Тропари праведным и блаженным — КиберПедия 

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...

Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...

Тропари праведным и блаженным

2022-09-11 22
Тропари праведным и блаженным 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

777. Аарону, первосвященнику, прав., глас 3:

Сте́блю Леви́ина ко́рене, / приимый чин древняго Мафусаила, / он бо отча ради к Богу вознесе́ния, / ты же бра́тня ради с Богом бесе́дования, / первосвященный во Израили моле́бниче о всех, / умоли Бога купно с братом своим богови́дцем, / да избавимся от всякия скорби.

778. Алексию Елнатскому, Христа ради юродивому, блж., глас 4:
Христа ради юродство приял еси́ / и мученическаго венца сподобился еси́, / и дар пророчества от Бога стяжал еси́, / за негоже и заключение претерпел еси́, / святый блаженный Алекси́е, / моли милостивого Бога / грехов оставление нам даровати.

779. Андрею, Христа ради юродивому, блж., глас 1:
Глас апостола Твоего Павла услышав, глаголющ: / мы юроди Христа ради, / раб Твой, Андрей, юрод бысть на земли / Тебе ради, Христе Боже. / Те́мже ныне память его почитающе, / Тебе молимся, Господи, спаси ду́ши на́ша.

780. Андрею Тотемскому, Христа ради юродивому, блж., глас 4:
Терпением и мужеством Христа ради юродство восприял еси́, блаже́нне Андрее, / в посте и бдении пребывая, / тягость зноя ле́тняго поне́сл еси́, / и мра́зы зи́мния терпя́, / те́мже и ныне приходящим с верою к тебе, / изцеление неоскудно подаеши, / моли Христа Бога спасти́ся душам на́шим.

781. Анне, прав., глас 4:
Жизнь рождшую во чреве носила еси́, / Чистую Богоматерь, богомудрая Анно: / те́мже к приятию небесному, иде́же веселящихся жилище, / в славе радующися, ныне преставилася еси́, / чтущим тя любовию / прегрешений просящи очищение, / присноблаже́нная.

Величание (на успение прав. Анны):
Величаем тя, / святая праведная Анно / прамати Христа Бога на́шего, / и́ всечестное славим / успение твое́.

782. Артемию Веркольскому, отроку, прав., глас 3:
Вы́шняго повеле́нием / тучено́сным облако́м небо помрачи́вшим, / и мо́лниям блиста́ющим, / гро́му же возшуме́вшу с преще́нием, / испусти́л еси́ ду́шу твою́ в ру́це Го́сподеви, / прему́дре Арте́мие, / и ны́не предстои́ши Престо́лу Влады́ки всех, / о иже ве́рою и любо́вию приходя́щим к тебе, / подая́ изцеле́ние всем неотло́жно, / и моля́ся Христу Богу, / спасти́ся душа́м на́шим.

Величание:
Величаем тя, / страстоте́рпче Христов, Арте́мие, / и чтим святую память твою, / ты бо молиши за нас / Христа Бога на́шего.

783. Афанасию Наволоцкому, прав., глас 1:
Божественною благодатию просвети́вся, / и по смерти да́руеши изцеленияпритекающим к тебе, / премудре Афанасие, / те́мже и мы ныне чтим честных мощей твоих явление, / веселящее вкупе души и телеса. / Тем вси вопием: / слава Давшему ти крепость, / слава Венчавшему тя / слава Действующему тобою всем изцеления.

784. Василию Мангазейскому, мч., прав., глас 8:
Богатство видев чи́стыя ду́ши твоея́, Васи́лие, / украсти тща́шеся праведных враг, / подусти́ господина твоего, / иже покраденнаго ради богатства своего предав тя судии́, / и от того непови́нне многая претерпел еси́ муки, / непобедим пребыв до смерти. / Тем, яко прие́мый венец страдания от всех Владыки, / моли всем от напастей свободным быти, / чтущим любовию святую память твою.

785. Тому же святому (Перенесение мощей), глас 8:
От града Ярославля Божиим смотрением / в страну Сибирскую прише́дшаго / и за целомудрие от господина своего / в Мангазе́и пострадавшаго, / блаже́ннаго Василия почтим, / егоже Христос Бог мученическим венцем венча на Небеси́, / нетлением и чудесы прослави на земли. / Ты же, честный страдальче, / предстательством своим страну на́шу в мире сохрани / и моли́ся о спасении душ на́ших.

