Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...
Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...
Топ:
Эволюция кровеносной системы позвоночных животных: Биологическая эволюция – необратимый процесс исторического развития живой природы...
Техника безопасности при работе на пароконвектомате: К обслуживанию пароконвектомата допускаются лица, прошедшие технический минимум по эксплуатации оборудования...
Выпускная квалификационная работа: Основная часть ВКР, как правило, состоит из двух-трех глав, каждая из которых, в свою очередь...
Интересное:
Искусственное повышение поверхности территории: Варианты искусственного повышения поверхности территории необходимо выбирать на основе анализа следующих характеристик защищаемой территории...
Распространение рака на другие отдаленные от желудка органы: Характерных симптомов рака желудка не существует. Выраженные симптомы появляются, когда опухоль...
Финансовый рынок и его значение в управлении денежными потоками на современном этапе: любому предприятию для расширения производства и увеличения прибыли нужны...
Дисциплины:
2021-06-02 | 50 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
ЕГЭ
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
ПИСЬМЕННАЯ ЧАСТЬ ЗАДАНИЕ40 ЭССЕ
47 вариантов
Тематические аргументы и контраргументы для написания ЭССЕ
И МАТЕРИАЛ ДЛЯ ПРАКТИЧЕСКИХ ЗАНЯТИЙ (10 тестов)
Учебное пособие
2019
Данное учебное пособие поможет учащимся сформировать представления о структуре эссе в соответствии с требованиями ЕГЭ, повысит способность самостоятельной тренировкив написании эссе на основеаргументов и контраргументов. Тематика и содержание рассматривается как проектируемые возможные варианты на ЕГЭ, и разработаны для активизации навыков самостоятельной подготовки к экзамену. Тематический подход при формировании навыков написания эссезначительно расширяет лексический запас участника ЕГЭ, помогает успешно ориентироваться в новой экзаменационной среде.
Пособие адресовано учащимся 10–11 классов школ, гимназий и лицеев, и тем, кто изучает английский язык самостоятельно и совершенствует свои знания. Пособие будет полезно учителям английского языка, так как дает возможность эффективно организовать подготовку учащихся к ЕГЭ.
ЗАДАНИЕ 40 (ЭССЕ)
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ
Эссе по английскому языку представляет собой глубоко осмысленное и развёрнутое письменное высказывание на заявленную тему с элементами рассуждения, включающее в себя систему обоснованных тезисов и уникальных выводов.
Требуемый объём – 200-250 слов.
Время, отведенное на выполнение задания – 60минут.
Максимальный балл за успешное выполнение – 14 баллов.
ПОЛЕЗНЫЕ СОВЕТЫ
Прочитайте внимательно инструкцию к заданию и чётко следуйте предложенному плану;
Выскажите свои собственные мысли, дайте свои аргументы и сделайте выводы;
|
Тренируйтесь в выполнении письменного задания 40 чтобы развивать готовность написания нужного объёма – 200-250 слов;
Научитесь анализировать и редактировать собственные письменные работы;
Ознакомьтесь с предложенным планом задания 40:
– make an introduction (state the problem - обозначьтепроблему)
– express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion
– express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion
– explain why you don’t agree with the opposing opinion
– make a conclusion restating (формулируяиначе) your position
Структуру эссе можно представить графически:
Абзац 1.Вступление | Обозначьте существование двух точек зрения на решение проблемы.Перефразируйте, изложите своими словами проблему, заявленную в формулировке задания, добавьте фразы, подберите синонимы или антонимы, покажите её проблемный характер. |
Абзац 2.Ваше мнение, близкая автору точка зрения | Пишем вводное предложение, а затем три развёрнутых и весомых аргумента в его обоснование: Inmyopinion, … вашаточказрения. Firstly, … дайте 1-й аргумент Secondly, … дайте 2-й аргумент Thirdly/Finally, … дайте 3-йаргумент |
Абзац 3. Иная точка зрения | Пишем вводное предложение и приводим два аргумента в пользу оппонентов: However, there are some people who have an opposing opinion. To begin with,/To start with, … 1-йаргумент Additionally,/ Furthermore,/ What is more, …2-йаргумент |
Абзац 4. Объяснение причин несогласия автора с иной точкой зрения | Пишем открытое вежливое несогласие и приводим два развёрнутых контраргумента против данной позиции: Personally, Icannotagreewiththisstatement. Iamconvincedthat... 1-й контраргумент. Moreover, … 2-й контраргумент. |
Абзац 5. Заключение с обновленным формулированием точки зрения автора | Признание существования иных точек зрения и окончательное утверждение авторской позиции. |
Рекомендуемый объем письменного высказывания с элементами рассуждения (эссе) на ЕГЭ составляет 200—250 слов. С учетом допустимого варьирования объема в сторону уменьшения и увеличения на 10%, проверяемый объем текста не может быть меньше 180 слов и не должен превышать 275 слов. Соблюдение заданного объема доказывает, что у экзаменуемого сформировано не только коммуникативное умение доказательно выразить свою мысль, но и развито умение экономного использования языковых знаков.
