Методические указания по устной теме — КиберПедия 

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Методические указания по устной теме

2017-12-12 207
Методические указания по устной теме 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Методические указания по устной теме

«Моя специальность»

для студентов радиотехнического факультета II курса

 

 

Омск – 2002

Составитель: Е.В. Тихонова

 

TRAINING RADIO ENGINEERS

I. Прочтите и запомните следующие слова

 

1. to train specialists – готовить специалистов

2. to be interested in – интересоваться (чем – либо)

3. to deal with – иметь дело с

4. to design – конструировать, проектировать

5. to develop – развивать, разрабатывать

6. to investigate – исследовать

7. chair – кафедра

8. to deliver lectures (on) – читать лекции (по)

9. term – семестр

10. test – зачет

11. to graduate from the University – оканчивать университет

12. a graduate – выпускник

13. a term paper – курсовая работа

14. grant, scholarship – стипендия

15. a graduation paper – дипломный проект

16. a diploma project – дипломный проект

17. to defend a graduation paper – защищать дипломный проект

18. to equip – оборудовать

19. equipment – оборудование

20. reliability – надежность

21. UHF(Ultra – High Frequency) – СВЧ

22. to receive – принимать

23. receiver – приемник

24. to do (to carry out) research – проводить исследование

25. to have facilities (for) – иметь условия, благоприятные возможности

26. theoretical foundations – теоретические основы

27. to be good at smth – быть способным к чему-л.

28. to do well in smth – хорошо справляться с чем-л.

29. weight – вес

30. to reduce – снижать, уменьшать

 

II. Прочтите и переведите следующие интернациональные слова

 

Radio materials, producing of radio apparatus, radio elements, microelectronics, theoretical fundamentals, radio engineering systems, technological method, course project, technology.

III. Прочтите и переведите следующие словосочетания

Radio engineering department, to train radio engineers, to design radio apparatus, to develop and investigate electronic circuits, to reduce the price and the weight of radio apparatus, to increase productivity, the fundamentals of designing radio apparatus, the reliability of radio apparatus, UHF devices, to deal with radio electronics, a design office.

 

IV. Найдите в каждом ряду слово, которое обобщает значение остальных

Слов этого ряда

1. department, University, course, group, dean, scholarship

2. radio engineer, technologist, specialist, polygraphical engineer, designer

3. radio engineering systems, microelectronics, UHF devices, radio materials, special subjects, electronic devices

4. TV set, radio receiver, device

 

V. Скажите по-английски, используя в каждом ряду слова одного корня

1. Инженер, радиоинженер, радиотехника, технический, радиотехнический

2. Конструировать, конструктор, конструкторское бюро.

3. Производить, производство, производительность, продукция.

4. Наука, ученый, научное общество, кандидат наук.

5. Специальные предметы, будущая специальность, молодой специалист, специализироваться.

6. Окончить институт, выпускник института, дипломный проект.

7. Оборудовать, оборудование, радиооборудование, современное оборудование.

8. Практика, лабораторная практика, практическое применение.

 

VI. Назовите синонимы к следующим словам

faculty, to be established, radio-set, graduation paper, scientific work, device, way, to apply, to learn, to make, to get.

 

VII. Составьте по подстановочной таблице правильные предложные

Словосочетания.

а)

department   laboratories
chair of radio apparatus
master   science
designing at faculty
laboratories   plants
practice   microcircuits
construction   a radio receiver
work   our university

 

б)

to study to radio electronics
to be interested for students
to give lessons from the University
to look at radioengineering
to graduate on new ways of increasing
to work with productivity
to deal in research institute
to take part   research
to deliver lectures   computer science
    radioengineering department

 

VIII. Для следующих глаголов подберите существительные, данные под

Чертой

To deliver, to train, to defend, to graduate from, to design, to apply, to increase, to develop

Device, technology, science, graduation paper, lectures, specialists, productivity, the University

 

IX. Прочтите текст упражнения

 

TRAINING RADIO ENGINEERS

 

I am a second year student of the Omsk State Technical University which was founded in 1942. There are 10 departments at our University. I study at the Radioengineering department. It is one of the largest departments. The Radioengineering department was founded in 1961. Our department is closely connected with the industry of the Omsk region. The Radioengineering department trains radioengineers of the following specialities:

· Designing and technology of radioelectronic apparatus

· Radioengineering

· Systems of diagnostics and non-destructive control

· Mobile means of communication

· Complex information protection

· Industrial electronics

A radioengineer should have a skill of designing and “making alive” new original devices of versitile application: for communication, broadcasting, audio and video recording processing, medicine, space investigation, measuring instruments. The leading chairs of the Radioengineering department are Designing and producing radioapparatus, Radioengineering devices and means of diagnostics, Technology of electronic apparatus, Means of communication.

