Ины стихиры, глас 2. Подобен: Киими похвальными — КиберПедия 

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...

Ины стихиры, глас 2. Подобен: Киими похвальными

2020-11-19 148
Ины стихиры, глас 2. Подобен: Киими похвальными 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

На велицей вечерни

На Господи, воззвах: стихиры, глас 2. Подобен: Егда́ от Дре́ва

Егда́ вслед Бога возгоре́ся духом, преподобне,/ тогда, якоже древле Авраа́м праведный,/ уме́ты вмени в мире сущая/ и, отечество свое, Святую Го́ру, оставив,/ преселися в страну Богопросвеще́нную,/ идеже обрете великаго свети́льника преподобнаго Се́ргия,/ емуже и последова,/ Христу Богу угоден был еси,/ егоже моли, блаженне Се́ргие,/ спасти и просветити души наша.

Егда любы Божия воспали́ душу твою, премудре,/ тогда мира красоты́ отве́ржеся, пребога́те,/ и удалися в пусты́ню дальную,/ идеже на высоту взы́де добродетелей,/ пресветлое светило показа́ся ми́рови,/ озаряя весь мир чудесными сия́нии,/ о нем же моля Христа Бога/ стадо твое сохранити от напа́стных нахождений,/ и спасти, и просветити души наша.

Егда Христовым желанием уязви́ся, Се́ргие,/ тогда плотска́я мудрова́ния обузда́в, блаженне,/ Христу последова невозвратным по́мыслом,/ в пусты́ню вселися, в нейже подвизася,/ плоть свою покори ду́хови/ и ученик стадо собра, Христу привел еси,/ егоже моли спасти и просветити души наша.

Ины стихиры, глас 2. Подобен: Киими похвальными

Ки́ими похвальными песньми восхвалим преподобнаго,/ теплаго рачи́теля,/ Божественных Ангел собеседника, и бесо́м прогонителя,/ и преподобным и праведным единокро́вника,/ и о нас молитвенника нело́жна, и хода́тая непреста́нна,/ темже Ему о нас прилежно молися/ поми́ловати души наша.

Ки́ими блаженными хвалами ублажим блаженнаго,/ ублаже́ннаго Богом преподобнаго Сергия,/ дивнаго в чудесе́х, источника Божественных даров неизреченных,/ прехвальнаго в терпении,/ столпа непреложнаго,/ Божественнаго Христова рачи́теля,/ молящася Го́сподеви,/ да́рующаго душам нашим смирение и велию милость.

Ки́ими смиренными устна́ми воскли́кнем святому/ и псало́мски воспле́щем духовными руками,/ Христов яре́м, имя возложшему/ и стопам преподобнаго Сергия последовавшему,/ похвале земли нашей Российстей,/ церковному украшению,/ иноком удобрению вкупе и утверждению,/ предстателю сущим в беда́х и ско́рбех,/ путешествующим прави́телю,/ сирота́м и обидимым заступника и больным врачу безмездну,/ молящуся Господу о душах наших.

Слава, глас 8:

Преподобне и Богоблаженне отче Сергие,/ воистину уподобися Божественныя жизни,/ постом и бдением изнуряя свою плоть,/ и благими делы образ бысть иноком./ Аще бо и телесный язык умолче́,/ но чудеса твоя свидетельствуют о предстательстве твоем,/ людие бо, чтуще честну́ю память твою,/ велегласно прославляют прославльшаго тя Господа,/ Емуже молися непрестанно/ даровати православным Христианом на враги одоление,/ и вселенней смирение,/ и душам нашим велию милость.

И ныне: Царь Небе́сный / за человеколю́бие на земли́ яви́ся, / и с челове́ки поживе́: / от Де́вы бо Чи́стыя плоть прие́мый, / и из Нея́ проше́дый с восприя́тием. / Еди́н есть Сын, сугу́б естество́м, / но не Ипоста́сию. / Те́мже соверше́нна Того́ Бо́га / и соверше́нна Челове́ка вои́стину пропове́дающе, / испове́дуем Христа́ Бо́га на́шего: / Его́же моли́, Ма́ти Безневе́стная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Таже вход. Прокимен дне

Паремии преподобническия.

