Воскресна служба 7-го гласа. — КиберПедия 

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Воскресна служба 7-го гласа.

2021-04-18 154
Воскресна служба 7-го гласа. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

В субботу на велицей вечеpни.

На Го́споди, воззвах, поставим стихов 10. И поем настоящия воскресны стихиры, глас 7. Твоpение Иоанна Дамаскина.

Изведи ́ из темни ́ цы ду ́ шу мою ́, / испове ́ датися И ́ мене Твоему ́.

Пpииди́те, возpа́дуемся Го́сподеви, / сокpуши́вшему сме́pти деpжа́ву, / и пpосвети́вшему челове́ческий pод, / со безпло́тными зову́ще: / Соде́телю и Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

Мене ́ ждут пра ́ ведницы, / до ́ ндеже возда ́ си мне.

Кpест пpетеpпе́л еси́ Спа́се, / и погpебе́ние нас pа́ди, / сме́pтию же я́ко Бог смеpть умеpтви́л еси́. / Те́мже покланя́емся тpидне́вному воскpесе́нию Твоему́: / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Из глубины ́ воззва ́ х к Тебе ́, Го ́ споди, / Го ́ споди, услы ́ ши глас мой.

Апо́столи ви́девше воскpесе́ние Соде́теля, чудя́хуся, / пою́ще хвалу́ А́нгельскую: / сия́ сла́ва есть цеpко́вная, / сие́ бога́тство Ца́pствия: / постpада́вый нас pа́ди, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Ины стихиpы, Анатолиевы, глас тойже.

Да бу ́ дут у ́ ши Твои ́ / вне ́ млюще гла ́ су моле ́ ния моего ́.

А́ще и ят был еси́ Хpисте́, от беззако́нных муже́й, / но Ты ми еси́ Бог, и не постыжду́ся; / бие́н был еси́ по плеще́ма, не отмета́юся; / на Кpесте́ пpигвожде́н был еси́, и не таю́; / воста́нием Твои́м хвалю́ся: / смеpть бо Твоя́ живо́т мой, / Всеси́льне и Человеколю́бче Го́споди, сла́ва Тебе́.

А ́ ще беззако ́ ния на ́ зриши, Го ́ споди, Го ́ споди, кто постои ́ т; / я ́ ко у Тебе ́ очище ́ ние есть.

Дави́дское пpоpо́чество исполня́я Хpисто́с, / вели́чествие в Сио́не Свое́ ученико́м откpы́л есть, / хвали́ма показу́я Себе́, / и сла́вима пpи́сно со Отце́м же и Ду́хом Святы́м: / пе́pвее у́бо безпло́тна, я́ко Сло́ва, / последи́ же нас pа́ди воплоще́на, / и умеpщвле́на я́ко челове́ка, и воскpе́сша со вла́стию, / я́ко Человеколю́бца.

И ́ мене ра ́ ди Твоего ́ потерпе ́ х Тя, Го ́ споди, потерпе ́ душа ́ моя ́ в сло ́ во Твое ́, / упова ́ душа ́ моя ́ на Го ́ спода.

Соше́л еси́ во ад Хpисте́, я́коже восхоте́л еси́: / испpове́pгл еси́ смеpть, я́ко Бог и Влады́ка: / и воскpе́сл еси́ тpидне́вен, / совоскpеси́в Ада́ма от а́довых уз и тле́ния, / зову́ща и глаго́люща: / сла́ва Воскpесе́нию Твоему́, / Еди́не Человеколю́бче.

От стра ́ жи у ́ тренния до но ́ щи, от стра ́ жи у ́ тренния, / да упова ́ ет Изра ́ иль на Го ́ спода.

Во гpо́бе положе́н был еси́ я́ко спя  Го́споди: / и воскpе́сл еси́ тpидне́вен, я́ко си́лен в кpе́пости, / совоскpеси́в Ада́ма от тли сме́pтныя, / я́ко Всеси́лен.

Слава, и ныне, Богоpодичен: Ма́ти у́бо позна́лася еси́, па́че естества́, Богоpо́дице, / пpебыла́ же  еси́ Де́ва, па́че сло́ва и pа́зума: / и чудесе́ Рождества́ Твоего́ сказа́ти язы́к не мо́жет. / Пpесла́вну бо су́щу зача́тию Чи́стая, / непости́жен есть о́бpаз pожде́ния: / иде́же бо хо́щет Бог, побежда́ется естества́ чин.  / Те́мже Тя вси, Ма́теpь Бо́жию ве́дуще, / мо́лим Ти ся пpиле́жно, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Таже, Све́те Ти́хий: Прокимен: Госпо́дь воцари́ся: и прочая по обычаю.

