Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьшения длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...
Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...
Топ:
Эволюция кровеносной системы позвоночных животных: Биологическая эволюция – необратимый процесс исторического развития живой природы...
Характеристика АТП и сварочно-жестяницкого участка: Транспорт в настоящее время является одной из важнейших отраслей народного...
Марксистская теория происхождения государства: По мнению Маркса и Энгельса, в основе развития общества, происходящих в нем изменений лежит...
Интересное:
Национальное богатство страны и его составляющие: для оценки элементов национального богатства используются...
Берегоукрепление оползневых склонов: На прибрежных склонах основной причиной развития оползневых процессов является подмыв водами рек естественных склонов...
Финансовый рынок и его значение в управлении денежными потоками на современном этапе: любому предприятию для расширения производства и увеличения прибыли нужны...
Дисциплины:
2017-09-28 | 282 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
a) – Hello, I’m Nick.
- Hi, I’m Stan. I’m looking for my group.
- Are you from the faculty of Biology?
- No, I’m not. I study at the Institute of Mathematics and Computer Sciences.
- Are you a first-year student?
- No, I’m a fourth-year student.
- Have you got a job?
- Yes, I work at a telephone company.Oh, I see the students from my group. Bye.
- Bye.
b) Lecturer: Good morning, students.
Students: Good morning.
L.: Today is our first English lesson. Before we start I want to know your names. The young man at the first desk near the window, please tell me your name.
S.: My name is Alex.
L.: And what is your surname?
S.: Chernov.
L: Can you spell it?
S.: C-h-e-r-n-o-v.
L.: How old are you?
S.: I’m 18.
L.: Where do you live?
S.: I live here in the hostel, as my parents live in the country.
L.: Thank you.
c) – Hello. Remember me? I’m Bob from the faculty of Physics.
- Oh, yes. We met at Stan’s birthday party last month.
- Yes, it was on the 30th of July.
- It was great. How is Bob?
- I don’t know. I’ve lost his phone number.
- I can help you. His phone number is 44-55-78.
- Don’t you remember his address?
- Sure. His address is 254, 31, Maligin Street.
- Thank you
Grammar
Personal pronouns as subjects | Personal pronouns as objects | Possessive adjectives | Possessive pronouns |
I You He/She/It We They | me you him/her/it us them | my your his/her/ its our their | mine yours his/hers/- ours theirs |
Put the pronouns instead of the nouns.
1. Peter helped the pupils to translate the text. 2. Mother asked Mary to wash the plates. 3. My friend writes a letter to his sister. 4. Jane took 3 books from the library. 5. His cousins live in Moscow. 6. Our grandmother and grandfather will come tomorrow. 7. Mary works in a shop.
Complete the sentences using the correct pronoun or adjective.
Examples:
Could you lend me some money? (you / I)
Why didn’t she ask us to help her? (she / we / she)
Do you ever talk to yourself when you ’re on your own? (you / you / you / you)
1.... house is much bigger than.... (they / we)
2. Is this book... or...? (you / I)
3. How long have... been waiting for...? (they / we)
4. Don’t blame...;... wasn’t... mistake. (you / it / you)
5.... was very angry with... when... broke... camera. (he / I / I / he)
6....’s a coincidence that... birthday is on the same day as.... (it / he / her)
Write the dates as words.
Example: 12/05 – the twelfth of May
a) 21/6 b) 19/3 c) 2/8 d) 31/10 e) 15/2 f) 1/5 g) 20/1 h) 16/11
The Verb to be
Affirmative Long form Short form | Negative Long form Short form | Interrogative |
I am I’m You are You’re He is He’s She is She’s It is It’s We are We’re They are They’re | I am not I’m not You are not You aren’t He is not He isn’t She is not She isn’t It is not It isn’t We are not We aren’t They are not They aren’t | Am I? Are you? Is he? Is she? Is it? Are we? Are they? |
4. Put am, is, are in each space.
|
a) I …a first-year student.
b) My friend … an engineer.
c) Jack … a farmer. He … from a small Scottish town.
d) They … our new friends. They … from Wales.
e) Ann and Nick … at home now.
f) My native town … in the center of England.
g) Monkeys … very funny animals.
h) Mr. Davidson … a University professor. He … a very intelligent man. His hobby … rugby. His students … very happy to have such a good teacher.
Change the statements into negative and interrogative sentences.
a) It’s hot today.
b) I’m at home.
c) My friends are here.
d) You’re a teacher.
e) We’re at the cinema.
f) This is difficult.
g) Katy is happy.
Unit 2
The Natural World
Vocabulary
2.1 Label the parts of the animals: head, eye, hand, leg, arm, ear, tail, foot, teeth, claws, beak, wing, neck, trunk, tusk, paw, whiskers.
1 — |
|
|
Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...
Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...
История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...
Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!