Хор: Помощь моя от Господа,/ сотворшаго небо и землю. — КиберПедия 

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

Хор: Помощь моя от Господа,/ сотворшаго небо и землю.

2017-07-31 448
Хор: Помощь моя от Господа,/ сотворшаго небо и землю. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Церковный хор

АНЕНАЙКА

 

 

Последование службы

в день памяти

 

СВЯТАГО

РАВНОАПОСТОЛЬНАГО

ВЕЛИКАГО КНЯЗЯ

ВЛАДИМИРА

 

 

Кабицыно

 


 

 

Сборник подготовлен на основе полного последования службы праздника Рождества Богородицы, опубликованного на сайте ПОСЛЕДОВАНИЕ.РФ (http://posledovanie.ru).

 

Нотный материал взят из открытых источников, представленных в сети Internet: ikliros.com, xorist.ru, kliros.ru, kliros,org и других, а также сосбтвенного набора.

 

Мы поем в храме Рождества Богородицы села Тимашово Боровского района Калужской области и в храме св. Владимира и Ольги в г. Обнинске.

 

Диа́кон: Воста́ните!

Иере́й: Сла́ва Святе́й, и Единосу́щней, и Животворя́щей, и Неразде́льней Тро́ице всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.

 

Священнослужи́тели в алтаре́:

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́ Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Ему́.

 

Псало́м 103, предначина́тельный:

Хор: Б лагослови́, душе́ моя́, Го́спода./ Благослове́н еси́, Го́споди./
Го́споди, Бо́же мой, возвели́чился еси́ зело́./ Благослове́н еси́, Го́споди./ Вся прему́дростию сотвори́л еси́./ Сла́ва Ти, Го́споди, сотвори́вшему вся.

 

 

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́ Бо́же. (Три́жды)

 

Вели́кая ектения́:

 

М и́ром Го́споду помо́лимся.

Го́споди, поми́луй.

О Свы́шнем ми́ре и спасе́нии душ на́ших, Го́споду помо́лимся.

 

О ми́ре всего́ ми́ра, благостоя́нии Святы́х Бо́жиих Церкве́й и соедине́нии всех, Го́споду помо́лимся.

 

О святе́м хра́ме сем и с ве́рою, благогове́нием и стра́хом Бо́жиим входя́щих во_нь, Го́споду помо́лимся.

 

О вели́ком Господи́не и Отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле, и о Господи́не на́шем, Высокопреосвяще́ннейшем митрополи́те (или: архиепи́скопе, или: преосвяще́ннейшем епи́скопе имярек), честне́м пресви́терстве, вo Христе́ диа́констве, о всем при́чте и лю́дех, Го́споду помо́лимся.

 

О Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея, Го́споду помо́лимся.

 

О гра́де сем (или о ве́си сей ), вся́ком гра́де, стране́ и ве́рою живу́щих в них, Го́споду помо́лимся.

 

О благорастворе́нии возду́хов, о изоби́лии плодо́в земны́х и вре́менех ми́рных, Го́споду помо́лимся.

 

О пла́вающих, путеше́ствующих, неду́гующих, стра́ждущих, плене́нных и о спасе́нии их. Го́споду помо́лимся.

 

О изба́витися нам от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды, Го́споду помо́лимся.

З аступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

 

П ресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, Сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю, со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́ и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Тебе́, Го́споди.

Иере́й: Я́ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва честь и поклоне́ние, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Ами́нь.

Блаже́н муж:

Хор: Блаже́н муж, и́же не и́де на сове́т нечести́вых.

А ллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

 

Я́ко весть Госпо́дь путь пра́ведных, и путь нечести́вых поги́бнет.

А ллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

 

Рабо́тайте Го́сподеви со стра́хом и ра́дуйтеся Ему́ с тре́петом.

А ллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

 

Блаже́ни вси наде́ющиися Нань.

А ллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

 

Воскресни́, Го́споди, спаси́ мя, Бо́же мой.

А ллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

 

Госпо́дне есть спасе́ние, и на лю́дех Твои́х благослове́ние Твое́.

А ллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

 

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Духу.

А ллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

 

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

А ллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

 

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́ Бо́же. (Трижды)

 

 

Ектения́ ма́лая:

Диа́кон: П а́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.

Диа́кон: З аступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Хор: Го́споди, поми́луй.

Диа́кон: П ресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, Сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю, со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́ и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Хор: Тебе́, Го́споди.

Иере́й: Я́ко Твоя́ держа́ва, и Твое́ есть Ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.

 

Го́споди, воззва́х, глас 4:

Хор: Г о́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя./ Услы́ши мя, Го́споди./ Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя:/ вонми́ гла́су моле́ния моего́,/ внегда́ воззва́ти ми к Тебе́.// Услы́ши мя, Го́споди.

 

Д а испра́вится моли́тва моя́,/ я́ко кади́ло пред Тобо́ю,/ воздея́ние руку́ мое́ю/ – же́ртва вече́рняя.// Услы́ши мя, Го́споди.

На 8. Из глубины́ воззва́х к Тебе́, Го́споди,// Го́споди, услы́ши глас мой.

1 Стихи́ра: В торы́й ты́ бы́л еси́ Константи́н / сло́вом и де́лом: /
о́н во христиа́нское вре́мя роди́ся / и мно́га ле́та во е́ллинстве сотвори́л е́сть. / Ты́ же от я́зык роди́вся, / но возлюби́л еси́ возлюби́вшаго тя́ Христа́, / к Нему́же возше́л еси́, ра́дуяся. // Его́же моля́ не преста́й о чту́щих па́мять твою́.

 

Да бу́дут у́ши Твои́// вне́млюще гла́су моле́ния моего́.

Повтряем 1 стихи́ру:

На 6. А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто постои́т?// Я́ко у Тебе́ очище́ние е́сть.

2 Стихи́ра: В есели́тся ве́чно, све́тло сия́ющи, / гора́ Сина́йская, / Моисе́йским освяти́вшися зако́ном, / Неви́димаго ви́девши, / све́тло же сия́я, весели́тся и ра́дуется / вели́кий гра́д тво́й, Влади́мире, / не я́ко во мра́це, / но я́ко в Ду́се, Сы́на со Отце́м ви́дя в себе́ сла́вима. / Его́же моли́ // спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша

И́мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́,// упова́ душа́ моя́ на Го́спода.

Повтряем 2 стихи́ру:

На 4. От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния,//
да уповае́т Изра́иль на Го́спода.

3 Стихи́ра: Я коже оте́ц духо́вно, / ца́рь же чу́вственно / Росси́йским лю́дем бы́л еси́, Влади́мире: / и́стинный же пропове́датель, /
я́ко апо́стол Христо́в, / провозвести́л еси́ спаси́тельное креще́ние /
и, те́м све́тло просвети́в, / освяти́л еси́ лю́ди твоя́ //
во все́х страна́х ца́рствия твоего́, блаже́нне.

 

Я́ко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у Него́ избавле́ние,// и Той изба́вит Изра́иля от всех беззако́ний eго́.

Повтряем 3стихи́ру:

 

На 2. Хвали́те Го́спода вси язы́цы,// похвали́те Его́ вси лю́дие.

4 Стихи́ра: К о́рень правове́рия ты́ бы́л еси́, Влади́мире, / напое́н же Ду́хом Пресвяты́м, / возрасти́вый на́м ве́тви богосажде́ннеи, /
цве́т благоуха́ния источа́ющии, / Бори́са чу́днаго /
и Гле́ба, ревни́теля благоче́стию, / кипя́щии все́м ве́рным оби́льно чудесы́. / С ни́миже предстоя́ Христу́, // моли́ся спасти́
и просвети́ти ду́ши на́ша.

 

Я́ко утверди́ся ми́лость Его́ на нас,// и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.

