О забытии пророчества преподобнаго Ферапонта, и о исцелении юношь, и о явлении преподобнаго, како явися родителем болящим юнош и како явися разслабленному юноше в церькви, осязающе нозе его. — КиберПедия 

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...

О забытии пророчества преподобнаго Ферапонта, и о исцелении юношь, и о явлении преподобнаго, како явися родителем болящим юнош и како явися разслабленному юноше в церькви, осязающе нозе его.

2017-07-09 236
О забытии пророчества преподобнаго Ферапонта, и о исцелении юношь, и о явлении преподобнаго, како явися родителем болящим юнош и како явися разслабленному юноше в церькви, осязающе нозе его. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Времени же некоему мимошедшу, приехаша людие в дву судах//(л. 62 об.) малых ладийцах рекою Костромою. Едина ладийца от града, нарицаемаго Соли Галицкия, вторая от Буя града снизу Костромы реки, привезоша два юноши болящих: един огнем жгом уже к смерти варит. Ум его от огня отяся, не знаяше и своих ему. Вторыи же, иже града Буя, разслаблен ногами, ни двигнутися можаху. Болезнь ему велия бысть, и от той болезни юноша той умираше. Извещенно же бысть в манастыре старцу и всей братии, и повелеша//(л. 63) принести болящих в манастырь и положити в церкви пред образом Пресвятыя Богородицы Честнаго и Славнаго Ея Благовещения. Старец же воспомянув явившагося ему преже и рекшаго, яко того ради места исцелеют два юноши от лютых болезней, созвав же братию, и поведа им вся по ряду прежеписанная, како ему явися человек на прежереченнем месте, идеже Нифонт хотяше манастырь воздвигнути, и како рече ему не трудитися о том месте, и како поведа ему новое оно//(л. 63 об.) место, идеже и ныне манастырь стоит, и како прорече ему, яко того ради места исцелеют два юноши от лютых болезней. И заповеда старец всей братии в ту нощ молитися и без сна пребывати, дабы Господь Бог исцелил юноши оны. И глаголаше старец братии: «Аще Господь Бог и Пречистая Мати Божия ваших ради святых молитв исцелит юноши сия, истинно веруем о новом Богом показанном месте, идеже молитвенный храм, сиречь//(л. 64) часовня и келия стоит, тамо воздвигнем и церкви и манастырь устроим, аще Бог повелит».

Братия же, слышав от старца, с радостию слово его прияша. День же преклоняшеся уже к вечеру сущи, и глаголаше Андреян родителем болящих юношь: «Молитися прилежне Господу Богу и Пречистой Его Богоматера, а во утрии молебны пети». Всем же ставшим на молитве всю нощь, братия же по отпущении вечерняго пения разыдошася по келиям и подвизашеся//(л. 64 об.) на молитву во всю нощь, яко же заповеда нам старец. Сам же прилежаше с боляшими и с родителема их, обнощь всю молящеся и, многие каноны певше, и вопрошаше старец родителей болящих тех, како им прииде мысль приити семо и помолитися. Они же рекоша ему един по единому: «Аз, отче, жительство имею во граде, нарицаемом Буе. Имя же мое Лукиан нарицаюся, и в сию седмицу, бывшу ми на реце, ловях рыбу, и пустих удицу в реку, и седях в ладийцы моей//(л. 65), и мыслих о сыне своем, яко зле стражет ногами, люте раслаблен зело, и, забывся, воздремах, и слышах глас, глаголющ ми: “Етер старец грядет по брегу реки сея. Ты его удержи, и вопроси о сыне своем, и повеждь ему болезнь его, чим болит. И аще ти речет что, то сотвори”. Глас же слышах, никого же видех. Коснящу ми на реце и помышлях гласа, его же слышах, и чюдився велми. И молящу ми ся с воздыханием, и слезы от очию моею исходяще, и возрех//(л. 65 об.) на десную страну брега, и видех старца, стояща противо ладейцы моей, браду имея продольговату, сединами сияющу. Аз же ужасохся, не видех его идуща, точию внезапу яви ми ся стояще. И вскоре обрадовах ми ся сердце, и рекох ему: “Благослови мя, отче святый”. Он же отвеща ми: “Бог да благословит тя, чадо”. Аз же молих его, дабы со мною беседование сотворил. И рече ми: “Прииди семо на он пол”. Аз же, преехав к нему и поклонихся ему до земли и вопросих его, которые о//(л. 66)бители есть, и откуду грядет, и камо идет. Он же рече ми: “Аз есмь Благовещенскаго манастыря, с устья Монзы реки, идох во град, нарицаемый Кострома. Старец мене послах наяти делателей преносити манастырь на новое место, идеже ему Бог показа чюдесами многими. Иже того ради места целятся недуги и болезни многи”. Аз же еще его вопросих: “Идох ли прежде тебе кто путем сим?” Он же рече ми: “Не свем никого же шествующаго предо мною”. И поведах ему о сыне своем//(л. 66 об.), яко лежит в дому моем люте разслаблен ногами и скончеваются дние его. Он же рече ми: “Веди его ко старцу Андреяну на устье, да тамо новаго ради места исцелеет”. Аз же обещахся тако сотворити и молихся, да бых обитель в дому моем. И всадих его в ладийцу мою, и везох в дом мой, и вопросив его, “которыя церкви имате на устие, им же ми помолитися”. И рече ми он: “На новом месте церковь во имя Воскресение Господа Бога и Спаса Нашего Иисуса Христа да вели//(л. 67)каго чюдотворца Николы. Ветхая же церкви Пресвятыя Богородицы Честнаго Ея Благовещения, а распадшаяся церковь во имя собор архистратига Божия Михаила в ветхом манастыре, иже ныне жителство имеем, а зватися имать место отныне и до века Благовещеньской манастырь на устье”. И приехавшу ми на брег к дому моему, и излезох на брег. Аз же взем мрежие, им же рыбы ловях, и несох во двор мой, а старец остах на бреге. Аз же изыдох звати старца, да бых шел в дом мой//(л. 67 об.) и не обретох его ктому, и поисках повсюду, иже по реце плавающи и путем шествующих вопрошах, и никто же его не видех. И не вемы, како или камо отыде от очию моею, и имяни его не уведех, и вельми о том скорблю. И ныне аз, отче, по гласу невидимаго и по повелению старца, его же ти поведах, иже от твоея обители грядущаго, привезох сына моего, да молит ваше преподобство всемогущаго Бога и Пречистую Его Богоматерь, да исцелеет сын мой, и покажи нам Господа ради//(л. 68) церковь Воскресение Христа Бога Нашего и великаго чюдотворьца Николы и место оно новое, идеже церкви сооружены, да и мы быхом помоливеся тамо».

