Masteryofwor d an d размышления ( Level 20 enchanter ) — КиберПедия 

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Masteryofwor d an d размышления ( Level 20 enchanter )

2021-06-24 30
Masteryofwor d an d размышления ( Level 20 enchanter ) 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Thismassivetomeisthesizeoffour Без чертыкниги заклинаний, bound inleatherashard asplatearmorand stitched togetherwithstrandsofthin, pliableМеталловratherthanthread. Towardtheend isalistofnames, eachcrossed out.

Защита Символ смерти onthefirstpageofthebook (FortСЛ 22)

OppositionSchools Воплощение, Иллюзия

Value 22,675 зм (27,265 змwiththepreparationritual)

SPELLS                                                      

9th— подчинение чудовища S, видение будущего, магическое разъединение, mass паралич (чудовище) S, mass удушение **, слово силы смерть S, остановка времени

8th— сковывание S, клон, безудержная пляска S, сокрытие разума, универсальный полиморф, слово силы шок S, солнечная вспышка

7th— отражение **, greater мистическое зрение, мгновенный призыв OP, ограниченное желание, mass паралич (гуманоид) S, планарный переход OP, powerworl dblind S, resonatingwor d *, символ шока S

6th— полог снов S, **, заготовка, враждебный молот **, могучая рука, greater рассеивание магии, гейс/миссия S, знание легенд, память волшебника, истинное зрение

5th— возвращение, подчинение гуманоида S, изготовление, icyprison *, слабоумие S, кабинет волшебника, постоянство, глаза-разведчики, телепортация OP

4th— проклятие, сокрушительное отчаяние S, пространственный якорь, ужас, оборотничество S, **, силовая сфера, преображение камня, каменная кожа

3rd— огненный шар, полет, greater волшебное оружие, героизм S, loathsome вуаль *, необнаружимость, защита от стихии, symbolofpeace S, *, внушение S

2nd— мистический замок, вечный свет, ложная жизнь, безудержный смех S, волшебный рот OP, зеркальное отражение OP, устойчивость к стихии, фокус с веревкой, увидеть невидимое, touchofi diocy S

1st— сигнал тревоги, приворот (гуманоид) S, плавное падение, force dquiet *, гидравлический толчок **, опознание, волшебная стрела, ошибка памяти S, **, ослабляющий луч, щит, невидимый слуга OP

PREPARATIONRITUAL                              

Проклятий ofNames (Св) Whenyouarefinishedpreparingyourspellswiththisbook, writethepropernameofasinglecreatureamongthelistofnamesinthisbook. Asaбыстрое действие, whenyouarewithin 30 feetofthenamed creature, youcancalloutitsnametobestowtheПроклятийofnamesonit. Thisspendstheboon’seffect. Thetargetcreaturetakesa –2 penaltyonallattackrolls, and a –4penaltyonallattackrollsagainstyou, for 1 minute. WhenyouactivatethisПроклятий, thenameiscrossed outinthebackofthebook. ThatcreaturecannotbethetargetofaПроклятийofnamesoriginatingfromyoueveragain. ThepenaltiesoftwoinstancesofПроклятийofnamesonthesamecreature donotstack.

 


ПРОЕКТИРОВАНИЕЗАКЛИНАНИЙ

DesigningspellsforthePathfinderRoleplayingGameisacomplextaskthatispartart, partscience. Thissection describeswhatyouneed tothinkaboutwhen designingbalanced, playablespellsforyourcampaign.

UnlikeМагииitems, spellshavepredefined powerlevelscorrespondingtotheкруг заклинанияsalreadyinthegame. Whenyou designaspell, youhavetotakethosepowerlevelsintoaccountbycomparingthenewspelltoexistingspellsinthe CoreRulebook —aspellhastofallintothenarrowrangeofpowerforoneofthenineкруг заклинанияs (pluscantripsororisons). Incontrast, prЛьдаsforМагииitemsarestronglygranular, and arecalculated tothegold piecebased onpreciselywhatчертаurestheitempossesses. Inotherwords, ifyouadd morepowertoaМагииitem, youjustincreaseitsprЛьдаtocompensate, butifyouadd toomuchpowertoaspell, youhavetomakeitahigher- levelspell, whichmeansyouthenhavetocompareittoa differentsetofexamplespells.

 

THEGOLDENRULE

Compareyourspelltosimilarspells, and tootherspellsofitsintended level.

UnlikewhenpricingМагииitems, therearenoformulaeforhowtocorrectly “prЛьда” aspell. Theentireprocessisamatterofcomparingthenewspellyou’recreatingtootherspellsand evaluatingwhetheryourspellisweaker, stronger, oraboutthesameasthatspellorgroupofspells. Designingaspellrequiresafirmunderstandingofallthegame’srules, notjustthoserelated tospells. Furthermore, itrequiresanunderstandingofsomeunwrittengameassumptions, mostofwhichare discussed throughoutthissection.