786. Василию, Христа ради юродивому, Московскому чдтв., блж., глас 8:

Якоже бо солнце и луна наготою своею не срамляются, / тако и ты, угодниче Христов Васи́лие наг сый, не срамляшеся, / восприят бо ри́зу Адама первозданнаго, / юже он ношаше прежде в раи́, / ты же сию на земли поносил еси́; / и был еси́ добрый купец: / ели́ко име́яше, вся остави / и купи мздою терпения своего село, / на не́мже сокровен безце́нный Бисер, Христос. / Сего ради яви́ся всем грешным образ покаяния / и всели́ся в райскую широту, / и, предстоя Христови, / не забуди град, в не́мже обита, и люди, преблаженне, / и моли спасти́ ду́ши на́ша.

787. Гликерии деве, Новгородской, прав., глас 8:
Вышния красоты́ желающи, / ни́жния сласти теле́сныя далече от себе отринула еси́ / и, нестяжание паче суетнаго мира возлюбивши, / ангельское житие провождала еси, Глике́рие, де́во блаженная, / моли Христа Бога спасти́ся душам нашим.

788. Еввуле, прав., глас 1:
Всерадостное дарование от Бога / святым женам — святыя дети; / всерадостное даяние и тебе, святая Еввуло,— / святый великомученик Пантелеймон, / милости тезоименитый, / недугующих целитель и на́ш заступник. / Слава убо о вас Всемилостивому Владыце, / слава Подающему вами цельбы, / слава предстатели на́ши вас Показавшему.

789. Евдокиму Каппадокиянину, прав., глас 4:
От земли воззвавый тя к Небесным селением / соблюдает и по смерти невредимо тело твое́, святе Евдокиме: / ты бо в целомудрии и чистом жительстве, блаже́нне, / жительствовал еси́, не осквернив плоти. / Те́мже со дерзновением моли Христа Бога спасти́ся нам.

790. Елезвою, царю Ефиопскому, блж., глас 4:
Иже Божественным рачением подви́гся / на отмщение проли́тыя крови праведных, / яко Давид от Самуила, / ты же от Зинона предивнаго, / пророчески яже сбытися тебе предре́кша, / еже обещанием к нему, / и того благословением победы на враги и одоления показавшу, / отнюду же со отложением царства / постных селений горы жизнь соверши, Елезво́е царю, / моли Небе́снаго Царя Христа / спасти́ ду́ши на́ша.

791. Иакову Боровичскому, Новгородскому, прав., глас 1:
Божественною благодатию просвети́вся, / и по смерти даруеши изцеление / притекающим к тебе, премудре Иакове: / те́мже и мы ныне чтим честных мощей пренесе́ние, / веселяще вкупе ду́ши и телеса. / Тем вси вопием: / слава Давшему ти крепость! / Слава Венчавшему тя! / Слава Действующему тобою всем изцеления!

792. Иакову и Иоанну Менюжским, отрокам, правв., глас 1:
Боле́зньми святых праведных отроков / Иакова и Иоанна, / и́миже о Тебе пострадаша, / умоле́н буди, Господи, / и вся на́ша болезни изцели, / Человеколюбче, молимся.

 

793. Иерониму Стридонскому, блж., глас 3:
Вели́ка имеет тя предстателя, Богомудре, / православных собрание, / якоже убо преподобных еси́ собеседник / и Боже́ственныя премудрости сопричастник, / тако, пречудне Иерони́ме, / Христу Богу моли́ся / даровати нам ве́лию милость.

794. Иоакиму и Анне, Богоотцам, правв., глас 1:
Иже в законней благодати праведни бывше, / Младенца богоданнаго породи́ша нам, Иоаки́м и Анна. / Те́мже днесь светло торжествует, / весело празднующи божественная Церковь, / честную вашу память, / славящи Бога, воздви́гшаго рог спасения нам в дому Дави́дове.

