И ныне, Богородичен, глас тойже — КиберПедия 

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

И ныне, Богородичен, глас тойже

2020-12-27 60
И ныне, Богородичен, глас тойже 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Месяца октоврия в 26 день

Святаго великомученика Дими́трия Мирото́чца и воспоминание великаго и страшнаго трясе́ния

Аще хощет настоятель, творит бдение

На малой вечерни

Стихиры на 4, глас 1: Подобен: Н ебесных чино́в:

И же основания всея земли колеба́яй Бог,/ стряса́яй Един морско́е ложе,/ яко Создатель всех/ избави ны праведнаго гнева трясе́ния/ Твоим милосердием, Человеколюбче,/ присно умоляем.

Ф ессалони́ка лику́ет о памяти твоей/ и созывает вся окре́стныя гра́ды,/ Димитрие треблаженне,/ совершити твое светоносное торжество./ С ни́миже, сошедшеся, и мы/ пе́сненно похваляем подвиги твоя.

П риидите, ве́рнии, сошедшеся,/ похва́лим Христова ору́жника/ и до́бляго светильника Димитрия,/ все вражие насилие поправша,/ сему вопиюще верою:/ о нас Христу, мучениче, моли́ся.

Слава, глас 6:

Днесь вселенная вся страстоно́сца просвещается зарями/ и Божия Церковь, цветы́ украша́ема, Димитрие, вопие́т ти:/ угодниче Христов и предстателю тепле́йший,/ не престай моли́ти о рабе́х твоих.

И ныне, Богородичен: Богородице, Ты еси лоза истинная, / возрастившая нам Плод живота, / Тебе молимся: / молися, Владычице, со святыми апостолы / помиловати души наша.

На стиховне стихиры, глас 2 Подобен: Д оме Евфрафов

И мамы тя многих/ да́теля дарова́ний,/ угодниче Господень,/ исполняеши бо прошения,/ яже и́мамы всегда.

Стих: Праведник, яко финикс, процвете́т,/ яко кедр, иже в Лива́не, умно́жится.

П е́ния сладкая,/ страсте́й похвале́ния,/ благодатей возда́ния,/ предложе́ния, блаженне,/ приими́, Димитрие.

Стих: Насажде́ни в дому́ Господни,/ во дво́рех Бога нашего процвету́т.

Д обро́та страда́льцев,/ благолепие мучеников,/ благоверных хранителю,/ приими́ ныне похвалу́/ любовию славящих тя.

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:

Де́ло Боголепно:/ Дева по рождестве,/ Рожде́нное – Бог Слово,/ челове́чо естество́ имея/ и явля́я вещественная.

Тропарь, глас 3:

Вели́ка обре́те в беда́х/ тя поборника вселенная, страстотерпче,/ язы́ки побеждающа./ Якоже убо Ли́еву низложи́л еси горды́ню,/ и на по́двиг дерзновенна сотвори́в Не́стора,/ та́ко, свя́те Дими́трие,/ Христу Богу молися/ даровати нам велию милость.

Слава, и ныне, трясе́ния, глас 8:

Призира́яй на землю и творяй ю трясти́ся,/ избави ны страшнаго тру́са преще́ния, Христе Боже наш,/ и низпосли́ нам богатыя милости Твоя молитвами Богородицы, и спаси́ ны.

На велицей вечерни

Блажен муж: 1-й антифон.

На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 2: Подобен: Егда от Древа

Све́тиши отечеству твоему всегда, славный Димитрие мучениче,/ якоже звезда светлая,/ покрываеши бо присно сие от па́губы врагов/ и избавляеши озлобления и бу́ри всякия;/ темже радостно приносит, летнюю память, блаженне, совершая,/ верою же и любовию поя Господа, тя прославльшаго.

Мучениче страстоте́рпче Христов,/ чудесы́ све́тиши миру,/ якоже солнце, свя́те Димитрие./ Темже в памяти твоей наслаждаемся вси твоих чудес, блаженне,/ изря́дная торжествующе верою./ Дерзновение убо имея,/ моли́ся ко Господу спасти от тли и скорбе́й рабы́ твоя.

Ко́пиями прободе́н в ре́бра,/ пробо́дшаго ра́ди Спаса на Кресте́ ре́бра;/ Того бо уязвле́нием/ любовию поревновал еси, страстотерпче Димитрие,/ явля́я всем непобедимое свидетельства твоего./ Темже и уя́звлен гонитель низпаде́,/ прие́м твоего иску́с испове́дания, страдальче Христов.

Ины стихиры, глас 8 Подобен: О, преславнаго чудесе́!

О, преславнаго чудесе́!/ на Небеси́ и на земли́ радость/ днесь в памяти возсия Димитрия мученика./ От Ангел хвала́ми венчается/ и от человек пения приемлет./ О, ка́ко пострада́!/ Како до́бре подвиза́ся!/ Имже враг паде́ лукавый,/ Христу побе́ждшу того.