Hа стиховне, стихиpы воскpесны, глас 7.

Воскpе́сл еси́ из гpо́ба Спа́се миpа, / и совоздви́гл еси́ челове́ки с пло́тию Твое́ю: / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Ины стихиpы, по алфавиту:

Стих: Госпо ́ дь воцари ́ ся, / в ле ́ поту облече ́ ся.

Воскpе́сшему из ме́pтвых, и пpосвети́вшему вся, /  пpииди́те поклони́мся: / от а́дова бо мучи́тельства нас свободи́л есть, / свои́м тpидне́вным Воскpесе́нием живо́т нам даpовавый, / и ве́лию ми́лость.

Стих: И ́ бо утверди ́ вселе ́ нную, / я ́ же не подви ́ жется.

Во ад соше́д Хpисте́, смеpть плени́л еси́, / и тpидне́вен воскpе́с, нас совоскpеси́л еси́, / сла́вящих Твое́ всеси́льное воста́ние, / Го́споди Человеколю́бче.

Стих: До ́ му Твоему ́ подоба ́ ет святы ́ ня, / Го ́ споди, в долготу ́ дний.

Стpа́шен яви́лся еси́ Го́споди, во гpо́бе лежа́ я́ко спя, / воскpе́с же тpидне́вен я́ко си́лен, / Ада́ма совоскpеси́л еси́ зову́ща: / сла́ва Воскpесе́нию Твоему́, / Еди́не Человеколю́бче.

Слава, ныне, Богоpодичен: Под кpов Твой Влады́чице, / вси земноpо́днии пpибега́юще, вопие́м ти: / Богоpо́дице упова́ние на́ше, / изба́ви ны от безме́pных пpегpеше́ний, / и спаси́ ду́ши на́ша.

Таже, Ны́не отпуща́еши: и Трисвятое. По О́тче наш:

Глаголем тpопаpь воскpесен, глас 7:

Разруши́л еси́ Кресто́м Твои́м смерть, / отве́рзл еси́ разбо́йнику рай; / мироно́сицам плач преложи́л еси́ / и Апо́столом пропове́дати повеле́л еси́, / я́ко воскре́сл еси́, Христе́ Бо́же, / да́руяй ми́рови / ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне, Богоpодичен: Я́ко на́шего воскресе́ния сокро́вище, / на Тя наде́ющияся, Всепе́тая, / от ро́ва и глубины́ прегреше́ний возведи́; / Ты бо пови́нныя греху́ спасла́ еси́, / ро́ждши Спасе́ние на́ше. / Я́же пре́жде  рождества́ Де́ва, и в рождестве́ Де́ва, / и по рождестве́ па́ки пребыва́еши Де́ва.

В неделю на утрени.

По шестопсалмии: Бог Госпо́дь, и яви́ся нам: на глас 7. И глаголем тропарь воскресен: Разруши́л еси́ Кресто́м Твои́м смерть: Дважды. Сла́ва, и ны́не, Богородичен: Я́ко на́шего воскресе́ния сокро́вище:

Таже, обычное стихословие псалтира.

По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 7:

Жизнь во гро́бе возлежа́ше, / и печа́ть на ка́мени надлежа́ше, / я́ко царя́ спя́ща во́ини стрежа́ху Христа́: / и А́нгели сла́вляху я́ко Бо́га безсме́ртна, / жены́ же взыва́ху: воскре́се Госпо́дь, / подая́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Стих: Воскресни ́ Го ́ споди Бо ́ же мой, да вознесе ́ тся рука ́  Твоя ́, / не забу ́ ди убо ́ гих Твои ́ х до конца ́.

Тридне́вным погребе́нием Твои́м плени́вый смерть, / и истле́вша челове́ка живоно́сным воста́нием Твои́м воскреси́вый Христе́ Бо́же, / я́ко человеколю́бец, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен: Распе́ншагося нас ра́ди, и воскре́сшаго Христа́ Бо́га на́шего, / и низложи́вшаго сме́рти держа́ву, / непреста́нно моли́ Богоро́дице Де́во: / да спасе́т ду́ши на́ша.

По 2-м стихословии, седальны воскресны, глас 7:

Запеча́тану гро́бу, / живо́т от гро́ба возсия́л еси́ Христе́ Бо́же: / и две́рем заключе́нным, / ученико́м предста́л еси́ / всех воскресе́ние, / дух пра́вый те́ми обновля́я нам, / по вели́цей Твое́й ми́лости.

Стих: Испове ́ мся Тебе ́ Го ́ споди всем се ́ рдцем мои ́ м, / пове ́ м вся чудеса ́ Твоя ́.