795. Иоанну Власатому, Ростовскому чдтв., блж., глас 8:
Явился еси́ во граде яко в пустыни, / в смиренномудрии, чистоте и в труде́х, и подвизех, и в терпении мно́зе, преблаже́нне отче Иоанне. / Взем бо Крест Христов после́дова Ему / и бе в молитвах и псалмопении день и нощь, / иноязычнаго речения о спасении всего мира христианскаго рода / и пресели́лся еси́ к Невече́рнему Свету. / Ныне же ко гробу Твоему ве́рнии приходящии, / моляся Господеви, Богородице и Предтечи, приемлют изцеления молитвами твоими. / Но присно за ны моли́ся, блаже́нне отче Иоанне, спасти́ся душам на́шим.

796. Иоанну Кронштадтскому, прав., глас 1:
Православныя веры поборниче. / Земли Росси́йския печальниче, / пастырем правило и образе верным, / покаяния и жизни во Христе пропове́дниче. / Божественных тайн благоговейный служителю / и дерзновенный о людех моли́твенниче, / отче праведный Иоанне, /целителю и преди́вный чудотворче, / граду Кронштадту похвало / и церкви на́шея украшение, / моли всеблагаго Бога / умири́ти мир и спасти́ ду́ши на́ша.

797. Иоанну, Христа ради юродивому, Московскому, блж., глас 8:
Иже Христа ради волею оставив твое́ отечество, град Вологду, / и вся красная мира сего возненавидев, / желанием духовным вселился еси́ во град Ростов, / яко в пустыни скитаяся в нем, / гладом и жаждею и безмерною тяготою плоть твою изнуряя / и работая Господеви день и нощь, / в посте и молитве пребывая в притворе церко́внем, / власы же главы твоей пеплом и смолою удручая, / и, ревнуя Василию блаженному, / прише́л еси́ в царствующий град Москву / и, в целомудрии и терпении течение добре скончав, / пресели́лся еси́ к вечным оби́телем, / чудес лучи испущая, / преблаже́нне Иоанне, отче на́ш, / моли Христа Бога спасти́ся душам на́шим.

798. Иоанну Русскому, исп., прав., глас 4:
От земли пленения твоего / воззвавый тя к Небесным селением, / Господь соблюдает невредимо и цельбоносно тело твое́, / праведне Иоанне, / ты бо, в России ятый и во Аси́ю проданный, / посреде́, агарянскаго злоче́стия благоче́стно пожил еси́ во мнозе терпении / и, се́яв зде слезами, / жне́ши тамо неизглаголанною радостию. / Те́мже моли Христа Бога спасти́ся душам на́шим.

799. Иоанну, деспоту Сербскому, блж., глас 4:
Дивен, творяй преславная чудеса / и прославляяй по кончине славящия Тя, / нетленная телеса их являя / и чудоде́йствии люди обогащая / во славу святаго Имене Своего, / даровавый нам тело угодника Своего Иоанна, / молящагося о душах на́ших.

800. Иоанну, Христа ради юродивому, Устюжскому, блж., глас 5:
Наготою теле́сною и терпением / обнажил еси́ вражия коварствия, / обличая неподобное его деяние, / зе́льне стражда солнечный вар / и ну́ждныя вели́кия студени мраза, / и огня не чул еси́, / Божиею помощию покрываемь, / Иоанне премудре, / моли о верою творящих память твою честно / и усердно притекающих к рацее мощей твоих, / избавитися от бед и падения избежати.

801. Иову Многострадальному, прав., глас 1:
Богатство видев добродетелей Иовлих, / украсти ко́знствовавше праведных враг, / и, растерзав столп телесе́, / сокровище не укра́де духа, / обре́те бо вооруже́ну непоро́чнаго ду́шу, / мене же и, обнажи́в, плени́, / предварив убо мя прежде конца, / избави мя, льсти́ваго, Спасе, и спаси мя.

802. Ионе, Одесскому чдтв., прав., глас 8:
Православия ревнителю, / раскола и ереси искоренителю, / Одесский целе́бниче и к Богу те́плый моли́твенниче, / житием и чудесы твоими уподобился еси́ Кронштадтскому чудотворцу, / Ионо праведный, моли Христа Бога спасти́ся душам на́шим.

