Архангелький глас вопием Ти, Чистая: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою. — КиберПедия 

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

Архангелький глас вопием Ти, Чистая: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

2020-06-05 170
Архангелький глас вопием Ти, Чистая: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Днесь спасения нашего главизна, и еже от века таинства явление: Сын Божий Сын Девы бывает, и Гавриил благодать благовествует: темже и мы с ним Богородице возопиим: радуйся Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак, гл. 8.

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои Богородице: но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся Невесто неневестная.

Величание.

Архангелький глас вопием Ти, Чистая: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Великая Вечерня

На Господи воззвах, гл.6: (первая стихира дважды)

Совет превечный/ открывая Тебе, Отроковице,/ Гавриил предста,/ Тебе лобзая и вещая:/ радуйся, земле ненасеянная;/ радуйся, купино неопалимая;/ радуйся, глубино неудобозримая;/ радуйся, мосте, к Небесем преводяй,/ и лествице высокая,/ юже Иаков виде;/ радуйся, Божественная стамно манны;/ радуйся, разрешение клятвы;/ радуйся, Адамово воззвание:/ с Тобою Господь.

Являешися Мне, яко человек, –/ глаголет нетленная Отроковица ко Архистратигу, –/ и како вещаеши глаголы паче человека?/ Со Мною бо, рекл еси, Богу быти/ и вселитися во утробу Мою./ И како буду, глаголи Ми,/ вместилище пространное и место священия/ Херувимы превосходящаго?/ Да не прельстиши Мене лестию,/ не бо познах сласти,/ браку есмь непричастна,/ како убо Отроча рожду? (2)

Бог идеже хощет,/ побеждается естества чин, –/ глаголет безплотный, –/ и яже паче человека содеваются,/ моим веруй истинным глаголом,/ Всесвятая Пренепорочная./ Она же возопи:/ буди Мне ныне по глаголу твоему,/ и рожду Безплотнаго,/ плоть от Мене заимствовавшаго,/ яко да возведет человека,/ яко един силен,/ в первое достояние срастворением.

Лития стихиры праздника, самогласны 3. Глас 1.

Византиево: В шестый месяц Архистратиг послан бысть/ к Тебе, Деве и Чистей,/ возвестити Тебе слово спасения,/ вкупе же и звати Тебе:/ радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою,/ родиши Сына превечнаго из Отца,/ и спасет люди Своя от грех их.

Анатолиево: В месяц шестый послан бысть с Небесе Гавриил Архангел/ во град галилейский Назарет/ принести Отроковице радость благовещения./ И, пришед к Ней, возопи, глаголя:/ радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою;/ радуйся, вместилище невместимаго естества,/ Егоже бо Небеса не вместиша,/ утроба Твоя вмести, Благословенная;/ радуйся, честное Адамово воззвание, Евино избавление,/ и радость мира,/ и веселие рода нашего.

Послан бысть Архангел Гавриил с Небесе от Бога/ к Деве нескверней во град галилейский Назарет/ благовестити Ей страннаго образа зачатие./ Послан бысть раб безплотен/ ко одушевленному граду и двери мысленней/ возвестити Владычняго пришествия снитие./ Послан бысть воин Небесный ко Пресвятыя славы палате/ проуготовати Зиждителю жилище неотъемлемо,/ и, пришед к Ней, взываше:/ радуйся, престоле огнезрачный,/ четверозрачных преславнейший;/ радуйся, седалище Царя Небеснаго;/ радуйся, горо несекомая, приятелище пречестное,/ в Тебе бо все исполнение вселися Божества телесне/ благоволением Отца присносущнаго/ и содейством Всесвятаго Духа;/ радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою.

Аще суббота или неделя: Слава, глас 8. Иоанна монаха:

Да веселятся Небеса, и радуется земля,/ ибо Отцу Соприсносущный, Собезначальный и Сопрестольный,/ щедротство прием и человеколюбную милость,/ Себе постави во истощание/ благоволением и советом Отчим/ и во утробу вселися Девичу, предочищенную Духом./ О, чудесе! Бог в человецех,/ Невместимый в ложеснах, Безлетный в лето,/ и еже преславнее, яко и зачатие безсеменно,/ и истощание несказанно, и таинство елико./ Бог бо истощавается, и воплощается, и зиждется,/ Ангелу к Чистей зачатие глаголавшу:/ радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою,/ имеяй велию милость.

