Воскресная Евангелиа утренняя и  ексапостиларии. — КиберПедия 

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Воскресная Евангелиа утренняя и  ексапостиларии.

2021-04-18 119
Воскресная Евангелиа утренняя и  ексапостиларии. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Нача́ло воскре́сных ексапостила́рий, и у́тренних самогла́сных, си́речь ева́нгельских стихи́р. И у́треннии у́бо стихи́ры суть творе́ние Льва царя́ прему́драго; ексапостила́рии же сы́на его́ Константи́на царя́.

Ексапостила́рий 1: Со ученики́ взы́дем на го́ру Галиле́йскую, / ве́рою Христа́ ви́дети / глаго́люща власть прия́ти вы́шних и ни́жних, научи́мся: / ка́ко учи́т креща́ти во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, язы́ки вся, / и пребыва́ти с таи́нники, я́коже обеща́ся, до сконча́ния ве́ка.

Богоро́дичен: Со ученики́ ра́довалася еси́, Богоро́дице Де́во, / я́ко Христа́ ви́дела еси́ воскре́сшаго от гро́ба тридне́вна, я́коже рече́: / и́мже и яви́ся, науча́я  и явля́я лу́чшая, / и креща́ти во Отце́, и Сы́не, и Ду́се повелева́я, / е́же ве́ровати нам Того́ воста́нию, и сла́вити Тя, Отрокови́це.

Утренняя стихира, глас 1:

На го́ру ученико́м иду́щим за земно́е вознесе́ние, / предста́ Госпо́дь, и поклони́вшеся Ему́, / и да́нныя вла́сти везде́ научи́вшеся, / в поднебе́сную посыла́хуся / пропове́дати е́же из ме́ртвых воскресе́ние, / и е́же на небеса́ возше́ствие: / и́мже и во ве́ки спребыва́ти нело́жный  обеща́ся Христо́с Бог, / и Спас душ на́ших.

 

 

Ексапостила́рий 2: Ка́мень узре́вша отвале́н, мироно́сицы ра́довахуся, / ви́деша бо ю́ношу седя́ща во гро́бе, / и той тем рече́: се Христо́с воста́л есть, / рцы́те с Петро́м ученико́м: / на го́ру приспе́йте Галиле́йскую, та́мо вам яви́тся, / я́коже предрече́ друго́м.

Богоро́дичен: А́нгел у́бо принесе́ Де́ве, е́же ра́дуйся, / пре́жде Твоего́ зача́тия, Христе́, / А́нгел же ка́мень отвали́ гро́ба Твоего́, / вме́сто печа́ли ов у́бо ра́дости неизрече́нныя зна́мения, / ов же в сме́рти ме́сто пода́теля Тя жи́зни пропове́дуя и велича́я, / и глаго́ля воскресе́ние жена́м, и таи́нником.

Утренняя стихира, глас 2:

С ми́ры прише́дшим я́же с Мари́ею жена́м, / и недоумева́ющимся, / ка́ко бу́дет им улучи́ти жела́ние, / яви́ся ка́мень взят, / и Боже́ственный ю́ноша утоля́я мяте́ж душ их, / воста́ бо, глаго́лет, Иису́с Госпо́дь. / Те́мже пропове́дите пропове́дником Его́, / ученико́м в Галиле́ю тещи́, / и ви́дети Его́ воскре́сша из ме́ртвых, / я́ко Жизнода́вца и Го́спода.

 

 

Ексапостила́рий 3: Я́ко Христо́с воскре́се, никто́же да не ве́рует: / яви́ся бо Мари́и, пото́м же ви́ден бысть на село́ иду́щима, / таи́нником же па́ки яви́ся возлежа́щим единона́десятим, / и́хже креща́ти посла́в, / на небеса́ вознесе́ся, отню́дуже и сни́де, / утвержда́я пропове́дание мно́жествы зна́мений.

Богоро́дичен: Возсия́вшее Со́лнце, я́ко от черто́га жени́х, из гро́ба днесь, / и ад плени́в, и смерть упраздни́в, / Тебе́ Ро́ждшия моли́твами, свет нам низпосли́: / свет, просвеща́ющ сердца́ и ду́ши: / свет, ходи́ти всех наставля́ющ / на стези́ повеле́ний Твои́х, и на путь ми́ра.

Утренняя стихира, глас 3:

Магдали́не Мари́и / Спа́сово благовеству́ющей из ме́ртвых Воскресе́ние и явле́ние, / не ве́рующе же ученицы́, поноси́ми бы́ша о жестосе́рдии: / но зна́меньми воору́жшеся и чудесы́, / ко пропове́данию посыла́хуся, / и Ты у́бо, Го́споди, к нача́льному све́ту возне́слся еси́ Отцу́, / они́ же пропове́даша всю́ду сло́во, чудесы́ уверя́юще. / Те́мже просвети́вшеся те́ми, / сла́вим Твое́ е́же из ме́ртвых воскресе́ние, / человеколю́бче Го́споди.

