Каноны: Октоиха 1-й со ирмосом на 6 (ирмосы единожды), 2-й на 4, и преподобного на 4. — КиберПедия 

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

Каноны: Октоиха 1-й со ирмосом на 6 (ирмосы единожды), 2-й на 4, и преподобного на 4.

2021-01-29 215
Каноны: Октоиха 1-й со ирмосом на 6 (ирмосы единожды), 2-й на 4, и преподобного на 4. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Катавасия по 3-й, 6-й, 8-й и 9-й песнях – ирмосы канона Минеи (преподобного).

Кано́н покая́нен ко Го́споду на́шему Иису́су Христу́, и святы́м му́чеником. Творе́ние ки́р Ио́сифа. Гла́с 6.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Помо́щник и Покрови́тель бы́сть мне́ во спасе́ние, Се́й мо́й Бо́г, и просла́влю Его́, Бо́г Отца́ моего́, и вознесу́ Его́: сла́вно бо просла́вися.

Изба́вителю мо́й Иису́се, я́коже изба́вил еси́ мно́гих прегреше́ний блудни́цу, иногда́ пока́явшуюся до́бре: молю́ся Ти́, и мене́ изба́ви безчи́сленных зо́л мои́х я́ко ми́лостив.

Пла́вая в су́етнем помышле́нии жития́, Иису́се, лю́тую сию́ пучи́ну, во истопле́ния впадо́х мно́гая, от ни́хже изба́вив спаси́ мя.

Му́ченичен: До́блественныя страда́льцы, чужда́го потреби́тели, терпели́вно пострада́вшыя, и венцы́ прии́мшыя, от Бо́га побе́дныя, ра́достно да почти́м.

Му́ченичен: Вети́йствующе му́дрии, дерзнове́нием Бо́га сло́ва вети́й злы́х победи́сте: и вся́к ви́д подъе́мше ра́н, вельми́ просла́вистеся.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ врата́ Живота́, сме́рти врата́ затво́рши Рождество́м Твои́м, Чи́стая: яви́лася еси́ земля́ избра́нная, е́юже вознесе́ся от земли́ на небеса́ челове́ческое смеше́ние.

И́н кано́н свято́му и вели́кому Иоа́нну Предте́чи. Творе́ние Ио́сифово. Гла́с 6.

Ирмо́с: Чу́вственный фарао́н потопле́н бы́сть со всево́инством, Изра́иль же проше́д посреде́ мо́ря, вопия́ше: Го́сподеви Бо́гу на́шему пои́м, я́ко просла́вися.

А́нгел Боже́ственный Твое́ Рождество́, а́нгеле Бо́жий, предвозвеща́ет Отцу́: с ни́мже на́с помяни́, е́же в де́нь су́дный обрести́ на́м ми́лость, святы́й Предте́че.

Прозябе́ние сы́й кра́сное пусты́нное Предте́че Христо́в, во мне́ непреста́нно прозяба́ющую ле́ность из ко́рене исто́ргнув, покая́ния мя́ приноси́ти плоды́ сотвори́.

Утро́ба безча́дна Тя́, пло́д ражда́ет пресла́вно, благопло́дная сердца́, я́же пре́жде непло́дная показа́вшая, но ве́рою вопию́ Ти: Крести́телю, непло́дная моя́ помышле́ния исто́ргни.

Богоро́дичен: Ле́стию непреста́нно вра́г ло́вит мя́ лука́вый, того́ мя́ ловле́ния, Всенепоро́чная, исхити́, и твори́ти, Богоро́дице, наста́ви влады́чнюю Боже́ственную во́лю.

Кано́н преподобного, глас 2.

Песнь 1

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть,/ Препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

Та́йными пе́сньми согла́сно, прииди́те, восхва́лим по́стника благоче́стия Днесь, Мартиниа́на, ве́рно,/ я́ко до́бре и зако́нно пости́вшася,/ те́мже и побе́ды прия́т от Христа́ вене́ц.

Неукло́нно стра́хом Христо́вым, о́тче, огражда́емь,/ стра́ха вражия, я́коже мо́лния, отгна́л еси́,/ стра́шен бо был еси́ на них терпе́нием воздержа́ния/ и мечта́ньми непоколеби́мь пребы́л еси́, прехва́льне.