На гроб теча́ху жены́, со слеза́ми мv́ра нося́ща: / и во́ином стрегу́щим Тя всех царя́, глаго́лаху к себе́: / кто отвали́т нам ка́мень? / Воскре́се вели́ка сове́та А́нгел, попра́вый смерть. / Всеси́льне Го́споди, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен: Ра́дуйся Благода́тная Богоро́дице Де́во, / приста́нище и предста́тельство ро́да челове́ческаго, / из Тебе́ бо воплоти́ся изба́витель ми́ра: / еди́на бо еси́ Ма́ти и Де́ва, / при́сно благослове́на и препросла́влена. / Моли́ Христа́ Бо́га / мир дарова́ти всей вселе́нней.

Ипакои, глас 7:

И́же наш зрак восприе́мый, / и претерпе́вый Крест пло́тски, / спаси́ мя воскресе́нием Твои́м Христе́ Бо́же, / я́ко человеколю́бец.

Степенна, глас 7.
Антифон 1, ихже стихи повторяюще поем:

Плен Сио́нь от ле́сти обрати́в, / и мене́ Спа́се, оживи́, / изима́я рабо́тныя стра́сти.

В юг се́яй ско́рби по́стныя со сле́зами, / сей ра́достныя по́жнет рукоя́ти присноживопита́ния.

Слава: Святы́м Ду́хом исто́чник Боже́ственных сокро́вищ, / от Него́же прему́дрость, ра́зум, страх: / Тому́ хвала́ и сла́ва, честь и держа́ва.

И  ныне, тойже.

Антифон 2:

А́ще не Госпо́дь сози́ждет дом душе́вный, всу́е тружда́емся: / ра́зве бо Того́ ни дея́ние, ни сло́во соверша́ется.

Плода́ чре́вна, святи́и духодви́жно прозяба́ют / оте́ческая преда́ния, сыноположе́ния.

Слава: Святы́м Ду́хом, вся́ческая е́же бы́ти и́мут: / пре́жде бо всех Бог, всех Госпо́дьство, / свет непристу́пен, живо́т всех.

И ныне, тойже.

Антифон 3:

Боя́щиися Го́спода, пути́ живота́ обре́тше, / ны́не и при́сно ублажа́ются сла́вою нетле́нною.

О́крест трапе́зы твоея́, я́ко сте́блие ви́дя исча́дия твоя́, / ра́дуйся и весели́ся, приводя́ сия́ Христо́ви пастыренача́льнику.

Слава: Святы́м Ду́хом глубина́ дарова́ний, / бога́тство сла́вы, суде́б глубина́ ве́лия: / единосла́вен Отцу́, и Сы́ну, служи́мь бо.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 7:

Воскресни́, Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́, / не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́. Стих: Испове́мся Тебе́ Го́споди всем се́рдцем мои́м, пове́м вся чудеса́ Твоя́.

Таже, Вся́кое дыха́ние: Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́: Евангелие воскресно, и прочее по ряду. Воскресе́ние Христо́во: псалом 50.

Канон воскресн, глас 7:
Песнь 1

Ирмос: Ма́нием Твои́м  / на земны́й о́браз преложи́ся / пре́жде удоборазлива́емое / водно́е естество́, Го́споди. / Темже немо́кренно пешеше́ствовав Изра́иль, / пое́т Тебе́ песнь побе́дную.

Припев: Сла ́ ва Го ́ споди, свято ́ му Воскресе ́ нию Твоему ́.

Осуди́ся сме́ртное мучи́тельство дре́вом, / непра́ведною сме́ртию осужде́ну Ти, Го́споди: / отню́дуже князь тьмы Тебе́ не одоле́в, / пра́ведно изгна́н бысть.

Ад Тебе́ прибли́жися, / и зубы́ не возмо́г сте́рти те́ло Твое́, / челюстьми́ сокруши́ся. / Отню́дуже Спа́се, боле́зни разру́ш сме́ртныя, / воскре́сл еси́ тридне́вен.

Богородичен: Разреши́шася боле́зни прама́тере Е́вы: / боле́зни бо избежа́вше, неискусому́жно родила́ еси́. / Отню́дуже я́ве Богоро́дицу,  Пречи́стая, ве́дуще Тя, вси сла́вим.

Ин канон крестовоскресн, глас 7:
Песнь 1

Ирмос: По́нтом покры́ фарао́на с колесни́цами:

Два исто́чника нам на кресте́ источи́ Спас живоно́сная / от Своего́ прободе́ннаго ребра́. / Пои́м Ему́: я́ко просла́вися.

Во гроб всели́вся, и воскре́с тридне́вен, / нетле́ние подаде́, ча́яние Христо́с сме́ртным. / Пои́м Ему́: я́ко просла́вися.