И ныне, глас 2:

Благовествует Гавриил Благодатней днесь:/ радуйся, неневестная Мати и неискусобрачная./ Не удивляйся странному моему зраку,/ ни ужасайся, Архангел бо есмь./ Змий прельсти Еву иногда,/ ныне же благовествую Тебе радость,/ и пребудеши нетленна,/ и родиши Господа, Пречистая.

На стиховне стихиры самогласны, глас 4:

В шестый месяц послан бысть Архангел/ к Деве Чистей/ и, радоватися Ей прирек,/ благовести из Нея Избавителю проити./ Темже, приемши целование,/ зачат Тя, Превечнаго Бога,/ несказанно благоволившаго вочеловечитися/ во спасение душ наших.

Стих: Благовестите день от дне/ спасение Бога нашего.

Языка, егоже не ведяше,/ услыша Богородица:/ глаголаше бо к Ней Архангел Благовещения глаголы,/ отонудуже верно, приимше целование,/ зачат Тя Превечнаго Бога./ Темже и мы, радующеся, вопием Ти:/ из Нея воплотивыйся непреложно Боже,/ мир мирови даруй/ и душам нашим велию милость.

Стих: Воспойте Господеви песнь нову,/ воспойте Господеви, вся земля.

Се воззвание ныне явися нам:/ паче слова Бог человеком соединяется,/ Архангеловым гласом прелесть отгоняется./ Дева бо приемлет радость,/ земная быша Небо,/ мир разрешися первыя клятвы./ Да радуется тварь и гласы да воспоет:/ Творче и Избавителю наш,/ Господи, слава Тебе.

Слава, и ныне, глас тойже. Андрея Иеросолимиты:

Днесь радость благовещения,/ девственное торжество,/ нижняя с Вышними совокупляются./ Адам обновляется,/ и Ева первыя печали свобождается,/ и сень нашего существа,/ обожением приемшаго смешение,/ Церковь Божия бысть./ О, таинство! Образ истощания неведомь,/ богатство благости несказанно:/ Ангел служит чудеси,/ Девича утроба Сына приемлет,/ Дух Святый низпосылается,/ Отец свыше благоволит,/ и изменение общим творится советом,/ в немже и имже спасшеся,/ вкупе с Гавриилом к Деве возопиим:/ радуйся, Обрадованная,/ из Неяже спасение – Христос Бог наш,/ еже по нам прием естество,/ к Себе возведе./ Того моли спастися душам нашим.

Утреня

Псалом избранный:

Боже суд Твой цареви даждь,/ И правду Твою сыну цареву./ Судити людем Твоим в правде,/ И нищим Твоим в суде./ Судит нищим людским, и спасет сыны убогих./ Благовестите день от дне спасение Бога нашего./ Господь даст глагол благовествующим силою многою./ Клятся Господь Давиду истиною, и не отвержется ея./ От плода чрева твоего посажду на престоле твоем./ Снидет яко дождь на руно,/ И яко капля каплющая на землю./ И приклони небеса и сниде, и мрак под ногама Его./ Яко избра Господь Сиона, изволи его в жилище Себе./ Освятил есть селение Свое Вышний./ Бог посреде его, и не подвижится./ Пощадит нища и убога, и души убогих спасет./ Вси языцы поработают Ему./ Весь день благословят Его./ Будет утверждение на земли на версех гор./ Будет Имя Его благословено во веки./ И благословятся в Нем вся колена земная./ Благословен Господь Бог Израилев, творяй чудеса Един./ И благословено Имя славы Его в век, и в век века./ И исполнится славы Его вся земля:/ Буди, буди.

Слава, и ныне: Аллилуия (3).

Прокимен, гл.4:

Благовествует Гавриил Благодатней днесь:/ радуйся, Неневестная Мати и Неискусобрачная./ Не удивляйся странному моему зраку,/ ни ужасайся, Архангел бо есмь./ Змий прельсти Еву иногда,/ ныне же благовествую Тебе радость,/ и пребудеши нетленна,/ и родиши Господа, Пречистая.

Праздничный канон. Кир Феофан [2]

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя

Да поет Тебе, Владычице, движа свирель духовную, Давид, праотец Твой: послушай, Дщи, радованнаго гласа от Анргела, радость бо возвещает Тебе неизглаголанную.

