Божественная литургия святаго апостола Иакова брата божия и перваго иерарха иерусалимскаго — КиберПедия 

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...

Божественная литургия святаго апостола Иакова брата божия и перваго иерарха иерусалимскаго

2017-05-23 241
Божественная литургия святаго апостола Иакова брата божия и перваго иерарха иерусалимскаго 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

БОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТУРГИЯ СВЯТАГО АПОСТОЛА ИАКОВА БРАТА БОЖИЯ И ПЕРВАГО ИЕРАРХА ИЕРУСАЛИМСКАГО

Cр. Служебник. Более простой для использования (не сокращённый!) вариант. См. о её двух переводах у Кравецкого, 1995. См. фототипический вариант.

Владимирова 1938 - Рим 1970

3//4

По благословению архиерейского синода русской православной церкви заграницей

Все права сохранены за братством преподобнаго Иова.

2-е издание напечатася разрешением джорданвилльскаго свято-троицкаго монастыря в фотолитографии криптоферратския обители в лето 1970 [4//5]

Во славу святыя единосущныя и неразделимыя троицы, Отца и Сына и святаго Духа, благословением архиерейскаго синода русския православныя церкве заграницей и трудами братства преподобнаго Иова Почаевскаго, и переводчика священноигумена Филиппа, напечатася книга сия БОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТУРГИЯ святаго апостола ИАКОВА брата божия и перваго иерарха иерусалимскаго, во владимировой на пряшевской руси, в лето от сотворения мира 7446, от рождества по плоти Бога слова 1938, от крещения же руси 908, индикта 6. месяца иулиа в 27 день, первым тиснением. [5//6//7]

ЧИН божественныя литургии святаго славнаго апостола ИАКОВА БРАТА БОЖИЯ и перваго иерарха иерусалимскаго, во святем граде Иерусалиме совершаемыя.

___

Поставляется на среде храма амвон, подобный амвону, на немже стоит архиерей в начале божественныя литургияя святаго Иоанна Златоустаго или Василия Великаго, и на сем амвоне поставляются един или два аналогия, зрящя к западу. Аще архиерей литургисает, поставляются седалища на сем амвоне, едино посреди на высшей степени архиерееви, таже от обою страну, ступению ниже, седалища пресвитером, восточнее аналогиа, зряще к западу. [7//8]

Приспевшу времени божественныя службы, приходит хотяй литургисати с хотящими сослужити пресвитеры и диаконы, и вошедше в храм целуют святыя иконы, ничтоже глаголя, и входит во святый олтарь. Сотворше поклонение святей трапезе, облачатся вси во вся священныя одежды, паки ничтоже глаголя, диаконы же препоясуются орари своими и тако пребывают во все время службы.

З р и: Саккос святитель не облачает, но пресвитерский фелонь, и поверх него омофорий великий, еоже не отлагает даже до конца божественныя службы. Такожде крест на ся не возлагает, ниже егколпион и митру. Дикирий со трикирием не потребны суть на сей литургии, ниже орлецы, точию пастырский жезл архиереев, и той без плата, сиречь сулка.

И полагаются на святей трапезе со святым евангелием по обою страну его книги божественных писаний: едина книга писаний апостольских, иная книга писаний пророческих.

Егда приуготовятся вси, отходит един от пресвитеров в предложение приуготов- [9//10] ляет святый дискос и святый потир, таже ничтоже глаголя изимает из просфоры агнец и растворяет во святем потире вино водою, якоже обычай есть на литургии Златоустовой или Василиевой творити, точию ничтоже глаголя. И тако скончав приуготовление, не покрыв сосуды, отходит ко святей трапезе.

(Ведомо буди, яко аще повелено будет проскомидии быти, зде приличествует совершати ю. Совершается же по обычаю Литургии Златаустовы или Василиевы, точию девятую частицу вземлей иерей в честь святаго славнаго апостола Иакова брата божия и перваго иерарха иерусалимскаго. Молитву проскомидии: Боже, Боже наш: и отпуст проскомидии не глаголет, сосуды же покрывает по обычаю. Обаче сие нечто новое есть, и в древних хартиах не обретается, сего ради и мы сего во Иерусалиме не прияхом).

10//11

Исходят диаконы (или един служай диакон, аще несть иных служащих диакон) из святаго олтаря и станут по обою страну святых дверей, два два зряще к людем, сиречь, к западу.

