Таже стихиры Пасхи с припевы их. Глас 5. — КиберПедия 

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Таже стихиры Пасхи с припевы их. Глас 5.

2020-06-02 170
Таже стихиры Пасхи с припевы их. Глас 5. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Стих: Да воскре́снет Бог, / и расточа́тся врази́ Его́.

Па́сха / свяще́нная нам днесь показа́ся; / Па́сха но́ва свята́я; / Па́сха та́инственная; / Па́сха всечестна́я. / Па́сха Христо́с Изба́витель; / Па́сха непоро́чная; / Па́сха вели́кая; / Па́сха ве́рных. / Па́сха две́ри ра́йския нам отверза́ющая. / Па́сха всех освяща́ющая ве́рных.

Стих: Я́ко исчеза́ет дым, / да исче́знут.

Прииди́те / от виде́ния жены́ благове́стницы, / и Сио́ну рцы́те: / приими́ / от нас ра́дости благове́щения, Воскресе́ния Христо́ва: / красу́йся, лику́й / и ра́дуйся, Иерусали́ме, / Царя́ Христа́ узре́в из гро́ба, / я́ко жениха́ происходя́ща.

Стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, / а пра́ведницы да возвеселя́тся.

Мироно́сицы жены́, / у́тру глубоку́, / предста́вша гро́бу Живода́вца, / обрето́ша А́нгела / на ка́мени седя́ща, / и той провеща́в им, / си́це глаго́лаше: / что и́щете Жива́го с ме́ртвыми; / что пла́чете Нетле́ннаго во тли? / Ше́дше, пропове́дите ученико́м Его́.

Стих: Сей день, его́же сотвори Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь.

Па́сха кра́сная, / Па́сха, Госпо́дня Па́сха! / Па́сха всечестна́я / нам возсия́. Па́сха, / ра́достию друг дру́га обы́мем. / О Па́сха! / Избавле́ние ско́рби, / и́бо из гро́ба днесь, / я́ко от черто́га / возсия́в Христо́с, / жены́ ра́дости испо́лни, глаго́ля: / пропове́дите апо́столом.

Слава, глас 8: В притво́ре Соломо́нове, / та́мо слежа́ше мно́жество немощству́ющих, / и преполови́вшуся пра́зднику, / обре́те Христо́с три́десять осмь лет разсла́блена лежа́ща, / Влады́чним гла́сом глаго́лет к нему́: / хо́щеши ли здрав бы́ти? / Немощству́яй отвещава́ше: / Го́споди, челове́ка не и́мам, / да егда́ возмути́тся вода́, вве́ржет мя в купе́ль. / Он же глаго́лет к нему́: / возми́ одр твой, и ходи́, / се здрав был еси́, ктому́ не согреша́й. / Богоро́дицы моли́твами / низпосли́ нам ве́лию ми́лость.

И ныне, глас 5: Воскресе́ния день, / и просвети́мся торжество́м, / и друг дру́га обы́мем. / Рцем бра́тие, / и ненави́дящим нас, / прости́м вся Воскресе́нием, / и та́ко возопии́м: / Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в, / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И прочее, яко предписася в мимошедшую Неделю.

Отпустительный тропарь, глас 3:

Да веселя́тся небе́сная, / да ра́дуются земна́я; / я́ко сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю Госпо́дь, / попра́ сме́ртию смерть, / пе́рвенец ме́ртвых бысть; / из чре́ва а́дова изба́ви нас, / и подаде́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне: Богородичен: Тя хода́тайствовавшую Спасе́ние ро́да на́шего, / воспева́ем, Богоро́дице Де́во; / пло́тию бо от Тебе́ восприя́тою Сын Твой и Бог наш, / Кресто́м восприи́м страсть, / изба́ви нас от тли, я́ко Человеколю́бец.

Аще же не будет бдения, на Полунощнице поем канон Троичен во Октоихе, гласа 3-го. И Досто́йно есть: и прочее яко обычно. И отпуст.

НА УТРЕНИ

На Бог Госпо́дь:
тропарь воскресен дважды, глас 3:

Да веселя́тся небе́сная, / да ра́дуются земна́я; / я́ко сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю Госпо́дь, / попра́ сме́ртию смерть, / пе́рвенец ме́ртвых бысть; / из чре́ва а́дова изба́ви нас, / и подаде́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне: Богородичен: Тя хода́тайствовавшую Спасе́ние ро́да на́шего, / воспева́ем, Богоро́дице Де́во; / пло́тию бо от Тебе́ восприя́тою Сын Твой и Бог наш, / Кресто́м восприи́м страсть, / изба́ви нас от тли, я́ко Человеколю́бец.

По 1-м стихословии седален, глас 3:

Христо́с от ме́ртвых воста́, нача́ток усо́пших: / перворожде́н тва́ри, и Соде́тель всех бы́вших, / истле́вшее естество́ ро́да на́шего в Себе́ Само́м обнови́. / Не ктому́ сме́рте облада́еши: / и́бо всех Влады́ка держа́ву твою́ разруши́.