|
Тематические аргументы «ЗА» и «Против» для написания ЭССЕ.Contents
1.Advertising. 5
2.After-school activity. 6
3.Animal rights. 8
4.Appearance. 10
5.Car/Automobile. 15
6.Choosing a career. 15
7. Living in the city or living in the countryside / What types of houses do people live in?........18
8.Crime. 26
9.Dance. 26
10.Education/School/Exam.. 27
11.Environment. 55
1 2.Fame/Outstanding person. 60
1 3.Family/Family traditions. 64
14.Fashion / Clothes. 72
15.Food. 83
16.Friend and friendship. 88
17.Gift. 98
18.Gender. 99
19.Generation. 99
20.Global issues. 100
21.Government and Society. 102
22.Handicraft. 103
23.Happiness. 106
24.Health. 107
25.Hobby / Leisure time. 112
2 6.Housing and Architecture. 114
27.Immigrants. 115
28.Language. 116
29.Money. 121
30. Music/Art/Cinema/Films/Theatre/Graffiti 124
31.Museum/National and international exhibition. 131
32.Personality/ Ha ppiness/Success/Leader. 133
33.Pet. 137
34.Pocket money. 139
35.Reading. 140
36.Shopping. 145
37.Space exploration. 148
38.Sport and Leisure. 151
39.Technology. 153
40.Television, Internet,Computer,Social media, Mobile phone, Mass media ………………………… 159
41.Tourism, Travelling. 182
42.Traditions and customs. 197
43.Transport. 199
44.Water. 203
45.Work/Job. 205
46.Youth and society. 220
47. Teenagers have jobs while they are still students. 222
ПОСМОТРИТЕ ПРИМЕР ТЕМА №10
10. Education/School/Exam
Benefits of education
Education gives people knowledge and skills
Education creates awareness and expands our vision
People with qualification are more likely to find work
They can earn a higher salary
Education provides basis for other skills
Education helps the people to gain more confidence and helps interaction among others easily
Literacy improves working person’s capability
Creates self/ national respect
Education provides basis for healthy population
Most countries need a high standard of human resources in order to compete in the world market
They can contribute positively to society
Schools aim to teach young people moral values such as tolerance and sharing
Schools prepare children to be members of a society
Mixed ability classes provide a better environment for children’s all-round development. In such classes, children with different abilities study together and in turn they can learn from one another. From example, a student, who is good at academic study but weak in dancing or painting, can learn how to dance or paint form his peers. In this sense, mixed ability classes allow students to develop their abilities in different subjects instead of only academic abilities.
Our today’s modem world needs qualified people in all the spheres of life. Those people, who think that having a good education is not very important, have their own plans. Some girls want to be good mothers and have big families. Other people think that manual professions do not need a good education. In this case they are mistaken.
To my mind all professions need special education. Nowadays only highly qualified workers can deal with rather sophisticated equipment and computers. Sure, there are talented people, but to my mind, all the gifts should be developed and supported by education and by more experienced people.
