На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов — КиберПедия 

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов

2019-12-19 246
На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

На малой вечерни

Стихиры на 4, глас 8:

Преблаже́нне кня́же Андре́е,/ от юности потща́лся еси непорочно ста́ти в день Судный,/ отри́нув вся́кая сладостра́стия,/ и труды и терпением собрав богатство духовное,/ просветил еси душевную свещу́ твою/ и, радуяся, к Богу восте́кл еси:/ Емуже предстоя, моли спастися душам нашим.

Богоблаже́нне княже Андре́е,/ возненавидев вре́менная Царствия ради Небеснаго,/ плотски́я страсти умертви́л еси духом./ Богоуго́дно же подвизався и вражия ко́зни попра́в,/ на высоту добродетелей востекл еси/ и от земли́ к Богу преставился еси,/ победы венец от Него восприи́м:/ Емуже с ли́ки праведных предстоя,/ моли спастися душам нашим.

Богодухнове́нне княже Андре́е,/ потща́вся победи́ти се́ти лукаваго,/ вводящия в неверие и слабости всех прелестей мира сего,/ дарование Святаго Духа восприял еси:/ показався же юро́д быти миру, но Христу мудр быв,/ подвизался еси Царствия ради Небеснаго, еже и достигл еси./ И ныне со Ангелы ликовству́я,/ Спасу молися спастися душам нашим.

Слава, глас 8. Самогласен:

Возлюбив Небесная и возненавидев земная,/ за уме́ты вся вменил еси, тесным и ско́рбным шествуя путем,/ победи́л еси стра́сти мира сего,/ в терпении и страдании храбр воин яви́вся,/ разори́л еси вся хитроплете́нныя ко́зни вра́жия,/ поче́рп же желание от источника благодатнаго/ и всесовершенно Божией во́ли себе предложи́в,/ возымел еси, княже Андре́е, дерзновение ко Христу Богу,/ егоже моли помиловати души наша.

И ныне, Богородичен:

Небесная поют Тя,/ Обрадованная Мати Безневестная,/ и мы славословим неизсле́дованно Рождество Твое,/ Богородице Дево, моли спастися душам нашим.

На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов

Дом чистоты, досточу́дне Андре́е, был еси,/ пи́щи многия телеснаго добролю́бия/ от младе́нства возненавидев,/ будущия ради жизни.

Стих: Пра́ведник, яко фи́никс, процвете́т/ и яко кедр, иже в Ливане, умножится.

Дом Духа Святаго был еси,/ святе княже Андрее,/ дом бо родителей оставив,/ жилища Небесная получил еси,/ идеже со Ангелы ликовствуеши.

Стих: Насаждени в дому Господни,/ во дворех Бога нашего процветут.

Дом Христова благодая́ния, Богодухнове́нне, был еси,/ богатство бо сокрове́нно в души́ имел еси./ Сего ради лучи́ светлыя благодати/ возсиява́еши душа́м нашим.

Слава, глас 5:

Приклонил еси главу́ твою/ от юности твоея́ к Божественному званию,/ преблаженне княже Андре́е,/ и, взем крест, последовал еси Христу:/ расто́ргнув сети вражия/ и попра́в всю гордыню его,/ разум прав стяжал еси,/ посреде́ же молв живы́й/ и с до́льними ходя́й плотию,/ духом всегда Го́рняя видети желал еси/ и скоро востекл еси к венцу вышняго звания:/ моли спастися душам нашим.

И ныне, Богородичен:

Блажи́м Тя, Богородице Дево,/ и славим Тя ве́рнии по до́лгу:/ град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую,/ твердую Предстательницу и Помощницу,/ и прибежище душ наших.

Таже Ныне отпущаеши: Трисвятое, и по Отче наш: тропари святаго, писаны на благословении хлебов.

На велицей вечерни

Блажен муж: первый антифон.

На Господи, воззвах: поем стихов 8, глас 1. Подобен: Небесных чино́в ра́дование

Ра́йския добро́ты сматря́я,/ земныя добро́ты возгнуша́лся еси,/ блаженне княже Андрее,/ возжелав жития́ Небеснаго,/ еже и получил еси:/ моли спастися душам нашим.

Разумом Богомудрым отечество твое оста́вил еси,/ странствуя те́лом на земли́,/ Небесная духом взира́л еси,/ ихже и достигл еси,/ моли спастися душам нашим.

Земна́го черто́га лише́н был еси,/ получи́в житие Черто́га Небеснаго,/ с Вышними лики Троице предстои́ши,/ Юже о нас моли, княже Андрее Богоблаженне,/ твою святую память почитающих.

