Последние данные о том, что разум управляет мозгом — КиберПедия 

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Последние данные о том, что разум управляет мозгом

2019-09-26 169
Последние данные о том, что разум управляет мозгом 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

В результате недавних исследований работы головного мозга были получены дополнительные данные, указывающие на то, что разум, находящийся за пределами мозга, вносит в него сознание и воспоминания, и это приводит к тому, что мы воспринимаем как мышление, память и чувственные восприятия. Эффект такой же, как от сигнала, поступающего в телевизор и воздействующего на отдельные его компоненты таким образом, что вы можете видеть картинку и слышать звуки, поступающие из источника вне телевизора. Ларри Кинг - не в телевизоре. Телевизионные устройства, камеры, вещательное оборудование и все огромные человеческие и технические ресурсы, необходимые для формирования и передачи сигнала, находятся вне телевизора, телевизор просто включается и передает вам изображение, когда до него доходит сигнал. Но сами интервью Ларри Кинга закончатся до того, как телевизор получит сигнал.

Таким же образом, похоже, мозг принимает ту конфигурацию нейронов, которая соответствует вашим чувственным восприятиям - зрению, слуху, вкусу, осязанию, обонянию, ощущению движения, когда извне поступает сигнал и разум дает команды мозгу, чтобы создать переживание. Недавние исследование, о которых идет речь в этой главе, похоже, поддерживают эту точку зрения.

Разум должен был бы создавать электричество, чтобы заставить работать тело и мозг, но в нем нет механизма, способного это осуществить.

Пим ван Ломмель, кардиолог отделения кардиологии больницы Рийнстате, Арнхейм, Нидерланды, объясняет, что разум, имеющий нефизическую природу, не может создавать электричество, чтобы заставить мозг воссоздать изображение. Для того, чтобы воссоздать воспоминание о том или ином изображении, мозг должен был бы сгенерировать электричество, заставляя миллионы нейронов активизироваться таким же образом, как это происходило тогда, когда фотоны, поступающие в мозг через глаз, впервые создали изображение. Но он не умеет этого делать. Этот факт многократно обсуждался в литературе, в том числе в журналах Journal of Physiolog y 1, Journal of Neurophysiolog y 2 и Truth Journal, International Interdisciplinary Journal of Christian Though. 3 Пим ван Ломмель резюмирует эту проблему следующим образом:

«Обширные исследования, проводимые в течение десятилетий с целью локализовать сознание и память в мозге, до сих пор не увенчались успехом. В связи с недоказанностью предположения о том, что сознание и память создаются и хранятся в мозге, мы должны спросить себя, каким образом нематериальная активность, такая как концентрация внимания или мышление, может соответствовать наблюдаемой (материальной) реакции в форме измеряемой электрической, магнитной и химической активности в определенном участке мозга, даже усиление мозгового кровотока наблюдается во время такой нематериальной активности, как мышление».4

Иными словами, мысль не существует материально, и все же если вы хотите вспомнить лицо, в вашем разуме возникает изображение, и мозг реагирует электрической активностью. Но в мозге нет механизма, создающего электричество, которое, как предполагают ученые, необходимо для воссоздания изображения в мозге. Пим ван Ломмель полагает, что активизироваться мозг заставляет разум, находящийся за его пределами.

Биофизики не могут обнаружить электрической активности в сенсорных нейронах.

Еще одно недавнее открытие привело к такому же предположению, что разум, находящийся вне тела, формирует мозговую активность. Попытки измерить электричество, проходящее по сенсорным нейронам во время чувственного восприятия, окончились безуспешно. Согласно законам термодинамики, электрические импульсы должны производить тепло. Томас Хаймбург, доцент биофизики Института Нильса Бора при Копенгагенском универмитет и Эндрю В. Джексон, профессор теоретической физики

Копенгагенского университета, попытались обнаружить тепло, создаваемое электричеством в то время, когда импульсы проходят по нервам, чтобы вызвать чувственные восприятия, и не смогли его выявить.

Медицинские и биологические учебники говорят, что нервы функционируют, передавая электрические импульсы по всей своей длине. Как говорит Хаймбург, их исследование показало, что они ошибаются:

«Для нас как физиков, это не может быть объяснением. Физические законы термодинамики гласят, что электрические импульсы должны производить тепло, когда они проходят по нерву. Однако эксперименты выявили, что такое тепло не производится...5

Иными словами, похоже, что от органов чувств не поступает электрических импульсов, хотя мозг регистрирует электрическую активность, говорящую о том, что человек имеет чувственные восприятия. Предполагают, что здесь имеет место другой процесс, такой, например, как звуковые импульсы, хотя подтверждений этому пока нет. Известно только, что стандартная теория об электрических импульсах, передающихся по сенсорным нервам, не объясняет, каким образом мозг получает электрический сигнал.

Тем не менее, это открытие согласуется с объяснением, что разум за пределами мозга испытывает ощущения и формирует мозг таким образом, чтобы он соответствовал этим ощущениям, и мозг при этом проявляет электромагнитную активность. Я уже рассказывал в этой книге об открытии неврологов, что зрительная кора мозга слепых людей активизируется, когда они «видят» с помощью эхолокации, 6 однако глаза не участвуют в передаче сигналов в мозг. Бен Андервуд, например, имеет два пластиковых глаза, так что передача сигнала из глаза к коре головного мозга в его случае физически невозможна, однако он хорошо ориентируется в пространстве и делает вещи, которые может делать только зрячий человек. Кажется, что его разум, находящийся за пределами мозга, видит, а затем передает информацию в мозг.

Если это верно, то это похоже на то, как сигнал, поступающий в телевизор извне, воздействует на него таким образом, что из него исходит изображение и звук. Сигнал, несущий изображение и звук, не создается в телевизоре, он поступает извне и активизирует компоненты телевизора. Чувственное восприятие находится в разуме, который формирует мозг так, чтобы тот отразил изображение, звук, запах, вкус, прикосновение и эмоции. Это согласуется с данными исследований, о которых шла речь в главе 1, демонстрирующими, что разум может получать информацию за несколько секунд до того, как компьютер выберет картинку, которая будет показана на мониторе и воспринята органами чувств.

Мозг лишь отражает то, что разум уже увидел.

Когда разум «видит» что-либо, неврология объясняет это тем, что сигнал из глаза поступает по кабелю, называемому оптическим нервом, в части мозга, где он принимается и обрабатывается. При оптической иллюзии человек смотрит на изображение предмета, но его разум считает, что оно отличается от того, чем является на самом деле. Ниже следует пример.

На этой картинке мяч внизу выглядит меньше, чем мяч в верхней части. Тем не менее, оба они одинакового размера. Разум истолковал мячи как разные, хотя в действительности они одинаковые. Мы испытываем тот же обман зрения, когда смотрим на луну - ближе к горизонту она кажется больше, потому что наш разум фиксирует ее относительно других вещей на горизонте, однако по мере того, как она поднимается в ночное небо, она кажется все меньше.

