The Internet and the time online — КиберПедия 

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

The Internet and the time online

2021-04-18 146
The Internet and the time online 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

  1. How old are you?
  2. How much time do you spend on the Internet every day?
  3. What do you use the Internet for?
  4. What do you do in Information Technology or Computer Studies lessons?
  5. Why are computer skills useful for everyone?
  6. What would you recommend to a person who spends too much time on the Internet?

TV

1. How many TV-sets are there in your house?

  1. Who watches most TV in your family?
  2. How much time a day do you spend watching TV?
  3. What kind of TV programmes do you like?
  4. Would you like to take part in a TV show, for example, a quiz show? Why?
  5. Does a career on TV attract you? Why? Why not?

ATTITUDE TOTV AND TV PROGRAMMES

1. What do you enjoy doing in your free time?

2 How often do you go to the cinema or to the theatre?

3 How much time do you usually watch TV?

4 What TV programmes are popular in your family?

5 Do you prefer TV or the Internet?

6 What TV programmes would you recommend your friends watch?

Р Природа и проблемы экологии. Здоровыйобразжизни

ECOLOGICAL PROBLEMS AND TEENS

  1. Where would you like to live: in a big city or in the country?
  2. What are the advantages of living in the country?
  3. What is the main ecological problem in the place where you live?
  4. Do you and your friends care about ecological problems? Why?
  5. Have you ever taken part in any ecological projects in your school?
  6. What would you recommend to a person who wants to improve the ecological situation in his or her city or town?

PETS AND ANIMALS

  1. What is your favourite animal? Why do you like it?
  2. What pets are the most popular in Russia in your view?
  3. Is it right for people to keep exotic animals for pets? Why
  4. What can people do to help homeless animals?
  5. Why do you think most children like visiting zoos?
  6. Does a career of a vet attract you? Why? / Why not?

EATING HABITS

  1. What is your favourite fruit?
  2. What do you usually have for breakfast?
  3. Where do you usually have lunch on week-days?
  4. Is there any food you do not like?
  5. What dishes can you cook?
  6. What food would you recommend to a teenager who wants to be healthy?

 

EATING HABITS 2

  1. How many meals a day do you usually have?
  2. What is your favourite food?
  3. What do you usually have for lunch at school?
  4. Do you prefer fast food or home-made food? Why?
  5. Would you like to take part in a TV cookery show, for example, cooking your favourite dish in a TV studio? Why?
  6. What would you recommend to a teenager who wants to keep fit?

 

 

SPORTS

  1. What do you do at your Physical Education lessons at school?
  2. Do you do your morning exercises or not? Why?
  3. What sport do you like playing?
  4. What sport competitions do you enjoy watching?
  5. Is there any sport you would like to play professionally? Why?
  6. What would you recommend to a teenager who wants to be fit and healthy?

 

40. DOING SPORTS

  1. How old are you?
  2. How many times a week do you do sports?
  3. What sport is the most popular with teenagers in your region?
  4. What sport facilities are available in the place where you live?
  5. Why do you think it is important to keep fit?
  6. What would you advise a person who wants to keep fit?

ATTITUDE TO SPORTS

  1. How many lessons of P.E. (Physical Education) do you have a week?
  2. What sports facilities do you have in your school?
  3. What sport do you do regularly?
  4. What winter sports are popular with you and your friends?
  5. Would you like to do any extreme sports? Why or why not?
  6. What would you recommend to a teenager who wants to be healthy and fit?

УстнаячастьTASK 3

Task 3.  You are going to give a talk about …. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10-12 sentences).

Решение коммуникативной задачи (К1) Организация высказывания (К2) Языковое оформление высказывания (К3) Баллы
Задание выполнено полностью: цель общения достигнута; тема раскрыта в полном объёме (полно, точно и развернуто раскрыты все аспекты, указанные в задании). Объём высказывания: 10–12 фраз     3
Задание выполнено: цель общения достиг- нута; но тема рас- крыта не в полном объёме (один аспект раскрыт не полностью). Объём высказывания: 8-9 фраз Высказывание логично и имеет завершённый характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют постав- ленной задаче (допускается не более четырёх негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более трёх негрубых фонетических ошибок) 2
Задание выполнено частично: цель общения достигнута частично; тема раскрыта в ограниченном объёме (один аспект не раскрыт, ИЛИ все аспекты задания раскрыты неполно, ИЛИ два аспекта раскрыты не в пол- ном объёме, третий аспект дан полно и точно). Объём высказывания: 6-7 фраз Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер, НО отсутствует вступительная ИЛИ заключительная фраза, имеются одно-два нарушения в использовании средств логической связи. Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют постав- ленной задаче (допускается не более пяти негрубых лексико- грамматических ошибок И/ИЛИ не более четырёх негрубых фонетических ошибок) 1
Задание не выполнено: цель общения не достигнута: два аспекта содержания не раскрыты*. Объём высказывания: 5 и менее фраз Высказывание не- логично, вступи- тельная и заключительная фразы отсутствуют; средства логической связи практически не используются Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных лексико-грамматических и фонетических ошибок (шесть и более лексико- грамматических ошибок И/ИЛИ пять и более фонетических ошибок) ИЛИ более трёх грубых ошибок 0

Предметное содержание речи


Поделиться с друзьями:

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.006 с.