И станет архиерей (или иерей, аще служит един токмо иерей) пред святою трапезою, сослужащии же пресвитеры окружат ю. И глаголет архиерей (или иерей) тихим гласом, во еже слышану быти сослужащым, молитву сию, стоя пред святою трапезою и зря к востоку:

Оскверненна грехми многими, да не презриши мене, Владыко Господи Боже наш. Се бо приступих к божественному сему и пренебесному твоему таинству, не яко сый достоин, но взирая на твою благостыню. Глас ти пущаю: Боже, милостив буди ми грешному: согреших на небо и пред тобою, и несмь достоин воз- [11//12]

Зрети на святую твою сию и духовную трапезу, на нейже единородный твой Сын и Господь наш Иисус Христос, мною грешным и всякою скверною окалянным, тайно предлагается в жертву. Сего ади тебе моление и благодарение приношу, еже ниспослати ми Духа твоего утешителя, укрепляющаго, утверждающаго мя к службе сей, и о тебе возвещенный ми глас неосужденно проповедати людем сподоби, во Христе Иисусе Господе нашем, с нимже благословен еси со всесвятым, и благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

И по молитве отверзается завеса и святыя двери, архиерей же (или иерей), стоя пред святою трапезою и зря к востоку возглашает, всем восставшым:

Слава Отцу, и Сыну, и святому Духу, троичному и единичному свету божества, [12//13] сущаго во Троице единичне и разделяемого нераздельне. Троица бо едина Бог вседержитель, егоже славу небеса поведают, земля же его владычество, и море его державу, и всякая чувственная и умная тварь его величество выну проповедает. Яко тому подобает всякая слава, честь, держава, величие же и великолепие, ныне и присно, и во веки веков.

Людие отвещают: Аминь.

И глаголет един от сослужащих (аще суть) в слышание всем молитву сию:

Благодетелю и царю веков, и всея твари содетелю, приими приходящую ти чрез Христа твоего церковь твою. Коемуждо полезное исполни, приведи всех в совершение, и достойны ны соделай благодати освящения твоего, совокупляя ны во святую твою соборную и апостольскую [13//14]

Церковь, юже стяжал еси честною кровию единороднаго сына твоего, Господа же и Спаса нашего Иисуса Христа, с нимже благословен еси и препрославлен со всесвятым, и благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

Людие: Аминь.

Диакон став посреди солеи, и зря к людем, возглашает:

Господу помолимся.

И ничтоже людем отвещавшым приемлет архиерей (или иерей) кадильницу, и кадит святую трапезу трижды с предния (сиречь, восточныя) страны, глаголя возгласно молитву сию:

Боже, приемый авелевы дары, ноеву и авраамову жертву, ааронову и захариино кадило, приими и от рук нас грешных кадило сие в воню благоухания и во оставление грехов наших и всех [14//15]

Людие отвещают: Аминь.

И входят диаконы во святый олтарь малыми дверми. Архиерей же (или иерей) отдает кадильницу. И абие певцы начинают пети со сладкопением настоящий тропарь:

Единородный Сыне и Слове Божий, Безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотитися от Святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся; распныйся же, Христе Боже, смертию смерть поправый, един Сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Певаему же сему тропарю, дает архиерей единому пресвитеру книгу писаний апостольских, иному же книгу писаний пророческих, сам же прияв в десницу свою жезл, в шуйцу [15//16] приемлет святое евангелие, и тако творит вход, обходя святую трапезу с южныя страны.

Аще един есть иерей служай, дает иерей диакону в десную руку святое евангелие, в шуйце же книгу писаний апостольских, сам же вземлет писания пророческая, и держит я у левые страны персей. И тако творит вход, предидущим лампадам и диакону предходящу иерееви.

Совершается же вход сице: Исходят северными дверми и идут даже до западныя стены храма, аще же возможно есть, исходят и в притвор чрез северную дверь его. Предходят же два диакона со свещами, последуют им два иных диакона с кадильницами, сим последуют един пресвитер с книгою пророческою, паки же иный с книгою апостольскою, последи же архиерей. И входят в храм великими враты, иже на западе храма. Пришедше ко аналогию, иже есть на амвоне среди храма, восходит на него архиерей (или иерей), и полагает книгу на аналогий, таже премь от диакона (или пресвитера) евангелие и книгу апостольскую, такожде полагает я на аналогий. И [16//17]идут вси далее даже до степеней солеи, и зде станут, дондеже скончают певцы тропарь: Единородный Сыне. Пресвитеры же и диаконы позади стоят. Егда же скончают певцы пение, глаголет архиерей (или иерей) молитву сию, возгласно, зря к востоку:

Боже вседержителю, великоимените Господи, давый нам вход во святое святых пришествием единороднаго твоего Сына, Господа же и Бога, и Спаса нашего Иисуса Христа, молим и просим твою благостыню, понеже пристрашни и трепетни есмы, хотяще предстати святому твоему жертвеннику: ниспосли на ны, Боже, благодать твою благую, и освяти нашя души, и телеса, и дуси, и обрати помыслы наши ко благочестию, да в чистой совести принесем тебе дары, даяния, плоды, во потребление согрешений наших и во умилостивление за вся люди твоя. Благо- [17//18] датию и щедротами, и человеколюбием единороднаго твоего Сына, с нимже благословен еси во веки веков.

Людие: Аминь.

И входят вси во святый олтарь святыми дверми и станут на своих местах, диаконы же стоят на солее, зряще к западу. Отлагает же архиерей жезл свой. И став един от диакон посреди солеи, глаголет зря к людем диаконства сия:

Миром Господу помолимся.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Пресвятую, пречистую, преславную, благословенную Владычицу нашу Богородицу и приснодеву Марию, святаго Иоанна, славнаго пророка, предтечу и крестителя, божественныя и всехвальныя апостолы, славныя пророки, и добропобедныя мученики, и вся святыя и праведныя помянем, яко да молитвами их и предстательствы вси помиловани будем.

Людие: Господи, помилуй. [19//20]

Глаголемым диаконством, молится архиерей (или иерей) пред святою трапезою тайно сице:

Щедре и милостиве, долготерпеливе и многомилостиве и истине Господи. Призри от святаго жилища твоего и услыши ны молящыяся тебе, и избави ны от всякаго искушения диавольскаго же и человеческаго, и не отстави от нас помощь твою, ниже тягчайшаго силы нашея наказания не наведи на ны. Не довольны бо есмы побеждати противная, ты же силен еси, Господи, во еже спасати от всех противлений. Спаси ны, Боже, от бедствий мира сего по благости твоей, яко да вошедше в чистой совести ко святому твоему жертвеннику, блаженну и трисвятую песнь с пренебесными силами неосужденно возслем ти, и благоприятную ти и божественную совер- [20//21]шив службу, сподобимся вечныя жизни. Аминь.

И скончавшымся диаконствам, архиерей (или иерей) возглас:

Людие: Аминь.

И поют певцы трисвятое обычно: десная страна начинает Святый боже, таже левый лик: Святый Боже, паки десная страна: Святый Боже, Таже, Слава, и ныне, Святый безсмертный, от леваго лика. И возгласил диакон: Динамис, и поют певцы десныя страны высочайшим гласом: Святый Боже.

Мир всем.

Возсияй в сердцах наших, человеколюбче Господи, разума нетленный свет, и мысленныя наши отверзи очи во евангельских Твоих проповеданий разумение: вложи в нас и страх блаженных Твоих заповедей, да плотския похоти вся поправше, духовное жительство пройдем, вся, яже ко благоугождению Твоему, и мудрствующе и деюще.

И по Аллилуиа, возглашает диакон:

И чтет писания апостольская с того же места. Архиерей же со пресвитеры паки возсядет на месте своем. По чтении паки поется Аллилуиа, по пропетии же сего, поучает архиерей люди, седя на месте своем и держа жезл свой. Аще повелит архиерей, иный кто проповедует.

Егда же скончает архиерей (или иерей) поучение свое, востает от места своего вкупе со пресвитеры, и вземлет от аналогиа святое евангелие, имея жезл в шуйце, таже повелит пресвитером взяти прочыя книги и входит во святый олтарь святыми дверми, последующым пресвитером. Людие же поют косно:

Рцем вси: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Вознеси рог христианский, силою чеснаго и животворящего креста, молитвою пресвятыя, благославенныя Владычицы нашея Богородицы, предтечи и апостолов Твоих, и всех святых Твоих, молим Тя, многомилостиве Господи, услыши нас, молящихся Тебе, и помилуй.

Людие: Господи, помилуй. 3-жды. [27//28 ]

Архиерей (или иерей) глаголет молитву сию тайно, зря к востоку:

Боже, огласивший ны божественными и спасительными Твоими словесы, просвети дущи нас грешных к восприятию преждечтенного, яко да не токмо слышатели явим себе духовных речений, но и творцы деяний благих,содержащия веру нелицемерну, живот незазорен, жительство неукорно, во Христе Иисусе Господе нашем, с Нимже благословен еси, со Всесвятым и Благим и животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.