Стих: Воскресни́ Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́, / не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.

Пло́тию сме́рти вкуси́в, Го́споди, / го́ресть сме́рти пресе́кл еси́ воста́нием Твои́м, / и челове́ка на ню укрепи́л еси́, / пе́рвыя кля́твы одоле́ние призыва́я: / Защи́тниче жи́зни на́шея, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен: Красоте́ де́вства Твоего́, и пресве́тлой чистоте́ Твое́й, / Гаврии́л удиви́вся, вопия́ше Ти, Богоро́дице: / ку́ю Ти похвалу́ принесу́ досто́йную; / что же возимену́ю Тя; недоумева́ю и ужаса́юся. / Те́мже я́ко повеле́н бых, вопию́ Ти: / ра́дуйся, Благода́тная.

По 2-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте́ де́вства:

Вся челове́ческая восприи́м, вся на́ша присво́ив, / на Кресте́ пригвозди́тися благоволи́л еси́, Тво́рче мой, / смерть прии́м претерпе́ти, я́ко Челове́к, / да челове́ческое от сме́рти изба́виши, я́ко Бог. / Те́мже, я́ко Жизнода́вцу, вопие́м Ти: / сла́ва, Христе́, благоутро́бию Твоему́.

Стих: Испове́мся Тебе́ Го́споди всем се́рдцем мои́м, / пове́м вся чудеса́ Твоя́.

Непостижи́мое распя́тия, и несказа́нное воста́ния, / богосло́вствуем ве́рнии, та́инство неизрече́нное: / днесь бо смерть и ад плени́ся, / род же челове́ческий в нетле́ние облече́ся. / Тем благодаря́ще вопие́м Ти: / сла́ва, Христе́, воста́нию Твоему́.

Слава, и ныне, Богородичен: Небе́сная любо́вию веселя́хуся, / и земна́я тре́петом ужаса́хуся, / егда́ пречи́стый глас на́йде на Тя, Богоро́дице: / еди́но бо торжество́ обои́м возсия́, / егда́ первозда́ннаго от сме́рти изба́ви. / Тем со а́нгелом вопие́м Ти: / ра́дуйся, Чи́стая Де́во Ма́ти.

По Непорочнах, Благослове́н еси́ Го́споди:

Таже ипакои, глас 3:

Удивля́я виде́нием, / ороша́я глаго́лании, / блиста́яйся А́нгел мироно́сицам глаго́лаше: / что жива́го и́щете во гро́бе; / воста́ истощи́вый гро́бы. / Тли Премени́теля разуме́йте Непреме́ннаго. / Рцы́те Бо́гови: коль стра́шна дела́ Твоя́, / я́ко род спасл еси́ челове́ческий.

Степенна, глас 3.
Антифон 1:

Плен Сио́нь Ты изъя́л еси́ от Вавило́на: / и мене́ от страсте́й к животу́ привлецы́, Сло́ве.

В юг се́ющии слеза́ми Боже́ственными, / жнут кла́сы ра́достию присноживо́тия.

Слава: Свято́му Ду́ху вся́кое благода́рие, / я́коже Отцу́ и Сы́ну сооблиста́ет, / в Не́мже вся живу́т и дви́жутся.

И ныне: тойже.

Антифон 2:

А́ще не Госпо́дь сози́ждет дом доброде́телей, всу́е тружда́емся: / ду́шу же покрыва́ющу, никто́же наш разори́т град.

Плода́ чре́вна Ду́хом сынотворе́ное / Тебе́, Христу́, я́коже и Отцу́, святи́и всегда́ суть.

Слава: Святы́м Ду́хом прозри́тся вся́кая святы́ня, прему́дрость: / осуществу́ет бо вся́кую тварь: Тому́ послу́жим: / Бог бо, я́ко Отцу́ же и Сло́ву.

И ныне: тойже.

Антифон 3:

Боя́щиися Го́спода блаже́ни, в пути́ ходя́ще за́поведей: / снедя́т бо живо́тное всепло́дие.

О́крест трапе́зы Твоея́ возвесели́ся, / зря Твоя́, Пастыренача́льниче, исча́дия, нося́ща ве́тви благоде́лания.

Слава: Святы́м Ду́хом вся́кое бога́тство сла́вы, / от Него́же благода́ть, и живо́т вся́кой тва́ри: / со Отце́м бо воспева́емь есть, и с Сло́вом.

И ныне: тойже.

Таже прокимен, глас 3: Рцы́те во язы́цех, я́ко Госпо́дь воцари́ся, / и́бо испра́ви вселе́нную, я́же не подви́жится. Стих: Воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву, воспо́йте Го́сподеви вся земля́.

Таже другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.

Евангелие от Луки, 4 воскресное,
зачало 112. [Лк. 24, 1 – 12.]

