По 2-м стихословии седален, глас 2. — КиберПедия 

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

По 2-м стихословии седален, глас 2.

2020-12-08 65
По 2-м стихословии седален, глас 2. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Подобен: Б лагоутробия сущи:

Б лагоутробия Божия не разумевше,/ людие Русские от Господа отступиша,/ ты же, святый Патриарше, призывал еси законы Христовы хранити,/ в нихже и сам день и нощь усердне подвизался еси./ Темже днесь сошедшеся, сице вопием:/ радуйся, святителю Тихоне, лика новых мучеников начальниче.

Слава, и ныне, Богородичен:

Г онимых сущи прибежище, Богородице,/ Церковь Русскую от бед огради,/ на чада ея, Тебе молящаяся, призри/ и дела наша, во славу Божию начинаемая, благослови./ На Тя бо уповающе, с наставники нашими, новомученики и исповедники, вопием Ти:/ радуйся, Пречистая Дево.

Величание:

В еличаем вас,/ святителю отче Тихоне/ и святии отцы Собора Церкве Русския,/ и чтим святую память вашу,/ вы бо молите за нас/ Христа Бога нашего.

Псалом избранный:

Б ог нам Прибежище и Сила.

Г осподи, воздвигни силу Твою и прииди, во еже спасти ны.

Т ебе ради умерщвляемся весь день, вменихомся, яко овцы заколения.

К репость моя и пение мое Господь и бысть мне во спасение.

По полиелеи седален, глас 8.

Подобен: П овеленное тайно:

П овеленное в Евангелии начертав в разуме,/ в ризы священныя, яко любяй Христа, облеклся еси, святителю Тихоне;/ сказуя пастве слово утверждения,/ учил еси Церкви ради живота не щадити и даже до смерти во истинней вере стояти,/ юже словом молитвенным и крестным подвигом утвердив,/ с новомученики на Небесех взываеши:/ Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Слава и ныне, Богородичен:

Б еззаконное тайно содевающе истязание,/ вину небывшую святым подписуют мучителие,/ но сокровенная вся яве зрит Господь,/ приклонивый снитием к людем Небеса,/ и вечною славою свидетели Своя одевает,/ Матери Его Пречистей в скорбех вопиющия:/ Заступнице наша и надеждо, радуйся Невесто Неневестная

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: П роидохом сквозе огнь и воду,/ и извел еси ны в покой. Стих: Р азжегл ны еси, якоже разжизается сребро. В сякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 36.

По 50-м псалме стихира, глас 6:

М ногострадальнии Руси Святыя молитвенницы,/ многия души заблуждшия ко Христу обратившии,/ новомученицы, исповедницы и праведницы,/ Патриарха Тихона самовидцы и послушницы,/ заветам того верно последовавшии,/ лишения и скорби претерпевшии,/ молитеся ныне о чтущих верою и любовию/ соборную память вашу.

Канон, глас 6.

Песнь 1

Ирмос: Ж езлом пророка разсечеся/ древле море Чермное,/ прехождение волн разделяя таинственно/ в погибель воинству мучителеву, верным же во спасение,/ песнь богокрасную воспевающим:/ славно прославися Христос Бог наш.

Припев: С вятии отцы наши, молите Бога о нас.

М глою безбожия помрачися Русь Православная, отступиша бо мнози от веры отеческия и отпадоша Небеснаго Царствия. Обаче Господь украси Церковь нашу, именем Патриарха Тихона нарицаемую, сонмом мучеников и исповедников Своих.

С мотрение Божие утаися от людей, умом помраченных, юзником царственным ругающихся; егда же слух убиения царева верных достиже, Патриарх со отцы Священнаго Собора молитву сотвориша, со дерзновением злодейство обличающе.

О, святителю Владимире,праведный и твердый душею, верный сынеЦеркве Русския! Убиение твое у стен обители Киево-Печерския положи начало поминовения соборнаго новых мученик. Ныне же, престолу Божию предстоя, молися Господеви спасти и просветити души наша.

С вятитель Пермский Андроник да почтится, веры Христовы светильник горяй, самодержцу отверженну сострадалец верный, паствы своея учитель усердный, мученик, еще жив сый, в земли погребенный, и, яко зерно пшеничное, плод сторицею принесый.

З аключение темничное Андрониково слышавше, мучениколюбцы святитель Василий Черниговский, и Матфей, пермских пастырей воспитатель, и Алексий, веры Христовы поборник, повеление соборное потщашася исполнити об изъявлении убиения священномученика Пермскаго. Последи же за верность и любовь к собрату своему мученических венцев сподобишася.

