Раскройте скобки, употребив глаголы в The Simple Present . — КиберПедия 

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

Раскройте скобки, употребив глаголы в The Simple Present .

2019-11-11 455
Раскройте скобки, употребив глаголы в The Simple Present . 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

1. I generally (to get. up) at 8 o'clock. 2. Our lecturer (to speak) very good English. 3. He (to be) always in a hurry. 4. In Britain today, all children (to start) their education at the age of five. 5. She (to plan) to go to Britain next month. 6. Uranus (to revolve) around the sun once in 84 years. 7. Students' delegation (to arrive) tomorrow. 8. The Prime Minister of Britain always (to live) in 10 Dawning Street. 9. Children whose parents (to read) a great deal usually (to become) good readers themselves. list. 10. Some readers  (to avoid) books on the best-seller.

 

4. Раскройте скобки. Поставьте глаголы в The Simple Present. Переведите текст на русский язык:

In Britain compulsory education (to begin) at the age of five and the minimum school leaving age (to be) sixteen. Children (to remain) in primary school until the age of 11 when they (to move) to secondary school. Secondary education (to take) several steps and (to have) several different forms. In England most secondary school pupils are educated in comprehensive schools catering for all children of the age group. These schools (to provide) a full range of courses appropriate to all levels of ability. In some areas in England, however, secondary education (to be) organized on a selective basis. Children (to be) selected for education in different types of schools according to their level of academic attainment when they (to transfer) from primary school. Grammar schools (to provide) a mainly academic course for selected pupils from the ages of 11 to 18 while secondary modern schools (to provide) a more general education. It (to be) Government policy to extend the comprehensive principle throughout the state educational system (Children in Britain. London, 1976. P.31).

 

ТИПЫ ВОПРОСОВ

(TYPES OF QUESTIONS)

ОБЩИЕ ВОПРОСЫ (GENERAL QUESTIONS)

Is he a student?                                                               Он студент?

Must I go?                                                                        Я должен идти?

Does  he live in St.-Petersburg?                                    Oн живет в С.-Петербурге?

АЛЬТЕРНАТИВНЫЕ ВОПРОСЫ (ALTERNATIVE QUESTIONS)

Is he a student or a lecturer?                                        Он студент или преподаватель?

Must he go or stay here?                                               Я должен идти или остаться здесь?

Does he live in St.-Petersburg  or in Moscow?        Oн живет в С.-Петербурге или в Москве?

                 

РАЗДЕЛИТЕЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ (QUESTION TAGS)

he is a student, isn't he?                              Он студент, не правда ли?

He must go there, mustn't he?                               Он должен сходить туда, не так ли?

He lives in Donetsk, doesn’t he?                     Он живет в Донецке, не правда ли?

He doesn't live in Donetsk, does he?              Он не живет в Донецке, не так ли?

                                                                          (или Ведь он не живет в Донецке?)

 

СПЕЦИАЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ

Who is this man?                                                       Кто этот человек?

What is this?                                                               Что это?

What is the aim of education?                                 Какова цель образования?

When does the conference start?                                Когда начинается конференция?

Where does he live?                                                  Где он живет?

Why are you late?                                     Почему вы опоздали?

How can I help you?                                                Как (чем) я могу помочь?

How long will you stay here?                  Как долго вы здесь пробудете?

Which way shall we go?                           По какой дороге мы пойдем?

 

1. Составьте всевозможные вопросы к следующим предложениям:

1. At school children learn some foreign language. 2. These students live in the halls of residence (общежитие). 3. Thе conference opens on Friday. 4. He looks sad because he is overworked. 5. She prefers teaching to learning.

 

ПРОСТОЕ ПРОШЕДШЕЕ ВРЕМЯ

(THE SIMPLE PAST TENSE)

He liv ed in London last year   

He didn't live in London last year  

Did he live in London last year?

 

Примечание: Наречия и словосочетания, используемые с The Simple Past Tense: yesterday, last month, a week ago, the other day.

 

Professor Brown lectured in а Donetsk University last year.

– Профессор Браун читал лекции в Донецком университете в прошлом году.

 

When John was a student he always walked  to the University.

- Когда Джон был студентом, он всегда ходил в университет пешком.

 

1. Преобразуйте следующие предложения в вопросительные и отрицательные:

1. The teacher found some old textbooks a few days ago. 2. The students worked in the library last week. 3. He was a fine actor. 4. The explanation of the rule was quite clear to the class. 5. The students took an active part in the conversation. 6. The student concentrated on the writer's central idea.

 

2. Раскройте скобки, употребив глаголы в The Simple Past Tense:

1. He (to go) to a conference last month. 2. She (not tо understand) the question. 3. University lecturers (to meet) first year students yesterday. 4. Language training for business (to become) very important. 5. We (not to know) what to say. 6. The secretary (to tell) us about the meeting. 7. The teacher (to select) grammar exercises suitable for the students' linguistic level. 8. He (to plan) to practice pronunciation at the language laboratory. 9. The Greeks (to give) us the first of the true comedies. 10. We (to put forward) some new proposals.

 

3. Переведите следующее предложения на английский язык:

1.Только вчера он узнал тему своего доклада. 2. Эти ученые встречались на конференции в прошлом году. 3. Я купил эту книгу на днях. 4. Студент не знал, как ответить на вопрос. 5. На прошлой неделе профессор Грей принял участие в дискуссии по этой проблеме. 6. В прошлом году он eздил в Великобританию. Он сделал доклад в Лондонском университете о новых тенденциях в украинской экономике.

 

 

ОБОРОТ USED TO/WOULD

Last summer I used to get up early in the morning.        Прошлым летом я обычно вставал рано.           

He used to be an excellent lecturer.                            Раньше он был превосходным лектором.                  

Every morning he would go for a long walk.                        Обычно каждое утро он отправлялся в далекие прогулки.

 

                                              

1. Переведите следующее предложения:

1. Sometimes the boys would play a trick on their teacher. 2. I know the man quite well. We used to go tо school with him. 3. He used to travel a lot. 4. She would work late every night. 5. This speech ruined the reputation he used to have. 6. He used to open the textbook and scanned through the table of contents before thorough reading.

 

2. Переведите на английский язык:

1. Он обычно говорил об этом ученом с восхищением. 2. Он раньше был врачом. Сейчас он занимается биологией. 3. Она раньше чаcтo заходила к нам. 4. Они раньше очень много спорили. 5. Обычно Джо готовился к экзаменам по вечерам.

ПРОСТОЕ БУДУЩЕЕ ВРЕМЯ

(THE SIMPLE FUTURE TENSE)

He will come tomorrow

will he come tomorrow?

He won't come tomorrow

 

Примечание 1: Наречия и словосочетания, употребляемые с The Simple Future Tense: tomorrow, next week, in a couple of days/ soon.

Примечание 2: Глагол shall для образования будущего времени 1-го л. ед. и мн.ч. выходит из употребления в современном английском языке.

 


Поделиться с друзьями:

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.013 с.