Премудрости Соломони чтение.

Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука. Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их. И еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено. И в мале наказани бывше, великими благодетельствовани будут: яко Бог искуси я, и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле искуси их: и яко всеплодие жертвенное прият я. И во время посещения их возсияют, и яко искры по стеблию потекут. Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющиися Нань разумеют истину, и вернии в любви пребудут Ему. Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его. Прем 3:1–9

На литии стихиры, глас 6:

Блажен еси воистину, отче Се́ргие,/ яко истинным постом плоть свою умертви́л еси,/ душу же оживотвори́л еси,/ с веселием и радостию по стопам Владыки Христа ше́ствовавый/ и узкий путь и прискорбный изво́ливший./ Темже пространства о́наго Небеснаго насле́дствовавый,/ и со Христом царствуя в безконечныя веки,/ и со Ангельскими лики веселяся,/ с ними же о нас прилежно молися/ помиловати души наша.

Преподобен еси, Богоно́се Сергие,/ любве́ ради Христовы вся оставил еси,/ красоту́ тлеющую и богатство мира сего нивочто́же вмени́в,/ в пусты́ню вселися безмолвную и многожеланную,/ в ней же, простирался простирании Боже́ственными,/ безплотных враг победил еси/ и никакоже тех устраша́лся злоковарств и устраше́ний./ Аще бо и многа́жды на тя подвизающе/ злонравных человек устремле́ния,/ хотяще тя изгнати от святаго места сего,/ ты же тех молитвами победи,/ Христу моля́ся непрестанно/ спастися душам нашим.

Верою и любовию, о празднолюбцы,/ сошедшеся днесь, псалмы и песньми восхвалим,/ той бо на земли сей человек Небесный показася и земный Ангел,/ в пустынях и горах со зверьми живяше,/ взыскан Господа своего день и нощь,/ егоже обрете добродетельми своими,/ освящен дом Пресвятаго Духа соде́яся,/ от Него же возсия, яко пресветлое солнце,/ чудесными сия́нии просвещь весь мир,/ к немуже возопие́м:/ о всенепорочная душе,/ яко имея дерзновение к Богу,/ моли спастися душам нашим.

Слава, глас 6:

Приидите правоверных собори,/ и́ночествующих множества,/ днесь благочестию подражателя, Се́ргия,/ пеньми и песньми восхвалим, к нему глаголюще:/ радуйся, преславне отче Се́ргие, отечеству пресветлый свети́льниче;/ радуйся, яко чисте́йшему Свету совоку́плься;/ радуйся, Троице предстоя со Ангелы,/ Юже моли непрестанно/ даровати православным Христианом на враги побеждение,/ и миру смирение,/ и душам нашим велию милость.

На утрени

По 1-й кафизме, седален, глас 1:

Наста днесь светоносная память преподобнаго Сергия,/ приидите, вернии, дави́дски воскликнем,/ Божественными песньми воспои́м блаженнаго,/ да прии́мем от него дары нетленныя,/ ибо он благоухает безсмертием,/ душам источает нетление, телесем подает здравие,/ моляся непрестанно о душах наших.

Слава, и ныне, Богородичен

Тя песньми немолчными ублажаем, Дево,/ яко от Тро́ицы Единаго родила еси, Богородице,/ и но́сиши на Божественную руку́ пребогатое Слово непременно и неизменно,/ Едина Благословенная.

Слава, и ныне, Богородичен

Херувим и Серафим превыше еси, Богородице,/ Небеси и земли пространнейше,/ и видимыя же твари и невидимыя явися преимуще и неразсудным разсуждением,/ егоже бо пространствия Небес не вмещают,/ в Своем чреве вмести́ла еси, Чистая,/ егоже моли спастися рабом Твоим.

Песнь 1

Ирмос: Воду прошед яко сушу/ и египетскаго зла избежав,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Богу нашему пои́м.

Воду страсте́й моих изсуши, Боже,/ источник безстрастия излия души моей,/ и дай же пети чистою душею и устнами Твоего преподобнаго Сергия,/ яко да пою присно:/ Изба́вителю Богу нашему пое́м, яко прославися.