С вятителю Христов Гермогене,града Саратова в вере утверждение, тобольския паствы мудрый наставниче, безбожных предателей же и крамольников обличителю. Ты, царственныя юзники крестом на страдания пророчески благословив, сам смерть мученическую чрез утопление приял еси.

В арлааме пречудне, иноков похвало и благочиния церковнаго ревнителю! Ты, яко Афон другий, Белую гору показал еси, и пределы Уральския подвиги твоими благодатно освятил еси. Мученический же венец прием, ныне молитвами твоими обитель твою укрепляеши.

Богородичен: Я ко апостолов иногда, успение Твое чад Церкве Русския собра, Введение же Твое богоизбраннаго Патриарха во храм Господень введе, от всех воспеваемая, Преблагая Мати Бога нашего.

Песнь 3

Ирмос: Н а твердем веры Твоея камени/ помышление утвердив души моея, утверди, Господи:/ Тя бо имам, Блаже,/ прибежище и утверждение.

Б лагочестие на Руси погубити возжелевше, слову грозному Патриарха гонителие не внимаху и новых мученик кровь проливаху, обаче сия явися Церкве Русския утверждение.

Д а почтим, вернии, святителя Тихона, печальника гонимых и паствы русския утверждение, иже, властители злыя обличая и погибель тем предрекая, за  страждущих и во узах сущих небоязненно предстательствует.

Т щание и благонравие твое в делех церковных уведев, священномучениче славне Лаврентие, архиерея тя святитель Тихон поставляет, обаче же без милости гонима тебе видя, судиям неправедным возопи: за кую вину чистаго на смерть осудисте?

Х ристови свидетелие и проповедницы святителие Ефрем со Николаем, муки приемше, радуются ныне на Небеси, с ними же и тысящи верных сликовствуют, яко не убояшася заступити отцы своя пред гонители.

М ужество и крепость почтим, братие, святителей Митрофана Астраханскаго и Платона Ревельскаго, иже лютых страданий не уклонишася, но мучение и убиение мужественно претерпеша.

П ричастницыСтрастей Христовых явистеся, святии Тихоне Воронежский и Сильвестре Омский, яко дадеся вам благодать, не точию во Христа веровати, но и по Нем страдати.

       О, священномучениче Симоне, благолепиядревняго ревнителю, единоверия друже и единства Церкве Русския поборниче! Дерзновенною твоею молитвою, яко друг Христов, раны церковныя уврачуй.

Богородичен: Б ратоубийство кровавое слышавше, нецыи, яко безумнии, рекоша: несть Бог. Обаче попечением Христа Жизнодавца и молитвами Матере Его Пресвятыя врата адова Церковь Русскую не одолеша.

Сед а́ лен, глас 2:

Н о́вии страстоте́рпцы Церкве Русския,/ му́ченически по́прище земно́е сконча́вшии и страда́ньми дерзнове́ние ко Го́споду приобре́тшии,/ моли́теся Ему́, вас укре́пльшему,/ да и мы, егда́ на́йдет на ны испыта́ния час,/ му́жества дар Бо́жий восприи́мем.

Сл а́ ва, и н ы́ не, Богор о́ дичен, глас 4:

Н е премолчи́м при́сно, Богоро́дице Де́во,/ благода́рственно воспева́ти от се́рдца Твоя́ ми́лости, Влады́чице, раби́ Твои́,/ вопию́ще и глаго́люще:/ Пресвята́я Де́во, предвари́, и изба́ви нас от враг ви́димых и неви́димых,/ и от ну́жды и вся́каго преще́ния,/ Ты бо еси́ на́ше заступле́ние.

Песнь 4

Ирмос: У дивися Твой разум от мене,/ услышавшу преславная величия смотрения Твоего,/ укрепися же возлюблением Твоего схождения:/ Ты бо моея нищеты не отверглся еси.

О, святе Патриарше наш Тихоне! Како достойно ублажим верность тебе сохранших, егда лжепастырие, гонительми наущаемии, яко властителие законнии в Церкви, твоего отречения искаху?

Г ладу бывшу во Отечестве нашем, от братоубийства погибающем, пастыри увещавал еси, святителю Тихоне, Господа умоляти, да омыется земля Русская слезами покаяния и Святыми Тайнами да обновится.

У зы и судище, заплевание и клеветы, предательство и судей лукавых смертное изречение претерпев, о Церкви и пастве болезновал еси, святителю Петроградский Вениамине, мученики возлюбивый издетска. С ними же ныне Бога прославляеши.