Во вре́мя о́но, во еди́ну от суббо́т, зело́ ра́но, приидо́ша жены́ на гроб, нося́ще я́же угото́ваша арома́ты, и други́я с ни́ми. Обрето́ша же ка́мень отвале́н от гро́ба, и вше́дше, не обрето́ша телесе́ Го́спода Иису́са. И бысть не домышля́ющимся им о сем, и се му́жа два ста́ста в них в ри́зах блеща́щихся. Пристра́шным же бы́вшим им, и покло́ншим ли́ца на зе́млю, реко́ста к ним: что и́щете жива́го с ме́ртвыми? Несть зде, но воста́. Помяни́те, я́коже глаго́ла вам, еще́ сый в Галиле́и, глаго́ля, я́ко подоба́ет Сы́ну Челове́ческому пре́дану бы́ти в ру́це челове́к гре́шник, и про́пяту бы́ти, и в тре́тий день воскре́снути. И помяну́ша глаго́лы Его́. И возвра́щшася от гро́ба, возвести́ша вся сия́ единомуна́десяте и всем про́чим. Бя́ше же Магдали́на Мари́я, и Иоа́нна, и Мари́я Иа́ковля, и про́чия с ни́ми, я́же глаго́лаху ко апо́столом сия́. И яви́шася пред ни́ми я́ко лжа глаго́лы их, и не ве́роваху им. Петр же воста́в тече́ ко гро́бу, и прини́к ви́де ри́зы еди́ны лежа́ща, и оты́де, в себе́ дивя́ся бы́вшему.

Таже глаголем:

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, / поклони́мся Свято́му Го́споду Иису́су, / еди́ному безгре́шному. / Кресту́ Твоему́ покланя́емся, Христе́, / и свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим. / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем, / и́мя Твое́ имену́ем. / Прииди́те, вси ве́рнии, / поклони́мся Свято́му Христо́ву Воскресе́нию: / се бо прии́де Кресто́м ра́дость всему́ ми́ру. / Всегда́ благословя́ще Го́спода, / пое́м Воскресе́ние Его́: / распя́тие бо претерпе́в, / сме́ртию смерть разруши́. [Трижды.]

Псалом 50. И целование Евангелиа.

Таже глаголем
по 50-м псалме, по обычаю:

Слава: Моли́твами апо́столов, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

Посем стихира: Воскре́с Иису́с от гро́ба, / я́коже прорече́, / даде́ нам живо́т ве́чный / и ве́лию ми́лость.

Таже, Спаси́ Бо́же лю́ди Твоя́:

Таже канон Пасхи, со ирмосы и с Богородичнами его, на 8. И о разслабленном на 6. Катавасия: Воскресе́ния день: оба лика вкупе.

Канон Пасхи. Глас 1.
Песнь 1.

Ирмос: Воскресе́ния день, / просвети́мся, лю́дие. / Па́сха, Госпо́дня Па́сха, / от сме́рти бо к жи́зни, / и от земли́ к небеси́, / Христо́с Бог нас преведе́, / побе́дную пою́щия.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Очи́стим чу́вствия, и у́зрим / непристу́пным све́том / Воскресе́ния, Христа́ / блиста́ющася, / и ра́дуйтеся, реку́ща, / я́сно да услы́шим, / побе́дную пою́ще.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Небеса́ у́бо досто́йно да веселя́тся, / земля́ же да ра́дуется, / да пра́зднует же мир, / ви́димый же весь и неви́димый: / Христо́с бо воста́, / весе́лие ве́чное.

Иный канон Богородичен, подобен.
Егоже краестрочие на первых тропарех: Феофа́нус. Глас тойже.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Умерщвле́ния преде́л сломи́ла еси́, / ве́чную жизнь ро́ждшая Христа́, / из гро́ба возсия́вшаго днесь, / Де́во Всенепоро́чная, / и мир просвети́вшаго.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Воскре́сшаго ви́девши Сы́на Твоего́ и Бо́га, / ра́дуйся со апо́столы Богоблагода́тная Чи́стая: / и е́же ра́дуйся пе́рвее, / я́ко всех ра́дости вина́, восприя́ла еси́, / Богома́ти Всенепоро́чная.

Иный канон о разслабленном, глас 3.
Песнь 1.

Ирмос: Ди́вно, сла́вно творя́й чудеса́. Ты еси́, Бо́же, / бе́здну оземлени́вый, и колесни́цы потопи́вый, / и лю́ди спасы́й пою́щия Тебе́, / я́ко Царю́ на́шему и Бо́гу.

Де́йствуяй зна́мения, творя́й чудеса́, еди́не Царю́, / распя́тие во́лею претерпе́л еси́, я́ко Щедр, / и смерть сме́ртию умертви́в, оживотвори́л еси́ нас.

Во Христо́ве воста́нии, лю́дие, днесь лику́им ве́рно, / плене́н бысть ад, / ю́зники я́же содержа́ше, отдаде́ со тща́нием, / пою́щия вели́чия Бо́жия.