Повтряем 4 стихи́ру:

Глас 8:

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

П рииди́те, стеце́мся вси́ / в честне́й па́мяти отца́ Ру́сскаго
и наста́вника на́шего Влади́мира: / се́й бо от язы́к роди́ся, /
и возлюби́ возлю́бльшаго его Христа́, / к Нему́же взы́де, ра́дуяся,/ с прама́терию свое́ю Ольгою. / Вся́ бо лю́ди своя́ научи́ ве́ровати / и покланя́тися в Тро́ице еди́ному Бо́гу, / и́долы же разруши́в, попра́ / и израсти́ на́м свои́ честне́и ле́торасли, / Романа
и Давида. / Те́мже и мы́, све́тло ны́не пе́сньми па́мять и́х ве́рно чту́ще, / любо́вию пра́зднуем: / да мо́лятся о на́с ко Го́споду, / во́инству на́шему пода́ти побе́ды на пога́ныя враги́, // и умири́ти ве́сь ми́р, и спасти́ ду́ши на́ша

Глас тойже:

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Ц а́рь Небе́сный / за человеколю́бие на земли́ яви́ся /
и с челове́ки поживе́, / от Де́вы бо Чи́стыя пло́ть прие́мый /
и из Нея́ проше́дый с восприя́тием, / еди́н е́сть Сы́н, сугу́б естество́м, / но не Ипоста́сию. / Те́мже, соверше́нна Того́ Бо́га /
и соверше́нна Челове́ка вои́стинну пропове́дающе, / испове́дуем Христа́ Бо́га на́шего: / Его́же моли́, Ма́ти Безневе́стная, // поми́ловатися душа́м на́шим.

 

Вход с кади́лом:


Диа́кон: В о́нмем.

Иере́й: Мир всем.

Хор: И ду́хови твоему́.

 

Вече́рний проки́мен дня (в чертверг ве́чера):

Диа́кон: П рему́дрость во́нмем. П роки́мен, глас шестый:

Ин.

Ирмо́с: Н е́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

И же Па́вла просвети́вый и избра́нна сотвори́вый, та́ко и Влади́мира ны́не, отца́ Росси́йскаго, очны́й неду́г отто́ргнул еси́, Ми́лостиве, Твои́м креще́нием.

К онстанти́на ве́рнаго подо́бник яви́лся еси́, Христа́ в се́рдцы твое́м прии́м, и Его́ за́поведем, я́коже апо́стол, всю́ зе́млю Росси́йскую научи́л еси́.

Б оже́ственною си́лою ты́ возмога́я, безбо́жнаго Перу́на, ку́щу бесо́вскую, сокруши́л еси́, и ко о́паши ко́нстей того́ привяза́в, повеле́л еси́ во́ином би́ти и́дола.

Богоро́дичен: С е́нь святу́ю обре́т, Мари́ю Де́ву, Бо́жий сосу́д, Влади́мир, кня́зь вели́кий, апо́стола Па́вла ревни́тель, се́й це́рковь Боже́ственную в Тоя́ и́мя воздви́гл е́сть.

По 3 песне: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ Живы́й и Незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/
в Боже́ственней Твое́й сла́ве// венце́в сла́вы сподо́би.

 

Ектения́ ма́лая:

Седа́лен, гла́с 2:

В моли́твах бдя́й при́сно ра́достною душе́ю, Влади́мире, того́ ра́ди поче́рпл еси́ Ду́ха прему́дрости от исто́чника, сходя́щаго свы́ше. Те́м ве́рою просия́в, я́ко со́лнце, моля́ся Христу́ непреста́нно: ускори́, Ще́дрый, и потщи́ся спасти́ от прегреше́ний ми́р. [Два́жды.]

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен:

Б огоро́дице Безневе́стная Чи́стая, без Се́мене ро́ждшая все́х Влады́ку, Того́ со Ангелы моли́ изба́витися на́м от вся́каго недоуме́ния и да́ти умиле́ние и све́т душа́м на́шим и согреше́ний очище́ние, я́же еди́на вско́ре заступа́ющая.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма/ прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́,/ те́м и вопия́ше:/ от ю́га прии́дет Бо́г./ Сла́ва си́ле Твое́й,// сла́ва снизхожде́нию Твоему́!