Таже, скончавшымся диаконствам возглас:

Ты бо еси благовестие и просвещение, спас и страж душ наших, Боже, и единородный Твой Сын, и Дух [28//29] твой всесвятый, ныне и присно и во веки веков.

Людие: Аминь.

Таже диакон:

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Пресвятую, пречистую, преславную, благословенную Владычицу нашу Богородицу и приснодеву Марию, святаго Иоанна, славнаго пророка, предтечу и крестителя, божественныя и всехвальныя апостолы, славныя пророки, и добропобедныя мученики, и вся святыя и праведныя помянем, яко да молитвами их и предстательствы вси помиловани будем.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Подай, Господи.

Людие: Подай, Господи.

Людие: Подай, Господи.

Людие: Подай, Господи.

Людие: Подай, Господи.

Пресвятую, пречистую, преславную благословенную Владычицу нашу Богородицу и приснодеву Марию, святаго Иоанна, славнаго пророка, предтечу и крестителя, божественныя и всехвальныя апостолы, славныя пророки, и добропобедныя мученики и вся святыя и праведныя помянувше, сами себе и друг друга и весь живот наш Христу Богу предадим.

Людие: Тебе, Господи. [31//32]

Бываемым диаконствам, молится архиерей (или иерей), пред святою трапезою, тайно, зря к востоку:

Владыко животворче и благих подателю, давый человеком блаженную надежду жизни вечныя, Господа нашего Иисуса Христа, сподоби ны, Блаже, во освящении и сию Ти божественную совершати службу, в наслаждении хотящего быти блаженства.

И простирает с пресвитеры антиминс, скончавшымся же диаконствам возглашает:

Людие: Аминь.

Диакон:

Миром воспоем Христу: да никто от оглашенных, да никто от непосвящен- [32//33] ных, да никто от немогущих молитися с нами. Познайте друг друга: Двери. Прости вси.

И входят диаконы во святый олтарь малыми дверми. И начинают певцы косно и со сладкопением:

Людие косно: Аминь.

И идут иерей со диаконом ко олтарю, и станут пред степенми солеи, зряще к востоку. И глаголет иерей возгласно молитву предложения (зри по сих):

Аще архиерей литургисает: Идут пресвитеры и диаконы чрез весь храм [35//36] даже до степеней солеи, диаконом непрестанно кадящым на несомыя дары. И станут вси пред солею, зрящи к востоку: пресвитер несый дискос одесную, несый же потир ошуюю, диаконы же со свещами и кадильницами по обою страну святых дверей. Исходит же архиерей из олтаря в царския двери без жезла и кадила, и глаголет первый пресвитер тихим гласом:

Людие: Аминь.

И паки поют певцы херувимскую песнь:

Премудростию божиею вонмем.

И глаголют людие вси мерным гласом вкупе:

Верую во единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем [39//40] и невидимым. И во единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век; Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы, и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И возшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящаго, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. И- [40//41] споведую едино крещение во оставление грехов. Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.

Глаголему символу веры, молится архиерей (или иерей) тайно:

Боже и владыко всех, достойны ны соделай часа сего недостойных, да очистившеся от всякаго коварства и всякаго лицемерия, соединимся друг другу мира и любве союзом, утверждены твоего боговедения священием, ради единородного твоего Сына Христа, с нимже благословен еси, со пресвятым, и благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

И по скончании символы веры, возглашает диакон зря к людем:

Станем добре. Миром Господу помолимся. [41//42]

Таже архиерей (или иерей) возглас:

Людие: Аминь.

И знаменует архиерей (или иерей) люди, глаголя:

Мир всем.

Людие: И духови твоему.

Господи, благослови.

Архиерей (или иерей) возглас:

Господь да благословит ны, и да поспешит нам, и достойны да сотворит ны предстояния святаго своего жертвенника и пришествия (+ зде знаменует дискос) святаго своего Духа (+ зде знаменует чашу) своею благодатию и человеколюбием, всегда, ныне и присно, и во веки веков.

Людие, вельми косно: Аминь.

