́ша.

855. Димитрию Донскому, блгв. вел. кн., глас 3:
Вели́ка обре́те в бедах тя поборника земля Русская, / языки побеждающа. / Якоже на Доне Мамаеву низложил еси́ гордыню, / на подвиг сей прияв благословение преподобнаго Сергия, / тако, княже Дими́трие, / Христу Богу моли́ся / даровати нам ве́лию милость.

856. Димитрию Угличскому и Московскому, блгв. царевичу, глас 4:

Царскую диади́му обагрил еси́ кровию твоею, / богомудре мучениче, / за скиптр крест в руки прии́м, / явился еси́ победоносец, / в жертву непорочну Владыце прине́сл еси́ себе, / яко бо агнец незлоблив от раба заколе́н еси́, / и ныне радуяся предстои́ши Святей Троице. / Моли́ся о державе сродников твоих богоугодней быти / и сыновом Российским спасти́ся.

857. Тому же святому (Перенесение мощей), глас 8:
Днесь вельми́ хвалится царствующий град Москва, / имея в себе праведныя твоя мощи, / благове́рне царевиче Дими́трие, / яко цве́ти благоуха́ннии, / пребываеми во святе́м храме, / просвещение подают душам и телом на́шим. / Тем радостно тя восхваляем, / и честное пренесение моще́й твоих верно почитаем, и молим тя: / моли Христа Бога даровати нам ве́лию милость.

858. Довмонту, во св. Крещении Тимофею, Псковскому, блгв. кн., глас 8:

Иже отчее нечестие возненавидев, / преблаже́нне княже Довмонте, / и нощи страстныя избег, еже к идолом тщание, / прии́де мыслию к Солнцу славы — Христу, / озари́вся благодатию Боже́ственнаго Крещения, / и ныне во свете Пресвятыя Троицы предстоя, / моли Христа Бога сохрани́ти и спасти́ православныя люди / и град твой от безбожных агарян, / и лати́н нашествия, и междоусобныя брани/и спасти́ся душам на́шим.

859. Игорю Черниговскому и Киевскому, блгв. вел. кн, глас 4:
Наста днесь всечестная память страстотерпца благове́рнаго князя Игоря, / созывающая люди в пречестный храм Спасов, / иде́же радостно соше́дшася благочестивых множество / молитвенно празднуют святую память твою, и с верою взывают ти: / моли́ся, святе, / Стране Росси́йстей, граду Чернигову и всем православным Христианом / в мире и благоденствии спасти́ся.

Величание:

Величаем тя, / страстоте́рпче святый княже Игоре, / и чтем святую память твою, / ты бо молиши о нас / Христа Бога на́шего.

860. Иоанну Угличскому, в иночестве Игнатию, Вологодскому, блгв. кн., глас 2:
В житии́ свое́м многи скорби претерпел еси́, блаже́нне, / и терпения ради вене́ц от Бога приял еси́, / и по смерти своей чудотворец показался еси́, / того ради память твою пе́сньми почитаем, / преподобне отче на́ш Игнатие, / моли́ся, предстоя Святей Троице, / державе сродник твоих Богоугодней быти / и сыновом Российским спасти́ся.

861. Константину (Ярославу) и чадом его Михаилу и Феодору, Муромским чдтв., глас 4:
Константин днесь весело ликовствует, / предстоя Престолу Пресвятыя Троицы, / видя оте́чествие свое, мастию духовною сияющее: / емуже после́доваша Михаил и Феодор, сынове его, / и молятся вси трие́ вкупе о душах на́ших.

862. Лазарю, блгв. кн. Сербскому, глас 3:
Красоту возжеле́в славы Божия, / в земне́й Тому благоугодил еси́ / и, порученный ти талант добре возделав, усугубил еси́, / о не́мже и подвизався до крове. / Отонудуже и мзду болезней твоих, / яко мученик, приял еси́ от Христа Бога: / Егоже моли спасти́ся / поющим тя, Лазаре.