С ве́тло бы́сть и сла́дко по о́блаце, и́мже покрыва́шеся небе́сное со́лнце; весела́ же и ра́достна весна́ по зи́мней ско́рби; ты́ же по о́блаце и́дольскаго мра́ка креще́нием, я́ко со́лнце све́тлое, возсия́л еси́ на́м, Влади́мире. [Два́жды.]

С а́вл фарисе́й, к Дама́ску гряды́й, ма́лым блеща́нием вели́каго Све́та ослепле́н, креще́нием же просвети́ся, ему́же ты́ подо́бник бы́л еси́, сла́вне, Корсу́ня доше́д, очны́й мра́к отгна́л еси́.

Богоро́дичен: Т ы́ яви́лася еси́, Де́во, ко́рень ненапое́н, прозяба́я отпуще́ние, пло́д светоно́сный ро́ждши, Христа́ Бо́га на́шего; дря́хлующую страстьми́ ду́шу мою́ просвети́ и испроси́ грехо́в оставле́ние.

Ин.

Ирмо́с: Х ристо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Ч у́до стра́шное, и пресла́вное, и неизглаго́ланное соверша́ет Влады́ка Христо́с: обновля́ет бо боже́ственным креще́нием всю́ Росси́йскую зе́млю и просвеща́ет кня́зя Влади́мира.

С ве́тло прииди́те и достоле́пно возгласи́те, сы́нове росси́йстии, ко отцу́ на́шему Влади́миру, и па́мять его́ ве́рно вси́ да пра́зднуем све́тло.

О тчее нече́стие отгна́л еси́, всечестны́я же твоея́ прама́тере правове́рную ве́ру возлюби́л еси́, ра́вне апо́столом Христо́вым, кня́же вели́кий Влади́мире.

Богоро́дичен: Я ко две́рь, приводя́щую к Боже́ственному вхо́ду рая́ све́тлаго, я́ко мы́сленное ме́сто свяще́ния, я́ко добро́ту Иа́ковлю, Де́ву ублажа́ем.

По 4 песне: Седя́й в Сла́ве/ на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце,/ прии́ди Иису́с Пребоже́ственный,/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:// сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Го́споди Бо́же на́ш, ми́р да́ждь на́м,/ Го́споди Бо́же на́ш, стяжи́ ны,/ Го́споди, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы,// и́мя Твое́ имену́ем.

Р а́дуйся и красу́йся ду́хом, вели́кий кня́же Влади́мире, изря́днеи бо ве́тви богоса́днеи ко Христу́ прине́сл еси́, богоизря́дный тво́й пло́д — Бори́са сла́внаго и Гле́ба благочести́ваго, с ни́маже предстоя́ Христу́, о на́с моли́ся. [Два́жды.]

Д и́вная прорече́ Иса́ия на Иерусали́м: бу́дет я́ве гора́ Госпо́дня и до́м на версе́ го́р. Пра́ведне же на тебе́ разуме́хом благода́ть Ду́ха: до́м бо Влады́це созда́л еси́ на версе́ го́р.

Богоро́дичен: П ропове́дует чу́дная о Тебе́ Иса́ия Ду́хом, Де́вою хотя́щу роди́ти Христа́ без се́мене, Дави́д же, Тво́й пра́дед, ди́вно провозвести́ Твоя́ вели́чествия: спасе́ бо на́с, я́ко Ми́лостив.

Ин.

Ирмо́с: Б о́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Д не́сь Ангели Бо́жии ра́дуются све́тло на небесе́х в па́мять твою́ святу́ю: спа́сл бо еси́ на́с от вся́каго лука́вства и же́ртв бесо́вских лю́ди мно́ги изба́вил еси́ и всю́ зе́млю Росси́йскую.

Р ыда́ет бесо́вское мно́жество и те́мное собо́рище, ви́дяще на земли́ попира́емы и́долы, и́же на поги́бель воздви́женныя челове́ком, и́хже Бо́жиим повеле́нием, Влади́мире, сокруши́л еси́.

Р а́дуйся и весели́ся, ра́бе Христо́в, кня́же вели́кий и му́дрый, моле́бниче о душа́х на́ших: тобо́ю бо мы́ вси́ изба́влени есмы́ бесо́вския ле́сти. Те́мже, — ра́дуйся, — вопие́м ти́.

