Евангелие от Матфея, зачало 2, 1:18-25. — КиберПедия 

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...

Евангелие от Матфея, зачало 2, 1:18-25.

2017-12-20 134
Евангелие от Матфея, зачало 2, 1:18-25. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Славословие вседневное.

Сла́ва в вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние. Хва́лим Тя, благослови́м Тя, кла́няем Ти ся, славосло́вим Тя, благодари́м Тя, вели́кия ра́ди сла́вы Твоея́. Го́споди, Царю́ Небе́сный, Боже, О́тче Вседержи́телю, Го́споди Сы́не Единоро́дный, Иису́се Христе́, и Святы́й Ду́ше. Го́споди Бо́же, А́гнче Бо́жий, Сы́не Оте́чь, взе́мляй грех ми́ра, поми́луй нас. Взе́мляй грехи́ ми́ра, приими́ моли́тву на́шу. Седя́й одесну́ю Отца́, поми́луй нас. Я́ко Ты еси́ Еди́н Свят; Ты еси́ Еди́н Госпо́дь, Иису́с Христо́с, в сла́ву Бо́га Отца́, ами́нь.

На вся́ку нощь благословлю́ Тя и восхвалю́ и́мя Твое́ во ве́ки, и в век ве́ка.

Го́споди, прибе́жище был еси́ нам в род и род. Аз рех: Го́споди, поми́луй мя, исцели́ ду́шу мою́, я́ко согреши́х Тебе́. Го́споди, к Тебе́ прибего́х, научи́ мя твори́ти во́лю Твою́, я́ко Ты еси́ Бог мой, я́ко у Тебе́ исто́чник живота́, во све́те Твое́м у́зрим свет. Проба́ви ми́лость Твою́ ве́дущим Тя.

Таже: Сподо́би Го́споди, в нощь сию́ без греха́ сохрани́тися нам. Благослове́н еси́ Го́споди Бо́же оте́ц на́ших, и хва́льно и просла́влено и́мя Твое́ во ве́ки, ами́нь.

Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, я́коже упова́хом на Тя. Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м. Благослове́н еси́, Влады́ко, вразуми́ мя оправда́нием Твои́м. Благослове́н еси́, Святы́й, просвети́ мя оправда́нии Твои́ми. Го́споди, ми́лость Твоя́ во век, дел руку́ Твое́ю не пре́зри: Тебе́ подоба́ет хвала́, Тебе́ подоба́ет пе́ние, Тебе́ сла́ва подоба́ет, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

По Сла́ва в Вы́шних: исходим в притвор, поюще.

На литии стихиры самогласны, глас 1. Иоанна монаха:

Не́бо и земля́ днесь проро́чески да возвеселя́тся, / А́нгели и челове́цы духо́вно да торжеству́ют, / я́ко Бог во пло́ти яви́ся / су́щим во тьме и се́ни седя́щим, рожде́йся от Де́вы; / верте́п и я́сли прия́ша Того́; / па́стырие чу́до пропове́дуют; / волсви́ от восто́к в Вифлее́м да́ры прино́сят. / Мы же хвалу́ недосто́йными устна́ми а́нгельски Тому́ принесе́м: / сла́ва в Вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, / прии́де бо Ча́яние язы́ков, / прише́д, спасе́ нас от рабо́ты вра́жия.


 

Не́бо и земля́ днесь совокупи́шася, / ро́ждшуся Христу́. / Днесь Бог на зе́млю прии́де, / и челове́к на Небеса́ взы́де. / Днесь ви́димь eсть пло́тию, / eстество́м неви́димый, челове́ка ра́ди. / Сего́ ра́ди и мы, славосло́вяще, возопии́м Eму́: / Сла́ва в Вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, / дарова́ бо прише́ствие Твое́, / Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

Сла́ва в Вы́шних Бо́гу, / в Вифлее́ме слы́шу от Безпло́тных днесь, / на земли́ мир благоволи́вшему бы́ти. / Ны́не Де́ва Небе́с ши́рши: / возсия́ бо свет омрачéнным / и смирéнныя возвы́си, а́нгельски пою́щия: / сла́ва в Вы́шних Бо́гу.

По о́бразу и по подо́бию, истле́вша преступле́нием / ви́дев, Иису́с, приклони́в Небеса́, сни́де / и всели́ся во утро́бу де́вственную неизме́нно, / да в ней истле́вшаго Ада́ма обнови́т, зову́ща: / сла́ва явле́нию Твоему́, Изба́вителю мой и Бо́же.

Слава, глас 5. Иоанна монаха:

Волсви́, перси́дстии ца́рие, / позна́вше я́ве на земли́ ро́ждшагося Царя́ Небе́снаго, / от све́тлыя звезды́ води́ми, / достиго́ша в Вифлее́м, да́ры нося́ще избра́нныя, / зла́то, и лива́н, и сми́рну, / и, па́дше, поклони́шася: / ви́деша бо в верте́пе Младе́нца лежа́ща безле́тнаго.

И ныне, глас 6: [Германово:]

Лику́ют А́нгели вси на Небеси́, / и ра́дуются челове́цы днесь, / игра́ет же вся тварь ро́ждшагося ра́ди в Вифлее́ме Спа́са Го́спода, / я́ко вся́кая лесть и́дольская преста́, / и ца́рствует Христо́с во ве́ки.