Скотт Мюррей, профессор психологии университета Вашингтона, и двое его коллег, решили выяснить, как человеческий мозг регистрирует разницу между видимым размером (один предмет кажется больше другого) и фактическим (оба предмета в действительности одинаковы). Для этого они использовали особый вид МРТ - функциональную магнитно-резонансную томографию, с помощью которой измеряется нейронная активность в головном и спинном мозге. Они исследовали части мозга, отвечающие за зрение (зрительная кора), когда испытуемые смотрели на два шара на картинке.

Примечательно то, что хотя оба шара одинакового размера, при рассматривании шара на заднем плане, который кажется больше, активизируется на 20 процентов больше частей мозга, чем при рассматривании шара на переднем плане. Разница 20 процентов соответствовала оценке, которую дали субъекты в ответ на вопрос о разнице между двумя шарами.

Если бы разум находился в мозге, который функционирует, как машина, он не зафиксировал бы разницу между двумя шарами одного размера, он увидел бы их одинаковыми, и разум зарегистрировал бы информацию в той же части мозга. На самом деле происходит иначе.

Мюррей пишет:

«Исследователи уже давно считают, что зрительная система организована иерархически, с первичной зрительной корой, регистрирующей физический сигнал из глаз, и «высшими» зрительными отделами, где вся информация сводится воедино. Эта работа ставит под сомнение теории организации зрительной системы». 7

Если бы мозг, как машина, получал изображения через сетчатку, можно было бы предположить, что фотоны, попадающие на сетчатку, будут охватывать одну и ту же область сетчатки для обоих шаров, и мозг зарегистрирует их как одинаковые по размеру, точно так же, как фотокамера воссоздаст мячи на пленке в их действительном размере. Вместо этого мозг воспринимает не сам образ, а иллюзию, созданную разумом.

Адекватным объяснением этих результатов является то, что разум, находящийся за пределами мозга, видит изображение и принимает решение об оптическом обмане еще до того, как в этом начинает принимать участие мозг. Затем разум посылает сообщение в мозг, и мозг регистрирует его с ошибкой в оценке размера.

Это еще одно доказательство предположения, что разум получает впечатление, затем сообщает об этом мозгу, мозг активизируется и отражает то, что разум уже пережил и обработал.

Примечания к главе 10

1 Desmedt and Robertson, 1977.

2 Roland and Friberg, 1985.

3 Eccles, 1988.

4 Van Lommel, "6. Neurophysiology in..." (n.d.).

5 "Physicists challenge notion..." 2007.

6 "Humans with Amazing Senses..." 2006.

7 "There's more than meets the eye..." 2007.

Выводы

Вы - вечная сущность, получающая опыт в физическом мире. Земной мир - это мир радости и печали, успехов и падений, волнений и разочарований, восторгов и трагедий, удовольствий и болезней, находок и потерь. Как скоро вы преодолеете мрачные периоды и вынесете из них уроки, зависит от вашего духовного понимания.

Если вы уверены в том, что вы вечны, у вас не будет страха перед смертью. Вы будете чувствовать глубокую печаль, когда ваши близкие уйдут из земного мира, покинув вас, но это не будет вечная скорбь, и вам будет легче принять новые отношения, которые будут связывать вас отныне. Вы будете знать, что они ушли, чтобы учиться дальше, и вы расстались лишь на несколько коротких мгновений вечности. Вы останетесь на связи и будете получать от них весточки, если сами вырастете духовно настолько, чтобы понять, что они всегда с вами.

Когда вы поймете, что вы вечны, у вас появится новый взгляд на мирские вещи, которые казались вам важными, и которые мешали вам проводить время со своей семьей, дарить любовь тем, кто рядом с вами, и наслаждаться каждой минутой вашей земной жизни. Ваше новое духовное понимание поможет вам осознать, насколько банальны и незначительны эти вещи. В тот день, когда вы узнаете о своем вечном Я, вы сделаете шаг в мир, где ждут вас ваши близкие, вы заключите друг друга в самые крепкие и самые сердечные объятия, и вы поклянетесь, что заполните весь остаток вашей жизни такими моментами любви и нежности.

В тот день, когда вам станет окончательно ясно, что ваша жизнь никогда не закончится, и вы никогда не расстанетесь с теми, кого любите, вы возродитесь к новой жизни в мире, превосходящем все земные представления. Ваша радость будет вселять любовь и счастье в сердца тех, кто с вами рядом, и вы будете жить в любви и гармонии. Трагедии никуда не исчезнут, но вы будете встречать их с верой, зная, что это всего лишь мгновения вечности.

Этот день - ваше будущее, но чтобы он настал, вы должны открыть себя для нового духовного понимания с искренностью ребенка, вы должны отбросить религиозные убеждения и материалистический скептицизм, которые мешают вам принять то, что открывает для вас Бог и те, кто находится на другой стороне жизни. Ищите и обрящете, стучите и отворят вам.

Вы узнаете истину. А истина сделает вас свободными.

Библиография

4 in 10 Americans are under stress: Gallup poll. (n.d.). Health and Fitness, Netscape. Retrieved July 24, 2007, from http://health.netscape.com/ story/2007/01/31/4-in-10- americans-are-under-stress-gallup-poll

A conversation with John Giorno. (n.d.). Artful Dodge, Department of English, College of Wooster. Retrieved October 14, 2007, from http://wooster.edu/ ArtfulDodge/interviews/giorno.htm.

Abbot, N. C. (2000). Healing as a therapy for human disease: a systematic review, Journal of Alternative and Complementary Medicine. 6(2), 159-169.

Achterberg, J., & Cooke, K. (2005). Evidence for correlations between distant intentionality and brain function in recipients: A functional magnetic resonance imaging analysis. Journal of Alternative and Complementary Medicine, 11(6), 965-971.

Akiane's Web site. http://www.artakiane.com/.

Amatuzio, J. Web site. http://www.foreverours.com/.

Amazing blind teen uses echolocation to "SEE." (2006, October 26). Familes.com. Retrieved August 25, 2007, from http://special-needs.families.com/blog/ amazing- blind-boy-uses-echolocation-to-see-watch-the-video-clip.

An introductory analysis of the NDE (near-death experience). (n.d.). Retrieved September 23, 2007, from http://www.fortunecity.com/roswell/seance /78/nde.htm.

Astin, J. A., Harkness, E., & Ernst, E. (2000). The efficacy of "distant healing": a systematic review of randomized trials. Annals of Internal Medicine, 132, 903-910.

Baird, J. L. (1988). Sermons, Soap and Television—Autobiographical Notes. London: Royal Television Society.

Balfour, A. J. (1879). A Defence of Philosophic Doubt. University of Michigan. Bander, P. (1973). Voices from the Tapes. New York: Drake Publishers.

Barrett, W. (1926). Death-Bed Visions—The Psychical Experiences of the Dying.

Rider & Co.

Barry, J. (1968). General and comparative study of the psychokinetic effect on a fungus culture. Journal of Parapsychology. 32, 237-43.