В дому́ чу́днаго Николая странно водвори́вся,/ Божественному престолу непорочно послужил еси,/ и Небеснаго Престола стоя́ние получи́в,/ невече́рним Светом обогати́лся еси,/ просвети́ убо нас, творящих святую память твою.

Ины стихиры, глас 8. Самоподобен:

Преподобен и праведен,/ че́стен же и Боже́ствен светильник явился в Росси́йстей стране:/ сияя бо в Богоспаса́емом граде Переяславле чудесы́,/ мно́гия стра́сти и неду́ги отгоня́я,/ всех верных исцеляет Богомудрый Андре́й/ и мо́лится Го́сподеви/ помиловатися душам нашим.

Иго Господне от юности взем/ и крест терпения на себе возложи́в,/ Евангельски Христу после́довал еси/ и, в мире жи́тельствуя,/ Божественная во сто трудо́в уплодоноси́л еси./ И был еси светильник, сия́я гра́ду твоему чудесы́,/ егоже от враг ви́димых и невидимых невреди́м сохраня́й/ и моли́ся Господеви/ помиловатися душам нашим.

Богому́дренно прешел еси телесную тесноту́/ с кро́тостию духа и смиренным терпением,/ ныне же сия́еши многими чудесы́,/ преславная всем верным подая́ исцеления, предстоиши бо Престолу Влады́чню,/ блаженне княже Андре́е,/ и мо́лишися помиловатися душам нашим.

Страннолюби́в и уве́тлив,/ якоже древле Авраам Вышняго дойде́ светлаго селения,/ в немже, блаженне княже Андре́е,/ предстоя́, сияеши, яко солнце./ Темже и нас просвети́,/ ныне чтущих пресветлое твое торжество.

Слава, глас 8:

Прииди́те, вси вернии христиане,/ согла́сно ублажи́м и достойно почти́м/ блаженнаго Андре́я, Богомудраго князя Смоленскаго,/ еже бо измла́да подвиза́вся,/добродетели прилежа́, явился сосу́д Пресвятаго Духа,/ и ныне то́чит нам непрестанно мно́гая исцеления:/ темже с верою вси приходяще к нему/ и похвальная вопиюще, сице глаголем:/ радуйся, земны́й Ангеле и Небесный человече;/ радуйся, свети́льниче пресветлый, осиява́яй град Переясла́вль чудесы́ твоими./ Темже мо́лим тя:/не преста́й моли́ти Христа Бога/ о совершающих и чтущих верою и любовию/ приснора́достную и всепра́зднественную память твою.

И ныне: Богородичен: Царь Небе́сный / за человеколю́бие на земли́ яви́ся, / и с челове́ки поживе́: / от Де́вы бо Чи́стыя плоть прие́мый, / и из Нея́ проше́дый с восприя́тием. / Еди́н есть Сын, сугу́б естество́м, / но не Ипоста́сию. / Те́мже соверше́нна Того́ Бо́га / и соверше́нна Челове́ка вои́стину пропове́дающе, / испове́дуем Христа́ Бо́га на́шего: / Его́же моли́, Ма́ти Безневе́стная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

  Таже вход, прокимен дне. Чтения три, преподобническая.

1. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией, и не прико́снется их му́ка. Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их, и е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, они же суть в ми́ре. И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсме́ртия испо́лнено. И вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, я́ко Бог искуси́ я́ и обре́те их досто́йны Себе́. Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я́. И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т. Су́дят язы́ком, и облада́ют людьми́, и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки. Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину, и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́. Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́, и посеще́ние во избра́нных Его́. Прем 3:1–9

2. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Пра́ведницы во ве́ки живу́т, и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго. Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни, зане́ десни́цею покры́ет я́ и мы́шцею защити́т их. Прии́мет всеору́жие рве́ние Свое́ и вооружи́т тварь в месть враго́м. Облече́тся в броня́ пра́вды и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен. Прии́мет щит непобеди́мый, преподо́бие. Поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие; спобо́рет же с ним мир на безу́мныя. По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т. И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды, вознегоду́ет на них вода́ морска́я, ре́ки же потопя́т я́ на́гло. Сопроти́в ста́нет им дух си́лы и, я́ко ви́хор, разве́ет их и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние, и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных. Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ конце́в земли́. Внуши́те, держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́ков, я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам и си́ла от Вы́шняго. Прем 5:15–24; 6:1–3

3. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет: ста́рость бо честна́ не многоле́тна, ниже́ в числе́ лет исчита́ется. Седи́на же есть му́дрость челове́ком, и во́зраст ста́рости житие́ нескве́рно. Благоуго́ден Бо́гу быв, возлю́блен бысть, и живы́й посреде́ гре́шник преста́влен бысть, восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́. Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив. Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга, уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́, сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия. Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ положи́вше в помышле́нии таково́е, я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ и посеще́ние во избра́нных Его́. Прем 4:7–15

На литии стихиры, глас 2:

Те́сным и прискорбным ше́ствовал путе́м,/ достигл еси Райския широты́,/ ныне же наслажда́ешися Небесныя пи́щи,/ и венце́м страдания венчаешися от руки Вседержителя./ егоже моли́, блаженне княже Андре́е,/ о еже сохрани́тися гра́ду твоему от враг ненаве́тну/ и душам нашим дарова́ти велию милость.