Певаему сему, покланяется архиерей (или иерей) с сослужащими, глаголя в себе:

Слава в вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение (3-жды). Господи, устне мои отверзеши. и уста моя возвестят хвалу Твою (3-жды). Да исполнятся уста моя хваления, Господи, яко [44//45] да воспою славу Твою, весь день великолепие Твое (3-жды).

И поклоняся мало на обе страны сослужащым, поет вкупе с ними благолепно со сладкопением, во глас 5:

Аще служит един токмо иерей со диаконом, исходит иерей святыми дверми из олтаря на солею, и зря к людем поет сия вкупе с диаконом, таже, отвещавшым людем, мало покланяется и возвращается ко святей трапезе.

Егда же поют люди, Аще литургисает архиерей, глаголют сослужащии тихим гласом: Помяни и нас, владико [!] святый. Архиерей же отвещает такожде: Да помянет вас Господь во царствии сво- [45//46] ем, всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аще пресвитеры сослужат иерейски, глаголют ему: помяни и нас, владыко, тойже отвещает:Да помянет нас Господь во царствии небеснем, всегда, ныне и присно, и во веки веков.

И скончавшуся пению, абие глаголет диакон диаконства сия, зря к людем:

Миром Господу помолимся.

Людие: Господи, помилуй.

Диакон обращься мало в святыя двери:

Людие: Господи, помилуй.

Диакон, паки зря к людем:

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

О святем Христа Бога нашего граде, царствующем граде, всяком граде и стране, и иже в православной вере [47//48] и благочестии божии живущих в них, о мире и безмятежии их, Господу помолимся.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

О еже в девстве и чистом подвизе, и в честнем браце пребывающих, и о еже в горах, вертепах и пропастех земных подвизающихся [48//49] преподобных отцех и братиях, Господу помолимся.

Людие: Господи, помилуй.

О плавающих, путешествующих, странных христианех, и о еже в пленении и изгнании, и в темницах и в тяжких работах сущих братиях наших, мирном возвращении коегождого в дом свой с радостию, Господу помолимся.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

И о всякой душе христианстей, скорбящей и озлобленней, милости Божия и помощи требующей, и о обращении заблудших, здравии болящих, освобождении плененных, упокоении преж- [49//50] депочивших отец и братий, Господу помолимся.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Людие: Господи, помилуй.

Пресвятую, пречистую, преславную благословенную Владычицу нашу Богоро- [50//51] дицу и приснодеву Марию, святых и блаженных Иоанна, славнаго пророка, предтечу и крестителя, Стефана перводиакона и первомученика, Моисеа, Аарона, Илию, Елисея, Самуила, Давида, Даниила пророки, и вся святыя и праведныя помянем, яко да молитвами и молении их вси помилованы будем.

Людие: Господи, помилуй.

О предлежащих честнех и пренебеснех, неизреченных, пречистых, славнеых страшных, ужасных божественных дарех и о спасении предстоящего и приносящего сия честнаго отца нашего и архиерея (имя рек, или иерея имя рек, аще литургисает иерей) Господа Бога молим.

Людие: Господи, помилуй. 3-жды:

Глаголющу диакону ектению сию, молится архиерей (или иерей) пред святою трапе- [51//52] зою, преклонив главу и мало простер пред собою руце ко святей трапезе, тайно сице:

(Ведомо буди, яко в Закинфе молитвы сия глаголются от иерея вне олтаря за солеей, среди народа, обаче во Иерусалиме сего не обретохом).

Молитва святаго Иакова:

Призревый на ны милостию и щедротами, владыко Господи, и даровавый дерзновение нам смиренным и грешным и недостойным рабом твоим предстояти святому твоему жертвеннику и приносити тебе страшную сию и безкровную жертву о наших гресех и людских неведениих, призри на мя, непотребного раба твоего, и изглади моя прегрешения благоутробия ради твоего, и очисти моя уста и сердце от всякия скверны плоти и духа, и остави от мене всякий промысел срамный же и неразумный, и удовли мя, силою всесвятаго [52//53] твоего Духа, в службу сию, и приими мя ради твоея благости, приближающагося святому жертвеннику, и благоволи, Господи, приятным быти приносимым Тебе даром сим руками нашими, снисходяще моим немощем, и не отвержи мене от лица твоего, ниже возгнушайся моего недостоинства, но помилуй мя, Боже, и по множеству щедрот твоих презри беззакония моя, яко да неосужденно пришед пред славу твою, сподоблюся покрова единородного твоего Сына и озарения всесвятаго твоего Духа, и не яко раб греха отвержен буду, но яко раб твой обрету благодать и милость и оставление грехов, в сем и будущем веце. Ей, Владыко вседержителю, всесильный Господи, услыши моление мое: ты бо еси вся действуяй во всех, и от тебе вси чаем во всех помощи же и заступления, и от единородного твоего Сына [53//54] и животворящего Духа, ныне и присно и во веки веков.

