Контрольная работа № 1 «Образ современного молодого человека» — КиберПедия 

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Контрольная работа № 1 «Образ современного молодого человека»

2020-12-06 474
Контрольная работа № 1 «Образ современного молодого человека» 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК

 

 

Направление подготовки бакалавриата

44.03.05 Педагогическое образование (с двумя профилями подготовки)

Профили направления подготовки бакалавриата
«Образование в предметных областях (Математика и информатика)»

Форма обучения очная

 

 

Петрозаводск

2019

 

1. Фонд оценочных средств для текущего контроля успеваемости, промежуточной аттестации обучающихся по дисциплине

Настоящий Фонд оценочных средств (ФОС) по дисциплине «Иностранный язык» является неотъемлемым приложением к рабочей программе дисциплины «Иностранный язык» (РПД). На данный ФОС распространяются все реквизиты утверждения, представленные в РПД по данной дисциплине.

 

Перечень оценочных средств

Для определения качества освоения обучающимися учебного материала по дисциплине используются следующие оценочные средства:

№ п/ п Оценочное средство Краткая характеристика оценочного средства Представление оценочного средства в ФОС
1 контрольная работа Средство проверки и закрепления знаний, умений и навыков обучающихся, сформированных на промежуточном этапе обучения и проводимого в письменном виде Комплект тематических, лексико-грамматических заданий
2 тест Система стандартизированных заданий, позволяющая автоматизировать процедуру измерения уровня знаний, умений и навыков обучающихся по отдельному модулю и комплекса модулей, изучаемой дисциплины Фонд тестовых заданий
3 Собеседование Средство контроля овладения учебным материалом темы, раздела или разделов дисциплины, организованное в виде собеседования преподавателя с обучающимися Беседа (вопросы) по темам дисциплины

 

3. Перечень компетенций с указанием этапов их формирования в процессе освоения образовательной программы и видов оценочных средств

 

Код и формулировка компетенции Этап формирования компетенции Контролируемые разделы дисциплины Оценочные средства
(УК-4) Способность осуществлять деловую коммуникацию в устной и письменной формах на государственном языке Российской Федерации и иностранном(ых) языке(ах)     Начальный Основной Раздел № 1 «Образ современного молодого человека» Раздел № 2 «Семья, ее роль и значение в современном обществе» Раздел № 3 «Роль высшего образования в развитии личности. Образование в России и за рубежом» Раздел № 4 «Здоровый образ жизни и его составляющие» Раздел № 5 «Путешествия в жизни современного человека» Раздел № 6 «Современная палитра англоязычных стран и распространение английского языка в мире» Раздел № 7 «Влияние современных средств массовой информации, кино, телевидения и Интернета на развитие личности» Раздел № 8 «Проблема общения современного человека» Раздел № 9 «Научно-технический прогресс и нравственное развитие личности»       Контрольные   работы № 1 – 9   Тесты № 1 -9 Собеседование (вопросы)   Зачет Экзамен     

 

Содержание оценочных средств текущего контроля

 

Текущий контроль осуществляется преподавателем дисциплины при проведении занятий в форме: контрольных работ; тестов, собеседований, сообщений.

 

Оценочные средства для текущего контроля.

 

Оценочное средство 1.

Контрольная работа:

Критерии оценивания: обучающийся получает оценку «зачтено» за выполнение каждой контрольной работы в случае, если он правильно выполнил не менее 80% заданий в каждой контрольной работе. После проверки контрольные работы выдаются для исправления ошибок.

Контрольная работа № 1 «Образ современного молодого человека»

Задание № 1 “ My daily routine ”

Вставьте в пропуски подходящие по смыслу слова:

1. I usually ………..up at 6.00 a.m. when my alarm clock goes off.

2. I ……….lunch in the school canteen at 1 p.m.

3. In my family we usually …...dinner at about 6 p.m.

4. My school finishes at 3 p.m. and then I ….home by bus.

5. On the weekends, I….. to bed later than on weekdays.

6. My alarm clock goes off at 8 a.m. on Sunday but I don't …..up until 8.30 a.m.

7. I always …. my teeth before I go to bed.

8. On weekdays, I …… to school with my friends at 9.00 a.m.  

 

 

Задание№ 2 «Hobbies and Pastimes»

Вставьте в пропуск пропущенное слово.

They _______all day swimming and sunbathing at the beach. (used, spent, occupied)

Some years ago she got interested _____ sewing and knitting. (in, at, of)

Johnny very much likes putting together the pieces of a ______ (puzzle, crossword, mosaic).

Kate goes jogging every morning to keep________ (exercised, trained, fit).

I’m afraid I don’t find volleyball________ (interested, very interesting, of any interest).

Collecting matchbox labels is Brenda’s favorite_________ (leisure, business, pastime).

People get bored when I talk about my stamp __________ (album, collection, collecting).

Bring your racket and I will meet you at the tennis_____ (field, gym, court).

She _________aerobics (goes in for, trains, takes).

Have you ever _______in winter sports? (played, done, taken part)

Clare has been keen (on, at, about) _________flower arranging since she was ten years old.