Спаси́тельною си́лою Христо́вою/ искуше́ние тебе́ де́монское наше́дшее удо́бь ми́мо тече́,/ жены́ наи́тие, преподо́бне, ю́же спасы́й,/ уязви́л еси́ сея́ ра́ди злонача́льника.

Богоро́дичен: Во чре́ве поноси́вши без му́жа, Чи́стая,/ и Де́ва же Ма́ти в жена́х еси́ нетле́нна,/ Ду́хом Святы́м Сы́на Бо́жия заче́нши во утро́бе,/ Его́же по благоволе́нию Отца́ родила́ еси́ без се́мене.

Песнь 3.

Кано́н покая́нен ко Го́споду на́шему Иису́су Христу́.

Ирмо́с: Утверди́, Го́споди, на ка́мени за́поведей Твои́х, подви́гшееся се́рдце мое́, я́ко Еди́н Свя́т еси́ и Госпо́дь.

Ми́лостивным Твои́м о́ком при́зри на мя́, егда́ хощу́ пред Тобо́ю предста́ти, и суди́тися, Еди́не Благопремени́телю Го́споди.

Воздыха́юща мя́ приими́, я́коже мытаря́ из глубины́ душе́вныя, и покая́ние ми́ да́руй, Спа́се, греха́ вся́каго мя́ избавля́ющее.

Му́ченичен: Тече́нием, святи́и, пресвяты́х ва́ших крове́й, ме́рзская кро́вь преста́, приноси́мая бесо́м иногда́ в тре́бищах.

Му́ченичен: Ду́хом пресвяты́м укрепля́еми, святи́и, низверго́сте ка́пища поги́бельная, все́х к ве́ре утвержда́юще.

Богоро́дичен: Зачала́ еси́, Пресвята́я, содержа́щаго ве́сь ми́р: сего́ ра́ди молю́ся Ти́, изба́ви мя́ вся́каго содержа́щаго муче́ния.

И́н кано́н свято́му и вели́кому Иоа́нну Предте́чи. Творе́ние Ио́сифово. Гла́с 6.

И́н Ирмо́с: На тве́рдем ве́ры Твоея́ ка́мени помышле́ние утверди́в души́ моея́, утверди́, Го́споди: Тя́ бо и́мамы, Бла́же, прибе́жище и утвержде́ние.

Обраще́ние от пути́ заблу́ждшему да́ждь ми́ ны́не: и простри́ ми́ ру́ку, блаже́нне Предте́че, в пучи́не лю́тых всегда́ пла́вающу.

Живу́ ле́ностно, и посече́ние приближа́ется: твои́ми моли́твами возникнове́ние ми́ да́ждь, присносла́вный Предте́че, да не я́ко безпло́ден отсла́н бу́ду во о́гнь неугаси́мый.

Стра́шный де́нь при две́рех, и лю́тыми обложе́н е́смь бре́меньми, от ни́хже мя́ облегчи́, Госпо́день Крести́телю, чи́стыми твои́ми мольба́ми.

Богоро́дичен: Престо́л Бо́жий яви́лася еси́, Богоро́дице, на не́мже пло́тию се́де Христо́с, от пе́рваго паде́ния челове́ки воздви́же, во гла́сех ра́достных пою́щыя Тя́.

Кано́н преподобного, глас 2.

Ирмо́с: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Пло́ти воздержа́нием отмы́л еси́ ме́рзости зло́бу, я́коже ти́ну,/ и обре́л еси́ чистото́ю ума́ стези́, преподо́бне, пра́ведных,/ гла́дких путе́й отбе́г грехо́вных, мудре.

Вжили́в8 се́рдце твое́ и разже́г стра́хом и любо́вию Госпо́днею,/ плоть твою́ опали́л еси́ во́лею огне́м веще́ственным, му́дре,/ сим пропису́я нам гее́нны, преподо́бне, негаси́мый огнь.

Ураня́я твое́ те́ло огне́м всеяду́щим,/ гони́тель яви́лся еси́ и вене́чник,/ уязвля́я супоста́та терпе́нием,/ очища́я же помышле́ний скве́рну, преподо́бне,/ и убеля́я ду́хом, и де́вствуя пло́тию.

Богоро́дичен: Зача́тие неискусому́жно,/ Боже́ственное Рожде́ние несказа́нно,/ па́че ума́ бо,/ Бог же, ражда́емый вы́ше естества́./ О, Рождества́ Твоего́!/ О, чистоты́ Твое́я!/ Тобо́ю бо яви́ся мне Бог в ра́бии о́бразе.