Любовию Христовою уязвися, Сергие преподобне,/ вслед Того усердно от души последовал еси,/ восприя житие Ангельское, поя Богу:/ Изба́вителю Богу нашему пое́м, яко прославися.

Утверди весь помысл в Божественная запове́дания,/ житейских молв отвергся, в пустынех скитался,/ преподобному Павлу собеседник, блаженне, бысть,/ с ним пояше:/ Изба́вителю Богу нашему пое́м, яко прославися.

Богородичен:

Уста́ви неуста́вное смуще́ние помышле́ний моих, Богородице Дево,/ иже Сыну Твоему направля́ющих движения, и сердечную болезнь утоли́ воспевающих:/ Изба́вителю Богу нашему поем, яко прославися.

Другий канон, глас 2.

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ Вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть,/ препросла́вленный Господь, славно бо просла́вися.

Тленная яже на земли оставив, востече́ к Небесным обителем,/ Престолу всех Владыки предстои́ши,/ Емуже о нас молися, преподобне Сергие, восхваляющих присно память твою.

От юности Бо́гови освятися, преподобне,/ и к Нему приближаяся добродетельми, полки́ бесо́вския потребил еси,/ но и ныне отгоня́еши нечистыя ду́хи от человек, молящихтися с верою.

Яко крин, в пустыне Дави́дски процве́л еси, преподобне,/ обитель яви́ся Пресвятому Духу и сего ра́ди славна показа тя вселенней,/ у Негоже нам испроси́ оставление прегрешением нашим, тя, преподобне, восхваляющим.

Богородичен:

Всесвятая Богородице, Соде́теля и Спаса всех рождши, поющим Тя,/ спаси град Свой и обитель Свою,/ не престай моля́щи за ны Сына Своего и Бога нашего.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе, Господи,/ Ты еси Свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.

Ты, преподобне, нача́ло премудрости прием, страх Божий,/ и сего ради положи́ в души своей основание добродетели/ и на сем основании утверди́ вся помышления, Го́сподеви вопия́ше:/ поет Тя дух мой.

Мудрованием до́льним высоту и смирение возлюбил еси/ и на гору безстрастия взыде,/ умертвив душетленныя страсти.

В предстоянии ти молитвеннем бодро имея душевное свое око,/ во еже прозирати грядущая, яко настоящая,/ сего ради сказова́ше собеседнику своему, преподобному Павлу, хотящая ему по́слежде быти.

Богородичен

Премудрость и Слово о́тчее несказанно родила еси, Богородице,/ души моей лютую язву исцели/ и сердечную болезнь утоли.

Ин

Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи,/ языческая неплодящая Церковь/ пришествием Твоим,/ в нейже утвердися мое сердце.

Яко фи́ник, процвете во юдо́ле плаче́вне,/ в месте, идеже источники слез проливая,/ возраста́я Духом Святым,/ от Него же незави́стная чудеса подаваеши нам.

Не восхоте́ славы сия тленныя, но взыску́я Небесныя/ и сего ради оставль вся, в пустыню вселися,/ постом и молитвами угождаше Бо́гови/ и сего ради прият от Него нетленную почесть трудов своих.

Тесный и прискорбный путь на земли ше́ствовавшее Богомудре,/ простра́нствия онаго Небеснаго достигл еси,/ отнюдуже с верою приходящим ти источаеши чудеса преславная.

Богородичен

Спасение Тя на всяко время и место призываю,/ не пре́зри мене́, Всенепорочная,/ Яже Бога рождшая, Изба́вителя, вку́пе и Спаса моего.

Седален, глас 4:

Житейских молв удалися в пустыню, Господа, избавльшаго тя от лют, преподобне, присно чая,/ и Тому прилепися, жизнь Ангельскую на земли поживе́ с плотию/ и сего ради приял еси нестареющееся блаженство,/ в немже ныне водворяяся, поминай нас, чтущих пресвятую память твою.