Basar, E. (2005). Memory as the "whole brain work” A large-scale model based on "oscillations in super-synergy." International Journal of Psychophysiology, 58(2-3), 199-226.

Bates B. C., & Stanley, A. (1985). The epidemiology and differential diagnosis of near death experience. American Journal of Orthopsychiatry, 55, 542-9.

Becker, Carl B. (1993). Paranormal Experience and Survival of Death. Suny Series in Western Esoteric Traditions. New York: State University of New York Press.

Begley, S. (2007, April 9). In our messy, reptilian brains. Newsweek online. Retrieved April 9, 2007, from http://www.msnbc.msn.com/id/ 17888475/site/newsweek/.

Beischel, J., & Schwartz, G. E. (2007, January/February). Anomalous information reception by research mediums demonstrated using a novel triple-blind protocol. Explore, 3(1).

Bengston, W. F., & Krinsley, D. (2000). The effect of the "laying on of hands" on transplanted breast cancer in mice. Journal of Scientific Exploration, 14(3), 353-364.

Bennett, E. (1939). Apparitions and Haunted Houses: A Survey of Evidence. London: Faber and Faber.

Berkovich, S. (n.d.). A scientific model why memory aka consciousness cannot reside solely in the brain. Retrieved October 25, 2007, from http://www.nderf.org/Berkovich.htm.

Berman, M. (1981). Reenchantment of the World. Cornell University Press.

Bierman, D. J., & Radin, D. (1997). Anomalous anticipatory response on randomized future conditions. Perceptual and Motor Skills, 84, 689-690.

Blackmore, S. (1986). Out of body experiences in schizophrenia. Journal of Nervous and Mental Disease, 174, 615-9.

Blum, D. (2006). Ghost Hunters: William James and the Search for Scientific proof of Life After Death. Penguin Press.

Borysenko, J. (1993). Fire in the Soul: A New Psychology of Spiritual Optimism. Warner Books, Inc.

Botkin, A., with Hogan, R. C. (2005). Induced After-Death Communication: A New Therapy for Grief and Trauma. Charlottesville, VA: Hampton Roads.

Braud, W., & Schlitz, M. (1983). A methodology for the objective study of transpersonal imagery. Journal of Scientific Exploration, 3, 43-63.

Braud, W., & Schlitz, M. (1988). Possible role of intuitive data sorting in electrodermal biological psychokinesis (bio-PK). In Research in Parapsychology (pp. 5-9). Metuchen, New Jersey: The Scarecrow Press.

Braud, W., & Schlitz, M. (1989). Remote mental influence of animate and inanimate target systems: A method of comparison and preliminary findings. Proceedings of Presented Papers, 32nd Annual Parapsychological Association Convention. San Diego, California, 12-25.

Braud, W. A. (n.d.). Empirical explorations of prayer, distant healing, and remote mental influence. Institute of transpersonal psychology. Journal of Religion and Psychical Research, 17:2, 62-73. Retrieved July 15, 2007, from http://www.integral- inquiry.com/docs/649/empirical.pdf.

Braud, W., Shafer, D., & Andrews, S. (1990). Electrodermal correlates of remote attention: Autonomic reactions to an unseen gaze. Proceedings of Presented Papers, Parapsychology Association 33rd Annual Convention, 14-28.

Braud, W., Shafer, D., & Andrews, S. (1993). Reactions to an unseen gaze (remote attention): A review, with new data on autonomic staring detection. Journal of Parapsychology, 57, 373-390.

Bray, S. (1990). A Guide for the Spiritual Traveler. Queensland Australia: Scroll Publishers.

Brune, P. C. (n.d.). The rediscovered beyond. Retrieved March 31, 2007, from http://www.worlditc.org/.

Bryner, J. (2007, October 1). Huge stores of oxygen found deep inside Earth. MSNBC. Retrieved October 4, 2007, from http://www.msnbc.msn.com/id/21082196/.

Buengner, P. (n.d.). Morphic Fields can now be measured scientifically! The Global Oneness Commitment. Retrieved October 13, 2007, from http://www.experiencefestival.com/a/Morphic_fields/id/10320.

Burt, C. (1975). The Gifted Child. New York: Wiley.

Butler, T., & Butler, L. (1947). There is No Death and There are No Dead. AA-EVP Publishing.

Byrd, R. C. (1988). Positive therapeutic effects of intercessory prayer in a coronary care unit population. Southern Medical Journal, 81(7), 826-829.

Carrington, H. (1973). The World of Psychic Research. New Jersey: A.S Barns & Co., Inc.

Carter, C. (n.d.). Rebuttal to Keith Augustine's attack of "Does consciousness depend on the Brain?" Retrieved May 30, 2007, from http://www.survivalafterdeath.org/articles/carter/augustine.htm.

Cassirer, M. (1996). Medium on Trial—the Story of Helen Duncan and the Witchcraft Act. Stanstead. Essex: PN Publishing.

Chalmers, D. J. (1997). The puzzle of conscious experience. Scientific American, special issue "Mysteries of the mind." Retrieved October 5, 2007, from http://www.healthstones.com/mineraldata/beliefs/parapsychology/ parapsychology.html.

Choi, C. (2007, May 24). Strange but true: When half a brain is better than a whole one," ScientificAmerican.com. Retrieved May 30, 2007, from http://www.sciam.com/article.cfm?articleId=BE96F947-E7F2-99DF- 3EA94A4C4EE87581&chanId=sa013&modsrc =most_popular.

Chopra, D. (1999). Everyday Immortality. Audio book. Random House, Inc.

Circle of the Silver Cord. Web site at http://silvercordcircle.com.

Cook, E. W., Greyson, B., & Stevenson, I. (1998). Do any near-death experiences provide evidence for the survival of human personality after death? Relevant features and illustrative case reports. Journal of Scientific Exploration, 12, 377-406. Retrieved July 17, 2007, from http://www.near-death.com/evidence.html#a2.

Corey, M. (2007). The God Hypothesis: Discovering Design in Our "Just Right" Goldilocks Universe. Rowman & Littlefield Publishers, Inc.

Counts, D. A. (1983). Near-death and out of body experiences in a Melanesian society. Anabiosis, 3(2), 115-135.

Crookall, R. (1961). The Supreme Adventure, Analyses of Psychic Communications. James Clarke & Co., Ltd.

Cross-correspondence. (n.d.). Answers.com. Retrieved August 25, 2007, from http://www.answers.com/topic/cross-correspondence.

Current results, empirical normalization. (n.d.). Global Consciousness Project. Princeton University. Retrieved October 22, 2007, from http://noosphere.princeton.edu/.

Currie, I. (1995). You Cannot Die. Book Club Associates.

Daniel Dunglas Home (1833-1886). (n.d.). SurvivalAfterDeath.org. Retrieved July 16, 2007, from http://www.survivalafterdeath.org/mediums/home.htm.