Седа́лен, глас 4. Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Преподо́бный Твой, Го́споди,/ в поще́нии свое́м по́двиги показу́я усе́рдием мно́гим, Христе́ Бо́же наш,/ име́я бо кре́пость Твою́, преоби́дяше бе́сы,/ посече́ сло́вом некре́пкую горды́ню./ Те́мже Тя мо́лим: спаси́ ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен. Подо́бен то́йже:

Де́во Всенепоро́чная, я́же пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая,/ со безпло́тными Того́ непреста́нно моли́/ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти нам пре́жде конца́,/ ве́рою и любо́вию пою́щим Тя по до́лгу,/ Еди́на Всепе́тая.

Или́ Крестобогоро́дичен.

Подо́бен то́йже:

Де́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га,/ ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу,/ егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́:/ Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й/ проще́ние прегреше́ний нам дарова́ти.

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́ша проро́к прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся, я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися, и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: услы́шах слу́х Тво́й и убоя́хся: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

То́ки сле́з да́ждь ми́ изсуша́ющыя страсте́й мои́х исто́чники, и греха́ вся́каго тиме́ния отмыва́ющыя, Ще́дре, многоми́лостиве, и угаша́ющыя огня́ гее́нскаго ве́чнующий пла́мень неугаси́мый.

Непреста́нно чешу́ стру́пы души́ моея́ сластолю́бием, и пребыва́ю неисце́лен, в чу́вство са́м приити́ не хотя́, кто́ бу́ду? и что́ сотворю́? Христе́ Ще́дрый, исцели́в спаси́ мя.

Му́ченичен: Во́д поги́бельных, и бу́ри зло́бныя окормле́нием Боже́ственным му́ченицы присноблаже́ннии, ве́рою преплы́вше пучи́ну непостоя́нную, в безбе́дное и небу́рное Ца́рствия Небе́снаго Приста́нище доспе́сте.

Му́ченичен: Просве́щницы благоче́стия, свети́ла и́стины бы́вше, све́том по́двигов потреби́сте тьму́ безбо́жия многоболе́зненную: чуде́с же заря́ми му́ченицы страсте́й мглу́ разгоня́ете.

Богоро́дичен: Седмосве́тлый Тя́ све́щник, о́гнь богоразу́мия нося́щ, Отрокови́це, проро́к дре́вле прови́де, светя́щ во тьме́ неве́дения бе́дствующым. Те́мже вопию́ Ти, Всенепоро́чная: просвети́ мя, молю́ся.

И́н Ирмо́с: Услы́шах слу́х Тво́й и убоя́хся, разуме́х дела́ Твоя́, и ужасо́хся: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Уврачу́й, Предте́че, уя́звленое на путе́х разбо́йнических се́рдце мое́, молю́ся ти́, де́тельною Боже́ственных твои́х моли́тв цельбо́ю.

Низложи́, Предте́че, и́же еще́ живу́щий в души́ мое́й гре́х: и возникнове́ние ны́не да́руй ми́, к сласте́м пополза́ющемуся.

Приста́нище на́м яви́ся обурева́емым в пучи́не жите́йския бу́ри, преложи́ все́х в тишину́ пребога́те.

Богоро́дичен: Да не осу́диши мене́, Го́споди, по дело́м мои́м, но ми́лостив ми́ яви́ся, Всеще́дрый: мо́лит Тя́ со Крести́телем ро́ждшая Тя́.

Ирмо́с: П рише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щься,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Умертви́ся томи́теля ле́сти обрете́ние и побежде́ние прия́т,/ ея́же бо ра́ди победи́ти наде́яшеся, се́ю низложи́ся/ и попира́ется до́бле нога́ми кре́пко.

Претерпе́л еси́ до́блественным нра́вом Го́спода,/ стези́ упра́вил еси́ и на ка́мень всели́лся еси́, преподо́бне, без покро́ва лежа́щ,/ я́ко на Не́бо, возше́д в ма́лый о́стров.

До́блественнеи и кра́снеи твои́ но́зе, прехва́льне,/ к тече́нию просте́рл еси́, от страны́ в страну́ преходя́:/ бежа́л бо от гра́да страсте́й и в безстра́стие дости́гл еси́.