Слава, и ныне, Богородичен

Пречи́стей руце Твои, Богородице, Дево Мати, просте́рши,/ покрый уповающия на Тя, Сыну Твоему зовущия,/ всем же подай милости Твоя.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Господи,/ смотре́ния Твоего та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя/ и просла́вих Твое Божество.

Вменя́ше в се́рдцы́ своем, еже присно прилепля́тися Бо́гови благо есть,/ и сего ради на безмолвия по́прище прии́де,/ в немже присно с Богом пребывая, вопияше:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.

В пустынном озлобле́нии и скорбех зело обрета́яся, прибежище и силу имеяше Бога,/ темже на Того возложи́ упование,/ вся победил еси творя́щая ти напасти, блаженне.

Желающу ти, преподобне, во дворы́ Господни скончати жизнь свою,/ день и нощь в молитвах и во бдениих не даде покоя телеси своему,/ дóндеже достиже присножелаемаго ти блаженства.

Богородичен:

Просвети мя, Владычице, заря́ми милости Твоея,/ иже во тьме прегрешений моих сущи, Деви́це,/ и к свету покаяния настави мя, молюся,/ и спасение жизни испроси у Христа Бога нашего.

Ин

Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел,/ но Сам, Господи, воплощен,/ и спасл еси всего мя человека./ Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Яко птищ, обрете себе пусты́ню безмолвия,/ в нейже подвизася, в слезах и умилении препроводи жизнь свою,/ темже свету и радости о́ноя сын бысть, моли о чтущих тя.

Яко жив, с нами водворяяся,/ тако и ныне, с преподобными Владыце предстоя,/ моли избавитися всем всякаго гнева, и прещения,/ и будущаго грешных томления.

Стадо, еже стяжа́ труды своими, отче,/ не остави, но посещай яко отец чадолюбив,/ всем же, притекающим к чудотворным твоим молитвам,/ подаждь согрешением разрешение.

Богородичен:

Евина клятва упразднися Тобою, Богомати Всенепорочная,/ Воплоще́нно Слово родила еси Присносу́щное,/ Иже благословеньми мир венчавшаго.

Песнь 5

Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи,/ и мышцею Твоею высокою,/ Твой мир подаждь нам,/ Человеколюбче.

В молитвах и во бдениих прилежа́ Богови/ и сле́зными источники тело с душею Чистому представил еси,/ тем и по смерти твоей сподобися Небесных дарований.

Обре́т тя равноангельна, преподобне Павле,/ во внутренней пустыни кры́ющася, сподру́г твой и собеседник Сергий преподобный,/ тем вкупе и подвиза́стася, и клевре́та быста ближняя.

Облекся во Христово смирение и, яко я́гня незлобиво, Тому принесе себе,/ тем и землю кротких наследова,/ идеже водворяйся, сла́виши Господа.

Богородичен

Спасение Тя на всяко время и место призываю,/ не пре́зри мене, Всенепорочная,/ Яже Бога рождшая, Избавителя вкупе и Спаса моего.

Ин

Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже;/ Тобою бо, Влады́ко, к Светоначальнику Отцу Твоему/ от но́щи неве́дения/ приведе́ние и́мамы.

Ум свой к Богу впери́в, вся, яже на земли сущая, преоби́дел еси/ и сего ради, водворяяся ныне во обителех Небесных,/ подавай нам присно спасение и избавление,/ да вси тя, блаженне, воспеваем присно.

Светлость жити́я твоего, преподобне Се́ргие, всех просвещает,/ слепым прозрение, хромым течение дарует,/ всем же, празднующим пресвятую память твою, от грех разрешение.

Потоки сле́зныя гаси́ло стяжа стра́стных разгорений,/ огнем же любве́ Божия росе́ совокупи́ся безстрастия,/ Христу Богу нашему,/ Емуже непрестанно о нас молися, подавай нам велию милость.

Богородичен

Се во чреве, Богородице Пречистая,/ Христа Бога паче слова имела еси, якоже Исаия предызрече́,/ паче естества бо Сего, Богородительнице, родила еси.

Песнь 6

Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Господу/ и Тому возвещу́ печа́ли моя,/ яко зол душа моя испо́лнися,/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, яко Иона:/ от тли, Боже, возведи́ мя.