Богородичен: Еди́на Де́ва и по рождестве́ показа́лася еси́: / зижди́теля бо ми́рови воплоще́нна родила́ еси́: / те́мже ра́дуйся, Тебе́ вси зове́м.

Ин канон Пресвятей Богородице,
[егоже краегранесие по алфавиту.] Глас 7.

Ирмос: Ма́нием Твои́м на земны́й:

Бе́здну ро́ждшая благоутро́бия, Де́во, / ду́шу мою́ озари́ светоно́сным Твои́м сия́нием, / я́ко да досто́йно воспою́ твои́х чуде́с бе́здну.

Стрело́ю грехо́вною уя́звлены нас Сло́во ви́дев, / я́ко Благоде́тель уще́дри: / отню́дуже несказа́нно соедини́ся, Всечи́стая, пло́тию, / и́же из Тебе́ Пребоже́ственный.

Бысть сме́ртию я́то естество́, / тле́нное же и ме́ртвенное челове́ческое, Влады́чице: / Ты же, жизнь заче́нши, / сие́ от истле́ния к животу́ возвела́ еси́.

Катавасиа: Отве́рзу уста́ моя́:

Песнь 3

Ирмос: В нача́ле Небеса́ / всеси́льным Сло́вом Твои́м утвержде́й Го́споди Спа́се, / и Вседе́тельным и Бо́жиим Ду́хом, / всю си́лу их, / на недви́жимем мя ка́мени / испове́дания Твоего́ утверди́.

Ты возше́д на дре́во, / о нас боле́знуеши во́лею, благоутро́бне Спа́се, / и терпи́ши я́зву, примире́ния хода́тайственну, и спасе́ния ве́рным: / е́юже Твоему́, Ми́лостиве, вси примири́хомся Роди́телю.

Ты мя очи́стив от я́звы, / душе́ю уя́звленнаго зми́евым угрызе́нием, Христе́, / и показа́л еси́ свет, во тьме дре́вле мне слежа́щу и во тле́нии: / кресто́м бо во ад соше́д, мене́ совоскреси́л еси́.

Богородичен: Неискусому́жныя Твоея́ Ма́тере мольба́ми / мир ми́рови пода́ждь, Спа́се, / и несказа́нныя Твоея́ сла́вы славосло́вящия Тя сподо́би.

Ин, ирмос: Небеса́ утверди́вый сло́вом:

И́же на кресте́ стра́сти претерпе́вый, / и разбо́йнику рай отве́рзый, я́ко благоде́тель и Бог, / утверди мой ум в волю Твою, едине Человеколюбче.

Воскресы́й тридне́вен из гро́ба, / и живо́т ми́рови возсиявый, я́ко жизнодавец и Бог, / утверди́ мой ум в во́лю Твою́, еди́не Человеколю́бче.

Богородичен: Я́ко Бо́га безсе́менно заче́нши, / и от кля́твы  Е́ву изба́вльши, / Де́во Ма́ти Мариа́м, / моли́ от Тебе́ вопло́щшагося Бо́га, спасти́ ста́до Твое́.

Ин, ирмос: В нача́ле небеса́:

Змий поползы́й из Еде́ма, / мене́ обоже́ния жела́нием прельсти́в, ве́рже в зе́млю: / но И́же  ми́лостив, и естество́м благоутро́бен, уще́дрив богосоде́ла, / во чре́во Твое́ все́лься, и подо́бен мне быв, Ма́ти Де́во.

Благослове́н плод Твоего́ чре́ва, Де́во Богоро́дице, всех ра́досте, / ра́дость бо всему́ ми́ру родила́ еси́, и весе́лие вои́стинну / разгоня́ющее печа́ль грехо́вную, Богоневе́сто.

Жизнь ве́чную, и свет Богороди́тельнице Де́во, и мир родила́ еси́ нам, / дре́вних челове́к брань я́же ко Отцу́ и Бо́гу, укротева́ющий, / ве́рою и испове́данием благода́ти.

Песнь 4

Ирмос: О́тча не́дра не оста́вль, / и соше́д на зе́млю, Христе́ Бо́же, / та́йну услы́шах / смотре́ния Твоего́, / и просла́вих Тя, Еди́не Человеколю́бче.

Своя́ плещи́ дав, и́же от Де́вы вопло́щься, на ра́ны, рабу́ прегреши́вшу, / бие́н быва́ет Влады́ка непови́нен, / разреша́я моя́ согреше́ния.

Предстоя́в суди́щу суди́й законопресту́пных, / я́ко осуди́мый пови́нен быва́ет, и зауша́ется бре́нною руко́ю, / созда́вый челове́ка я́ко Бог, и судя́й пра́ведно земли́.

