Exercise 1. Read about the inventors and inventions. — КиберПедия 

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Exercise 1. Read about the inventors and inventions.

2020-11-19 103
Exercise 1. Read about the inventors and inventions. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Г. Иностранный язык

Тема урока: Культура англоязычных стран. Британские изобретатели. Составление краткого сообщения.

Цель

Образовательная

1. Активизировать употребление лексики по теме «Изобретения, которые потрясли мир. Британские изобретатели»; практиковать обучающихся в чтении, устной речи и составлении краткого сообщения;

 

Exercise 1. Read about the inventors and inventions.

P1:Joseph Nicéphore Niépce from France pioneered photography in 1829.
P1: In 1876 Alexander Graham Bell, an American engineer, invented telephone.
P1: Karl Benz produced the world’s first petrol-driven car in Germany in 1878.
P1: In 1895 the Lumiere brothers patented their cinematography and opened the world’s first cinema in Paris.
P1: Wilbur and Orville Wright built the first airplane in 1903 (USA).
P1: In 1908 James M. Spangler from the USA built the first vacuum cleaner.
P1: In 1908 US automobile manufacturer Henry Ford created the world’s first car assembly line.
P1: John Logie Baird from Scotland invented television in 1926.
P1: The first Russia’s automobile was designed by P.A.Frez and E.A.Yakovlev. By May 1896 the car had been built.
P1: In 1945 the Nobel Prize was given to Alexander Fleming for penicillin that had been discovered in 1928.
P1: In 1928 Richard Drew perfected the Scotch tape, which had been invented by Jim Kirst from the USA in 1923.
P1: The first ballpoint pen was produced in 1940 though it had been invented by L. Biro, a Hungarian artist and journalist, in 1905.
P1: Sergey Korolyev (Russia) designed the first artificial satellite in 1957.
P1: Akio Morita (Japan) developed the first personal stereo – Sony Walkman in 1957.
P1: In 1981 Bill Gates (USA) created Microsoft-DOS (Disk Operating System).
P1: Scottish scientist Ian Wilmat developed the idea of cloning in 1997.


Exercise 2. What inventions had been made by the end of the 19- 20th century?

1. ……………..… had been invented by the end of the 19th century.
2. ……………...…. had been pioneered by the end of the 19th century.
3. ……………..…. had been patented by the end of the 20th century.
4. ……………..….. had been produced by the end of the 19th century.
5. ……………..….. had been designed by the end of the 20th century.
6. ………………… had been tested by the end of the 20th century.

Exercise 2. Answer the questions following the model answers to give your own answers.

1. What units and machines do you use in your household?
2. What do you use for watching films?
3. What do you use for calling somebody who is far from you?
4. What do you use for cleaning rooms?
5. What gadget do you use for taking photos?
6. What do you use for listening to music?

P1: I use many of them: a car, a computer, a refrigerator, a vacuum cleaner and so on.
T: I see. What is the most useful thing for your mother?
P2: In my opinion, it is a cooker.
T: What unit or machine can’t you do without?
P3: It is my computer.
T: What thing can’t your father live without?
P4: Without TV, to my mind.
T: What thing do you use every day?
P5: I think, it is my mobile telephone.
T: What thing can you easily do without?
P6: It is a sewing machine. I hardly ever use it.
T: What is the most useless thing in your household?
P7: It is a video recorder. I am always lack of time to use it.
T: What thing do you use regularly?
P8: I can’t live without my mobile telephone.
T: What is your favourite unit?
P9: I think it is my walkman. I am fond of listening to music.
T: What about you?
P10: I like watching TV.

 

Домашнее задание. Напишите краткое сообщение на английском языке на тему «Extraordinary things in my home». Объём высказывания – 120-140 слов.

 

Критерии оценивания творческих письменных работ (письма, сочинения, эссе, проектные работы, в т.ч. в группах).

 

 

Отмет    

Критерии оценивания

    ка                                 1.Содержание: 2.Структура и   3. Лексика 4. Грамматика 5. Орфография и       логика       пунктуация   «5» Коммуникативная Высказывание   Лексика Использованы Соблюдены     задача решена логично,   соответствует разнообразные правила     полностью, использованы   поставленной грамматические пунктуации:     стилистическое средства   коммуникативной конструкции в предложения     оформление речи логической   задаче, соответствии с начинаются с     выбрано связи,   используется в поставленной заглавной буквы,    

правильно с

соблюден   достаточном коммуникативной в конце    

формат

 

объеме согласно

задачей и

предложения

   

учётом цели

     

высказывания

 

требованиям

требованиям

стоит точка,

   

высказывания.