DePanfilis, Children's Bureau. (n.d.). Child Neglect: A Guide for Prevention, Assessment and Intervention. Child Welfare Information Gateway. Retrieved October 25, 2007, from http://www.childwelfare.gov/pubs/usermanuals/neglect/ chaptertwo.cfm.

Desmedt, J. E., & Robertson, D. (1977). Differential enhancement of early and late components of the cerebral somatosensory evoked potentials during forced-paced cognitive tasks in man. Journal of Physiology, 271, 761-782.

Dillbeck, M. C., et al. (1981). The Transcendental Meditation program and crime rate change in a sample of 48 cities. Journal of Crime and Justice, 4, 25-45.

Dodds, E. R. (1962). Presidential Address. Proceedings of the Society for Psychical Research. London.

Dolgoff, S. (2007, November 28). Life is good. So why can't you stop worrying? MSNBC. Retrieved November 28, 2007, from http://www.msnbc.msn.com/id/21993569/.

Dossey, L., & Schwartz, S. (n.d.). Therapeutic Intent/Healing Bibliography of Research. Retrieved December 15, 2007 from http://www.stephanaschwartz.com/distant_healing_biblio.htm/.

Dossey, L. (1989). Recovering the Soul: A scientific and Spiritual Search. Bantam Books.

Dossey, L. (1997). Healing Words. HarperOne.

Doyle, A. C. (1926). The History of Spiritualism, Vols. I and II. New York: Arno Press.

Dunne, B. J. (1998). Cited in McTaggart, L. The Field (p. 119). Harper Paperbacks.

Dunne, B. J. (1993). Co-operator experiments with an REG device. PEAR Technical Note 91005. In Rao, K.R. (Ed.), Cultivating consciousness for enhancing human potential, wellness and healing (pp. 149-163). Westport, CT: Praeger.

Dunne, B., & Jahn, R. G. (1992). Experiments in remote human/machine interaction. Journal of Scientific Exploration, 6(4), 311-332.

Easton, J. C. (2005, July 14). Survey on physician's religious beliefs shows majority faithful. The University of Chicago Chronicle. Retrieved March 31, 2007, from http://chronicle.uchicago.edu/050714/doctorsfaith.shtml.

Eccles, J. C. (1988). The effect of silent thinking on the cerebral cortex. Truth Journal. Retrieved December 15, 2007 from http://www.leaderu.com/truth/2truth06.html,.

Emerson, R. W. (1883). Essays: first series. In the Riverside Edition, Vol. II, of Emerson's Complete Works. Boston: Houghton Mifflin and Co.

Emoto, M. (2005). The Secret Life of Water. Atria.

Encina, G. B. (n.d.). Cultural differences? Or, are we really that different? University of California. Retrieved October 31, 2007, from http://www.cnr.berkeley.edu/ucce50/ag-labor/7article/article01.htm.

Farby, J. (2007, October 25). Study finds stress levels for Americans on the rise. All Headline News. Retrieved October 25, 2007 from http://www.allheadlinenews.com/articles/7008947268.

Fate of the universe>Anthropic principle. (n.d.). Oracle Thinkquest.org Educational Foundation. Retrieved May 24, 2007, from

http://library.thinkquest.org/C0126626/fate/fate%20of%20universe.anthropic%20prin

ciple.main.htm.

Fenwick, P., & Fenwick, E. (1995, March 2). All the questions are essentially simple but the answers remain elusive. The Daily Mail. London.

Fenwick, P., & Fenwick, E. (1996). The Truth in the Light—An Investigation of Over 300 Near-Death Experiences. Headline Book Publishing.

Fenwick, P. (n.d.). Approaching-death experiences and the NDE: A model for the dying process. International Association for Near-Death Studies. Retrieved June 21, 2007, from http://www.iands.org/research/ important_studies/ dr._peter_fenwick_m.d._science_and_spirituality_6.html.

Fenwick, P. (n.d.). Dying: a spiritual experience as shown by near death experiences and deathbed visions. Royal College of Psychiatrists. Retrieved June 21, 2007, from http://www.rcpsych.ac.uk/ PDF/PFenwickNearDeath.pdf.

Fenwick, P. (n.d.). People have NDEs while brain dead. Near-Death Experiences and the Afterlife. Retrieved April 1, 2007, from http://www.near- death.com/experiences/evidence01.html.

Fisher, J. (1986). The Case for Reincarnation. London: Grafton Books.

Flint, L. (1971). Voices in the Dark. Macmillan.

Fodor, N. (1934). Chapter 3: The voice of Confucius: Story of George Valiantine. In These Mysterious People (p. 238). Rider & Co. Retrieved June 21, 2007, from http://www.survivalafterdeath.org/books/fodor/chapter2.htm.

Fontana, D. (2005). Is There an Afterlife?: A Comprehensive Overview of the Evidence. O Books.

Frontier Perspectives. (1997, Spring/Summer). 6(2), 70-78.

Gabbard, G. O., & Twemlow, S. W. (1984). With the Eyes of the Mind: An Empirical Analysis of Out-of-Body States. New York: Praeger.

Geley, G. (1927). Clairvoyance and Materialization: A Record of Experiments. London: T. Fisher Unwin Limited.

Giovetti, P. (1982). Near-death and deathbed-experiences: An Italian survey. Theta, 10(1), 10-13.

Gonzalez, G., & Richards, J. (2004). The Privileged Planet: How Our Place in the Cosmos is Designed for Discovery. Regnery Publishing, Inc.

Goodrich, J. (1974). Psychic healing: A pilot study. Unpublished doctoral dissertation, Union Graduate School, 1974.

Goodrich, J. (1976). Studies of paranormal healing. New Horizons, 2(2), 21-24.

Grad, B., Cadoret, R., & Paul, G. I. (1961). The influence of an unorthodox, method of treatment on wound healing in mice. International Journal of Parapsychology, 3, 5

24.

Grad, B. R. (1965). Some biological effects of laying-on of hands: a review of experiments with animals and plants. Journal of the American Society for Psychical Research, 59, 95-127.

Graham Wallas' model. (n.d.). Retrieved September 11, 2007, from http://members.optusnet.com.au/charles57/Creative/Brain/ wallis_intro.htm.

Grey, M. (1985). Return from Death. London: Arkana.

Greyson, B. (1983). The near death experience scale: construction, reliability and validity. Journal of Nervous and Mental Disease, 171, 369-75.

Greyson, B. (2000). Near death experiences as evidence for survival of bodily death. Survival of Bodily Death: An Esalen Invitational Conference, February 11-16, 2000. Retrieved June 3, 2007, from http://www.esalenctr.org/display/confpage.cfm? confid=9&pageid=95&pgtype=1.

Grinberg-Zylverbaum, J., Delaflor, M., Sanchez- Arellano, M.E., Guevara, M. A., & Perez, M. (1993). Human communication and the electrophysiological activity of the brain. Subtle Energies, 3, 3.

Grof, S. (1998, January 1). Life after death: The testimony of science. A documentary by Tom Harpur. Wellspring Media.