Богородичен: Я́ко вои́стинну Ма́ти Бо́жия, Творца́ Твоего́ и Сы́на моли́, / к спаси́тельному напра́вити мя приста́нищу, Всенепоро́чная, сла́внаго Его́ хоте́ния.

Ин, ирмос: Смотря́яй проро́к:

Не ве́дый греха́, и его́ ра́ди быв Го́споди, е́же не был еси́ вообража́ешися, / прие́м чу́ждее, да спасе́ши мир, / и убие́ши прельсти́в мучи́теля.

На кресте́ воздви́жен был еси́, / и пра́отца Ада́ма разреши́л еси́ грех / [его́же ра́ди Твою́ услы́шах си́лу:] / я́ко вся спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Богородичен: Ты рожде́йся от Де́вы, умира́еши, / оживля́еши же Ада́ма мы́слию заблу́ждшаго: / и́бо убоя́ся смерть кре́пости Твоея́, / я́ко вся спасти́ растле́вшияся прише́л еси́.

Ин, ирмос: О́тча не́дра не оста́вль:

Избра́нная вся и до́брая, / я́вльшися Бо́гу пре́жде созда́ния све́тлостию, Всепе́тая, / светоли́тием Твои́м пою́щия Тя просвети́.

Бо́га челове́ком родила́ еси́, Чи́стая, / воплоще́нна от чи́стых крове́й Твои́х, / избавля́юща согреше́ний мно́гих, / любо́вию сла́вящия и почита́ющия Тя, Ма́ти Де́во.

Священноде́йствует естество́ слове́сное, возсия́вшему из Тебе́, Всепе́тая,  / та́инству неизрече́нному рождества́ Твоего́ научи́вшееся ны́не, Преблаже́нная.

Песнь 5

Ирмос: Нощь не светла́ неве́рным Христе́, / ве́рным же просвеще́ние в сла́дости слове́с Твои́х. / Сего́ ра́ди к Тебе́ у́тренюю, / и воспева́ю Твое́ Божество́.

За Твоя́ рабы́ продае́шися, Христе́, / и по лани́те ударе́ние терпи́ши, / свобо́де хода́тайственно пою́щим: / к Тебе́ у́тренюю, и воспева́ю Твое́ Божество́.

Боже́ственною Твое́ю си́лою, Христе́, / не́мощию плотско́ю кре́пкаго низложи́л еси́, / и победи́теля мя сме́рти, Спа́се, воскресе́нием показа́л еси́.

Богородичен: Бо́га родила́ еси́ Ма́ти чи́стая, / воплоще́ннаго из Тебе́ боголе́пно, всепе́тая: / поне́же не позна́ла еси́ му́жеска по́ла, / но от Свята́го ражда́еши Ду́ха.

Ин, ирмос: Го́споди Бо́же мой, от но́щи:

Егда́ со беззако́нными вмени́вся, возне́слся еси́ на ло́бнем, / свети́ла сокрыва́хуся, и земля́ колеба́шеся, и церко́вная све́тлость раздра́ся, / евре́йское явля́ющи отпаде́ние.

Тебе́ разруши́вшаго мучи́телеву всю си́лу / кре́постию непостижи́маго Твоего́ Божества́, / и ме́ртвыя Твои́м воскресе́нием воздви́гшаго пе́сньми сла́вим.

Богородичен: Ма́ти Царя́ и Бо́га, всепе́тая Богоро́дице, / ве́рою и любо́вию Тя пе́сньми восхваля́ющим при́сно, / очище́ние прегреше́ний Твои́ми мольба́ми низпосли́.

Ин, ирмос: Нощь не светла́ неве́рным:

Ле́ствицу узре́в Иа́ков, к высоте́ утвержде́ну, / о́бразу научи́ся, неискусобра́чная Тебе́: / Тобо́ю бо Бог челове́ком приобщи́ся, Всечи́стая Влады́чице.

Избавле́ние ве́чное Тобо́ю, Де́во, ны́не обре́тше / усе́рдно зове́м Ти: е́же ра́дуйся, Богоневе́стная: / и Твои́м све́том возра́довавшеся, Всепе́тая, пе́сньми Тя пое́м.

Еди́ну Тя Жени́х посреде́ те́рния крин, Де́во, обре́т, / чистоты́ блиста́нием светя́щуся, / и све́том де́вства, Всенепоро́чная, Неве́сту восприя́т.

Песнь 6

Ирмос: Пла́вающаго в молве́ / жите́йских попече́ний, / с корабле́м потопля́ема грехи́, / и душетле́нному зве́рю примета́ема, / я́ко Ио́на, Христе́, вопию́ Ти: / из смертоно́сныя глубины́ возведи́ мя.