Си́лою Боже́ственною, / иногда́ разсла́бленнаго сло́вом Твои́м, Христе́, стягну́вый, / и повеле́вый ему́ одр взя́ти, / мно́гим вре́менем немощству́ющую лю́те ду́шу мою́ исцели́.

В купе́ль иногда́ о́вчую А́нгел схожда́ше, / и еди́наго исцелева́ше на вся́кое ле́то, / креще́нием же Боже́ственным ны́не очища́ет / безчи́сленная мно́жества Христо́с.

Архангелу Михаилу: Нача́льниче А́нгелов, Архистрати́же вы́шних служи́телей, / собра́вшияся в честне́м хра́ме твое́м и Бо́га воспева́ющия, / покрыва́й и сохраня́й от вся́ких искуше́ний.

Слава, Троичен: В трие́х Ли́цех, еди́ном же Естестве́ / безнача́льнаго Бо́га пои́м непреста́нно со безпло́тными, / Отца́, Сло́ва и Ду́ха, / Ца́рство и держа́ву иму́ща неразде́льную.

И ныне, Богородичен: Чту́щий сей, Чи́стая, град Твой всегда́ ве́рно, / спаса́й от бед, плене́ния ва́рварскаго, междоусо́бныя бра́ни и меча́, / и вся́каго ино́го преще́ния.

Катавасия: Воскресе́ния день, / просвети́мся, лю́дие. / Па́сха, Госпо́дня Па́сха, / от сме́рти бо к жи́зни, / и от земли́ к небеси́, / Христо́с Бог нас преведе́, / побе́дную пою́щия.

Песнь 3.

Ирмос: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, / не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, / но нетле́ния исто́чник / из гро́ба одожди́вша Христа́, / в Не́мже утвержда́емся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Ны́не вся испо́лнишася све́та, / не́бо же и земля́, и преиспо́дняя: / да пра́зднует у́бо вся тварь / воста́ние Христо́во, / в не́мже утвержда́ется.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Вчера́ спогребо́хся Тебе́ Христе́, / совостаю́ днесь / воскре́сшу Тебе́, / сраспина́хся Тебе́ вчера́, / Сам мя спросла́ви Спа́се во Ца́рствии Твое́м.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

На нетле́нную жизнь прихожду́ днесь / бла́гостию ро́ждшагося из Тебе́, Чи́стая, / и всем конце́м свет облиста́вшаго.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Бо́га, Его́же родила́ еси́ пло́тию, / из ме́ртвых, я́коже рече́, / воста́вша ви́девши, Чи́стая, лику́й, / и Сего́ я́ко Бо́га Пречи́стая возвелича́й.

 

Ин. Ирмос: Непло́дная душе́ и безча́дная, / стяжи́ плод благосла́вный, / веселя́щися возопи́й: / утверди́хся Тобо́ю, Богоро́дице, / несть свят, несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Зря Тебе́ иногда́ со́лнце, на дре́ве ви́сяща, Сло́ве, свет скры, / и тряса́шеся земля́ вся, / ме́ртвии воста́ша, / ме́ртву бы́вшу Тебе́, Всеси́льне.

С душе́ю прише́дшу Тебе́ во утро́бу земли́, / ду́ши, я́же стяжа́ ад, издава́ше со тща́нием, / вопию́щия держа́ве Твое́й песнь благода́рную, еди́не Го́споди.

В ле́тех мно́гих немощству́ющую лю́те ду́шу мою́, Преблаги́й, / исцели́, я́коже разсла́бленнаго пре́жде, / я́ко да после́дую Твои́м стезя́м, / я́же показа́л еси́ лю́бящим Тя.

Архангелу Михаилу: С вы́шними чи́нми Бо́жии, Арха́нгеле, / мольбу́ сотвори́ о ве́рою пою́щих тя, / соблюда́я и храня́ нас, / жите́йскими страстьми́ напада́емых.

Слава, Троичен: Сла́ва Отцу́, возопии́м, Сы́ну, и Ду́ху, / Еди́н бо есть Естество́м Бог, / Его́же си́лы вся небе́сныя со стра́хом сла́вят, / Свят, Свят, Свят еси́, зову́ще.

И ныне, Богородичен: Безсе́менное име́ла еси́ зача́тие, / и па́че ума́ Рождество́, Де́во Ма́ти Чи́стая: / де́ло стра́шное, чу́до преве́лие, / а́нгелы почита́емое и челове́ки сла́вимое, Отрокови́це Влады́чице.

Катавасия: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, / не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, / но нетле́ния исто́чник / из гро́ба одожди́вша Христа́, / в Не́мже утвержда́емся.