803. Иосифу Аримафейскому, прав., глас 2:
Благообразный Иосиф с древа сне́м пречистое Твое́ тело, / плащаницею чистою обвив, / и благоуханьми во гробе нове закрыв положи / но тридне́вен воскре́сл еси́ Господи, / подаяй ми́рови ве́лию милость.

804. Иосифу Обручнику, прав., глас 2:
Благовествуй, Иосифе, Давиду чудеса Богоотцу, / Деву видел еси́ рождшую, / с пастырьми славословил еси́, / с волсви́ поклонился еси́, / ангелом весть прие́м: / моли Христа Бога / спасти́ ду́ши на́ша.

805. Исидору, Христа ради юродивому, Ростовскому чдтв., блж., глас 4:
Просвети́вся Божественною благодатию, Богомудре, / целомудрием многим и терпением / во вре́менней жизни течение добре скончал еси́. / Тем и по смерти яви тя светлость жития твоего: / источаеши бо изцелений благодать / и́же с верою притекающим ко святому твоему гробу, / Исидоре блаже́нне, / моли Христа Бога, / да спасе́т ду́ши на́ша.

806. Иулиании, кн. Вяземской, Новоторжской, прав., глас 2:
Благоче́стно в законе поживши / и благими де́лы украси́вшися, / яко крепкий адамант, яви́ся, / целомудренная святая благоверная княгине Иулиани́е, / тле́нную славу и добро́тство телесное презревши, / злокозненнаго врага победила еси́, / целомудрия ради мученическую смерть прияла еси́. / Сего ради от Христа Бога нетленным и вечным венцем венчавшися, / ныне с лики мученик ликуеши / и нам велия чудеса, приходящим ко гробу твоему, обильно источаеши. / Те́мже ти вопием: / моли́ся Христу Богу о всех нас, / верою и любовию страдания твоя почитающих.

807. Иулиании Лазаревской, Муромской, прав., глас 4:
Просвети́вшися Божественною благодатию, / и по смерти светлость жития твоего явила еси́: / источаеши бо ми́ро благовонное всем болящим на изцеление, / с верою приходящим к моще́м твоим, / праведная мати Иулиани́е, / Христа Бога моли / спасти́ся душам на́шим.

808. Иулиании деве, кн. Ольшанской, прав., глас 2:
Девства добро́тами преочище́на / и целомудрия цветы венча́вшися, / Богоблаже́нная де́во Иулиани́е, / яви́лася еси́ миру в нетлением телеси́ твое́м, / источник изцелений и даров духовных подающи всем к тебе притекающим, / и ныне, яко свеща те́плая, благодати еле́ем возжже́нная, / предстоящи Престолу Господа и Жениха твоего Небе́снаго, / Того моли, де́во чистая, / избавити нас от всякаго зла, / чтущих память твою верою и любовию.

809. Ксении Петербургской, блж., глас 7:
Нищету Христову возлюбивши, / безсме́ртныя трапезы ныне наслаждаешися, / безумием мнимым безумие мира обличивши, / смирением кре́стным силу Бо́жию восприяла еси́. / Сего ради дар чудоде́йственныя помощи стяжавшая, Ксе́ние блаженная, / моли Христа Бога / избавитися нам от всякаго зла покаянием.

810. Лаврентию, Христа ради юродивому, Калужскому, блж., глас 4:
Просвети́вся божественною благодатию, Богомудре, / и весь разум и сердце от суетнаго мира сего / к Зиждителю неуклонно возложив, / целомудрием и многим терпением во вре́менней жизни течение добре скончал еси́ / и веру соблюл еси́ непорочну. / Те́мже и по смерти яви́ся светлость жития твоего, / источаеши бо чудесе́м источник неисчерпаемый / верою притекающим ко святому твоему гробу, Лавре́нтие всеблаже́нне, / моли Христа Бога, да спасе́т ду́ши на́ша.

811. Лазарю Четверодневному, еп. Китайскому, прав., глас 4:
Яко велико сокровище и богатство некрадомо / к нам прии́де из Кипра, Лазаре, / Промыслом всех Бога, повелением царя благочестива, / подай чтущим тя изцеления даром, / избавляя от бед и от всякаго вреда, / верою взывающих ти: / спаси всех молитвами своими, Лазаре отче на́ш.

