Божественная литургия иоанна златоуста — КиберПедия 

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Божественная литургия иоанна златоуста

2022-09-11 24
Божественная литургия иоанна златоуста 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

БОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТУРГИЯ ИОАННА ЗЛАТОУСТА

Перед богослужением нужно:

Включить принудительную вентиляцию (нижний храм)

Облачиться в стихарь

Закипятить чайник (перед Литургией, нижний храм)

Включить аудиоаппаратуру (суббота-воскресенье и праздники, уточнить необходимость у священника).

Во время часов совершается проскомидия. Готовиться к службе:

На 6 часе зажечь семисвечник.

По команде зажечь и подать кадило к жертвеннику и участвовать в покровении Сосудов.

После чтения 3 и 6 часов священник с диаконом становятся перед Престолом, пономари – на своих местах, ни на что не отвлекаются, молятся вместе со священнослужителями.

ВСЕ БОГОСЛУЖЕНИЕ СЛЕДИТЬ ЗА СОСТОЯНИЕМ КАДИЛА, ОЧИЩАТЬ ЕГО ПОСЛЕ КАЖДОГО КАЖДЕНИЯ И, ПРИ НЕОБХОДИМОСТИ, ВЫТРЯХАТЬ ПЕПЕЛ В СПЕЦИАЛЬНЫЙ БАК.

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша. Слава в Вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение (2). Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою.               

Начинается первая часть литургии, называемая ЛИТУРГИЯ ОГЛАШЕННЫХ.

Диакон: Благослови, владыко.   

Иерей: Благословено Царство Отца и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.       

Лик: Аминь.

Диакон читает Великую ектению:

Миром Господу помолимся  

Лик: Господи, помилуй(после каждого прошения).

О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.            

О мире всего мiра, благостоянии святых Божиих церквей и соединении всех, Господу помолимся.            

О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.

О Великом Господине и отце нашем, Святейшем Патриарсе Кирилле, и о экзарсе его, господине нашем высокопреосвященнейшем митрополите Павле, и о господине нашем высокопреосвященнейшем архиепископе Артемии, честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве и о всем причте и людех, Господу помолимся.    

О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помолимся.

О граде сем, всяком граде, стране и верою живущих в них, Господу помолимся.            

О благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных и временех мирных, Господу помолимся.

О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных и о спасении их, Господу помолимся.

О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.        

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.     

Лик: Тебе, Господи.      

Иерей произносит возглас: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.          

Лик: Аминь.

И поется первый антифон:

 Благослови, душе моя, Господа. Благословен еси, Господи. Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя Имя святое Его. Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его. Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя. Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами. Исполняющаго во благих желание твое: обновится, яко орля, юность твоя. Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив. Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя Имя святое Его. Благословен еси, Господи.             

Диакон произносит малую ектению:

Паки и паки, миром Господу помолимся. Лик: ГП. (на каждое прошение)

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Лик: Тебе, Господи.

Возглас: Яко Твоя держава и Твое есть Царство и сила, и слава, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.         

Лик: Аминь. И второй антифон:

Хвали, душе моя, Господа. Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь. Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в нихже несть спасения. Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его. Блажен, емуже Бог Иаковль помощник его, упование его на Господа Бога своего. Сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них. Хранящаго истину в век, творящаго суд обидимым, дающаго пищу алчущим. Господь решит окованныя, Господь умудряет слепцы. Господь возводит низверженныя, Господь любит праведники. Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит. Воцарится Господь во век, Бог твой, Сионе, в род и род.         

Единородный Сыне: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.  Единородный Сыне и Слове Божий, Безсмертен Сый / и изволивый спасения нашего ради / воплотитися от Святыя Богородицы и Приснодевы Марии, / непреложно вочеловечивыйся, / распныйся же, Христе Боже, смертию смерть поправый, / Един Сый Святыя Троицы, / спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

 Диакон произносит малую ектению: Паки и паки…            

Возглас: Яко благ и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь. И поют «блаженны».

Во время пения «Аминь» отверзаются царские врата на малый вход. Пономарь, идущий на выход со свечой, становится у горнего места с зажженной свечой и прямо стоит на месте, левым плечом к Престолу, ожидая, когда священнослужители начнут вход с евангелием. Вместе со священнослужителями творит крестное знамение, кланяется служащему священнику. Как только диакон со священником пошли вокруг престола, свещеносец северными вратами выходит на солею, спускается на место перед амвоном (за спиной священника) и ровно стоит. Уходить в алтарь – после благословения священника (южными вратами).  

 Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши, во Царствии Твоем.         Блажени нищии духом,  яко тех есть Царство Небесное. Блажени плачущии, яко тии утешатся. Блажени кротции, яко тии наследят землю. Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся. Блажени милостивии, яко тии помиловани будут. Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.  Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради. Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех.                     

Малый вход с Евангелием

диакон став пред иереем, возвышает мало руце и показуя святое Евангелие, глаголет велегласно: Премудрость, прости.            