Playing computer games is the most popular hobby (among, with, about) ________young people.

Задание № 3 «Hobbies and Pastimes»

Выберите подходящий по смыслу глагол из списка. Заполните пропуски в предложения.

1. Recently he has decided to (start, take up, take)_________photography as a hobby.

2. I’m afraid Julia haven’t the patience for (doing, making, getting) _________ a model.

3. My parents made me (give up, take up, go off) ____________ base-jumping as they thought it was too dangerous.

4. Embroidery is an excellent way to fill my (idle, freedom, leisure) __________ time.

5. Parachuting is a dangerous (vocation, calling, occupation ) _________.

6. Kate enjoyed (riding, going by, sitting on) __________the horse but found it hard to get off.

7. Our school teacher wanted to (stimulate, assure, encourage)_________us to become interested in a variety of different hobbies.

Задание № 4 “ My daily routine ”

 

Переведите содержание рассказа с русского языка на английский используя активный словарный запас по теме № 1 «Образ современного молодого человека»

 

Обычно я просыпаюсь в 7 утра. Это, несомненно, очень рано для меня. Я выпиваю чашечку сильного кофе, чтобы быстрее проснуться. После кофе я обычно принимаю душ. Затем я одеваюсь. Уже поздно, я спешу. Но я пытаюсь что-нибудь скушать (бутерброды, яйца, каша и так далее). В университете мне нужно быть в 8.00.  Я выхожу из дома и иду на автобусную остановку. Обычно я еду в школу университет на автобусе. В университете у меня обычно 4 лекции. Я люблю учиться, но иногда учиться скучно. Я обедаю в университетской столовой. Там довольно вкусно готовят. Я довольно креативный человек, поэтому я посещаю дополнительные занятия. Три дня в неделю я хожу в музыкальную школу. Я люблю слушать музыку. Свободное время я люблю проводить с друзьями. Мы обычно прогуливаемся где-нибудь. Иногда мы смотрим фильмы, играем в компьютерные игры или обсуждаем последние новости. Вечером я обычно готовлюсь к занятиям в университете. Иногда я готовлюсь до поздней ночи. И потом иду спать. Но бывают дни, когда я отдыхаю перед сном. И, несомненно, я с нетерпением жду выходных. Выходные – замечательное время для всех учеников и студентов. Это время для хорошего отдыха.

 

Задание № 2 «Family members”

Вставьте в пропуски подходящее по смыслу слово

1. My mother's sister is my…..

My daughter's brother is my…..

My father's daughter is my…...

My mum and dad are my…..

My sister's son is my…...

My aunt's son or daughter is my….

My father's brother is my…..

My mother's father is my…..

My daughter's son is my…..

My brother's daughter is my…...

Задание № 3 “ Family relations ”

Вставьте в пропуски подходящие по смыслу выражения из предложенных выше

(support; marry; divorce; marriage; bring up; divorce; relatives)

1. Some women choose to…….children alone without a male partner.

2. Our …….. was finalized four months ago.

3. The best age to ……..is when you have the skills and legal status to provide for a family.

4. We have ………..in UK and Scotland.

5. The spouse responsible for paying child ……..sends a check with a remittance form.

6. Her second …….to athlete Peter Edmond produced two children – John, 11, and Grace, 8.

7. We made the decision to ………..a year and a half ago.

 

Задание № 4 “ Family relations ”

Задание 1 Прочитайте текст и заполните пропуски A–E частями предложений, обозначенными цифрами 1–6. Одна из частей в списке 1–6 лишняя.

Our family

1. We are a large and friendly family. There are six of us: grandfather, grandmother, father, mother, my younger sister and I. I have an elder sister too, she is 22 years old, but she doesn't live with our family. She is married. She has a little family of her own: a husband and a child – a two-year old boy.

2. Our grandpa is a scientist. He is on the wrong side of 60, but he does not want to retire. He works at the university. He works part-time. He goes to the university two or three times a week and delivers lecturers to students and does a scientific work. On the days when he is at home, he works in his study, A ________________.

3. Our grandma is retired. She was a teacher and worked at school. She is the recognized head of the family. She keeps house. Of course we help her about the house: all of us do our share in daily household chores. My sister washes the dishes, sweeps and washes the floor, washes the sink in the kitchen. My work is
B _______________. Our mother and father do most of the shopping. My mother and sister also do washing. But C ______________ is done by grandma. She is a wonderful cook, and all our family likes her cooking very much.

4. Father is a doctor. He works in a large hospital. Mum is an economist and she works at a bank. Both our parents are very busy. Father has a car. In the morning he drives mother to work, then he goes to his hospital. Father also always drives grandfather to work on his University days.

5. My sister and I go to school. We are both senior formers, so naturally school takes up a lot of our time. We spend most of the afternoons and the evenings
D _______________.

6. At the weekend we are not as busy as on week days, and we can relax: visit or receive friends or relations or just go for a walk. I also enjoy quiet Saturday evenings, when all members of our friendly family are at home and nobody is in a hurry and we are quietly sitting in our large and comfortable living-room, E ________________ and drinking nice hot cups of tea with something delicious prepared by grandmother.