Ле́гкостию крил прелете́в от многомяте́жнаго мира,/ в небу́рное и тихое пристанище достигл еси,/ заступая от напа́стей вся призыва́ющия тя верно:/ покрыва́й убо и нас, притекающих в храм твой,/ преблаженне княже Андрее,/ и спаси стадо твое, ко Господу молитвами твоими.

Яко солнце светоза́рное,/ добродетельнаго ради твоего жития́ всюду просиял еси:/ грады же Смоленск и Переясла́вль, ихже прославил еси,/ трубы́ велегласнее вопиют, проповедуя,/ имуще тя процве́тша чуде́с источника неисчерпа́емаго/ и изобильно всем подаю́ща различна дарова́ния чудес./ Темже молим тя, преблаженне и чудоно́сче княже Андре́е,/ испроси́ молитвами твоими у Христа Бога,/ еже дарова́ти пособие на ва́рвары,/ и нам, иже твое успение че́стно празднующим,/ очищение и спасение душ наших.

Слава, глас 8:

Добродетелей твоих, Богому́дре,/ исправле́ния уясни́ша верных сердца́,/ кто бо слы́шав безмерное твое смирение,/ терпению не удиви́тся,/ еже ко всем кротость и беззло́бие,/ к скорбящим ми́лование,/ к су́щим в беда́х ско́рое поможе́ние,/ к путешествующим благое поспеше́ние/ и к плавающим немяте́жное оти́шие./ Всех во всем предваряеши, досточу́дне Андре́е,/ и ныне неувядаемым венце́м венчался еси/ от руки Вседержителя Бога,/ егоже моли помиловатися душам нашим.

И ныне, Богородичен

Владычице, приими молитвы раб Твоих,/ и изба́ви нас/ от всякия ну́жды и печали, Тебе величающих.

На стиховне стихиры, глас 4. Подобен: Яко до́бля

Яко дом душе́вный яви́лся еси во граде Переясла́вле,/ светя́щийся благодатию, и чудесными дея́нми просвещая всех,/ и сохраня́я невреди́м свой град от всех наве́т вра́жиих,/ спасая же ве́рных/ ко Господу молитвами твоими.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподобных Его.

Добродетельным твоим житие́м мир презре́л еси,/ чувственныя стра́сти и телесныя победи́л еси,/ воздержания брозда́ми вся плотска́я желания ду́ху повину́л еси/ и прия́л еси наследие вечнаго блаженства,/ Богомудре княже Андре́е пребогате,/ молитвенниче о душах наших.

Стих: Что воздам Го́сподеви о всех,/ яже воздаде́ ми.

Исцеле́ний дарова́ния источают, славне, твоя мо́щи/ честву́ющим тя усердно,/ потопля́юще стра́сти и врачу́юще неду́ги, Андре́е,/ и разоря́юще лукавых де́монов то́лпы,/ напая́ют же верных сердца́,/ иже прозябают добродетелей плоды́ Божественныя/ и благочестия разуме́ния:/ моли спастися нам.

Слава, глас 6:

Прииди́те, Христолюби́вии лю́дие,/ добрый по́двиг и праводу́шие созерцаем в благоверии княжеском:/ нас бо ради обнищавшему Христу пострада́ плотию,/ крест терпения восприи́м, победу на всю силу де́монскую соде́ла,/ свобождая и нас от страстей,/ темже сла́вяще его, похва́льная сия́ принесе́м:/ радуйся, воздержания наста́вниче,/ терпения тве́рдый сто́лпе, простоты́ сокро́вище,/ молчания храни́телю и смирения учи́телю,/ усердно днесь в памяти твоей просим: святе Андре́е, великий княже,/ молися вы́ну о утверждении благочестия,/ миру же мир дарова́ти/ и душам нашим велию милость.

И ныне, Богородичен: Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, / Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д, / в мя Оболки́йся, / пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. / Те́мже Ти, Всечи́стая, / я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, / вои́стинну вопие́м немо́лчно: / ра́дуйся А́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице, / Предста́тельство и Покро́ве, / и Спасе́ние душ на́ших.

