О явлении иконы Пресвятыя Владычицы Нашея Богородицы и Приснодевы Марии. — КиберПедия 

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

О явлении иконы Пресвятыя Владычицы Нашея Богородицы и Приснодевы Марии.

2017-07-09 217
О явлении иконы Пресвятыя Владычицы Нашея Богородицы и Приснодевы Марии. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

В лето от сотворения мира 7096-е, а от воплощения Бога Слова 1588-е во дни Благочестивейшаго Государя и Великаго князя Феодора Иоанновича всея России Самодержца и при святейшем митрополите Иове, иже последи бысть Патриарх Московский и всея России, и при Преосвященном Антоние епископе Вологодском и Великопермском бысть в Вологодском уезде Кубенской волости человек некий от простых людей христианскаго рода именем Иларион Амвросимов, живший во всем животе своем богоугодно от сует мира свято отгребаяся, к безумным человеком не прилепляяся, моляшеся Богу в частых подвизех. И той человек одержимъ бе недугом лютым очною болезнию много лет, и в том недузе не прижися еже бы ему от человек помощи искати, но на единаго Бога всю свою надежду возлагаше, и на Пречистую Его Матерь, и на всех святых Его. Не терпяи же добра искони диавол, сея роду человеческому брани, дабы ему не единому мучиму быти. Иларион же вся козни диавола во уметы вменяше, о всем моляшеся к тайновидцу Богу и от болезни очныя мало света видев, и приложися ему желание к желанию и непрестанное сердца горение...

Далее по Ф. 354. № 74:

//(л. 7))...и непрестанное сердца горение и молитву ко Всемогущему Богу, и Пречестней Его Божии Матери, и ко всем святым его, обещася молебная пения приложити.

И пойде той Иларион с великою надеждою ко храму Рождества Иисус Христова и святителя Николая Чудотворца, что на Возме реце, дабы ему от болезни великия исцеление получити и от лютаго бы змия ненавидца <диа>вола от ловитвы избегнути. Прииде в день святаго велико<муче>ника Георгия, и молебная <пе>ния даролюбезно совершив, и <п>о трех днех от того храма возвратися во своя си. В неделю шестую по Пасце <пойде ко> храму святаго Василия Великаго,// (л. 7 об.) что на Етке реце близ Кубенкаго езера. И пришед в церковь, начат молити тоя церкви иереа, дабы ему пел молебная пения. Иерей же, мало умедлив в дому своем, понеже служити ему божественная литургия. Иларион же, не ведая, что будет святая литургия, и помолився святым иконам, прослезися вельми и изыде из церкви вон. И пойде в путь свой, вельми скорбя, плакася, что не улучи желания своего. И дойде до деревни Юкова, и услыша звон у Василия Великаго ко святей литургии, и возвратися вспять ко святому Василию, и нача слу<шати> со страхом божественную службу[1] //(л. 3) и зрети на образы подобия святых икон несуменною верою прилежно со многими слезами.

И во время святыя службы явися ему человек в белых ризах. Иларион же устрашися, зря на явльшагося. Явивыйся же рече ему: «Иларионе, не ужасайся. Аз есмь раб Иисус Христов Косма Безмездник». И снем святый с него, Илариона, крест, яже носяше, и благословив его, положив на него вспять и рече ему: «Иларионе, отселе имаши диавола победити и свет видети». И совершися молебная, и поидоша из церкви со святым. И идоша до деревни Дмитрекова тое же веси. И постояв мало под древом липою, и рече ему святый Косма: «Сие место//(л. 3 об.) неугодно есть, но идем на иное место. Есть место угодно Божии Матери».