О, пресла́внаго чудесе́!/ чудес светлостъми́, солнца светле́йше,/ присно Димитрий све́тит конце́м,/ от невечерняго Света облистаемый/ и в незаходи́мем Свете красу́яся./ егоже сия́ньми о́блацы отгна́ни быша ва́рварстии,/ неду́зи прогнашася/ и демони победи́шася.

О, преславнаго чудесе́!/ Христа ради прободе́н треблаженный Димитрий,/ ко враго́м всегда яви́ся оружие обоюдуо́строе,/ пожина́я врагов выше́ния/ и низлагая де́монская свере́пства./ Емуже возопи́им:/ святый Димитрие, покрый ны,/ верно почита́ющия тя от любве́ всегда.

Слава, глас 6. Византи́ево

Д несь созывает нас страстотерпца всемирное торжество./ Прииди́те убо, празднолю́бцы,/ све́тло пра́зднуим память его, глаголюще:/ радуйся, иже ризу нечестия раздра́в верою,/ мужеством же ду́ха себе обложи́в./ Радуйся, упраздни́вый козноде́йства чужда́го,/ крепостию, данною тебе от Единаго Бога./ Радуйся, иже прободе́нными удесы́/ блаженную стра́сть Христову духо́вне нам возживописа́в./ егоже моли, страдальцев удобрение Димитрие,/ избавится нам видимых и невидимых враг/ и спастися душа́м нашим.

И ныне, Богородичен: К то Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во? / Кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́? / Безле́тно бо от Отца́ Возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щься, / естество́м Бог сый, / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди, / не во двою́ лицу́ Разделя́емый, / но во Двою́ Естеству́ несли́тно Познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Вход. Прокимен дне.

Пророчества Иса́иина чтение (главы 63, 64):

О брати́ся от небесе́, Господи, и виждь от дому святаго Твоего и славы Твоея:/ где есть ревность Твоя и крепость Твоя?/ Где есть множество милости Твоея и щедрот Твоих, яко терпел еси нам, Господи?/ Ты бо еси Отец наш, яко Авраам не уве́де нас, и Израиль не позна́ нас,/ но Ты, Господи, Отец наш, избави ны, яко изнача́ла Имя Твое на нас есть./ Почто́ уклонил еси нас, Господи, заблуди́ти от пути Твоего?/ Ожесточил еси сердца́ наша, еже не боятися Тебя́?/ Обрати́ся раб Твоих ра́ди, племе́н ра́ди наследия Твоего./ Да пома́ле насле́дствим го́ру святую Твою./ Проти́вницы наши попра́ша святыню Твою. Быхом яко от начала, егда не владе́л еси нами, ниже́ назва́ся Имя Твое на нас./ Аще отверзеши небо, тре́пет прии́мут от Тебе го́ры и раста́ются, яко воск от лица огня та́ет./ И попали́т огнь супостаты Твоя, и явле́но будет Имя Твое проти́вным Твоим./ От лица Твоего язы́цы возмяту́тся. Егда́ сотвори́ши славная, тре́пет прии́мут от Тебе го́ры./ От века не слы́шахом, ниже́ очи наши ви́деша Бога, разве Тебе, и дела́ Твоя истинна, и сотвори́ши терпя́щым Тя милость./ Сря́щет бо милость творя́щыя правду, и пути Твои помя́нут./ И ныне, Господи, Отец наш Ты еси, мы же бре́ние; и Ты Создатель наш, и дела́ рук Твоих вси мы./ Не прогне́вайся на ны, Господи, зело́, и да не помяне́ши во вре́мя грехов наших;/ и ныне при́зри, Господи, яко людие Твои вси мы.

Пророчества Иеремиина чтение (глава 2):

С ия́ глаголет Господь:/ помяну́х милость юности твоея и любовь совершенства твоего, еже последовати тебе Святому Израилеву;/ глаголет Господь Святый Израилев:/ Господу начаток рождений его, вси снеда́ющии его прегрешат, злая приидут на ты́я;/ глаголет Господь: услышите слово Господне, доме Иаковль и все отечество до́му Израилева./ Сия глаголет Господь: кое обрето́ша отцы ваши во Мне прегрешение,/ яко отступи́ша далече от Мене, и ходи́ша в след суе́тных и осуети́шася./ И не реко́ша; где есть Господь, возведы́й нас из земли египетския/ и путеводивый нас в пусты́ни, в земли́ сухой и нехо́дней, в земли́ безводней и непло́дней,/ и в се́ни смертней, в земли́, по нейже не про́йде когда муж, ниже́ вселися сын челове́чь та́мо./ И возведох вы на Карми́л, еже я́сти вам плоды́ его и блага́я его; и внидо́сте и оскверни́сте землю Мою и наследие Мое положи́сте в мерзость./ Иере́е не ре́ша: где есть Господь; и держащийся закона не ве́деша Мя;/ и пастырие нече́ствоваху в Мя; и пророцы проро́чествоваху Ваа́лом и в след неполе́зных ходи́ша./ Сего ра́ди еще возсужду́ся к вам, глаголет Господь, и к сыно́м сыно́в ваших возсужду́ся. Прейди́те во о́стровы Хеттии́м, и уви́дите, и в Кида́р посли́те, и уразумейте вельми́, и увидите, аще бя́ху такова́я./ Аще изменя́т язы́цы бо́ги своя, и сии не суть бо́зи. Людие же Мои премени́ша славу его, от неяже не приимут пользы./ Ужасе́ся небо о сем и вострепета́ на мно́зе зело́,/ глаголет Господь.

Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):

П ра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет: ста́рость бо честна́ не многоле́тна, ниже́ в числе́ лет исчита́ется. Седи́на же есть му́дрость челове́ком, и во́зраст ста́рости житие́ нескве́рно. Благоуго́ден Бо́гу быв, возлю́блен бысть, и живы́й посреде́ гре́шник преста́влен бысть, восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́. Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив. Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга, уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́, сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия. Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ положи́вше в помышле́нии таково́е, я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ и посеще́ние во избра́нных Его́.

На литии стихира храма и святаго стихиры самогласны, глас 1. Георгия Сикелиота:

В еселися в Господе, граде Фессалони́ки,/ радуйся и ликуй верою светлооде́явся,/ Димитрия всеславнаго страдальца/ и свидетеля Истины в не́дрех имея, яко сокровище;/ наслади́ся чуде́с, исцеления зря,/ и виждь низлага́юща иноплеме́нников де́рзости,/ и благодарно Спасу возопи́й:/ Господи, слава Тебе.

Анатолия:

П е́сней красото́ю настоящий уясни́м день/ и возгласи́м мученика подвиги,/ предлежи́т бо нам во благохвале́ние великий Димитрий./ Ибо де́монская нахождения му́жески погуби́в, к три́знищу усердно прии́де,/ и победительная славно отне́с,/ Спасу мо́лится спастися душа́м нашим.

Глас 2. Германово:

В премирная селения дух твой, Димитрие мучениче мудре,/ Христос Бог положи́ непоро́чно,/ ты бо Троицы был еси побо́рник/ и в три́знищи мужески пострадал еси, яко адама́нт тве́рдый,/ прободе́н же быв в ребра нетленная твоя, всече́стне,/ подо́бяся на Древе Прободе́нному на спасение всего мира,/ чудес приял еси действо, человеком подай исцеления оби́льно./ Темже твое днесь успение пра́зднуем по достоя́нию,/ сла́вяще тя просла́вльшаго Господа.

Слава, глас 5: Подобен: В остру́бим:

С теце́мся верою и любовию,/ возопии́м пра́зднственная и воспле́щем руками вси/ в настоящее торжество первоначальника нашего,/ воинства Небесная да веселятся,/ и пробо́дшагося за Прободе́ннаго копие́м Царя Господа,/ и горды́ню Ли́еву низложившаго дерзостне./ Да чудя́тся земля же и море/ светлаго светильника преславным зна́мением./ По до́лгу да восхвалят ю́нии юности обузда́теля,/ в старости жезл, в беда́х предста́теля,/ ни́щии обогати́теля, во благоше́ствии строителя,/ спобо́рника во́ини/ и в пучи́не спла́вателя,/ со всеми своего тве́рдаго побо́рника, гра́де Фессалоники,/ моля́щеся си́це, рцем:/ преславне Димитрие, предвари́ и изми́ ны от всякия ну́жды/ и спаси рабы́ твоя молитвами твоими.

На утрени

Слава, и ныне, Богородичен

Я ко Деву и Едину в жена́х,/ Тя, безсе́менно рождшую Бога плотию,/ вси блажи́м ро́ди челове́честии./ Огнь бо всели́ся в Тя Божества́/ и, яко Младенца, дои́ши Зижди́теля и Господа./ Тем, Ангельский и человеческий род,/ достойно славим пресвято́е Рождество Твое и согла́сно вопием Ти:/ моли́ Христа Бога согрешений оставле́ние даровати/ покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Д ивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Стих: С вятым, иже суть на земли Его: Всякое дыхание: Евангелие Матфея, зачало 36.

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Д несь созыва́ет нас страстотерпца всеми́рное торжество́./ Прииди́те убо, празднолю́бцы,/ све́тло пра́зднуим память его, глаголюще:/ радуйся, ри́зу нече́стия раздра́в верою,/ му́жеством же ду́ха себе́ обложи́в./ Радуйся, упраздни́вый козноде́йства чужда́го,/ крепостию да́нною тебе от Единаго Бога./ Радуйся, иже прободе́нными удесы́/ блаженную страсть Христову духо́вне нам возживописа́в./ егоже моли́, страдальцев удобре́ние Димитрие,/ изба́витися нам видимых и невидимых враг/ и спасти́ся душа́м нашим.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6

Егоже краегране́сие: О Христе, земли колебание уста́ви вскоре. Иосиф

Песнь 1

Ирмос: Яко по су́ху пешеше́ствовав Израиль,/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Богу победную песнь, пои́м, вопия́ше.

