Exercise 35 p.40 Make up sentences from the following groups of words, the missing elements may be added. — КиберПедия 

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Exercise 35 p.40 Make up sentences from the following groups of words, the missing elements may be added.

2021-01-29 245
Exercise 35 p.40 Make up sentences from the following groups of words, the missing elements may be added. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

 

1. during their summer vacation; go home; all foreign students.

2. next year; these students; study many more subjects.

3. be his favourite writer; Mark Twain; when he was a schoolboy.

4. bring more chairs; be a lot of guests; at today's meeting.

5. when it began to rain; stop playing football; the boys.

6. be no more wars; if peace-loving people; fight for peace.

7. often; we; have long discussions; the current situation; our teacher.

8. after two years in the army; come back; a different man; I am sure.

9. Bernard Shaw; be born to a poor family; begin to work at an early age.

10. the last years of his life; Nikolai Gogol; Nikitsky Boulevard; live; here; read for the first time; to the actors of the Art Theatre; his comedy "Inspector General".

11. Alaska; leave for; 1897; Jack London together with thousands of other people; not find gold; write a lot of stories.

 

Exercise 36 p.40 Translate the following sentences into English, using the Indefinite tense forms (Present, Past or Future).

1. Он ездит на работу на автобусе. 2. Я помню, что я тоже ездил на работу на автобусе, когда жил в этом районе. 3. Вчера мы не обедали дома, мы ходили в ресторан. 4. Что у вас обычно бывает на завтрак? 5. Он начал изучать английский язык, когда был еще ребенком. 6. Сколько вам понадобится времени, чтобы закончить перевод? 7. Он очень хорошо описал нам дорогу к историческому памятнику. Mы сразу нашли его. 8. Ты знаешь, когда начнется собрание? 9. Я просмотрю ваш доклад завтра. 10. Мой день начинается с зарядки. 11. Когда он уехал в Минск? 12. Все студенты ездили в Киев во время каникул, кроме Петрова. 13. — Поезд давно отошел? — Десять минут назад. 14. Когда я жил в деревне, я любил утренние прогулки до завтрака. 15. Этот автобус здесь не останавливается, пройдите немного дальше по улице. 16. Вчера у них была беседа на эту тему. 17. Он не всегда обедает в институте.

 

Exercise 15 p. 85 Translate the following, using 'used to + Infinitive'.

1. Я надеюсь, вы меня не забыли, мы когда-то вместе учились. 2. Видите тот маленький домик на другой стороне улицы? Мы там когда-то жили. 3. Одно время они были друзьями, затем что-то произошло, и они больше не видятся. 4. В молодости он много путешествовал; его дом — настоящий музей. 5. Она, бывало, к нам часто заходила до того, как ее семья переехала в новый район. 6. Когда я работал на заводе, я обычно ехал на работу первым автобусом. 7. Когда-то он любил классическую музыку и мог часами слушать Баха и Бетховена (Bach, Beethoven). 8. Вы раньше носили очки, не так ли? 9. Когда-то он играл только маленькие роли, а сейчас он знаменитый актер. 10. — Я не видел его более трех лет. — Разве он не бывал у вас регулярно прошлым летом?

The Continuous Tense Forms

 

Exercise 21, p. 61: Study the following patterns:

The Present Continuous Tense

1. She is in her room. She is looking through the morning newspapers.

2. They are working at this problem at present.

 

The Past Continuous Tense

1. He was working in the garden at six in the morning (when I came home, after lunch, etc.)

2. They were studying at the University in 1997.

 

The Future Continuous Tense

1. I wonder what he will be doing at this time tomorrow.

2. They will be writing their course papers in April.

3. I can send the telegram. I 'll be passing by the post-office.

 

Exercise 22 p. 61 Answer the following questions, using the continuous tense forms (Present, Past or Future).

 

1. What is the weather like? (rain a little) 2. Why didn't you go to the country yesterday? (rain) 3. What will the weather be like tomorrow? (the radio, give the weather forecast in a few minutes) 4. Why did the militiaman stop him? (walk across the street in the wrong place) 5. Why don't you want to go to the cinema tonight? (finish a book which I must give back tomorrow) 6. Where is Mother? (work in the garden) 7. Why didn't he hear the bell? (play football) 8. Why can't we speak to him now? (write business letters) 9. What is the noise about? (watch a football match) 10. Why do you think you won't get much sleep tonight? (travel all night) 11. Will you come to the party? (not move to a new flat)

 

Exercise 23 p. 61 Practise the following according to the model (mind the possible adverbial modifiers of time: 'now', 'today', 'this morning', 'tonight', etc).

 

Model 1: She usually reads the newspaper at breakfast but she is not

reading it today. She is busy with other things.

 

1. They often watch TV in the evening. 2. He always works in the garden after office hours. 3. He usually plays chess very well. 4. He goes to the library every day. 5. She always leaves town in summer. 6. She always sleeps after lunch.

 

Model 2: Please tell John it’s time to finish the work. But he is

   (already) finishing it.

1. Tell the children it’s time to get up. 2. Please, tell her to wash the floor. 3. May I ask you to translate this article? 4. Please, ask him to look through her report. 5. Please, tell her to make some coffee. 6. Tell them it’s time to leave for the station.

 

Exercise 24 p. 62 Open the brackets, using the Present Continuous or the Present Indefinite according to the sense:

 

1. She (wear) a new coat today. 2. Peter never (wear) a hat. 3. I (get up) at eight in the morning. 4. It's eight o'clock. He (get up). 5. What you (say)? I (not hear) you well enough. 6. It (get) late. It's time to go home. 7. It (get) dark early in winter. 8. Listen! Somebody (sing) in the street! 9. She (sing) well and she (have) a pleasant voice. 10. When it is foggy in London, cars (move) very slowly. 11. Our train (move) very fast.

 

Exercise 25 p. 62 Translate the following sentences, using either the Present Indefinite Tense or the Present Continuous according to the sense.

 

1. (i) Ты много читаешь? (ii) Что ты читаешь? 2. (i) Здесь часто идет дождь? (ii) По-моему, идет дождь. 3. (i) Он пишет родителям довольно часто. (ii) Он занят. Он что-то пишет. 4. (i) Он не носит теплого пальто зимой. (ii) Он сегодня в новом пальто. 5. (i) Ребенок просыпается несколько раз за ночь. (ii) He шумите. Ребенок просыпается. 6. (i) Они часто обсуждают такие проблемы. (ii) Они обсуждают что-то интересное. 7. (i) Погода в Англии меняется очень часто. (ii) Возьми плащ. Погода меняется.

 


Поделиться с друзьями:

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...

Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.013 с.