1. talking, joking, discussing our everyday affairs
2. most of the cooking
3. driving me to school
4. preparing for his lectures and writing a book
5. doing our homework
6. emptying the dustbin, beating the carpet, dusting and vacuum cleaning

Задание 2. Прочитайте вопросы A – E. Установите, в каких абзацах 1 – 6 можно найти ответы на эти вопросы. Используйте каждый абзац только один раз. Один абзац не подойдет.

A) Who works as a university teacher? – _________
B) Who spends a lot of time doing the home task? – _______
C) Who does not live with the family? – _______
D) Who drives some of the family members to work? – _______
E) Who does wet cleaning of the house? – _______

 

Контрольная работа № 3 «Роль высшего образования в развитии личности. Образование в России и за рубежом»

Задание № 1 “ Education Vocabulary ”

Выберите из предложенных вариантов ниже подходящее слово

1. I hated ___ in school. I find learning about the past boring. I could never remember the years that things happened.

а. geography
b. biology
c. history
d. drama

2. My favorite subject is ___. I'm very good with numbers.

а. biology
b. geography
c. physical education
d. mathematics

3. We learned how rivers are formed today in ___.

a. geography
b. science
c. drama
d. physics

4. In ___ we had to wear special glasses because we were using dangerous chemicals.

a. history
b. chemistry
c. business studies
d. economics

5. If you don't want to cut open dead frogs then you shouldn't take ___.

a. chemistry
b. economics
c. physics
d. biology

 

6. She tried to ___ on her test, but her teacher caught her and she was kicked out of school.

a. term
b. revise
c. coursework
d. cheat

 

7. Only students who are ___ on this course may enter the classroom.

a. enrolled
b. retake
c. semester
d. revised

8. There will be no way to ___ this test if you fail.

a. retake
b. enroll
c. revise
d. cheat

Задание № 2

Выберите подходящее слово из предложенных вариантов:

Private (goals/education/year school)

School (goals/education/year/school)

Learning (goals/education/year/school)

Formal (goals/education/year/school)

Выберите подходящее слово из предложенных вариантов:

8. You need an educational (background/basic/goal/graduates/illiteracy/system) in mathematics if you want to be an engineer.

9. Something should be done to reform the educational (background/basic/goal/graduates/illiteracy/system) of the developing countries.

10. University (background/basic/goal/graduates/illiteracy/system) find difficulties to find a job nowadays.

11. One educational (background/basic/goal/graduates/illiteracy/system) for developing countries would be at least a (background/basic/goal/graduates/illiteracy/system) of education for every citizen.

12. Putting an end to adult (background/basic/goal/graduates/illiteracy/system) is another priority for developing countries.

Задание № 3

Выберите подходящее по смыслу выражение из предложенных:

1. The college specializes in science/humanities subjects such as history, sociology and religious studies.
2. The course aims to educate students in theory and also provide them with practical skills/qualifications.
3. My ancient history professor is Dr Watkins who, I understand, is a real aptitude/authority on the Roman Empire.
4. The pass/grade mark is 70%, and any students who fail will have to retake the test.
5. Students will be assessed/assigned by way of three pieces of coursework and an end-of-year test.
6. The apprenticeship/vocation scheme allows students to work and study at the same time.
7. St John’s College is the best place for people studying this particular concept/field of medicine.
8. It is a purely academic/vocational course, so students don’t get much opportunity to learn job skills.
9. Lime Ridge Primary/Secondary School is for pupils aged between 4 and 11.
10. We’ve finished studying bacteria in biology and we’ve now started a new topic/certificate– the human body.

Задание № 4

Переведите текст, представленный ниже с русского языка на английский используя активный словарный запас по теме Тема № 3 «Роль высшего образования в развитии личности. Образование в России и за рубежом» (Приложение № 3)

 

«Американская система школьного образования»

Американская система школьного образования отличается от систем других стран. В США существуют государственные общественные школы, частные начальные школы и частные средние школы. Государственные школы являются бесплатными, а частные школы -платные. Каждый штат имеет свою собственную систему общественных школ.

Начальное образование начинается в возрасте шести или семи лет, когда ребенок идет в первый класс. В возрасте шестнадцати школьники заканчивают начальную школу и могут продолжить свое образование в одной из средних школ или хай-скул, как они их называют.

Программа обучения в школе включает английский язык, арифметику, географию, историю США, естественные науки и, кроме того, физическую культуру, пение, рисование, труды и т. д. Иногда они изучают иностранный язык и общую историю. Кроме предоставления общего образования некоторые средние школы преподают предметы, полезные для тех, кто надеется найти рабочие места в промышленности и сельском хозяйстве или кто хочет пойти в колледжи или университеты.

После окончания средней школы все большее число американцев получает, высшее образование. Студенты не изучают одинаковые курсы. В течение первых двух лет они следуют основной программе. Это означает, что каждый студент должен выбрать по крайней мере один курс из общих отраслей науки: английский язык, естественные науки, современные языки, история и физическая культура. После первых двух лет каждый студент может выбрать предметы в соответствии с его профессиональными интересами.