There are many laboratories at the Radioengineering department: the laboratory of the fundamentals of metrology, the laboratory of microprocessors systems, the laboratory of design, the laboratory of analog technique, acoustic systems, electricalradiomeasurements signal processors, the laboratory of physical and sensor electronics, technological design, pirometers investigations, physical and chemical methods of analyses and sources of supply, the laboratory of technical means of information protection, digital devices, radiotechnical circuits and signals, the laboratory of UHF devices.

The students of the Radioengineering department study the following special subjects: designing electronic devices, fundamentals of automation and automation control systems, electrodynamics and designing UHF devices, analog and digital electronics, designing receiving and transmitting devices, application of microprocessors systems, acoustic control, computing modelling in radioengineering, radiowave, heat and acoustic control, fundamentals of television, radioreceiving and radiotransmitting devices, automation systems of quality control and diagnostics, light technique, physical electronics, microelectronics and solid body electronics, electronic devices, industrial electronics, microsystem technique, fundamentals of the theory of circuits, electronics, electrical engineering, digital radioreceiving devices, systems and mobile means of communication circuits.

A radioengineer can work in scientific research laboratories, at industrial enterprises, in design offices, at television centers, in workshops for repairing complex home radioapparatus.

 

OF RADIOELECTRONIC DEVICES

 

There are the following specializations: control and service, producing and marketing of radioelectronic devices; designing radioelectronic devices; information technologies of designing radioelectronic devices. The leading chairs of this speciality are “Designing and producing radioapparatus” and “Technology of electronic apparatus”. The chair “Designing and producing radioapparatus” is one of the oldest chairs at the Radio-engineering department. The graduates successfully work in various branches of industry. Every industrial plant applies achievements of electronic devices. Nowadays a designer of radioelectronic devices should have a good command of microprocessor technique and radioelectronics.

Работа в парах

 

II. Прочтите диалог

 

a) A: Where do you study?

B: I study at the Technical University.

 

A: What is your future speciality?

B: I’ll be an electrical engineer.

 

A: You are a student of the electrical engineering department, aren’t you?

B: Right you are.

 

A: What special subjects do you study?

B: The major subject is the theoretical foundations of electrical engineering.

 

A: What does an electrical engineer deal with, I wonder?

B: As far as I know, he deals with electrical supply.

 

б) воспроизведите этот диалог, сделав соответствующие подстановки, касающиеся вашей специальности

 

Тестовая работа

Проектирования

 

IV. Работа в парах

Card I

 

1. Где вы учитесь?

I am a student of the Omsk State Technical University. I study at the Radioengineering department.

 

2. Какая у вас будущая специальность?

My future speciality is (radioengineering, systems of diagnostics and non-destructive control (instruments and methods of quality control and diagnostics); mobile means of communication; industrial electronics)

 

3. Каких специалистов готовит ваш факультет?

Our department trains specialists for various branches of industry and research laboratories.

 

4. Чем будут заниматься ваши выпускники?

Our graduates will deal with designing and “making alive” new original devices for communication, broadcasting; audio and video recording processing; medicine, space investigation, measuring instruments.

 

5. Где работают ваши выпускники?

Our graduates work at industrial enterprises, in scientific research laboratories and institutes; in design offices, at television centers, in workshops for repairing complex home radioapparatus.

 

Card II

 

1. Where do you study?

Я – студент технического университета. Я учусь на радиотехническом факультете.

 

2. What is your future speciality?

Моя будущая специальность – (радиотехника; проектирование и технология радиоэлектронных средств; промышленная электроника; средства связи с подвижными объектами; приборы и методы контроля качества и диагностики; комплексная защита объектов информации).

 

3. What specialists does your department train?

Наш факультет готовит специалистов для различных отраслей промышленности и научно – исследовательских лабораторий.

 

4. What will your graduates deal with?

Наши выпускники будут иметь дело с проектированием и «оживлением» новых оригинальных устройств самого различного назначения для связи, вещания, обработки аудио- и видеозаписей, медицины, космических исследований, измерительной техники.

 

5. Where do students get practical skill of their future work?

Студенты получают практические навыки своей будущей работы в хорошо оборудованных лабораториях.

 

6. Where do your graduates work?

Наши выпускники работают на промышленных предприятиях, в научно- исследовательских лабораториях и институтах, в конструкторских бюро, в телецентре, в ремонтных мастерских.

 

Методические указания по устной теме

«Моя специальность»

для студентов радиотехнического факультета II курса

 

 

Омск – 2002

Составитель: Е.В. Тихонова

 

TRAINING RADIO ENGINEERS


Поделиться с друзьями:

Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.029 с.