Example: Ifyoulookatthespelllistinthe CoreRulebook, you’llnotЛьдаthatthereisn’ta 1st-levelволшебникspellthat dealssonic damage. Youmay decideto designaspelltofillthatniche, modelingitafter пылающие руки, except dealingsonic damageinstead ofОгня—perhapsyou’d callit sonic визг. However, there’sareasontherearen’tasmanysonicspellsinthegame: “sonic” asanenergytypeisalateadditiontotherules, and veryfewmonstershaveanyсопротивляемостьtosonic damagebecausemostmonstersexisted before “sonic” was defined asanenergytype. BecausetherearefewercreatureswithsonicсопротивляемостьthancreatureswithОгнясопротивляемость, sonicвизг воляalmostalwaysbeabetterspellthan пылающие руки. Thatmeansifyouintroduce sonic визг intoyourgame, you’llseesavvyplayersselectingitinstead of пылающие руки. Ifanewspell displacesanexistingspellfromtherosterofmostspellcasters, itprobablymeansit’sbetterthantheotheravailablechoices—andifit’ssoДобраthatit’sobviouslythebestspellchoice, it’sprobablyoverpowered. Understandingtheentiresystemofrulescanhelpyouavoid mistakeslikethis.

 

SPELLTERMINOLOGY

Itisessentialforyoutounderstand theterminologyused inthegameto describespellsand theeffectstheycancreate. Before designinganewspell, фамильярizeyourselfwith “Chapter 9: Магии” inthe CoreRulebook. Inparticular, besureyouunderstand thevariousschoolsand subschoolsonpages 209–212 and thespellstatblockcategories (components, range, and soon) onpages 212–218 ofthe CoreRulebook.

Thefollowingsectionsaddressaspectsofspell designinЗаконаoftheirimportanceand relevancetomakingabalanced spell. Forexample, thecomponentsofaspellhaveverylittleto dowithitspowerlevelunlessanexpensivefocusormaterialcomponentisinvolved, socomponentsare discussed wellafter damage, range, duration, and испытания.

 

INTENDED LEVEL

Beforeyoustart, youtypicallyneed anideaofthegeneralpowerlevelofthenewspell—probablybecauseyouhaveaspecificPCorNPCinmind who’d liketouseit, and makingtheleveltoolowtobesignificantortoohighforthatcharactertocast deчертыthepurposeof designingthespell. Onceyouknowthegenerallevelofthespell—atwo-levelrangeiscloseenoughatthispoint—youcanprogresstothenextissue.

 

FUNCTION

Theintended functionisthemostimportantconsiderationwhen designingaspell. Specifically, functionreferstothetangiblegameeffectsofthespell, suchas dealing damage, applyingaconditionsuchasдезориентация, orgivingabonusonsavesorattackrolls. Everythingelseiscosmeticatthispoint—it doesn’tmatterifit’sрежущее damageorОгня damage, makesatargetдезориентацияorзамешательство, grantsanинтуитивный бонусonsavesoranбонус усиленияonattackrolls, orlookslikeunicornsorОгняДемоновs. Somesamplefunctionsinclude:

· Deal damagetooneopponent

· Deal damagetomultipleopponents

· Applyaconditionoreffecttooneopponent

· Applyaconditionoreffecttomultipleopponents

· Givea defensivebonustooneally

· Givea defensivebonustomultipleallies

· Giveanoffensivebonustooneally

· Giveanoffensivebonustomultipleallies

· Лечениеoneally

· Лечениеmultipleallies

Aspellcan doseveralofthesethingsatonce, orgivethecasterachoicebetweenseveraloptions, butsuchspellsshould alwaysbelesspowerfulthanasingle-purposespellofthesameкруг заклинания, sokeepthatinmind when designingthespell. Notethat “conditionoreffect” isthebroadestcategoryintheabovelist, whichincludesactualconditionslikeдезориентацияand паникует, aswellaseffectslikeтелепортацияation.

 

SPELL DAMAGE

Oneoftheeasiestwaystomeasureanoffensivespell’spoweristolookathowmuch damageit does. Offensivespellsaretheeasiestspellsto designinthegame, and thereare dozensofexamplesoftheminthe CoreRulebook. Atypical damagespell deals 1 dieof damage (typicallya d6) percasterlevelforanмистическое заклинание (forexample, шоковое прикосновение or огненный шар), or 1 dieof damage (typicallya d6, butsometimesa d8) pertwocasterlevelsforaБожественнаяspell (forexample, палящий свет).