На стиховне стихиры самогласны, глас 2.

Германово: Ве́лие и пресла́вное чу́до соверши́ся днесь: / Де́ва ражда́ет, и утро́ба не истлева́ет, / Сло́во воплоща́ется и Oтца́ не отлуча́ется, / А́нгели с па́стырьми сла́вят, / и мы с ни́ми вопие́м: / сла́ва в Вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир.

Глас 3: Стих: Из чре́ва пре́жде денни́цы роди́х Тя: / кля́тся Госпо́дь и не раска́ется.

Днесь ражда́ет Де́ва Творца́ всех, / Eде́м прино́сит верте́п, / и звезда́ показу́ет Христа́ со́лнца су́щим во тьме; / с да́ры волсви́ поклони́шася, / ве́рою просвеща́еми, / и па́стырие ви́деша чу́до, / А́нгелом воспева́ющим и глаго́лющим: / сла́ва в Вы́шних Бо́гу.

Глас тойже. Стих: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: / седи́ одесну́ю Мене́.

Анатолиево: Го́споду Иису́су ро́ждшуся в Вифлее́ме Иуде́йстем, / от восто́к прише́дше, волсви́ / поклони́шася Бо́гу вочелове́чшуся / и, сокро́вища своя́ усе́рдно отве́рзше, / да́ры честны́я приноша́ху: / искуше́но зла́то, я́ко Царю́ веко́в; / и лива́н, я́ко Бо́гу всех; / я́ко тридне́вному же мертвецу́, сми́рну Безсме́ртному. / Вси язы́цы, прииди́те, поклони́мся ро́ждшемуся / спасти́ ду́ши на́ша.

 

Слава, глас 4. Иоанна монаха:

Весели́ся, Иерусали́ме, / торжеству́йте, вси, лю́бящии Сио́на: / днесь вре́менный разреши́ся соу́з осужде́ния Ада́мова. / Рай нам отве́рзеся. / Змий упраздни́ся, / ю́же бо прельсти́ пе́рвее, / ны́не узре́ Соде́телеву бы́вшу Ма́терь. / О, глубина́ бога́тства, и прему́дрости, и ра́зума Бо́жия! / Я́же исхода́таивши смерть всей пло́ти, грехо́вный сосу́д / спасе́ния нача́ло бысть ми́ру всему́ Богоро́дицы ра́ди. / Младе́нец бо ражда́ется из Нея́, Всесоверше́нный Бог, / и Рождество́м де́вство печа́тствует, / плени́цы грехо́вныя разреша́яй пелена́ми, / и младе́нства ра́ди Éвины врачу́ет я́же в печа́лех боле́зни; / да ликовству́ет у́бо вся тварь и да игра́ет, / обнови́ти бо ю прии́де Христо́с и спасти́ ду́ши на́ша.

И ныне, глас тойже:

В верте́п всели́лся eси́, Христе́ Бо́же, / я́сли Тя восприя́ша, / па́стырие же и волсви́ поклони́шася. / Тогда́ у́бо проро́ческая испо́лнися про́поведь, / и А́нгельския си́лы дивля́хуся, вопию́ще и глаго́люще: / сла́ва схожде́нию Твоему́, Eди́не Человеколю́бче.

Таже, Ны́не отпуща́еши: Трисвятое. По О́тче наш:

Тропарь, глас 4:

Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же наш, / возсия́ ми́рови свет ра́зума, / в нем бо звезда́м служа́щии / звездо́ю уча́хуся / Тебе́ кла́нятися, Со́лнцу Пра́вды, / и Тебе́ ве́дети с высоты́ восто́ка. / Го́споди, сла́ва Тебе́. (3)

Таже, Бу́ди И́мя Госпо́дне: пением трижды; псалом 33: Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя: Таже чтение праздника в толковании, еже от Матфея, слово 4. Посем, Сла́ва в Вы́шних Бо́гу: и ексапсалмы, по обычаю.


 

НА УТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропарь праздника трижды.

По 1-й стихологии седален, глас 1.Подобен: Гроб Твой, Спа́се:

Во я́слех нас ра́ди безслове́сных положи́лся еси́, / Долготерпели́ве Спа́се, младе́нствовав во́лею; / па́стырие же Тя воспе́ша со А́нгелы, зову́ще: / сла́ва и хвала́ на земли́ рожде́нному / и обожи́вшему земноро́дных существо́ / Христу́ Бо́гу на́шему.

Сла́ва, и ны́не, тойже и чтение.

По 2-м стихологии седален, глас 3.Подобен: Красоте́ де́вства:

Преве́чнаго и Непостижи́маго, / Соприсносу́щнаго Неви́димому Отцу́, / во утро́бе пло́тски носи́ла еси́, Богоро́дице, / еди́но и неслия́нное Тро́ицы Божество́. / Просия́ благода́ть Твоя́ в ми́ре, Всепе́тая. / Те́мже непреста́нно вопие́м: / ра́дуйся, Чи́стая Де́во Ма́ти.

Сла́ва, и ны́не, тойже и чтение.