Таже: Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко: Трисвятое, и по Отче наш:

Тропарь, глас 8:

Блаже́нство Ева́нгельское возлюби́в,/ Богому́дре кня́же Андре́е,/ чистоту́ се́рдца де́вством почти́л еси́/ и, суету́ ми́ра сего́ презре́в,/ устреми́лся еси́ зре́ти Бо́га,/ Иже тя просла́ви чудесы́/ во врачева́нии разли́чие стра́ждущих./ Сего ради мо́лим тя:/ проси́ нам у Христа Господа/ вся́ких скорбе́й избавле́ния/ и получе́ние Ца́рства Небе́снаго.

Ин, глас 2:

Град твой Смоле́нск я́ко чужд име́я,/ водвори́лся еси́ во гра́де Переясла́вле,/ и в дому́ святи́теля Ни́кола́я/ жесто́ким житие́м вре́менную жизнь соверши́в,/ восте́кл еси в Го́рняя предстоя́ти Христу́,/ Его́же моли́ о творя́щих па́мять твою́,/ да вси вопие́м ти:/ радуйся, свя́те кня́же Андре́е,/ Ангелом собесе́дниче и челове́ком помо́щниче.

Ин, глас 4:

Возвы́сився на доброде́тель/ и, очи́стив ум свой, к жела́нию прекра́сному дости́гл еси́,/ безстра́стием украси́вся свои́м поще́нием изря́дно,/ в моли́твах безпло́тно вознесе́ся/ и возсия́ в ми́ре, я́ко со́лнце,во гра́де Переясла́вле,/ о́тче преблаже́нне, свя́те кня́же Андре́е Смоле́нский,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

На утрени.

Песнь 1

Ирмос: Во́ду проше́д яко су́шу/ и египетскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Богу нашему пои́м.

Припев Сладчайшему Иисусу: Милостиве Господи, услы́ши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.

Приими́ песнь усте́н моих, Человеколюбче Господи,/ и подаждь отверзе́ние усто́м моим и уму́ просвещение,/ да возмогу воспети угодника Твоего, князя Андре́я преди́внаго.

Припев святому: Святы́й благоверный кня́же Андрее, моли Бога о нас.

От Смоленска града возсия́в, яко солнце,/ дошел еси града Переясла́вля,/ грехми́ омраче́нную мою ду́шу плодоно́сну яви́ Владыце,/ Емуже моли́ся приле́жно о верно почитающих твое успение, святе княже Андре́е, и тя воспевающих.

Житейскую и временную славу возненави́дев и по узкому пути́ вожделе́в ходи́ти,/ устрани́лся еси во́лею мира сего и Вечное Царствие приял еси, блаженне княже Андре́е Смоленский./ Темже в Вышних, ра́дуяся, поеши Го́сподеви/ сла́вно бо просла́вися.

Ни богатство, ни сла́ва, ни сла́дость жите́йская, ни теле́сная красота́,/ якоже Павел напису́ет, разлучи́ша тебе, святе княже Андрее, от любве́ Божия,/ в нейже ныне моли́ся за ны Владыце, пое́ши:/сла́вно бо просла́вися.

Богородичен

Востока восто́ков поне́сши,/ омраче́нна мя су́ща грехо́вными страстьми́ просвети́, Владычице, и Церкви соедини́,/ подай же мир молитвами Твоими и певцы Твоя сохрани.

Ин канон, глас 4

Песнь 1

Ирмос: Моря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Высо́ко житие́ име́я и восхожде́нии Божественными весь све́тел быв,/ просвеще́ние ми испроси́, похваля́ющу честныя твоя по́двиги,/ имиже до́бре пожи́в, получи́л, ихже надеялся еси, блаженне княже Андре́е.

Мироуха́нная любя́ учения и во чтении святых Писаний упражня́яся,/ сласте́й уклони́лся еси, блаженне, смра́дных и безче́стных,/ и облагово́нился еси, Божественными дарова́ньми удобря́яся.

Дремание ве́ждома от души́, блаженне, отгна́л еси, бдя,/ и Богу присоединя́яся всенощны́ми стоя́нии,/ непрекло́нен ну́ждами есте́ственными./ Темже ко Дню невечернему прешел еси.

Богородичен:

Яко черто́г одушевле́нный Божий,/ кади́льницу разу́мнаго и светоно́снаго У́гля,/ Приснора́дованную блажи́м Богородицу, зову́ще:/ радуйся, сего мира воззвание.

Катавасия: Отверзу уста моя

Песнь 3

Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче Господи,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твоей/ жела́ний кра́ю, верных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.

Небеснаго жития́ Преве́чнаго Христа славу возлюби́в, блаженне,/ и быв соверше́н добродетелию, святе Андре́е Смоленский,/ Христо́вою любо́вию разжига́ем, му́дре, мирская вся возненавидел еси./ Ныне предстоя Христу, поеши:/ несть свят, паче Тебе, Господи.