Таже кондак Пасце, глас 8:

А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же, / жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Икос: Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее иногда́ во гроб, / предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мvроно́сицы де́вы, / и друга́ ко друзе́й вопия́ху: / о други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем те́ло живоно́сное и погребе́ное, / плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во гро́бе. / И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся, / и принесе́м мv́ра я́ко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому, / и пла́чим, и возопии́м: о Влады́ко, воста́ни, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

И седален, глас 3:

Глаго́л разсла́бленнаго то́кмо стягну́, / я́ко всеми́рное Сло́во еди́но, / нас ра́ди на земли́ я́вльшагося за благоутро́бие. / Те́мже и одр нося́, мимохожда́ше, / а́ще и кни́жницы зре́ти соде́янное не терпя́ху, / зло́бы содержи́ми за́вистию, ду́ши разслабля́ющею.

Слава, и ныне, Богородичен: Красоте́ де́вства Твоего́ и пресве́тлой чистоте́ Твое́й, / Гаврии́л удиви́вся, вопия́ше Ти, Богоро́дице: / ку́ю Ти похвалу́ принесу́ досто́йную? / Что же возимену́ю Тя? Недоумева́ю и ужаса́юся. / Те́мже, я́ко повеле́н бых, вопию́ Ти: / ра́дуйся, Благода́тная.

Песнь 4.

Ирмос: На Боже́ственней стра́жи / богоглаго́ливый Авваку́м / да ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела / я́сно глаго́люща: / днесь спасе́ние ми́ру, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко всеси́лен.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Му́жеский у́бо пол, / я́ко разве́рзый де́вственную утро́бу, / яви́ся Христо́с, / я́ко челове́к же, / А́гнец нарече́ся, / непоро́чен же, / я́ко невку́сен скве́рны, / на́ша Па́сха, / и я́ко Бог и́стинен / соверше́н рече́ся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко единоле́тный а́гнец, / благослове́нный нам вене́ц Христо́с, / во́лею за всех закла́н бысть, / Па́сха чисти́тельная, / и па́ки из гро́ба кра́сное / пра́вды нам возсия́ Со́лнце.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Богооте́ц у́бо Дави́д / пред се́нным ковче́гом скака́ше игра́я, / лю́дие же Бо́жии святи́и, / образо́в сбытие́ зря́ще, / весели́мся Боже́ственне, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко Всеси́лен.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Созда́вый Ада́ма, Твоего́ пра́отца, Чи́стая, / зи́ждется от Тебе́, / и сме́ртное жили́ще разори́ Свое́ю сме́ртию днесь, / и озари́ вся / боже́ственными блиста́ньми воскресе́ния.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Его́же родила́ еси́ Христа́, / прекра́сно из ме́ртвых возсия́вша, Чи́стая, зря́щи, / до́брая и непоро́чная в жена́х и кра́сная, / днесь во спасе́ние всех, / со апо́столы ра́дующися, Того́ прославля́й.

 

Ин. Ирмос: Приосене́нную го́ру, Авваку́м прозря́ше / пречи́стую Твою́ утро́бу, Чи́стая. / Тем взыва́ше: от ю́га прии́дет Бог, / и Святы́й от горы́ приосене́нныя ча́щи.

Евре́йский собо́р, за́вистию растаява́емь, / на Дре́ве распя́т Тя, Го́споди, / и разори́в осужде́ние сме́рти, / я́ко си́лен воста́л еси́, / мир с Собо́ю совоздви́гнув.

С ми́ры жены́, что неистощи́мое Ми́ро и́щете? / Воста́л есть, мироно́сицам рече́, седя́й в бе́лых ри́зах, / поднебе́сную испо́лнив мы́сленнаго благоуха́ния.

Ра́бий нося́ о́браз, за мно́гое благоутро́бие / ходя́й прише́л еси́, и здра́ва показа́л еси́, / во мно́гих ле́тех лежа́щаго, Сло́ве, / повеле́в и одр взя́ти.

А́нгел у́бо Госпо́день, на вся́кое ле́то схожда́я, / во́ду в купе́ли возмуща́ше, соверша́я здра́ва еди́наго то́чию, / Христо́с же мно́жество безчи́сленное Боже́ственным креще́нием спаса́ет.

Архангелу Михаилу: Нача́льниче а́нгелов и наста́вниче заблужда́ющих, / Госпо́день нача́льный воево́до, / в час сей посреде́ нас прииди́ и моли́твы всех принеси́ / еди́ному Творцу́ и Влады́це.

Слава, Троичен: Соединя́емая Естество́м, и разделя́емая Ли́цы, есть Свята́я Тро́ица, / Оте́ц пресу́щный, соприсносу́щный же Сын, и Святы́й и еди́ный всеси́льный Дух.

И ныне, Богородичен: Чи́стая, ка́ко дои́ши? / Ка́ко же родила́ еси́ Младе́нца, Ада́ма дре́внейшаго? / Ка́ко на руку́ но́сиши Сы́на, су́щаго на ра́му херуви́мску, / я́ко зна́ет, я́коже весть, вся осуществова́вый.