И от того места отидоша. И дошедше в деревню Обухово, и в той деревне сташа под древом березою. В то время из дому своего вышла некая жена именем Варвара, иже бе ему сродница, и рече ему жена: «Иларионе, пел ли ты молебная пения Василию Великому?» Святый рече: «Иларионе, помолчи мало». Он же умолчав, и нача та жена поносити словами неистово. И рече святый жене: «Жено, от безумных еси безумная». Жена же глас слышаше, а святаго не видевши, и от страха побеже в дом свой. И святый рече ей[2]://(л. 4 об.) «Да простит тебе Господь Бог». И поидоша в путь свой до уреченнаго места, не дошед деревни Лусникова мало. Бе бо в том месте малая поляна, мокротою исполнена, и мелким лесом поросла. И на том месте сташа под древом. Древо же то зовомо ель. И рече святый: «Иларионе, прииди во утрий день на сие место. И узриши славу Божию. Может тебе открытися сокровенное таинство, и узриши славу Божию». Святый же невидим бысть.

Иларион же впаде во ужас и во всю нощь бысть без сна, моляся к тайновидцу Богу, дабы ему открыл Господь Бог искомое. Заутра же прииде на показанное ему место и глядаше семо и овамо. И в малый[3]//(л. 4) час слышав глас свыше глаголющ и поющих песни таинства страшная Пресвятей Божии Матери. И бысть в веселии неизреченном, и виде к себе грядуща два мужи в белых ризах светли видением. И рекоста ему: «Рабе Божий Иларионе, гряди во след наю. Мы есмы Косма и Дамиан Безмездника, посланныя к тебе от Всемогущия Божия Матери. За многия твоя моления и слезы хощет тебе исцелити Всемилостивая всех Царица Пресвятая Богородица». И взяша его святии и представиша пред образом Божия Матери. Стояше никим же держима и от пречистаго Своего образа пресветлыя лучи испущаше, яко солнце. И взяша образ//(л. 5)[4] <нрзб> святии, и повелеша ему <приложи>тися ко образу Пречистыя <Божия> Матери. И абие скоро исцеле <нрзб>. И бысть здравъ, яко <николи> же болев. И слыша глас <от об>раза, глаголющ сице: «Иларионе, <ско>ро иди и проповеждь окрестному <на>роду, дабы сие место вычисти<ли>, еже Аз возлюбила есмь, и крест водрузили, такожде и образ Мой, Божии Матери». Таже рекоша и святии: «Иларионе, не ослушайся повеленнаго тебе, хощет Царица, Христа рождшая, назидати неотступно образом своим святым и пришествием своим честное место сие неотступно в роды родов во веки, призывающих пресвятое имя Ея.// (л. 5 об.) И не оскудеет благода<ть на> месте сем от ныне и д<о века>, и будет прогнание духово<м лу>кавым и всякой язи и<сцеление>, и кланяющимся честному и <чюдо>творному образу Ея с верою всяка страсть и язя прогнана будет». И в том часе святии невидими быша. На месте же том, идеже образ Божия Матере ста, бысть благоухания немало, яко окрест обыде ту малую поляну, и место явися суша и глас свыше глаголющ: «Иларионе, вскоре твори повеленное тебе о бывшем чудеси Божия Матери и иных святых». Он же, вельми воздохнув, от радости слезы испущаше//(л. 6): «О Всемилостивая Госпоже Пречистая Владычице Богородице, упование и прибежище христианом! Ты еси покров и заступница, и жезл старости, и Мати Бога Вышняго. Призри на раба своего. Не отрини мене от лица Твоего повеленное ми время сотворити».

И призвав окрест места того от многих церквей священников с клирики и со святыми иконами. Народи же, слышав о преславных чудесех Божия Матери, скоро стецахуся, вопиюще со слезами: «Господи, помилуй». И молебная пения многая совершивше, и место очистиша, и крест поставиша. Тако же и чудотворную ону богородичную икону близ креста поставиша, идеже явися. //(л. 6 об.) Священницы же и простии молящеся со слезами пред образом Ея, глаголющи: «Заступнице христиан, непостыдная ходатайство ко Творцу, непреложное» и прочая молебная благодарственная, похвалныя песни Богородице приношаху. И тако с великою радостию на чудотворный Ея образ взираху. Явление Ея Владычицы Нашея Богородицы на самый праздник Сретения Чудотворныя иконы Владимирския бысть. Мужие же, и жены, и дети безвозрастныя кланяхуся Пречистой Богоматери, и веселящеся ликоствоваху, достойную хвалу Богородице воздающе, радостны в домы своя отхождаху. Чудотворная же та икона Божия Матери и доныне стоит//(л. 8) во граде Вологде.