Богоро́дичен: Пребыла́ еси́ по Рождестве́ Де́ва, Препе́тая,/ Бог бо Безнача́льный яви́ся, из Тебе́ проходя́,/ Ему́же вчелове́чшуся, подо́бия о́браз целу́ем.

Песнь 5

Ирмо́с: От но́щи у́тренююща, Человеколю́бче, просвети́ молю́ся, и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, и научи́ мя Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.

Се́ и́же тала́нт Тво́й сокры́вый, Христе́, лени́вый ра́б Тво́й, и упраздни́выйся лука́выми страсте́й дея́нии, а́з е́смь: те́мже не посли́ мене́ во о́гнь.

Тво́й сы́н бы́в благода́тию, благоутро́бне Христе́, порабо́тихся врагу́, и от Тебе́ удали́хся жи́в блу́дно. Те́мже обрати́в мя́ спаси́.

Му́ченичен: Му́ченицы стоя́ху пред суди́щем, щи́т ве́ры обнося́ще. Те́мже стрела́ми ле́стными, уязви́ти те́х лю́тый отсту́пник не возмо́же.

Му́ченичен: Умерщвля́еми телесы́ му́ченицы, вся́ умертви́ша ко́зни вра́жия: и к жи́зни нестаре́ющейся приидо́ша в ра́дости, венцы́ побе́ды прии́мше.

Богоро́дичен: Врата́ непроходи́мая, отве́рзи ми́ врата́, молю́ся, покая́ния и́стиннаго: и покажи́ ми стезю́ покая́ния, Чи́стая, все́х наста́внице.

И́н Ирмо́с: К Тебе́ у́тренюю, милосе́рдия ра́ди себе́ истощи́вшему непрело́жно, и до страсте́й безстра́стно прекло́ньшемуся, Сло́ве Бо́жий, ми́р пода́ждь ми́ па́дшему, Человеколю́бче.

Хра́м бы́л еси́ Боже́ственныя Тро́ицы, и в хра́ме Твое́м свято́м се́м со́браннии, ве́рою те́плою мо́лим Тя́, Предте́че: изба́ви на́с от искуше́ний и скорбе́й, всехва́льне.

Устрани́выйся вся́кия доброде́тели у́м мо́й, Тебе́ стра́нным ходи́вша путе́м в житии́ блаже́нне, ны́не молю́: вся́ческих Бо́гу мя́ присво́й, лу́чша творя́ мя изя́щными припода́ньми.

Погрузи́вый во иорда́нских струя́х, бе́здну милосе́рдия, проро́че, то́ки страсте́й мои́х моли́твами твои́ми изсуши́ ны́не, исто́чники ми́ сле́з подава́я.

Богоро́дичен: Преукраше́нна Боже́ственными луча́ми, кра́снаго добро́тою родила́ еси́, Де́во: того́ у́бо при́сно моли́, спасти́ на́с от тли́, и́же ве́рою и любо́вию Тя́ сла́вящыя.

Ирмо́с: С ве́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас:/ ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Дверь обре́т доброде́тели,/ кова́рство врага́, преподо́бне, яви́лся еси́ и жи́зни мое́й предста́тель,/ души́ же наста́вник, погруже́нней лю́те бу́рею.

Дар Бо́жий прия́т моли́тв твои́х кре́пость,/ вся соверша́еши, му́дре, пресла́вно, и спаса́еши от глубины́,/ и от бу́ри избавля́еши страсте́й ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Во Двою́ Естеству́ и Ипоста́си Еди́ной был еси́/ и соверше́н Сый Челове́к./ Несме́шен о́браз или́ зрак не пострада́, Сло́ве, воплоща́йся. Го́споди.

Песнь 6.

Ирмо́с: Возопи́х все́м се́рдцем мои́м к ще́дрому Бо́гу, и услы́ша мя́ от а́да преиспо́дняго, и возведе́ от тли́ живо́т мо́й.

Не покажи́ мене́ бесо́м обра́дование в де́нь стра́шный, Христе́ Иису́се: да не услы́шу тогда́ гла́са отсыла́ющаго во о́гнь гее́нский.

Погрузи́ мя во глубине́ прегреше́ний, и́же пра́ведных вра́г: и к щедро́т Твои́х притека́ю пучи́не, Иису́се, к приста́нищу жи́зни ны́не напра́ви мя́.