 

 

Ексапостила́рий 4: Доброде́тельми блиста́вшеся, / ви́дим предстоя́ща в живоно́снем гро́бе / му́жа в блеща́щихся ри́зах: / мироно́сицам прекло́ньшим ли́ца на зе́млю, / небесы́ Влады́чествующаго воскресе́нию да научи́мся, / и к Живота́ гро́бу с Петро́м притеце́м, / и соде́янному уди́вльшеся, / пребу́дем Христа́ ви́дети.

Богоро́дичен: Ра́доватися веща́вый, претвори́л еси́ / печа́ль прароди́телей, Го́споди, / ра́дость внося́ воста́ния Твоего́ в ми́ре: / того́ у́бо Живода́вче, Ро́ждшею Тя, / свет просвеща́ющ сердца́, / свет щедро́т Твои́х низпосли́, / е́же вопи́ти Тебе́: / человеколю́бче Богочелове́че, / сла́ва Твоему́ воста́нию.

Утренняя стихира, глас 4.

У́тро бе глубоко́, / и жены́ приидо́ша на гроб Твой, Христе́, / но Те́ло не обре́теся жела́емое и́ми. / Те́мже недоумева́ющимся, / и́же в ри́зах блеща́щихся предста́вшии глаго́лаху: / что жива́го с ме́ртвыми и́щете; / воста́, я́коже предрече́, / что не по́мните глаго́л Его́? / И́мже ве́ровавша, ви́денная пропове́даху, / но мня́хуся лжа благове́щения: / та́ко бы́ша еще́ ко́сни ученицы́. / Но Петр тече́, и ви́дев / просла́ви Твоя́ в себе́ чудеса́.

 

 

Ексапостила́рий 5: Живо́т и путь, Христо́с воста́ из ме́ртвых, / Клео́пе и Луце́ спутеше́ствова, / и́маже и позна́ся во Еммау́се, преломля́я хлеб: / ею́же ду́ши и сердца́ горя́ща бя́ху, / егда́ те́ма глаго́лаше на пути́, / и писа́ния ска́зоваше, я́же претерпе́. / С ни́маже, воста́, зове́м, / яви́ся же и Петро́ви.

Богоро́дичен: Пою́ безчи́сленную Твою́ ми́лость, Тво́рче мой, / я́ко Себе́ истощи́л еси́, / понести́ и спасти́ челове́ческое естество́ озло́бленное: / и Бог сый, изво́лил еси́, от чи́стыя Богоотрокови́цы, / по мне бы́ти, и сни́ти да́же до а́да, хотя́ ми спасти́ся, / моли́твами Ро́ждшия Тя, Влады́ко Всеще́дрый.

Утренняя стихира, глас 5.

О прему́дрых суде́б Твои́х, Христе́! / Ка́ко Петру́ у́бо плащани́цами еди́неми, / дал еси́ разуме́ти Твое́ воскресе́ние, / Луце́ же и Клео́пе спутеше́ствуя, бесе́довал еси́, / и бесе́дуяй не а́бие себе́ явля́еши? / Те́мже и поноси́мь быва́еши, я́ко еди́н прише́льствуяй во Иерусали́м, / и не причаща́яйся в коне́ц сове́та их. / Но И́же вся к созда́ния по́льзе стро́я, / и я́же о Тебе́ проро́чествия откры́л еси́, / и внегда́ благослови́ти хлеб, позна́лся еси́ им, / и́хже и пре́жде того́ сердца́ к позна́нию Твоему́ распала́стася, / и́же и ученико́м со́бранным уже́ / я́сно пропове́даста Твое́ воскресе́ние, / и́мже поми́луй нас.

 

 

Ексапостила́рий 6: Показу́я, я́ко челове́к еси́ Спа́се, по существу́, / посреде́ став воскре́с от гро́ба, / и бра́шна сопричасти́лся еси́, / учи́л еси́ креще́нию покая́ния. / А́бие же к Небе́сному возне́слся еси́ Отцу́, / и ученико́м Уте́шителя посла́ти обеща́л еси́, Пребоже́ственный Богочелове́че. / Сла́ва Твоему́ воста́нию.

Богоро́дичен: Творе́ц созда́ния, и Бог всех, / плоть челове́ческую прия́т от пречи́стых крове́й Твои́х, всесвята́я Де́во,  / и истле́вшее мое́ все естество́ новосоде́ла, / па́ки я́коже пре́жде рождества́ оста́вль по рождестве́. / Те́мже Тя ве́рно вси восхваля́ем, зову́ще: / ра́дуйся, Влады́чице ми́ра.