Величание:

Велича́ем Тя, / Живода́вче Христе́, / нас ра́ди ны́не пло́тию ро́ждшагося / от Безневе́стныя и Пречи́стыя Де́вы Мари́и.

Псалом избранный

Воскли́кните Го́сподеви вся земля́. / По́йте же и́мени Его́. Дади́те сла́ву хвале́ Его́. / Пове́дите вся чудеса́ Его́. / Рцы́те Бо́гу: коль стра́шна дела́ Твоя́. / Да возвеселя́тся небеса́, и возра́дуется земля́. / Воспо́йте Го́сподеви, по́йте и́мени Его́. / Испове́дание и великоле́пие де́ло Его́. / Избавле́ние посла́ лю́дем Свои́м. / Свя́то и стра́шно и́мя Его́. / От Сио́на благоле́пие красоты́ Его́. / Бог же наш на небеси́ и на земли́ вся, ели́ка восхоте́, сотвори́. / Ми́лости Твоя́, Го́споди, во век воспою́. / Той воззове́т Мя: Оте́ц Мой еси́ Ты. / И Аз пе́рвенца положу́ Его́. Высока́ па́че царе́й земны́х. / И покло́нятся Ему́ вси ца́рие зе́мстии. / Кто бог ве́лий, я́ко Бог наш? Ты еси́ Бог творя́й чудеса́. / Мы́шцею си́лы Твоея́ разгна́л еси́ враги́ Твоя́. / Из чре́ва пре́жде денни́цы роди́х Тя. / Кля́тся Госпо́дь, и не раска́ется. / Ты иере́й во век, по чи́ну Мелхиседе́кову. / Госпо́дь рече́ ко Мне: Сын Мой еси́ Ты. Аз днесь роди́х Тя. / Проси́ от Мене́, и дам Ти язы́ки достоя́ние Твое́. / И одержа́ние Твое́ концы́ земли́. / В глави́зне кни́жней писа́ся о Мне. / Престо́л Твой Бо́же, в век ве́ка. / Жезл пра́вости, жезл ца́рствия Твоего́. / Сего́ ра́ди пома́за Тя Бо́же, Бог Твой еле́ем ра́дости. / Я́ко Ты насле́диши во всех язы́цех. / Благослове́н Госпо́дь во век, бу́ди, бу́ди.


 

По полиелеи седален, глас 4. Подобен: Удиви́ся Ио́сиф:

Прииди́те, ви́дим, ве́рнии, где роди́ся Христо́с, / после́дуем про́чее, а́може и́дет звезда́ с волхвы́, восто́чными цари́; / Его́же А́нгели пою́т непреста́нно та́мо, / па́стырие свиря́ют песнь досто́йную, / сла́ва в Вы́шних, глаго́люще, / днесь в верте́пе Ро́ждшемуся от Де́вы и Богоро́дицы / в Вифлее́ме Иуде́йстем.

Сла́ва, и ны́не, тойже.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4:

Из чре́ва пре́жде денни́цы роди́х Тя, / кля́тся Госпо́дь и не раска́ется.

Стих: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: седи́ одесну́ю Мене́, до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жие ног Твои́х.

Песнь 1

Ирмос: Христо́с ражда́ется – сла́вите, / Христо́с с Небе́с – сря́щите. / Христо́с на земли́ – возноси́теся. / По́йте Го́сподеви, вся земля́, / и весе́лием воспо́йте, лю́дие, / я́ко просла́вися.

Истле́вша преступле́нием, по Бо́жию о́бразу бы́вшаго, всего́ тле́ния су́ща, / лу́чшия отпа́дша Боже́ственныя жи́зни, / па́ки обновля́ет му́дрый Соде́тель, я́ко просла́вися.

Ви́дев Зижди́тель ги́блема челове́ка, рука́ми его́же созда́, / приклони́в Небеса́, схо́дит; / Сего́ же от Де́вы Боже́ственныя Чи́стыя / всего́ осуществу́ет, вои́стинну вопло́щься, я́ко просла́вися.

Му́дрость, Сло́во и Си́ла, / Сын Сый О́тчий и сия́ние, Христо́с Бог, сил утаи́вся, / ели́ко преми́рных и ели́ко на земли́, / и, вочелове́чся, обнови́л есть нас, / я́ко просла́вися.

Песнь 1

Ирмос: Спасе́ лю́ди чудоде́йствуяй Влады́ка, / мо́крую мо́ря во́лну оземлени́в дре́вле; / во́лею же ро́ждся от Де́вы, / стезю́ прохо́дну Небесе́ полага́ет нам. / Его́же, по Существу́ ра́вна же Отцу́ и челове́ком, сла́вим.

Изнесе́ чре́во свяще́нное Сло́во, я́ве неопа́льно живопи́санное купино́ю, /смеше́на зра́ком челове́чим Бо́га, / Е́вы окая́нную утро́бу кля́твы дре́вния разреша́ющее го́рькия, / Его́же, земни́и славим.

Показа́ звезда́ пре́жде со́лнца Сло́во, прише́дшее уста́вити грехи́, / волхво́м я́ве во убо́зем верте́пе, ми́лостиваго Тебе́, пелена́ми пови́та, / Его́же, ра́дующеся, ви́дяху Самого́ – и Челове́ка, и Го́спода.

