Read the following riddles and think of the possible answer. — КиберПедия 

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Read the following riddles and think of the possible answer.

2021-06-01 29
Read the following riddles and think of the possible answer. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

I. Controlled.

Read the following riddles and think of the possible answer.

I work in an office. I make phone calls. I send emails. I make appointments. Who am I?    
I have a strong debating skill. I advise people about law. I represent people in court. I am talkative. Who am I?  
I wear a uniform.

I often have a gun.

I conduct traffic.

I catch thieves.

Who am I?

 

I wear a uniform. I work in a surgery. I work in a hospital. I cure sick people. Who am I?  
I like interviewing different people. I collect and report news for TV. I am outgoing. Who am I?    
I work in the sky. I’m often a woman. I serve food and drinks. I’m usually good-looking. Who am I?  
I wear a white hat. I feed people. I work in a kitchen. I cook delicious food. Who am I?  

 

Keys: 1. Policeman. 2. Secretary. 3. Lawyer. 4. Cook. 5. Surgeon. 6. Stewardess. 7. Journalist.

Describe people’s likes and dislikes using words instead of symbols and pictures.

Jack
Samantha
Steven
Helen

 

Keys:

Jack likes travelling.

Samantha dislikes sewing.

Steven dislikes doing homework.

Helen likes cooking.

Look at the pictures. Write questions to each picture and answer them.

E.g. - Who is this man?

Mike
Irene
Leo
Peter
  -It’s Peter. He is a cook.

             
George
 
Elizabeth
 
Nick
 
Alice


4. Language Game ‘Dominoes’.

Work in groups. Divide in two groups.

You have 7 dominoes. Your task is to complete a set of dominoes, matching to each other. The winner is the first player to get rid of all the dominoes.

A

 

START

IF YOU WANT TO BE A DOCTOR
B

YOU WILL HAVE TO LEARN FOREIGN LANGUAGES

IF YOU WANT TO WORK IN A FACTORY
C

YOU WILL BE ABLE TO ENTER ANY UNIVERSITY

GOOD LUCK!

 

D

YOU SHOULD BE RESPONSIBLE FOR PEOPLE’S LIVES

IF YOU WANT TO BE AN INTERPRETOR

 

 

E

YOU WILL HAVE TO ENTER A COLLEGE

IF YOUR DREAM IS TO BECOME A POLICEMAN
F

YOU SHOULD PASS YOUR EXAMS IN EXACT SCIENCE WELL

IF YOU PASS YOUR EXAMS WITH FLYING COLOURS
G

YOU WILL ALWAYS KEEP HAND CUFFS

IF YOU WANT TO BE A PROGRAMMER

KEYS: ADBEGFC

Make up 5 questions, using the structure.

Could May Shall Can Must   I you he/she they we go? speak? help? ask? keep silent?  

KEYS: 1.Could you help?

2. May I ask?

3. Shall we go?

4. Can they speak?

5. Must he keep silent?

6. Make up 5 sentences.

             
   


Keys:

1. When you go to a job interview you should be ready to answer tricky questions.

2. When you go to your work you should wear a uniform.

3. When you go to a job centre you should know what you are good at.

4. When you go to school you should not be late.

5. When you go to a shop you should take money.

 

 

                             

II. Guided.

Read the list of different professions. Choose the 5 items to your liking, Explain your choice.

1. Bus driver
2. Painter
3. Shop-assistant
4. Businessman
5. Farmer
6. Scientist
7. Programmer
8. Surgeon
9. Enterpriser
10.  Athlete 11.  Hairdresser
12.  Model
13. Actor
14.  Photographer
15.  Attorney
16.  Secretary
17.  Psychologist
18.  Office worker
19.  Teacher
20.  Policeman
21.  Housewife
22.  Gardener
23.  Journalist
24.  Musician
25.  Interpreter

 

 

III. Free.

Evaluation criteria:

баллы К1 Решение коммуникативной задачи К2 Взаимодействие с собеседником К3 Произношение К4 Грамматика и лексика
2 Коммуникати вная задача решена, немногочисленные языковые погрешности не препятствуют понимаю Продемонстрированы способность начинать и активно поддерживать беседу, соблюдая очередность в обмене репликами, способность быстро реагировать и проявлять инициативу при смене темы беседы и способность восстанавливать беседу в случае сбоя. В произношении отсутствуют существенные погрешности, возможное влияние родного языка не препятствует пониманию речи учащегося (практическое отсутствие фонематических ошибок). Используемые лексические средства разнообразны, выбор синонимов соответствует решаемым коммуникативным задачам. Нечастные грамматические погрешности в речи учащегося, которые не вызывают затруднений в понимании его коммуникативных намерений.
1 Коммуникативная задача решена, но лексико-грамматические погрешности препятствуют пониманию Учащийся умеет продемонстрировать наличие проблемы в понимании собеседника, но не стремится начинать и поддерживать беседу; передаёт наиболее общие идеи в ограниченном контексте; в значительной степени зависит от помощи со стороны собеседника. Понимание речи учащегося затруднено наличием частых фонематических ошибок и/или интонацией, соответствующей моделям родного языка. Выбор лексических средств в целом соответствует решаемым коммуникативным задачам, но учащийся испытывает затруднения в подборе слов. Грамматические ошибки в речи учащегося вызывают затруднения в понимании его коммуникативных намерений.
0 Коммуникативная задача не решена Ученик не может поддерживать беседу. Наличие большого количества фонематических ошибок и интонационных моделей, не характерных для английского языка, значительно препятствуют пониманию речи учащегося. Лексическое наполнение речи учащегося не соответствует решаемым коммуникатывным задачам. Фразы примитивны и однообразны по строению не содержат или содержат грамматические ошибки.

‘Excellent’ – 7-8 points

‘Good’ – 5-6 points

‘Satisfactory’ – 4 points

‘Try again’ – 3 and less points

I. Controlled.

Read the following riddles and think of the possible answer.

I work in an office. I make phone calls. I send emails. I make appointments. Who am I?    
I have a strong debating skill. I advise people about law. I represent people in court. I am talkative. Who am I?  
I wear a uniform.

I often have a gun.

I conduct traffic.

I catch thieves.

Who am I?

 

I wear a uniform. I work in a surgery. I work in a hospital. I cure sick people. Who am I?  
I like interviewing different people. I collect and report news for TV. I am outgoing. Who am I?    
I work in the sky. I’m often a woman. I serve food and drinks. I’m usually good-looking. Who am I?  
I wear a white hat. I feed people. I work in a kitchen. I cook delicious food. Who am I?  

 

Keys: 1. Policeman. 2. Secretary. 3. Lawyer. 4. Cook. 5. Surgeon. 6. Stewardess. 7. Journalist.


Поделиться с друзьями:

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.006 с.