Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...
Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...
Топ:
Методика измерений сопротивления растеканию тока анодного заземления: Анодный заземлитель (анод) – проводник, погруженный в электролитическую среду (грунт, раствор электролита) и подключенный к положительному...
Устройство и оснащение процедурного кабинета: Решающая роль в обеспечении правильного лечения пациентов отводится процедурной медсестре...
Интересное:
Наиболее распространенные виды рака: Раковая опухоль — это самостоятельное новообразование, которое может возникнуть и от повышенного давления...
Влияние предпринимательской среды на эффективное функционирование предприятия: Предпринимательская среда – это совокупность внешних и внутренних факторов, оказывающих влияние на функционирование фирмы...
Лечение прогрессирующих форм рака: Одним из наиболее важных достижений экспериментальной химиотерапии опухолей, начатой в 60-х и реализованной в 70-х годах, является...
Дисциплины:
2021-10-05 | 55 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
1. I need a little/little Can you lend me some?
2. I can’t wait for you. I’ve got a little/little
3. You have a little/little time to finish the test. You must write faster.
4. I have a little/little free time for hobbies because I work a lot.
5. You don’t have to hurry. There is a little/little traffic at this time of the day.
6. There is a little/little snow on the ground. The children can’t make a snowman.
TASK 8 Fill in with few or a few (10 min, 0.5 point)
1. Susan has ________ friends. She doesn’t feel lonely.
2. You have _________ mistakes in the test. Correct them!
3. There are ________ puddles on the road. Let’s put on rubber boots.
4. _______ apples are enough for me not to feel hungry.
5. We will come back in __________ days.
6. The weather was bad, but ________people came.
7. I really need to see him. I've got …………… questions to ask him.
TASK 9 Match the correct variant (10 min, 0.5 point)
1. I eat _______ meat. I prefer fish. (A – very few / B – a few / C — very little)
2. There are ________apples on the plate. Take one (A – a few / B – a lot / C — a little)
3. There is ______ milk in the fridge. Can you buy some? (A – a few / B – a little / C — little)
4. Very _______ pupils in our class can do such difficult sums. (A – few / B – a few / C — little)
5. There is _______ furniture in the house; it’s almost empty. (A – a few / B – a little / C — little)
Подвести итоги:
I can speak about...________________________________________________
I learned that...___________________________________________________
I`d like to learn more about...________________________________________
Преподаватель: А.А. Колосова
Практическая работа № 28
Тема: Формирование навыков монологической и диалогической речи по теме: «Экономические посредники».
Цель: Формирование навыков коммуникативной деятельности при изучении речевого и телефонного этикета. Вовлечь в активную практическую деятельность. Способствовать формированию ОК1, ОК6.
Обучающиеся должны овладеть:
ОК 1. Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.
ОК 6. Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами
знать: лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности
|
уметь: общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;
Информационное обеспечение: рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь Мюллер В.К.
Материально-техническое оснащение: компьютер, плазменная панель
Ход работы
TASK 1 Read and translate the dialog (10 min, 0.5 point)
Susan: George, I was wondering if we could discuss our new marketing strategy for a moment.
George: Certainly Susan. You know that I'm working with Anne on changing our image, don't you?
Susan: Yes, I think you'll make an excellent team. How do you feel about the merchandise we're pushing?
George: In my opinion, the products were offering are fine. However, I think we should concentrate on expanding our market share in the young adult market.
Susan: I totally agree. Who buys more products than twenty somethings?
George: Exactly. We haven't been very successful in our branding efforts, have we?
Susan: I'm not keen on changing our target audience, but we certainly have to improve our brand image.
George: If we want to edge out our main competitor, we're going to have to target customers at a younger age.
Susan: Maybe, but we also have to keep our competitive edge in quality.
George: Why don't we all get together for a discussion?
Susan: Can you let me know when your next meeting with Anne is going to be? I'd like to go over some of our restructuring ideas with both of you.
George: As a matter of fact, we'll be meeting this afternoon. Let's meet at four, shall we?
Susan: I'm afraid I already have an appointment then. Do you think we could meet earlier?
George: Well, I'll have to check with Anne.
1. Susan was aware that George is going to be working with Anne.
2. What does George think Sport Outfitters needs to concentrate on?
3. What has Sport Outfitters been unsuccessful in doing?
4. What is Susan not keen on?
5. Why can't Susan meet with George and Anne at four?
TASK 2 Read and translate the dialog. Learn new words (15 min, 1 point)
Т elephone Banking
Representative: Hello. How can I help you today?
Customer: Hello. I'd like some information on the telephone banking services offered at by your bank.
Representative: Certainly. What is your account number?
Customer: at the High Street Branch.
Representative: What would you like to know?
Customer: How do I sign up?
Representative: Just let me know, I'll sign you up immediately.
Customer: Can you tell me how the telephone banking services work?
Representative: You can do all your day-to-day banking over the telephone, 24 hours a day.
Customer: That's great. How do I access my account?
Representative: Just call the bank, key in your PIN number and listen to the menu of options available.
|
Customer: How do I choose which option I want?
Representative: Just press the number for the service stated by the recording.
Customer: What kind of things can I do?
Representative: You can check your balance, pay bills, order a statement or even transfer money to another bank.
Customer: That's fantastic! Can I trade stocks and bonds.
Representative: I'm afraid you will have to have a special account for that.
Customer: What about getting help if I have any problems?
Representative: There's an automated answering machine and staff are available 9 to 5 seven days a week.
Customer: It all sounds very good to me. I'd like to sign up.
Representative: Alright, can you answer a few questions please?
Customer: Certainly...
Useful Vocabulary
24 hours a day
account number
automated answering machine
day-to-day banking
menu of options
telephone banking services
to access an account
to check your balance
to key in a PIN number
to order a statement
to pay bills
to sign up
to trade stocks and bonds
to transfer money
|
|
Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьшения длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...
История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...
Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...
Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!