Му́ченичен: Боле́зней мно́гих ра́лом, обно́вльше, душе́вную бразду́ прему́дрии Боже́ственным се́менем ве́ры, многопло́дный муче́ния кла́с я́ве плодоноси́сте.

Му́ченичен: Я́звами уязви́сте уязви́вшаго ва́с, благочести́вии ору́жницы. Те́мже преста́вльшеся к жи́зни, стра́сти ны́не челове́ческия исцеля́ете.

Богоро́дичен: Хра́м Бо́гу яви́лася еси́, Всенепоро́чная, во́ньже всели́вся свяще́нне, челове́ческое существо́ обожи́, сотвори́л е́сть ве́рных хра́мы себе́.

И́н Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и волне́ния не ктому́ терпя́, я́ко Ио́на, Влады́це, вопию́ ти: от тли́ мя возведи́.

О́трасль, Проро́че, ко́рене прозя́бл еси́, и сердца́ непло́дная вся́каго благоразу́мия, благопло́дна в похвалу́ Бо́гу показа́л еси́.

Сокруши́ вско́ре лука́ваго нога́ми на́шими, и испра́ви стопы́ на́шя мы́сленныя на пу́ть ми́ра, предста́тельствы твои́ми, Предте́че.

Огради́, Проро́че, пра́вдою ста́до твое́, избавля́я на́с вся́каго наве́та бесо́вскаго, и ве́чнующия му́ки.

Богоро́дичен: Пе́снь тебе́, Де́во, благодаре́ния прино́сим ны́не: Тобо́ю, Чи́стая, спасе́ни бы́вше от кля́твы дре́вния, и вся́ко благослове́ние плоди́м.

Ирмо́с: К о Го́споду от ки́та Ио́на возопи́:/ Ты мя возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся,/ да я́ко Изба́вителю во гла́се хвале́ния/ и́стины же ду́хом пожру́ Тебе́.

Си́лою Бо́жиею укре́пль твою́ ду́шу, прехва́льне,/ не ужа́слся еси́, наде́ждею огражда́емь, непрепла́ваему глубину́ му́дре, прейти́,/ но спасе́ся, дельфи́нми носи́м.

Житие́ твое́ А́нгелы и́стинно удиви́, де́моны посрами́ и челове́ки просвети́,/ и жену́ па́че спасл еси́,/ и на стезю́ поще́ния привле́кл еси́.

Подо́бие твои́м трудо́м и честны́м подвиго́м, му́дре,/ твое́ преи́тие по достоя́нию и́стинно бысть,/ и взят на враги́ целому́дрия побе́ду,/ воздержа́нием зми́я уби́в.

Богоро́дичен: Зако́ны о Тебе́ изнемого́ша вои́стинну естества́, Де́во Чи́стая,/ де́вствуеши бо, ро́ждши сопресто́льна Отцу́ и Боже́ственному Ду́ху/ Сло́во су́ща, Бо́га же и Челове́ка.

Конда́к, глас 2.

Подо́бен: Тве́рдыя:

Я́ко подви́жника благоче́стия иску́сна,/ и страда́льца произволе́нием честна́го,/ и пусты́ни жи́теля и все́льника,/ в пе́снех досто́йно восхва́лим Мартиниа́на присночестна́го:/ той бо зми́я попра́.

И́кос:

От коне́ц да́же до коне́ц про́йде веща́ние кра́сных доброде́телей/ и Боже́ственных по́двиг твои́х:/ млад сый во́зрастом, в пусты́нях возжела́л еси́ пожи́ти,/ пе́ния Христу́, псалмы́ и моли́твы воспуща́я при́сно;/ день же и нощь возраста́я в боле́знех и слеза́х, чи́сте житие́ твое́ сконча́л еси́/ и, му́дре, злонача́льнаго посрами́л еси́,/ ты бо зми́я попра́л еси́.

Песнь 7

Ирмо́с: Согреши́хом, беззако́нновахом, непра́вдовахом пред тобо́ю, ниже́ соблюдо́хом, ниже́ сотвори́хом, я́коже запове́дал еси́ на́м: но не преда́ждь на́с до конца́, отце́в Бо́же.

Взира́ю на ми́лость Твою́ безме́рную, безме́рно согреши́вый, ве́м Твое́ милосе́рдие, ве́м долготерпе́ние и незло́бие: покая́ния ми́ да́руй плоды́, ще́дрый Христе́, и спаси́ мя.