М онашество и священство в час испытания Церкве Русския прияти не убоявся, отче богомудре Сергие, священномученика Вениамина сподвижник верный явился еси. С нимже и осуждение неправедное и смерть мученическую претерпел еси.

П охвало Соловецкая, священномучениче Иларионе, Церкве Русския светильниче, Патриарха Тихона верный споборниче, крамолы лжеобновителей ревностный обличителю, исцели и ныне раны церковныя.

П реподобне отче Алексие, наставников духовных наследниче, учений святоотеческих сокровищнице и многих мученик воспитателю! Не престай Зосимову пустынь хранити и монашество православное в подвизех духовных утверждати.

Н е солгася пророчество преподобнаго Амвросия, старца обители Оптинския: преемник бо его Исаакий разорения тоя самовидец бывает и, крест свой мужественне прием, в годину лютую смерти за Христа сподобляется.

Богородичен: К нязю мира, поработити Церковь тщащуся, даже до уз и смерти противосташа отцы святии и все упование свое по Бозе на Деву Пречистую возложиша.

Песнь 5

Ирмос: С вет и мир Твой, Христе,/ рабом Твоим подаждь, Блаже:/ Ты бо еси всех мир,/ и союз любве, Человеколюбче,/ Тя познавшим утро светлое,/ и Владыку воистинну, и Господа.

С оборное веление исполняя, святый Патриарх преемники себе указует, в тайне завещание храня даже до времене преставления своего, и сим показует лжесоборов бегати, созываемых велением власти безбожныя.

У мирание тяжкое за Церковь Русскую на всяк день претерпевал еси, Патриарше Тихоне, многажды от безбожных искушаемь,но чист от греха явился еси, паству от волков соблюдый непорочно.

П раведно и благочестно житие твое бысть, святителю Кирилле. Аще и во изгнании многая лета пребыл еси, обаче собратий твоих утвердил еси на камени веры Христовы, смерть же твоя в земли пустынней мученичество за веру Православную явися.

Л естию и нечестием тщащимся пременити веру святую отеческую противустал еси небоязненно, святе Агафангеле, сего ради изгнан был еси, да уведят вернии, яко время приспе за правду Христову страдати.

О, крепосте несокрушимая, святителю отче Петре! Страданием бо лютым Церковь Русскую от раскола хранил еси, яко верный до смерти Патриарха Тихона послушник, не внемля глаголом мучителевым зовущим, еже снити со креста.

О, великая обителе Соловецкая, колико новомученик в стенах твоих подвиг понесоша и страдания прияша! От нихже святых отцев собора ныне восхвалим: последняго настоятеля Вениамина, в пустынножительстве от злодеев убиеннаго, архиереи Евгения и Василия, еще же Михаила пресвитера и иныя, и в богословцех изрядна, сим спострадавша, мученика Иоанна.

К олькраты беззаконнии искаху убити тя, святителю Иоанне, чистоты Православия ревнителя, раскола хульнаго пензенскаго обличителя, земли Латвийския теплаго молитвенника, в нейже мученичества венцем украсился еси.

Богородичен: С лужбу Божию в местех потаенных иже за веру страдальцы совершающе, образ Твой, на дщицах и каменех малых писанный и на холстех истканный, о Богомати, яко зеницу ока храняху и благоговейне Тя почитаху.  

Песнь 6

Ирмос: З верю бездны предается/ пророк Иона, глубине морской,/ прообразуя Твое, Слове, тридневное востание,/ тем и взываше:/ из глубины преисподния/ возведи живот мой, Благоутробне.

В лето тридесять седьмое века горькаго велие губительство на Руси бысть, и ови людие насильством умроша, ови же в горьких работах погибоша. Темже, вернии, молитвенно прославим тако умученныя сподвижники святителя Тихона Патриарха.

Д ревле в коемждо граде Руси едва един мучитель обреташеся. Како же в лета гонения безбожнаго толика тьма душегубцев вольных воста? Како сыны адовы смерти предати святыя воины Христовы не устрашишася?

В земли Зырянстей, во граде скорбей зельных, горьких работ, глада и уничижения многия муки претерпел еси, священномучениче Анатолие, архиерею Одесский, о нихже послежде самовидцы с плачем поведаша, верность твою Евангелию свидетельствующе.