Званию Христову после́дова и, Того святое иго на себе взем,/ вечный покой постиже,/ иде́же празднующих глас безконечный и непрестающая радость,/ еже уготова Бог любящим Его повеления.

Го́рлица пустыннолю́бная был еси в жизни сей, блаженне,/ безпрестанныя слезы точа́щи, взыскал Господа своего день и нощь,/ егоже обрете, ныне всякаго вреда лукаваго избавля́й поющих тя.

Благодать твоя, преподобне Се́ргие,/ благоухает арома́ты Божественных дарований,/ свет благочестия испущает верным.

Богородичен:

Без семени заче́нши Бога,/ Зиждителя естеству нетленно родила еси,/ Того моли, Богомати, спастися нам.

Ин

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего призыва́ю бе́здну:/ от тли, Боже, мя возведи́.

От юности, блаженне, имел еси житие свое чисто и того ради Пречистому Владыце прилепи́ся,/ предстои́ши ныне со Ангельскими лики,/ присно источа́еши преславная чудеса и исцеления/ с верою приходящим к тебе.

Всякаго навета вражия избавити потщися,/ яко да твою всесвятую память светло празднуем.

В пустыни безмолвия единствующу ти, Богоносе,/ лукавый враг злонравных разбойник на тя воображает, хотя изловити Боголюбивую твою душу,/ Бог же внят молитве твоей/ победити того и ловления его.

Богородичен:

Во утробу Твою вселися/ и, все человеческое существо восприим, обожи́, Чистая,/ преподобных множество священное привлече́.

Песнь 7

Ирмос: Божия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавилоне иногда́,/ сего ради о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю,/ яко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благословен еси, Боже отец наших.

В черто́зех Небесных водворяяся,/ одежду светови́дну нося́ и многими добродетельми преукрашену,/ моли обрести нам милость, поющим:/ отец наших Боже, благословен еси.

Лучших по́мыслом плоти вне быв, преподобне,/ страсти удержав и бе́сом шата́ния разори́,/ и ныне, с преподобными всеми в Небесных селех живый,/ вся чтущая тя спасай.

На горах добродетелей, яко еле́нь, пребывая,/ ко Христу Камени неотторжено прирази́ся,/ у Него же ро́су прие́м устуже́ний духовных желаний.

Богородичен:

Телесныя болезни и душевныя грехи, Богороди́тельнице,/ прилежно приступающим к крову Твоему исцели́ти сподоби,/ Яже нам Спаса Христа рождшая.

Ин

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля/ высо́к пламень вознесло́ есть,/ Христос же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духовную,/ Сый благословен и препрославлен.

Сердце стяжа́в чисто, вмести́лище бысть Святаго Духа,/ и сего ради многоцеле́бныя ти мощи святыя/ источник исцелений изливают поющим:/ отец наших Боже, благословен еси.

Молитвенника Ти, Владыко, приводим преподобнаго Сергия,/ тем просяще от грех свободи́тися/ и Твоим всеору́жием сохране́ным бы́ти от наве́т вражиих.

Плотско́е взыгра́ние воздержанием увяди́л еси, блаженне,/ тем пастырь показа́ся Боголюбе́знаго ти ста́да,/ о немже не преста́й моляся Христу Богу.

Богородичен:

Святых Святаго, Иже во святых Почивающаго, свято породи́ла еси, Дево Всенепорочная,/ за милосердие многое Человека бывша,/ из Тебе воплощенна прежде Безплотнаго.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ силою же лучшею спасе́ны сия видев,/ Творцу и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благословите,/ священницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся веки.

Любовию, еже ко Христу, распала́емь,/ усердно вся, яже в пустыни сей, скорбная ше́ствия претерпел еси/ и бесо́в лю́тая устремле́ния вся победив,/ тем и достойным венце́м от Бога венча́ся,/ с преподобными ликовству́я, пое́ши:/ Го́сподеви пойте и превозноси́те Его во веки.

Плотско́е мудрова́ние, отче Сергие, умертви́л еси/ и сего ради на Небесех со Ангелы жи́ти сподо́бился еси,/ идеже святых собо́ри ликовству́ют, непрестанно поюще с тобою:/ Господа пойте и превозноси́те Его во веки.