Архиепископу Антонию о явлении Пречистыя Богородицы и о чудесех Ея, яко многа исцеления бывают от образа Ея. Святитель же Антоний Вологодский и Великопермский повеле ехать государеву ключарю Иоанну Васильеву Емельяновскому в Кубенскую волость на преждепомянутое место, где явися чудотворная икона в деревню Лусниково, вопросити и испытати проявлшаяся чюдеса от иконы Божия Матери. Иоанн же взя с собою Песочнаго манастыря игумена Пимина, что у Кубенскаго езера, и от многих приходских церквей священников и диаконов и с причетом церковным и тоя великия <...>оду много множество. И прииде поклонитися Пречистей Богородице.//(л. 8 об.)

И вопрошен бысть от них преждепомянутый Иларион, како ему явление бысть. Он же поведав вся бывшая по преждеписанному. Тогда он государев ключарь Иоанн Емельяновской игумен Пимин и с протчим церковным причетом самовидцы быша: некий человек именем Кондрат родом бе Нова града, слеп бе седмь лет, и уведав о чюдеси Божия Матери, и приде ко образу, и помолися со умилением, и приложися, и бысть здрав, яко николиже болев. Иоанн же, записав, привезе заруками во град Вологду к святителю Антонию.

Святитель Антоний со всем освященным собором совет благ сотвориша. И повеле на том месте во имя Пресвятыя//(л. 9) Богородицы храм поставить и манастырь честенъ соградити и игумена з братиею. Иже и бысть тако, благодатиею Божиею всечестная обитель предстоит и до сего дни в славу Христа Бога Нашего и Пречистыя Его Богоматери. А преждереченный Иларион в том манастыре поживе богоугодно, пострижеся во иноческий образ, нареченно в манашеском чине имя ему Иосиф, и погребен бысть в том манастыре Пречистыя Божия Матере в славу Христа Бога Нашего.

Чюдо ино.

Того же году месяца майя в 25 день тоя же веси некий человек именем Кондратий по некакому случаю ос<леп>, не виде пять лет,//(л. 9 об.) и уведав о чудесех Божия Матере, и пев молебная пения, приложися к чюдотворному образу. И бысть здрав, и иде в дом свой, славя Бога и Пречистую Богородицу.

Чюдо ино.

Некая жена, скитаяся в мире, родом Олонца града слепа бе седмь лет, не виде света. И приведоша ея к чудотворному образу Пресвятыя Богоматере. Помолися и приложися, здравие получи, славя Бога и Пречистую Его Матерь.

Того же дни приведоша жену некую именем Ксению Сямской волости, бе ей во главе болезнь велия, не виде очесем три лета, помолися и приложися ко образу, и вс<кор>е//(л. 10) получи исцеление, узре светло, славя Бога и Пречистую Его Матерь.

Чюдо.

Того же дни приведена бысть жена именем Мария тяжким нутряным недугом одержима три лета. И приведоша ея к чюдотворному образу помолитися. И приложися, и бысть здрава благодатию Христовою и Пречистыя Его Богоматере.

Чюдо.

Того же году приведен бысть некий человек с Вологды иконописец именем Сава. Слеп бе лето. И помолися Пресвятей Богородице, и приложися к целбоносному образу, и абие прозре, светло благодаря Бога и Пречистую Его Богоматерь.//(л. 10 об.)

Чюдо.

Того же лета иулиа во 2 день Тошенския волости Архангельского приходу приведена бысть некая жена именем Анна. Бе слепа от мороваго году двадесять лет. И помолися с прилежанием Пресвятой Богородице, дабы исцелитися от болезни, и приложися ко образу Пресвятыя Богородицы, и бысть здрава, и узре светло, отиде в дом свой, радуяся, славя Бога и Пречистую Его Богоматерь.


Поделиться с друзьями:

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.014 с.