Иностра́нен я́влься яко солнце во гра́де Переясла́вле,/ и в дому́ святителя и Чудотворца Николая мно́ги сле́зы и по́ты пролия́в,/ живы́й во пло́ти пел еси:/ несть свят, па́че Тебе, Господи.

Утаи́вся сродства́ своего и княжества,/ странствовав, пришел еси во град Переясла́вль,/ Богу тако изво́лившу, Иже у́мна тебе помощника и благодатию чудес обогати́ тя,/ яко Своего угодника, Емуже пое́ши:/ несть свят, паче Тебе, Господи.

Богородичен:

Мари́е Владычице, Творца вся́ческих неизрече́нно и па́че естества́ Христа ро́ждшая,/ уя́звленную страстьми́ ду́шу мою исцели́,/ молю Тя, Едину Пречистую, яко да воспеваю Тя.

Ин

Ирмос: Весели́тся о Тебе Церковь Твоя, Христе, зову́щи:/ Ты моя кре́пость, Господи,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Глаго́лом живото́чным внимая, испи́л еси во́ду спасения,/ возгнуша́вся горькаго греха́, и поя́ глаго́лал еси Богу, княже Андре́е,/ яко несть свят, па́че Тебе, Господи.

Ми́лование стяжа́л еси Христоподо́бно, разда́л еси богатство тре́бующим,/ Небе́снаго бога́тства восхоте́в, еже и получи́л еси, вопия́, княже Андре́е:/ яко несть свят, паче Тебе, Господи.

Присво́ився Зижди́телю, любо́вию Божественною прия́л еси Небе́сное насле́дие,/ дре́ва Живо́тнаго получи́ти сподо́бился еси, блаженне,/ благотворением обожа́яся и поя:/ яко несть свят, паче Тебе, Господи.

Богородичен:

Су́щи Ангел честне́йшая, Зижди́теля бо Ангелов во Твою́ боку́ носи́ла еси/ и родила́ еси, Богомати, на избавле́ние челове́ком, поющим Тя:/ яко несть Пречистыя, разве Тебе, Владычице.

Седален, глас 8:

Удиви́ся в мире житие́ твое,/ преблаженне свя́те княже Андрее,/ стра́стей бо поревновав Спа́са своего,/ распя́лся еси миру, презри́ всю земну́ю сладость и славу./ Тем и венец сугу́б прия́л еси от Подвигополо́жника Христа Бога,/ егоже моли́ о нас, творя́щих пречестну́ю па́мять твою.

Слава, и ныне, Богородичен

Се Тебе ро́ди родо́в славосло́вят, якоже прорекла́ еси, Отроковице,/ Создателя бо всех была Божественный храм и палата,/ в нейже всели́ся Вышний и обложи́ся пло́тию, да спасет нас.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя кре́пость, Господи,/ Ты моя и сида,/ Ты мой Бог, Ты мое ра́дование,/ не оста́вль не́дра Отча/ и нашу нищету посетив./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.

Ты на зе́млю снизше́д неизрече́нно, Милостиве,/ земныя на Небо возве́л еси образом нищелюбия и воздержания, имже препоя́сався угодник Твой, благоверный князь Андре́й Смоленский,/ после́дова по стопа́м Твоим, Христе Боже наш, и вопия:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.

Тве́рдым умо́м стал еси на правоте́ Богознания, Богомудре блаженне княже Андре́е,/ темже утвержда́й души наша в Господе наде́жду во всем полага́ти и вопи́ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.

По́хоть пло́ти, по́хоть оче́й и гордость жите́йскую презре́в,/ утверди́лся еси в любви́ Иису́сове, блаженне княже Андрее,/ тако и нам в то́ежде помощник бу́ди.

Сему́ вси возлюбленнии поревну́ем князю Андре́ю Смоле́нскому,/ устраня́юще себе от всех земны́х по́хотей, гне́ва и я́рости, в я́рости бо душа погиба́ет,/ тем бо на Небо к Богу взы́дем.

Приле́жную моли́тву сотвори́ за ны к Богу, свя́те кня́же Андре́е,/ пречестно́е по́стное тече́ние соверши́ти жела́ем и стра́сти Христовы, и Воскресение ви́дети,/ твои́ми моли́твами да прии́мем просты́ню от всех грехо́в,/ свя́те Андре́е, кня́же Смоле́нский, Богоблаженне.

Богородичен:

Мати Богу, Ты Едина в жена́х Пренепорочная Дево,/ молюся Ти:/ ныне возведи́ от ро́ва грехо́в моих, Пречистая,/ и умоли́ Твоего Сына,/ яко да помилует мя окаяннаго.