Катавасия первого канона, ирмос, 1-й лик, и второго, 2-й лик.

Песнь 3

Ирмос: Пре́жде век от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну / и в после́дняя от Де́вы / воплоще́нному безсе́менно, / Христу́ Бо́гу возопии́м: / вознесы́й рог наш, / свят еси́, Го́споди.

И́же дохнове́ния прича́щся лу́чшаго Ада́м пе́рстный / и к тле́нию попо́лзся же́нскою ле́стию, / Христа́ от Жены́ ви́дя, вопие́т: / И́же мене́ ра́ди по мне быв, Свят еси́, Го́споди.

Сообра́зен бре́нному умале́нию растворе́нием, Христе́, быв / и прича́стием пло́ти го́ршия, пода́в Боже́ственнаго естества́, / зе́млен быв, и пребы́в Бог, / и возвы́сивый рог наш, / Свят еси́, Го́споди.

Вифлее́ме, весели́ся, князе́й Иу́довых Сый Царь: / Изра́иля бо пасы́й на ра́мех херуви́мских, из тебе́ про́йде Христо́с я́ве / и вознесы́й рог наш над все́ми воцари́ся.


 

Ин Ирмос: При́зри на пе́ния рабо́в, Благоде́телю, / врага́ смиря́я вознесе́нную горды́ню, / нося́й же, Всеви́дче, греха́ превы́шше, / непоколе́блемо утвержде́нныя, Бла́же, певцы́ / основа́нием ве́ры.

Неве́сты Пречи́стыя пребога́тое Рождество́ ви́дети па́че ума́ сподо́бився, / лик свиря́ющих преклоня́шеся стра́нным о́бразом, / чин же пою́щих Безпло́тных, Царя́ Христа́, безсе́менно вопло́щшагося.

Высото́ю ца́рствуяй Небе́с / милосе́рдием соверша́ет о нас из Безневе́стныя Отрокови́цы: / невеще́ствен Сый пре́жде, / но по́слежде Сло́во, одебеле́вшо пло́тию, / да па́дшаго к Себе́ привлече́т первозда́ннаго.

Ипакои, глас 8:

Нача́ток язы́ков Не́бо Тебе́ принесе́, лежа́щему Младе́нцу во я́слех, / звездо́ю волхвы́ призва́вый, я́же и ужаса́ше / не ски́птры и престо́ли, но после́дняя нищета́: / что́ бо ху́ждше верте́па? / Что́ же смире́ншее пеле́н? / В ни́хже просия́ Божества́ Твоего́ бога́тство. / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Песнь 4

Ирмос: Жезл из ко́рене Иессе́ева / и цвет от него́, Христе́, / от Де́вы прозя́бл еси́, / из горы́, Хва́льный, приосене́нныя ча́щи, / прише́л еси́, вопло́щся от Неискусому́жныя, / Невеще́ственный и Бо́же: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Его́же дре́вле прорече́ Иа́ков, / язы́ков ожида́ние, Христе́, от коле́на Иу́дова возсия́л еси́ / и си́лу Дама́скову, Самари́йскую же коры́сть прише́л еси́ испроврещи́, / лесть пременя́я в ве́ру боголе́пну: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Волхва́ дре́вле Валаа́ма словесы́ ученики́, / му́дрыя звездоблюсти́тели, / ра́дости испо́лнил еси́, / звезда́ от Иа́кова, возсия́в, Влады́ко, / язы́ков нача́ток вводи́мый прия́л же еси́ я́ве: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Я́ко на руно́, во чре́во Де́вы сшел еси́ дождь, Христе́, / и я́ко ка́пли, на зе́млю ка́плющия. / Ефио́пия, и Фарси́с, и Арави́тстии о́строви же, / Сава́, Ми́дов всю зе́млю держа́щии, припадо́ша Тебе́, Спа́се: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ин Ирмос: Ро́да челове́ча обновле́ние / дре́вле, поя́, проро́к Авваку́м предвозвеща́ет, / ви́дети неизрече́нно сподо́бився о́браз: / млады́й Младе́нец бо из горы́ – Де́вы изы́де / люде́й во обновле́ние, Сло́во.

Ра́вен произы́де челове́ком Вы́шний, / во́лею плоть прии́м от Де́вы, / яд очи́стити зми́евы главы́, / приводя́ вся к Све́ту живоно́сному, / Бог Сый, от врат безсо́лнечных.

Язы́цы, и́же дре́вле тле́ю погруже́ни, / па́губы зело́ вра́жия убежа́вше, / возно́сят ру́ки с похва́льными пе́сньми, / еди́наго чту́ще Христа́, я́ко Благоде́теля, / к нам ми́лостивно прише́дшаго.


 

Из ко́рене изра́стши Иессе́ева, Де́во, / уста́вы прешла́ еси́ челове́ческаго существа́, / О́тчее ро́ждши Преве́чное Сло́во, / я́ко благоволи́ Сам запеча́танную утро́бу проити́ / истоща́нием стра́нным.