И молитву сию:

Боже, иже ради многаго твоего ради и неизреченного человеколюбия ниспославый единородного твоего Сына в мир, да заблудшее возвратит овча, не отвратися нас грешных, вручающих ти страшную сию и бескровную жертву: не бо на правды наша уповающи есьмы, но на милость твою благую, еюже наш род соблюдаеши. И ныне молимся и просим твою благостыню: да не будет во осуждение людем твоим устроенное нам сие ко спасению таинство, но во оставление грехов, во обновление душ и телес, во благоугождение тебе, Богу и Отцу.

И молитву сию святаго Василиа. Ведомо буди, яко во Иерусалиме сия молитва не глаголется, зане не святаго Иакова, но святаго Ва- [54//55] силия есть. Мы же написахом зде сию молитву, понеже в древних хартиах обретается на сем месте.

Господи Боже наш, создавый нас и введый в жизнь сию, показавый нам пути во спасение, даровавый нам небесных таин откровение, ты бо еси положивый ны в службу сию, силою Духа Твоего Святаго. Благоволи убо, Господи, быти нам служителем Новаго Твоего Завета, слугам святых твоих таинств, и приими нас, приближающихся святому твоему жертвеннику, по множеству милости твоея, да достойны будем приносити тебе дары же и жертвы о своих си и о людских неведениих. И даждь нам, Господи, со всяким страхом и совестию чистою приносити тебе духовную сию и бескровную жертву, юже приимше во святый и пренебесный и мысленный твой жертвенник, в воню благоухания, возниспосли [55//56] нам благодать всесвятаго Духа. Ей, Боже, призри на ны и воззри на словесную сию службу нашу, и приими ю, якоже приял еси Авелевы дары, Ноевы жертвы, Авраамова всеплодия, Моисеова и Ааронова священства, Самуилова мирныя. Давидово покаяние, Захариино кадило, якоже приял еси от рук святых твоих апостол истинную сию службу: сице и от рук нас грешных предлежащия дары сия во благости твоей, и даждь быти приношению нашему благоприятну, освященну духом святым, во искупление наших прегрешений и людских неведений, и во упокоение преждепочивших душ, да и мы грешнии и недостойнии раби твои, сподобльшеся нелицемерно служити святому твоему жертвеннику, приимем мзду верных и мудрых строителей, и обрящем благодать [56//57] и милость в день страшный воздаяния твоего праведнаго и благаго.

Приглаголет же и сие:

Людие: Аминь.

И знаменует архиерей (или иерей) люди глаголя:

Мир всем.

Людие: И духови твоему. [58//59]

И знаменует люди.

Людие: И со духом твоим.

Архиерей (или иерей), воздев очи свои горе и воздвиг руце, такожде зря к людем, возглашает:

Горе имеим ум и сердца.

Людие: Имамы ко Господу.

Архиерей или иерей: Благодарим Господа. [60//61]

Достойно и праведно.

(Зри, яко прочих слов, сиесть, Покланятися Отцу, и прочая на сей литургии не поем).

Архиерей же или иерей, зря к [в оригинале опечатка: "в"] востоку, преклонив главу, и мало простер пред собою руце ко святей трапезе, молится тайно сице, творя благодарение:

Яко воистину достойно есть и праведно, лепо [в оригинале опечатка: "депо"] же и потребно, тя хвалити, тя пети, тебе кланятися, тебе славословити, тебе благодарити всякия твари видимыя и невидимыя содетеля, сокровище вечных благ, источника жизни и бессмертия, всяческих Бога и Владыку, егоже поют небеса и небеса небес, и вся силы их, солнце и луна, [61//62] и весь звездный лик, земля, море и вся яже в них, Иерусалим пренебесный, собор избранных, церковь перворожденных, написанных на небесех, дуси праведных и пророк, души мученик и апостол, ангелы, архангелы, престолы, господствия, начала же и власти, и силы страшныя, херувими многоочитии, и шестокрилатии серафими, иже двема крилама покрывают лица своя, двема же ноги, и двема летающе взывают друг ко другу неусыпными усты, немолчными славословеньми:

Людие: Аминь.