812. Любови Рязанской, блж., глас 5:
Любовью наречена была еси́ во святом крещении. / Любовь Христову познала еси́, в житии́ Богу и человеком любовию послуживши, / дерзновение ве́лие стяжала еси́, / тем же к тебе усердно прибегаем, / из глубины сердец на́ших взывающи: / моли́ся убо ко Господу, Любовь Блаженная, богомудрая / даровати ми́рови мир и душам на́шим ве́лию милость.

813. Максиму, Христа ради юродивому, Московскому чдтв.,блж., глас 5:
Наготою теле́сною и терпением / обнажил еси́ вражия коварствия, / обличая неподобное его деяние, / зе́льне стражда солнечный вар / и нуждныя вели́кия сту́дени, / мра́за и огня не чул еси́, / Божиею помощию покрываемь, / Максиме премудре, / о верою творящих память твою честно / и усердно притекающих к моще́м твоим / моли избавитися от бед / и падения избежати.

814. Тому же святому (Обретение мощей), глас 4:
Терпением своим ве́лию мзду на Небесе́х стяжал еси́, / в буйство волею Христа ради преложи́ся / и на Не́бо мысленное, яко на колеснице огненней, / восше́л еси́, премудре Максиме. / Днесь мы ныне чтим честных мощей твоих обретение / вкупе с благочестивыми и верными людьми царствующаго града Москвы, / да вси вопием ти: / моли Христа Бога / спасти́ся душам на́шим.

815. Максиму, иерею Тотемскому, прав., глас 4:
Непорочным священством Богови послужив, / посреде́ мирскаго мятежа юродство избрал еси́, / взем бо крест, последовал еси́ Христу невозвратным помыслом / и, с любовию к Нему доброде́тельми приближался, / земная оставив, Небесная восприял еси́, / блаже́нне Максиме, отче на́ш, / моли Христа Бога / сохрани́тися граду Тотьме невреди́му / и спасти́ся душам на́шим.

816. Марфе и Марии, сестрам Лазаря Четверодневного, глас 3:
Праведнаго Лазаря боголюби́выя се́стры, / Марфо и Мари́е преславныя, / чистым сердцем Христа в житии́ вашем возлюбили есте́, / мироносиц взе́мша чин, / и Его, яко Сына Божия, безбоязненно исповедали есте: / сего ради ныне во оби́телех Отца Небеснаго / со ангелы и всеми святыми славно царствуете. / Умолите, Егоже возлюбили есте, / и нам грешным в вере и любви Христове утверди́тися / и Царствия Небеснаго сподобитися.

817. Матроне, блж., глас 4:
Земли Тульския прозябе́ние, / града Москвы ангелоподобная воительнице / блаженная старице Матроно. / От рождения в слепоте теле́сней до конца своих дней пребывшая. / Но от Бога щедро духовное зрение приявшая, / прозорливице и моли́твеннице. / Наипаче дар изцеления болезней стяжавшая. / Помогай всем с верою к тебе притекающим и просящим в боле́знех душевных и телесных, / радосте на́ша.

818. Николаю Кочанову, Христа ради юродивому, Новгородскому, блж., глас 8:
Терпением своим и мужеством / Христа ради во юродство претвори́вся, блаже́нне Николае, / худость ри́зную имея, / тягость вара дневнаго поне́сл еси́ / и мразы зи́мныя терпел еси́. / И ныне, в Вышних Троице предстоя, / нам, приходящим с верою к раце мощей твоих, / изцеление подаеши, твое успение честно славящим, / и мо́лиши Христа Бога спасти́ся душам на́шим.

819. Николаю, Христа ради юродивому, Псковскому, глас 4:
Слове́нска язы́ка, Псковския земли / плотски в юродстве быв, / юродства притворе́нием Горняго Иерусалима гражданин яви́ся, / Ангелом, славне, свесели́шися, / мироточи́ваго святителя Николая звание восприи́м, / с ни́мже всегда Христа Бога моли / даровати нам ве́лию милость.