 

TARGET

Thesimplestspellsonlyaffectonetarget, whetherthattargetisacreature, anobject, orjustthecaster. Technically, aspellthatonlyaffectsthecaster (witharangeof “personal” and targetof “you”) issСветаlyweakerthanonewithatargetof “onecreature,” becausebeingabletocastthespellonanyonemakesitmoreversatileand thusmorepowerful. However, thesСвета decreaseinpowerfrommakingaspell “caster-only” should notbeused tojustify designingthespellatalowerlevel. Inmostcases, thecaster-onlyspellsare designed thatwayeitherbecausethey’vealwaysworked thatway, orbecausetheyprovideabonusthatisuniqueand advantageousforthatclass, butthatcould getoutofhand ifyouallowed anyonetogettheПреимуществаofthespellbycastingitonthemor drinkingapotionofthatspell; thesespellsshould remaincaster-only, butyoushould examinetheirpowerlevelasifyoucould castthemonanyone.

Example: Щит and верный удар areboth 1st-levelspellsthatonlyaffectthecaster. Ifyoucould castthosespellsonothers, they’d stillbeattherightpowerlevelfor 1st- levelspells—theyaren’t 2nd-levelspellsthatyouknocked downalevelbecauseyou designed themascaster-only. Щит hasalwaysbeenaspellthatonlyaffectsthecaster, and there’sagame-balancereasontokeepitthatway: because щит grantsaщитbonus, castingitonameleecharactermeanstheвоинcould drophisactualщитand startwieldinghisweapontwo-handed forextra damage. Верный удар was deliberately designed asacaster- onlyspellsoaчародейcouldn’tjustcastiteveryround ontheвоин, who’d beguaranteed ahitagainsta difficultmonsterevenifheused Защитная Стойка (forextraКБ) and Сокрушительный Удар (forextra damage). Makingthosespellscaster-only doesn’treallyweakenthespells, butit doespreventplayersfromexploitingcertaincombinationsthatwould makeencounterstooeasy.


 

 

SpellResearch

Thegamerulesforwhatacastermust dotocreateanewspellareveryvague (seeIndependentResearchonpage 219 ofthe CoreRulebook). Thisisbecause, likethe detailsofcreatingМагииitems, thenitty-grittyofwhatthecasteris doingforthisresearchisn’timportantfortheprogressofthecampaign. Justasit’snotnecessarytoknowwhetheraволшебникisusingsquid inkorinkfromarareРастенийwhenремеслоinga scrollof пылающие руки, it’snotnecessarytoknowwhetherhe’smodifyinggestures described in Irulark ’ sIncunabulum oralteringthepronunciationofwords detailed in Murlost ’ sGreatGrimoire tocreateanew 1st-levelattackspell. Whileit’sfinetoincludetheseelementsforflavor, particularlyinahigh-narrativecampaign, they don’taffecttheoutcomeoftheitemремеслоingorspellresearch, bothofwhichlargelytakeplaceoutsideofgametime. Therefore, thischapterisaboutthegamemechanicsofaplayerorGM designinganewspell, notthein-world requirementsofacharacterresearchinganewspell.

 

Aspellthataffectsmultiplecreaturesismorepowerfulthanaspellthatonlyaffectsonecreature. Multiple- creaturespellstend toeitherbeareaeffectssuchasconesand spheres (like огненный шар), orallowthecastertoselectmultipletargetsaslongasnotwotargetsaremorethanasetдальнобойноеapart (like замедление). Abursteffectlike огненный шар canpotentiallyaffectmanymoreenemiesthanapick- your-targetsspelllike замедление, butyouneverriskhittingyourfriendswhenyouuse замедление. Selectwhichtypeismostappropriateforthespell, butunderstand thatselectingmultipletargetsisgenerallymorepowerfulexceptatthelowestcasterlevels (wherealowcasterlevelmeansfewtargetscompared toaburstwhichcanaffectmany).

 

DAMAGECAPS

Low-level damagespellsarenotasДобраasmedium- orhigh-level damagespells—thegameis designed solower- levelspellseventuallyreachamaximumamountof damagetheycan deal. Thisisbecauseiflow-levelspellscontinued toincreasein damagewithouthittingamaximumamount, they’d rivalsomehigher-levelspellsforeffectiveness, and thegameisn’tasinterestingifcastersareusingthesamespellsat 20thlevelastheywereat 1st.

Themaximum damage dependsonthelevelofthespelland whetherthespellisСкрытностиorБожественная. Thisisbecauseмистическая магияis deliberately designed tobebetterat dealing damagetobalancethefactthatБожественнаяМагииisbetterathealing. A “singletarget” spellonly damagesonecreature (like шоковое прикосновение), or dividesits damageamongseveralcreatures (like пылающие руки or волшебная стрела). A “multipletarget” spellappliesitsfull damagetoseveralcreatures (like огненный шар).

 

TABLE 2–5: MAXIMUM DAMAGEFORМИСТИЧЕСКОЕЗАКЛИНАНИЕS

Скрытности Max Damage Max Damage


Поделиться с друзьями:

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.007 с.