Задание № 1 “What we should do to keep fit”

Заполните пропуски в предложениях. Выберите подходящие слова из предложенных:

Everybody should 1)….. about their health. There are some good 2)….. for keeping fit. We should keep a 3)….. and eat 4)….. food. Fat food, junk food and sweet things are 5) ….. for our health. We should go in for 6)…... We shouldn’t forget 7) ….. routines. We shouldn’t smoke and drink 8)….... It’s important to be in a good 9)….. every day because 10)….. emotions make us healthier.

1) A-take 2) A-decisions 3) A-diet 4) A-nice 5) A-worse 6) A-sports 7) A-daily 8) A-soft drinks 9) A-shape 10) A-bad B-care B-orders B-task B-healthy B-good B-parks B-terrible B-juice B-fit B-positive C-forget C-rules C-apple C-clever C-bad C-clubs C-hungry C-alcohol C-mood  C-better

Задание № 2

Заполните пропуски в предложениях. Выберите подходящие слова из предложенных выше:

(а. longevety; b. diabetes; c. healthy; d. exercises; e. obese; f. calories; g. vigorous; h. physical; i. flexibility; j. stress ;)

1. You hear a lot about living a …...lifestyle, but what does that mean?

2. One study has found that just a 10% weight reduction helped ….. patients reduce blood pressure, cholesterol and increase longevity.

3. One study has found that just a 10% weight reduction helped obese patients reduce blood pressure, cholesterol and increase ……..

4. Just adding a little movement to your life can: reduce the risk of heart disease, stroke and …..

5. In general, a healthy person doesn't smoke, is at a healthy weight, eats healthy and …….

6. Just adding a little movement to your life can: help maintain ……..as you age.

7. Once a week, turn off the TV and do something a little more ……... with your family.

8. Just adding a little movement to your life can: reduce ……..

9. We know it's good for us but avoid it like the plague either because we're used to being sedentary or afraid that exercise has to be ……….to be worth our time.

10. Every physical activity and every movement counts and it all adds up to burning more ……..

Задание № 3

Прочитайте текст и выполните задания на понимание, представленные ниже:

Задание № 1 “ Travelling ”

Вставьте в пропуски подходящие по смыслу слова, представленные ниже:

(a. information desk; b. commutin g; c. long journeys; d. customs; e. public transportation; f. customs officer; h. a round trip; i. one-way ticket ;)

1. British …… …… isa system of vehicles such as buses and trains which operate at regular times on fixed routes and are used by the public.

 

2. Where's …… ……., please?

 

3. It's exhausting ………. from Brighton to London every day.

 

4. I love going on long ……....

 

5. ……. is the place at a port, airport or border where travelers’ bags are looked at to find out if any goods are being carried illegally.

 

6. …… ……. is a person whose job is to look inside travelers’ bags to make certain they are not taking goods into a country without paying taxes.

 

7. How much is ….. ……. to New York?

 

8. If you make …… …..., you go on a journey and return to where you started from.

Задание № 2 “ Travelling ”

Вставьте в пропуски подходящие по смыслу слова, представленные ниже:

(а. breathtaking view; b.; accommodation c. self-catering (something); d. far-off destination; e. to book; f. charter flight; g. all-inclusive; h. full-board; i. half-board)

 

1. While I'm travelling, my favorite types of …... are hotels.

 

2. I've never thought that hotels with ……. service are so comfortable.

 

3. If you ……. your plane tickets in advance, they will be much cheaper.

 

4. John and Lily liked their tour with …….. service. They spent breakfasts and dinners in the hotel and bought lunches in the nearby cafes.

 

5. Mary thinks that ……. is neither pleasant nor efficient.

 

6. Last year during our summer trip to Hawaii we requested ……….at a hotel, which included all three meals (breakfast, lunch and dinner).

 

7. I’ve seen many ……….. during my journey to Paris.

 

8. Due to our modest budget, we had to take …………....

 

9. Australia is ………., nonetheless I want to visit it.

 

Задание № 3 “ Travelling ”

 

 Выберите подходящее слово из списка и вставьте его в предложение:

(accommodation, abroad, visit, arrives, journey, in advance, hotel)

It’s always more convenient to book tickets … 2. London Tourist Board is here to help you enjoy your … to London. 3. We can provide … in a wide range of price categories in over 900 hundred hotels and guest houses of Berlin. 4. Will you tell me about the facilities offered by your …? 5. Good-bye! I wish you a pleasant …. 6. She was as excited as a child about her first trip …, and spent the next days buying clothes. 7. It … at 11.00 but it may be a little late because the weather forecast is bad.

 

Задание № 4 “Travelling”

 

(Переведите слова и фразы, данные в скобках):

 

1. I hate flying and always prefer to travel (на поезде). Would you like (носильщика)for your luggage, miss? 3. Unfortunately there was no (кафе-ресторана) on the train and we had to take a lot of food with us. 4. Modern planes have very comfortable (сиденья) in all cabins. 5. There are always bustle and confusion (на станции). 6. Before boarding the plane (пассажир) must register at the airport. 7. You (приземлитесь) in London at ten-fifteen p.m. 8. If you’ve got something to declare you come through (красный коридор).