Богоро́дичен: Ч истото́ю сия́ющи издале́ча, Боже́ственное угото́вание Влады́чне, Всепе́тая, бы́вши: Ты́ бо еди́на показа́лася еси́ Ма́ти су́щи Бо́гу и рука́ми я́ко Младе́нца Того́ носи́вши.

По 5 песне: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/
Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя// мир подава́ющая.

 

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Яко во́ды морски́я, Человеколю́бче,/ волна́ми жите́йскими обурева́юся/. Те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти:/ возведи́ от тли́ живо́т мо́й,// Благоутро́бне Го́споди.

Б лагоче́стия ревни́тель сла́внаго царя́ Константи́на ты́ бы́л еси́, Влади́мире, просвети́вшаго креще́нием е́ллинский ро́д, ты́ же духо́вною ба́нею лю́ди твоя́ пресве́тло обнови́л еси́. [Два́жды.]

О слади́в любо́вию Христо́вою ду́шу и разу́мныя прие́м криле́, прелете́л еси́ и́дольский мра́к и разгна́л еси́ тму́ злове́рия, блаже́нне, всели́вся в черто́г Спа́са все́х Бо́га.

Богоро́дичен: Б лагоду́шствует Церковь Русская дне́сь и правове́рных собо́ри, в па́мять пресве́тлую Влади́мира, ублажа́юще Твое́ безсе́менное рождество́, Де́во, и, приле́жно Сы́ну Твоему́ моля́щеся, зову́т: Тя́ велича́ем.

Ин.

Ирмо́с: Ж ите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

С и́лою Бо́жиею попра́н е́сть сатана́ душегу́бец и ле́стныя его́ же́ртвы: побе́дника бо яви́л на́м е́сть Христо́с, Влади́мира, ве́рнаго кня́зя, сокруши́ти и поврещи́ того́ под но́ги на́ша.

С пасе́ пре́жде Госпо́дь руко́ю Моисе́овою Изра́иля от рабо́ты, То́йже и ны́не руко́ю Влади́мира, ве́рнаго кня́зя, все́х на́с от ле́сти и́дольския спа́сл е́сть.

Д осто́йно ти́ взыва́ем и вопие́м вси́: ра́дуйся, всече́стне преблаже́нне, тя́ бо изба́вителя с Бо́гом, Влади́мире, и́мамы. Не пре́зри рабо́в твои́х, но при́сно сохраня́й на́с.

Богоро́дичен: О брето́хом, Пречи́стая, Тобо́ю спасе́ние, Де́во Препе́тая: Его́же жела́ют Ангели на небесе́х ви́дети, Се́й ны́не ви́дится в не́дрех Твои́х Младе́нец, Бо́г на́ш.

По 6 песне: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,// от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Ектения́ ма́лая:

Конда́к равноапо́стольного кня́зя Влади́мира, глас 8:

П одо́бствовав вели́кому апо́столу Па́влу,/ в седи́нах, всесла́вне Влади́мире,/ вся, я́ко младе́нческая, мудрова́ния,/ я́же о и́долех тща́ния, оста́вль,/ я́ко муж соверше́нный, украси́лся еси́/ Боже́ственнаго Креще́ния багряни́цею,/
и ны́не, Спа́су Христу́ в весе́лии предстоя́,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Икос:

П росвети́вый дре́вле Изра́иля Моисе́йским зако́ном, просвети́л еси́ ми́р явле́нием Твоего́ прише́ствия, Христе́ Бо́же, богогла́сныя Твоя́ ученики́ посла́л еси́ пропове́дати по страна́м е́же от Де́вы безсе́менное рождество́ Твое́, и те́м повеле́л еси́ крести́ти во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Обветша́вшу же ви́дя страну́ Ру́сскую грехо́м, Ду́х Тво́й посла́л еси́ в крепкоразу́мнаго ду́шу сла́внаго Влади́мира, позна́ти Тебе́, Еди́наго от Тро́ицы Христа́ Бо́га, и Твои́м Креще́нием просвети́ти избра́нныя Твоя́ и от Тебе́ поруче́нныя ему́ лю́ди, и привести́ к Тебе́ ве́рою вопию́щия: изба́ви Твое́ достоя́ние от сопроти́вных пога́н, российския начальники и мно́жество владо́мых.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Халде́йския пе́щи/ всепа́губную си́лу угаси́вше,/ о́бразом Ангела снизше́дшаго,/ Зижди́телю ю́ноши взыва́ху:/ благослове́н еси́ и хва́льный,// Бо́же оте́ц на́ших.