Песнь 5

Ирмос: Бог сый ми́ра, Оте́ц щедро́т, / Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, / мир подава́юща, посла́л еси́ нам: / тем, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, / от но́щи у́тренююще, / славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

В рабе́х ке́саревым повеле́нием написа́тися поко́рься, / и нас, рабы́ су́щия, врага́ и греха́ свободи́л еси́, Христе́, / весь же по нам обнища́в, / и пе́рстнаго от самаго́ едине́ния и обще́ния богосоде́лал еси́.

Се Де́ва, я́коже дре́вле рече́, / во чре́ве прие́мши, родила́ есть Бо́га вочелове́чшася и пребыва́ет Де́ва. / Ея́же ра́ди примири́вшеся Бо́гу, гре́шнии, / Богоро́дицу су́щую вои́стинну, ве́рнии, воспои́м.

Ин Ирмос: Из но́щи дел омраче́нныя пре́лести / очище́ние нам, Христе́, бо́дренно ны́не соверша́ющим песнь, я́ко Благоде́телю, / прииди́, подава́яй удо́бну стезю́, / по не́йже востека́юще, обря́щем сла́ву.

Лю́тую вражду́, ю́же к нам Влады́ка отсека́я па́ки плотски́м прише́ствием, / да держа́щаго разруши́т душетле́ющаго, / мир сочета́я с невеще́ственными существы́, / положи́в присту́пна, Ро́ждшаго, тва́ри.

Лю́дие ви́деша, дре́вле омраче́ннии, по днех свет вы́шния све́тлости, / язы́ки же Бо́гу насле́дие Сын прино́сит, / подая́ та́мо неизрече́нную благода́ть, / иде́же мно́жайший процвете́ грех.

Песнь 6

Ирмос: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь, / якова́ прия́т, / в Де́ву же все́льшееся Сло́во / и плоть прие́мшее про́йде сохра́ншее нетле́нну. / Его́же бо не пострада́ истле́ния, / Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Прии́де, вопло́щься, Христо́с Бог наш из чре́ва, / Его́же Оте́ц пре́жде денни́цы ражда́ет; / правле́ния же держа́ пречи́стых сил, / в я́слех ско́тиях возлежи́т и пелена́ми повива́ется, / разреша́ет же многоплете́нныя плени́цы прегреше́ний.

Ю́но из Ада́ма отроча́ смеше́ния, роди́ся Сын и ве́рным даде́ся, / бу́дущаго ве́ка Сей есть Оте́ц и Нача́льник / и нарица́ется Вели́каго Сове́та А́нгел. / Сей кре́пок Бог есть / и держа́й о́бластию всю тварь.

Ин Ирмос: Обита́я Ио́на в преиспо́дних морски́х, / приити́ моля́шеся и бу́рю утоли́ти; / унзе́н же аз муча́щаго стрело́ю, / Христу́ воспева́ю, зол губи́телю, / ско́ро приити́ Тебе́ к мое́й ле́ности.

И́же бе испе́рва к Бо́гу, Бог Сло́во / ны́не утвержда́ет немощно́е дре́вле / ви́дев сохрани́ти, е́же по нам существо́, / и́мже Себе́ вторы́м обще́нием а́бие проявля́я страсте́й свобо́дное.


 

Гряде́т нас ра́ди из Авраа́млих чресл / темнопа́дшия во мра́це прегреше́ний / сы́ны воздви́гнути, до́лу пони́кших, / и́же во све́те обита́яй и я́слех чрез достоя́ние, / ны́не благоволи́в в челове́ческое спасе́ние.

Кондак, глас 3. Самоподобен:

Де́ва днесь Пресу́щественнаго ражда́ет, / и земля́ верте́п Непристу́пному прино́сит. / А́нгели с па́стырьми славосло́вят, / волсви́ же со звездо́ю путеше́ствуют: / нас бо ра́ди роди́ся / Oтроча́ Мла́до, Преве́чный Бог.

Икос: Еде́м Вифлее́м отве́рзе, / прииди́те, ви́дим, пи́щу в та́йне обрето́хом; / прииди́те, прии́мем су́щая ра́йская внутрь верте́па: / та́мо яви́ся ко́рень ненапое́н, / прозяба́я отпуще́ние, / та́мо обре́теся кла́дезь неиско́пан, / из него́же Дави́д пи́ти дре́вле возжада́ся. / Та́мо Де́ва ро́ждши Младе́нца, / жа́жду уста́ви а́бие Ада́мову и Дави́дову. / Сего́ ра́ди к Нему́ и́дем, / где роди́ся Отроча́ Мла́до, Преве́чный Бог.

Песнь 7

Ирмос: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни, / злочести́ваго веле́ния небре́гше, / о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, / но, посреде́ пла́мени стоя́ще, поя́ху: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Па́стырие, свиря́юще, ужа́сно светоявле́ние получи́ша: / сла́ва бо Госпо́дня облиста́ их, и А́нгел, воспо́йте, – вопия́, – я́ко роди́ся Христо́с, отце́в Бог благослове́нный.

Внеза́пу с сло́вом А́нгеловым Небе́сная во́инства, / сла́ва, – вопия́ху, – Бо́гу в Вы́шних, на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние: / Христо́с возсия́, отце́в Бог благослове́нный.