Сле́зным тече́нием просвети́л еси душу,/ очистив ум свой от страстных приложений,/ Пресвятыя Троицы дом показа́ся, с ли́ки святых вопие́ши:/ Господа пойте и превозноси́те Его во веки.

Богородичен:

Умертве́ния ми плод, иже дре́вле естеством рай,/ Жизни Ты Плод, Божественный рай, Богородице, процвела́ еси,/ имже пита́яся, не ктому́ смерти порабоще́н буду.

Ин

Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пламень в ро́су прело́жшаго Бога,/ пойте дела́ яко Господа,/ и превозноси́те во вся веки.

Твердым помыслом на ра́мо крест взем, последова Христу яко инок преблаг,/ и сего ради благодать твоя изливает преславная чудеса/ благочестно Христа славословящим, блаженне Сергие.

Утверждься крепостию Духа, всю вражию силу смирил,/ крепость и победитель быв,/ верных души просвещаеши Божественными чудесы и знаменьми.

Подвигом Божественным, отче, в пустыни подвизася/ и сего ради предлежит тебе, преподобне, добраго делания венец,/ тем Христу моляся не престай о иже верою чтущих тя.

Богородичен

Уныл имея помысл и душу, сластьми отягчену,/ к Тебе прибегаю, Богородительнице Чистая, вопию Ти:/ воздвигни и спаси убо мя, отчаяннаго и осужденнаго.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе́ся о сем Небо,/ и земли́ удиви́шася концы́,/ яко Бог яви́ся челове́ком пло́тски,/ и чре́во Твое бысть простра́ннейшее Небе́с,/ тем Тя, Богородицу,/ Ангелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Взирании непрестанными, отче, иже к Богу, умертвил еси плоть, победил еси врага/ и ныне преставися к Небесным обителем,/ идеже со Ангелы Бо́гови предстоя, сла́виши Сего присно.

Стопам последовал еси преподобнаго Сергия,/ яко солнце возсиявшаго в России,/ егоже от Бога избавление стяжал еси,/ с нимже ныне Христови предстоиши, приемля богатыя дары.

Блаженства Божественнаго воистину сподобися, Богомудре,/ волею бо Обнищавшему нас ради последова,/ егоже ради вся сущая в мире преобидел еси,/ и сего ради Той прослави тя Божественными прославлении.

Богородичен:

Спаси мя, Мати Божия, Яже ми́рови Спасение рождшая,/ от многообразных ми нахождений,/ на Тя бо надежду спасения моего возложих верно, раб Твой.

Ин

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Господь,/ вопло́щся от Де́вы нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, совра́ти расточе́нная./ Тем Всепе́тую Богородицу велича́ем.

На горы святых заповедей восте́к, якоже Моисей древле,/ тем Христа зриши ныне яве, яко иже в купине он,/ отнюду источаеши нам, яко миро благодатное, животворныя воды исцелений.

Манове́нием Божественным удобряем, Сергие,/ страсти всякия бысть непричастен и безстрастием, яко во одежду, облечеся,/ тем и ныне пречистому Свету причащаяся, поминай нас, верно блажащих тя.

Освященный сосу́де Христа Бога нашего,/ Ангелом собеседниче и преподобным единокровниче и праведным,/ приими сие, иже от недостойных уст приносимое,/ испроси от грех моих избавление.

Богородичен

Светоносну дверь Тя предзрящи Иезекииль,/ Еюже про́йде Свет Истинный, Христос Бог наш,/ егоже прилежно моли́, Чистая, покаяния ми дверь отверзти, молюся.

Светилен. Подобен: Жены́, услы́шите

Мирско́го веселия яко от скверны уклонился еси,/ постом и молитвами плоть увя́дил,/ души своей крепость, преподобне, обновил еси,/ славою обогатился еси Небесною, славне,/ темже моля не престай о нас Господа.

Богородичен:

Воистину Тя, Богородице, исповедуем, Владычице,/ иже Тобою спасшийся,/ и Бога неизреченно родила еси, разоршаго Крестом смерть,/ к Себе же привлекши преподобных соборы,/ с ними же Тя восхваляем, Дево.