Катавасия: На Боже́ственней стра́жи / богоглаго́ливый Авваку́м / да ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела / я́сно глаго́люща: / днесь спасе́ние ми́ру, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко всеси́лен.

Песнь 5.

Ирмос: У́тренюем у́треннюю глубоку́, / и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це, / и Христа́ у́зрим / пра́вды Со́лнце, / всем жизнь возсия́юща.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Безме́рное Твое́ благоутро́бие, / а́довыми у́зами содержи́мии зря́ще, / к све́ту идя́ху, Христе́, / весе́лыми нога́ми, / Па́сху хва́ляще ве́чную.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Присту́пим свещено́снии, / исходя́щу Христу́ из гро́ба, я́ко жениху́, / и спра́зднуем любопра́зднственными чи́нми / Па́сху Бо́жию спаси́тельную.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Просвеща́ется боже́ственными луча́ми и живоно́сными / воскресе́ния Сы́на Твоего́, / Богома́ти Пречи́стая, / и ра́дости исполня́ется благочести́вых собра́ние.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Не разве́рзл еси́ врата́ де́вства в воплоще́нии, / гро́ба не разруши́л еси́ печа́тей, Царю́ созда́ния, / отону́дуже воскре́сшаго Тя зря́щи, Ма́ти, ра́довашеся.

 

Ин. Ирмос: Све́том Твои́м невече́рним, Христе́, / озари́, Бо́же, смире́нную мою́ ду́шу, / и наста́ви на страх Твой, / зане́ свет повеле́ния Твоя́.

Вознесы́йся на Дре́ве кре́стнем, и совознесы́й мир весь, / и быв в ме́ртвых, Бо́же, / от ве́ка ме́ртвыя воздвиза́еши.

Воскре́се, я́коже рече, Христо́с, / истощи́вый вся а́дова ца́рствия, / и явля́ется апо́столом, / ра́дость подава́я ве́чнующую.

Белообра́зен ви́ден бысть жена́м блиста́яйся А́нгел: / не ктому́ пла́чите, Жизнь ва́ша воста́, / су́щия во гробе́х ме́ртвыя оживи́вшая.

Разсла́бленнаго, я́ко воздви́гл еси́, Христе́, / разсла́бленную мою́ ду́шу преступле́ньми оздра́ви, / и ше́ствовати мне Твоя́ пра́выя стези́ споспешеству́й.

Архангелу Михаилу: А́нгелов наста́вниче, Михаи́ле, / собира́ющияся в хра́ме твое́м лю́ди днесь, / и пропове́дающия Бо́жия вели́чия спаса́й.

Слава, Троичен: Равноче́стная тричи́сленная Еди́нице, / разделя́емая у́бо ве́рно Ипоста́сьми, / соединя́емая же Естество́м есть, / Оте́ц, Сын и Боже́ственный Дух.

И ныне, Богородичен: Безсе́менное Рождество́ Твое́, Чи́стая, / непостижи́мое пое́м рожде́ние, / блажа́ще Тя, я́ко Ма́терь Творца́ всех и Влады́ки.

Катавасия: У́тренюем у́треннюю глубоку́, / и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це, / и Христа́ у́зрим / пра́вды Со́лнце, / всем жизнь возсия́юща.

Песнь 6.

Ирмос: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, / и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сохрани́в це́ла зна́мения Христе́, / воскре́сл еси́ от гро́ба, / ключи́ Де́вы не вреди́вый в рождестве́ Твое́м, / и отве́рзл еси́ нам ра́йския две́ри.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Спа́се мой, / живо́е же и неже́ртвенное заколе́ние, / я́ко Бог Сам Себе́ / во́лею приве́л Отцу́, / совоскреси́л еси́ всеро́днаго Ада́ма, / воскре́с от гро́ба.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Возведе́ся дре́вле держи́мое сме́ртию и тле́нием, / воплоти́вшимся от Твоего́ пречи́стаго чре́ва, / к нетле́нней и присносу́щней жи́зни, / Богоро́дице Де́во.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Сни́де в преиспо́дняя земли́, / в ложесна́ Твоя́, Чи́стая, сше́дый, / и всели́выйся и воплоти́выйся па́че ума́, / и воздви́же с Собо́ю Ада́ма, / воскре́с от гро́ба.

 

Ин. Ирмос: Глубина́ страсте́й воста́ на мя, / и бу́ря проти́вных ве́тров, / но предвари́в мя Ты спаси́, Спа́се, и изба́ви от тли, / я́ко спасл еси́ от зве́ря проро́ка.

Вознесы́йся во́лею на Дре́во, / положи́лся еси́ я́ко мертв во гро́бе, / и су́щия во а́де ме́ртвыя вся вку́пе оживи́в, Христе́, / воскреси́л еси́ Боже́ственною си́лою.