Я ко страшен гнев Твой,/ от негоже нас избавил еси, Господи,/ не погре́б в земли́ все движе́ние наше./ Тем благодарственно Тя при́сно сла́вим.

Р а́дуяся нашему всегда всеконе́чному исправле́нию, Владыко,/ якоже лист худ, коле́блеши всю землю,/ в страх Твой ве́рный утверждая, Господи.

И зба́ви тру́са тяжча́йшаго вся ны/ и не даждь, Господи, поги́бнути всеконе́чно насле́дию Твоему,/ многими прогне́вавшему злы́ми Твое долготерпение.

Богородичен: Р а́бски Тебе вопие́м,/ Мати Божия, обы́чныя милости Твоя на град и люди милостивно показу́ющи,/ тру́са тяжча́йшаго и тли нас измени.

И святаго два канона, на 8

Первый канон, глас 4, егоже краегране́сие: Добропобе́дному приглаго́лю Дими́трию. Феофаново.

Песнь 1

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ древний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову силу в пусты́ни победи́л есть.

Б ожественным муче́ния венце́м увязе́н,/ при Бозе лику́еши,/ блиста́нии отону́дными сияя и просвещения исполняем,/ великомучениче досточу́дне.

Я ко су́ща Истины свидетеля,/ и да́же до кро́ве подви́гшася, блаженне, терпели́вно;/ тве́рдо же противле́ние к мучи́телем показа́вша,/ тя Владыка прия́т.

З ло́бы обрета́теля низложи́л еси на землю, Димитрие,/ мученическим твоим копие́м убив,/ Божественною бла́гостию, па́че ума́ силою, на сие, блаженне, укрепля́ем.

Богородичен: Б езма́терен я́коже Бог пе́рвее Сый,/ бысть еже по нам Безотчий из Тебе, Богородице Всепетая,/ плоть прие́м по единению,/ еже па́че сло́ва и разума.

Други́й канон, глас 8

Егоже краегранесие: Мира честву́ю благодать Димитрия. Георгий Ски́лица.

Песнь 1

Ирмос: Колесницегони́теля фараоня погрузи́,/ чудотворя́й иногда,/ Моисейский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в море,/ Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца, спасе́,/ песта Богови воспевающа.

М ира благово́нна и че́стна, Димитрие,/ отве́рзеный источниче,/ страсте́й скве́рны сердце мое омы́й/ и, добродетелей дея́нием благово́ние мя показав Христово,/ ум мой облагода́тстви,/ благодати твоя Божественныя пе́ти.

В оды́ живы́я ре́ки/ истека́ти от чрева верных,/ Слово Божие глаголет./ Темже твоего проливаются мира исто́чницы приснотеку́щии,/ ихже струи́ веселят Божий град,/ славящий мученическое дерзновение твое.

Ж езл убо дре́вле Моисеев,/ уда́рив камень в земли́ пустынней,/ отве́рзе струи́ рек многоте́чныя;/ тело же твое, Димитрие, прободе́нное копие́м,/ мира источник показа́,/ новаго Израиля прохлажда́ющее.

Я же убо и́маши воздая́ния, Димитрие,/ мученических твоих язв,/ ниже́ око ви́де, ниже́ ухо слы́ша;/ ныне же мира море, воздаяния чистоты́ проливаеши мира концем,/ страсти душ очищающее.

Богородичен  П ренескве́рно приятелище, Всечистая,/ Слово обре́т Тя Божие,/ в Твоя всели́ся ложесна́:/ и еже из Тебе прия́тие пома́зав Своим Божество́м,/ Един про́йде от двою́,/ и истоще́нное миро нарече́ся,/ Христос бо Бог же и Человек.

Катава́сия: О тве́рзу уста моя:

Песнь 3.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмо́с: Несть свят,/ якоже Ты, Господи, Боже мой,/ вознесы́й рог верных Твоих, Блаже,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего.

З емля уязвля́ется, нам зле залежа́щим,/ и присно гнев Твой сподвиза́ющим на ны, Щедре Всецарю́,/ но пощади́, Владыко, рабы́ Твоя.

С тряс, Господи, землю, утверди́л еси па́ки,/ наказу́я и обращая не́мощь нашу,/ утвержда́тися Твоим Божественным страхом хотя́, Преблаги́й.

Р ождшаго смерть горькую,/ и тру́сы тяжча́йшия, и я́звы нестерпи́мыя,/ греха́, братие, убежим/ и Богу покаяния о́бразы угоди́м.

Богородичен: Е ди́на су́щи Блага́я,/ Преблаго́е Слово умоли́ приле́жно,/ настоящаго тру́са всем избавитися и гнева,/ Богородице Чистая, мо́лимся.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Весели́тся о Тебе Церковь Твоя, Христе, зову́щи:/ Ты моя крепость, Господи,/ и прибе́жище, и утверждение.