Guggenheim, B., & Guggenheim, J. (1995). Hello from Heaven. Bantam Books.

Gurney, E., Myers, F. W. H., & Podmore, F. (1886). Phantasms of the Living. London: Trubner.

Hadamard, J. (1949). The Psychology of Invention in the Mathematical Field. Princeton: Princeton University Press.

Hagelin, J. S., Orme-Johnson, D.W., Rainforth, M., Cavanaugh, K., & Alexander, C.

N. (1999). Effects of group practice of the Transcendental Meditation Program on preventing violent crime in Washington, D.C.: Results of the National Demonstration Project to Reduce Crime and Improve Governmental Effectiveness in Washington, D.C., June-July, 1993. Social Indicators Research, 47, 153-201.

Hallenbeck, J. L. (2003, June 26). Altered states of consciousness at the end of life. Palliative Care Perspectives, Oxford University Press. Retrieved June 20, 2007, from http://www.mywhatever.com/cifwriter/library/70/4961.html.

Hameroff, S. (n.d.). Overview: Could life and consciousness be related to the fundamental quantum nature of the universe? Quantum Consciousness. Retrieved December 15, 2007, from http://www.quantumconsciousness.org/overview.html.

Hamilton, C. (n.d.). Is God all in your head? What is Enlightenment? magazine. Retrieved October 4, 2007, from http://www.wie.org/j29/ consciousness.asp?page=9.

Hamilton, T. G. (1942). Intention and Survival. Regency Press.

Hapgood, C. H. (1975). Voices of Spirit. New York: Nordon Publications.

Happold, F. C. (1991). Mysticism: A Study and an Anthology. Penguin. (as cited in Miller, G. (n.d.), Reading revolutions: intellectual history. Retrieved November 21, 2007, from http://hua.umf.maine.edu/ Reading_Revolutions/Emerson.html.

Haraldsson E., & Thorsteinsson T. (1973). Psychokinetic effects on yeast. An exploratory experiment. In Research in Parapsychology (pages 20-21). Metuchen, NJ: Scarecrow Press.

Haraldsson, E. (1989). Survey of claimed encounters with the dead. Omega, 19, 103

13.

Harris, W. S. et al. (1999). A randomized, controlled trial of the effects of remote, intercessory prayer on outcomes in patients admitted to the coronary care unit. Archives of Internal Medicine, 159(19), 2273-2278.

Hay, D. (n.d.). The spirituality of the unchurched. British and Irish Association for Mission Studies. Retrieved March 12, 2007, from

http://www.martynmission.cam.ac.uk/BIAMSHay.htm, March 12, 2007.

Heath, I. (n.d.). Self-awareness and meditation. Discover Your Mind. Retrieved October 14, 2007, from http://www.discover-your-mind.co.uk/faqs/

r5-self-awareness.htm.

Heffern, R. (2003, December 12). Spirituality and the fine-tuned cosmos. National Catholic Reporter. Retrieved May 24, 2007, from http://ncronline.org/NCR_Online/archives2/2003d/121203/121203a.php.

Helen Duncan: The Official Pardon Site. Retrieved July 29, 2007, from http://www.users.zetnet.co.uk/helenduncan/.

Hertzog, D. B., & Herrin, J. T. (1985). Near death experiences in the very young. Critical Care Medicine, 13, 1074-5.

Hill, W.E. (1915). Image adapted from an anonymous 1888 German postcard by W.E. Hill for Puck magazine.

Hodgson, R. (1897-1898). A further record of observations of certain phenomena of a trance. Proceedings of the Society for Psychical Research, 13, 297.

Holden, J. (2005, November 5). Holden describes the frequency of after-death communication. University of North Texas News Service. Retrieved November 11, 2007, from http://web2.unt.edu/news/ story.cfm?story=9441.

Holladay, A. (2007, December 7). Expanding space. WonderQuest. Retrieved December 10, 2007, from http://www.wonderquest.com/ ExpandingUniverse.htm.

Holmes and Rahe Stress scale says divorced men seeking contact are at most risk. (n.d.). BBC Action Network. Retrieved October 25, 2007, from http://www.bbc.co.uk/dna/actionnetwork/A3539522.

Holzer, H. (1963). Ghost Hunter. New York: Bobbs Merril Co.

Honorton, C., & Ferrari, D. C. (1989). Future telling: A meta-analysis of forced-choice precognition experiments, 1935-1987. Journal of Parapsychology, 53, 281-308. Retrieved October 23, 2007, from

http://www.boundaryinstitute.org/articles/timereversed.pdf.

Hornell Hart (1888-1967). (n.d.). SurvivalAfterDeath.org. Retrieved April 16, 2007, from http://www.survivalafterdeath.org/researchers/hart.htm.

Humans with amazing senses. (2006, August 9). ABC Primetime. Retrieved August 25, 2007, from http://abcnews.go.com/Primetime/story? id=2283048&page=1.

Hyslop, J. H. (1918). Life After Death: Problems of the Future Life and Its Nature. Kessinger Publishing.

Indicators of School Crime and Safety: 2006. (2007). Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education. Retrieved September 24, 2007, from http://nces.ed.gov/programs/crimeindicators/.

Inglis, B. (1984). Science and Parascience—A History of the Paranormal 1914-1939. London: Hodder and Stroughton.

James Hyslop 1854-1920. (n.d.). Retrieved December 22, 2007, from http://www.survivalafterdeath.org/researchers/hyslop.htm.

Johnson, R. C. (1982). The Imprisoned Splendour. Quest Books.

Jonas, W. B, & Crawford, C. C. (2003). Science and spiritual healing: a critical review of spiritual healing, "energy" medicine, and intentionality. Alternative Therapies, 9(3), A56-71.

Journal of the Society for Psychical Research, February 1904.

Jung, C. G. (1973). Letters, Volume 1. Translated from the German by R. F. C. Hull. Princeton: Princeton University Press.

Kalish, R. A., & Reynolds, D. K. (1973). Phenomenological reality and post death contact. Journal for the Scientific Study of Religion, 209-21.

Kearney, P. (n.d.). Still crazy after all these years: Why meditation isn't psychotherapy. Retrieved October 15, 2007, from http://www.buddhanet.net/crazy.htm.

Keen, M., & Ellison, A. (1999). Scole: A response to the critics? The Scole Report. Proceedings of the Society for Psychical Research, 58(220).

Keen, M. (2003). Physical phenomena at the David Thompson seance of October 25th 2003. Retrieved July 16, 2007, from http://silvercordcircle.com/ newsletters/montague_keens_report.pdf.

Kelly, E. (2000). Inadequacies of contemporary mind/brain theories. Paper presented at the Esalen Invitational Conference on Survival of Bodily Death, February 11-16, 2000. Retrieved September 11, 2007, from http://www.esalenctr.org/display/ confpage.cfm? confid=9 &pageid=87&pgtype=1.