Глаго́л что сей? – реко́ша па́стырие, – / прише́дше, уви́дим бы́вшее, Боже́ственнаго Христа́. / Вифлее́ма же доше́дше, с Ро́ждшею покланя́хуся, воспева́юще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ин Ирмос: Всецаря́ любо́вию уловле́ннии, о́троцы / укори́ша безчи́сленно яря́щася мучи́теля злобо́жное языковре́дие, / и́мже повину́ся огнь мно́гий, / Влады́це глаго́лющим: / во ве́ки благослове́н еси́.

Слуги́ у́бо неи́стовно попаля́ет, / спаса́ет же всепаля́щая со стра́хом ю́ныя, / седмочи́сленным разжже́нием возвы́шена; / и́хже венча́ пла́мень, незави́стно Го́споду подаю́щу благоче́стия ра́ди ро́су.

Помо́щниче, Христе́, челове́ком, / проти́вное гада́ние, воплоще́ние неизглаго́ланное име́яй, посрами́л еси́; / бога́тство обоже́ния нося́й, вообра́жся ны́не, / Его́же ра́ди упова́нием свы́ше в преиспо́дний приидо́хом мрак.

Зле неудержа́нно возвыша́емый, / нече́стно беся́щийся от развраще́ния ми́ра, / низложи́л еси́ всемо́щне грех, / я́же привлече́ пре́жде, днесь же от се́тей спаса́еши, / вопло́щся во́лею, Благоде́телю.


 

Песнь 8

Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изобрази́ пещь о́браз: / не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы, / в Ню́же вни́де утро́бу. / Тем воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Влече́т Вавило́ня дщи о́троки плене́нныя Дави́довы от Сио́на к себе́, / дароно́сцы же слет волхвы́ де́ти, / Дави́дове Богоприя́тней дще́ри моля́щияся. / Тем, воспева́юще, воспои́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Орга́ны уклони́ша плаче́вныя пе́сни, / не поя́ху бо в земли́ чужде́й о́троцы Сио́новы, / вавило́нскую же разреша́ет лесть всю и мусики́йския соста́вы, / в Вифлее́ме возсия́в, Христо́с. / Тем, воспева́юще, воспои́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Коры́сти Вавило́н ца́рства Сио́ня и плене́нное бога́тство прия́т, / сокро́вища же Христо́с в Сио́н сего́, / и цари́ звездо́ю наставля́я, звездоблюсти́тели влече́т. / Тем, воспева́юще, воспои́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Ин Ирмос: Утро́бу неопа́льну образу́ют Отрокови́цы / и́же в Ве́тсем опаля́емии ю́ноши, / преесте́ственно ражда́ющую запечатле́нну. / Обоя́ же, содева́ющи чудоде́йство еди́но, / лю́ди к пе́нию возставля́ет благода́ть.

Па́губы убежа́вши, / е́же обожи́тися пре́лестию, непреста́нно пое́т излия́вшагося Сло́ва / ю́ношески вся с тре́петом тварь, / несла́вну хвалу́, боя́щися, прино́сит, тле́нна су́щи, / а́ще и му́дре терпя́ше.

Гряде́ши, заблу́ждшее на па́жить обраща́я цветотво́рную / из пусты́нных холмо́в язы́ков воста́ние, челове́ческое естество́, / си́лу ну́жную человекоуби́йцы угаси́ти, / муж же яви́вся и Бог промышле́нием.

На 9-й песни вжигают свещи братия. Честне́йшую: не поем, но поем припев праздника.

Велича́й, душе́ моя́, / Честне́йшую и Сла́внейшую Го́рних во́инств, Де́ву Пречи́стую, Богоро́дицу.

Песнь 9

Ирмос: Та́инство стра́нное ви́жу и пресла́вное: / Не́бо – верте́п, Престо́л Херуви́мский – Де́ву, / я́сли – вмести́лище, / в ни́хже возлеже́ Невмести́мый – Христо́с Бог, / Его́же, воспева́юще, велича́ем.

Таже вторый лик поет тойже припев и ирмос. И прочих шесть припевов припеваем на кийждо тропарь по единожды:

Велича́й, душе́ моя́, / от Де́вы Бо́га, пло́тию ро́ждшагося.

Велича́й, душе́ моя́, / в верте́пе ро́ждшагося Царя́.


 

Изря́дное тече́ние зря́ще / волсви́ необы́чныя но́выя звезды́ новосия́ющия, / Небеса́ просвеща́ющия, Христа́ Царя́ зна́менующия на земли́, / ро́ждшагося в Вифлее́ме на спасе́ние на́ше.

Велича́й, душе́ моя́, / от волхво́в Бо́га покланя́емаго.

Велича́й, душе́ моя́, / от звезды́ волхво́м Возвеще́ннаго.

Новорожде́нное, – волхво́м, глаго́лющим, – / Отроча́ Царь, Его́же звезда́ яви́, где есть? / Тому́ бо поклони́тися приидо́хом. / Яря́ся, И́род смуща́шеся, / Христа́ уби́ти богобо́рец шата́яся.

Велича́й, душе́ моя́, / Чи́стую Де́ву и Еди́ну Богоро́дицу, ро́ждшую Христа́ Царя́.

Волсви́ и па́стырие приидо́ша поклони́тися Христу́, / ро́ждшемуся в Вифлее́ме гра́де.