П ра́отчи богоистка́нныя мя́ ри́зы вра́г душегу́бец обнажи́л е́сть, Иису́с же Безнача́льный, явле́йся пло́тию, очи́стив водо́ю Ду́ха, па́ки мне́ подаде́ ю́, Его́же позна́в, сла́вне Влади́мире, весели́шися, вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших. [Два́жды.]

М оисе́йский сохрани́в зако́н, Дании́л боговиде́ния сподо́бися; пра́отеческия же ты́ попра́в и́долы, не я́ко во мра́це, но в бо́льшей сла́ве, разу́мно узре́л еси́ Христа́ со Отце́м и Ду́хом, креще́нием же просвеще́н, весели́шися, вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Б оже́ственныя обнажи́ оде́жды вра́г, прельсти́в первозда́ннаго пра́деда Твоего́, Де́во, из боку́ же Твое́ю чи́стою и неискусобра́чною проше́д Спа́с, сла́дкий мо́й Иису́с, на Него́же поте́к, а́ки на Ада́ма, но Бо́гу прирази́ся и сокруши́ся лю́те. Мы́ же Сы́ну Твоему́ зове́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Ин.

Ирмо́с: Р осода́тельну у́бо пе́щь соде́ла Ангел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Е ле́ны ты́ но́выя любо́вию извести́лся еси́, вну́к бы́в преблаже́нныя Ольги, Константи́н же Вели́кий но́вый яви́лся еси́, Христу́, Влади́мире, вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Л ю́тый льсте́ц двиза́шеся на христиа́ны воева́ти, Превели́кий же Госпо́дь в Корсу́не тя́ просвеща́ет, и креще́нию боже́ственному сподобля́ет, и Ца́рствие небе́сное тебе́ дарова́л е́сть.

О бветша́вшую ле́сть бесо́вскую прогна́л еси́, я́ко вели́кий Христо́в учени́к, обнови́в, просвети́л еси́ все́х на́с вопи́ти Го́сподеви немо́лчно: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: О т родо́в Тя́ все́х избра́л е́сть Бо́г Преве́чный пре́жде ве́к и, в после́дняя дни́ пло́ть прие́м от Тебе́, соверше́н вку́пе яви́ся Бо́г и Челове́к, Присноде́во.

По 7 песне: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/
но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:// препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

 

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя своя́,/ полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся́/, Тя́ пое́т со́лнце, Тя́ сла́вит луна́,/ Тебе́ прино́сит пе́снь вся́ тва́рь,// я́ко Соде́телю все́х во ве́ки.

Р о́д пра́ведных благослови́тся, Боже́ственная веща́ша уста́, е́же на тебе́ сбы́стся, блаже́нне: се́мя бо святоле́пное и богоизбра́нное прине́сл еси́ Христу́, непобеди́мая му́ченика, и́маже просвети́л еси́ зе́млю Росси́йскую, и́хже похваля́юще с тобо́ю, превозно́сим Христа́ во ве́ки. [Два́жды.]

М а́ти все́х градо́в вои́стинну ца́рства твоего́ гра́д яви́ся Ки́ев, в не́мже Христо́с пре́жде со Отце́м и Ду́хом просла́вися твое́ю прама́терию и тобо́ю, блаже́нне, иде́же му́жественное твое́ те́ло лежи́т све́тло в це́ркви Влады́чицы, мы́ же, лю́дие твои́, хва́ляще, пое́м Христа́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Б езнача́льное сия́ние и Сло́во Отчее пропове́даша нело́жно проро́честии гла́си, из Тебе́ хотя́щаго без тли́ роди́тися Емману́ила, Бо́га же и Челове́ка, кре́пкое язы́ков ча́яние, Ему́же я́ко Ма́ти моли́ся спасти́ся на́м.

