На Господи, воззвах: стихиры, глас 5. Подобен: Радуйся — КиберПедия 

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...

На Господи, воззвах: стихиры, глас 5. Подобен: Радуйся

2020-10-20 117
На Господи, воззвах: стихиры, глас 5. Подобен: Радуйся 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Вечер

Блажен муж:

На Господи, воззвах: стихиры, глас 5. Подобен: Радуйся

Радуйся, Великий Но́вграде,/ красу́йся и лику́й, Церковь Божия,/ днесь бо свети́ло великое нам явися,/ многоцеле́бныя мо́щи блаженнаго Иакова,/ и мир весь просвеща́ют Богодарованными чудесы́,/ яко источник неисчерпаемый показа́шася,/ и яко струи́ точа́т исцеления/ верою приходя́щим к блаженным моще́м его:/ да́рует бо здра́вие неоску́дно,/ боля́щим во гресе́х великое врачева́ние,/ и Христа мо́лит дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.

Радуйся, Богому́дре отче Иакове,/ твоя бо мо́щи всечестны́я и святыя/ оби́льно всегда источа́ют исцеления верно приходя́щим,/ благоуха́ния всех исполня́юще духовнаго/ и тьму демонскую далече отгоня́юще./ Темже мо́лим тя, раби́ твои,/ всякаго наве́та вра́жия нас изба́вити:/ яко да радостною душею и чистым сердцем,/ святое твое пренесе́ние духовно пра́зднующе,/ мо́лимся дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.

Радуйся, премудре отче Иакове,/ Ангельское на земли житие́ пожи́л еси,/ ду́хови плоть повину́л еси,/ пощением же и воздержанием свет ми́рови яви́лся еси,/ украси́лся бо еси, блаженне,/ и Святей Троице обитель себе соде́лал еси,/ и дарова́ния чуде́с от Нея сподо́бися/ исцели́ти различныя неду́ги/ приходящим с верою к моще́м твоим, и пра́зднующим святое пренесе́ние./ Моли́ дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.

Слава, глас 4:

Преблаженне отче наш Иакове,/ благодатию Божественнаго Духа/ обильно всегда источа́еши исцеления/ с верою приходя́щим к мощем твоим,/ ю́же прия́л еси от всех Царя Христа Бога./ егоже де́телию ду́хи лукавыя от человек отгоня́еши,/ исцеля́еши стра́сти неисце́льныя/ и просвещаеши верных сердца́ блистанием чудес твоих./ С Вы́шними же ли́ки ныне на Небесех водворя́ешися, Богому́дре,/ и ра́дости неизрече́нныя наслажда́ешися./ Темже днесь пра́зднующе пренесение твое,/ моли, мо́лим тя, молитвами твоими/ дарова́ти нам пособие на враги/ и мир ми́рови испроси́,/ належа́щих нам скорбе́й душевных и телесных страсте́й/ свободи́ молитвами твоими.

И ныне, Богородичен: И́же Тебе́ ра́ди богооте́ц проро́к Дави́д / пе́сненно о Тебе́ провозгласи́, / вели́чия Тебе́ Сотво́ршему: / предста́ Цари́ца одесну́ю Тебе́. / Тя бо Ма́терь, Хода́таицу Живота́ показа́, / без отца́ из Тебе́ вочелове́читися Благоволи́вый Бог, / да Свой па́ки обнови́т о́браз, истле́вший страстьми́, / и заблу́ждшее горохи́щное обре́т овча́, / на ра́мо восприи́м, к Отцу́ принесе́т, / и Своему́ хоте́нию, с Небе́сными совокупи́т Си́лами, / и спасе́т, Богоро́дице, мiр, / Христо́с име́яй ве́лию и бога́тую ми́лость.

Вход. Прокимен дне. И чтения три преподобническая.

Премудрости Соломони чтение.

Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука. Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их. И еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено. И в мале наказани бывше, великими благодетельствовани будут: яко Бог искуси я, и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле искуси их: и яко всеплодие жертвенное прият я. И во время посещения их возсияют, и яко искры по стеблию потекут. Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющиися Нань разумеют истину, и вернии в любви пребудут Ему. Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его. Прем 3:1–9

Премудрости Соломони чтение.

Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, попечение их у Вышняго. Сего ради приимут царствие благолепия, и венец доброты от руки Господни: зане десницею покрыет я, и мышцею защитит их. Приимет всеоружие рвение Свое, и вооружит тварь в месть врагом. Облечется в броня правды, и возложит шлем, суд нелицемерен. Приимет щит непобедимый, преподобие: поострит же напрасный гнев оружие: споборет же с Ним мир на безумныя. Пойдут праволучныя стрелы молниины, и яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят. И от каменометныя ярости, исполнь падут грады. Вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло. Сопротив станет им дух силы, и яко вихор развеет их: и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных. Слышите убо царие и разумейте, навыкните судии концев земли. Внушите держащии множества, и гордящиися о народех язык. Яко дана есть от Господа держава вам, и сила от Вышняго. Прем 5:15–24; 6:1–3

На утрени

Канон Богородицы, со ирмосом на 6. И святаго канон на 8. егоже краегранесие по алфавиту до девятыя песни: Совершен же списавшаго именем. Глас 5

Песнь 1

Ирмос: Спасителю Богу,/ в мо́ри люди немо́крыми ногами наста́вльшему/ и фараона со всево́инством пото́пльшему,/ Тому Единому пои́м, яко просла́вися.

Агнче Божий, Слове, даждь ми слово недостойному Твоему рабу,/ да возмогу́ воспе́ти в память пренесения моще́й блаженнаго Иакова торжество, взывая:/ Тому Единому воспоим, яко прославися.

Безвестная и тайная последнему роду явле́на быша честныя мо́щи твоя́, премудре Иакове,/ к нимже прикасающеся, освящение прие́млем, Господеви поюще:/ Того Единаго воспоим, яко прославися.

Всесвятая твоя память возсия́ ми́рови, яко солнце, просвещая ду́ши благочестно поющих тя,/ в нейже моли́ся,блаженне, пода́ти очищение грехов Го́сподеви зовущим:/ Того Единаго воспоим, яко прославися.

Богородичен:

Господороди́тельнице Чистая, Небесный вхо́де,/ горо́ несеко́мая, дверь непроходи́мая,/ апостолом слава, мучеником веселие, преподобным красота,/ приими моление наше, еже Ти приносим/ в память блаженнаго Иакова, Господеви поюще:/ Того Единаго воспоим, яко прославися.

Катавасия: Отверзу уста моя:

Песнь 3

Ирмос: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повелением Твоим/ и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую/ на недви́жимем, Христе, ка́мени заповедей Твоих,/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.

День пра́зднственный днесь празднуют наро́ди Великаго Нова́гра́да,/ обрето́ша бо мощи блаженнаго Иакова, яко некое сокровище бога́тно,/ непрестанно Христу зовуще:/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.

Естество́ тле́нное нивочто́же вмени́в,/ житие чистое на земли пожи́л еси/ и сего ради наследовал еси Небесное селение./ Моли и нам получити та́мошнее блаженство, празднующим твое пренесение,/ да непрестанно Христу зовем:/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.

Житие твое, яко солнце, в сердца́ верных возсия́, зарю́ чуде́с испуща́я,/ темже и нас невечерним Светом озари́, всечестное твое пренесение почитающих,/ да непрестанно Христу зовем:/ Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.

Богородичен:

Зело́ лю́те погружа́емую ду́шу мою в пучи́не житейских страстей/ и бу́рею одержи́мую безме́рных согрешений,/ спасения ми простри́ ру́ку, Пречистая, и изведи из глубины́ зол моих,/ да, радуяся, славлю Тя, Всенепорочную.

Седален, глас 5

Пресветлая и светоносная, отче Богомудре Иакове,/ приспе́ твоя память, созывающи верных множество/ прославити и пети твое честно́е пренесение,/ просим от Христа прияти велию милость.

Слава и ныне, Богородичен

Явилася еси вы́шши Небесных сил,/ Владыку и Господа рождши, Богородице:/ земны́х естество возвела еси, Богоневестная./ Темже Тя, воистинну, Богородительнице,/ сердцем и душе́ю вернии славим.

Песнь 4

Ирмос: Дела́ смотре́ния Твоего, Господи,/ ужаси́ша пророка Аввакума:/ изше́л бо еси на спасение людей Твоих,/ спасти пома́занныя Твоя́ пришел еси.

Зе́млени бо есмы́ и пе́рстни челове́цы,/ верно припа́даем к пречестны́м моще́м твоим, блаженне Иакове, прося́ще отпуще́ния грехов:/ молися о верно празднующих твое честно́е пренесение.

Иже крест взем, блаженне, и желаемаго ти отечества достиг, Горняго Иерусалима,/ и в нем со Ангелы лику́еши, Иакове премудре:/ молися о чтущих твое честно́е пренесение.