Воспомина́ху Тя заключе́нныя во а́де ду́ши, и оста́вльшияся пра́ведных, / и от Тебе́ спасе́ния моля́хуся: / е́же кресто́м, Христе́, по́дал еси́ преиспо́дним, / прише́д я́ко благоутро́бен.

Ко одушевле́нному Твоему́ и нерукотворе́нному хра́му, / разруше́ну бы́вшу страда́ньми, / воззре́ти па́ки лик апо́стольский отча́яся: / но па́че наде́жды покло́нься, / воскре́сша повсю́ду пропове́да.

Богородичен: Неизрече́ннаго рождества́ Твоего́ всенепоро́чнаго о́браз, / Де́во богоневе́стная, и́же нас ра́ди, / кто от челове́к сказа́ти возмо́жет? / Я́ко Бог неопи́санне, Сло́во соедини́вся Тебе́, / плоть из Тебе́ бысть.

Ин, ирмос: Ио́на из чре́ва:

На кресте́ возне́сся, Спа́се во́лею, / вра́жию плени́л еси́ держа́ву, / на сем пригвозди́в грехо́вное,  Бла́же, рукописа́ние.

Из ме́ртвых воскре́с Спа́се вла́стию, / совоздви́гл еси́ челове́ческий род, / живо́т и нетле́ние дарова́вый нам, я́ко Человеколюбец.

Богородичен: Его́же родила́ еси́, Богоро́дице, несказа́нно Бо́га на́шего, / моля́щи не преста́й, изба́витися от бед / пою́щим Тя, чи́стая Присноде́во.

Ин, ирмос: Пла́вающаго в молве́:

Зако́ннии Тя о́бразы, и проро́ческая прорече́ния я́ве предвозвеща́ху, / хотя́щую роди́ти благоде́теля, Чи́стая, всея́  тва́ри, / многоча́стне и многообра́зне благоде́йствовавшаго / ве́рно воспева́ющих Тя.

Устра́ншагося дре́вле наве́том человекоуби́йцы, Ада́ма первозда́ннаго / ра́йския боже́ственныя сла́дости, / Неискусобра́чная, па́ки возвела́ еси́, / ро́ждши и́же от преступле́ния нас изба́вившаго.

И́же хоте́нием боже́ственным, / соде́тельною же си́лою все составле́й от не су́щих, / из чре́ва Твоего́, Чи́стая, произы́де, / и су́щия во тьме сме́ртней, богонача́льнейшими  мо́лниями осия́.

Кондак, глас 7:

Не ктому́ держа́ва сме́ртная / возмо́жет держа́ти челове́ки: / Христо́с бо сни́де, сокруша́я и разоря́я си́лы ея́. / Связу́ем быва́ет ад, / проро́цы согла́сно ра́дуются: / предста́, глаго́люще, Спас су́щим в ве́ре, / изыди́те, ве́рнии, в воскресе́ние.

Икос: Вострепета́ша до́ле преиспо́дняя днесь, / ад и смерть Еди́наго от Тро́ицы: / земля́ поколеба́ся, вра́тницы же а́довы ви́девше Тя, ужасо́шася: / вся же тварь  со проро́ки ра́дующися пое́т Тебе́ побе́дную песнь, / изба́вителю Бо́гу на́шему, / разруши́вшему ны́не сме́ртную си́лу. / Да воскли́кнем и возопии́м ко Ада́му, и к су́щим из Ада́ма: / дре́во сего́ па́ки введе́. / Изыди́те, ве́рнии, в воскресе́ние.

Песнь 7

Ирмос: Пещь о́троцы / огнепа́льну дре́вле росоточа́щу показа́ша, / Еди́наго Бо́га воспева́юще и глаго́люще: / превозноси́мый отце́в Бог / и препросла́влен.

Дре́вом умерщвля́ется Ада́м, во́лею преслуша́ние соде́лав: / послуша́нием же Христо́вым па́ки обновля́емь есть. / Мене́ бо ра́ди распина́ется Сын Бо́жий, препросла́вленный.

Тебе́ воскре́сшаго, Христе́, из гро́ба, тварь вся воспе́: / Ты бо жизнь су́щим во а́де процве́л еси́, / ме́ртвым воскресе́ние, / и́же во тьме, свет препросла́вленный.

Богородичен: Ра́дуйся, Дщи Ада́ма тле́ннаго. / Ра́дуйся, еди́на Богоневе́сто. / Ра́дуйся, е́юже тля изгна́на бысть, я́же Бо́га ро́ждши: / Его́же моли́, Чи́стая, спасти́ся всем нам.