С амарския пределы, в нихже добльственно потрудился еси, ныне с намиславят многая страдания твоя, архипастырю Александре, заступниче и прибежище гонимых, яко Христа ради и смерть приял еси за други своя.

Ж итием и словесы Христа проповедал еси, Серафиме священномучениче предивный, в пределех Холмских, Орловских и Смоленских мудростию и любовию паству уча и от соблазн ограждая. Темже венец тебе терновен исплетеся.

Г радов России Великия и Малыя проповедницы, Патриарха же Тихона сынове вернии, святителие Никодим и Прокопий достойно да почтутся, иже подвиг служения архиерейскаго, сугубейший подвига, всем верным общаго, мученичеством увенчаша, яко богомудрии.

С вященноисповедника пресвитера Василия почтим, во изгнании в пределех Архангельских живот скончавша, священники же Господни прославим, Илию, сострадальца Фаддею, Тверскому архипастырю, Константина же, Вологды молитвенника, убиенныя в годину, кровей исполнену.

Богородичен: З аконопреступен и смерти повинен, рекоша на Сына Твоего человецы нечестивии, Емуже сострадала еси, Богородительнице Пречистая, такожде и оклеветанныя служители Его, яко Матерь Благоутробная, утешала еси.

Кондак, глас 3:

Г онения и страдания даже до смерти претерпевающе/ и православнаго Царства Русскаго разорение обличающе,/ отцы Собора Церкве нашея/ к покаянию чада верная призывают/ и стояти твердо за веру Христову благословляют.

Ин кондак Святому Патриарху Тихону, глас 5:

С лужение твое исполнено стона и горя,/ священномучениче Тихоне, Патриарше наш,/ но был еси правило веры и образ кротости,/ побеждая распри и разделения;/ силою смирения и любве Христовы противостал еси злобе сатанинстей,/ возглавил еси доброе воинство новых мучеников,/ Церковь Русскую утвердивших во веки.

Икос:

Х отяй Господь верныя подвигнути к прославлению подвига святых новомучеников и исповедников Церкве Русския, дом Божий, святителем Владимиром созданный и от безбожных в годину лютых гонений поруганный, благолепно паки возставляет, подвизая в нем икону святых отцев Священнаго Собора изобразити, яко да лики их видяще, поучаются в повестех деяний славных и страданий безмерных всех, святому Патриарху Тихону последующих и именем того в годину гонений нарицаемых. Ихже подвигом мир в Церкви нашей утвердися.

Песнь 7

Ирмос: О троцы в Вавилоне древле/ во огни не опалишася,/ на муки бо дерзнувше за веру отеческую,/ в оней непоколеблеми пребыша,/ и зрети Господа и пети Тому сподобишася:/ Избавителю Боже, благословен еси.

Н а месте, идеже ныне храм новомучеников Бутовских устроися, тридесять тысящ юзник в лета злая убиени быша, иже, на смерть за Христа ведоми, верою взываху: Боже, благословен еси.

С писателя жития Саровскаго чудотворца священномученика Серафима днесь восхвалим, иже, в болезни сый и старости маститей вскрай рова Бутовскаго мучители приводится и убиение невинно приемлет, воспевая: Избавителю Боже, благословен еси.

В ерность храня святителю Петру, в скитании невольнем сущему, страдания многая претерпел еси, архипастырю града Владимира, святе Николае, темже и видение лика твоего верным бысть утверждение. Ты же, смерть за Христа доблественне прияти уготовився, взывал еси: Боже, благословен еси.

Д несь почтитсяи пресвитерСергий, службы Божия усердный рачитель, на путь священства Патриархом Тихоном благословленный, иже, красотою словес церковных окриляемь, посреде гонения лютаго добре шествова и, мученичества достигнув, благодарственно Христу воззва: Избавителю Боже, благословен еси.

В премудрости книжней ум изострив, некнижному ученику Петру, верховному апостолу, подражати потщался еси, Иоанне, служителю престола Божия, глас же евангельский, еже отвергнутися себе и взяти крест свой, услышав, со дерзновением на подвиг мученический устремился еси, зовый: Христе, Спасе мира, благословен еси.

С ергия преподобнаго от юности послушник изряден был еси, авво Крониде богомудре! Ты бо, попечение усердное о обители Троицстей, яко игумен, являя, о иноцех ея во благоденствии и злоденствии руце молитвенно воздвизал еси, с нимиже ныне во Царствии Божии взываеши: Отче, Сыне и Святый Душе, благословен еси.