Старец же Андреян слагаше вся глаголы сия в сердцы своем (Лк 2:19), ведяше истинно, яко никто же от него из манастыря изхождаше, и никогоже отпусках. Рече же ему вторый человек, отец болящаго: «Аз, отче святый, жилище имею во граде Соли Галическия, сын мой люте огнем жгом уже вторый месяц проходит. Аз же ремезство имея, железо ко//(л. 68 об.)вах, и бывшую ми в кузнице своей, ковавшу ми железа плужные, ими же землю орах. И жалящу ми о сыне моем, яко зле стражет во огни. И преклонихся на стул, на нем же млатом биях, и бых аки в забытии. И внезапу предста ми етер старец. Аз же не видех, како влезе в кузницу мою, токмо рече ми: “Что скорьбиши и дряхлуеши?” Аз же рече ему: “Сына моего ради болезнует ми сердце, жегалицею болит сын мой люте зело, уже и дние его//(л. 69) скончеваютца”. И вопроси мя старец: “Колико время болезнует сын твой?” Аз же отвещах ему: “Седмую седмицу не востает с постеля своея, люте огнем жгом. Мню, яко в сий день изыдет дух его. Мати же его слепотует от многаго плача. У мене же кости моя изсышут от многия туги”. И рече ми старец: “Веси ли манастырь на устье Монзы реки?” Рекох же ему: “Аз добре знаю место то, и старца Андреяна, и прочую братию вем, точию тебе единаго не вем, тамо ли жи//(л. 69 об.)тельство имаши”. Он же рече ми: “Тамо живу со старцем Андреяном во единой келии”. И рече ми: “Вези сына своего. Тамо ныне Андреян преносит манастырь на новое место вверх по реке по Моньзе, идеже ему и всем сущим людем с ним Бог показа многими чюдесы звоном и пением ангельским. И будет тамо манастырь, и место то свято есть”. Аз же его вопросих: “Какое орудие имаши зде?” То же ми отвещах, яко “старец//(л. 70) Андреян послах мене наяти делателей преносити монастырь на новое место”. И молих его аз, дабы обитал в дому моем. Он же не восхоте в дому моем быти и рече ми: “Иду в монастырь свои”. Аз же по глаголу его привезох сына своего, да молит Бога ваше преподобство, да исцелеет сын мой. И покажи ми старьца того, его же аз видех». Рече же Андреян: «Никто же от мене в сие время исходих из манастыря старца, его же поведаете ми, несть//(л. 70 об.) такого у нас пребывающаго в манастыри. Мню, яко сила некая Божия есть». Родители же болящих рекоста Андреяну: «Веди нас и сыны наши на оно новое место, идеже стоят церкви Воскресе//(л. 70 об.)ние Христа Бога Нашего и великаго Чюдотворца Николы, и тамо помоливеся с верою, да исцелеют сыны наши».