Задание № 1 “ Mass media ”

Задание № 2 “ Mass media ”

Закончите предложения, используя подходящие предлоги, представленные ниже:

(on; down; on; through; with; on; to; up; to; over)

 

1.I hardly ever browse.......... the ads.2.Is it risky to be hooked.........… the Internet?3.You can‘t keep in touch.............. what‘s happening if you don‘t read the papers.4.It‘s boring – let‘s switch.......... to another channel.5.Turn the sound.........., it‘s a bit loud.6.My mother always listens.............. the nine o‘clock news bulletin every night.7.Don‘t turn the TV...... – I‘m trying to read.8.What time is the film..............?9.Do you subscribe.................. any newspaper?10.I have a radio, but I seldom turn it............ except for concert

Задание № 3 “ Mass media ”

Прочитайте текст. Разделите текст на 5 частей. Подберите заголовки представленные ниже к каждому из 5 параграфов текста в соответствии с содержанием.

1. Promoting hate

2. A pleasant way to relax and spend our free time

3. Not only entertainment

4. Time is money

5. Guidelines about watching

 

Television unifies us The press, television and radio (mass media) play an important part in the life of the society. They influence the way people look at the world and make them change their views. Some people say:”News is not what happens – it is what you see or read in mass media.” In other words, mass media shapes public opinion. (Sometimes it is good, but sometimes terribly bad. It depends.)

Millions of people in their spare time watch TV and read newspapers and magazines. Television dominates one`s life if the family watches it most of the time. Television informs, educates, and entertains people. It is also a habit-forming drug impossible to resist.

Various TV games, such as quiz shows, and music programs attract a large audience. During TV quiz programs the questions are answered by the viewers. Then there are daily TV serials known as soap operas. Some people find them boring, others consider them to be good entertainment and relaxation. There is also a lot of advertising on TV. A lot of commercial firms buy the time to advertise their goods. Advertising often annoys the general public. A film, a good basketball or football match may be interrupted several times with advertisements for the soap powder or new perfume.

To convince the viewers that a certain product is the best and to persuade him to buy it takes not only a lot of imagination but also a lot of time. The same advertisements are repeated dozens of time every day, which bores the viewers.

Some people say there is too much violence on television, which has a bad influence on viewers, especially young people. Television often shows scenes of violence. But it is hardly fair to say that TV doesn`t try to raise the cultural level of the people or develop their artistic taste. Many of TV programs are excellent: they are made in good taste and with great professional skill. Television brings into millions of homes not only news and entertainment, but also cultural and educational programs.

Good or bad, television brings the world into our home and makes us closer to other people. Besides, it is a good company for people who live alone.

 

Контрольная работа № 8 «Проблема общения современного человека»

Задание № 1 Вставьте в пропуски подходящие по смыслу выражения, приведенные ниже в скобках:

(colleagues; class reunion; guests; appointment; neighbors; relatives; house-warming party; delegates; celebration meal; dinner party; a blind date; conference; meeting; summit)

1. Some of the ___________ had come all the way from Hong Kong just for the wedding.

2. I went to a __________last night, and it was great to see so many of my ex-classmates.

3. I have an important business meeting with some_______this afternoon.

4. In 2000, we had a big street party with all our____________.

5. Could you make an_________for me to see Mr. Ikegame some timer tomorrow?

6. I’m trying to organize a little_______for a few friends at my place on Saturday -can you come?

7. All our friends and __________are going to be at the wedding.

8. When Kristin passed her exams, we went out for a_________at her favourite restaurant.

9. Each member for the United Nations may send five________to the General Assembly.

10. Aaron moved into his new apartment months ago and he still hasn’t had a _______party.

11. Uma and Carl have arranged a________for me with a friend of theirs – I’m really nervous about going.

12. There have been angry demonstrations outside the building where the two presidents are having their ___________meeting.

13. Representatives from over a hundred countries attended the International Peace____in Geneva.

14. We have an important meeting tomorrow morning, and I’d like all staff to________.

Задание № 2 Подберите слова из левой и право колонки таким образом, чтобы получились полноценные выражения. Составьте письменно 5 своих примеров, используя лексику из данного упражнения.

  1. be deep in                                    a. someone
  2. join a chat                                    b. chat with someone
  3. have a                                          c. up with a friend
  4. text                                              d. well with someone
  5. improve your                               e. an e-mail to someone
  6. keep in                                         f. room
  7. have a lot                                     g. touch with someone
  8. catch                                            h. conversation with someone
  9. get on                                           i. communication skills
  10. forward                                       j. in common with someone

 

Контрольная работа № 9 «Научно-технический прогресс в современном мире»

Задание № 1 Ответьте на вопросы подобрав необходимые эквиваленты, приведенные ниже:

(life expectancy; immortality; cloning; eradication; vaccination; wrinkles; cosmetic surgery; resembling; rejuvenate; pioneer; justification; poverty)

1. Which V protects you against diseases? _____________________

 