И ныне, Богородичен

Славословие великое

На велицей вечерни

На Господи, воззвах: стихиры, глас 2. Подобен: Егда́ от Дре́ва

Егда́ вслед Бога возгоре́ся духом, преподобне,/ тогда, якоже древле Авраа́м праведный,/ уме́ты вмени в мире сущая/ и, отечество свое, Святую Го́ру, оставив,/ преселися в страну Богопросвеще́нную,/ идеже обрете великаго свети́льника преподобнаго Се́ргия,/ емуже и последова,/ Христу Богу угоден был еси,/ егоже моли, блаженне Се́ргие,/ спасти и просветити души наша.

Егда любы Божия воспали́ душу твою, премудре,/ тогда мира красоты́ отве́ржеся, пребога́те,/ и удалися в пусты́ню дальную,/ идеже на высоту взы́де добродетелей,/ пресветлое светило показа́ся ми́рови,/ озаряя весь мир чудесными сия́нии,/ о нем же моля Христа Бога/ стадо твое сохранити от напа́стных нахождений,/ и спасти, и просветити души наша.

Егда Христовым желанием уязви́ся, Се́ргие,/ тогда плотска́я мудрова́ния обузда́в, блаженне,/ Христу последова невозвратным по́мыслом,/ в пусты́ню вселися, в нейже подвизася,/ плоть свою покори ду́хови/ и ученик стадо собра, Христу привел еси,/ егоже моли спасти и просветити души наша.

Ины стихиры, глас 2. Подобен: Киими похвальными

Ки́ими похвальными песньми восхвалим преподобнаго,/ теплаго рачи́теля,/ Божественных Ангел собеседника, и бесо́м прогонителя,/ и преподобным и праведным единокро́вника,/ и о нас молитвенника нело́жна, и хода́тая непреста́нна,/ темже Ему о нас прилежно молися/ поми́ловати души наша.

Ки́ими блаженными хвалами ублажим блаженнаго,/ ублаже́ннаго Богом преподобнаго Сергия,/ дивнаго в чудесе́х, источника Божественных даров неизреченных,/ прехвальнаго в терпении,/ столпа непреложнаго,/ Божественнаго Христова рачи́теля,/ молящася Го́сподеви,/ да́рующаго душам нашим смирение и велию милость.

Ки́ими смиренными устна́ми воскли́кнем святому/ и псало́мски воспле́щем духовными руками,/ Христов яре́м, имя возложшему/ и стопам преподобнаго Сергия последовавшему,/ похвале земли нашей Российстей,/ церковному украшению,/ иноком удобрению вкупе и утверждению,/ предстателю сущим в беда́х и ско́рбех,/ путешествующим прави́телю,/ сирота́м и обидимым заступника и больным врачу безмездну,/ молящуся Господу о душах наших.

Слава, глас 8:

Преподобне и Богоблаженне отче Сергие,/ воистину уподобися Божественныя жизни,/ постом и бдением изнуряя свою плоть,/ и благими делы образ бысть иноком./ Аще бо и телесный язык умолче́,/ но чудеса твоя свидетельствуют о предстательстве твоем,/ людие бо, чтуще честну́ю память твою,/ велегласно прославляют прославльшаго тя Господа,/ Емуже молися непрестанно/ даровати православным Христианом на враги одоление,/ и вселенней смирение,/ и душам нашим велию милость.

И ныне: Царь Небе́сный / за человеколю́бие на земли́ яви́ся, / и с челове́ки поживе́: / от Де́вы бо Чи́стыя плоть прие́мый, / и из Нея́ проше́дый с восприя́тием. / Еди́н есть Сын, сугу́б естество́м, / но не Ипоста́сию. / Те́мже соверше́нна Того́ Бо́га / и соверше́нна Челове́ка вои́стину пропове́дающе, / испове́дуем Христа́ Бо́га на́шего: / Его́же моли́, Ма́ти Безневе́стная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Таже вход. Прокимен дне

Паремии преподобническия.


Поделиться с друзьями:

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.118 с.