Kelly, E. F., Kelly, E. W., Crabtree, A., & Gauld, A. (2006). Irreducible Mind: Toward a Psychology for the 21st Century. Rowman & Littlefield Publishers.

Kendall, J. (1955). Michael Faraday. London: Faber.

Kenny, R. (2004, May-July). The science of collective consciousness. What is Enlightenment. Retrieved October 13, 2007, from WIE Unbound at http://www.wie.org/j25/kenny.asp.

Kenny, R. (n.d.). What can science tell us about collective consciousness? Leaderful Teams Consulting. Collective Wisdom Initiative. Retrieved October 13, 2007, from http://www.collectivewisdominitiative.org/ papers/kenny_science.htm#end63.

Knoll, M. (1957). Transformations of science in our age. In Man and Time, Joseph Campbell (Ed.), Bollingen Series. Princeton: Princeton University Press.

Komp, D. M. (1992). A Window to Heaven: When Children See Life in Death. Grand Rapids, Michigan: Zondervan Publishing.

Kornfield, J. A path with heart: A guide through the perils and promises of spiritual life. New York: Bantam, 1993 (as cited in Kearney, n.d.).

Krieger, D. (1975). Therapeutic touch: the imprimatur of nursing. American Journal of Nursing, 7, 784-787.

Ktibler-Ross, E. (2006). Is There Life After Death? Sounds True audio.

Ktibler-Ross, E. (1983). On Children and Death. New York: MacMillan Publishing. Ktibler-Ross, E. (1997). On Death and Dying. Scribner.

Ktibler-Ross, E. (1991). On Life After Death. Celestial Arts.

Laberge, S., & Schlitz, M. (1997). Covert observation increases skin conductance in subjects unaware of when they are being observed: A replication. The Journal of Parapsychology, 61.

Larson, E. J., & Witham, L. (1998). Leading scientists still reject God. Nature, 394, 313.

Latz, N. M., Agle, A. P., & DePalma, R. G., et al. (1972). Delirium in surgical patients under intensive care. Archives of Surgery, 104, 310-3.

Lazarus, R. (1993). The Case Against Death. London: Warner Books: London.

LeShan, L. (1974). The Medium, the Mystic, and the Physicist. New York: Viking Press.

Libet B., et al. (1979). Subjective referral of the timing for a conscious sensory experience. Brain, 102, 193-224.

Libet, B. (1984). Subjective antedating of a sensory experience and mind-brain theories: Reply to Honderich. Journal of Theoretical Biology, 144, 563-570.

Linzmeier, B. M. (n.d.). Attitudes toward near-death experiences. Retrieved December 6, 2006, from http://www.nderf.org/nde_attitudes.htm.

Lisansky J., Strassman R. J., Janowsky D., et al. (1984). Drug induced psychoses. In Tupin, J. P., Halbreich, U., Pena, J. J., (Eds.), Transient psychosis: diagnosis, management and evaluation (pp. 80-111). New York: Bruner/Mazel.

Lombroso, Cesare Lombroso. (2006). Criminal Man. Duke University Press.

Lougrhan, G. (2001). Can there be life after life? Ask the atheist! Near-Death Experiences and the Afterlife. Retrieved May 8, 2007, from http://www.near- death.com/experiences/atheists01.html.

Machado, C., & Shewmon, D. A. (Eds.). (2004). Brain Death and Disorders of Consciousness. Springer. Retrieved October 20, 2007, from http://www.opuslux.com/continuityofconsciousness.htm.

Mars, B. (n.d.). Improve your brain power - with a healthy diet. BNET Research Center. Retrieved October 10, 2007, from http://findarticles.com/p/ articles/mi_m0HKL/is_5_7/ai_66918296.

Marshall, R. S., Lazar, R. M., & Spellman, J. P. (2001). Recovery of brain function during induced cerebral hypoperfusion. Brain, 124, 1208-1217.

Martin, D. (2006, September 18). Savants: Charting 'islands of genius.' CNN.com. Retrieved December 7, 2007, from http://www.cnn.com/2006/HEALTH/ 09/06/savant.genius/index.html.

Matchett, W. F. (1972). Repeated hallucinatory experiences as part of the mourning process among Hopi Indian women. Psychiatry, 35, 185-194.

Max Planck quotes. (n.d.). Retrieved November 30, 2007, from

http://thinkexist.com/quotation/a_new_scientific_truth_does_not_triumph_by/15837

1.html.

Mayell, H. (2002, February 12). Thousands of women killed for family "honor," National Geographic News. Retrieved on October 15, 2007, from http://news.nationalgeographic.com/news/2002/02/ 0212_020212_honorkilling.html.

Mayer, E. L. (2007). Science, Skepticism, and the Inexplicable Powers of the Human Mind. New York: Bantam Books.

McCraty, R. (2003). The energetic heart: Bioelectromagnetic interactions within and between people. Boulder Creek, CA: Institute of HeartMath.

McKenna, P., & O'Bryen, G. (1997). The Paranormal World of Paul McKenna. Faber & Faber.

McKenzie, A. (1971). Apparitions and Ghosts: A Modern Study. London: Arthur Baker Ltd.

McTaggart, L. (2002). The Field. Harper Paperbacks.

Meek, G. (1987). After We Die What Then. Columbus, Ohio: Ariel Press.

Miller, L. H., & Smith, A. D. (n.d.). The stress solution: An action plan to manage the stress in your life. Retrieved October 25, 2007, from http://www.apahelpcenter.org/articles/article.php?id=103.

Miller, R.N. (1982). Study of the effectiveness of remote mental healing. Medical Hypotheses. 8, 481-490.

Montecucco, N. (1992, November). Report by Cyber: Ricerche Olistiche. Retrieved December 17, 2007, from http://www.goertzel.org/dynapsyc/ 1996/subtle.html.

Montecucco, N. (2007). Experimental evidence of nonlocal correlation between the brain/consciousness of subjects in different locations during the Global Peace Meditation/Prayer Day of 20th May, 2007. Retrieved December 15, 2007, from http://www.globalpeacemeditationprayerday.org/ PDF/italy_experiment.pdf.

Moody, R. (1993). Reunions: Visionary Encounters with Departed Loved Ones. Ivy Press.

Moody, R. (2001). Life after Life: The Investigation of a Phenomenon —Survival of Bodily Death. HarperOne.

Moore, C. A. (2006, February 18). The unseen realm: Science is making room for neardeath experiences beyond this world. Desert Morning News.

Morin, R. (2000, April 24). Do Americans believe in God? Retrieved April 23, 2007, from http://www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/ polls/wat/archive/wat042400.htm.

Morse, M. L., & Perry, P. (1991). Closer to the Light. London: Souvenir Press.

Morse, M. L. (1994). Near death experiences and death-related visions in children: implications for the clinician. Current Problems in Pediatrics, 24, 55-83.

Morse, M. L. with Perry, P. (1994). Parting Visions. New York: Villard Books.

Mozart, A. M. (1974). Quoted in John Chesterman, An Index of Possibilities: Energy and Power (p. 186). New York: Pantheon Books.