Приспевшу времени утреняго пения, братия же сшедшеся во святую Божию церковь, в той же день празднуется праздник обновления храма Воскресения Христа Бога Нашего. И наченьшу утреню, и по сконьчании псалмов и по ектении возгласиша: «Бог Господь и явися нам, благословен грядый во имя Господне». В то же время двигнуся разслабленый ногами, и седе на постели своей, и нача вопрошати: «Где есть той старец, иже в сию нощь осяза ми нозе? И глагола ми: “Иди на новое Богом показанное место, да тамо совершенне исцеление получиши”. Аз же молихся ему, да бы вел мя тамо. Он же рече ми: “Аз же ти путь поведаю//(л 71 об.), ты же сам доидеши”. Молюся ему, да бых указал путь той, ныне же недуга моего не чюях, токмо аки мраз знобит ми нозе. Покажите ми старца того». Братия же предсташа вси болящему. Он же глядаше на них и рече: «Не обретаю того, иже ми нозе осяза, и глаголяй со мною». И паки рече ко старцу Андреяну: «Отче святый, камо его ты отослах, иже в сию нощь с тобою каноны певше и глаголяй с тобою вести нас на место оно?» И вопросиша болящаго, каков бе старец, «иже нозе твои//(л. 72) осяза и глаголяй с тобою?» Он же поведах подобие его, яко же и родители болящих реша. Старец же и братия слагаше вся глаголы сия в сердцах своих (Лк 2:19) и помышляше в себе, яко некая сила Божия есть.

Кончану же бывшу утреннему пению, и внезапу возопи болящии жегавицею: «Вскую куплете мене в реках сих? Сердце мое дрожаше, аки от мраза люта». И мняше его, яко ото огня люта глаголет нелепая, и приступиша к нему родители его, и старец, и братия. И видевше с него воду течаху//(л. 72 об.) или пот его аки вода. И вопросиша его родители его: «Како ти бысть здравие от болезни твоея?» Он же рече: «Не чюях болезни, точию мраз знобит ми сердце и тело. Ведите мене, идеже ми теплоту обрести». И воста сам с постели своея, и хожах по церкви, и отираше пот лица своего, и глаголя: «Начните пети молебная пения, уже и мраз от мене ходит. Се здрав есмь, не слышу недуга своего». Болящии же ногами начат велми плакати и рыдати и глагола: «Прогневах Господа Бога Мо//(л. 73)его, и Пречистую Богоматерь, и старца, его же видех в сию нощь. Ныне же его не вижду. Клеврет ми здравие получи и воста с постели своей. Аз же востати не могу, не чюю бо недуга своего и болезни, ею же болех, токмо востать не могу». Родители же его плакаста горько и начаша молебная пения и, певше каноны Воскресению Христа Бога Нашего, и Благовещению Пресвятыя Богородицы, и собору святаго архистратига Божия Михаила, и великому Чюдотворцу Николе. По сконьчании же молебнаго пения//(л. 73 об.), воста разслабленый и прииде сам к Животворящему кресту.

И по освященной воде, по отпущении же святыя Божии литургии старец Андреян и братия ведоста людей тех, иже исцеление получиша и родитей их на оно Богом показанное новое место. И пришедше в молитвенный храм, еже есть часовня, и помолихся Животворящему Кресту и святым иконам. И воздаша хвалу Богу, и Пречистой Его Богоматери, и архистратигу Божию Михаилу, и великому чюдотворцу Николе//(л. 74). И вдаша милостыню довольну старцу и братии, и отоидоша в домы своя с миром и радостию великою, яко исцеление истинно получиша.

Старец же, и братия, и вси сущии с ними совет положиша, и веру истинную прият на новом Богом показанном месте церкви воздвигнути и манастырь строити. И иде старец Андреян в царьствующий град Москву, и прииде в Чюдов манастырь ко архимариту Пафнутию, его же и преже именовахом. И поведа ему вся по ряду бывшая о явлении святаго новаго//(л. 74) места, о звону и о слышании пения, и о явлении человека Божия, и о исцелении болящих, и о всех бывших чюдесех. Архимарит же, слышав сия, вельми возрадовася радостию велиею и вдаде ему казны своея, много вяще первыя на строение церквей и манастырю. И молиша святейшаго Иева патриарха Мовсковскаго и всея Русии, да бы благословил старца Андреяна на новом богопоказанном месте церкви воздвигнути и манастырь строити. Святитель же повеле ему дати сво//(л. 75)ю благословенную грамоту и вдаде ему милостыню довольну на создание церкве и манастырю и антимисы ко освящению церквам безпошлинно. И отпусти старца Андреяна с миром во свою ему пустыню. Архимарит же Пафнутий обещается старцу Андреяну, яко да и «аз буду в твоей пустыни в сию зиму, понеже умолю благовернаго царя для моей старости свободит мене из Чюдова манастыря. Ты же, брате, назидай место оно, его же ти Бог показа звоном, и пением, и иными чю//(л. 75 об.)десы, их же ты поведал ми еси. В сию же нощь препочини в келии моей. Во утрии же помоливеся и отойдеши в путь свой».


Поделиться с друзьями:

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.009 с.