2. Which C involves making an exact copy of plant or animal? ___________________

 

3. Which C S can help you to change your appearance? _____________________

 

4. Which E happens when you get rid of something completely? ___________________

 

5. Which I means ‘living forever’?___________________________

 

6. Which J means ‘a good reason for doing something’?_____________________

 

7. Which L E is usually higher for women than for men? _________________________

 

8. Which P means ‘done for the first time’? ___________________________

 

9. Which P is the noun from ‘poor’? _____________________

 

10. Which R would most older people like to do to their bodies? ________________

 

11. Which R is another word for ‘looking like’?__________________

 

12. Which Ws do most people want to hide, or try to get rid of?_________________

 

Задание № 2 “ Scientific progress ”

Прочитайте текст и найдите эквиваленты к следующим выражениям на русском языке:

(клавиатура, принтер, устройство, жёсткий диск, программное обеспечение, процессор, память, существенный, немедленно) A computer consists of a screen, a keyboard and a boxlike case with the “brains” of the system. For most tasks you’ll also need a printer and, perhaps, a pointing device called a mouse. This equipment is called hardware. By itself, hardware is like a cassette player without tapes. A computer needs programs, or software, which usually includes one or more computer discs and a printed instruction manual. The price depends on the hardware’s brain power—the type of processor and the size of its memory. How much power do you need? That depends of the software you’ll use. In general, words and numbers demand less from a computer than pictures and sound. Sufficient power is important because a computer works interactively. With hardware that isn’t up to the job, you might have to wait 30 seconds for an on-screen thesaurus to look up a word. But with the right system the entry would appear instantly.

 

Задание № 3 “ Scientific progress ”

Вставьте в пропуски слова приведенные ниже:

(software computers peripherals calculator ports monitor keyboard configuration hardware printer)

 

So you only have a pocket (1)_____to do addition, multiplication and so on, you want to know about real (2)_____? Right. Well, the machines themselves are called the (3)_____ and the programs that you feed into them are called the (4)_____. If you want to see the results of what you are doing, you’ll need a (5)____or you’ll have to plug into a television set. You’ll operate your machine like a typewriter by pressing keys on the (6)______. If you want to record on the paper of what you are doing, you’ll need a (7)______. On the rear panel of the computer there several (8)_______into which you can plug a wide range of (9)______-- modems, fax machines and scanners. The main physical units of a computer system are generally known as the (10)______.

 

 

Оценочное средство 2.

Лексико-грамматический тест:

Критерии оценивания: обучающийся получает оценку «зачтено» за выполнение работы в случае, если он правильно выполнил не менее 80% заданий в каждом тесте. После проверки тесты выдаются для исправления ошибок.

 

Задание № 1. Раскройте скобки, чтобы получить Present Perfect или Past Simple

Вопросительной форме:

  1. … you … (hear) this song before?
  2. … you … (hear) this song yesterday?
  3. … they … (go) to school since the first form?
  4. … they … (go) to school yesterday?
  5. … he … (ride) a horse last week?
  6. … he … (never/ ride) a balloon?

Задание № 2 Перепишите предложения, используя Present Perfect or the Past Simple:

1. This scientist … (write) a lot of books. He … (write) his first one in 2001.
2. … you … (ever see) a film as good as that?
3. I … (never travel) to the USA. What about you? When … (you go) there?
4. He … (live) in Manchester for eight years, and he wants to move to another place.
5. She … (live) in Manchester for two years, and then in 2003 she … (move) to London.
6. We … (meet) Jane and Alan two years ago. How long … (you know) them?

Задание № 3 Найдите предложения с ошибками и исправьте их:

  1. Do you know about Sue? She has given up her job.
  2. My mother has grown up in Scotland.
  3. How many plays has Shakespeare written?
  4. Oh, I’ve cut my finger. It’s bleeding.
  5. The Chinese have invented paper.
  6. Where have you been born?

 

Задание № 4 Переведите предложения на английский язык, используя Present Perfect или Past Simple:

1. Могу я видеть Джона? — Боюсь, что нет. Он уехал в Москву. -Когда он уехал? — Два дня назад.
2. Вы уже сделали это упражнение? — Нет, я перевела только 10 предложений.
3. Вы уже сдали все экзамены? — Нет, мы сдали только два. — Сколько экзаменов вы сдавали в прошлом году? — Пять.
4. Почему Аня такая грустная? — Она поссорилась с Ником. — Боже, сколько раз они ссорились в этом месяце? — Думаю, много раз.
5. Как вы провели зимние каникулы? — Очень хорошо. 31 декабря у нас была новогодняя вечеринка, мы танцевали, смотрели телевизор, а вечером пошли гулять. 2 января мы ездили за город.