820. Прокопию, Христа ради юродивому, Вятскому, блж., глас 4:
Иже на земли Христа ради волею в буйство преложи́ся, / и мира сего красоты отнюд возненави́де, / и плотская играния увяди́в постом и жаждою / и на земли леганием, / от зимы студе́нию и мразом, / и от зноя солнечнаго и дождя / и прочия тяготы́ никогда же уклони́ся под кров, / и на теле свое́м не имея одеяния, / Бо́жиею помощию покрываемь, / и душу очистил еси́ доброде́тельми своими, / яко злато в горниле, / Прокопие премудре, / с верою творящим память твою честно / и усердно притекающим к моще́м твоим, / прославляюще твое́ святое успение, / Христу Богу моли́ся, благою́роде, / да избавит ны Господь от варварскаго нашествия и междоусобныя брани / и мир ми́рови дарует / и душам на́шим ве́лию милость.

821. Прокопию Устьинскому, прав., глас 1:
Божественною благодатию просвети́вся, / и по смерти да́руеши изцеления / притекающим к тебе, премудре Прокопие, / те́мже и мы ныне чтим честных моще́й твоих явление, / веселящее вкупе ду́ши и телеса. / Тем вси вопием: / слава Давшему ти крепость, / слава Венчавшему тя, / слава Действующему тобою всем изцеления.

822. Прокопию, Христа ради юродивому, Устюжскому чдтв., блж., глас 4:
В терпении твое́м от Бога мзду дарований пророчества / приял еси́, блаженне, / молитвами, бдением и поще́нием / тело свое́ изнурив, / душу же возвысив на Небесная, / Царя всех Христа Бога славы зре́ти сподо́бися / и неувядаемым венцем увязе́ся. / Емуже с лики святых предстоя, / за люди своя моление предлагая, / тепле пролия слез источник, / избавил еси́ град Великий Устюг и люди своя / от труса страшнаго, и огня, и напрасныя смерти. / Те́мже и мы, к честней раце твоей припа́дающе, вопием ти: / о Прокопие чудоносне, / ходатай нам буди ко Господу / во дни нашедших печалей, рабом твоим, / и моли́ся, да спасе́т ду́ши на́ша.

823. Симеону Богоприимцу, пряв., глас 4:
Симеон старец днесь веселится, / восприят на руку свою Младенца Преве́чнаго Бога, / от уз плоти разреши́тися прося / и вопия: / виде́ста очи мои́ спасение Твое́ ми́рови.

824. Симеону Верхотурскому, прав., глас 4:
Мирскаго мятежа бегая, / все желание обратил еси́ к Богу, / да в видения восход обрящеши Горе́, / отнюдуже не уклони́вся в лукавствия сердца, / но очистив душу и тело, / приял еси́ благодать точи́ти цельбы верным и неверным, / притекающим к тебе, праведный Симеоне. / Те́мже, по данному ти дару, / испроси у Христа Бога исцеление нам, / болящим душевными страстьми́, / и моли спасти́ ду́ши на́ша.

825. Тому же святому (Перенесение мощей), глас 4:
Днесь радуется славная страна Сибирь, / обрет святыя мощи твоя внутрь себе. / Архиереи, свяще́нницы и весь сонм людски́й / духовне веселящеся, вопием ти: / о Богомудре Симеоне! / Избави нас, иже к тебе прибегающих, от всех бед, / просяще податися все́м по коегождо прошению, / и избавитися стране сей и граду от огненнаго запале́ния / и поганскаго нашествия и междоусобныя брани и от всякаго зла. / Те́мже и мы вси чтем ныне честных и многоце́лебных моще́й твоих пренесе́ние новый целе́бниче, и вопием: / слава Дающему тобою всем изцеление!

826. Симону, Христа ради юродивому, Юрьевецкому чдтв., блж., глас 8:
Яко вои́стинну гласа апостольскаго / послу́шатель был еси́, блаже́нне Симоне, / Христа бо ради изволив име́ти буйство, / в не́мже соблюл еси́ твоя к Богу добродетели, посреде́ молв некрадомы, / терпением убо пачеесте́ственным Христу подражав, / посрамил еси́ льсти́ваго всю гордыню, / тем и в лютых ранах, / якоже древний Лазарь, в недра Авраамля пресели́лся еси́, / иде́же и ныне утешаяся, посещай град твой, / почитающий любовию святую память твою.