В мени́ся в ничтоже мучителей от Тебе повеление;/ Слово бо Божие па́че всех, страстотерпче,/ предче́ствовал еси́.

С ве́щник светови́ден муче́ния в ски́нии был еси,/ Божественным Светом сия́ющ,/ мучениче страстотерпче Димитрие.

В рачева́ний тя источник священный и ди́вный,/ град твой и сокровище некра́домо стяжа́в,/ всяким веселием обогати́ся.

Богородичен: В рачу́я образ истлевший земны́х, Пречистая,/ сим из Тебе облачи́тся,/ пребы́в я́коже бе Человеколю́бец.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Небеснаго кру́га Верхотво́рче Господи,/ и Церкве Зижди́телю,/ Ты мене утверди́ в любви Твоей,/ желаний кра́ю, верных утверждение,/ Едине Человеколюбче.

Р одився с Небес от Бога,/ был еси Божественных благ насле́дник,/ сын нарица́емь, снасле́дник Христов,/ царствуеши же с Ним,/ миро бо о́браз сего, Димитрие.

В корени́вся, якоже дре́во Давидски, славне,/ при исходящих вод,/ вели́к воздал еси мучения плод и ныне источник показался еси мира,/ проходя́щ, земли́ концы.

П оче́рп благодать Христову,/ ребра́ с Кровию источившаго во́ду,/ кровь излия́л еси твою, Его ради пробо́дся;/ и ныне, яко во́ду, проливаеши сердца́м благовонное миро, Димитрие.

Богородичен: С вяще́ннии Твои сосу́ди душевнии, Пречистая,/ по́лны арома́т и мира Боже́ственнаго Ду́ха, нашедшаго на Тя,/ ибо Бога рождши, верныя измени́ла еси от злово́ния страсте́й.

Конда́к трясения, глас 6.  Подобен: Е же о нас

И збави тру́са тяжкаго всех нас, Господи,/ и язвы нестерпимыя грех ра́ди наших./ Пощади́, Господи, Православныя люди Твоя,/ яже стяжал еси Твоею Кровию, Владыко;/ и град не предаждь в погибель трусом страшным,/ иного бо, ра́зве Тебе, Бога не ве́мы./ И воззови поющим:/ Аз есмь с вами, и никтоже на вы.

Седален мученика, глас 4  Подобен: У дивися Иосиф

Я ко до́блему страдальцу/ и воину кре́пку Всецарю́ющаго Христа,/ взываем псало́мски:/ радуйся, мучеников украшение и ле́пота;/ радуйся, светлая Це́ркве звездо́/ и стено́, и пристанище прибега́ющих к тебе,/ великомучениче славне Димитрие,/ тя поющия спасай/ от всякаго вре́да чужда́го и озлобле́ния вся.

Слава, и ныне, трясения, глас тойже  Подобен: В ознесыйся

С огрешившия Тебе много не презре́л еси,/ но, наказа́в, милостивно испра́вил еси;/ Божественным призира́нием Твоим потря́с землю, Владыко Долготерпели́ве,/ никакоже повреди́в вся рабы́ Твоя за милосердие многое./ Тем благодарственными Тя гла́сы славословим/ и со страхом славим.

Песнь 4.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмос: Христос моя сила,/ Бог и Господь,/ Честна́я Церковь/ боголепно поет, взывающи,/ от смы́сла чи́ста, о Господе пра́зднующи.

К оле́блеши, Господи, землю,/ хотяй страхом истинным всем нам, Владыко, утвержда́тися,/ коле́блемым прило́ги льсти́ваго борца́.

Б ожественным манове́нием Твоим коле́блеши всяческая/ и ужасаеши сердца́ на земли́ живущих, Владыко;/ праведнаго убо Твоего гнева ослаби, Господи, во́лны.

Н ика́коже иму́щия во уме́ страха Твоего,/ устрашаеши двиза́нием всея́ земли, Едине Милостиве,/ но обычно на нас милости Твоя удиви́.

Богородичен: Х рам Тя, Владычице, Божий ве́дяще,/ во святе́й храме Твоем ру́ки умильныя подно́сим на моление;/ виждь озлобле́ние наше и подаждь помощь.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Вознесе́на Тя видевши Церковь на Кресте́,/ Солнце Праведное,/ ста в чи́не своем,/ достойно взывающи:/ сла́ва силе Твоей, Господи.

П обедившаго лжу нечестия,/ Божие Всевысочайшее видев Слово,/ славою венча́ тя, Димитрие, пою́ща:/ слава силе Твоей, Господи.

Н а лесть победу возставив,/ победительный венец правды приял еси, Димитрие,/ зовя́ Зиждителю твоему:/ сла́ва силе Твоей, Господи.