Архиерей же (или иерей) вземлет святую чашу и держит ю мало подъем, глаголя тайно (в закинфе сия возгласно глаголются):

Такожде по еже вечеряти, прием чашу и растворив от вина и воды, зряща на небеса и показав тебе Богу и Отцу, и благодарив, освятив (+ знаменует чашу) исполнив Духа Свята, подаде святым и блаженным своим учеником и апостолом, рек: [65//66]

Людие: Аминь.

Архиерей же тайно:

Веруем и исповедуем.

Людие же поют во глас 8 со сладкопением и косно:

Смерть твою, Господи, возвещаем, и воскресение Твое исповедуем. [66//67]

Архиерей же знаменует святый дискос, таже святую чашу и молится тайно преклонив главу:

Поминающе убо и мы грешнии животворящия его страдания, спасительный крест, и смерть, и погребение, и тридневное из мертвых воскресение, и еже на небеса восхождение и одесную тебе Бога и Отца седение, и еже второе славное, страшное его пришествие, егда приидет со славою судити живыя и мертвыя, егда хощет коемуждо воздати по делом его: Пощади ны, Господи Боже: (трижды), наипаче же по благоутробию своему, приносим ти, Владыко, страшную сию и безкровную жертву, моляще да не по грехом нашым, ниже по беззаконием нашым воздаси нам, но по твоему снисхождению и неизреченному твоему человеколюбию презрев и изгладив еже о нас рукописание тебе мо- [67//68] лящихся, подаси нам небесная и вечная твоя дарования, ихже око не виде, и ухо не слыша, и на сердце человеческое не взыде, яже уготова Бог любящим тя, и не ради моих грехов отринеши люди твоя, человеколюбче Господи.

Таже поют со пресвитеры со сладкопением во глас 5, мало воздев руце:

И паки поет архиерей или иерей с сослужащими тожде: Люди твои: и прочая, и паки отвещают люди: Помилуй нас: и прочая, тако да трищи поет архиерей со пресвитеры и трищи отвещают ему людие. Третие же людие поют вельми косно, еже имати время архиерееви или иерееви глаголати молитву. 68//69

Архиерей же, или иерей преклонь главу, молится сице (нецыи глаголют словеса сия возгласно, во Иерусалиме же глаголют тайно):

Помилуй нас, Боже вседержителю, помилуй нас Боже, спасителю наш, помилуй нас Боже по велицей милости твоей и ниспосли на ны и на предлежащыя святыя дары сия Духа твоего всесвятаго (от зде всяко глаголет тайно) Господа животворящего, сопрестольного Тебе, Богу и Отцу и единородному твоему Сыну, соцарственного, единосущнаго же и совечнаго, глаголавшего законом и пророки и новым твоим заветом, сошедшаго в виде голубине на Господа нашего Иисуса Христа во Иордане реце и пребывающаго на Нем, сошедшаго на святыя твоя апостолы в виде огненных язык в горнице святаго и славнаго Сиона в день святыя пятидесятницы, сего Духа [69//70]твоего всесвятаго ниспосли, Владыко, на ны и на предлежащия святыя дары сия (таже воздев руце глаголет тайно, в закинфе же, согласно древним хартиам, возгласно):да посетив святым и благим и славным своим наитием, освятит и сотворит хлеб убо сей тело святое Христово. (+ знаменует святый хлеб).

Диакон такожде: Аминь.

Архиерей же или иерей обоя не знаменует, но абие глаголет тайно:

Во освящение душ и телес, аминь. Во плодоношение дел благих, аминь. Во утверждение святыя твоя соборныя и апостольския церкве, юже основал еси на камени веры, да врата адова не одолеют ей, избавляя ю от всякия ереси и от соблазна делающих беззаконие, сохраняя ю даже до скончания веков.

Диакон: Аминь.

Таже молится архиерей (или иерей) мало воздев руце преклонь главу, мерным гласом, во еже слышану быти стоящым вне святаго олтаря, людие же припевают многажды во глас 6:

Помяни, Господи Боже наш:

Молитва:

Приносим ти, Владыко, и о святех твоих местех, ихже прославил еси [71//72] богоявлением Христа твоего и наитием всесвятаго твоего Духа, наипаче же о святем и славнем Сионе, матери всех церквей, и о еже по всей вселенней святей твоей соборней и апостольстей Церкви, богатыя дары всесвятаго твоего Духа и ныне подаждь ей, владыко.