Уврачу́й, Ще́дре, се́рдца моего́ неисце́льныя стра́сти, да́руй отсече́ние долго́в мои́х, тя́жкое бре́мя облегчи́: да во умиле́нии Тя́ сла́влю при́сно отце́в Бо́га.

Му́ченичен: Вя́жеми, ссеца́еми, и снеда́еми огне́м веще́ственным, льво́м предае́ми на сне́дь, и протяза́еми на колесе́х, не отверго́шася тебе́, Жива́го Бо́га на́шего, Боже́ственнии и свяще́ннии страда́льцы.

Му́ченичен: Разделя́еми бы́сте от теле́с, но не разделе́ни от Бо́га яви́стеся му́ченицы, совокупле́ния ра́ди Боже́ственнаго, себе́ соедини́вшаго на́м нетле́нно. Его́же при́сно моли́те, изба́витися на́м вся́кия ну́жды.

Богоро́дичен: Прозябла́ еси́ без се́мене, Его́же роди́ Оте́ц нетле́нно, пребыла́ еси́ по рождестве́ Де́ва, я́коже и пре́жде рождества́. Те́мже ублажа́ема еси́, и прославля́ема, Пречи́стая, непреста́нно, я́ко Ма́ти су́щи Бо́жия.

И́н Ирмо́с: О́троцы в Вавило́не пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, но посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми поя́ху: благослове́н еси́ Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Гла́с сы́й Сло́ва, ны́не гла́сы на́шя приими́ Крести́телю: и страсте́й и бе́д, и мно́гих обстоя́ний, и ве́чнаго муче́ния изба́ви лю́ди твоя́.

Руко́ю показу́еши Проро́че, А́гнца Бо́жия, ми́ра взе́млющаго грехи́: Его́же при́сно моли́, отя́ти моя́ согреше́ния лю́тая, и ле́ты удержа́нная, и живота́ сподо́бити мя́.

Душе́ моя́, потщи́ся, и возопи́й, омраче́ние оста́вльши безслове́сных дея́ний: уще́дри мя́, Иису́се, мольба́ми Крести́теля, и исхити́ мя тиме́ния де́л мои́х.

Богоро́дичен: Ему́же предстоя́т с тре́петом небе́снии чи́ни, того́ родила́ еси́, Чи́стая, соедини́вшагося челове́ком за бла́гость: Его́же приле́жно моли́ уще́дрити рабы́ Твоя́.

Ирмо́с: О́ бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му,/ трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния,/ посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ве́щнаго жития́ уста́вль себе́,/ мона́шествуй, бе́гай кре́пко, гра́ды вся и страны́ обходи́,/ я́ко досто́йно,/ Мартиниа́н бо учи́т без печа́ли пе́ти:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Тве́рдым хожде́нием Па́влову был еси́, му́дре, ше́ствию о́браз,/ любо́вию гоня́, его́же пости́гл еси́ воздержа́ния тече́нием твои́м,/ те́мже и, я́ко стра́нен ми́ра, позна́лся еси́, прехва́льне, Царю́ Небе́сному/ и просла́вился еси́ ве́рно.

Тече́ние скончава́я поще́ния твоего́,/ учени́к Христо́в,/ Ду́хом Боже́ственным проуве́дев отше́ствие е́же от те́ла,/ поя́ше душе́ю несомне́нною:/ я́ко в ру́це Твои́, Влады́ко, дух мой и ду́шу мою́ ны́не предаю́.

Богоро́дичен: Во́ду жи́ву подая́, от исто́чника Христо́с источи́,/ в Твою́ святу́ю, Пресла́вная, утро́бу всели́ся, пребы́в неслия́нен,/ всех нетле́ния напои́в, ве́рою зову́щих:/ благослове́на еси́, Бо́га пло́тию ро́ждши.

Песнь 8

Ирмо́с: Его́же во́инства небе́сная сла́вят, и трепе́щут Херуви́ми и Серафи́ми, вся́ко дыха́ние и тва́рь, по́йте, благослови́те, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Взира́ю на вели́кую ми́лость щедро́т Твои́х, Христе́, я́коже Дави́д, согреши́в па́че о́наго, и зову́ со о́нем: Еди́не Ми́лостиве, поми́луй мя́ вско́ре.