Н аправляем дла́нию жизноно́сною,/ к пристанищем достигл еси тиша́йшим,/ иде́же, ныне радуяся, зовеши, Димитрие:/ сла́ва силе Твоей, Господи.

Богородичен:  Я ко тва́рей всех Свяще́ннейшая,/ Мати Бога быти Едина сподо́билася еси,/ Сего бо рождши,/ мир благодатию Богознания просвети́ла еси.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Ты моя крепость, Господи,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое ра́дование,/ не оставль недра Отча,/ и нашу нищету́ посети́в./ Тем с пророком Авваку́мом зову́ Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.

С кве́рну всяку отверг рождения банею порожде́ния,/ чистоту, явился еси, соблюдая да́же до кончины./ Темже Христос тебе, Димитрие,/ естественную вла́гу претворя́ет в ми́ро,/ якоже и во́ду в вино преложи́.

Я коже огня естество всему преподае́тся,/ де́лу спасающ силу;/ тако твое миро, страдальче, всеми убо почерпа́ется,/ обаче же пребывает неума́лено./ Темже ныне благоче́ствующим, покланя́ющеся, поем Бога,/ Иже благодать тебе даде́.

К то слышаны Твоя хвалы́ сотвори́т, Христе Слове,/ ви́дя Твоя благодати, яже страдальцем Твоим по́дал еси;/ Димитрия бо се миро мученика,/ яко источник, убо истекает,/ благово́ние же дышет и разоряет зол омраче́ние.

Н апая́ше убо источник, от земли восходящий,/ пе́рвее, не́же одождити все сея лице́,/ ты же сокрывся, мучениче, под зе́млю,/ источник явился еси благовонна мира, Димитрие;/ ко́пий бо множество отверзо́ша жи́лы/ и ныне мира напоя́еши концы.

Богородичен:  Н евесту Божию Тя и Матерь ве́мы, Богородице,/ Тебе бо, яко миродохнове́нный ши́пок, обрет Слово Божие, цвету́щ во удо́ле смирением человечестве,/ возжеле́ Твоея́ добро́ты,/ из Тебе Плотоно́сец прошед, верный облагово́нствоваше.

Песнь 5.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже,/ утренюющих Ти ду́ши, любовию озари́, молюся,/ Тя ве́дети, Слове Божий,/ И́стиннаго Бога,/ от мрака греховнаго взыва́юща.

И ты, сердце, поколе́блися ныне,/ ви́дя Божие прещение належащее, и возопий:/ пощади люди Твоя, Владыко Господи,/ и уста́ви праведный гнев Твой, Благоутробне.

Л юди и град, яже Твоею кровию стяжал еси, Иисусе,/ не предаждь в погибель,/ во еже смущатися земли́ тру́сом страшным,/ лик апостол мо́лит Тя.

О т путе́й Твоих, Владыко, правых/ нравом укло́ншеся развраще́нным,/ в негодова́ние преложихом Тя, Милостиваго и Непамятозло́бнаго,/ но милостив и щедр бу́ди Твоим рабо́м.

Богородичен: Н ыне по́мощи прии́де время,/ ныне премене́нию потре́ба, Чистая,/ к Сыну Твоему и Господу,/ яко да уще́дрит согре́шшая ны/ и належа́щаго гнева избавит.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Ты, Господи, мой/ свет в мир пришел еси,/ Свет Святый, обращаяй из мра́чна неве́дения/ верою воспевающия Тя.

О гнь любве́ Божественныя в се́рдцы прие́м,/ огнь угаси́л еси безбожнаго идолонеи́стовства,/ славне Димитрие.

И збавляя ны от бед, явися, Димитрие,/ молитвами твоими покрывая/ верою и любовию восхваляющии́ тя.

И же верою к твоему усердно притекающе храму, Димитрие,/ неду́гов и страсте́й душетленных/ вскоре избавляются.

Богородичен: С лово Божие, Отцу Единосу́щное,/ Твой бывает, Богомати, па́че ума же и слова, Сын,/ Тебе Единосу́щен.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси/ от лица Твоего, Свете незаходимый,/ и покрыла мя есть чужда́я тьма, окаяннаго;/ но обрати ня и к свету заповедей Твоих/ пути моя напра́ви, молюся.

Б ыл еси прия́телище с Небес Снизшедшаго за милость,/ якоже дождя́ или капли, каплющия кро́тко,/ упои́л еси та́инственными даровании/ и ныне из гроба мира источник то́чиши, Димитрие.

С традальцем, якоже закон, всякия мирски́я обнажи́вся любве,/ упита́лся еси, мучениче, елеем благодатей Духа./ Победив же тьмы нача́ла,/ мзду приял еси точи́ти миро сладково́нное, Димитрие.

Ш и́пок явился еси, процветы́й внутрь злачника́ Господня, Димитрие,/ обагре́н кровию мучения и ранами сече́ний,/ и болезньми страда́льческими, и разжжением пе́щи,/ и ныне миро источаеши приснотеку́щее.