Murphet, H. (1990). Beyond death—The Undiscovered Country. London: Quest.

Murphy, M., & White, R.A. (1978). The psychic side of sports. Reading, MA: Addison-Wesley.

Myers, F. W. H. Human Personality and Its Survival of Bodily Death. Kessinger Publishing, LLC.

Nash, C. B. (1984). Test of psychokinetic control of bacterial mutation. Journal of the American Society for Psychical Research. 78(2), 145-52.

Novak, M. (1976). The joy of sports. New York: Basic Books.

Olivia Bennett's Web site. Retrieved July 29, 2007, from http://www.oliviabennett.com/.

Onetto B., & Elguin G. H. (1966). Psychokinesis in experimental tumorgenesis. (Abstract of dissertation in psychology, University of Chile 1964.) Journal of Parapsychology, 30, 220.

Oppenheim, J. (1985). The Other World. Cambridge: CUP.

Orlando Serrell Web site. (n.d.). http://www.orlandoserrell.com.

Orme-Johnson, D. W., Cavanaugh, K. L., Alexander, C.N., Gelderloos, P., Dillbeck,

M. C., Lanford, A.G., & Abou Nader, T.M. (In press, pp. 2532-2548). The influence of the Maharishi Technology of the Unified Field on world events and global social indicators: The effects of the Taste of Utopia Assembly. Cited in Robert Kenny, "What can science tell us about collective consciousness?" Leaderful Teams Consulting. Retrieved November 10, 2007, from http://www.collectivewisdominitiative.org/ papers/kenny_science.htm#end63.

Osis, K. (1998, July). Core visions of psychical research: Is there life after death? A cross-Cultural Search for the Evidence. Journal of the American Society for Psychical Research, 92, 252.

Osis, K. (2007). At the Hour of Death: A New Look at Evidence for Life After Death. Hastings House.

Paranormal voices assert: Death no end. (n.d.). Man and the Unknown. Retrieved October 3, 2007, from http://www.xs4all.nl/~wichm/ deathnoe.html.

Parish, C. (2007). The ultimate adventure. An interview by What is Enlightenment? WIE Unbound audiotape.

Pasricha, S. (1986). Near-Death experiences in South India: A systematic survey." Journal of Scientific Exploration. Society for Scientific Exploration. 9(1), 4.

Patt, S. (n.d.). Brain localization of consciousness? Neurological considerations. Retrieved October 21, 2007, from http://fondazionerui.eterbit.net/servlets/ resources? contentId=16741&resourceName=Inserisci%20allegato.

Pearson, R. (1990). Intelligence Behind the Universe! Headquarters Publishing Company.

Pearson, R. (1991, September). Alternative to relativity including quantum gravitation. Second International Conference on Problems in Space and Time, St. Petersburg, Petrovskaja. Academy of Sciences & Arts, 278-292.

Penman, D. (n.d.). Have scientists really proved that man can see into the future? NewsMonster, (May 9,2007). Retrieved May 11, 2007, from http://www.newsmonster.co.uk/content/view/186/72/on May 11, 2007.

Penman, D. (n.d.). Near-death experiences are real and we have the proof, say scientists. Newsmonster. Retrieved August 6, 2007, from

http://www.newsmonster.co.uk/near-death-experiences-are-real-and-we-have-the-

proof-say-scien.html.

Persinger, M. A., & Krippner, S. (1989). Dream ESP experiments and geomagnetic activity. The Journal of the American Society for Psychical Research, 83.

Physicists challenge notion of electric nerve impulses; say sound more likely. Science Blog. (n.d.). University of Copenhagen. Retrieved October 3, 2007, from http://www.scienceblog.com/cms/physicists-challenge-notion-of-electric-nerve- impulses-say-sound-more-likely-12738.html.

Playfair, G. L. (2003). Twin Telepathy: The Psychic Connection. Vega.

Presti, D. (2007). Review of Edward F. Kelly, et al., Irreducible Mind: Toward a Psychology for the 21st Century. Retrieved October 5, 2007, from http://www.rowmanlittlefield.com/Catalog/SingleBook.shtml? command=Search&db=%5EDB/CATALOG.db&eqSKUdata=0742547922.

Proceedings of the Society for Psychical Research, 6, 20.

Prodigy, 12, compared to Mozart. (July 29, 2007). CBS News. Retrieved July 29, 2007, from http://www.cbsnews.com/stories/2004/11/24/60minutes/ main657713.shtml.

Psychic Detectives. (December 30, 2005). Nancy Grace. Retrieved May 13, 2007, from http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0512/30/ng.01.html.

Puthoff, H. E., & Targ, R. (1976). A perceptual channel for information transfer over kilometer distances: historical perspective and recent research. Proceedings of the IEEE, 64.

Puthoff, H. E. (n.d.). CIA-initiated remote viewing at Stanford Research Institute. Institute for Advanced Studies. Retrieved December 10, 2007, from http://www.biomindsuperpowers.com/Pages/CIA-InitiatedRV.html.

Radin, D. (1997). The Conscious Universe: The Scientific Truth of Psychic Phenomena. New York: HarperCollins Publishers.

Radin, D., Hayssen, G., Emoto, M., & Kizu, T. (2006). Double-blind test of the effects of distant intention on water crystal formation. Explore, September/October 2006, 2(5).

Radin, D., Rae, C., & Hyman, R. (2000). Is there a sixth sense? Psychology Today. July/August 2006. Retrieved October 6, 2007 from

http://www.psychologytoday.com/articles/index.php?term=pto-20000701-

000034&page=3.

Radin, D., Taft, R.,, & Yount, G. (2004). Possible effects of healing intention on cell cultures and truly random events. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 10(1), 103-112.

Ramsland, K. (May 13, 2007). Psychic detectives. CourtTV Crime Library. Retrieved May 13, 2007, from http://www.crimelibrary.com/ criminal_mind/forensics/psychics/index.html.

Randall, E. C. (2004). The Dead Have Never Died. Kessinger Publishing, LLC.

Reasons for failure in meditation. (n.d.). Meditation Is Easy. Retrieved October 14, 2007, from http://www.meditationiseasy.com/mCorner/ failure_in_meditation.htm

Rees, W. D. (1971). The hallucinations of widowhood. British Medical Journal, 4, 3741.

Rein, G. (1986). A psychokinetic effect on neurotransmitter metabolism: Alterations in the degradative enzyme monoamine oxidase. In Weiner, D. H., & Radin, D. (Eds.), Research in Parapsychology 1985 (pp. 77-80). Metuchen, NJ: Scarecrow Press.

Restak, R. (2006). Cited in Cy Wenberg, Gadflies. Trafford Publishing.

Richards, J., & Gonzalez, G. (2004, May 1). Are we alone? The American Spectator. Retrieved April 16, 2007, from http://www.discovery.org/scripts/ viewDB/index.php?command=view&id=2143.

