Wesawyourdogtwoblocksfromhere. — КиберПедия 

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Wesawyourdogtwoblocksfromhere.

2021-06-23 38
Wesawyourdogtwoblocksfromhere. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Мы видели вашу собаку в двух кварталах отсюда.

 

В вопросительном предложении перед подлежащим нужно использовать вспомогательный глагол do в прошедшем времени – did, а после подлежащего поставить основной, значимый глагол в начальной форме:

Did you wash your hands?

Тыпомылруки?

Did they sign the contract?

Они подписали контракт?

 

Если сказуемое в прошедшем времени выражено глаголом tobe (Я был счастлив – Iwashappy, Мы были счастливы – Wewerehappy), на английский язык предложение будет переводиться с глаголом was/were:

Я был студентом в прошлом году.

I was a student last year.

Они были студентами в прошлом году?

Were we students last year?

 

В отрицательных предложениях перед глаголом нужно поставить вспомогательный глагол did/was/were и отрицательную частицу not:

 

We did not find our car.

Мы не нашли свою машину.

I did not understand this question.

Я не понял этот вопрос.

Яне был студентом в прошлом году.

I wasnot a student last year.

Практика

Упражнение 1. Поставьте глаголы в следующих предложениях в утвердительную, вопросительную и отрицательную формы PastSimple.

1. I (to do) morning exercises. 

2. He (to work) at a factory.      

3. She (to sleep) after dinner.  

4. We (to work) part-time.        

5. They (to drink) tea every day.             

6. Mike (to be) a student.          

7. Helen (to have) a car.              

8. You (to be) a good friend.     

9. You (to be) good friends.      

10. It (to be) difficult to remember everything.

Упражнение 2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в PastSimple.

1. Alice (to have) a sister.           

2. Her sister’s name (to be) Ann.            

3. Ann (to be) a student.            

4. She (to get) up at seven o'clock.

5. She (to go) to the institute in the morning.

6. Jane (to be) fond of sports.

7. She (to do) her morning exercises every day.

8. For breakfast she (to have) two eggs, a sandwich and a cup of tea.

9. After breakfast she (to go) to the institute.

10. Sometimes she (to take) a bus.       

11. It (to take) her an hour and a half to do her homework.

12. She (to speak) English well.

13. Her friends usually (to call) her at about 8 o’clock.  

14. Ann (to take) a shower before going to bed.            

15. She (to go) to bed at 11 p. m.

Практика

Упражнения 1. Перепишите следующий текст в прошедшем времени.

 

On Monday we have five lessons. The first les­son is English. At this lesson we write a dictation and do some exercises. Nick goes to the blackboard.

He answers well and gets a "five". Pete does not get a "five" because he does not know his lesson. After the second lesson I go to the canteen. I eat a sandwich and drink a cup of tea. I do not drink milk. After school I do not go home at once. I go to the library and take a book. Then I go home.

 

Упражнения 2. Перепишите следующий текст в прошедшем времени (что рассказала мама).

 

On Tuesday I get up at half past six. I go to the bathroom and wash my hands and face and clean my teeth. Then I dress, go to the kitchen and cook breakfast for my family. At half past seven my son gets up and has breakfast. I have breakfast with my son. My son eats a sandwich and drinks a cup of tea. I don't drink tea. I drink coffee. After Breakfast my son leaves home for school. I don't leave home with my son. On Tuesday I don't work in the morning. I work in the afternoon. In the evening I am at home. My husband and my son areat home, too. We rest in the evening. My son watch­es TV, my husband reads newspapers and I do some work about the house. At about eleven o'clock we go to bed.

Упражнение 3. Поставьтеглагол to beвправильнуюформу.

1. I (to be) mad because they (to be) late.

2. They (not\to be) able to come to us as they (to be) too busy at work.

3. The bags (to be) too heavy to carry.

4. It (to be) warm enough to stay outside without a coat.

5. I called Kate but she (not\to be) at her working place.

6. (To be) the dinner tasty?

7. When she called, I (to be) at the bathroom.

8. She (to visit) her best friend yesterday evening.

9. They (to have) a big and tasty breakfast.

10. The child (to go) to bed at 10 p.m.

11. Where (you\to stay) last night?

12. (She\to stay) at her parents’ house?

13. The film (to be) very good. I really (to enjoy) it.

 

Преобразуйте предложения в вопросительные и отрицательные.

1.       The children listened to their mother very attentively.

2.       Peter went home at once.

3.       She did her homework quite correctly.

4.       The children ran to the river to bathe.

5.       The postman knocked at the door.

6.       They looked at me angrily.

7.       We left the house early that morning.

8.       She told him everything at once.

9.       The lesson began at eight o’clock.

10.     They knew nothing about me.


Поделиться с друзьями:

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.01 с.