Коне́ц бла́г бы́ти ми́ молю́ся, положи́ти же лука́вым дея́нием когда́ коне́ц, не усе́рдствую, ожесточе́нное име́я мое́ се́рдце: уще́дри мя́, Бо́жий Сло́ве.

Му́ченичен: Я́ко избра́нныя и непоро́чныя же́ртвы, поже́ршемуся на́с ра́ди, Единоро́дному Сло́ву, во́лею принесо́стеся, же́ртвы вся́ упражня́юще де́монския, страстоно́сцы.

Му́ченичен: Жи́лам сече́ния, зубо́м искорене́ния, отя́тие же рука́м, раздробле́ние удо́м, и вся́кое томле́ние и́ное претерпе́сте до́блественне му́ченицы, пою́ще Христа́ еди́наго подвигополо́жника.

Богоро́дичен: Но́ва на́м Младе́нца родила́ еси́, Ве́тхаго Де́ньми, но́выя на земли́ стези́ показу́ющаго, и обетша́вшее естество́ обновля́юща, Безневе́стная Благослове́нная.

И́н Ирмо́с: За зако́ны оте́ческия блаже́ннии в Вавило́не ю́ношы предбе́дствующе, царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное, и совоку́плени и́мже не свари́шася огне́м, Держа́вствующему досто́йную воспева́ху пе́снь: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Над Сло́во креща́емо, в ви́де голуби́не, низходя́ща ви́дел еси́ Ду́ха Свята́го, и гла́с Оте́чь слы́шати сподо́бился еси́, блаже́нне: Се́й е́сть Сы́н Мо́й сопресто́льный, Его́же пое́т вся́ тва́рь: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Огне́м, Проро́че, твои́х моли́тв хвра́стныя стра́сти смы́сла моего́ попали́в, и угаше́нный се́рдца моего́ све́щник возжзи́ па́ки: я́ко да я́сно смотря́я, воспева́ю созда́вшаго све́т повеле́ний: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сокры́вый ра́б тала́нт, его́же в де́лание от Тебе́ прия́х, а́з е́смь окая́нный, и что́ сотворю́, егда́ на су́д прии́деши, коего́ждо де́ло истязу́я? но пощади́ мя мольба́ми Предте́чи Твоего́, и не во о́гнь посли́ вопию́ща: Го́спода воспева́йте дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Соблюди́ мо́й смы́сл во смире́нии, Отрокови́це Богоблагода́тная, я́же Рождество́м Твои́м сокруши́вшая возноше́ние де́монское, и воздви́гни мя́ от гно́ища страсте́й, и а́лчуща мя́ насы́ти благода́ти Твоея́, пою́ща: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ирмо́с: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте дела́, я́ко Го́спода,/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Совле́кшися чу́вственне плотски́я немощны́я ри́зы/ и му́жества взе́мши оде́жду и ра́зум,/ отрокови́ца вопия́ше, постя́щися:/ Тя превозноша́ю, Иису́се, во ве́ки вся.

Ра́дуется усе́рдно, вои́стинну на ка́мени Христове утвержде́на/ и посто́м и ве́рою вооружи́вшися кре́пко, отрокови́ца вопия́ше в пе́снех:/ Тя превозноща́ю, Иису́се, во ве́ки.

Я́ко преложе́н от тле́нных и вы́шняго нетле́ния прича́стник быв, Богоно́се,/ и Боже́ственное тече́ние сконча́в, вене́ц прие́м, вопия́л еси́:/ Тя превозноша́ю, Иису́се, во ве́ки.

Богоро́дичен: Сше́дый с Небесе́ за милосе́рдие, Ще́дре, Бо́же вся́ческих,/ и ро́ждься от Де́вы, спаси́ пою́щия:/ по́йте, вся дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Безсе́меннаго зача́тия Рождество́ несказа́нное, Ма́тере безму́жныя нетле́нен Пло́д: Бо́жие бо Рожде́ние обновля́ет естества́. Те́мже Тя́ вси́ ро́ди я́ко Богоневе́стную Ма́терь, правосла́вно велича́ем.

Иису́се Человеколю́бче, еди́не не́мощь на́шу ве́дый: в сию́ бо обле́клся еси́ милосе́рдия ра́ди, хотя́ сию́ очи́стити: те́мже скве́рны лука́выя и гное́ния зо́л мои́х очи́сти, и спаси́ мя.