Утренняя стихира, глас 6.

И́стинный мир Ты, Христе́, к челове́ком Бо́жий, / мир Твой дая́, по воста́нии ученико́м, / пристра́шны показа́л еси́ я́, / мня́щия дух ви́дети: / но ути́шил еси́ мяте́ж души́ их, / показа́вый ру́це и но́зе Твои́. / Оба́че не ве́рующим еще́, / бра́шен причаще́нием, и уче́ний воспомина́нием, / отве́рзл еси́ их ум, е́же разуме́ти Писа́ния: / и́мже и О́тческое обетова́ние обеща́в, и благослови́в я́, / отступи́л еси́ на не́бо. / Те́мже с ни́ми покланя́емся Тебе́, / Го́споди, сла́ва Тебе́.

 

 

Ексапостила́рий 7: Я́ко взя́ша Го́спода, Мари́и ре́кшей, / на гроб теча́ста, Си́мон Петр, / и други́й таи́нник Христо́в, его́же любля́ше: / теча́ста же о́ба, и обрето́ста плащани́цы еди́ны внутрь лежа́ща, / и главны́й же бе суда́рь кроме́ их. / Те́мже па́ки умолча́ста, / до́ндеже Христа́ ви́деста.

Богоро́дичен: Ве́лия и пресла́вная мене́ ра́ди соде́ял еси́, / Христе́ мой многоми́лостиве: / от Де́вы бо Отрокови́цы роди́лся еси́ несказа́нно, / и крест подъя́л еси́, и смерть претерпе́в, / воскре́сл еси́ во сла́ве, / и на́ше естество́ от сме́рти свободи́л еси́. / Сла́ва, Христе́, сла́ве Твое́й, / сла́ва си́ле Твое́й.

Утренняя стихира, глас 7.

Се тьма, и ра́но, и что у гро́ба, Мари́е, стои́ши, / мно́гую тьму име́ющи в ра́зуме, / в не́йже, где положе́н бысть вопроша́еши, Иису́с? / Но виждь сри́щущася ученики́, / ка́ко плащани́цами и сударе́м воскресе́ние обрето́ша, / и помяну́ша я́же о сих Писа́ния. / С ни́миже и и́миже и мы ве́ровавше, / воспева́ем Тя жизнода́вца Христа́.

 

 

Ексапостила́рий 8: Два А́нгела ви́девши внутрь гро́ба, Мари́я удивля́шеся, / и Христа́ не зна́ющи, я́ко вертогра́даря вопроша́ше: / го́споди, где положи́л еси́ те́ло Иису́са моего́? / Зва́нием же Того́ позна́вши бы́ти Самого́ Спа́са, / слы́ша: не прикаса́йся Мне, ко Отцу́ отхожду́, / рцы бра́тии Мое́й.

Богоро́дичен: От Тро́ицы родила́ еси́, Отрокови́це, / еди́наго неизрече́нно, во двою́ естеству́ су́ща, / и сугу́ба де́йством и еди́наго ипоста́сию. / Того́ у́бо моли́ при́сно, о и́же ве́рою покланя́ющихся, / от вся́каго наве́та вра́жия изба́витися: / я́ко вси к Тебе́ ны́не прибега́ем, / Влады́чице Богоро́дице.

Утренняя стихира, глас 8.

Мари́ины сле́зы не всу́е пролива́ются те́пле, / се бо сподо́бися и уча́щих А́нгелов, / и виде́ния Самого́ Иису́са. / Но еще́ земна́я му́дрствует, я́ко жена́ немощна́я: / те́мже и отсыла́ется не прикаса́тися Христу́. / Но оба́че пропове́дница посыла́ется Твои́м ученико́м, / и́мже благовествова́ние нося́щи, / е́же ко Оте́ческому жре́бию восхо́д возвеща́ющи. / С не́юже сподо́би и нас явле́ния Твоего́, Влады́ко Го́споди.

 

 

Ексапостила́рий 9: Заключе́нным Влады́ко две́рем, я́ко вшел еси́, / Апо́столы испо́лнил еси́ Ду́ха Пресвята́го, ми́рно ду́нув, / и́мже вяза́ти же и реша́ти грехи́ рекл еси́: / и по осми́ днех Твоя́ ре́бра Фоме́ показа́л еси́, и ру́це. / С ни́мже вопие́м: / Госпо́дь и Бог Ты еси́.