     

и текст

 

данного года

данного года

вопросительный

         
      поделен на обучения. обучения языку. или  
      абзацы.   Грамматические восклицательный  
      Структур-   ошибки либо знак.  
      ное   отсутствуют, Используются  
      оформление   либо допускается точки в  
      работы   наличие ошибок, сокращениях  
     

соответст-

  которые не

слов (etc., i.е.,

 
       

препятствуют

 
     

вует нормам,

 

e.g., Prof., Nov.,

 
       

решению

 
     

при-

 

U.K., В.С., Ave.),

 
       

коммуникативной

 
     

нятым в

 

запятые,

 
       

задачи

 
     

стране

 

апостроф, дефис,

 
        (допускается 1  
      изучаемого   грубая или до 3х тире, двоеточие,  
      языка   негрубых точка с запятой,  
          ошибок). кавычки в  
            соответствии с  
            правилами и  
            смыслом  
            высказывания.  
            Соблюдаются  
            правила  
            орфографии  
            (допускается до  
             
            орфографических  
            ошибок).  
 

Г. Иностранный язык

Тема урока: Культура англоязычных стран. Британские изобретатели. Составление краткого сообщения.

Цель

Образовательная

1. Активизировать употребление лексики по теме «Изобретения, которые потрясли мир. Британские изобретатели»; практиковать обучающихся в чтении, устной речи и составлении краткого сообщения;

 

Exercise 1. Read about the inventors and inventions.

P1:Joseph Nicéphore Niépce from France pioneered photography in 1829.
P1: In 1876 Alexander Graham Bell, an American engineer, invented telephone.
P1: Karl Benz produced the world’s first petrol-driven car in Germany in 1878.
P1: In 1895 the Lumiere brothers patented their cinematography and opened the world’s first cinema in Paris.
P1: Wilbur and Orville Wright built the first airplane in 1903 (USA).
P1: In 1908 James M. Spangler from the USA built the first vacuum cleaner.
P1: In 1908 US automobile manufacturer Henry Ford created the world’s first car assembly line.
P1: John Logie Baird from Scotland invented television in 1926.
P1: The first Russia’s automobile was designed by P.A.Frez and E.A.Yakovlev. By May 1896 the car had been built.
P1: In 1945 the Nobel Prize was given to Alexander Fleming for penicillin that had been discovered in 1928.
P1: In 1928 Richard Drew perfected the Scotch tape, which had been invented by Jim Kirst from the USA in 1923.
P1: The first ballpoint pen was produced in 1940 though it had been invented by L. Biro, a Hungarian artist and journalist, in 1905.
P1: Sergey Korolyev (Russia) designed the first artificial satellite in 1957.
P1: Akio Morita (Japan) developed the first personal stereo – Sony Walkman in 1957.
P1: In 1981 Bill Gates (USA) created Microsoft-DOS (Disk Operating System).
P1: Scottish scientist Ian Wilmat developed the idea of cloning in 1997.


Exercise 2. What inventions had been made by the end of the 19- 20th century?

1. ……………..… had been invented by the end of the 19th century.
2. ……………...…. had been pioneered by the end of the 19th century.
3. ……………..…. had been patented by the end of the 20th century.
4. ……………..….. had been produced by the end of the 19th century.
5. ……………..….. had been designed by the end of the 20th century.
6. ………………… had been tested by the end of the 20th century.

Exercise 2. Answer the questions following the model answers to give your own answers.

1. What units and machines do you use in your household?
2. What do you use for watching films?
3. What do you use for calling somebody who is far from you?
4. What do you use for cleaning rooms?
5. What gadget do you use for taking photos?
6. What do you use for listening to music?

P1: I use many of them: a car, a computer, a refrigerator, a vacuum cleaner and so on.
T: I see. What is the most useful thing for your mother?
P2: In my opinion, it is a cooker.
T: What unit or machine can’t you do without?
P3: It is my computer.
T: What thing can’t your father live without?
P4: Without TV, to my mind.
T: What thing do you use every day?
P5: I think, it is my mobile telephone.
T: What thing can you easily do without?
P6: It is a sewing machine. I hardly ever use it.
T: What is the most useless thing in your household?
P7: It is a video recorder. I am always lack of time to use it.
T: What thing do you use regularly?
P8: I can’t live without my mobile telephone.
T: What is your favourite unit?
P9: I think it is my walkman. I am fond of listening to music.
T: What about you?
P10: I like watching TV.

 

Домашнее задание. Напишите краткое сообщение на английском языке на тему «Extraordinary things in my home». Объём высказывания – 120-140 слов.

 


Поделиться с друзьями:

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.029 с.