Я́ко блудни́ца сле́зы приношу́ Ти, Человеколю́бче: я́ко мыта́рь стеня́ взыва́ю Ти́: очи́сти, и спаси́ мя. Я́коже ханане́а вопию́: поми́луй мя́, я́коже Петра́ пока́явшася, проще́ния сподо́би.

Му́ченичен: Пло́тию спле́тшеся безпло́тному мироде́ржцу, по́двигами страда́ний того́ низложи́сте, и побе́ды венцы́ прия́сте досто́йно. Те́мже моли́теся приле́жно о все́х, ве́рою восхваля́ющих ва́с, святи́и.

Му́ченичен: Освяти́л еси́, Го́споди, зе́млю святы́ми кровьми́ святы́х Твои́х, и те́х всесвя́те ду́хи, духово́м си́л святы́х совокупи́л еси́: всегда́ же си́ми освяща́еши ве́рою и́стинною Тебе́ освяща́ющыя.

Богоро́дичен: Гла́с Ти́ прино́сим арха́нгелов, Всечи́стая, благослове́нная, ра́дуйся вмести́вшая Бо́га невмести́маго: ра́дуйся кля́твы разреше́ние, и благослове́ния введе́ние: ра́дуйся, еди́на ра́йскую две́рь отве́рзшая.

И́н Ирмо́с: Стра́нствия влады́чня, и безсме́ртныя трапе́зы на го́рнем ме́сте, высо́кими умы́, ве́рнии, прииди́те наслади́мся, возше́дша Сло́ва, от Сло́ва научи́вшеся, Его́же велича́ем.

Уврачу́й мо́й у́м, сластолю́бием жите́йским лю́те уязвле́ный, и утоли́ зе́льне возмуща́ющую мя́ бу́рю, и покажи́ ми покая́ния пути́ пра́выя, Госпо́день Предте́че.

Ви́ден бы́л еси́ посреде́ стоя́ ве́тхаго же и но́ваго, о́вому у́бо проро́че, преста́ти творя́, о́ваго же све́т явля́я, и́мже ходи́ти спе́шно наста́ви на́с, со́вестию Боже́ственною, я́ко да тьмы́ изба́вимся ве́чнующия.

Сочета́лся еси́ с во́инствы небе́сными богому́дре, с ни́миже Христа́ моли́, су́щих на земли́ на́с спасти́ почита́ющих Тя́ в честне́м Твое́м се́м хра́ме, Крести́телю Иоа́нне, Госпо́день Предте́че.

Де́нь испо́лнь я́рости, де́нь тьмы́ е́сть, дела́ иму́щым те́мная, су́д стра́шный, Крести́телю Христо́в и Предте́че: моли́твами твои́ми тогда́ изба́ви осужде́ния вся́каго, тебе́ почита́ющих.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ херуви́м святе́йши Де́во, я́ко Бо́га ро́ждши Пресвята́го, все́х на́с освяти́, во гла́сех святы́х ве́рою, в нощи́ и во дни́ тебе́ освяща́ющих.

Ирмо́с: Ч то́ о Тебе́ ве́лия и пресла́вная та́йна,/ Ада́мова дщи и Вы́шняго Ма́ти,/ Еди́ный к Бо́гу небла́зненный ве́рных мост?/ Тя немо́лчными пе́сньми, ве́рнии, Богоро́дицу велича́ем.

Зако́ны превозше́д, о́тче, поще́ния,/ просия́л еси́, в воздержа́нии вся́цем и моли́тве бдя,/ посто́м же, вку́пе и чистото́ю, и гове́нием./ Те́мже твой Венча́тель при кончи́не страда́ний тя пропове́дует — Христо́с.

Досто́ин Бо́гу яви́вся, я́ко до́бре подви́глся еси́,/ вся́ко бо бре́мя отве́рг,/ ле́гко преплы́л еси́, о́тче, вели́кую и тя́жкую жития́ сего́ пучи́ну/ и прише́л еси́ в приста́нище ти́хо, прешед твое́ тече́ние, му́дре.

Богоро́дичен: Ты еси́ и́стинно, Еди́на Богоро́дице Присноде́во,/ христиа́н направле́ние, гре́шников Предста́тельница,/ из Тебе́ бо благоче́стно возсия́ избавле́ние./ С Ни́мже Тебе́ по до́лгу в ве́ре песнь скончава́ю.

Досто́йно е́сть:


Поделиться с друзьями:

Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.11 с.