С е па́ки зрится Божественный ковчег храм мученика,/ идеже све́щник внутрь, гроб, нося́й миро и елей,/ егоже о́крест взыгра́им духовно,/ и, ликующе, восхва́лим великаго Димитрия.

Н овый якоже Илия, ревностию уя́звлен Христовы любве́,/ царя обличаеши и тебе самаго предавши на смерть./ Обаче живе́ши, и еще мира источник показав гроб,/ якоже скуде́льник елея неистоще́н.

Богородичен: Н апису́ет Твое, Дево, дре́вле та́инство,/ поя́ пра́отец Твой,/ Царе́вы Дще́ре слава вся внутрьу́ду,/ иже и Тя прославив, яко Блаженную человеком./ Радуйся, мира всего воззвание.

Песнь 6.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмос: Житейское море,/ воздвизаемое зря напа́стей бурею,/ к тихому пристанищу Твоему прите́к, вопию́ Ти:/ возведи от тли живот мой,/ Многомилостиве.

Н е иму́ще, Владыко,/ дерзновения молитися, смиреннии, высоте́ Твоей,/ избранныя Ангелы Твоя в теплую подвиза́ем молитву./ Тех ра́ди гнева Твоего изми́ ны.

Н ыне позна́хом, Господи, яко восхотел еси нас,/ и никакоже покрыл еси под землю с согрешении лю́тыми/ многосогреши́вшия./ Тем Тя благодарно славим.

П овелеваеши колебатися основанием земли́,/ яко да мы престанем, смиреннни, колебатися/ добродетелей лучшаго стоя́ния/ и страхом Твоим, Слове, утвердимся.

Богородичен: С вятая Богоневесто, недоуме́нныя ныне люди уще́дри/ и ма́терними Твоими молитвами,/ еже на ны Божие негодова́ние претвори вскоре, мо́лим Тя.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Пожру́ Ти со гласом хваления, Господи,/ Церковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския крове очи́щшися,/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.

С огласно сошедшеся, пое́м славную и светоно́сную твою память,/ и чудес полную,/ и дарований Святаго и Честна́го, всеблаженне, Ду́ха.

Р азреши́ моя плени́цы согрешений молитвами твоими,/ яко бо непобедим мученик дерзновение и́маши ко Владыце,/ и буди ми прибежище и покров, Димитрие.

Богородичен: Ч и́сту Тя посреде́ терния обре́т, яко чисте́йший крин/ и удо́льный цвет, о Богомати!/ Жених во утробу Твою Слово вселися.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Очисти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззакония моя,/ и из глубины́ зол возведя́, молюся;/ к Тебе бо возопи́х, и услыши мя,/ Боже спасения моего.

П роцвел еси духовно, якоже ма́слина плодови́тая,/ и копиено́сными рука́ми ну́ждно изгнете́ся./ Верных же утеша́еши,/ миро ныне точа́ из Божественнаго гро́ба твоего, Димитрие.

П челы́ о́бразом тебе сама́го/ делателя всякия показал еси Боготворныя добродетели,/ ду́шу, блаженне, непорочну, яко со́тову телеси́, соблюдая,/ и миро ныне источаеши, услажда́ющее ду́ши.

В озлюбил еси от души́ Христа,/ и Сему́ последовал еси к миру благовония,/ и Сего причастился еси срастворением лучшим./ И ныне мира струи́ то́чиши непреста́нныя, Димитрие.

К а́пли страдальческих на землю крове́й твоих каплюще,/ благовония источник мира ту́ю соделаша./ И ныне сие непрестанно/ почерпа́ющим источа́еши, Димитрие.

П о́том твоих, мудре, крове́й облия́н,/ якоже ин новый источник ре́чно,/ требующим богатно подаеши во исцеление твое миро,/ блаженне, усе́рдно приходящим.

Богородичен: З ряще златовидный света Све́щник неугаси́мый,/ множеством грехо́в ду́ши омрачи́вшии, присту́пим;/ дае́т бо просвещение/ и всякое отгоняет омраче́ние.

Кондак мученика, глас 2:

К рове́й твоих струя́ми, Димитрие,/ Церковь Бог обагри́,/ да́вый тебе крепость непобедимую/ и соблюдая град твой невреди́м;/ того бо еси утверждение.

Икос:

С его́ великаго вси воспои́м, сошедшеся верою,/ яко ору́жника Христова и мученика, Димитрия,/ в пе́снех и пениих совзыва́юще Владыце и Зиждителю вселенныя:/ избави ны тру́са и ну́жды, Человеколюбче,/ молитвами Богородицы и всех святых мучеников Твоих./ На Тя бо вси надеемся избавитися бед и скорбе́й,/ Ты бо еси наше утверждение.

Песнь 7.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмос: Росода́тельну убо пещь/ соде́ла Ангел/ преподобным отроко́м,/ халде́и же опаляющее веле́ние Божие мучителя увеща́ вопи́ти:/ благословен еси, Боже отец наших.