Ин.

Ирмо́с: И з пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

О т безбо́жных и́долов все́х на́с изба́вил еси́, ко Христу́ же Бо́гу приве́л еси́, о́тче, ве́рных князе́й, наказа́тели ста́д твои́х, Христа́ пою́щих во ве́ки.

К онстанти́н но́вый ты́ извести́лся еси́ во все́й Ру́сстей земли́, блаже́нне Влади́мире: ты́ бо и́мя Христо́во изъясни́л еси́, Его́же превозно́сим во ве́ки.

Ц арю́ ве́чному ны́не ты́ предстои́ши и десни́цею Его́ венча́н еси́, моли́ся Ему́ за недосто́йныя рабы́ твоя́, я́ко да пое́м Его́ и превозно́сим во ве́ки.

Богоро́дичен: О блак Сло́ва Ты́ еси́, Препе́тая, и свеща́ со́лнечная, колесни́ца многоце́нная, деви́ческое возвыше́ние, горо́ ту́чная и усыре́нная, пребыва́еши Пречи́стая Де́ва Господоимени́тая.

По 8 песне: Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще
и превознося́ще во вся ве́ки.

О́троки благочести́выя в пе́щи/ Рождество́ Богоро́дичо
спасло́ есть;/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/
вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,//
и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь Пресвято́й Богоро́дицы:

Хор: В ели́чит душа́ Моя́ Го́спода,/ и возра́довася дух Мой о Бо́зе Спа́се Мое́м.

 

Честне́йшую Херуви́м/ и Сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м,/ без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую,/ су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Я́ ко призре́ на смире́ние рабы́ Своея́,/ се бо от ны́не ублажа́т Мя вси ро́ди.

Честне́йшую...

Я́ ко сотвори́ Мне вели́чие Си́льный,/ и свя́то И́мя Его́, и ми́лость Его́ в ро́ды родо́в боя́щимся Его́.

Честне́йшую...

С отвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю,/ расточи́ го́рдыя мы́слию се́рдца их.

Честне́йшую...

Н изложи́ си́льныя со престо́л, и вознесе́ смире́нныя;/ а́лчущия испо́лни благ, и богатя́щияся отпусти́ тщи.

Честне́йшую...

В осприя́т Изра́иля о́трока Своего́, помяну́ти ми́лости,/ я́коже глаго́ла ко отце́м на́шим, Авраа́му и се́мени его́, да́же до ве́ка.

Честне́йшую...


Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо,/ и земли́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски,/ и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с./ Те́м Тя́, Богоро́дицу,// Ангелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Д ави́д обре́теся пре́жде Изра́илю держа́вный ца́рь и лю́ди спасе́, бо́ги иноязы́чныя низложи́в, Ду́хом Бо́жия Сы́на пропове́да; ты́ же в Тро́ице позна́л еси́ Бо́га, блаже́нне Влади́мире, Его́же велича́ем. [Два́жды.]

Д а торжеству́ют дне́сь ве́село па́мять твою́ святоле́пно в це́ркви Бо́жия Ма́тере богоизбра́ннии лю́дие, ю́же любе́зно украси́л еси́, в па́мять ве́чную твоего́ преставле́ния, не́бо земно́е, в не́мже почива́я, ожида́еши всестра́шныя трубы́ арха́нгеловы, блаже́нне. Те́м тя́ при́сно велича́ем.

Богоро́дичен: Д у́хом Боже́ственным распала́еми, вси́ ро́ди, любо́вию блажи́м Тя́, Богоро́дице: Ты́ бо кля́тву прама́тере разруши́ла еси́. Приле́жно же пое́м Бо́жия Сло́ва, Того́ бо, неопа́льно во чре́ве Твое́м прие́мши, родила́ еси́ пло́тию. К Нему́же моли́ся, изба́витися ве́рному Твоему́ ста́ду от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Ин.