Benefits of Studying Abroad
Foreign institutions may offer better courses
Many students want to attend a prestigious university
The best universities employ teachers who are experts in their fields
|
Qualifications gained abroad can open the door to better job opportunities
Living abroad can broaden students’ horizons
Overseas students are exposed to different cultures and customs.
They become more independent
They are responsible for cooking, cleaning and paying bills
They will learn a foreign language
Drawback of studying abroad
Living and studying abroad can be difficult
Students have problems with paperwork such as visa applications
The language barrier can be a problem
Students have to find accommodation and pay bills
Studying in a foreign language is challenging
Living alone in an unfamiliar culture can cause homesickness
In recent times studying abroad has become very popular. Although there are many advantages to overseas study there are also some disadvantages.
One of the major problems with overseas study is that iris expensive. Tuition fees for overseas students are very high and often the cost of living is higher than in the student's own country. On the other hand, an overseas qualification may be a good long-term in ~estment and help the person get a better job when they return home. Furthermore, study at a foreign university may give students a different perspective on their subject.
Of course studying in one's own country is easier. There are no language problems and students know what to expect from the lecturers. In contrast, overseas students may be unable to understand lectures and find it difficult to adapt to different styles of teaching. However, overcoming these problems may provide useful skills later in life. Studying in a different environment helps students become more adaptable and gives them the confidence to deal with difficult problems.
Perhaps the main problem encountered by overseas students is culture shock. For many people it is their first time away from home and they get homesick. They miss their friends and family and find problems adapting to the language and culture. However, there is a sense of satisfaction in overcoming these problems. Overseas experience increases self-confidence and opens up people's minds to new ideas and cultures.
Overall, in spite of the difficulties of studying abroad, it is usually a positive experience.
Exams
Exams encourage students to study
Exam results may depend on how you feel on a particular day
If students get nervous, they will not perform as well as they could
Exam grades give students an idea of their progress
Exams provide the most accurate way of testing student knowledge and learning.
Those who prepare properly for their exams feel calm and confident and do not make mistakes.
Modern exams include not only tests but also essay writing, where students can show their real knowledge and individual abilities.
Exams are the quickest way of testing students
Exams give an objective rating of knowledge gained by students within the corresponding term.Экзамены дают объективный рейтинг знаний, полученных учащимися в течение соответствующего срока.
Life is obviously a very stressful experience, so by giving students stress now, exams help them prepare to deal with life's challenges in the future.Жизнь - это, очевидно, очень стрессовый опыт, поэтому, получая стресс, экзамены помогают им подготовиться к решению проблем жизни в будущем.
Exams bring out a structured way of encouraging children to study continuously.Экзаменывыявляютструктурированныйспособпоощрениядетей к непрерывномуизучению.
Students might be so nervous on the big day that they make a mess on the exam.
|
If students run out of time, they cannot show what they know
Exams should be combined with continuous assessment
Some students do well in exams simply because they have got good memory
Exams are the most stressful part of education.
Exams cause too much stress, panic and anxiety in students.
Exams can only cover some basic and narrow knowledge, omitting to student’s personal abilities and creativity.
Advantage of Home-schooling
Some parents decide to educate their children at home
Some families live in isolated areas with poor transport
Other parents are not satisfied with local schools
Parents can respond to what their children need and how they learn best
One-to-one lessons allow much faster progress
The child can work at his or her own pace
Discipline problems are avoided by home-schooling
Disadvantages of Streaming
Grouping by ability may have a negative impact on students
Children do not want to be seen as less intelligent than others
Streaming could damage students’ self esteem
They may lose motivation
Students from wealthier families tend to be better prepared
Children from poorer families may receive less support from parents
Mixed ability classes encourage everyone to achieve their potential.