П репе́т еси, Господи Долготерпели́ве,/ яко не умори́л еси рабов Твоих тру́сом и колебанием страшным земли́,/ но устраши́л еси, ищай обратитися от зол, и жити всем нам.

С тенание от сердца воспу́стим и сле́зы пролием,/ яко да милостива Владыку обрящем Христа,/ сокрушити тру́сом вся ны за умножение грехо́в претя́ща нам.

У вы́, воззовем, и ру́це воспростре́м к Богу Высочайшему,/ и престанем про́чее твори́ти злое;/ се Спас, негоду́я, колеблет всю землю, утвердити хотя ны.

Богородичен: П ри́зри, Чистая, и спаси вся поющия Тя,/ потреби́тися иму́щия во гневе Божии,/ и яростию великою и страшною ныне нашедшаго преще́ния,/ за множества многих грехо́в наших.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Впещи́ Авраамстии о́троцы перси́дстей,/ любовию благочестия па́че,/ нежели пла́менем опаляеми, взываху:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

П реукра́шен Божественною славою и благодатию,/ мучениче страстотерпче, сияеши световидно и просвещаеши зову́щия:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Я ко багряни́цею, укра́шен твоею кровию, имея вместо ски́птра, славне, крест;/ со Христом царствуеши ныне, мучениче Димитрие,/ благословен еси, зовы́й, в храме славы Твоея, Господи.

Богородичен: П репросла́вленная, Просвеще́нная, Мати Дево,/ вся, чтущия Тя Всеистинную Богородицу, огради́;/ благословена Ты в жена́х, Всенепорочная Владычице.

Други́й канон святого, глас 8, на 4:

Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзновенно,/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопиюще:/ благословен еси, Господи Боже, во веки.

В о́ду почерпсти́ Иса́ия жаждущим, Димитрие, предповелевает./ Аще бы видел твой гроб, возопи́л бы всяко:/ мира источнику приходи́те и почерпи́те спасение.

З емли́ убо поро́д был еси,/ вселился же еси в земли́ кротких,/ идеже вода сладости;/ еяже напився в сытость,/ мира источник присный ныне, Димитрие, пролива́еши.

В озра́сл еси, яко розга́ в винограде,/ пребывая неотсе́чен Богу и совокупле́н;/ и Сего исполнився ту́ка неизреченнаго,/ миро, яко струи́, всем ныне, Димитрие, то́чиши.

О, новых твоих боре́ний! О, странных му́ченических страданий!/ твоя бо по́ты, за Него пролия́нныя, блаженне,/ Христос прии́м, источник мира тя показу́ет.

С трую́ мира твоего проливая,/ ве́лию пучи́ну простерл еси чудес,/ и душ, и телес неду́ги потопляеши,/ и напа́стей, Димитрие, всяку бурю успову́я.

Богородичен: М леко́м питала еси, Дево,/ Плотоно́сца, Твоего Бога рожденнаго,/ яко да болезнь Адамову сущую во а́де облегчи́т,/ от древа сне́дша знания, и заповеди преслу́шавша.

Песнь 8.

Канон трясения, со ирмосо́м на 6, глас 6.

Ирмос: Из пламене преподобным ро́су источи́л еси/ и праведнаго жертву водою попали́л еси;/ вся бо твори́ши, Христе, токмо еже хоте́ти./ Тя превозносим во вся веки.

П раведному Твоему сему́ гневу, Человеколюбче,/ наше́дшу внезапно, смути́хомся/ и отча́янием всеконечным объя́хомся,/ негодова́вша на ны зряще Тебе.

В озпростре́м ру́ки, вернии,/ и о́чи к Единому Владыце, спасати могущему, зовуще:/ Христе, ярость Твою отврати от нас вскоре,/ Человеколюбец сый.

Т ы́сящи Ангел, мучеников сословие,/ пророк и апостолов, преподобных, иерархов святый лик/ мо́лит Тя, Владыко:/ пощади́ люди Твоя смире́нныя.

В е́дый, Ще́дре, не́мощь нашу,/ и удобопоползнове́нное всех и неиспра́вленное,/ ослаби гнев, и смущение ути́ши,/ Твоею милостию уще́дри мир.

Богородичен: М и́лостивая Богородице,/ Ми́лостиваго рождшая Спаса,/ виждь озлобле́ние и стенание людей Твоих,/ и ускори́ умоли́ти, еже уще́дрити ны.

Первый канон святого, глас 4, на 4:

Ирмос: Ру́це распростер Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́:/ о́гненную же силу угаси́ша, добродетелию препоя́савшеся,/ благочестия рачи́тели/ о́троцы, взывающе:/ благословите вся дела Господня Господа.

О мрачи́л еси весь вражий гнев, славне,/ и, боре́ния неотъемлемою силою Христа облече́н/ и победоносец быв, мучениче Димитрие, вопиял еси:/ благословите вся дела Господня Господа.

<

Поделиться с друзьями:

История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.163 с.