Ирмо́с: Б о́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни Ангельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

С ла́док, я́коже фи́никс высо́к израща́емь, и, цве́т творя́ ма́сличный, ве́тви многопло́дныя, ты́ быва́еши ви́нное израще́ние, ки́сти две́ созре́ле — му́ченика принося́, Бори́са и Гле́ба честна́я.

Л и́цы князе́й ны́не благоро́дных предстоя́т, от тебе́ благоче́стие нося́ще, с людьми́ ве́рными хва́ляще тя́: наста́вниче и ско́рый засту́пниче, помина́й все́х на́с, я́ко да в ми́ре тобо́ю живо́т обря́щем.

Л ю́дие Росси́йстии, прииди́те, сни́дитеся в честне́й це́ркви Влади́мира свята́го, нарече́ннаго Васи́лия, преблаже́ннаго вели́каго кня́зя, уго́дника Христо́ва пресла́внаго, и приими́те живо́т и спасе́ние, благода́ть и ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Б о́га, Де́во, Ты́ родила́ еси́ на земли́, во пло́ти соедине́ние бы́сть Безпло́тное, во еди́ней Ипоста́си и во двою́ естеству́, да спасе́т все́х на́с, кла́няющихся ве́рно, я́ко Богоро́дице Пречи́стей.

По 9 песне: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/
да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/
почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная, // Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Ектения́ ма́лая:

Диа́кон: П а́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.

Диа́кон: З аступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Хор: Го́споди, помилуй.

Диа́кон: П ресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, Сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю, со все́ми святы́ми помя́нувше, са́ми себе́ и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Хор: Тебе́, Го́споди.

Иере́й: Я́ко Тя хва́лят вся си́лы небе́сныя, и Тебе́ сла́ву воссыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.

 

Свети́лен. Подо́бен: Ж ены́, услы́шите.

С вети́льницы, просвети́вше вселе́нную всю́ благоче́стием и ве́рою, вы́ яви́стеся вои́стинну, боговенча́нне Влади́мире с прама́терию Ольгою сла́вною. Иже ва́с возлюби́вшаго Христа́ и мы́ славосло́вим, ди́внаго во святы́х. [Два́жды.]

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен:

В о двою́ во́лю и естеству́, Пренепоро́чная, во еди́ней же Ипоста́си ражда́еши Бо́га неизрече́нно, на́с ра́ди обнища́вшаго до распя́тия хоте́нием и дарова́вшаго на́м бога́тство Боже́ственное, Богома́ти Де́во.

 

 


Хвали́тны псалмы́, глас 4:

Хор: В ся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода./ Хвали́те Го́спода с небе́с,/ хвали́те Его́ в вы́шних.// Тебе́ подоба́ет песнь Бо́гу.

 

Х вали́те Его́ вси а́нгели Его́,/ хвали́те Его́ вся си́лы Его́.//
Тебе́ подоба́ет песнь Бо́гу.

 

На 4. Стих: Хвали́те Его́ на си́лах Его́,/ хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.

Стихира: О ру́жие кре́пкое / кня́зю на́шему да́л еси́, Го́споди, / Кре́ст Тво́й честны́й, / и́мже поживе́ на земли́ пра́ведно, / просия́в благоче́стием, / и Ца́рству небе́сному сподо́бися милосе́рдием Твои́м. / Те́мже Твое́ человеколю́бное смотре́ние сла́вим, // Иису́се Всеси́льне,Спа́се ду́ш на́ших.

Стих: Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем,/ хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.

Хор: Аминь.

 

Вели́кая ектения́:

Диа́кон: М и́ром Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.

Диа́кон: О Свы́шнем ми́ре и спасе́нии душ на́ших, Го́споду помо́лимся.

 

О ми́ре всего́ ми́ра, благостоя́нии Святы́х Бо́жиих Церкве́й и соедине́нии всех, Го́споду помо́лимся.

 

О святе́м хра́ме сем и с ве́рою, благогове́нием и стра́хом Бо́жиим входя́щих во_нь, Го́споду помо́


Поделиться с друзьями:

История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.191 с.