827. Софии, кн. Слуцкой, прав., глас 5:
Блаженная мати Софи́е, / нетлением моще́й и чудес сиянием почти тя Бог; / поминающе твое́ праведное житие, / тя молим испроси́ти / телесе́м на́шим здравие и душам спасение.

828. Стефану Высокому, деспоту Сербскому, прав., глас 8:
С высоты восприяв увещание, / отечеству твоему был еси́ предстатель и просветитель, / святый праведный деспоте Стефане, / супостаты побеждали, и люди своя просвещаяй, / и многая храмы устрояяй, / сего ради чтуще тя, молим: / моли Христа Бога о спасении народа се́рбскаго.

829. Стефану Милютину, королю Сербскому, прав., глас 3:
Ты на земли вседушно Христа возлюбив / и Того заповеди соблюдая, / яко река, благоутробием иссохших нищетою богатно напоил еси́ / и люди своя снабде́л еси́, / и рака мощей твоих благоухания цельбы всем подае́т, / сего ради, святе, молим тя, / испроси душам на́шим ве́лию милость.

830. Стефану Урошу V, королю Сербскому, глас 3:
Юношески процве́л еси́ / во оте́чествии твое́м, добротою украшен, / и неправедную и безвременную смерть подъял еси́, / Уроше всече́стне; / царскаго ко́рене плод сладок, / аще и не во время созрев, / в Господню житницу вселился еси́ / и жалость ве́лию сродству твоему оставил еси́. / Моли́ся о нас, творящих святую память твою.

831. Стефану Щиляновичу, Сербскому, кн., прав., глас 4:
На земли премудрости славу стяжал еси́, / богатство Го́сподеви своему вручил еси́, / и Той тя с Небесными водворяет, / тело твое́ на земли, святе, сохрани невредимо, / ты бо в целомудрии и чистоте / житие праведно пожил еси́, / тем с дерзновением моли спасти́ся нам.

832. Тавифе, прав., глас 4:
Днесь вера Христова утверждается камнем веры, / и ликовствует в веселииИоппи́я, / псало́мски славословят Жизнодавца Сына Божия ве́рнии, / ви́дяще совершаемо ве́лие чудо: / первоверховный апостол глаголет, / и умршая востае́т от гроба, / юже Низложи́тель смерти дарует Церкви, / да украшаются во образ ея доброде́тельми люди. / Прииди́те убо, христиане, / принесе́м ко святей моле́ния на́ша: / блаженная Тави́фо и милосердная, / вознеси на́ша воздыхания Пресвяте́й Троице / и моли́ся со дерзновением, / да сынове Света Преве́чнаго будем, / да сподобимся Божия милости, / да пребываем в любви Божественней, / и да царствует мир во вселе́нней.

833. Той же святой (в Неделю 4-ю по Пасхе), глас 4:
Апостолом сотаи́ннице, милостивая Тави́фо, / обители же́нския начало положила еси́ / и бедным одеяние была еси́, / послушнице смире́нная, / слову апостола Петра повинувшися, / из ме́ртвых силою Христовою возстала еси́ / и ныне на Небесе́х светло празднуеши. / Те́мже моли Христа Бога / всем, поминающим тя, даровати живот вечный.

834. Феодору, Христа ради юродивому, Новгородскому, блж., глас 8:
Иже на земли Христа ради волею в буйство преложи́вся, / мира сего красоты́ отнюд возненавидел еси́ / и, плотская играния увяди́в постом и жаждею и на земли леганием, / от зноя же и студени, от дождя и снега / и от прочия воздушныя тягости никогдаже уклонился еси́, / душу же очистил еси́ добродетельми, яко злато в горниле, / отче преблаже́нне Феодоре, / и ныне на Небесе́х предстои́ши Престолу Пресвятыя Троицы, / но яко имея дерзновение многое, / моли Христа Бога спасти́ся душам на́шим.

835. Филарету Милостивому, прав., глас 4:
Аврааму в вере подражая, / Иову же в терпении последуя, / отче Филарете, / благая земли разделял еси́ неимущим / и лишение сих терпел еси́ мужественне. / Сего ради светлым тя венцем увенча Подвигополо́жник, Христос Бог на́ш, / Егоже моли спасти́ся душам на́шим.


Поделиться с друзьями:

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.041 с.