Певцы поют: Приидите, поклонимся и припадем ко Христу. Спаси ны, Сыне Божий, Воскресый из мертвых (во святых дивен сый/молитвами Богородицы), поющия Ти: аллилуиа. 

Во время пения трисвятого пономарь, который будет читать Апостол, становится по правую сторону от диакона, крестится вместе со священнослужителями,  а как только священник на горнем месте повернётся лицом к народу, тут же подойти к нему с «Апостолом» со словами: «благослови, владыко, прочести Апостол». Получив благословение, чтец идёт на храм северными вратами, становится перед центральной иконой (если много людей – перед амвоном, как на малом входе со свечой), и там читает Апостол.

Чтец читает апостолькое зачало. Диакон кадит алтарь и храмовую часть. Как только диакон покадил, взять у него кадило и поставить аналой (если нет диакона, аналой не нужен) на солее для чтения Евангелия. Ставить так, чтобы диакону можно было выйти из алтаря, но и не слишком далеко от царских врат.

В конце священник говорит чтецу: Мир ти.             

чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость.

чтец: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа! (и читается положенный Аллилуарий)

(Если нет диакона, пропускай, свеча не нужна) В это время свещеносец крестится на горнее место, кланяется священнику, берёт свечу и выходит северными вратами в момент, когда выходит диакон с Евангелием. Диакон становится с Евангелием на приготовленное место и, как только он стал перед аналоем, поставить свечу между аналоем и царскими вратами. Отойти в сторону и ровно стоять, внимая чтению Евангелия.

иерей: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелия.  Мир всем.              

Людие: И духови твоему.            

Диакон: От (имярек) святаго Евангелия чтение.     

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.      

Священник: Вонмем.

Читается Евангельское зачало.  

Священник: Мир ти, благовествующему.  

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Для свещеносца: После молитвы «иже херувимы» священнослужители прикладываются к Престолу, в это время свещеносец крестится на горнее место, кланяется священнику и забирает свечу, став с ней перед северными вратами. Как только диакон развернётся от жертвенника с дискосом в руках, нужно открыть северные врата. Свещеносец выходит на солею, а затем становится перед амвоном и ровно стоит, пока священник не закончит молиться и не зайдёт в алтарь.

Диакон: Великаго господина и отца нашего Кирилла, Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и господина нашего высокопреосвященнейшаго Павла,митрополита Минскаго и Слуцкаго, патриаршаго экзарха всея Беларуси, и господина нашего высокопреосвященнейшаго Артемия, артемия Гродненскаго и волковысскаго да помянет Господь Бог во Царствии Своем всегда, ныне и присно, и во веки веков.              

Таже священник: Преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы, и весь священнический и монашеский чин, причет святаго храма сего (…) и всех вас православных христиан, да помянет Господь Бог во Царствии Своем, всегда, ныне и присно, и во веки веков. 

Лик: Аминь! Яко да Царя всех подымем, ангельскими невидимо дориносима чинми. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Как только священник зашёл в алтарь, а диакон покадил свещеносца, царские врата закрываются. Задёргивается завеса.    

Святое Возношение

Диакон: Станем добре, станем со страхом, вонмем, святое возношение в мире приносити.         

Лик: Милость мира, жертву хваления.      

И священник возглашение: Благодать Господа нашего Иисуса Христа, и любы Бога и Отца, и причастие Святаго Духа, буди со всеми вами.    

Лик: И со духом твоим.

Священник: Горе имеим сердца.               

Лик: Имамы ко Господу.              

Священник: Благодарим Господа.              

Лик: Достойно и праведно есть  покланятися Отцу и Сыну, и Святому Духу,  Троице единосущней и нераздельней.               

Священник же молится: Достойно и праведно Тя пети, Тя благословити, Тя хвалити, Тя благодарити, Тебе покланятися на всяком месте владычествия Твоего. Ты бо еси Бог неизреченен, недоведомь, невидимь, непостижимь, присно сый, такожде сый, Ты и Единородный Твой Сын, и Дух Твой Святый. Ты от небытия в бытие нас привел еси, и отпадшия возставил еси паки, и не отступил еси вся творя, дондеже нас на небо возвел еси, и Царство Твое даровал еси будущее. О сих всех благодарим Тя и Единороднаго Твоего Сына, и Духа Твоего Святаго, о всех, ихже вемы, и ихже не вемы, явленных и неявленных благодеяниих бывших на нас. Благодарим Тя и о службе сей, юже от рук наших прияти изволил еси. Аще и предстоят Тебе тысящи Архангелов и тмы Ангелов, Херувими и Серафими шестокрилатии, многоочитии, возвышащиися пернатии. 

Возглашение: Победную песнь поюще, вопиюще, взывающе и глаголюще.      

Лик: Свят, свят, свят Господь Саваоф, / исполнь небо и земля славы Твоея; / осанна в вышних, / благословен Грядый во имя Господне, / осанна в вышних.         