Advantages of a good teacher:
A great teacher is a good role model. The teacher should be warm, polite, caring and respects students. The teacher is a person whose knowledge helps me to develop as a personality. She is a highly skilled professional with high level of competence in the subject taught, educated, prepared and organized. Besides, the best teacher knows how to pass knowledge in the most effective way with the help of modern technology. She has the mastery of motivating everybody to learn. The teacher should have 3 essential (существенных) qualities:
background knowledge – жизненныйопыт
professional skills
personal qualities
A good teacher should:
speak clearly
establish a friendly relationship with students
have a lot of confidence in front of a large group
understand student’s individual needs
encourage students to be creative
keep tight control of a group of students
attend refresher courses regularly
a friendly and confident manner;
good planning and organisation skills;
the ability to work under pressure;
flexibility and an adaptable teaching style;
creative skills and ideas for planning practical and interesting lessons;
excellent spoken and written communication skills;
effectivelisteningskills;
sensitivity, toleranceandpatience
A good teacher is a person who finds individual approach to every pupil, taking care about the child’s adaptation in class, increasing one’s social status in class and making sure the children learn to take into account and respect the thoughts of other people.
A child's upbringing
Both parents and schools have a major influence on a child's upbringing and so both have a role to play in the moral education of children. However, there is no easy answer as to the best method of educating children.
As parents are the first influence on children, they are the first example from which children learn. It is not only what a child is told that is important, it is also the example that the parents set. If parents lie to their children, it is not surprising if the children also lie.
School is also a major influence on a child's life. The culture of a school will help to establish forms of behaviour. For example, if a child sees students behaving badly, they are likely to copy this behaviour. In other words it is often not the school that influences the child but the child's friends. There is no perfect way to teach right from wrong. Every child is different and responds to different methods. However, there are some ways that are more successful than others. First, it is very important to be consistent. If a child is told not to do something one day and is allowed to do it the next, the child will become confused. Second, children will copy the behaviour of others so if a child is constantly exposed to bad behaviour, it is not surprising if he/she behaves badly.
Both school and home are important influences on a child. Children learn most from the standards that are acceptable where they grow up.
Handwriting
In the past, clear handwriting was essential, as it was necessary for school and university work, as well as for many job-related duties. Many people believe handwriting will no longer be useful in the future. Although computers are replacing handwriting in many areas, I still believe it is important children learn to write legibly.
People often talk about a paperless society. This means that all communication is carried out by electronic means. If this ever truly comes to pass, there will be no need to write by hand. Today, university and high school assignments have to be typed, so certainly handwriting is less important than it was before. This has made written communication simpler, as material can be reorganised and edited without being rewritten from scratch.
|
Although there will be less need for handwriting in the future, it is still an important skill for children to learn. Learning to write helps children learn to read, spell and punctuate. These are skills that computers can help with, but they still need input from the computer user. Furthermore, many schools and universities still require examinations to be handwritten, and this is likely to continue, as there is considerable concern about the possibility of cheating in assignments produced at home on computer.
In conclusion, although handwriting is less important than it was, it is still an important part of young peoples' education. This is because it is part of the learning process, and because there are still areas where handwritten responses are necessary.
ЕГЭ
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
ПИСЬМЕННАЯ ЧАСТЬ ЗАДАНИЕ40 ЭССЕ
47 вариантов
Тематические аргументы и контраргументы для написания ЭССЕ
И МАТЕРИАЛ ДЛЯ ПРАКТИЧЕСКИХ ЗАНЯТИЙ (10 тестов)
Учебное пособие
2019
Данное учебное пособие поможет учащимся сформировать представления о структуре эссе в соответствии с требованиями ЕГЭ, повысит способность самостоятельной тренировкив написании эссе на основеаргументов и контраргументов. Тематика и содержание рассматривается как проектируемые возможные варианты на ЕГЭ, и разработаны для активизации навыков самостоятельной подготовки к экзамену. Тематический подход при формировании навыков написания эссезначительно расширяет лексический запас участника ЕГЭ, помогает успешно ориентироваться в новой экзаменационной среде.
Пособие адресовано учащимся 10–11 классов школ, гимназий и лицеев, и тем, кто изучает английский язык самостоятельно и совершенствует свои знания. Пособие будет полезно учителям английского языка, так как дает возможность эффективно организовать подготовку учащихся к ЕГЭ.
