
Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...
История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...
Топ:
Эволюция кровеносной системы позвоночных животных: Биологическая эволюция – необратимый процесс исторического развития живой природы...
Характеристика АТП и сварочно-жестяницкого участка: Транспорт в настоящее время является одной из важнейших отраслей народного...
Оценка эффективности инструментов коммуникационной политики: Внешние коммуникации - обмен информацией между организацией и её внешней средой...
Интересное:
Аура как энергетическое поле: многослойную ауру человека можно представить себе подобным...
Влияние предпринимательской среды на эффективное функционирование предприятия: Предпринимательская среда – это совокупность внешних и внутренних факторов, оказывающих влияние на функционирование фирмы...
Инженерная защита территорий, зданий и сооружений от опасных геологических процессов: Изучение оползневых явлений, оценка устойчивости склонов и проектирование противооползневых сооружений — актуальнейшие задачи, стоящие перед отечественными...
Дисциплины:
![]() |
![]() |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
The words you may need: children and adolescents, list of the most important problems, resolve these concerns, an able student, parents were divorcing, self-esteem improved, to feel more secure, difficulty in reading, in verbal form, collaborated with his parents and teachers
LESSON 4
I. Read and translate the following international words. Mind the pronunciation.
organ, system, process, information, motivation, emotion, to control, abstract, concrete, dominant, artistic.
II. Read and translate the derivatives. Mind the suffixes.
Nerve - nervous – nervously
Sensor - sensory
To divide – division
Sphere – hemisphere
Verb - verbal - non-verbal
To think – thinking
To solve - solving
III. Active vocabulary:
IV. Read and translate the text:
Brain
The brain is the organ of the central nervous system responsible for the processing and coding of sensory and sensory information, for the control of regulatory processes in the body, and for the mediation of complex processes, such as motivation, emotion, learning, and memory.
The brain is divided into two halves which are called hemispheres. The left hemisphere controls the right side of the body and directs speech, writing and abstract thinking. The right hemisphere controls the left side of the body and directs the non-verbal memory, emotions and concrete thinking.
That is why the left hemisphere is dominant in right-handed people and vice verse the right hemisphere is dominant in left-handed people. As a result, left-handers are sometimes considered to be better at lateral thinking and problem solving and to be more artistic.
Exercises:
I. Give Russian equivalents of the following:
responsible for, processing and coding, sensory information, mediation of complex processes, to be divided into two halves, to direct speech, writing and abstract thinking, the non-verbal memory, vice verse, to be better at lateral thinking, problem solving.
II. Suggest the English for:
ответственный за, переработка и кодирование информации, связь сложных процессов, информация, поступающая от органов чувств, полушарие, преобладающий, наоборот, левша, правша, управлять речью, абстрактное мышление, невербальная память, нестандартное мышление, решение проблем.
III. Express agreement or disagreement with the following using:
Yes, you are right (= it is correct)
No, you are not right (=you are wrong)
1. The brain is the organ of the central nervous system.
2. The brain is divided into two halves which are called hemispheres.
3. The right hemisphere controls the right side of the body and directs speech, writing and abstract thinking.
4. The left side of the body the non-verbal memory, emotions and concrete thinking are controlled with the left hemisphere.
IV. Insert the missing words:
1. The brain is … responsible for the processing and coding of information.
2. The brain is … which are called hemispheres.
3. The … controls the right side of the body.
4. The right hemisphere … the non-verbal memory, emotions and concrete thinking.
5. Left-handers are considered to be better at … and to be more artistic.
V. Complete the following sentences:
1. The brain is …
2. Two halves of the brain are called …
3. The left hemisphere controls …
5. Left-handers are sometimes considered to be …
VI. Answer the following questions:
1. What is the brain?
2. What does the brain control?
3. How many parts is the brain divided into?
4. What does the left hemisphere control?
5. What does the right hemisphere direct?
VII. Speak on the brain.
The words you may need: organ of the central nervous system, motivation, emotion, learning, and memory, hemispheres, directs speech, writing, abstract thinking, non-verbal memory, concrete thinking, dominant in, left-handers, lateral thinking, problem solving.
LESSON 5
I. Read and translate the following international words. Mind the pronunciation.
emotion, psychological, positive, negative, to communicate, biological, social, cognitive, stress.
|
|
Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...
Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...
Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...
Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...
© cyberpedia.su 2017-2025 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!