Test # 4 Употребление глаголов группы прошедшего времени (Past tenses: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous)

Задание I. Раскройте скобки. Поставьте глаголы в соответствующую форму: (Past tenses (Active Voice) Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous)
 

1. Peter told me…….(already/pay) the bill.

2. Brian believed that John……(to move/pay) the bill.

3. When Ron arrived, the party….(already/begin).

4. Sarah was exhausted. She (wash) ….. the dished for me more than tree hours.

5. The children (already/go)…..to bed when their mother came from work.

6. It was my first flight; I (never/travel)…..by plane before.

7. My wife didn’t watch the film with me because she (already/to see)…….it.

8. I…… (talk) over the phone when they brought me the letter

9. They……… (sit) in the room when the taxi arrived.

10. The musician …….(play) the piano for a whole hour when we came in.

Задание № II. Раскройте скобки. Поставьте глаголы в соответствующую форму: (Past tenses: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous)


  1. The workers…… (to be) on a strike for three weeks when the agreement on pay ….(to be reached).
  2. When she got the results of her medical tests, she realized that she….. (to be feeling) ill since she …….(to be) on holiday.
  3. The door was unlocked. She …..(to wonder) who….. (to leave) the door open.
  4. He (to play) football when the ball (to hit) his head.
  5. He….. (to drive) to work for half an hour when suddenly his car….. (to break) down.
  6. When he arrived at the office he…. (to discover) that he ….(to leave) all the necessary papers at home.
  7. Susan…. (to type) some letters when the boss…. (to ask) her into his office.
  8. Jerry…. (to be) nervous, for he…. (never to flow) in an airplane before.
  9. I…. (never to like) going to the cinema on my own when I was a teenager.
  10. Kate…. (to dance), but when she saw a newcomer she…. (to stop).

 

Поставьте глаголы в скобках в соответствующее время: (Present Simple, Present Continuous в значении будущего времени или в Future Simple, Future Continuous, Future Perfect, Future Perfect Continuous)

1. The train __________ (to arrive) at 12:30.

2. We __________ (to have) dinner at a seaside restaurant on Sunday.

3. It __________(to snow) in Brighton tomorrow evening.

4. On Friday at 8 o’clock I __________ (to meet) my friend.

5. Paul __________ (to fly) to London on Monday morning.

6. Wait! I __________ (to drive) you to the station.

7. The English lesson __________ (to start) at 8:45.

8. Are you still writing your essay? If you __________ (to finish) by 4pm, we can go for a walk.

9. I __________ (to see) my mother in April.

10. Look at the clouds – it __________ (to rain) in a few minutes.

11. When they __________ (to get) married in March, they __________ (to be) together for six years.

12. You’re carrying too much. I __________ (to open) the door for you.

13. Do you think the teacher __________ (to mark) our homework by Monday morning?

14. When I __________ (to see) you tomorrow, I __________ (show) you my new book.

15. After you __________ (to take) a nap, you __________ (to feel) a lot better

16. I’m sorry but you need to stay in the office until you __________ (to finish) your work.

17. I __________ (to buy) the cigarettes from the corner shop when it __________ (to open).

18. I __________ (to let) you know the second the builders __________ (to finish) decorating.

19. Before we __________ (to start) our lesson, we __________ (to have) a review.

20. We __________ (to wait) in the shelter until the bus __________ (to come).

 

Тест № 7 Употребление глаголов в пассивном залоге. Present Simple and Present Continuous Passive; Present Perfect and Past Simple Passive; Past Continuous and Past Perfect Passive; Past Continuous and Past Perfect Passive; Future Simple Passive/Future Perfect Passive)

Поставьте глаголы в соответствующую форму пассивного залога:

1. Our house... now.
is being repaired
is been repaired
has being repaired

2. The message... by e-mail tomorrow by 10 oclock.
will be sent
will have been sent
will be sended

3. Nick... to be a very interesting person.
has been known
is known
is been known

4. Our school conferences... once a year.
were held
are being held
are held

5. Your results... and found correct.
have been studied
has being stidied
were studied

6. This book... soon.
would been published
will have been published
will been published

7. Lomonosov... in a small Russian village not far from the White Sea.
was borne
am born
was born

8. All the participants of the conference... about the time-table.
should have been told
should be told
should been told

 

Задание № 1. Put the verbs in the brackets into the Present Indefinite or the Future

Indefinite Tense. Поставьте глаголы в скобках в Present Indefinite или Future Indefinite:

1. If Peter __________ (come) to my place, we__________ (go) to play in the yard.

2. If Peter__________ (not come) to my place, I __________ (watch) TV.

3. If Frank’s parents__________ (have) their holidays in summer, they __________ (go) to the seaside.

4. If they __________ (have) their holidays in winter, they __________ (stay) at home.

5. If the fog _______ (thicken), Harold _______ (put up) the tent for the night.

6. When I _______ (finish) my work, I_______ (go) to the cinema.

7. We_______ (buy) this book as soon as our mother_______ (give) us some money.

8. When we _______ (come) to your place you_______ (show) us your present.

 

Задание № 2. Choose the correct option to form second conditional sentences. Выберите правильный вариант из предложенных, чтобы сформировать условное предложение II -го типа:

 

  1. No mother would have sent/would send a child to anything so awful if she is not/ were not in such misery herself!
  2. I wouldn’t / mustn’t be surprised if we will turn / turned out to be ordinary humans, after all.
  3. If Maggie looked/ would look out his eyes, would she / did she come away from the terrifying experience?
  4. If the captain was / had shipwrecked, and you wanted/ want to rescue him in a boat, he would want / will want to know who was rowing the boat before he would get / got in.
  5. The transfer will / would be easier if she would have /had no idea what was happening.
  6. The East India Company can / could break Miguel’s control, if it can increase / increased the coffee amount on the market.
  7. If my brother were / had to blame he will/ would ask your forgiveness.
  8. If this could / was be arranged there will be/ would be nothing left for Chris to do.

