Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьшения длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...
Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...
Топ:
Проблема типологии научных революций: Глобальные научные революции и типы научной рациональности...
Генеалогическое древо Султанов Османской империи: Османские правители, вначале, будучи еще бейлербеями Анатолии, женились на дочерях византийских императоров...
Интересное:
Мероприятия для защиты от морозного пучения грунтов: Инженерная защита от морозного (криогенного) пучения грунтов необходима для легких малоэтажных зданий и других сооружений...
Влияние предпринимательской среды на эффективное функционирование предприятия: Предпринимательская среда – это совокупность внешних и внутренних факторов, оказывающих влияние на функционирование фирмы...
Отражение на счетах бухгалтерского учета процесса приобретения: Процесс заготовления представляет систему экономических событий, включающих приобретение организацией у поставщиков сырья...
Дисциплины:
2017-12-21 | 407 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
Algorithm Development and Pseudocode
An algorithm is a solution to a problem. Computer scientists are in the problem-solving business. They use techniques of structured programming to develop solutions to problems. Algorithms will range from the easier "finding the average of two numbers" to the more difficult "visiting all the subdirectories on a hard disk, searching for a file."
A major task of the implementation stage is the conversion of rough designs into refined algorithms which can then be coded in the implementation language of choice.
Pseudocode refers to a rough-draft outline of an answer, written in English-like terms. We will probably use phrases and words which are close to programming languages, but avoid using any specific language. Once the pseudocode has been developed, translation into code occurs more easily than if we had skipped this pseudocode stage.
Stepwise refinement is the process of gradually developing a more detailed description of an algorithm. Problem solving in computer science involves overall development of the sections of a program, expanding each section with more detail, later working out the individual steps of an algorithm using pseudocode, then finally writing a code solution.
Word-play
Task 9. Complete the crossword puzzle and find the key word in 15 down.
Across
1. a statement that explains what something looks like, or how it behaves
2. the process of writing and testing programs for computers
3. a pejorative term for code with a complex and tangled control structure, especially one using many GOTOs, exceptions, or other "unstructured" branching constructs
4. the rate of translating a high-level language into machine code
5. a group of items that are in a certain order
6. a human-readable notation for the machine language that a specific computer architecture uses
7. the control structure allowing choice among different directions
8. the information that explains how to use software or hardware
9. a product review performed by a formal team. A number of such reviews may be held during the lifetime of a software project, covering, for example, requirements specification, program specifications, design, and implementation.
10. …… editor - a program that combines one or more files containing object code from separately compiled program modules into a single file containing loadable or executable code
11. part of a computer program, which tells the computer what to do at that stage
12. a set of rules that must be followed when solving a particular problem
13. a way of writing a description of a computer program using a mixture of natural language and computer language code
14. the period of time during which a program is executed
Down
15. the act of starting to use a plan or computer system, etc.
|
Speaking
Task 10. Work in pairs, Student A and Student B. Look at the cartoons A and B. They are related in some way. You each have one minute to describe what your cartoon shows.
Student A should turn to the cartoon A on page 89.
Student B should turn to the cartoon B on page 92.
When you have finished, discuss
1. What is similar about the situations and the problem in the three cartoons?
2. What are the differences?
3. What message is each cartoon trying to convey?
Unit 6. Object Oriented Programming
Warm-up
Task 1. Answer the following questions:
Reading
|
|
Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...
Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...
История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...
История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!