Ангел возопи: Вопию Тебе, Веселяся, приклони ухо Твое и вонми ми, Божие возвещающу безсеменное зачатие, обрела бо еси благодать пред Богом, еяже никогдаже обрете другая, Всечистая.

Богородица рече: Да разумею, Ангеле, твоих глагол силу, како будет, еже рекл еси, глаголи явственнейше? Како зачну, Дева сущи, отроковица? Како же и Мати буду Зиждителя Моего?

Ангел возопи: Лестно мя вещати помышляеши, яко мню, и радуюся, зря Твое утверждение. Дерзай, Владычице, Богу бо хотящу, удобь скончаются и преславная.

Песнь 3

Седален, гл.8

Слово Божие на землю ныне сниде, Ангел предста, вопия Деве: радуйся, Благословенная, Яже печатию едина сохраншися, во утробе приемши предвечнаго Слова и Господа, да от прелести спасет, яко Бог, род человеческий.

Слава, и ныне, гл. тойже

Послан бысть с Небесе Архистратиг Гавриил от Бога, скоро предста ко одушевленному граду, Глаголя к Ней явственно: Зиждителя приимеши, Дево, во утробе и родиши Сего непреложен с плотию. Темже послан есмь возвестити Тебе странное рождество, Чистая, и стою, зовя Тебе: радуйся, Невесто Неневестная.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в славе

Богородица рече: Священную некую Деву раждающую слышах пророка, древле Еммануила прорекша; хощу же разумети, како Божества растворения естество человеческое претерпит?

Ангел возопи: Явила есть купина, неопальна пребывши, приемши пламень, обрадованная Всепетая, на Тебе таинства преславное: по рождестве бо пребудеши Чистая Приснодева.

Богородица рече: Освещаемь сиянием Бога Вседержителя, истины проповдениче, глаголи, Гаврииле, истиннейшая: како, нетленне бывши чистоте Моей, Слова рожду, с плотию Безплотнаго?

Ангел возопи: Со страхом Теб, яко раб Госпоже, предстою, с боязнию, Отроковице, ныне смотрити стыждуся Тебе, яко бо дождь на руно, снидет на Тя Слово Отчее, яко благоволи.

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая

Богородица рече: Разумети не могу Твоих словес известия: чудеса бо быша множицею, Божественною силою чудодействуема, знамения и образы законнии, роди же дева неискусомужне никогдаже.

Ангел возопи: Дивит, Всенепорочная, и странно бо чудо Твое, едина бо Ты всех Царя приимеши во утробе, воплощаема, и Тя прообразуют пророческая речения, и гадания, и законнии образы.

Богородица рече: Всеми Невместимый и всеми Невидимый, како сей может во чреве девиче вселитися, еже Сам созда? Како же и зачну Бога Слова, собезначальная Отцу и Духу?

Ангел возопи: К Твоему праотцу Давиду общеався посадити от плода Твоего чрева на престоле царства его, Иаковлю Тя доброту, едину избра в словесное селение.

Песнь 6

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои Богородице: но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся Невесто неневестная.

Икос:

Ангел предстатель с Небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся! И со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: радуйся, Еюже радость возсияет; радуйся, Еюже клятва исчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы; радуйся, глубино неудобозримая и Ангельскимаочима. Радуйся, яко еси Царево седалище; радуйся, яко носиши носящаго вся. Радуйся, звездо, являющая Солнце; радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, еюже обновляется тварь; радуйся, Еюже покланяемся Творцу. Радуйся, невесто Неневестная.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша

Богородица рече: Свет невещественный поведая, в вещественне телеси совокупляем за милосердие многое, светлое благовещение, Божественная проповедания, ныне взываемши Ми: благословен, Всечистая, Плод Твоего чрева.

Ангел возопи: Радуйся, Владычице Дево, радуйся, Пречистая, радуйся, приятелище Божие, радуйся, свещниче Света, Адамово воззвание, Евы избавление, горо святая, преявственное священие и чертог безсмертия.

Богородица рече: Душу очисти, тело освяти, церковь сотвори мя вместительную Бога, скинию Богоукрашену, одушевлен храм наитием Пресвятаго Духа и Жизни чисту Матерь.

Ангел возопи: Яко многосветлую свещу и Богоделанен чертог, вижу Тя ныне, яко злат кивот, закона Подателя приими, Богоневесто, благоизволившаго человеческое избавити Тобою тленное существо.