Ныне на Небесе́х с праведными весели́шися, преблаженне Иакове,/ с нимиже молися, Христу предстоя́, мир ми́рови дарова́ти/ и благочестивому народу нашему здравие, и на враги побеждение,/ и всем скорбя́щим утеше́ние.

Богородичен

Кто не удиви́тся или кто не почуди́тся человеколюбию Божию,/ сшед бо с Небесе́ и воплоти́ся нас ради из Тебе без Отца, Едина Всепетая:/ егоже моли изба́витися рабо́м Твоим от всякия скорби.

Песнь 5

Ирмос: Окая́нную душу мою, нощеборю́щуюся со тьмою страсте́й,/ предвари́в, уще́дри/ и возсияй, мысленное Солнце, днесве́тлыя звезды́ во мне,/ во еже раздели́ти нощь от света.

Любовию чту́ще твое пренесение, прилежно тя молим, премудре Иакове,/ не преста́й моли́ся Христу Богу,/ да прии́мем грехов просты́ню и да озари́т нас в нощи́ свет.

Множество народа Великаго Нова́гра́да, сошедшеся днесь в твое пренесение, блаженне Иакове,/ и прикаса́ющеся честны́м моще́м твоим, от них исцеления почерпа́ем, непрестанно зову́ще:/ да озарит нас в нощи́ свет.

Не то́кмо в житии сый, но и по смерти мно́га чудеса/ от честныя ти раки содева́ются приходящим с верою, всеблаженне Иакове,/ недуги прогоняеши и от бед избавляеши силою Христовою./ К Немуже непрестанно зовем:/ да озарит нас в нощи́ свет.

Богородичен

Он, вселукавый, по вся дни к го́ршим влече́т мя,/ и в ров погибели влага́ет, и во отчаяние мя влече́т;/ но того мя ловле́ния, Чистая, исхи́ти,/ и творити волю Божественную Сына Твоего и Бога нашего настави,/ и в час страшнаго пришествия Его избави мя всякаго осуждения.

Песнь 6

Ирмос: Обы́де мя бездна,/ гроб мне кит бысть:/ аз же возопих к Тебе, Человеколюбцу,/ и спасе́ мя десни́ца Твоя, Господи.

Прииди́те, соберитеся, Великаго Нова́гра́да народи,/ све́тло празднуем пренесение моще́й блаженнаго Иакова,/ мо́лится бо ко Владыце и Богу нашему, да избавит нас от всякаго озлобле́ния,/ к Немуже, воспевающе, глаголем:/ спасе́ нас десни́ца Твоя, Господи.

Ра́ка мощей твоих, премудре Иакове, дража́йши сапфира показася,/ чудотвори́ва бо бе, исцеле́ния источа́ющи./ Тя ублажающе́, вернии радостно от души Христу зове́м:/ спасе́ нас десни́ца Твоя, Господи.

Светлыми сиянии обрето́шася на кре честныя твоя мо́щи, Иакове пречудне,/ ныне, аки заря пресветлая, просвещают и освещают чтущих тя верно/ и радостно от души Христу зову́щих:/ спасе́ нас десни́ца Твоя, Господи.

Богородичен

Тебе, Чистую Деву Нескве́рную,/ Едину и́мам сте́ну непреобори́му,/ прибежище и покров кре́пок и оружие спасения,/ да мя не пре́зриши окаяннаго,/ надежда ненадежным, скорбя́щим радость и заступление.

Песнь 7

Ирмос: Огня гаси́лище, отроко́в молитва,/ орошающая пещь проповедница чудесе́,/ не опаля́ющи, ниже́ сожига́ющи/ песносло́вцы Бога отец наших.

Уста́ви нынешнюю бурю, обдержащую нас, блаженне,/ и укроти́ молитвами твоими,/ и варварское нахождение низложи́,/ и нас, раб твоих, на сопостаты укрепи, да, радующеся, поем:/ Боже, благосло́вен еси.

Фарисейски не лицеме́руем, но, со смирением и радостию прикасающеся к мощем твоим, премудре Иакове,/ просим прощения грехов, Христу от души вопиюще:/ Боже, благословен еси.

Храни́тель бу́ди великия России, христолюби́вому народу нашему, Богомудре Иакове,/ сохраняяй от пога́ных нашествия и междоусобныя бра́ни, гла́да же и па́губы,/ да молитвами твоими изба́вльшеся, радостно от души Христу зове́м:/ Боже, благословен еси.