ЗАДАНИЕ 40 (ЭССЕ)
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ
Эссе по английскому языку представляет собой глубоко осмысленное и развёрнутое письменное высказывание на заявленную тему с элементами рассуждения, включающее в себя систему обоснованных тезисов и уникальных выводов.
Требуемый объём – 200-250 слов.
Время, отведенное на выполнение задания – 60минут.
Максимальный балл за успешное выполнение – 14 баллов.
Что требуется от участника ЕГЭ в задании 40 (ЭССЕ)
в задание 40 оценивается содержание, организация текста, лексики, грамматики, орфографии и пунктуации;
участник ЕГЭ должен выразить собственное мнение, суждение, аргументировать свою точку зрения, точку зрения оппонентов, привести контраргументы и сделать выводы, последовательно и логически строить высказывание;
использовать средства логической связи;
лексически, грамматически и орфографически правильно оформить текст;
строить высказывание в соответствии с предложенным в задании планом;
во вступлении перефразировать, изложить своими словами проблему,заявленную в формулировке задания, добавить фразы, подобрать синонимы или антонимы, показать её проблемный характер;
в основной части в первом абзаце высказать своё мнение и привести два-три развёрнутых и весомых аргумента в его обоснование (аргументы не должны дублировать друг друга);
в основной части во втором абзаце предоставить иную/другую точку зрения (показать альтернативное мнение) на данную проблему и привести один-два аргумента в пользу оппонентов;
в следующем абзаценужно объяснить, почему вы не согласны с данными аргументами и остаётесь при своём мнении (здесь вы должны сформулировать контраргументы). Приводя контраргументы, отстаивая свою точку зрения, используйте перифраз, синонимию, не повторяйте изложенное выше.
в заключении ещё раз выразите своё мнение другими словами, указав на проблемный характер темы, покажите вашу способность видеть и другие точки зрения, при этом отстаивая свою как более убедительную. Заключение должно строго соотноситься с введением и соответствовать теме;
после написания эссе проверьте написанное, сверяя с планом, убедитесь, что вы разделили текст на пять абзацев, отразив его логическую и содержательную структуру.
Критерии оценивания выполнения задания 40
Задание 40 (ЭССЕ) оценивается по пяти критериям:
решение коммуникативной задачи (содержание);
организация текста;
лексическое оформление текста;
грамматическое оформление текста;
орфография и пунктуация
По первым четырём критериям можно максимально получить по 3 балла, а по пятому критерию – максимум 2 балла.
ПОЛЕЗНЫЕ СОВЕТЫ
Прочитайте внимательно инструкцию к заданию и чётко следуйте предложенному плану;
Выскажите свои собственные мысли, дайте свои аргументы и сделайте выводы;
Тренируйтесь в выполнении письменного задания 40 чтобы развивать готовность написания нужного объёма – 200-250 слов;
Научитесь анализировать и редактировать собственные письменные работы;
Ознакомьтесь с предложенным планом задания 40:
– make an introduction (state the problem - обозначьтепроблему)
– express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion
– express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion
– explain why you don’t agree with the opposing opinion
– make a conclusion restating (формулируяиначе) your position
Структуру эссе можно представить графически:
Абзац 1.Вступление | Обозначьте существование двух точек зрения на решение проблемы.Перефразируйте, изложите своими словами проблему, заявленную в формулировке задания, добавьте фразы, подберите синонимы или антонимы, покажите её проблемный характер. |
Абзац 2.Ваше мнение, близкая автору точка зрения | Пишем вводное предложение, а затем три развёрнутых и весомых аргумента в его обоснование: Inmyopinion, … вашаточказрения. Firstly, … дайте 1-й аргумент Secondly, … дайте 2-й аргумент Thirdly/Finally, … дайте 3-йаргумент |
Абзац 3. Иная точка зрения | Пишем вводное предложение и приводим два аргумента в пользу оппонентов: However, there are some people who have an opposing opinion. To begin with,/To start with, … 1-йаргумент Additionally,/ Furthermore,/ What is more, …2-йаргумент |
Абзац 4. Объяснение причин несогласия автора с иной точкой зрения | Пишем открытое вежливое несогласие и приводим два развёрнутых контраргумента против данной позиции: Personally, Icannotagreewiththisstatement. Iamconvincedthat... 1-й контраргумент. Moreover, … 2-й контраргумент. |
Абзац 5. Заключение с обновленным формулированием точки зрения автора | Признание существования иных точек зрения и окончательное утверждение авторской позиции. |
Рекомендуемый объем письменного высказывания с элементами рассуждения (эссе) на ЕГЭ составляет 200—250 слов. С учетом допустимого варьирования объема в сторону уменьшения и увеличения на 10%, проверяемый объем текста не может быть меньше 180 слов и не должен превышать 275 слов. Соблюдение заданного объема доказывает, что у экзаменуемого сформировано не только коммуникативное умение доказательно выразить свою мысль, но и развито умение экономного использования языковых знаков.
