Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...
Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...
Топ:
Оценка эффективности инструментов коммуникационной политики: Внешние коммуникации - обмен информацией между организацией и её внешней средой...
Комплексной системы оценки состояния охраны труда на производственном объекте (КСОТ-П): Цели и задачи Комплексной системы оценки состояния охраны труда и определению факторов рисков по охране труда...
Характеристика АТП и сварочно-жестяницкого участка: Транспорт в настоящее время является одной из важнейших отраслей народного хозяйства...
Интересное:
Влияние предпринимательской среды на эффективное функционирование предприятия: Предпринимательская среда – это совокупность внешних и внутренних факторов, оказывающих влияние на функционирование фирмы...
Национальное богатство страны и его составляющие: для оценки элементов национального богатства используются...
Инженерная защита территорий, зданий и сооружений от опасных геологических процессов: Изучение оползневых явлений, оценка устойчивости склонов и проектирование противооползневых сооружений — актуальнейшие задачи, стоящие перед отечественными...
Дисциплины:
2021-10-05 | 57 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
ОК 5. Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.
Знать: Грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.
уметь: вести беседу (диалог, переговоры) профессиональной направленности на иностранном языке;
Информационное обеспечение: рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь Мюллер В.К.
Материально-техническое оснащение: компьютер, плазменная панель
Ход работы
TASK 1 Fill in with the correct form of Modal Verb (must / may / need) (5 min, 0.5 point)
1. ______ I invite Nick to our house?
2. It _____rain soon.
3. You ______not make notes in the books.
4. You ______pay your bills in restaurants.
5. The baby is sleeping. You ______not shout.
6. That diamond bracelet is very elegant but it ______have cost a fortune.
7. You ______not say anything if you don’t want to.
8. I can hear you quite well. You ______not shout.
9. He has left the army and doesn’t ______to wear a uniform any more.
10. I’ve bought everything, so you ______not go shopping.
11. Tim gave me a letter to post. I ______not forget to post it.
TASK 2 Complete the sentences with the positive or negative forms of must or have to. (5 min, 0.5 point)
1. Brilliant! I ___________________ study tonight because I've finished my exams.
2. You ___________________ use a mobile phone on a plane.
3. You can go out, but you ___________________ be home by midnight.
4. Jo _______________________ go to school by bus. She lives nearby.
5. We _____________________ cook tonight. We can get a pizza.
6. She _____________________ get up early. She's on holiday.
7. You ____________________ study harder or you are going to fail.
8. You _____________________drive faster than 120 km/h on the motorway.
TASK 3 Choose the correct modal verb in italics: (5 min, 0.5 point)
1. I can / can’t / might go out tonight. I'm too busy.
2. I haven't studied enough. I may / may not / might pass my exams.
3. They say it must/ need / might snow tomorrow.
4. She can /might not / won’t be able to help us. She's not available.
5. Can / May / Might you come to my party?
6. We should run or we can / might / might not miss the bus.
TASK 4 Complete the sentences with the correct modal verb in italics: (5 min, 0.5 point)
1. You couldn’t / mustn’t / shouldn’t eat so many hamburgers. They're not good for you.
|
2. You can’t have / don’t have to /mustn’t study at the weekends, except when you have exams.
3. You may not / might not /needn’t Everything will be OK.
4. You don’t have to /might not/mustn’t use your mobile phone in class.
5. Diana looks happy. She can /can have /must have heard some good news.
6. I can’t /may not /might not have left my mobile phone at school on Friday afternoon – I had it on Friday night.
7. It can /could / couldn’t rain tomorrow.
TASK 5 Complete the sentences with the correct modal verb in italics (must / can / should / may): (5 min, 0.5 point)
1. I have some free time. I ______ help her now.
2. I ______ drive Susan's car when she is out of town.
3. ______ I have a glass of water?
4. Anyone ______ become rich and famous if they know the right people.
5. You ______ go to this party. It's very important.
6. Bird ______ be known by its song.
7. He is coming here so that they ______ discuss it without delay.
8. It's late. You ______ go to bed.
9. He ______ have told me about it himself.
TASK 6 Rewrite the sentences using modal verbs (5 min, 0.5 point)
1. — Some people just don’t know how to sing. (be able to)
_____________________________________________________________
2. — There’s a chance that she’s in the airport. (could)
_____________________________________________________________
3. — I knew how to ride a horse when I was six. (could)
_____________________________________________________________
4. — John isn’t sure if he is going to Turkey. (might not)
_____________________________________________________________
5. — Do not block the emergency exit. (mustn’t)
_____________________________________________________________
6. — It is dangerous to use mobile phones on the plane. (mustn’t)
_____________________________________________________________
7. — It is necessary to fasten your seat belt for landing and taking off. (must)
_____________________________________________________________
8. -It’s possible that he’ll be there to meet us. (may)
_____________________________________________________________
9. — This is a surprise. Don’t tell anybody about it. (shouldn’t)
_____________________________________________________________
TASK 7 Complete the sentences with a suitable modal verb. Use must, don’t have to, might, should, must have, mustn’t, can’t have and shouldn’t. (5 min, 0.5 point)
1. You ____________________ drive on the pavement. It's illegal.
2. You ____________________ say that. It's not nice.
3. I ______________________ go to work tomorrow because it's a public holiday.
4. I ______________________ buy this CD, but I'm not sure.
5. He's not here. He _____________________ gone out.
6. She didn't study enough. She _____________________ passed her exam.
7. You ____________________ eat more vegetables. They're good for you.
8. You ____________________ be 18 before you can buy alcohol.
TASK 7 Write the sentences again without changing the meaning. Use one of the modal verbs in brackets. (5 min, 0.5 point)
1. It’s possible Mary saw him. (must / may / can)
Mary ____________________________________________________________
2. I am certain Peter has got lost. (should / could / must)
Peter _____________________________________________________________
3. My advice is that you stop. (should / must / could)
You ______________________________________________________________
|
4. Perhaps we went to London. (must / can / might)
We _______________________________________________________________
5. I am sure Pierre is French. (can / must / could)
Pierre _____________________________________________________________
6. It’s not possible that Peter kissed Helen. (might not / can’t / should)
__________________________________________________________________
|
|
Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...
Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...
Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...
Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьшения длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!