Испыта́ И́род вре́мя звезды́, / ея́же вожде́нием волсви́ в Вифлее́ме покланя́хуся Христу́ с да́ры; / е́юже, ко оте́честву наставля́еми, / лю́таго детоуби́йцу оста́виша пору́гана.

Таже первый лик поет втораго канона припев:

Днесь Де́ва ражда́ет Влады́ку / внутрь верте́па.

И ирмос: Люби́ти у́бо нам, я́ко безбе́дное стра́хом / удо́бее молча́ние, / любо́вию же, Де́во, / пе́сни тка́ти, спротяже́нно сложе́нныя, неудо́бно есть; / но и, Ма́ти, си́лу, ели́ко есть произволе́ние, даждь.

Вторый же лик поет припев:

Днесь Влады́ка ражда́ется, я́ко Младе́нец, / от Ма́тере Де́вы.

И ирмос тойже: Люби́ти у́бо нам:

Прочии же припеваем к тропарем:

Днесь па́стырие ви́дят Спа́са, пелена́ми обви́та / и лежа́ща во я́слех.

Днесь Влады́ка ру́бищем пелена́ется, неося́заный, / я́ко Младе́нец.

Днесь вся́ка тварь весели́тся и ра́дуется, / я́ко Христо́с роди́ся от Де́вы Отрокови́цы.

О́бразы несве́тлы и се́ни приведе́ны, / о Ма́ти Чи́стая, ви́девше Сло́ва, / но́ва я́вльшагося от врат заключе́нных, / мня́щии же и́стинную све́тлость, досто́йно Твою́ благослови́м утро́бу.

Небе́сныя си́лы ро́ждшагося Спа́са Го́спода и Влады́ку / возвеща́ют ми́ру.

Вместо Сла́ва:

Велича́й, душе́ моя́, / Триипоста́снаго и Неразде́льнаго Божества́ держа́ву.

Вместо же И ны́не:

Велича́й, душе́ моя́, / Изба́вльшую нас от кля́твы.

Жела́ние получи́вше и Бо́жия прише́ствия христокра́снии лю́дие сподо́бльшеся, / ны́не утеша́ются па́ки бытие́м: / я́ко живоно́сну благода́ть дае́ши, Де́во Чи́стая, / поклони́тися сла́ве.

 

Таже оба лика, сошедшеся вкупе, поют первый припев праздника и ирмос: Та́инство стра́нное ви́жу: Посем втораго канона припев и ирмос: Люби́ти у́бо нам: И поклон.

Светилен:

Посети́л ны есть свыше Спас наш, Восто́к восто́ков, / и су́щии во тьме и се́ни обрето́хом и́стину, / и́бо от Де́вы роди́ся Госпо́дь. (3)

На хвалитех поем стихиры самогласны 4,Андрея Иерусалимскаго, глас 4:

Весели́теся, пра́веднии, / Небеса́, ра́дуйтеся, / взыгра́йте, го́ры, Христу́ ро́ждшуся; / Де́ва седи́т, Херуви́мов подо́бящися, / нося́щи в не́дрех Бо́га Сло́ва воплоще́нна; / па́стырие рожде́нному дивя́тся; / волсви́ Влады́це да́ры прино́сят, / А́нгели, воспева́юще, глаго́лют: / Непостижи́ме Го́споди, сла́ва Тебе́.

Богоро́дице Де́во, ро́ждшая Спа́са, / упраздни́ла eси́ пе́рвую кля́тву Éвину, / я́ко Ма́ти была́ eси́ благоволе́ния Óтча, / нося́щи в не́дрех Бо́жие Сло́во воплоще́нное. / Не терпи́т та́йна испыта́ния. / Ве́рою eди́ною Сию́ вси сла́вим, / зову́ще с Тобо́ю и глаго́люще: / Неизрече́нне Го́споди, сла́ва Тебе́.

Прииди́те, воспои́м Ма́терь Спа́сову, / по Рождестве́ па́ки я́вльшуюся Де́ву: / ра́дуйся, гра́де одушевле́нный Царя́ и Бо́га, / в не́мже Христо́с пожи́в, спасе́ние соде́ла. / С Гаврии́лом воспое́м, / с па́стырьми просла́вим, зову́ще: / Богоро́дице, моли́ из Тебе́ Воплоще́ннаго спасти́ся нам.

Отец благоизво́ли, / Сло́во плоть бысть, / и Де́ва роди́ Бо́га вочелове́чшася; / звезда́ возвеща́ет, волсви́ покланя́ются, / па́стырие чудя́тся, и тварь ра́дуется.

Слава, глас 6. Германово:

Егда́ вре́мя éже на зе́млю прише́ствия Твоего́ / пе́рвое написа́ние вселе́нней бысть, / тогда́ восхоте́л eси́ челове́ков написа́ти имена́, / ве́рующих Рождеству́ Твоему́. / Сего́ ра́ди таково́е повеле́ние от ке́саря возгласи́ся, / ве́чнаго бо Твоего́ Ца́рствия безнача́льное / Рождество́м Твои́м обнови́ся. / Тем Тебе́ прино́сим и мы па́че име́ннаго данносло́вия / правосла́внаго бога́тства Богосло́вия, / я́ко Бо́гу и Спа́су душ на́ших.