Задание № 3. Find and correct mistakes in the second condition sentences. Some sentences are correct. Найдите и исправьте ошибки в условных предложениях II -го типа. Некоторые предложения составлены правильно:

  1. How could mother go on living with him if it were like this!
  2. I would be grateful if Jack will distribute this text.
  3. I should be grateful if this text would have been circulated as a document.
  4. Even if I remember them, whom could they interest?
  5. If Mike were to challenge you to a duel, what should you do?
  6. But if wind energy can be more efficiently stored, wind power could compete with other types of electricity generation.
  7. if Katerina did really come first to Tatyana's lodgings, Marya could have detain her.
  8. If six of us had to die on the way, what was to keep me from crying?
  9. I should have ship as a loafer if ever I shipped at all.
  10. Montezuma would be very angered, if I were sacrificed in such a far-off town.

 

 

Оценочное средство 3.

Собеседование:

Критерии оценивания: обучающийся получает оценку «зачтено» в случае, если он смог ответить на все вопросы по изученным темам самостоятельно или при помощи наводящих вопросов преподавателя, если ошибки (синтаксические, грамматические, фонетические и лексические) не искажают содержания ответов и их количество не превышает 20% от общего числа предложений, заданных вопросов и полученных ответов.

 

Вопросы к разделам 1-5:

CANADA

1. Where is Canada located geographically? What territory does Canada occupy? What is the capital of Canada?

2. What is Canada rich in? Describe the population of Canada. What nationalities live in Canada? What are the most important cities?

3. What are Canada’s largest ports? What are the largest lakes in Canada? What mountains are there in Canada?

4. What are the longest rivers?

5. What is the largest island in the north of Canada?

NEW ZEALAND

1. Where is New Zealand located? What islands does it consist of? On which island are there many lakes?

2. What sea washes the western coast of New Zealand? What is the highest mountainous range?

3. What is the national emblem of New Zealand? What is the capital of New Zealand?

4. What are the main cities? What is the nickname of New Zealand?

5. Which city resembles Edinburgh? What is the population of New Zealand?

6. Who are the Maoris? What are they famous for?

7. What houses does the Parliament consist of? Who represents the Queen of England?

 

Содержание оценочных средств промежуточного контроля

5.1 Промежуточная аттестация проводится в виде зачета (1 семестр)

 

Обучающийся получает оценку «зачтено» в 1 семестре, если он получил оценку «зачтено» за:

1. все контрольные работы (№ 1-5) первого семестра;

2. все тесты (№ 1-5) первого семестра;

3. собеседование по темам № 1-5 первого семестра.

 

5.1.2 Промежуточная аттестация в 2 семестре проводится в форме экзамена. Объектом контроля на экзамене становится достижение заданного программой уровня владения иноязычной компетенцией. К экзамену готовы студенты, которые получили оценку «зачтено» в 1 семестре обучения, а также студенты, которые получили оценку «зачтено» за:

 

1. все контрольные работы (№ 6-9) второго семестра;

2. все тесты (№ 6 -9) второго семестра;

3. собеседование по темам № 6-9 второго семестра;

 

.

 

Экзамен проводится в виде: чтения оригинального англоязычного текста на пониманиесодержания, ответов на вопросы по тексту, перевода предложений с русского на английский с использованием лексики текста (1200 -1500 зн.)

К ритерии оценивания:  обучающийся получает оценку «отлично», если он не допустил ни одной ошибки, выполняя задания к тексту; если он передал содержание текста без его искажения, пересказ не содержит ни грамматических, ни фонетических ошибок и ответил на все вопросы собеседника;

 обучающийся получает оценку «хорошо», если он правильно выполнил 80% заданий к тексту; если он передал содержание текста без его искажения и пересказ не содержит существенных грамматических и фонетических ошибок, либо обучающийся смог самостоятельно их скорректировать и ответил на все вопросы собеседника;

 обучающийся получает оценку «удовлетворительно», если количество правильных ответов к заданиям по тексту составляет не более 70%; содержание текста передано со значительными пробелами и неточностями, искажающими ее содержание, которые студент смог скорректировать только частично при помощи наводящих вопросов преподавателя.

 

ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК

 

 

Направление подготовки бакалавриата

44.03.05 Педагогическое образование (с двумя профилями подготовки)

Профили направления подготовки бакалавриата
«Образование в предметных областях (Математика и информатика)»

Форма обучения очная

 

 

Петрозаводск

2019

 

1. Фонд оценочных средств для текущего контроля успеваемости, промежуточной аттестации обучающихся по дисциплине


Поделиться с друзьями:

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.378 с.