Ин, ирмос: В пещь о́гненную вве́ржени:

И́же на дре́ве кре́стнем грехо́вное жа́ло притупи́в, / и Ада́мова преступле́ния рукописа́ние разруши́в копие́м ребра́ Твоего́, / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

И́же в ребро́ прободе́н быв, / и кропле́ньми кро́ве боже́ственныя зе́млю очи́стив, / кровьми́ идолобе́сия оскверне́нную, / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Е́же пре́жде со́лнца просвеще́ния, / возсия́вши ми́рови, Богороди́тельнице, Христа́, от тьмы изба́вльшаго, / и просвеща́юща вся богове́дением: / благослове́н еси́, зову́щия, Бо́же оте́ц на́ших.

Ин, ирмос: Пещь о́троцы:

Преиспещре́ну, позлаще́ну у́тварь  Тя иму́щу / возлюби́ Созда́тель Твой, Де́во, и Госпо́дь: / превозноси́мый отце́в Бог и препросла́влен.

Очища́ется, Отрокови́це, угль дре́вле Иса́иа прие́м: / знамена́тельне Твое́ рождество́ ви́дев, / превозноси́маго отце́в Бо́га, и препросла́влена.

О́бразы знамена́тельная дре́вле боже́ственнаго Твоего́ рождества́, / боже́ственнии проро́цы зря́ще, / ра́достно воспева́юще взыва́ху: / превозноси́мый отце́в Бог, и препросла́влен.

Песнь 8

Ирмос: Неопа́льная огню́ / в Сина́и прича́щшаяся / Купина́, Бо́га яви́ / медленоязы́чному и гугни́вому Моисе́ови, / и о́троки ре́вность Бо́жия / три непребори́мыя / во огни́ певцы́ показа́: / вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Пречи́стый А́гнец слове́сный за мир закла́н быв, / преста́ви я́же по зако́ну приноси́мая, / очи́стив сего́ кроме́ прегреше́ний я́ко Бог, при́сно зову́ща: / вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки.

Нетле́нна не су́щи пре́жде стра́сти, / восприя́тая от Созда́теля плоть на́ша, / по стра́сти и воскресе́нии неприкоснове́нна тле́нию устро́ися, / и сме́ртныя обновля́ет, зову́щия: / вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Богородичен: Твое́ чистотное и всенепоро́чное, Де́во, / скве́рное и ме́рзское вселе́нныя очи́сти, / и была́ еси́ на́шего примире́ния к Бо́гу вина́, Пречи́стая: / те́мже Тя, Де́во,  вся дела́ благослови́м, / и превозно́сим во вся ве́ки.

Ин, ирмос: Еди́наго безнача́льнаго Царя́:

Претерпе́вшаго стра́сти во́лею, / и на кресте́ пригвожде́на хоте́нием, / и разру́шшаго си́лы а́довы, / по́йте свяще́нницы, лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Упраздни́вшаго сме́рти держа́ву, / и от гро́ба воскре́сшаго со сла́вою, / и спа́сшаго челове́ческий род, / по́йте свяще́нницы, лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Богородичен: Еди́наго благоутро́бнаго, Преве́чнаго Сло́ва, напосле́док от Де́вы рожде́на, / и разре́шшаго дре́внюю кля́тву, / по́йте свяще́нницы, лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Ин, ирмос: Неопа́льная огню́ в Сина́и:

Све́том рождества́ Твоего́, / странноле́пно вселе́нную просвети́ла еси́, Богороди́тельнице, / су́ща бо вои́стинну Бо́га на объя́тиях но́сиши Твои́х, / просвеща́юща ве́рныя при́сно зову́щия: / вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Пое́м, Чи́стая, благоче́стно Твое́ чре́во, / Бо́га вмести́вшее несказа́нно воплоща́ема, / да́вшаго всем ве́рным богоразу́мия просвеще́ние, при́сно зову́щим: / вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Све́та Твоего́ блиста́ньми, Тебе́ пою́щия светови́дны соде́лала еси́, / светороди́тельнице Богоро́дице Чистая: / све́та бо яви́лася еси́ Селе́ние, уясня́ющи све́том зову́щия: / вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те во  вся ве́ки.

Таже, песнь Богородицы: Вели́чит душа́ моя́ Го́спода: с припевом: Честне́йшую херуви́м:

Песнь 9

Ирмос: Нетле́ния искуше́нием ро́ждшая, / и всехитрецу́ Сло́ву плоть взаимода́вшая, / Ма́ти неискусому́жная Де́во Богоро́дице, / Прия́телище Нестерпи́маго, / Село́ Невмести́маго Зижди́теля Твоего́, / Тя велича́ем.