Богоро́дичен: Твоего́ Сы́на я́ко ви́дела еси́ от гро́ба воскре́сша тридне́вна, / Богоневе́стная Пресвята́я Де́во, / всю скорбь отложи́ла еси́, ю́же подъя́ла еси́, я́ко Ма́ти, / егда́ узре́ла еси́ стра́ждуща, / и ра́дости испо́лншися, / со ученики́ Его́ почита́ющи Того́, пое́ши. / Те́мже и́же Богоро́дицу Тя ны́не испове́дающих спаса́й.

Утренняя стихира, глас 5.

Я́ко в после́дняя ле́та, / су́щу по́зде от суббо́т, / предста́л еси́ друго́м Христе́, / и чудесе́м чу́до известву́еши, / заключе́ным вхо́дом две́рным, / е́же из ме́ртвых Твое́ воскресе́ние. / Но испо́лнил еси́ ра́дости ученики́, / и Ду́ха Свята́го препода́л еси́ им, / и власть по́дал еси́ оставле́ния грехо́в / и Фомы́ не оста́вил еси́ в неве́рствия погружа́тися бу́ри. / Те́мже пода́ждь и нам ра́зум и́стинный и оставле́ние прегреше́ний, / благоутро́бне Го́споди.

 

 

Ексапостила́рий 10: Тивериа́дское мо́ре с детьми́ Зеведе́евыми, / Нафана́ила с Петро́м же и со други́ма двема́ дре́вле, / и Фому́ имя́ше на ло́ве, / и́же Христо́вым повеле́нием одесну́ю вве́ргше, / мно́жество извлеко́ша рыб: / Его́же Петр позна́в, к Нему́ бродя́ше, / и́мже тре́тие явле́йся, / и хлеб показа́, и ры́бу на у́глех.

Богоро́дичен: Воскре́сшаго Го́спода тридне́вна от гро́ба, Де́во, / моли́ о воспева́ющих Тя, и любо́вию блажа́щих: / Тебе́ бо и́мамы вси прибе́жище спаси́тельное, и хода́таицу к Нему́: / насле́дие бо Твое́, и раби́ есмы́, Богоро́дице, / и к Твоему́ заступле́нию вси взира́ем.

Утренняя стихира, глас 6.

По е́же во ад соше́ствии, / и е́же из ме́ртвых воскресе́нии, / скорбя́ще я́коже досто́яше, / о разлуче́нии Твое́м, Христе́, / ученицы́ на де́лание обрати́шася, / и па́ки корабли́ и мре́жи, и ло́ва нигде́же. / Но Ты, Спа́се, яви́вся я́ко Влады́ка всех, / одесну́ю мре́жи повелева́еши воврещи́, / и бысть сло́во де́ло вско́ре, / и мно́жество рыб мно́гое, / и ве́черя стра́нная гото́ва на земли́: / ея́же причасти́вшымся тогда́ Твои́м ученико́м, / и нас ны́не мы́сленно сподо́би наслади́тися, / человеколю́бче Го́споди.

 

 

Ексапостила́рий 11: По Боже́ственнем воста́нии, / три́жды Петра́, лю́биши ли Мя, вопроша́я Госпо́дь, / Свои́х ове́ц предлага́ет пастыренача́льника: / и́же ви́дя, его́же любля́ше Иису́с, во след гряду́ща, / вопроша́ше Влады́ку: сей же что? / А́ще хощу́, рече́, пребыва́ти сему́, / до́ндеже и па́ки прииду́, / что к тебе́, дру́же Пе́тре?

Богоро́дичен: О стра́шное та́инство, о пресла́вное чу́до! / Сме́ртию смерть всеконе́чне погубле́на бысть. / Кто у́бо не воспое́т; и кто не поклони́тся Твоему́ воскресе́нию, Сло́ве, / и чи́сто ро́ждшей Тя пло́тию Богоро́дице? / Ея́же моли́твами, всех гее́нны изба́ви.

Утренняя стихира, глас 8.

Явля́я Себе́ ученико́м Твои́м, Спа́се, / по воскресе́нии Си́мону дал еси́ ове́ц па́ству, / за любве́ воздая́ние, / я́же о па́стве попече́ния ищя́. / Те́мже  и глаго́лал еси́: / а́ще лю́биши Мя, Пе́тре, / паси́ а́гнцы Моя́, паси́ о́вцы Моя́. / Он же а́бие показу́я друголю́бное, / о друзе́м ученице́ вопроша́ше. / И́хже моли́твами, Христе́, ста́до Твое́ сохраня́й, / от волко́в  губя́щих е́.

 

Редакция 3.

(добавлены ударения на заглавные буквы, заменены буквы i v на и)

 

Авторские права – взято с сайта www.wertograd.narod.ru


Поделиться с друзьями:

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.008 с.