Тематические аргументы «ЗА» и «Против» для написания ЭССЕ.Contents
1.Advertising. 5
2.After-school activity. 6
3.Animal rights. 8
4.Appearance. 10
5.Car/Automobile. 15
6.Choosing a career. 15
7. Living in the city or living in the countryside / What types of houses do people live in?........18
8.Crime. 26
9.Dance. 26
10.Education/School/Exam.. 27
11.Environment. 55
1 2.Fame/Outstanding person. 60
1 3.Family/Family traditions. 64
14.Fashion / Clothes. 72
15.Food. 83
16.Friend and friendship. 88
17.Gift. 98
18.Gender. 99
19.Generation. 99
20.Global issues. 100
21.Government and Society. 102
22.Handicraft. 103
23.Happiness. 106
24.Health. 107
25.Hobby / Leisure time. 112
2 6.Housing and Architecture. 114
27.Immigrants. 115
28.Language. 116
29.Money. 121
30. Music/Art/Cinema/Films/Theatre/Graffiti 124
31.Museum/National and international exhibition. 131
32.Personality/ Ha ppiness/Success/Leader. 133
33.Pet. 137
34.Pocket money. 139
35.Reading. 140
36.Shopping. 145
37.Space exploration. 148
38.Sport and Leisure. 151
39.Technology. 153
40.Television, Internet,Computer,Social media, Mobile phone, Mass media ………………………… 159
41.Tourism, Travelling. 182
42.Traditions and customs. 197
43.Transport. 199
44.Water. 203
45.Work/Job. 205
46.Youth and society. 220
47. Teenagers have jobs while they are still students. 222
ПОСМОТРИТЕ ПРИМЕР ТЕМА №10
10. Education/School/Exam
Benefits of education
Education gives people knowledge and skills
Education creates awareness and expands our vision
People with qualification are more likely to find work
They can earn a higher salary
Education provides basis for other skills
Education helps the people to gain more confidence and helps interaction among others easily
Literacy improves working person’s capability
Creates self/ national respect
Education provides basis for healthy population
Most countries need a high standard of human resources in order to compete in the world market
They can contribute positively to society
Schools aim to teach young people moral values such as tolerance and sharing
Schools prepare children to be members of a society
Mixed ability classes provide a better environment for children’s all-round development. In such classes, children with different abilities study together and in turn they can learn from one another. From example, a student, who is good at academic study but weak in dancing or painting, can learn how to dance or paint form his peers. In this sense, mixed ability classes allow students to develop their abilities in different subjects instead of only academic abilities.
Our today’s modem world needs qualified people in all the spheres of life. Those people, who think that having a good education is not very important, have their own plans. Some girls want to be good mothers and have big families. Other people think that manual professions do not need a good education. In this case they are mistaken.
To my mind all professions need special education. Nowadays only highly qualified workers can deal with rather sophisticated equipment and computers. Sure, there are talented people, but to my mind, all the gifts should be developed and supported by education and by more experienced people.
|
|
История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...
Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначенные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...
Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...
Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!