Песнь 8

Ирмос: Слыши, Отроковице, Дево чистая, да речет убо Гавриил совет Вышняго древний истинный: буди к приятию готова Боюи, тобою бо Невместиый с человеки поживе. Те и, радуяся, вопию: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородица рече: Ум всяк побеждается земных отвеща Девица, - ищущи, яже Мне вещаеши, преславная: слышах твоя словеса, но боюся, ужасающися, да не лестию Мя, яко Еву, далече послеши от Бога. Но обаче се вопию: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите Его во веки.

Ангел возопи: Се Тебе недоуменное разрешися, - глаголет к сим Гавриил, - добре бо рекла, еси, вещь неудобопостижна. Словесем Твоих устен повинующися прочее, не сумнися, яко лести, якоже вещи, веруй. Аз бо, радуяся, вопию: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите Его во веки.

Богородица рече: Закон сей от Бога есть человеком, - Непорочная абие глаголет, - от общия любве рождество происходит. Не вем супружника сласти всеконечно, как, убо глаголеши, яко рожду? Боюся, еда лесть глаголеши? Но обаче се вопию: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите Его во веки.

Ангел возопи: Глаголы, яже мне вещаеши, чистая, - Ангел паки глаголет, - обычая есть рождества человеков смертных, истинно Бога Тебе обещаваю, паче слова же и смысла воплощаема, яко весть, из Тебе. Темже и, радуяся, вопию: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите Его во веки.

Богородица рече: Являешися Мне истины вещатель, - рече Дева, - радости бо общия пришел еси благовестник. Душу убо очистих с телом, и по глаголу твоему буди Мне, да вселится Бог в Мя, к немуже вопию с тобою: благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите Его во веки.

На 9-й песни паки вжигают свещи братия.

Песнь 9

Припев праздника: Благовествуй, земле, радость велию, хвалите, Небеса, Божию славу.

Ангельских сил Архистратиг послан бысть от Бога Вседержителя к Чистей и Деве благовестити странное и неизреченное чудо: зане Бог, яко Человек, из Нея младодействуется без семене, назидаяй весь человеческий род. Людие, благовестите обновление мира.

Слава, и ныне, ин светилен:

Соприсносущное Слово Пребезначального Отца,/ не разлучився Горних,/ ныне предста дольным, ради крайняго благоутробия,/ милость прием, еже на ны поползновения,/ и, Адамову нищету восприем,/ вообразися в чуждее.

Гавриил, Деве благовестие с Небесе принес,/ вопияше: радуйся!/ Зачнеши во чреве Твоем/ Тобою вместимаго,/ Невместимаго же всеми,/ и раждающая явишися/ от Отца прежде денницы возсиявшаго.

Пресущественное Слово,/ плотию вселився в Тя/ Отчим советом, Богородице Дево,/ назда род, иже по нам,/ падший от древния клятвы./ Тем – еже радуйся – Тебе вси, Мати Христова,/ со Ангелом вопием верно.

Слава, и ныне, гл.2 Феофаново:

Еже от века таинство открывается днесь,/ и Сын Божий Сын человечь бывает:/ да, хуждшее восприем, подаст ми лучшее./ Солгася древле Адам,/ и Бог, возжелев быти, не бысть:/ Человек бывает Бог,/ да бога Адама соделает./ Да веселится тварь, да ликовствует естество,/ яко Архангел Деве со страхом предстоит/ и – еже радуйся – приносит, печали сопротивное./ За милосердие милости вочеловечивыйся,/ Боже наш, слава Тебе. [3]

Литургия [4]

В шестый месяц послан бысть Архангел/ к Деве Чистей/ и, радоватися Ей прирек,/ благовести из Нея Избавителю проити./ Темже, приемши целование,/ зачат Тя, Превечнаго Бога,/ несказанно благоволившаго вочеловечитися / во спасение душ наших.

Языка, егоже не ведяше, услыша Богородица,/ глаголаше бо к Ней Архангел благовещения глаголы,/ отонудуже верно, приимши целование,/ зачат Тя, Превечнаго Бога./ Темже и мы, радующеся, вопием Ти:/ из Нея воплотивыйся непреложно Боже,/ мир мирови даруй/ и душам нашим велию милость.