Богородичен

Отчаявшимся еси ве́лие прибежище, обуреваемым тихое пристанице еси, Богородице./ Темже и мы, припа́дающим, да не постыдимся, Мати Истиннаго Живота, Тебе благодаря́ще и пою́ще:/ благословенна Ты в жена́х, Всенепорочная Владычице

Песнь 8

Ирмос: Ороси́вшаго пещь и отроки сохра́ншаго посреде́ горящаго пла́мене,/ о́троцы, славосло́вите,/ священницы, благослови́те,/ людие, превозноси́те во вся веки.

Молитвенника тя тепла стяжавше и скораго помощника,/ и яко сте́ну тве́рду, и забра́ло недвижи́мо и необурева́емо,/ не забу́ди молитвенник твоих, избавляй нас от всякия ну́жды и печали, да, радующеся, Христу зове́м:/ людие, превозносите Его во веки.

Чудес источник мо́щи твоя явися, Иакове преблаженне,/ от нихже обильно вси притекающии приемлют телесе́м здравие и душа́м спасение твоими молитвами,/ да, радующеся, Христу зовем:/ людие, превозноси́те Его во веки.

Шествие твое до́бре скончал еси и мирски́й мяте́ж, аки безбурное пристанище, преплы́л еси,/ и Ангельски на земли пожи́л еси, плоть твою ду́хови повину́л еси./ И ныне на Небесех предстоя всех Царю Христу,/ поминай чтущих твое пренесение, Емуже зовем:/ людие, превозноси́те Его во веки.

Богородичен

Щедраго и Человеколюби́ваго Спаса рождши, Чистая,/ Того моли уще́дрити раба Твоего и к пока́яния пути́ настави,/ лукаваго соблазны от се́рдца моего отжени́, и того́ изба́ви ловле́ния,/ и огня́ вечнаго исхити́,/ яко да непрестанно пою Тя, Чистую, во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Иса́йе, лику́й,/ Дева име́ во чреве и роди́ Сына Емману́ила,/ Бога же и Человека, Восток Имя Ему,/ егоже величающе, Деву ублажаем.

Источник исцеления испуща́я, врачевание же безме́здно,/ ковчег священия твоих мо́щей рака явися:/ от нихже почерпа́ем здравие присноживо́тное, притека́ющии верно, блаженне Иакове,/ и тебе Даровавшаго в пе́снех величаем.

Возвели́чил еси на земли́ твоего Владыку,/ тем и в твое пренесение глубину́ чудес показа́ и струю́ неоскудева́ему, раку моще́й твоих, Иакове премудре,/ слепым еже ви́дети дарова́ся, прокаженным очище́ние/ и одержи́мыя нечистыми ду́хи целому́дренны твори́ши./ Темже тя величаем.

Недостойною моею рукою принесо́х ти таковое сло́ва изви́тие, Богомудрый Иакове,/ не пре́зри, но приими́ сие́ с любовию и моли́ за мя Творца, твоего Владыку и Господа/ та́мошняго мя изба́вити мучения и милость обрести́ в день страшнаго испыта́ния.

Богородичен:

Владычице мира, Богородице,/ во глубине́ зол поги́бели мене, погруже́ннаго злоу́мно сластьми́ плотски́ми,/ и пристра́стием вещьми́ жития́,/ изведи́, Пресвятая Дево, Твоим милосердием,/ ибо не и́мам надежды:/ весь бо есмь, Чистая, во отчаянии, да Тя непрестанно величаю.

Светилен. Подобен: Жены́, услышите

Якоже солнце облиста́я, чудеса испуща́еши, просвещая верных сердца́,/ твое славное пренесение верно творя́щия спасай, Богомудре Иакове, отче наш.

Слава, и ныне, Богородичен:

Тя Предстательницу и́мамы грешнии, о Пресвятая Дево!/ Ты благопреме́нна сотвори Сына Твоего и Бога нашего/ Ма́терними Твоими молитвами.