Ин

Ирмос: Вознесе́на Тя ви́девши Церковь на Кресте́,/ Солнце пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:/ слава силе Твоей, Господи.

Пресели́вся, блаженне, от оте́чества твоего во град Переясла́вль,/ в не́мже пребыва́я, плоть твою злострада́нием изнури́л еси/ и вре́менную жизнь на безсме́ртную премени́л еси,/ идеже ныне со Ангелы ликовству́еши.

Красне́йш процвел еси, блаженне, яко крин, доброде́тельми в дому́ Божии,/ напо́лнил еси свой град чудесы́/ и яви́лся еси хода́тай наш, святе, ко Господу молитвами твоими.

Соде́ла тя Господь храм Пресвятому Духу,/ ду́шу бо твою чи́сту соблюде́ и добро́тою украси́в в дому́ чу́днаго святителя Николая,/ с нимже, святе, о нас при́сно моли́ся.

Богородичен:

Седя́й на Престоле превознесе́ние,/ яко Престол Тя имея, Пречистая Дево, Марие, Богоневесто Владычице;/ Херувимов бо честне́йшая и Серафи́м сла́внейшая явя́лася еси, Чистая,/ на руку́ бо Твое́ю почи́ препросла́вленный Бог наш.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси/ от лица́ Твоего, Све́те незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма окаяннаго,/ но обрати́ мя и к свету за́поведей Твоих/ пути́ моя напра́ви, молюся.

Невеще́ственным житие́м возсия́в па́че солнца,/ богатство тле́емое расточи́л еси убо́гим, по глаго́лу Псалмопевца, пра́вдою обогати́вся./ Темже во Царствии Христове с лики святых весели́шися.

Поще́нием изря́дно стра́сти плотски́я умертви́л еси, святе княже Андре́е,/ терпением бо твоим в ме́ру возраста совершеннаго разума житие достиже,/ в немже ныне Христу предстоя, о нас всегда моли́ся.

Душе́ моя, почто́ не ревну́еши святых житию́, но во гресе́х все житие́ изнури́ла еси?/ воспряни́ и припади́ ко Творцу твоему, в покая́нии вопиющи:/ Боже, мольбами угодника Твоего, святаго князя Андрея, очисти ду́ши и телеса́ наша.

Богородичен

Во страсте́х все мое житие́ аз, окая́нный, изнури́в,/ умильно вопию́ Ти, Богомати:/ спаси мя, окаяннаго, спаси,/ к Тебе бо прибего́х, Спасению рода человеческаго.

Ин

Ирмос: Ты, Господи мой, Свет/ в мир прише́л еси,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.

Уподо́бился еси распе́ншемуся волею на Древе Христу Богу нашему, всече́стне,/ сраспе́нся Ему всяким воздержанием и многими доброде́янми.

Уподо́бился еси купцу́, и́щущему добраго би́сера,/ иже обре́т един многоценен, шед, не скрыл еси в песце́ жития́ сего,/ но умно́жив, тмою талант возрасти́л еси, от негоже подае́ши дина́рь благодати неоскудно.

Возшел еси, Богомудре, на Небо, якоже Илия на колеснице, добродетелями твоими, Духом облегчаваем,/ ныне верных сохрани́ от всякаго искушения.

Ныне, преблаже́нне кня́же Андре́е, Престо́лу Влады́чнему и огнезра́чному предстои́ши,/ зряще на добро́ту неизрече́нную очище́нным умо́м,/ благода́рственно моля́ся своему Влады́це.

Богородичен:

Исцели́, Чистая, неду́гующаго ума́ моего омраче́ние,/ праведнаго сего моли́твами,/ Ты бо, Пренепорочная Владычице, породила еси Христа на спасение верных.

Песнь 6

Ирмос: Очисти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся:/ к Тебе бо возопи́х и услы́ши мя,/ Боже спасе́ния моего́.

Волею нас ради обнища́вшему Христу последовал еси,/ егоже ныне нищетою обогати́вся, святе княже Андре́е,/ оставил еси житие́ вредное и, славу мира сего презре́в,/ в мир Небесный радуяся прешел еси.

Человече Божий, Андре́е чу́дне,/ твори́ши бо чудеса с верою к тебе приходя́щим, и тебе те́пле призывающим:/ исцеляеши бо стра́сти и врачуе́ши болезни, и мо́лишися о душа́х наших.

Даже до конца, княже Андре́е, подвиза́лся еси при храме святителя Николая,/ идеже святыя твоя мощи преподобный Дании́л Богоносный це́лы обре́т,/ престаре́лыма свои́ма рукама благоговейно осяза́,/ благоухание испуща́ющих и болезни целя́щих.