863. Михаилу Тверскому, блгв. кн., глас 8:
Возвысив ум твой к Богу, / и жития со Ангелы возжеле́л еси́, / тле́нную славу земную оставил еси́, блаже́нне, / и положил еси́ душу твою за люди твоя, / восприял еси́ вене́ц проти́ву трудов твоих, Богомудре Михаиле, / моли Христа Бога о чтущих любовию святую память твою.

Величание:
Величаем тя, / благоверный княже Михаиле, / и чтим святую память твою, / и́же за Христа кровь свою излиял еси́, / и ныне молиши за нас / Христа, Бога нашего.

864. Мстиславу, во св. Крещении Георгию, Храброму, Новгородскому, блгв. кн., глас 4:
Измлада явился еси́, Богомудре княже Мстиславе, / Божественный сосуд, избра́н Бо́гови, / благочестием воспитан, / веру непорочну соблюл еси́. / Те́мже предсдтоя Святей Троице, / моли́ся стране Росси́йстей сохране́нной быти / и всем нам спасти́ся.

865. Олегу Брянскому, блгв. кн., прп., глас 8:
От юности возлюбив Христа все́м сердцем, преподобне / славу земную, яко преходящу, оставил еси́ / и царство земное в ничтоже вмени́вше, / лику и́нок радостно приче́лся еси́ / и труды многими град Брянск, аки солнце пресве́тло, озарил еси́: / тем, быв Троицы украшение, / моли, княже Оле́же, Христа Бога, спасти́ся душам на́шим.

866. Петру, в иночестве Давиду, и Февронии, в иночестве Евфросинии, Муромским чдтвв., блгвв. кнн., глас 8:

Яко благочести́ваго корене пречестная отрасль был еси́, / добре во благочестии пожив, блаже́нне Пе́тре, / тако и с супружницею твоею, премудрою Феврониею, / в мире Богу угоди́вше / и преподобных житию сподобистеся. / С ни́миже моли́теся Го́сподеви / сохрани́ти без вреда отечество ваше, / да вас непрестанно почитаем.

 

Величание:
Ублажаем вас, / святи́и чудотворцыПетре и Февроние, / и чтим святую память вашу, / вы бо молите за ны / Христа,Бога на́шего.

867. Роману (Олеговичу) Рязанскому, блгв. кн., глас 1:

Муче́ньми странноужасными / и доблестию терпения / всех преудиви́л еси́, княже Романе: / честных бо членов твоих по составом резание / и всего телесе́ твоего раздробление / претерпел еси́ за веру Христову / Те́мже и возше́л еси́ к Престолу Царя Христа Бога / и явился еси́ новый предстатель Це́ркве Рязанския. / Моли́ся убо ко Господу, / да мир и благоденствие дарует граду на́шему, / и испроси у Него милость и спасение / чтущим священную память твою, многострадальне.

868. Роману Угличскому, блгв. кн., глас 4:

От младе́нства явился еси́, правоверный княже Романе, / избран от Бога / благочестия столп необорим, / веру непорочну соблюл еси́, / молитвами и милостынею и постом Богу угодил еси́; / те́мже и по смерти яви́ся светлость жития твоего, / изцеляеши бо недуги немощствующих, / верою притекающих ко святому твоему гробу. / Сего ради вопием ти: / радуйся, угодниче Божий Романе, / града Углича похвало и утверждение.

869. Ростиславу-Михаилу, блгв. вел. кн., глас 6:

Обре́те тя строителя градов и церквей / земля Киевская, / великий княже Ростиславе, / смуты устранял еси́, единство храня, / те́мже Господь тебе мудрость низпосла, / сего ради Христу Богу моли́ся / спасти́ся душам на́шим.

870. Тамаре, царице Грузинской, блгв., глас 4:

Во святых дивная, / Иверии светило, / благоверная царице Тамаро, / на горах высоких храмы воздвигшая, / да в них моления возсылают ко Господу, / мольбами твоими крепость даровавшая во́ем христолюбивых людей страны Иверския, / десницею же своею полчища агарянская низпрове́ргшая, / моли Христа Бога / спасти́ся душам на́шим.