Ring, K., & Cooper, S. (1999). Mindsight: Near-Death and Out-of-Body Experiences in the Blind. Institute of Transpersonal Psychology.

Ring, K., & Lawrence, M. (1993). Further evidence for veridical perception during near-death experiences," Journal of Near-Death Studies, 11(4), 223-229.

Ring, P. (n.d.). Dr. Larry Dossey champions the healing power of prayer. Mysteries Magazine, 16. Retrieved October 21, 2007, from http://www.mysteriesmagazine.com/articles/issue16.html.

Rogge, M. (n.d.). Direct Voice: Conversation between mother and her deceased son. Death No End. Retrieved October 5, 2007, from http://www.xs4all.nl/~wichm/fearon.html.

Rogo, D. S. (1993). Leaving the Body: A Complete Guide to Astral Projection. Fireside/Simon & Schuster.

Rogo, D. S. (n.d.). Researching the out-of-body experiences. Retrieved from www.paradigm-sys.com/cttart/sci-docs/ctt97-ssooo.html by Michael Schmicker.

Cited in Schmicker, Best Evidence, p. 203.

Roland, P. E., & Friberg, L. (1985). Localization in cortical areas activated by thinking. Journal of Neurophysiology, 53, 1219-1243.

Rommer, B. (2000). Blessings in Disguise: Another Side of the Near Death Experience. Llewellyn Publications.

Rowse, A.L. (1993). Justice for Robert Bridges—20th century British poet. LookSmart. Retrieved September 21, 2007, from http://findarticles.com/ p/articles/mi_m2242/is_n1531_v263/ ai_14482537/pg_4.

Roy, A. (1983, May 19). Letter to Michael Roll. Retrieved from http://www.cfpf.org.uk/letters/1983/1983-05-19_ar2mr/1983-05-19_ar2mr.html, September 22, 2007.

Russell, P. (2004). From Science to God: A Physicist's Journey into the Mystery of Consciousness. New World Library.

Sabom, M. (1982). Recollections of Death: A Medical Investigation. New York:

Harper & Row.

Sabom, M. (1998). Light and Death. Zondervan.

Schlitz M., & Braud, W. G. (1985). Reiki-Plus natural healing: An ethnographic/experimental study. Psi Research, 4, 100-123.

Schlitz, M. (2003, December 13). Embracing the mystery. What Is Enlightenment?

WIE Unbound interview by Craig Hamilton.

Schlitz, M. J., & LaBerge, S. (1997, September). Covert observation increases skin conductance in subjects unaware of when they are being observed: a replication. The

Journal of Parapsychology. Retrieved October 6, 2007, from http://findarticles.com/p/articles/mi_m2320/is_n3_v61/ai_20749204.

Schlitz, S., & Honorton, C. (1992). Ganzfeld psi performance within an artistically gifted population. Journal of the American Society for Psychical Research, 86, 83-98.

Schnabel, J. (1997). Remote Viewers—The Secret History of America's Psychic Spies. Dell.

Schoonmaker, F. (1996). An introductory analysis of the NDE (near-death experience). Originally published in Two Worlds. Retrieved July 17, 2007, from http://www.fortunecity.com/roswell/seance/78/nde.htm.

Schmicker, M. (2002). Best Evidence. Lincoln, NE: Writers Club Press.

Schroeder, G. L. (2001). The Hidden Face of God. New York: Simon and Schuster.

Schroeter-Kunhardt, M. (1993, Fall). A review of near death experiences. Journal of Scientific Exploration. Society for Scientific Exploration, 7(3) 219-39, 1. Retrieved July 17, 2007, from http://www.scientificexploration.org/ se/abstracts/v7n3a1.php.

Schroter-Kunhardt, M. (1990). Erfahrungen sterbender wahrend des klinischen Todes. Z Allg Med, 66, 1014-21.

Schwartz, G., & Russek, L. (1999). The living-energy universe: A fundamental discovery that transforms science and medicine. Charlottesville, VA: Hampton Roads.

Schwartz, G. E., & Simon, W. L. (2003). The Afterlife Experiments, Breakthrough Scientific Evidence of Life After Death. Atria.

Schwartz, G., et al. (2001). Accuracy and replicability of anomalous after-death communication across highly skilled mediums. Journal of the Society for Psychical Research, 65(1).

Schweitzer, T. (n.d.). U.S. workers hate their jobs more than ever. Tamara Schweitzer, Inc.com. Retrieved October 15, 2007, from http://www.inc.com/criticalnews/articles/200703/work.html.

Sharp, K. C. (2003). After the Light. Authors Choice Press.

Sheldrake, R. (1998). The "sense of being stared at" experiments in schools. Journal of the Society for Psychical Research, 62, 311-323.

Sheldrake, R. (n.d.). Experiments on telephone telepathy. Retrieved February 28, 2007, from http://www.sheldrake.org/experiments/ telephone_experiment.html.

Sheldrake, R. (n.d.). Nature as alive: morphic resonance and collective memory. Primal Spirit. Retrieved October 2, 2007, from

http://www.primalspirit.com/pr1_1sheldrake_nature_as_alive.htm.

Sicher, F., Targ, E., Moore, D., & Smith, H. S. (1998). A randomized, double-blind study of the effects of distant healing in a population with advanced AIDS. Western Journal of Medicine, 169(6), 356-363.

Sir Isaac Newton Conference. St. Petersburg, March 1993, pp 39-55.

Skeptics who declared discoveries and inventions impossible. (n.d.). Alternative Science. Retrieved July 14, 2007, from http://www.alternativescience.com/skeptics.htm.

Smith, G. (2004). The Unbelievable Truth. Hay House. Retrieved October 15, 2007, from http://www.thepsychicbarber.co.uk/bookextract.html.

Smith, J. G., Burke, M., Rhine, J.B., Stuart, C. E., & Greewood, J. P. (1966). ExtraSensory Perception after Sixty years; A Critical Appraisal of the Research in E.S.P. Bruce Humphries.

Snyder, J. J. (n.d.). Science confirms survival. The Campaign for Philosophical Freedom. Retrieved September 20, 2007, from http://www.cfpf.org.uk/articles/background/snyder.html.

Solfvin, G. F. (1982). Psi expectancy effects in psychic healing studies with malarial mice. European Journal of Parapsychology, 4(2), 160-197.

Spraggett, A. (1973). Probing The Unexplained. New American Library.

Spraggett, A. (1974). The Case for Immortality. Scarborough, Canada: New American Library of Canada.

Stammar, G. (2007, September 20). Drill preps personnel for violence at school. The Daily Pantagraph.

Stevenson, I. (1974). Xenoglossy. University Press of Virginia.

Stevenson, I. (1983). Do we need a new word to supplement "hallucination?" American Journal of Psychiatry, 140, 1609-11.

Stevenson, I., Owens, J. E., & Cook, E. W. (1990). Features of "near-death experience" in relation to whether or not patients were near death. The Lancet 336, 1175-1177.

Stevenson, M. (200


Поделиться с друзьями:

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.393 с.