Богородичен:

Недоумение предлежи́т ми от обыше́дших мя зол, Пречистая,/ темже изба́ви мя от них скоро, к Тебе бо Единей прибего́х, Богомати,/ Богоразумия светом одевающей.

Ин

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Господи,/ Церковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшеся,/ ра́ди ма́лости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.

Непреткнове́нно ше́ствуя стезя́ми Божественнаго Разума, Богомудре, свыше наставля́ем,/ яко из купины́ тебе возгласи́ Господь в мысли твоей,/ и а́бие получил еси страсте́й свобождение силою Духа.

Немо́кренно преплыл еси жития́ сего свире́пую пучи́ну, в нейже погрузи́л еси главу́ па́губнаго зми́я,/ твой же, блаженне, корабль направля́ем рукою Держащаго вся,/ Иже у́чит человеки не уклоня́тися к падению Ада́мля злаго нра́ва грехо́вна.

Источник приснотекущий явился еси, блаженне,/ чудесную благодать источающ и недуги от человек отгоняющ,/ державу вражию и силу низложи́л еси,/ и по́чести победы венец от руки Божия приял еси, пребогате.

Спаси́ нас моли́твами твои́ми, свя́те кня́же Андре́е, ве́рою творя́щих память твою,/ и от всех бед сохрани́ град свой невреди́м от вся́каго зла,/ и от нахожде́ния инове́рных, и междоусобныя бра́ни тебе воспева́ющих.

Богородичен:

Господь Сил с Тобою, Пречистая,/ якоже изво́лил есть, быв Отроковице,/ всех нас от о́бласти льстиваго хода́тайством Твоим изба́вил есть:/ темже Тя по долгу ро́дове родо́в присно ублажают.

Кондак, глас 8:

Насажде́н во дво́рех Госпо́дних,/ своими преподо́бными де́тельми/ в дому́ святаго Чудотворца Никола́я/ кра́сно процве́л еси,/ ми́ра красоту́ и славу сего света ни во что вмени́в,/ Единаго Христа возлюби́л еси;/ слез твоих тече́нием напая́ем,/ уязви́лся еси желанием бу́дущих даро́в./ Темже зовем ти:/ радуйся, свя́те кня́же Андре́е Смоле́нский,/ граду Переясла́влю похвало́/ и всей Росси́йстей земли́ великое утвержде́ние.

Икос:

Человек убо бысть естеством, но яви́ся сограждани́н и собеседник Ангелом,/ на земли́ яко безпло́тен пожи́в, плотско́е все помышление отве́ргл еси,/ темже и мы, земни́и, зове́м ти, глаго́люще:/ радуйся, отца благочестиваго сы́не;/ радуйся, от ма́тере роди́выйся благоверный;/ радуйся, яко от ю́ности последовал еси Христо́ви; радуйся, яко увя́дил еси вся плотски́я стра́сти;/ радуйся, яко пришествием твоим град Переяславль освяти́вый;/ радуйся, яко в нем житие́м твоим путь нам ко спасению показа́вый;/ радуйся, яко чудесы́ твоими вся люди удивляеши;/ радуйся, яко честна́я твоя благодать то́ки целе́б изливает;/ радуйся, православным лю́дем похвало и верных храни́телю;/ радуйся, те́плый наш предстателю и от всякий ско́рби изба́вителю;/ радуйся, святе Андре́е, великий княже Смоленский,/ гра́ду Переясла́влю и всей Российстей земли́ похвало́ и великое утверждение.

Песнь 7

Ирмос: От Иуде́и доше́дше о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Боже, благослове́н еси.

Себе потаи́в и ники́мже зна́ем,/ град Переясла́вль вельми́ возлюби́л еси, егоже пришествием твоим освяти́л еси,/ в немже пребывая и плоть твою изнуря́я, пел еси:/ отец наших Боже, благословен еси.

Тридесятоле́тное по́прище на земли́ жития́ твоего совершая/ и при храме Божественнаго Престола пребывая,/ плоды́ досто́йны Христу сотвори́л еси, Богомудре княже Андре́е,/ отню́дуже всели́вся в вечныя Кро́вы,/ земным мир подае́ши, идеже зри́ши Троицы Свет нераздельный.

Измла́да прилежа́в Вседержителю/ и воззрев неуклонно на высоту́ разума, постигл еси мудрости глубину́,/ и дарованием чуде́с обогати́лся еси, Богомудре княже Андре́е:/ темже избавля́й нас от бед ко Господу молитвами твоими.

Юность и красоту́, и по́хоти плотски́я возненави́дев, и по у́зкому пути́ вожделе́в ходи́ти,/ страстьми́ обложи́вся и во́инство восприи́м Безплотных сил,/ с нимиже предстоя́ у Престола всех Царя Христа Бога, восприя́л еси славу вечную на Небеси́,/ темже за ны помоли́ся, святе преподобне княже Андре́е, поя:/ отец наших Боже, благословен еси.