Ад срет Тя, Ще́дре, до́ле, огорчи́ся, / свя́занныя отдава́я со тща́нием, / Твое́ стра́шное пою́щия, Спа́се, Воскресе́ние, / во гла́сех немо́лчных.

Боже́ственнии ученицы́, / ви́девше Жизнь всех из гро́ба воста́вша, Христа́, / любо́вию мно́гою и нра́вом пра́вым, / и весе́лием душе́вным покланя́хуся.

Дре́вле на одре́ боле́зненном, в ле́тех мно́зех слежа́й, / Твои́м, Христе́, повеле́нием исцеле́в, сла́вит, / воспева́я благоутро́бие Твое́, Жизнода́телю.

Архангелу Михаилу: А́нгелов наста́вниче, Михаи́ле, / предстоя́й престо́лу Влады́чню, / прииди́ посреде́ нас, наставля́я к стезя́м жи́зни, / тебе́ предста́теля те́пла стяжа́вших.

Слава, Троичен: Тро́ицу Ли́цы Тя чту, / Еди́ницу же Существо́м пропове́даю, / безнача́льне О́тче, Сы́не, Ду́ше Пра́вый, Бо́же всех, / с вы́шними стра́шными во́инствы.

И ныне, Богородичен: Вся Боже́ственным манове́нием нося́й, / держи́мь есть, Богоро́дице Де́во, во объя́тиях Твои́х, / всех нас восхища́я, от руки́ рабо́ты лука́ваго, я́ко Щедр.

Катавасия: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, / и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.

Кондак, глас 3. Подобен:

Ду́шу мою́, Го́споди, во гресе́х вся́ческих, / и безме́стными дея́ньми лю́те разсла́блену, / воздви́гни Боже́ственным Твои́м предста́тельством, / я́коже и разсла́бленнаго воздви́гл еси́ дре́вле, / да зову́ Ти, спаса́емь: / Ще́дрый, сла́ва Христе́, держа́ве Твое́й.

Икос: Руки́ Твоея́ го́рстию содержа́й концы́, Иису́се Бо́же, / Отцу́ собезнача́льный, и Ду́ху Свято́му совлады́чествуяй все́ми, / пло́тию яви́лся еси́, / неду́ги исцеля́я, и стра́сти отгна́л еси́, / слепцы́ просвети́л еси́, / и разсла́бленнаго сло́вом Боже́ственным Ты возста́вил еси́, / сему́ напра́сно ходи́ти повеле́в, / и сего́ носи́вший одр на ра́му взя́ти. / Те́мже вси с ним воспева́ем и возопии́м: / Ще́дрый, сла́ва, Христе́, держа́ве Твое́й.

Синаксарий в Неделю четвертую по Пасце, о разслабленном.

Песнь 7.

Ирмос: О́троки от пе́щи изба́вивый, / быв Челове́к, / стра́ждет я́ко сме́ртен, / и стра́стию сме́ртное, / в нетле́ния облачи́т благоле́пие, / Еди́н благослове́н / отце́в Бог, и препросла́влен.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Жены́ с ми́ры богому́дрыя в след Тебе́ теча́ху, / Его́же, я́ко ме́ртва, со слеза́ми иска́ху, / поклони́шася ра́дующияся Живо́му Бо́гу, / и Па́сху та́йную / Твои́м, Христе́, ученико́м благовести́ша.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сме́рти пра́зднуем умерщвле́ние, / а́дово разруше́ние, / ино́го жития́ ве́чнаго нача́ло, / и игра́юще пое́м Вино́внаго, / Еди́наго благослове́ннаго / отце́в Бо́га, и препросла́вленнаго.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко вои́стинну свяще́нная, / и всепра́зднственная сия́ спаси́тельная нощь, / и светоза́рная, / светоно́снаго дне, / воста́ния су́щи провозве́стница, / в не́йже безле́тный Свет из гро́ба пло́тски всем возсия́.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Умертви́в Сын Твой смерть, Всенепоро́чная, днесь, / всем сме́ртным пребыва́ющий живо́т / во ве́ки веко́в дарова́, / еди́н благослове́нный / отце́в Бог и препросла́вленный.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Всем ца́рствуяй созда́нием, быв челове́к, / всели́ся в Твою́, Богоблагода́тная, утро́бу, / и распя́тие претерпе́в и смерть, / воскре́се боголе́пно, / совозста́вив нас я́ко всеси́лен.

 

Ин. Ирмос: Пла́мень ороси́вый пе́щный, / и о́троки неопали́мы спасы́й, / благослове́н еси́ во ве́ки, / Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Просте́рта Тя на Дре́ве, я́ко зря́ше, / свет скры со́лнце, не могу́щее ми́рови свети́ти, / Тебе́ во́лею заше́дшу Всецарю́, на просвеще́ние всех язы́ков.

Воскре́сл еси́ истощи́вый гро́бы, / и плени́вый ад си́лою всеси́льною, / те́мже пое́м честно́е Твое́, Христе́, и Боже́ственное воста́ние.