И ныне, глас 2. Иоанна монаха:

Днесь Христо́с в Вифлее́ме ражда́ется от Де́вы; днесь Безнача́льный начина́ется, / и Сло́во воплоща́ется; / си́лы Небе́сныя ра́дуются, / и земля́ с челове́ки весели́тся; / волсви́ Влады́це да́ры прино́сят, / па́стырие Рожде́нному дивя́тся. / Мы же непреста́нно вопие́м: / сла́ва в Вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, / в челове́цех благоволе́ние.

Славословие великое. По трисвятом тропарь праздника и ектении.

Отпуст:

 

И́же в верте́пе Роди́выйся и в я́слех возлеги́й, на́шего ра́ди спасе́ния, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

И знаменует игумен святым елеем братию от святаго кандила, еже пред праздничною иконою, поющим нам стихиру самогласну праздника и час первый. На 1-м часе тропарь праздника. По Трисвятом кондак праздника и прочая, и совершенный отпуст.

 

На Литургии

Антифон 1-й, псалом 110, глас 2:

Стих 1: Испове́мся Тебе́, Го́споди, всем се́рдцем мои́м, / пове́м вся чудеса́ Твоя́.

Припев: Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, спаси́ нас.

Стих 2: В сове́те пра́вых и со́нме / ве́лия дела́ Госпо́дня.

Припев: Моли́твами Богоро́дицы:

Стих 3: Изы́скана во всех во́лях Его́.

Припев: Моли́твами Богоро́дицы:

Стих 4: Испове́дание и великоле́пие де́ло Его, / и пра́вда Его́ пребыва́ет в век ве́ка.

Припев: Моли́твами Богоро́дицы:

Таже оба лика: Сла́ва, и ны́не: Моли́твами Богоро́дицы:

Антифон 2-й, псалом111, глас 2:

Стих 1: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, / в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Припев: Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий, рожде́йся от Де́вы, пою́щия Ти: аллилу́иа.

Стих 2: Си́льно на земли́ бу́дет се́мя Его́, / род пра́вых благослови́тся.

Припев: Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий:

Стих 3: Сла́ва и бога́тство в дому́ Его́, / и пра́вда Его́ пребыва́ет в век ве́ка.

Припев: Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий:

Стих 4: Возсия́ во тьме свет пра́вым, / ми́лостив и щедр, и пра́веден.

Припев: Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий:

Таже оба лика вкупе:

Сла́ва, и ны́не:

Единоро́дный Сы́не:


 

Антифон 3, псалом 109, глас 4:

Стих 1: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: / седи́ одесну́ю Мене́.

Тропарь, глас 4:

Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же наш, / возсия́ ми́рови свет ра́зума, / в нем бо звезда́м служа́щии / звездо́ю уча́хуся / Тебе́ кла́нятися, Со́лнцу Пра́вды, / и Тебе́ ве́дети с высоты́ восто́ка. / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Стих 2: До́ндеже положу́ враги́ Твоя́ / подно́жие ног Твои́х.

Тропарь: Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же наш:

Стих 3: Жезл си́лы по́слет Ти Госпо́дь от Сио́на, / и госпо́дствуй посреде́ враго́в Твои́х.

Стих 4: С Тобо́ю нача́ло в день си́лы Твоея́, / во све́тлостех святы́х Твои́х.

Входное:

Из чре́ва пре́жде денни́цы роди́х Тя, / кля́тся Госпо́дь и не раска́ется: / Ты Иере́й во век по чи́ну Мелхиседе́кову.

Тропарь высочайшим гласом: Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же наш:

Сла́ва, и ны́не:

Кондак, глас 3:

Де́ва днесь Пресу́щественнаго ражда́ет, / и земля́ верте́п Непристу́пному прино́сит. / А́нгели с па́стырьми славосло́вят, / волсви́ же со звездо́ю путеше́ствуют: / нас бо ра́ди роди́ся / Oтроча́ Мла́до, Преве́чный Бог.

Вместо Трисвятаго: Ели́цы во Христа́ крести́стеся, / во Христа́ облеко́стеся. Аллилу́иа.

Прокимен, глас 8:

Вся земля́ да покло́нится Тебе́ и пое́т Тебе́, / да пое́т же И́мени Твоему́ Вы́шний.

Стих: Воскли́кните Го́сподеви, вся земля́, по́йте же И́мени Его́, дади́те сла́ву хвале́ Его́.

В Синодальном переводе

Братья, когда пришла полнота времени, послал Бог Сына Своего (Единородного), родившегося от жены, подчинившегося Закону, чтобы искупить тех, кто под Законом, чтобы нам получить усыновление. А так как вы – сыны, то послал Бог Духа Сына Своего в сердца наши, взывающего: "Авва, Отче!". Так что ты уже не раб, но сын; если же сын, то и наследник Божий через (Иисуса) Христа.


 

Аллилуиа, глас 1:

Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь.

Стих: День дни отрыга́ет глаго́л, и нощь но́щи возвеща́ет ра́зум.

В Синодальном переводе

Когда Иисус р<


Поделиться с друзьями:

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.214 с.