Богородичен

Егоже родила́ еси Господа, Владычице Чистая,/ не преста́й моля́щи Сына Твоего,/ изъяти мя присно от враг оскорбля́ющих, и тяжкое бремя грехов моих расточи́, Богоневесто,/ яко да, радуяся, вопию:/ Благословен, Пречистая, Плод чрева Твоего.

Ин

Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси в хра́ме Сла́вы Твоей, Господи.

Прошел еси мужественно плотско́е мудрова́ние посто́м крепким и умо́м смиренномудрым,/ крестным ору́жием победил еси гордаго зми́я лукаваго, княже Андре́е пребогате,/ на негоже и нам бу́ди помощник.

Яко кра́сен яви́ся в дому́ святи́теля и Чудотво́рца Николая,/ потаи́в себе и народу переясла́вскому незна́ем быв,/ град же Переяславль Божиим Про́мыслом вельми́ возлюби́л еси,/ пребывая в дому́ святаго Чудотворца Николая, святе Андрее, княже Смоленский преподобне,/ помоли́ся о нас, поя:/ отец наших Боже, благословен еси.

Якоже просла́вил еси Господа де́лы благйми, непорочно соблю́д Божественная Его повеления,/ тако и Он просла́ви и упоко́й тя в не́дрех Авраа́млих,/ идеже нас, чтущих тя, поминай.

Радуйся, Российская земле, и вси Христолюбивии лю́дие весело ликовствуйте,/ свяще́ннии собо́ри собери́теся во святый храм, идеже ныне прославляется наш заступник, благоверный князь Андре́й Смоленский,/ моля́ще его, яко да будет нам помощник в сем житии́ и в день Судный.

Богородичен:

Преукра́шена Божественною славою Ты еси, Пречистая,/ Едина бо от века Слово Божие, заче́нши, родила́ еси/ и явилася еси Мати и Дева,/ благословенна в женах, Всенепорочная Марие Владычице.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Избавителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспойте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Кто изочте́т страда́ния твоя, алчбу́, наготу́ и жа́жду, имиже украша́лся еси,/ па́че бо солнечных светлостей просияв, святе княже Андре́е./ Ныне на Небесе́х со Ангелы предстои́ши,/ о нас непрестанно Христу Богу моля́ся и пе́ти повелева́я:/ о́троцы, благослови́те, священницы, воспойте, лю́дие, превозноси́те Христа во веки.

Вышних ища́, на земли пре́лести возненавидел еси, Богоблаженне,/ темже с преподобными в любви духовной соедини́вся, с ними восприял еси побе́ды вене́ц на Небесе́х,/ отню́дуже моля́щим тя сла́дце зове́ши:/ о́троцы, благословите, священницы, воспойте, лю́дие, превозноси́те Христа во веки.

Кий язык, блаженне княже Андре́е, твое житие́ и страдание может исчести́ и достойно восхвали́ти;/ ты бо яви́лся еси на земли́ яко безплотен,/ земну́ю жизнь и славу мира сего возненави́дев,/ Христа Единаго возлюбил еси, при́сно воспевая:/ отроцы,благослови́те, священницы, воспойте, людие, превозноси́те Христа во веки.

Яви́ тя Господь пресве́тлаго свети́льника в пресла́вном граде Переясла́вле,/ земна́го Ангела, Небе́снаго челове́ка, гра́ду на́шему Переясла́влю преди́внаго чудотво́рца,/ Божественное сокро́вище, духо́вный о́браз,/ вельмо́жам наказа́тель и оби́димым засту́пник,/ граду нашему Переясла́влю крепкий страж,/ непрестаю́щее чудотворе́ние твое и великое милосе́рдие, преподобне, верным лю́дем,/ спаси души наша.

Богородичен:

Владычице Дево Чистая,/ Препрославленная Мати Марие,/ моли́ся Сыну Твоему прилежно/ изба́витися от вся́кия ну́жды и напа́сти,/ и всякаго злаго обстоя́ния/ Тебе, Госпоже, блажа́щим, поющим и превозносящим во вся веки.

Ин

Ирмос: Ру́це распросте́р Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же силу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели/ о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.

Всем сердцем Святей Троице приложи́вся, блаженне княже Андре́е,/ и от Нея лучи́ Боголепно прии́м, световиден был еси и со Ангелы лику́еши и пое́ши:/ благослови́те вся дела Господня Господа.

Невозвратно ше́ствовал еси к Небеси́, блаженне, Божественными стезя́ми,/ от зле же веду́щих до кон


Поделиться с друзьями:

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.163 с.