Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...
Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...
Топ:
Определение места расположения распределительного центра: Фирма реализует продукцию на рынках сбыта и имеет постоянных поставщиков в разных регионах. Увеличение объема продаж...
Проблема типологии научных революций: Глобальные научные революции и типы научной рациональности...
Интересное:
Средства для ингаляционного наркоза: Наркоз наступает в результате вдыхания (ингаляции) средств, которое осуществляют или с помощью маски...
Искусственное повышение поверхности территории: Варианты искусственного повышения поверхности территории необходимо выбирать на основе анализа следующих характеристик защищаемой территории...
Уполаживание и террасирование склонов: Если глубина оврага более 5 м необходимо устройство берм. Варианты использования оврагов для градостроительных целей...
Дисциплины:
2022-11-27 | 29 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
2
high power VOR in the frequency range 108 MHz -112 MHz.
3
test VOR transmitting such a signal that the reference and variable signal are always in phase.
4
low power DVOR in the frequency range 112 MHz -118 MHz.
Вопрос 92
In order to plot a bearing from a VOR station, a pilot needs to know the magnetic variation:
Ответы
1
At the VOR.
2
at the half-way point between the aircraft and the station.
3
at both the VOR and aircraft.
4
at the aircraft location.
Вопрос 93
Refer to figure 062-06.
An aircraft is flying on the 070 radial with a MH of 250°. On the HSI the CRS is set to 060. Which HSI shows the correct indications?
Ответы
1
Figure D
2
Figure В
3
Figure С
4
Figure A
Вопрос 94
An aircraft is required to approach a VOR via the 104° radial. Which of the following settings should be made on the VOR/ILS
deviation indicator?
Ответы
1
104° with the FROM flag showing.
2
284° with the FROM flag showing.
3
104° with the TO flag showing.
4
284° with the TO flag showing.
Вопрос 95
Which of the following statements about the scalloping (path deflection) of VOR-radials, in relation to the accuracy of navigation
using a VOR/DME RNAV-system, is correct?
Ответы
1
Scalloping has no effect on the accuracy of navigation because this accuracy is independent of VOR- or DME-measurements.
2
Scalloping has a positive effect on the accuracy of navigation.
3
Scalloping has no effect on the accuracy of navigation because it only results in the movement of the needle of the Course
Deviation Indicator.
4
Scalloping has a negative effect on the accuracy of navigation.
Вопрос 96
Two aircraft are located on the same radial but at (arbitrary) different distances from a VOR-station. Which statement is true?
Ответы
1
|
At a certain moment of time, the phase of the reference signals is unequal and the phase of variable signals is equal for both
aircraft.
2
At a certain moment of time, the phase of the reference signals is equal and the phase of variable signals is unequal for both
aircraft.
3
At a certain moment of time, both the phase of the reference signals and of the variable signals are unequal for both aircraft.
4
At a certain moment of time, both the phase of the reference signals and of the variable signals are equal for both aircraft.
Вопрос 97
In which frequency band do VOR transmitters operate?
Ответы
1
VHF
2
EHF
3
UHF
4
SHF
Вопрос 98
An aircraft, on a heading of 180° (M) is on a radial of 270° (M) from a VOR. The bearing you should select on the OMNI bearing
selector to centralize the VOR/ILS left/right deviation needle and to proceed to the VOR is:
Ответы
1
180°
2
270°
3
090°
4
360°
Вопрос 99
The captain of an aircraft flying at FL100 wishes to obtain weather information at the destination airfield (0 ft MSL) from the
airfields VOR. Assuming ISA conditions, what is the approximate maximum theoretical range at which it can be expected to obtain
this information?
Ответы
1
NM
2
125 km
3
1250 km
4
12,5 NM
Вопрос 100
Refer to figure 062-15.
An aircraft is flying on a MH of 210°. The magnetic variation at the VOR is 5°W and at the aircraft 10°W. According to the HSI shown
at the top of the Annex the aircraft is on radial:
Ответы
1
195
2
15
3
205
4
25
Вопрос 101
Transmissions from VOR facilities may be adversely affected by:
Ответы
1
static interference.
2
quadrantal error.
3
night effect.
4
|
|
История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...
Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...
Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначенные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...
Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!