Се воззвание ныне явися нам,/ паче Слова Бог человеком соединяется,/ Архангеловым гласом прелесть отгоняется,/ Дева бо приемлет радость,/ земная быша Небо,/ мир разрешися первыя клятвы./ Да радуется тварь и гласы да воспоет:/ Творче и Избавителю наш,/ Господи, слава Тебе.

Архангела стихиры, глас 1.

Подобен: Всехвальнии мученицы:

Великое таинство,/ первее Ангелом неведомое/ и прежде век соблюдаемое,/ единому уверися тебе, Гаврииле,/ и сие единей поведал еси Чистей, в Назарет пришед./ С Неюже моли/ даровати душам нашим/ мир и велию милость.

К 11-му стиху припев: Творяй Ангелы Своя духи/ и слуги Своя пламень огненный.

Света сый исполнь присно,/ и творя хотение,/ и скончавая повеления Вседержителя,/ начальниче Ангелов,/ Гаврииле всеизрядне,/ любовию тя чтущия спасай,/ присно прося/ даровати душам нашим/ мир и велию милость.

Слава, и ныне, глас 6-й. Самогласен:

Послан бысть с Небесе Гавриил Архангел/ благовестити Деве зачатие/ и, пришед в Назарет,/ помышляше в себе, чудеси удивляяся:/ о, како, в Вышних непостижим Сый от Девы раждается!/ Имеяй престол Небо и подножие землю/ во утробу вмещается Девичу!/ На Негоже шестокрилатии и многоочитии зрети не могут,/ словом единем от Сея воплотитися благоизволи./ Божие есть слово настоящее./ Что убо стою и не глаголю Деве:/ радуйся, Благодатная, Господь с Тобою;/ радуйся, Чистая Дево;/ радуйся, Невесто Неневестная;/ радуйся, Мати Живота,/ благословен Плод чрева Твоего!

Иерей же творит проскомидию в стихиры. Вход со Евангелием, Свете тихий: Прокимен, и чтения дне, и праздника две:

Исхода чтение (глава 3):

Вниде Моисей в гору Божию Хорив, явися же ему Ангел Господень в пламени огненне из купины, и виде, яко купина горяше огнем и купина не сгараше. Рече же Моисей: прешед, узрю видение великое сие, что яко не сгарает купина? Якоже виде Господь, яко приступает видети, призва его Господь, из купины глаголя: Моисее, Моисее. Он же рече: что есть? И рече: не приближися семо. Иззуй сапог от ногу твоею: место бо, на немже ты стоиши, земля свята есть. И рече ему: Аз есмь Бог отца твоего, Бог Авраамов, и Бог Исааков, и Бог Иаковль. Отврати же Моисей лице свое, стыдяше бо ся зрети пред Богом. Рече же Господь к Моисею: видя, видех озлобление людей Моих, иже во Египте, и вопль их услышах от насильствующих в делех. Вем бо болезнь их, и снидох, еже изъяти их от руки египтян, и извести их от земли оныя, и ввести их в землю благу и многу, в землю, точащу мед и млеко.

Притчей чтение (глава 8):

Господь созда мя начало путей Своих в дела Своя. Прежде век основа мя в начале, прежде неже землю сотворити, и прежде неже бездны соделати, прежде неже произыти источником вод, прежде, неже горам водрузитися, прежде же всех холмов раждает мя. Господь сотвори страны, и пустыни, и концы, населены под Небесем. Егда готовяше небо, с Ним бех, и егда отлучаше Себе престол на ветрех, егда крепки творяше вышния облаки и яко тверды полагаше источники поднебесныя. Внегда полагати морю предел его, и воды не мимо идут уст Его, и крепки творяше основания земли, бех при Нем устрояя подобна. Аз бех, о нейже радовашеся: по вся же дни веселяхся пред лицем Его на всяко время.

Таже ектения малая, и возглас Трисвятаго, и Трисвятое.

Прокимен, глас 4:

Днесь спасения нашего главизна, и еже от века таинства явление: Сын Божий Сын Девы бывает, и Гавриил благодать благовествует: темже и мы с ним Богородице возопиим: радуйся Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак, гл. 8.

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои Богородице: но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся Невесто неневестная.

Величание.

Архангелький глас вопием Ти, Чистая: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Великая Вечерня


Поделиться с друзьями:

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.049 с.