871. Феодору Ярославичу, Владимирскому, блгв. кн., глас 8:

В жизни сей утверди́ся верою, / в заповедех Господних пребываше непреклонен, / благоугоди́х Тому, яко благочестив самодержец / Емуже подобяся о вруче́нных ти христоимени́тых людех, / душу свою положи́ти потщався, / в землю идяше всезлую и безбожную / и тамо, пред нечестивым мучителем Христа дерзновенно исповедав, / мученический венец прият, / те́мже, премудре Фео́доре Яросла́виче, / Избавителя моли избавити от бед отечество твое́ и люди, / да тя вси непрестанно почитаем.

872. Феодору Ярославичу, Новгородскому, блгв. кн., глас 8:

От благочести́ваго корене отрасль благочестивая прозябл еси́ / и, скончався в юности, ле́та долга твоими доброде́тельми исполнил еси́, / благоверный княже Феодоре, / сего ради Владеющему временами молимся, / да молитвами твоими подаст нам долготу лет / и низпосле́т земле на́шей ве́лию и богатую милость.

873. Феодору Смоленскому, блгв. кн., глас 4:

Яко целитель преизряден и казатель благоприятен / мирски́й мятеж оставил еси́ / и крест свой на рамо взем / и божественным житием пожил еси́ и воздержанием плоти украсился еси́ / к тебе притекающим сосуд избранный показа тя, всеблаженне Феодоре, / воспевающих твою память в псалмех и пе́снех, преподобне, / моли́ся о душах на́ших.

874. Феодору Смоленскому и чадам его Давиду и Константину, блгв. кнн., глас 4:

От юности вашея Христове любви прилепи́вшеся, святи́и, / усердно закон и оправдания Того сохрани́сте, / отонудуже и чудесными дарованьми обогати́вшеся, / изцеления источаете, Феодоре, Давиде и Константине, / с верою вас почитающих, / молите Христа Бога, / спасти́ся душам на́шим.

875. Тем же святым (Обретение мощей), глас 4:

Измлада яви́стеся святи́и, / Богомудре Феодоре и блаже́нне Давиде с Константином славным, / Божественнии сосуди, избраннии Бо́гови. / Ныне же източаете нам мно́га изцеления от честных мощей ваших, / вся ереси потопляюще, / и спасающе присно град свой, / и всех верных сохраняюще невредимо / от видимых и невидимых враг. / Те́мже верою молим вас, святи́и: / молите Христа Бога / в мире сохрани́тися нам и спасти́ ду́ши на́ша.

876. Тем же святым (Перенесение мощей), глас 8:

Яко зве́зды многосве́тлыя от юности возсиявше, / осветили есте́ сердца верных пренесе́нием честных моще́й ваших, / во плоти, яко Ангелы на земли показастеся, / поще́нием насажде́ни бысте яко древа, при водах воздержания, / напое́ни струями слез ваших, и скверну омысте. / Сего ради яви́стеся приятелища Божия Духа, / Феодоре, и Давиде, и Константине, / молите Христа Бога, спасти́ся душам на́шим.

877. Феодору Стародубскому, блгв. кн., глас 1:

Божественным желанием от юнаго возраста весь сам себе Господеви возложив, / в молитвах и посте́х образ был добродетели, / богатство же, и славу, и доброродство телесное яко не сущее презрев, / Христа еди́наго от ду́ши возлюбил еси́, / и Того Истиннаго Бога пред нечестивым царе́м исповедал еси́, / и доблестию терпения своего сего ужаси́л / и всех преудиви́л еси́. / Телом бо, яко розга, обрезаемь, / на ки́йждо состав, удеси́ резания / благодарны молитвы изре́к еси́ Господеви. / Тем во страдании свое́м вене́ц прие́м, / к Престолу возше́л еси́ славы / и со Ангелы предстои́ши, всехвальне Феодоре, / моли Христа Бога спасти́ся душам на́шим.


Поделиться с друзьями:

Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...

История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.034 с.