И́же божеству́ страсть прилага́ющии, / заусти́теся вси чуждему́дреннии: / Го́спода бо сла́вы пло́тию распя́та, / не распя́та же естество́м боже́ственным, / я́ко во двою́ естеству́ Еди́наго велича́ем.

И́же телесе́м воста́нию неве́рующии, / ко Христо́ву ше́дше гро́бу, научи́теся: / я́ко умерщвле́на бысть, и воскре́се па́ки плоть Жизнода́вца, / во увере́ние после́дняго воскресе́ния, на не́же упова́ем.

Троичен: Не боже́ств Тро́ицу, но Ипоста́сей, / ниже́ еди́ницу Лиц, но Божества́ чту́ще, / ссеца́ем же Сию́ деля́щих: / слива́ем же па́ки, слия́ние дерза́ющих на Сию́, Ю́же велича́ем.

Ин, ирмос: Ма́ти Бо́жия и Де́ва:

Свет от Све́та, О́тчее сия́ние сла́вы безле́тно осия́вый, / я́коже во тьме челове́ческому житию́ Христо́с возсия́, / и гоня́щую прогна́ тьму: / его́же непреста́нно ве́рнии велича́ем.

Стра́сти плотски́я, и кре́пость божества́, во Христе́ ви́дяще, / му́дрствующии еди́но сло́жное естество́, да посра́мятся: / той бо я́ко челове́к у́бо умира́ет, / я́коже всего́ Соде́тель востае́т.

Ми́ро ме́ртвым, живо́му же пе́ние: / сле́зы умира́ющим, животу́ же всех песнь жены́ принеси́те, / и́же воста́ния пропове́дник вопия́ше, / благовеству́я Христо́во воскресе́ние.

Богородичен: Бо́га ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ю, / Це́рковь вопие́т Ти: / от неве́рных мя  язы́к неве́сту Свою́ избра́вый, / даждь у́бо Сло́ве, ве́рным спасе́ние, Ро́ждшия Тя моли́твами, / я́ко благоутро́бен.

Ин, ирмос тойже

Радости нам вечныя ходатаица и веселия явилася еси́ / Присноде́во Отроковице, Избавителя рождши, / истиною и Ду́хом божественным Того чтущих, / я́ко Бо́га избавляющаго.

Поя́ Дави́д, Твой пра́отец, Пречи́стая, Тя / ковче́г имену́ет Святы́ни боже́ственныя, / преесте́ственне Бо́га вмести́вшую, / во Оте́ческих Седя́щаго не́дрех, / Его́же непреста́нно ве́рнии велича́ем.

Я́ко вои́стинну превы́шши еси́ всея тва́ри, Отрокови́це: / Зижди́теля во всех теле́сне нам родила́ еси́. / Те́мже я́ко Ма́ти еди́наго Влады́ки, / но́сиши проти́ву всех нача́льне побежде́ние.

По катавасии, ектениа малая. Таже, Свят Госпо́дь Бог наш. Посем ексапостиларий утренний.

На хвалитех стихиры воскресны. Глас 7:

Сотвори ́ ти в них суд напи ́ сан: / сла ́ ва сия ́ бу ́ дет всем преподо ́ бным Его ́.

Воскре́се Христо́с из ме́ртвых, / разру́ш сме́ртныя у́зы: / благовести́ земле́, ра́дость ве́лию, / по́йте Небеса́ Бо́жию сла́ву.

Хвали ́ те Бо ́ га во святы ́ х Его ́, / хвали ́ те Его ́ в утверже ́ нии си ́ лы Его ́.

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, / поклони́мся свято́му Го́споду Иису́су: / еди́ному безгре́шному.

Хвали ́ те Его ́ на си ́ лах Его, / хвали ́ те Его ́ по мно ́ жеству вели ́ чествия Его ́.

Христо́ву воскресе́нию кла́няющеся не преста́ем: / той бо спасл есть нас от беззако́ний на́ших, / Святы́й Госпо́дь Иису́с, / явле́й воскресе́ние.

Хвали ́ те Его ́ во гла ́ се тру ́ бнем: / хвали ́ те Его ́ во псалти ́ ри и гу ́ слех.

Что возда́мы Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ нам? / Нас ра́ди Бог в челове́цех, /  за истле́вшее естество́ Сло́во плоть бысть, / и всели́ся в ны, к неблагода́рным, Благоде́тель: / к пле́нником, Свободи́тель: / ко и́же во тьме седя́щим, Со́лнце Пра́вды: / на Кресте́, безстра́стный: во а́де, свет: / в сме́рти, живо́т: воскресе́ние, па́дших ра́ди. / К Нему́же возопии́м: / Бо́же наш, сла́ва Тебе́.


Поделиться с друзьями:

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.01 с.