Я́ко ме́ртва что Жива́го и́щете? / Воста́, несть во гро́бе, мироно́сицам вопия́ше дре́вле, / блиста́яйся зра́ком боже́ственный А́нгел.

Слежа́ща в ле́тех мно́зех разсла́бленнаго сло́вом исцели́вый, вопия́л еси́: / возми́ одр твой и ходи́, поя́ вели́чия Бо́жия.

Архангелу Михаилу: Михаи́ле, нача́льный воево́до Госпо́день, / ве́рно в Боже́ственнем твое́м хра́ме собира́ющихся, / во хвале́ние Бо́жие наставля́й, / покрыва́й от вся́ческих зол хода́тайством твои́м.

Слава, Троичен: О Тро́ице, ве́рою пою́щия Тя, / я́ко Бо́га всех и Влады́ку, / от вся́ких бед спаса́й, / и Твои́х благ прича́стники сотвори́.

И ныне, Богородичен: Де́вствуеши, ро́ждши па́че сло́ва, / пре́жде всех век роди́вшагося от безнача́льна Отца́ нетле́нно, / сего́ ра́ди, Чи́стая, Тебе́ ублажа́ем.

Катавасия: О́троки от пе́щи изба́вивый, / быв Челове́к, / стра́ждет я́ко сме́ртен, / и стра́стию сме́ртное, / в нетле́ния облачи́т благоле́пие, / Еди́н благослове́н / отце́в Бог, и препросла́влен.

Песнь 8.

Ирмос: Сей нарече́нный и святы́й день, / Еди́н суббо́т Царь и Госпо́дь, / пра́здников пра́здник / и торжество́ есть торже́ств, / во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Прииди́те, но́ваго виногра́да рожде́ния, / Боже́ственнаго весе́лия, / в наро́читом дни Воскресе́ния, / Ца́рствия Христо́ва приобщи́мся, / пою́ще Его́, / я́ко Бо́га, во ве́ки.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Возведи́ о́крест о́чи твои́, Сио́не, и виждь: / се бо приидо́ша к тебе́, / я́ко богосве́тлая свети́ла, / от за́пада, и се́вера, и мо́ря, / и восто́ка ча́да твоя́, / в тебе́ благословя́щая Христа́ во ве́ки.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Троичен: О́тче Вседержи́телю, и Сло́ве, и Ду́ше, / треми́ соединя́емое во Ипоста́сех Естество́, / Пресу́щественне и Пребоже́ственне, / в Тя крести́хомся, / и Тя благослови́м во вся ве́ки.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Прии́де Тобо́ю в мир Госпо́дь, Де́во Богоро́дице, / и чре́во а́дово расто́рг, / сме́ртным нам воскресе́ние дарова́, / те́мже благослови́м Его́ во ве́ки.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Всю низложи́в сме́рти держа́ву Сын Твой, Де́во, / Свои́м воскресе́нием, / я́ко Бог кре́пкий совознесе́ нас и обожи́, / те́мже воспева́ем Его́ во ве́ки.

 

Ин. Ирмос: А́нгельми немо́лчно в вы́шних сла́вимаго Бо́га, / небеса́ небе́с, земля́ и го́ры, / и хо́лми, и глубина́, и весь род челове́ческий, / пе́сньми Того́, я́ко Созда́теля и Изба́вителя / благослови́те и превозноси́те во вся ве́ки.

Заве́са раздра́ся, распе́ншуся Тебе́, Спа́се наш, / и отдава́ше ме́ртвыя, я́же пожре́, смерть, / и ад обнажи́ся, Тебе́ зря в преиспо́дних земли́ бы́вша.

Где твое́ жа́ло есть, сме́рте? / Где твоя́, а́де, ны́не побе́да? / Воскре́сшу Царю́, умертви́лся еси́ и поги́бл, не ктому́ ца́рствуеши, / Кре́пкий бо взят, я́же име́л еси́ свя́занныя.

Тецы́те ско́ро, возвести́те апо́столом Воскресе́ние, / мироно́сицам явле́йся ю́ноша веща́ше: / воскре́се Влады́ка, / и с Ним и́же от ве́ка ме́ртвии пресла́вно.

Ле́ты мно́гими слежа́й разсла́бленный, взыва́ше: / поми́луй мя, Изба́вителю, недоуме́нием содержи́ма. / Сей же повелева́ет ему́ взя́ти тща́тельно одр и пра́во ступа́ти.

Архангелу: Я́ко невеще́ственных предводи́тель, Архистрати́же сил, / с на́ми проси́ нам прегреше́ний избавле́ние, / исправле́ние же жития́, / и та́мошних наслажде́ние благ ве́чных.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Несозда́нное, непресеко́мое Существо́, Триипоста́сное Божество́, / Отца́ безнача́льна Бо́га, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го / воспои&


Поделиться с друзьями:

Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.197 с.