В первых помяни, Господи Боже наш, преподобнаго отца нашего, святейшаго нашего архиепископа (имя рек), старость ему честную подаждь, многолетна его сохрани, пасуща люди Твоя во всяком благочестии и досточестии.

Помяни, Господи, еже зде честное пресвитерство и повсюду, еже во Христе диаконство, прочее всякое служение, весь цер [72//73] ковный чин и еже во Христе братство наше и вся христолюбивыя люди.

Помяни, Господи, сопредстоящия нам иереи, служащия во святый час сей пред святым твоим жертвенником во еже приносити святую и безкровную твою жертву и даждь им и нам слово во отверзение уст наших, во славу и похваление всесвятаго имени Твоего.

Помяни, Господи, по множеству милости твоея, и мене смиренного, и грешнаго, и недостойнаго раба Твоего, и призри на мя милостию и щедротами, и избави и свободи от гонящих мя, Господи, Господи сил, и не вниди в суд с рабом твоим, и понеже умножися во мне грех, да преизбыточествует Твоя благодать.

Помяни, Господи, и святый Твой жертвенник окружающия диаконы, подаждь им жительство непорочно, чисто служе- [73//74] ние их сохрани, и на степени лучшия возведи.

Помяни, Господи, святый Бога нашего град и царствующий град, и всякий град и страну, и в православной вере и благочестии живущия в них, мир и безмятежие их.

Помяни, Господи, благочестивейшыя и христолюбивыя цари, всю палату и воинство их, и еже с небесе помощь и победу их. Коснися оружия, и защити, и восстани в помощь их, покори им вся враждебныя и варварския языки. Устрой их советы, яко да мирное и тихое житие поживем во всяком благочестии и чистоте.

Помяни, Господи, плавающыя, путешествующыя, странныя христианы, во узах и темницах, в пленении и изгнании, в рудах и мучениях, и в горьких рабо- [74//75] тах сущыя отцы и братию нашу, мирное возвращение коегождо в дом.

Помяни, Господи Боже наш.

Архиерей же (илои иерей) молитву тайно:

Святаго Иоанна славнаго пророка, предтечу и крестителя, святыя апостолы, святыя пророки и патриархи и праведныя, святыя мученики и исповедники.

Помяни, Господи Боже, святыя отцы наша и архиепископы и всякую плоть, юже помянухом и юже не помянухом. Тамо их упокой, во стране живых, во царствии твоем, в наслаждении рая, [78//79] в недрех Авраама, и Исаака, и Иакова святых отец наших, отнюдуже отбежит болезнь, печаль и воздыхание, идеже присещает свет лица Твоего.

Скончание же живота нашего христианское и благоугодное, и безгрешное в мире устрой, Господи, собирая ны под ноги избранных Твоих, егда хощеши и како хощеши, едине токмо без стыда и прегрешений, ради единородного твоего Сына, Господа же и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, той бо един безгрешен явивыйся на земли.

Аще архиерей литургисает, глаголют сослужащии вси вкупе, аще же несть архиереа, глаголет сия служай иерей:

В первых помяни, Господи, отца и патриарха нашего (или епископа, имя рек), егоже даруй святей Твоей церкви в [79//80] мире цела, честна, здрава и долгоденствующа, права правяща слово Твоея истины.

Диакон глаголет зря к людем, аще и един иерей служит:

Людие: Аминь.

Архиерей (или иерей) знаменует люди, глаголя:

Мир всем.

Людие: И духови твоему.

Абие диакон, исшед северными дверьми и став на обычнем месте глаголет диаконства сия зря к людем, ничтоже людем отвещающым:

Тебе, Господи.

Глаголемым диаконствам сим, молится архиерей (или иерей) тайно:

Боже и Отче Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, великоимените Господи, блаженное естество, независтная благостыне, всяческих Боже и владыко, сый благословенный во веки веков, седяй на [82//83] херувемех и прославляемый от серафим, емуже предстоят тысящы тысящ и тьмы тем ангел и архангел воинства, принесенные убо Тебе дары, даяния, приношения в воню благоухания приими, ихже освятити и совершити сподобил еси, блаже, благодатию Христа твоего и всесвятаго твоего Духа, освяти, Вдадыко, и наши души и телеса и духи, и прикоснися помышлений, и испытай совести, и отвержи от нас всякое помышление лукавое, всякий помысл срамный, всякую страсть и похоть посты


Поделиться с друзьями:

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.151 с.