  В о Америце дальней и в первопрестольнем граде Москве святителю Тихону помощника вернаго, Александра пресвитера, почтим, близ гроба патриаршаго к мученичестей кончине призваннаго, свинцем устреленнаго и огнем сожженнаго, ныне же поющаго: Боже, благословен еси.

Богородичен: О, Мати Божия, Премилостивая! Кто бы возмогл есть от людей верных узы, биения, уничижения и лютую смерть претерпети, аще бы не Ты предстояла еси страждущим, скорби и страдания мученическая утоляющи и научающи пети: Спасителю, Христе Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: П реподобнии Твои отроцы/ в пещи Херувимы подражаху,/ Трисвятую песнь воспевающе:/ благословите, пойте/ и превозносите во вся веки.

В елия страдания претерпели есте, Отечества нашего церковнии избранницы, вы бо воистинну явилися есте, яко соль Земли Русския и утверждение веры Православныя в ней во веки.

С ердце твое, о Русь святая, пройде оружие воев германских, твоя пределы пленити восхотевших, обаче сынове твои, жизнь за тебе положившии, вкупе со страдальцы, во узах умученными, Христу песнь нову воспевают во веки.

И счислил еси дни страданий и сострадальцев имена, суды Божия благословив, святителю Афанасие, зане, во узах сый, святых русских искусный песнословец явился еси, о новомученицех же почивших молитвенник усердный, с ними Бога славиши во вся веки.

Ю нейший от отцев Собора Церкви Русския в пещи гонений искушаемь бывает и яко источник богомудрых учений в земли Владимирстей является, священноисповедник Великодворский Петр, любве Христовы исполненный, яже не изсякнет во веки.

В ся по имени помянувше отцы святыя, в лице новомученик прославленныя, и о прочих молитвы вознесем ко Господу, ихже жития и подвиги безвестны суть, да милость улучат от Бога, создавшаго веки.

М ощи твоя огнем открышася, святителю отче Тихоне, Патриарше святый, обаче обрящем ли мощи многих сподвижник твоих, в местех безвестных и непроходных погребенных, ихже память нетленна во веки?

Богородичен: И мже пение надгробное никтоже принесе, Сама предстала еси, Чистая, с лики ангельскими; имже беззаконное мучительство безвестну кончину уготова, Сама отверзла еси, Препетая, райския входы, да царствуют со Христом во веки.

Песнь 9

Ирмос: С ловом Слово Едина Рождшая,/ еретическая уста загради злоречивая./ Ино ново небо, некрадомый рай, Пречистая,/ Тя величаем.

В память святителя Тихона Патриарха, сошедшеся, вернии, и вся сподвижники его, иже от соб о ра святых отцев, помянувше, на месте, идеже тии бяху собрани, Христа величаем.

Е ретическая злоречивая уста заградившия, святии отцы новомученицы, Соборов вселенских догматы в сердцах ваших сохранили есте, темже вас величаем.

С вятыя Руси собори престаша иногда, с патриаршеством упразднившеся вкупе, но глас соборный, яко крин, посреде камене прозябший, в годину бедствия возвестися.

У стами пророк, Господи, Израиля наставляя, людем, пророки избившим, царя поставляеши; людем же, православнаго царя отвергшим, гонения посылаеши, да воли Твоея познание покаянием обрящут.

Ц еркве уставы соборне определивше, послежде же сию гониму видевше, судьбам Божиим неспостижимым удивистеся, о святии отцы новомученицы, подвиги своими Христа возвеличившии.

Н арекли есте прозорливо, святии отцы, страдальцы за веру Христову новомученики и исповедники Церкви Русския и память ежелетную сим уставили есте. Ныне же с ними вкупе величаетеся.

О тче, Сыне и Душе Всесвятый, призри с Небесе на Церковь Русскую, в правой вере сию соблюди, да и мы, чада ея, воистину Тя величаем.

Богородичен: Д огматы хранити и заповеди Христовы с любовию творити настави нас, Богоневесто Владычице, да и мы, веру непорочно соблюдше, в Царствие Божие вход улучити возможем.

Светилен:

С вет Отца и Сына, и Духа Святаго/ вселися в душы ваша, о святии отцы Священнаго собора, новомученицы и исповедницы,/ сего ради память вашу со святителем Патриархом Тихоном вкупе прославляем. 

Слава, и ныне, Богородичен:

С вет Христов явися всем Тобою, Мати Дево,/ вселися бо во утробу Твою Слово паче слова,/ сего ради род наш песньми немолчными Тя величает.


Поделиться с друзьями:

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...

История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.065 с.