Слава, глас 6:

Прииди́те, вси Великаго Нова́гра́да народи,/ сошедшеся, возвеличим Христова рачи́теля:/ сей бо измла́да покори́ плоть духу/ и по Господним стопа́м изво́ли ходити,/ на земли́ жесто́ко житие показа́./ Ангелы убо удиви́, демоны же устраши́ и человеки просвети́./ К немуже си́це рцем:/ радуйся, терпеливый душе́ю,/ иже оставив тленное мудрова́ние и прием нетленный венец./ Радуйся, светильниче многосветлый и к Богу молитвенниче теплый,/ иже злоко́зненнаго врага до конца под нога́ми стерл еси;/ радуйся, Иакове предивный, Небесный человече, земный Ангеле,/ и ныне на Небесех у Престола предстои́ши Всецаря Христа,/ к Немуже за ны молися,/ верою и любовию пра́зднующия твое честно́е пренесение,/ спастися душа́м нашим.

И ныне: Богородице, Ты еси лоза истинная, / возрастившая нам Плод живота, / Тебе молимся: / молися, Владычице, со святыми апостолы / помиловати души наша.  

Славословие великое.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны от кано́на, пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем/ сме́рть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Апо́стол к Гала́том, зача́ло 213. Аллилу́ия, глас 6: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Стих: Си́льно на земли́ бу́дет се́мя его́. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 24. Прича́стен: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.

 

Вечер

Блажен муж:

На Господи, воззвах: стихиры, глас 5. Подобен: Радуйся

Радуйся, Великий Но́вграде,/ красу́йся и лику́й, Церковь Божия,/ днесь бо свети́ло великое нам явися,/ многоцеле́бныя мо́щи блаженнаго Иакова,/ и мир весь просвеща́ют Богодарованными чудесы́,/ яко источник неисчерпаемый показа́шася,/ и яко струи́ точа́т исцеления/ верою приходя́щим к блаженным моще́м его:/ да́рует бо здра́вие неоску́дно,/ боля́щим во гресе́х великое врачева́ние,/ и Христа мо́лит дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.

Радуйся, Богому́дре отче Иакове,/ твоя бо мо́щи всечестны́я и святыя/ оби́льно всегда источа́ют исцеления верно приходя́щим,/ благоуха́ния всех исполня́юще духовнаго/ и тьму демонскую далече отгоня́юще./ Темже мо́лим тя, раби́ твои,/ всякаго наве́та вра́жия нас изба́вити:/ яко да радостною душею и чистым сердцем,/ святое твое пренесе́ние духовно пра́зднующе,/ мо́лимся дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.

Радуйся, премудре отче Иакове,/ Ангельское на земли житие́ пожи́л еси,/ ду́хови плоть повину́л еси,/ пощением же и воздержанием свет ми́рови яви́лся еси,/ украси́лся бо еси, блаженне,/ и Святей Троице обитель себе соде́лал еси,/ и дарова́ния чуде́с от Нея сподо́бися/ исцели́ти различныя неду́ги/ приходящим с верою к моще́м твоим, и пра́зднующим святое пренесе́ние./ Моли́ дарова́ти душа́м нашим мир и ве́лию милость.

Слава, глас 4:

Преблаженне отче наш Иакове,/ благодатию Божественнаго Духа/ обильно всегда источа́еши исцеления/ с верою приходя́щим к мощем твоим,/ ю́же прия́л еси от всех Царя Христа Бога./ егоже де́телию ду́хи лукавыя от человек отгоня́еши,/ исцеля́еши стра́сти неисце́льныя/ и просвещаеши верных сердца́ блистанием чудес твоих./ С Вы́шними же ли́ки ныне на Небесех водворя́ешися, Богому́дре,/ и ра́дости неизрече́нныя наслажда́ешися./ Темже днесь пра́зднующе пренесение твое,/ моли, мо́лим тя, молитвами твоими/ дарова́ти нам пособие на враги/ и мир ми́рови испроси́,/ належа́щих нам скорбе́й душевных и телесных страсте́й/ свободи́ молитвами твоими.

И ныне, Богородичен: И́же Тебе́ ра́ди богооте́ц проро́к Дави́д / пе́сненно о Тебе́ провозгласи́, / вели́чия Тебе́ Сотво́ршему: / предста́ Цари́ца одесну́ю Тебе́. / Тя бо Ма́терь, Хода́таицу Живота́ показа́, / без отца́ из Тебе́ вочелове́читися Благоволи́вый Бог, / да Свой па́ки обнови́т о́браз, истле́вший страстьми́, / и заблу́ждшее горохи́щное обре́т овча́, / на ра́мо восприи́м, к Отцу́ принесе́т, / и Своему́ хоте́нию, с Небе́сными совокупи́т Си́лами, / и спасе́т, Богоро́дице, мiр, / Христо́с име́яй ве́лию и бога́тую ми́лость.


Поделиться с друзьями:

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.045 с.