Священник молится: С сими и мы блаженными Силами, Владыко человеколюбче, вопием и глаголем: свят еси и пресвят, Ты и Единородный Твой Сын, и Дух Твой Святый. Свят еси и пресвят, и великолепна слава Твоя, иже мiр Твой тако возлюбил еси, якоже Сына Твоего Единороднаго дати: да всяк веруяй в Него не погибнет, но имать живот вечный. Иже пришед, и все еже о нас смотрение исполнив, в нощь в нюже предаяшеся, паче же Сам Себе предаяше за мiрский живот, прием хлеб во святыя Своя и пречистыя и непорочныя руки, благодарив и благословив, освятив, преломив, даде святым Своим учеником и Апостолом, рек:             

Возглашение: Приимите, ядите, сие есть Тело Мое, еже за вы ломимое во оставление грехов.   

Лик: Аминь.

Священник тайно: Подобне и чашу по вечери, глаголя:         

Возглашение: Пийте от нея вси, сия есть Кровь Моя Новаго Завета, яже за вы и за многия изливаемая, во оставление грехов.          

Лик: Аминь.

Священник молится: Поминающе убо спасительную сию заповедь, и вся яже о нас бывшая: Крест, гроб, тридневное воскресение, на небеса восхождение, одесную седение, второе и славное паки пришествие.         

Возглашение: Твоя от Твоих Тебе приносяще, о всех и за вся.             

Лик: Тебе поем, Тебе благословим, Тебе благодарим, Господи,  и молим Ти ся, Боже наш.         

Священник же молится: Еще приносим Ти словесную сию и безкровную службу, и просим, и молим, и мили ся деем, низпосли Духа Твоего Святаго на ны, и на предлежащия Дары Сия.

      

Господи, иже Пресвятаго Твоего Духа в третий час Апостолом Твоим низпославый, Того, Благий, не отими от нас, но обнови нас, молящих Ти ся.          

Диакон стих: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.  

Паки священник: Господи, иже Пресвятаго Твоего Духа:       

Диакон стих: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отими от мене.             

И паки священник: Господи, иже Пресвятаго Твоего Духа:

      

Таже диакон, показуя орарем святый хлеб, глаголет тихим гласом: Благослови, владыко, святый хлеб.     

Священник же восклонився, знаменует святый хлеб, глаголя: И сотвори убо хлеб сей Честное Тело Христа Твоего. 

Диакон: Аминь. Благослови, владыко, святую чашу.             

И священник благословляя глаголет: А еже в чаши сей, Честную Кровь Христа Твоего.  

Диакон: Аминь. Благослови, владыко, обоя.           

Священник же, благословляя обоя Святая, глаголет: Преложив Духом Твоим Святым.    

Диакон: Аминь, аминь, аминь. В это время поклоняемся Святым Дарам, и сразу же подаётся кадило диакону (можно подготовить заранее, но сделать это максимально тихо, быстро и незаметно).

 Помяни мя, святый владыко, грешнаго.  

Священник же глаголет: Да помянет Тя Господь Бог во Царствии Своем всегда, ныне и присно, и во веки веков.    

Диакон: Аминь.

      

Священник же молится: Якоже быти причащающимся во трезвение души, во оставление грехов, в приобщение Святаго Твоего Духа, во исполнение Царствия Небеснаго, в дерзновение еже к Тебе, не в суд, или во осуждение.    

Еще приносим Ти словесную сию службу, о иже в вере почивших, праотцех, отцех, патриарсех, пророцех, Апостолех, проповедницех, евангелистех, мученицех, исповедницех, воздержницех, и о всяком дусе праведнем в вере скончавшемся.     

И прием кадило, священник возглашает: Изрядно о Пресвятей, Пречистей, Преблагословенней, Славней Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии.         

И кадит пред святою трапезою трижды.  

Лик поет: Достойно есть яко воистину блажити Тя, Богородицу,  Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим  и славнейшую без сравнения Серафим,  без истления Бога Слова рождшую,  сущую Богородицу Тя величаем. (или вместо «достойно» поётся задостойник).

Лик: Аминь.

Если есть панихида – позаботиться о том, чтобы кадило было «живое» или разжечь другой уголь. Помочь вынести священнику записки, ладан с кадилом, освященную воду с кропилом. Во время панихиды можно закрывать врата и завесу, снять стихарь и начинать тихую часть уборки.

Нельзя сбегать с Литургии, пока она не закончилась. Если нужно уйти заранее, то сначала предупреди настоятеля или служащего священника. После окончания Богослужения привести Алтарь в порядок, протереть пыль, подмести или помыть пол и расставить все по местам. Если необходимо, остаться на большую уборку.

      

 

БОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТУРГИЯ ИОАННА ЗЛАТОУСТА

Перед богослужением нужно:

Включить принудительную вентиляцию (нижний храм)

Облачиться в стихарь

Закипятить чайник (перед Литургией, нижний храм)

Включить аудиоаппаратуру (суббота-воскресенье и праздники, уточнить необходимость у священника).

Во время часов совершается проскомидия. Готовиться к службе:


Поделиться с друзьями:

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.045 с.